MickeyStuma

MickeyStuma

Martin Štusák

okres Ústí nad Orlicí

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 19.11.2018  00:33
    Mrs K (2016)
    ***

    Asijský snímek pro obyčejného diváka poněkud těžkopádný, neboť po shlédnutí asi těžko dokáže strávit fakt, že byl nominován za nejlepší akční choreografii v 53. ročníku Zlatý kůň Film Awards, Taipei v roce 2016. Divák očekávající plnohodnotné akční scény s bojovým uměním bude velice zklamán. Tady se režisér snaží hlavně o artový styl. O akční scény samozřejmě nouze není, i když na samém začátku jakoby byly vystřiženy, avšak pomalejší tempo vyprávění a právě artová atmosféra poněkud kazí očekávanou zábavu. Tvůrci si tento neduh zřejmě uvědomili a tak se to snažili u některých scén zachránit hudebním motivem typickým pro spaghetti westerny. Žánrově se tak spíše jedná o drama se zvláštním smyslem pro humor a atmosférou, jakoby tu byl vliv Tarantina a Carpentera. Snímek jako celek vyznívá jako podivnost slepená z různých stylů kinematografie, atmosféry a vyprávění, což povznáší spíše značnou kostrbatost a nesmělost v daném očekávání. Snímek spíše pro náročného diváka, i když i ten se nebude tvářit zrovna nadšeně.

    • 4.11.2018  01:49
    22. míle (2018)
    ****

    Další americký akční snímek určený převážně pro asijský trh a tak podle toho také vypadá. Rychlý děj, silné dialogy, akční švih a drsnost. Takže čistý akční biják v hongkongském stylu a to bez bázně a hany. když se přesně toto pokoušel v Hollywoodu natáčet svého času světoznámý král akčního filmu John Woo, nechtěli mu to z počátku dovolit. A nyní se v zájmu zisku najednou mohou strhat. Tak co si o tom myslet. Dějově se jedná o klasický motiv špionážního příběhu mezi Amerikou a Ruskem spojené s hrozbou teroristického útoku a tak očekávaně vlastenectví doslova září. A co typická americká nepřemožitelnost? No, o tom to právě je. Snímek je plný současné politiky na všech frontách a moralizování. Stačí pozorně naslouchat, co Mark Wahlberg coby James Silva během výpovědi, kterým je děj občas přerušen, přesně říká. Jeden příklad za všechny. “Většina zdrojů vám lže přímo do obličeje. Chtějí dostat co požadují, protože vědí, že na to mají moc.” Není to k zamyšlení? Takže zběsilý, drsný a neúnavný akční snímek, který opět ocení jen příznivci hongkongských akčních snímků a hlavně stylu Johna Woo.

    • 4.11.2018  01:05

    Snímek pod italským názvem v českém překladu ´Dolar mezi zuby´ či pod americkým ´Stráž ve městě´, se prezentuje jako variace na dolarovou trilogii Clinta Eastwooda. No, jak se to vezme. Snímek z roku 1964 ´Pro hrst dolarů´, byl natočen na základě japonského samurajského snímku z roku 1961 ´Yojimbo´ uváděném pod českým názvem jako ´Tělesná stráž´ či ´Ochránce´. Takže by se vlastně mělo jednat jen o pouhé další převedení japonského snímku do spaghetti westernu a dá se tvrdit, že tentokrát je originálu daleko věrnější. V určitých detailech se samozřejmě i zde rozdíly najít dají. Oproti prvního snímku dolarové trilogie je tedy tento daleko jednodušší a přímočařejší. Typická atmosféra spaghetti westernů je však plně zachována a tak si rozhodně fanoušci tohoto žánru mohou přijít na své.

    • 4.11.2018  00:26
    Obludárium (2017)
    *****

    Příběh mladistvého středoškoláka Billyho Blooma nově navštěvujícího jistou velice ultrakonzervativní školu, který je ve svém vnitřku poněkud jiný. A co víc, nijak zvlášť to neskrývá a naopak to velice výrazně dává najevo. A jsme u jádra problému. Máme tu filmový příběh o nenávisti, opovrhování a šikany někoho, kdo prostě nějak vypadá jinak. Tvůrci záměrně nechávají diváka v nevědomosti o co se vlastně přesně jedná i když to dává tušit a velice hravě si s tím pohrávají. Jedná se o gaye? Transsexuála? Nebo co Billy je? Dějově samozřejmě není vynechána ani situace v rodině, ale střední škola a přístup spolužáků, coby zástupce veřejnosti, je přeci jen přednější. Film je tedy zaměřen na mladé lidi a to jako celek. Vyprávění je o identitě a není nic příkladnějšího, než mladík hledající svou individualitu. Cesta je hodně trnitá, ale Billy s nevzdává. Vrcholem všeho se stává kandidatura na královnu krásy ve snaze všem otevřít oči a scéna se skutečně srdcervoucím projevem Billyho snad silnější motiv k zamyšlení přinést už nemohl. Hlasování dopadne jak dopadne a je vidět, že se tvůrci o nic nesnažili. Žádná přetvářka, nadhled, či pohádka. Ne. Je to přesně životní osud, jaký skutečně je. A to se ukazuje i na přístupu diváků k tomuto filmu. Hodnocení a komentáře obyčejných diváků je zcela stejné, jako dějově názor a hlasování středoškoláků ve volbě královny krásy. Ctižádostivý příběh je podpořen velice trefným soundtrackem a designem kostýmů pro postavu Billyho, které vizuálně skutečně vynikají. Pro Alexe Lawthera nebyla role Billyho prvotinou. Takovou postavu si už zahrál v roce 2015 ve snímku ´Odjezd´. A že je neuvěřitelný i zde, nemůže být sporu. Příběh sice přináší myšlenku, ale divákům žádné moralizování nevnucuje. Je zcela na každém, jak se k něčemu takovému postaví. Jen tu je ukázána druhá stránka barikády, což se povedlo. Všichni máme nějaké své pocity, všichni jsme ve své podstatě blázni. Ale šikanuje nás za to někdo?

    • 31.10.2018  00:31
    Alfa (2018)
    *****

    Vizuálně, koncepčně a schématicky nádherný dobrodružný snímek z příběhem z doby ledové o odvaze, přežití a přátelství.  Stylem vyprávění to připomíná dávný filmový počin z roku 1981 ´Boj o oheň´. Drsná pravěká divočina, kde si nikdo není ničím jist a kde je v podstatě každá vteřina bojem o život. Ve zmiňovaném starším snímku hledá určitý kmen oheň. Tady máme pouze jednu postavu na prahu dospělosti hledajícího pro změnu svůj vlastní kmen. Sice se tu občas promluví, ale jinak je vše vyprávěno obrazem a skutečně to stojí za to. Snímek byl stvořen přímo pro 3D a takto to nevidět je ohromný hřích. Nádherné scenérie, barvy, i kamera. Jedná se skutečně o mistrovské audiovizuální dílo, jaké tu hodně dlouho nebylo. Co se týče děje, jednodušší snad už být ani nemohl, ale když se jedná o přátelství člověka se psem, co na tom chtít víc? Prostě se jedná o obyčejnou ideu počátku soužití člověka se psem v té nejjednodušší formě. Vědecké expertízy ponechme stranou, neboť co vědec, to jiný názor a teorie, které se stejně každou chvíli neustále mění. Lidský i psí charakter je z lidského hlediska a chápání věrohodný a svou autenticitou nemálo silný. Ale to zvládne pochopit snad jen pejskař. Tohle filmové dílo zkrátka dokáže obohatit vztah člověka se psem nádherným a jednoduchým příběhem. Tvůrci se nijak nesnažili o hloubku dramatizace nervydrásajících a dějově složitých scén a udělali dobře. Velký příběh, nádherné obrazy, skvělý film. A to pro každého.

    • 30.10.2018  20:07
    Taxi 3 (2003)
    ****

    Policejní inspektor Émilien a taxikář Daniel potřetí a tentokrát mají co do činění s gangem Santa Clausů. Starý dobrý francouzský humor opět v tom nejlepším podání. No, i když jak se říká, do třetice všeho dobrého, tentokrát asi až moc. Ztřeštěnost všeho možného tentokrát jede na plný kotel a tak je tempo zběsilejší než kdy jindy. Sylvester Stallone hned v úvodu je příjemným zpestřením a jak prozrazují graficky nádherné úvodní titulky, jedná se takřka o parodii bondovek a dalších špionážních filmů. Co se týče vrchního inspektora Giberta, je náhoda, že nyní hodně připomíná postavu Johnnyho Englishe ztvárněného Rowanem Atkinsonem v jiné filmové sérii? Velkolepost a styl francouzského komediálního žánru ani tentokrát nezůstala pozadu. Dobře propracovaný scénář ve své jednoduchosti natočený ve zběsilém klipovém stylu nutí snímek pozorně a nepřetržitě sledovat, neboť stačí chvilka nepozornosti a už se neví, o co jde a proč. Třetí volné pokračování tedy vykročilo směrem ke klasickému francouzskému stylu humoru a jako pocta se to povedlo.

    • 30.10.2018  06:02

    Takže si to shrňme. Majitel knižního vydavatelství krachuje, dluží kam se podívá, hrozí mu odebrání v exekuci i vily a prohání v plné radosti ženské sukně. Manželství je nad propastí rozvodu a do toho přijede tetička se slibem věnování několika milionů, pokud se však vzájemně načapají inflagranti. Ale jo, na dokonalou crazy komedii je námět příhodný a mohla by to být prča, jenomže by se musela psát 70. či 80. léta 20. století, hrát by vtom musela plejáda komediálních herců své doby a na režisérské stoličce by musel sedět třeba Václav Vorlíček. Takhle je to až neskutečně zoufalý filmový trapas k pohledání. Vilma Cibulková se sice snaží plně excelovat, ale scénář jí tom moc neusnadňuje. Lenka Vlasáková v roli podváděné manželky s dobrým srdcem není výrazná vůbec a Saša Rašilov nejml. už nejednou ukázal, že na crazy komediální role prostě nemá. Celkově všichni vyznívají tak přehnaně roztržitě, že to snímku škodí. Ale jo, sem tam se dá něčemu zasmát, ale je to spíše z nouze ctnost. Je příhodné, že se tu někdo snaží opět natáčet bláznivé komedie, ale když na to nejsou herci a režisér, který by přesně věděl, jak má daná scéna vypadat v souhře s bláznivinami, je to jen marná snaha a hlavně škoda peněz.

    • 30.10.2018  02:09

    Romantické filmové příběhy jsou hlavní doménou především americké a francouzské produkce a tak když se něco takového objeví v kinematografii české, už předem to bohužel budí rozpaky. Máme tu snímek odehrávající se na vesnici s typickou vesnickou náturou a vesnickým dějovým námětem. A na české poměry vcelku přínosné až charakterově a koncepčně trefné, ale bohužel ve výsledku tradičně omšelé, nezábavné a zcela bez citů. Chybí tomu prostě živost, elán a vtip. Součástí vyprávění je pohled hlavní postavy, tedy Marie v podání Anny Polívkové, do kamery, kdy nahlas dává najevo své myšlenky. Snímek si tak pohrává s nadnesenou a zábavnou atmosférou, která však postrádá nadšení a prozíravost. Nám, jako prostým divákům, jsou její myšlenkové pochody prostě putna. Onen pohled do kamery má v podstatě navodit pocit, že se prostě dívá na diváka a tím vlastně narušit iluzi nezávislosti filmu jako takového a tím tedy přesvědčit diváka, že je všeho dění součástí. Ale funguje to? Na to nechť si každý odpoví sám. Kouzlo nechtěného se prostě nekoná, i kdyby čert na koze jezdil. Jako jednoduchý vesnický vztahový příběh nějaký ten potenciál má, ale rozhodně upadne v zapomnění, než by řekl švec. Ono když to vypadá jako celovečerní televizní bakalářská povídka...

    • 29.10.2018  22:50

    Třetí část třídílné druhé minisérie je natočena podle povídky ´Prázdný dům´, který Arthur Conan Doyle napsal šest let po napsání posledního případu Sherlocka Holmese a jeho smrti v povídce Poslední případ z roku 1893. Fanoušci Sherlocka Holmese prostě jeho a smrt nepřekousli a dožadovali se jeho návratu. A tak se stalo. A. C. Doyle celou tuto skutečnost pojal jak je jeho zvykem, takže i nadále má vše patřičný ráz, logiku a přesvědčení. A stejně tak to opět pojali sovětští tvůrci. V první polovině tedy události pokračují již jen s Dr. Watsonem, ale když se do toho zaplete tak, že neví kudy kam a stane se dokonce hlavním podezřelým (mimo jiné se tu děj dotkne i známé záhady zamčeného pokoje), náhle nastane obrat a vše nabere starý dobrý spád. Závěrečná scéna, kdy je vše patřičně a uvěřitelně do detailu vysvětleno, by mohla klidně sloužit i jako ukázkový příklad pro detektivní žánr. Mistrovská filmová práce s přenesením povídky do filmu je neocenitelná. A co se týče figuríny, pobaví úplně stejně, jako při čtení povídky.

    • 29.10.2018  22:40

    Druhá část třídílné série je, co se týče osudu Sherlocka Holmese, v podstatě takovým milníkem. Jedná se o zfilmovanou povídku z roku 1893 ´Poslední případ´. Arthur Conan Doyle byl údajně již Sherlockem unavený a tak chtěl jeho detektivní činnost ukončit. Postavil ho tedy proti jeho největšímu rivalovi, záhadnému profesorovi Moriartymu. I tentokrát se tvůrci drželi své zásadovosti a přístupu k předloze a natočili vskutku atmosferický dobrodružný seriálový televizní díl, který předčil očekávání. Setkáme se tu mimo jiné i s Sherlockovým bratrem Mycroftem, který, jak je ukázáno, taktéž vynikal v racionálním myšlení a úsudku a to dokonce daleko lépe, než samotný Sherlock. Onen osudný zápas na konci příběhu skvěle povzbuzuje napětí a stačilo k tomu opravdu málo. Místo dramatické hudby obyčejný šum vodopádu. Celková výprava snímku je vůbec velice chvályhodná. Např. právě zmiňovaná scéna ve skalách s vodopádem, se dokonale shoduje s ilustracemi dané povídky. Divák z nové generace neznající předlohu může dějový vývoj zaskočit. Pokud ano, splnilo to svůj účel.

    • 29.10.2018  22:22

    První část třídílné druhé série opět potvrzuje mistrovské a hlavně literárně věrné filmové zpracování povídky Arthura Conana Doylea ´Charles Augustus Milverton´, vydaného ve sbírce  Opět převážně konverzační dílo v plné koncepci Holmesových myšlenek a dedukcí. Inteligentní dialogy jsou stále pevné a vlivem neméně zdatných hereckých výkonů, i když to na první pohled ani nevypadá, vytvářejí celkově neochvějný zážitek. Dramatizace už z toho tak nějak vyskočí. Věrný čtenář povídek o Sherlocku Holmesovi ani tentokrát nemůže být zklamán. Scéna vloupání do domu, zjištění skutečností a úprk je natočen s naprostou grácií.

    • 28.10.2018  23:30

    Opět jedna černobílá dvojice k pohledání a Martin Lawrence ve své typicky užvaněné roli. Tentokrát mu sekunduje Steve Zahr a dá se říci, že neméně zdatně. A tak tu máme tradiční klasickou šablonu s inteligentním bělochem, který neustále doplácí na hloupost a vyčůranost černocha. Akční komedie zaměřená spíše na tu komediálnost než na akci a to s námětem o tradiční problematice rasizmu. “To jako proč? Protože jsem černej?” Takovéto vyjádření tu zazní skutečně nesčetněkrát, až vzniká otázka, co tím vlastně chtěli tvůrci docílit. Po herecké stránce tu jsou jak Lawrence tak Zahr naprosto skvělí a viditelně se snaží scénář vyzdvihnout jak to jen šlo. Jejich komičnost je tak dokonalá, že o tom nemůže být sporu. Scénář však přeci jen krapet ulétává v určitých odvětvích snaživosti pobavit za každou cenu. Zkrátka se v humoru až moc tlačí na pilu a to snímku jako celku spíš uškodí. Ale jo, pobaví to, ale asi se k tomu běžný divák jen tak nevrátí.

    • 28.10.2018  06:21
    How It Ends (2018)
    ****

    Další apokalyptický snímek s větším rozpočtem, ale zcela jiným stylem vyprávění. Jedná se o road movie, kdy otec se svým budoucím zetěm jeden autem z Chicaga do Seatllu za svoji dcerou a divák je spolu s nimi celou dobu veden v naprosté nevědomosti, co, kde a proč se děje. Příběh začíná určitou životní událostí, ale netrvá dlouho a najednou se začne vypínat elektřina, mobilní pokrytí i internet a ve vzduchu se objeví stíhačky. Pak už děj sleduje jen onu cestu s různými událostmi. Přepadení kvůli benzínu, požáry, kontroly, ozbrojené síly, atd. a stále je striktně zcela reálně vypravěčsky tajeno proč. Také kde by se to mohla posádka auta dozvědět. A tak se jen snaží během cesty vše nějakým způsobem pochopit. Frustrující atmosféra se tak skutečně vymaňuje od dřívějších snímků, kde bylo předem vše prozrazeno. Ke konci se tu sice objeví nějaká ta spekulace, ale jak u hlavní postavy, tak i u diváka záleží, jak se k dané informaci postaví. Je na tom něco pravdy, nebo jen obyčejný nesmysl? Přijde na to. Při pozorném sledování děje se totiž objevují určité náznaky a tak jen stačí nad nimi zapřemýšlet. Jedna noční scéna toho prozrazuje až moc. O nějaký standardní popcornový snímek plný dramatických a akčních sekvencí spojené s různými intriky se tentokrát nejedná, což leckoho nepotěší. Snímek si nese v sobě určitou myšlenku, kterou divák musí pojmout dle svého uvážení. Vlastně to naznačuje už název snímku. ´Jak to skončí´ Příběh sice určitou událostí děj zakončuje, ale i tak to není nijak jednoznačně jasné. Vědci nás neustále varují o problémech a hrozbách na planetě Zemi a poukazují na důkazy po celém světě. Divák, který nepochopí poselství tohoto snímku, nepochopí ani smysl příběhu.

    • 24.10.2018  02:08
    Ohnivý had (TV film) (2007)
    **

    Katastrofický příběh o požárech šmrncnutý fantasy motivem, kde se z plamenů zhmotňuje nějaké monstrum, snad něco jako drak, který samozřejmě působí jako hrozba a celkově se to má tvářit snad jako prostý televizní sci-fi horor. Nic naplat, chybí tomu kuráž, atmosféra a nějaké napětí. Jako prosťounká televizní filmová zábava, kupodivu sice funguje, tudíž shlédnutelná je, neb o požárech jsou daleko horší televizní filmy, ale v paměti nijak zvlášť nezůstane. Snad jen ten fantasy nápad, ale to je jinak skutečně vše.

    • 24.10.2018  01:36

    Námět není špatný, ale jak už to u značně nízkorozpočtového filmového projektu bývá, zpracování je velice tristní. Na správný akční biják je tu akce dost, ale že by z nich bylo nějaké divácké nadšení se říci nedá. Děj je ( nakonec jak jinak) předvídatelný a ničím výjimečný. Na scénáři se tedy viditelně moc nepřemýšlelo. Takřka televizní kamera hatí veškerou akční energii a dynamiku. Atmosféra? V podstatě žádná. Inu, snímek snad jen na jedno shlédnutí, ale i tak hrozí po prvních minutách odchod od televizní obrazovky. Tento snímek je zkrátka jak znouzectnost.

    • 23.10.2018  21:46

    Klasická dějová šablona přirozeně předznamenává další teenagerský slasher, ale buď jak buď, zůstalo to někde v polovině. Nápadů příběh nijak neoplývá a na horor atmosfericky děs a hrůzu se také zrovna nedaří navést. Ale jo, nějaké to gore a mučednické scény se tu vyskytují, ale žánrové nadšení prostě nepřináší. Může to být i diváckou rozmazleností od předchozích a daleko tvrdších snímku, avšak tvůrci by měli s něčím takovým počítat. Vlivem neoriginálnosti se po divácké stránce jen předpokládaně očekává kdy se co stane a jak. Takže jen další pouhopouhý zábavný nízkorozpočtový slasher mající potenciál jen uspokojit diváka, pokud nebude mít při ruce něco daleko lepšího.

    • 23.10.2018  21:17

    Synek agenta FBI pomáhá svému otci chytit pravého sériového vraha, i když už byl za ty zločiny popraven odsouzený člověk. Tajemný krimi příběh s biblickou tématikou bohužel nepřinášející své žánrové očekávání. Zřejmě vlivem hlavní dětské postavy nepřináší žádnou děsivost. Jeho charakter je v rámci jeho činů dosti přehnaný, čímž kazí celkový výsledný dojem. Jeho chytrost, odhodlání a fakt, že nic není překážkou ve zdolávání svých cílů by mohla závidět celá FBI dohromady. Příběh jako takový ale není špatný. Dokonce v rámci tématu i striktně zásadový, avšak přece jen se měl scénárista držet jistých mezí. Sice ve své podstatě zábavný, ale zcela průměrný thriller bez bázně a hany plně uspokojit.

    • 22.10.2018  20:51
    Superman 4 (1987)
    *

    Od natočení prvního Supermana s Christopherem Reevem uběhlo plných devět let a tak si nelze nevšimnout, že v tomto čtvrtém volném pokračování herci poněkud zestárli. Do příběhu se plně vrací Lois Lane v podání Margot Kidder a dokonce i Lex Luthor s tváří Genea Hackmana. Bohužel však bez Otise, takže tu tentokrát chybí komická figurka. Zastoupil ho však Lexův synovec, ale ten toho tady zase až moc nijak zvlášť nevytrhl. Námět není nijak překvapivý, neboť téma o jaderných zbraních a nukleární hrozbě se ve své době hojně promítla i přímo v komiksech. Studená válka holt byla studená válka. Film jako takový je ale neskonalá hrůza. Scénář jakoby nebyl vůbec promyšlený. Hodně scén se veze ve značné zkratkovitosti, čímž často nemá dějový vývoj žádnou logiku. Christopher Reeve Supermana pojal tak, jak ho představoval dříve, takže u něj žádná chyba rozhodně není. Chybou bylo razantní zkrácení snímku, který měl mít původně něco přes dvě hodiny. Nebo byl film scenáristicky už i v této verzi tak špatný, že to nestálo ani za uvedení? Co nejvíce utkví, je fakt, že se v tomto příběhu Lois a Superman potažmo Clark Kent k sobě chovají, jakoby mezi nimi dříve neproběhl žádný milostný vztah. Proč to? S tím by se přece dalo dál pracovat. Je tady toho samozřejmě víc, ale to už nemá smysl dál popisovat. Tento film je zkrátka natolik hrozný, že komiksům dělá spíše ostudu. Ta dosazená politika byla spíše na škodu, neb z toho vlastně vznikla politická moralita doplňující světovou politickou situaci na konci 80. let 20. století. Vlastně se jedná o zneužití této postavy ke stavu věci a tak není divu, že to dopadlo jak to dopadlo. A ještě jednou k tomu brutálnímu zkrácení. Není v tom právě ta politika? Zřejmě bylo vystřiženo něco, co se zrovna nehodilo, nebo bylo až moc odvážné či přímo provokativní. Ale to už ví snad jen bůh.

    • 22.10.2018  19:59

    Režisérské kormidlo filmové série o agentu Jerry Cottonovi převzal Harald Reinl mající už za sebou úspěšné snímky o Vinnetouovi a v roce 1968, kromě další a poslední své indiánky ´Vinnetou a Old Shatterrhand v údolí smrti´, která je bohužel už nevalné kvality, natočil o agentovi FBI rovnou dva snímky. Kromě tohoto také ´Dynamit v zeleném´. ´Smrt v červeném jaguáru´ je s ohledem na svou dobu zdařilý. Pevný scénář a Reinlnův režisérský um vytvořilo své. Pro fanoušky sešitových příběhů natočil snímek, který má všechny své žánrové atributy a stejně jako jeho snímky o Vinnetouovi má i tento o Cottonovi stále co říct. Ano, každého samozřejmě láká srovnání s Jamesem Bondem, ale to je už zcela jiná rozpočtová liga. Jerry Cotton je daleko levnější, ale ani tak nebylo na žánrových sympatiích nic ubráno. Sedmý příběh série je opět barevný, žánrově zásadový a v oblasti klasik stále v jistých ohledech sympatický.

    • 22.10.2018  02:59

    Tři různá zvířata jsou infikována nebezpečným patogenem a vlivem toho se začnou dít věci. Ti vědci si prostě nedají a nedají pokoj. A tak tu máme nový tzv. ´Monster movie´ plně dle aspektu tohoto subžánru natočené na základě videohry. Oním aspektem je boj lidského pokolení s jedním nebo více monstrama, které navíc často slouží jako antagonistická síla. Monstrum je často ztvořeno nějakým vědeckým experimentem, které se vymklo kontrole. To všechno snímek obsahuje, navíc jako obvykle v plné parádě. Když se pomine prolog naznačující, že by se mělo jednat o nějaké sci-fi, příběh začíná naprosto nevinně, až to vypadá, že by to měl být obyčejný dobrodružný rodinný snímek. Netrvá ale dlouho a vše se odebere zcela jiným směrem. Děj jako takový má sice svůj vlastní příběh, ale je jasně viditelné, že jsou do sebe smíchány dvě známé šablony. Ale jistě. Godzilla a King Kong. Tvůrci jakoby věděli, že tento fakt nikomu neunikne a tak si na konec nechali jednu takovou malou legrácku. Snímek patří mezi ryze popkornové filmy, což znamená čistě zábavný, akční a dobrodružný, kde se promíjí veškerá klišé, nelogičnosti a v podstatě i značná jednoduchost. Na vizuálních efektech se technici ze společnosti Weta Digital pořádně vyřádili a viditelně si dali záležet. Jinak vlastně nic nového v oblasti tohoto subžánru představeno nebylo, ale to neznamená, že by film nestál za to. Naopak. Na starosti a problémy všedních dnů divák rozhodně zapomene a zůstane mu jen úžasný filmový popkornový zážitek.

    • 21.10.2018  22:51

    Druhá světová válka, poušť v Severní Africe a posádka vojenské sanitky snažící se dostat na britskou základnu v Alexandrii. Námět prostinký, ale příběh plný dobrodružství, nástrah pouště a nepřátel. Takže v podstatě pouštní válečné road movie, jehož přímočará šablona je dnes již velice známá. Frustrace, zoufalství a snaha přežít je po psychologické stránce hlavní devízou příběhu, který je rozehrán na té správné notě. Příběh zaujme nejen svým prostředím a přijatelným tempem, ale hlavně silným scénářem, který patřičně dává důraz na veškeré okolnosti všeho dění ve spojení s pevnými dialogy. Vyobrazená atmosféra přináší neocenitelný divácký zážitek. Brilantní klasika patřící do zlatého fondu světové kinematografie.

    • 21.10.2018  22:04

    Postapokalyptický svět. Tento subžánr, jak je vidět, je filmovými tvůrci stále v centru zájmu a tak tu máme další filmový zářez. V podstatě road movie a dějově zcela podle představ. Postupně se objevují různí lidé, které mladý pár na své cestě potká, kteří z počátku vypadající na první pohled důvěryhodně, ale když se projeví jejich charaktery, pokaždé se začnou se dít věci. Příběh opět jednoduchý a na nízký rozpočet s dobrou výpravou. Napětí nechybí, ale nedrží se stále. Občas se atmosféra uvolní, jakoby to chtělo nabrat nový dech a netrvá dlouho a hned se opět projeví. Tentokrát je děj i více akčnější a dá se říci, že scény přestřelek a násilností jsou vyobrazeny s patřičnou grácií. Děj se nikam nežene, což znamená, že je zvratům a vůbec vývoji příběhu ponechán čas. Akční rošambo či nervy drásající horor? V žádném případě. Je to jen prostinký příběh o přežití v drsném světe, kde si nikdo není ničím stoprocentně jist. A takové vyobrazení se vcelku povedlo.

    • 21.10.2018  02:36

    Vadí nebo nevadí? Velice známá hra, kterou hrál snad naprosto každý. A je to hra skutečně nebezpečná, neboť dostala do problémů nejedno kamarádství či partnerský vztah. A právě s takovým faktem si pohráli tvůrci tohoto snímku, který sice z počátku vypadá jako další bezvýznamný slasher na bázi mučení, ale svým vývojem a naprosto nepředvídatelným dějem předčí mnohé očekávání. Ten se sice drží známé dějové linky, ale veškeré zvraty tu obsažené, a že jich není zrovna málo, jsou skutečně předem neodhadnutelné. Žádné lekačky, žádné potoky krve, žádné vyloženě brutální scény plné useknutých částí těl, jak bývá u takovýchto slasherů zvykem. Příběh je čistě na bázi dramatizace a své napětí si drží do poslední minuty. Celé je to také vedeno v naprosté jednoduchosti a tak divák škarohlík doma na gauči pochopitelně začne polemizovat nad tím, jak jsou určité věci hloupé a jak se všichni přítomní chovají nelogicky, ale jedné věci si jistojistě nikdo nevšimne. Každý čin má svůj důsledek a každý důsledek vyvolá čin. A právě s tím si scénárista Matthew McGuchan velmi šikovně pohrál a režisér Robert Heath v plném pochopení natočil.

    • 20.10.2018  22:10
    Pavučiny (TV film) (2003)
    odpad!

    Jednoduše řečeno, parta elektrikářů během prohlídky starého domu vstoupí do paralelního vesmíru, kde vládne zmutovaný pavouk a půjde rázem o všechno. Inu, jako literární povídka by to nemuselo vyznívat špatně, ale jako celovečerní televizní film už předvídá mít se na pozoru. Z vizuálními CGI efekty se tu nijak zvlášť nepracovalo, takže v tomto směru dobrý. Děsivý je však scénář, kde slovo logika neexistuje ani v myšlenkách. Vlastně to vypadá jako epizoda seriálu ´Faktor Psí: kronika paranormálních jevů´, či ´Krajní meze´. Představa, že z obyčejných elektrikářů se náhle jednoho dne, když jsou v práci, stanou všehoschopní bojovníci a doslova válčí s genetickými kříženci lidí a pavouků, už nepřináší nic pozitivního. A když se celý děj pohybuje neustále na jednom místě, povadne i to tenoučké nadšení, které se dokázalo udržet v divákově podvědomí. Nic naplat, nezábavnost snímku doslova ubíjí v plné podstatě své špatnosti, a tak pokud něco takového upadne v zapomnění, chybět vůbec nebude.

    • 20.10.2018  21:38
    Pomsta mravenců (TV film) (2008)
    *

    Ryze televizní ekohoror říznutý sci-fi motivem, čím vznikl příběh plný nelogičností, absurdit a ohromného dějového zoufalství, plně podpořeno (očekávaně) špatnými CGI efekty, nevhodnou kamerou a naprosto nehodícím se televizním herectvím. Kdyby námět zůstal čistě u dravosti mravenců, dejme tomu, ale hodit jim takřka nadlickou inteligenci a možnosti nemožného, zavání až se superhrdinskými mravenčími schopnostmi. Celé se to tváří tak vážně, že snímek nelze přijmout ani jako jednoduchou televizní filmovou zábavu. Ono, čím víc je scéna vážnější, tím víc je také směšnější. Celé to tak vypadá, že byl spíchnut narychlo bez patřičného rozmyslu a přičinění, jen tak na potřebné doplnění televizního vysílacího času.

    • 18.10.2018  00:28

    Monster Movie konečně přišel se změnou. Godzilly a King Konga už skutečně bylo dost. A tak tu máme žraloka. Ohromného žraloka, kterému se vědecky říká Megalodon. A jak praví stará známá Wikipedie, jedná se o vyhynulý druh žraloka, který žil asi před 23 až 2,6 milionu let během období od raného miocénu do svrchního pliocénu. A takový tvor se objevil v Mariánském příkopu, nejhlubším místě světa. Snímek, natočený na základě knihy ´Meg: A Novel of Deep Terror´ autora Steva Altena, přináší ekohororový příběh, avšak v čistě popkornovém kabátě, takže hrůzou si u toho nikdo kousat nehty nebude. Místy o napětí ale nouze není. Atmosfericky se jedná o něco podobného jako je třeba snímek z roku 1999 ´Útok z hlubin´. Co se týče příběhu, jako obvykle se nic nového nepředkládá. Jason Statham si zahrál kapitána Taylora, který měl s Megalodonem co do činění a byla na něj svalena zbytečná smrt mnoha lidí. A on svou práci opustil. A přišel den, kdy byl požádán o pomoc, protože se tak ohromný žralok opět objevil. On s výmluvou že to už nedělá nakonec jde. Tato dějová šablona byla už použita tak nesčíslněkrát, že začíná svým neustálým opakováním být pomalu trapná. A to se týká i ostatních scén, které jsme už prostě také nejednou viděli. Na druhou stranu je však otázkou, jestli vůbec lze ještě něco nového vymyslet. Děj je i přes svou stopáž velmi často zkratkovitý, což taktéž ve svém vývoji nevypadá zrovna nejlépe. Kniha je velmi obsáhlá a něco takového převedení do filmového scénáře není žádnou procházkou růžovým sadem, avšak v tomto případě to vypadá, že byla zřejmě cesta hodně trnitá. I když je fakt, že nevíme, je-li je na vině nepovedený scénář a nebo velice zbrklý střih. Vizuální efekty v podobě CGI jsou na kinofilm dobré, takže alespoň něco. Snímek jako takový tedy nijak zvlášť nepotěší, což je na dané téma docela škoda.

    • 14.10.2018  01:34

    Vlastně se jedná o citový příběh o tom, jak dvanáctiletý Oliver dokázal změnit život bručouna Vincenta a ještě v něm najít životní vzor. Neuvěřitelný, avšak fantastický příběh s kapkou nějakého toho dramatu a úsměvných situací. Ano, i přes smutný osud jednoho člověka dokáže být vtipný, aniž by sklouzával do trapnosti a vůbec neochvějnosti daných skutečností. Charakter Vincenta má vlastně zcela reálné základy a Bill Murray ho dokázal zahrát vskutku přesvědčivě. Ani Jaeden Lieberher v roli Olivera nezůstává pozadu. A jeho matka Meggie v podání Melissy McCarthy? Prostě úžasná. A aby toho nebylo málo, máme tu i ruskou a dokonce těhotnou ´lehkou´ ženu Daku, která tu má také své nezastupitelné místo. Dějově se podařilo spojit nejnepravděpodobnější skupinku lidí, mezi kterými to skutečně až překvapivě funguje. Vrcholem všeho je však scéna, ve které Oliver svým projevem vyznamenává Vincenta. Tak tohle dokáže přinést i slzy do očí. Scénář je velice dobře propracovaný do nejmenšího detailu a je také velice dobře natočený. Nic naplat, krásný film.

    • 13.10.2018  03:01
    Attrition (2018)
    ****

    Typická segalovka, jehož námět by se dal tradičně okomentovat po švejkovsku. Unesly jste dívku, tak tady máte přes držku. Steven Seagal opět nezklamal. Dějová linka je už tedy předem známá. Snímek začíná nejdříve akcí, kdy je nám názorně ukázáno, co že je hlavní postava, právě ztvárněná Stevenem, zač a pak děj pokračuje jeho současným životem někde v asijské zemi, tentokrát jako vyhledávaný lékař. A když je požádán o záchranu unesené dívky, což předpokládaně nejdříve odmítne, dá dohromady starou partu a nastane řežba. Mezi tím neustále moudré filozofování a jeden moralizační proslov o stavu současného lidstva na konec. No, a je to. Takže skutečně nic nového pod Sluncem. Jeden rozdíl tu ale přeci jen je. Během natáčení se viditelně sázelo na dokonalost. Takřka umělecká kamera ve spojení s výtvarnou stránkou každičké scény snímek téměř sklouzává až do končin artových počinů. I cákance krve působí jako artový obraz. Barvy září svou obrazotvorností, prostředí je ve spojení s psychologickým projevem dané scény, soundtrack působí relaxačním dojmem. Akční scény typicky segalovsky drsné a jako obvykle je v určitých kratičkých záběrech poznat Segalův dvojník. Takže se v podstatě jedná o současný segalovský filmový standard, jen vizuálně jinak natočený.

    • 12.10.2018  01:47

    Druhý snímek o slavném ďábelském komiksovém motorkáři už vypadá jinak, ale přeci jen ještě poněkud nevalně. Speciální CGI efekty dokonalé, scénář prostý, rychlejší tempo, ale celkově stejně jakoby tomu ještě něco chybělo. Tvůrci se tu ničím nezdržovali a neustále šli ve vývoji hlavní dějové linky k věci. Místy je tak děj značně zkratkovitý a psychologická stránka věci Johnyho Blaze nejen že nefunguje vůbec, ale spíše vyznívá až směšně. Komiksové příběhy to holt s přepisem na stříbrná plátna nemají pranic jednoduché. Tak či onak, vždy je něco špatně. Ghost Rider je zkrátka další nelehký a dosti tvrdý oříšek, na kterém si filmoví tvůrci vylámou zuby, ať se budou snažit sebevíc. Ale za pokus to stálo.

    • 12.10.2018  01:03
    Crawl or Die (2014)
    ***

    ´Plazit se nebo zemřít.´ Výstižný název nízkorozpočtového snímku s dalším druhem zpracování určitého post katastrofického námětu. Celé si to udělal pro nás poměrně neznámý člověk říkající si Oklahoma Ward, takže měl nad celým projektem stoprocentní kontrolu. Scénář, produkce, režie, kamera a střih. Alespoň měl jistotu, že film bude vypadat přesně podle jeho představ. Děj jako takový je skutečně jednoduchý. Prostě tu hrdinka příběhu prolézá rourami a vůbec všelijakými stísněnými prostorami, snaží se zabít nějakého, zdánlivě nezničitelného potvoráka a zároveň chránit poslední jedinou ženu schopnou otěhotnět. Všude tma, jen zář světýlek a velice rychlý střih spojené s rychlou kamerou hlavně v exteriéru a velkými detaily,  čímž se po divácké stránce hodně ztrácí přehled, co se kde a proč vlastně děje. Je v tom ale zřejmě úmysl, neboť co jiného by dokázalo skrýt vady na kráse a chybky. Jedna však přece jen neunikla a týká se kulis. Takže o co se jedná. Žádný monstrózní Hollywoodský velkorozpočtový film. Jak se říká, v jednoduchosti je krása a tento filmový projekt to jenom potvrzuje. Moc se toho nenamluví, děj má pomalé tempo, ale psychologický vjem funguje. Ano, skutečně to pocit klaustrofobie vyvolává. Stačí se vcítit do situace oné ženy a děsivost učiní za své. Hororový film se dá zkrátka udělat i jinak a nemusí přitom stát majlant.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace