Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Akční
  • Thriller
  • Sci-Fi

Recenze (3 590)

plakát

Aftermath (2024) odpad!

Asi před týdnem jsem viděl jedno fakt hodně mizerný pseudoscífko (Spaceman). Ale proti téhle ultraamatérské megadementní hypersračce to byl aspoň film vizuálně pohledný, dobře vypravený a zahraný profesionálními herci. Magory, kteří píšou podobné scénáře, i ty magory, kteří pak podle nich vyrábějí filmy, by měli ze zákona zavírat do cvokhausů a dělat na nich pokusy, aspoň by z nich byl nějaký užitek. Howgh.

plakát

Stopmotion (2023) 

Každopádně netuctový až originální příběh, jen ta forma mi tak úplně nesedla, je až moc surrealistická, psychedelická, artová. Ovšem ne takovým způsobem, jakým mám filmový surrealismus a psychedelii rád (třeba u Lynche), ale jaksi elitářsky, příliš umělecky, "švankmajerovsky". Možná v jiném rozpoložení bych hodnotil výš a spokojeněji, holt jsem měl momentálně chuť na něco jednoduššího, přímočařejšího. Ale určitě mě zaujala herečka v hlavní roli, která svou praštěnou submisivní introvertku zahrála myslím hodně solidně.

plakát

I.S.S. (2023) 

To bylo keců, že "my jsme vědci, my tady na politiku dlabeme...". Tůdle. Jakmile na Zemi začnou lítat rakety, i objektivní a povznesení vědci se náhle mění v roboty poslušné rozkazů, paranoiky, zbabělce, apod. Tedy nechci do toho tvůrcům kecat, ale kdyby matička Země měla z orbitu opravdu takovou barvu a záři jakou nám ukazovali, asi by už nemělo smysl žádné rozkazy plnit. A hlavně by nebyl nikdo, kdo by je vydával. Ale pohled to byl působivý, to zas jo. I celý film je vcelku pohledný a působivý, tedy na to, že jde o relativně levné a nenamachrované komorní béčko. Nebo že by ambice tvůrců sahaly přece jenom výš? Že by prostřednictvím postavy černé lesby mazaně usilovali o nominaci na Oscara? No páni...

plakát

Late Checkout (2023) 

Perla, ne-li jeden z vrcholů filmového brutalamaterismu! Kdo z horrorových/slasherových fandů by si nechtěl splnit sen, natočit s partou nehereckých kámošů a kámošek vyvražďovačku na lesní chatě! A nebohé oběti nechat kuchat a pak škrtit jejich vlastními střevy, probodávat je, provrtávat je, podřezávat je, mačetovat je, týrat jejich oční bulvy a vymýšlet další a další způsoby sadistické tortury. Ale když máte místo herců opravdu jen ty kámoše a kámošky (plus jejich rodiče), rozpočet tak nízký (nebo lenost tak vysokou), že si nejste schopni obstarat ani dvě policejní uniformy, když triky moc dělat neumíte (ač se snažíte co to jde), výsledek pak podle toho vypadá. Tady lze hodnotit odpadem i pětihvězdou a každý takový názor se dá hravě zdůvodnit. Já se tedy bavil výborně, ale vocaď pocaď, zase takový skvost to není. Kdyby aspoň "mrtvoly" necukaly víčky, kdyby se nekauterizovalo studenou žehličkou, kdyby údajný největší prcíř ze všech zúčastněných chlapů nevypadal (bez ohledu na kérky) jako stydlín a otloukánek, kdyby... Ale nadšení, smysl pro nadsázku a zjevná láska k žánru se cení. A fiktivní trailery byly slušná hlína.

plakát

The Special (2020) 

Upřímně řečeno v první půli bylo několik momentů, kdy jsem měl sto chutí tu prapodivnou nechuťárnu vypnout, říkal jsem si, že na tohle jsem asi fakt málo úchylnej. Ale postupně se děj docela dobře rozjede a já se nestačil divit. Jestli vás láká nějaká ujetá a fantasmagorická variace na Cronenberga, ujetější a fantasmagoričtější než sám mistr ujetosti a fantasmagoričnosti, tak směle do toho, stick it in here! (Díky za tip Ratchetce.)

plakát

History of Evil (2024) odpad!

Kozatá latinská mamina (jinak ovšem vysoce nebezpečná rebelka) s drsňáckou černou babičkou, tuze lostomilouškou dceruškou a poslušným manžílkem prchá blízkobudoucí Amerikou ovládanou bílými klerofašisty. Tak tahle dementní imbecilita mi za žádný hlubší rozbor opravdu nestojí. Jenom bych aspoň rád podotknul, že tady někdo hodně nestydatě obšlehnul jednu rovinu ze Shining. Protože pijácké schůzky Rona s dědkem ve sklepě byly toho samého druhu, jako schůzky Jacka Torrance s barmanem Lloydem. "Měl byste vzít věci do svých rukou, ukázat kdo je tady pán, vaše žena by s vámi neměla takhle zametat..." apod.

plakát

Karusell (2023) 

Řeknu to takhle: Je to strašná pitomost, mnohem pitomější, než příbuzné fláky zaoceánské. S extrémně nesympatickými všemi postavami, s dementní zápletkou o speciální noční akci v lunaparku, s nezáživným dějem, se dvěma tragikomickými policajty (dědek a mamina), atd. Ale vzhledem k tomu, že jenom za poslední ca týden jsem viděl dvě ještě mnohem větší sračky (Poor Things a Spaceman), dám druhou, i když objektivně asi vůbec není za co.

plakát

Kosmonaut z Čech (2024) 

Samozřejmě chápu, že nějakej Čech něco takovýho může napsat, tedy infantilní báchorku o tom, jak jinej Čech v kosmický raketě prozkoumává nějakou Čopru jménem celýho lidstva (CzechConnectu díky). Ale nechápu, že Amíci pak podle ní natočí i film. Tedy já bejt ten Kalfař a přijít za mnou z Hollywoodu, jestli bych jim ten námět nestřelil, budu hned sám trvat na tom, aby tuhle slabomyslnou rovinu změnili. "Prosimvás klidně si to natočte, ale z toho Čecha udělejte třeba Američana, kdo jinej by přece letěl v kosmický raketě k Jupiteru, že jo... Klidně ať je třeba černej, nebo teplej, to je mi buřt, nebo ať je to Číňan nebo Rusák, ale určitě ne nějakej Čížek, to dá rozum, to bych se pak musel hanbou propadnout, kdybych byl pod takovou ptákovinou podepsanej...". Asi tak nějak. Bože a ty nesnesitelně banální a nudný pseudofilosofující kydy s pavoukem Hanušem... Nebo ty kydy jeho starý na Zemi... Vždycky jsem razil heslo, že je lepší špatný scífko než žádný, ale v tomhle případě si tím nejsem vůbec jistej. A hlavně - ono to totiž ani žádný pravověrný scífko vlastně není, je to jen sentimentální telenovelický melodrama, zabalený do sci-fi obalu. Přeukrutná hovadina, jedna pouze za pěkný vizuál, za Lenu, Isabellu i Koothrappaliho.

plakát

Temná okna (2023) 

"Hm, tak to asi bohužel nebude lobotomizovaná teenagerská vyvražďovačka, můj oblíbený žánr", docvaklo mi už brzy po začátku. Ale co, nepohrdnu ani béčkovým psychothrillerem. Jenže. Když po čase divák zjistí, jak se věci mají, respektive měly, je trochu nakvašený, protože nejenže se jisté dvě postavy v tu ránu jeví ještě většími hovady, než jakými se svým chováním jevily doposud, ale postava třetí se stává úplným ultrahovadem, když kvůli takovým dvěma retardům na sebe... Ale to už bych moc spoileroval. Takže obecně: Killer je nepřekvapivý (až banální), ale v závěru slušně zaperlí. Nejenom perlíkem. A poslední zlomek vteřiny posledního záběru mi dal doufat, že ten otevřený konec není tak úplně otevřený (myslím, že si je vzala). Nejlepší scény filmu: jakási Annie Hamilton v tričku bez podprdy.

plakát

Out of Darkness (2022) 

Takže ona západní země za mořem nebyly Kanáry, jak jsem se zprvu podle fyziognomie i jakoby semito-hamitské hatmatilky pralidí domníval, nýbrž Skotsko. Budiž, neřeším to. Nezdály se mi ani některé jejich účesy a hlavně ohozy. Ale pak jsem si vzpomněl na jakýsi text, kde se kdosi vysmíval naivním představám současníků o primitivních oděvech pravěkých lovců. Prý byly určitě mnohem sofistikovanější i hezčí, než třeba ony nedokonalé kožešinové sešívačky na obrazech Zdeňka Buriana. A souhlasím, že je to dost pravděpodobné. A oceňuju i originalitu (nebo aspoň neokoukanost) příběhu i jeho doby, příjemnou syrovost a skvělou hudbu. A mmch. o neblahém setkání Prvorozených s Druhorozenými pojednává třeba i skvělá Goldingova knížka Dědicové, doporučuju.