JASON_X

JASON_X

okres Praha
dřevorubec

31 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 18 35 52 69
    • 12.12.2018  21:40
    Halloween (2018)
    ****

    Sázka na jistotu, žádný divoký experimenty, ale klasická halloweenská zabijačka s návazností na starší halloweenský zabijačky s J.L.C. (která mch. vypadá furt dobře). I když jde o úplně nový film, stejně máte chvílema pocit, jako kdybyste ho už někdy viděli. A není divu, hromada scén jsou totiž variace na hromady scén z předchozích Halloweenů, a tak divákovi přijdou důvěrně známé. Mně osobně se hodně líbila třeba ta z benzinkových hajzlíků s vášnivým rendez-vous Michaela Myerse a párečku bulvárních novinářských filcek. Mocinky bych takový konec přál všem bulvárním novinářským filckám. Na druhou stranu mě docela zklamal závěr z Lauriina 'safe housu' uvedeného do bojového módu, protože scénáristická bezradnost tu už hraničila se stupiditou: Laurie celej svůj dospělej život jakoby zasvětila a podřídila tomu, že se připravovala na konfrontaci se svým jebnutým bráškou a tunila k tý příležitosti svůj barák. A pak po něm běhá po tmě s kvérem, rozráží dveře a hledá Michaela v takový spoustě místností zasviněných takovým množstvím harampádí, že by se v tom schovalo klidně deset Michaelů. To já bych na to šel jinak - kdybych věděl, že Michael po mně jde, nebudu ho jak trubka sám nahánět, ale sednu si za těžkej kulomet do rohu nějakýho prázdnýho pokoje, daleko od oken i dveří abych měl krytý záda i boky, no a jakmile by Michael strčil dovnitř palici, okamžitě bych mu jí rozsračkoval, žádná velká věda. Ale i tak parádní oldschoolovej biják s parádní muzikou.

    • 12.12.2018  18:03

    Definitivní hodnocení udělám až zkouknu originál, který jsem sice už kdysi dávno v pravěku viděl, ale úplně se mi vykouřil z hlavy. Každopádně tenhle mladší brácha Jumanji není žádnej zázrak. Docela mi vadilo, že z obrazovky záhy zmizí teenageři, protože se převtělí do dospělých herních postav. Až na hloupého teennegra mi totiž přišli docela zajímaví a byl jsem zvědavý na jejich eskapády. Oproti nim je parta dospělých tak trochu banda trapáků s trapnými hláškami i vtípky. A to se týká i Rocka - jeho hraní si na poseru mě moc nebralo, radši bych ho viděl brutálně likvidovat padouchy. A to je další věc - když už na likvidování nějakých padouchů občas dojde, je všecko v mezích přístupnosti, takže jen facky a pěsti, žádný vyhřezlý střeva nebo useknutý kedlubny. Prostě žádný pořádný maso, ale bezkrevná nuda. Vizuál je sice místy docela pěknej, ale že by se dal aspoň kvůli němu film srovnat třeba s Neverending Story (jak jsem si tak předem maloval), tak to ani náhodou. A taky mě tam štvaly ty motorky. Nesnáším totiž motorky. Zkrátka žádná nadčasová fantasy únikovka, jen spotřební bezduchá pohádka.

    • 10.12.2018  21:10

    Elizabeth Harvest zůstala kdesi na půl cesty mezi 1) esteticky vytříbeným a jemně deviantním pokoukáním pro kultivované perverty 2) scénáristicky poněkud odfláknutou televizní sci-fi inscenací s bídnou psychologizací postav a nepříliš talentovanou i sympatickou holčinou v hlavní roli. Vzdáleně příbuzný Ex Machina (2014) mě obsahově i vizuálně zaujal o mnoho víc. SPOILER: Bylo mi od začátku jasný, že ten starej doktorskej prasák onu tajnou místnost nezamyká schválně, protože vlastně chce aby mu do ní ty jeho Elisabethy lezly, protože ho rajcuje je následně za trest brutálně mordovat!

    • 9.12.2018  20:51
    Peppermint (2018)
    ***

    Největším (vlastně asi jediným) tahákem na tuhle extrémně šablonovitou slabomyslnost je samozřejmě neslavně proslulá nestárnoucí neherečka Jennifer Garner, dříve dvojitá agentka z Alias pověstná svými holmesovsky rafinovanými převleky, nyní nelítostná mstitelka své povražděné rodiny, postrach drogových gangů, noční můra policejních vyšetřovatelů, ale i zastánkyně zanedbávaných dětí, ochránkyně zneužívaných žen a miláček obecného lidu alias 'Anděl ze Skid Row'. Jinak je zbytečný k filmu i o filmu cokoliv psát, všechno je jasný už z anotace. Pepperminta lze s čistým svědomím doporučit leda někomu s IQ <80 nebo tomu, komu se Jennifer líbí. Já osobně jí sleduju rád, s takovou zvláštní směsicí pobavení i zalíbení. Mám zatraceně silný tušení, že je to android, no a pro pěkný hubený androidky já mám velkou slabost.

    • 7.12.2018  20:56

    Duchařina na trochu jiný způsob, který asi většina horrorových milců neocení. Je to film pomalý (zdlouhavý), poloamatérský (mizerně napsaný i zahraný), nízkorozpočtový (look inscenace ČST z osmdesátek), s nevýrazným otcem (nekňubovitý vocas) a nepřesvědčivým synkem (drzý panovačný spratek), s jemně melancholickým a dušezpytným dějem (nuda k po..ání a fůra keců okolo a o ničem). Já ale oceňuju i velepříjemnou klasickou komorní hudbu a hlavně v druhé půli několik opravdu hodně mrazivých momentů, které mě vzhledem k předchozí uspávačce hodně příjemně překvapily a kvůli kterým nakonec zaokrouhluju nahoru.

    • 6.12.2018  21:09
    Zásah (2016)
    **

    Ani těch několik scén s dobrou bitkařskou akcí nemůže vyvážit moje utrpení z epileptické kamery, kokainistického střihu a hlavně obludně blbého děje s pitomými postavami. Jsem na asijské filmy zvyklý a s jejich specifickou filmovou řečí nemívám problém, ale tohle šlo fakt mimo mne.

    • 3.12.2018  22:43

    Zatímco sekernická a nožířská práce zhovadilých Ukrajinců ve Volyni mi přivodila znechucení, sekáčková a mačetová řežba v tomhle indonéském fláku vyvolávala mé nadšené hýkání a úchylný smích. Tak nápaditá brutální řezničina se jen tak nevidí. Bohužel kromě kulervoucí akce je ve filmu i spousta všelijakého melodramatického plkání a patetických pohledů. A kvůli frenetickému střihu a zběsilé kameře si citlivý a zvídavý divák často ani nevychutná příliš detailů. Navíc příběh je extrémně pitomý i na můj pokleslý vkus a závěrečná bitka plus závěrečná scéna vše definitivně hází do absurdna až parodična. První i druhý Serbuan Maut mi sedl líp. Ale stejně zaokrouhluju nahoru, už jen kvůli těm třem 'kung-fu' babám. Nejlepší gag: Že by dvojnásobná vražda rozpůlenou hovězí kostí?

    • 2.12.2018  22:06
    Turbo Kid (2015)
    ***

    Sympatický retro, dávající vzpomenout na starý VHSkový levný, minimalistický a praštěný postapo béčka. V desátejch letech filmaři simulujou film z osmdesátek, kterej má simulovat realitu v devadesátkách. A povedlo se, protože on to je opravdu jakoby ryzí osmdesátkovej film s jakoby pravou osmdesátkovou hudbou a v osmdesátkách se opravdu zdálo možný, že za deset let bude svět vypadat úplně úplně jinak. Nevěříte? Cha, tak si pusťte Blade Runnera z dvaaosmdesátýho - listopad 2019(!) a na Zemi se to hemží vznášedly a androidy a lidstvo už osidluje cizí planety. A přitom dneska leda tak barevní osidlujou Evropu.

    • 2.12.2018  20:26
    Volyň (2016)
    ****

    Nepřipravený, historie málo znalý divák, navíc třeba naivní idealista blouznící o slovanské vzájemnosti, asi bude tuhle polskou naturalistickou drsárnu těžko vydýchávat. Ovšem pro cynika a pesimistu, nemalujícího si svět a lidskou čeládku růžovou barvou, se žádné velké překvapení nekoná. Primitivní ukrajinští venkovani se zkrátka velkou část filmu oddávají své oblíbené kratochvíli, která jim jde tak dobře už od časů hejtmana Chmelnického - poslechnout si kázání v kostele, potom si ožrat držku samohonkou, vzít sekery a vidle a jít na Židy. A když Židi dojdou, jde se na Poláky, ať žije svobodná Ukrajina! Řádění chorvatských ustašovců má ihned zdatnou konkurenci a německá "civilizovaná" a odosobněná vraždící mašinérie se rázem jeví jako téměř humanistická a milosrdná záležitost. Výpovědní hodnota filmu je na plnotučných pět a naši severní bratranci si u mě získali ještě větší sympatii. Z formálního hlediska bych ale vytknul příliš dlouhý folklórní svatební úvod, místy (několikrát) dost nepochopitelný střih a taktéž často se třesoucí ruční kameru.

    • 30.11.2018  02:46
    Venom (2018)
    ***

    Když to srovnám s nedávným, blízce příbuzným australským Upgradem, je Venom přece jenom o něco chudším příbuzným. Tedy ne že by se mi nelíbil nebo mě nebavil, temnější první půle byla určitě na čtyři a vcelku je to i tak nadprůměrnej kousek s několika dobrejma vtípkama, se skvělým slizkým orientálcem coby záporákem, nebo s exteriéry San Francisca. Na druhou stranu jsem si ale všímal i jeho mínusů. Byla mi třeba strašně protivná ta nesympatická pizda, která hrála Eddieho bejvalku. Nebo všechen ten patos, infantilita, polopatismus, další nekonečná debilní honička na motorce a absence pořádnýho gore. Ale chápu že to má bejt comicsárna pro děti a ne nějaký hustoatmosférický scífko... Každopádně já radši dospělejší strunu, takže zaokrouhlím dolů a budu zvědavej na dvojku s Harrelsonem.

    • 27.11.2018  19:40
    Time Trap (2017)
    **

    Asi takhle - kdybych Time Trap viděl za časů mýho dětství, budu z ní asi nadšenej, protože proti retardovanejm srajdám, kterýma nás tehdy krmili komouši, by tohle byl biják pro mládež podle mýho gusta. Scifárna říznutá dobrodružákem, tajemná jeskyně, cesty časem, pralidi z minulosti, postlidi z budoucnosti, jako bonus dvě pěkný blondsky... Ale dneska si na nějaký filmy pro děti už připadám kapánek starej, zvlášť když je děj pro dospělce tak nanervylezoucně polopatickej, look zoufale televizní a týnejdžři přehrávají a afektovaně deklamují hůř, než pionýři v nějaký komoušský ptákovině (hlavně teda ty dvě pěkný blondsky).

    • 26.11.2018  21:02

    Pojmout nového Predátora jako komediální akčňák pro mládež je od tvůrců docela úlet. Nebyli byste radši za smrtelně vážnou až horrorovou atmošku? Já tedy jo. Už jen ta herecká skvadra: Karikatura namachrovaného vojcla, která je od prvního do posledního záběru na zabití. K němu do party několik vojáckých šašků, více nebo méně sympatických, ale každopádně šašků. Přechytralý autistický chapeček, vojclův syn, jak jinak než megaroztomiloušký. Doktorka bio čehosi, s projevem pologramotné pornoherečky. A tihle klauni se snaží Predátora dostat. Je potom jasný, že každý soudný divák musí zákonitě Predátorovi fandit, aby jim všem vykostil páteř. Toho se ale samozřejmě nedočkáme. I tak ale dávám slabou třetí, jednak za pár dobrých scének s Predátory, druhak za haluzní závěr, který je tak praštěný, až se mi vlastně docela zamlouval. A to je právě ta 'evoluce' - od kultovního akčního scífka k fantasmagorickému lobotomizovanému bizáru. A ty buď ber, nebo jdi o film dál.

    • 24.11.2018  16:10
    Sestra (2018)
    ****

    Nenáročná přímočará duchařina, vizuálně pohledná, s pěknými rumunskými exteriéry (samozřejmě digitálně vytuněnými), s další sympatickou Farmigou z početného ukrajinsko-amerického vrhu. Zatímco starší ségra Vera je femmefatalistická krasavice, mladší Taissa je roztomilá diblíkovitá dívčina, které bych její roli řádové novicky skoro i věřil, kdyby tak nepřístojně neházela očima po jednom frankofonním mládenci. Film slušně odsýpá a namísto rafinovaného a po malých porcích odměřovaného okultna se divák dosyta nabaží příjemně naturalistického démonična. Perfektní oddechovka.

    • 23.11.2018  17:20

    Nemůžu si pomoct, ale z tak parádního námětu by bývalo šlo vyšašit mnohem zábavnější (=úchylnější & krvavější) podívanou, než tuhle milou, ale poněkud polovičatou zabijačku. Masárničky jsou víc nevidět než vidět a divák si je musí dopředstavovávat, postavy jsou povětšinou hodně ubohé (nejvíc se mi zamlouvalo duo otec a syn), slibný sklepní mutant nedostane ani warholovských patnáct minut slávy, ale sotva patnáct vteřin... Nejlepší z celého filmu jsou pak dvě poslední minuty před závěrečnými titulky, takhle bych si to býval představoval celé - víc akce na úkor nadbytečných keců. S povděkem ovšem oceňuju jeden v americkém filmu nečekaný úkaz, a to ten, že (SPOILER) negroidní mládenec je nemilosrdně rozšmelcován jako první ze všech. Tři hvězdy plus.

    • 20.11.2018  22:05
    Extremity (2018)
    **

    Od prvních minut jsem si nadával, že jsem si pustil tak příšernou debilitu. Debilitu s debilním námětem, debilním dějem, debilní režií, debilní ruční kamerou, debilním střihem a s debilními postavami, které hrajou debilní herci. Každou chvíli se u mě dostavoval pocit svíravé trapnosti a štítivosti za debilní výjevy na obrazovce a kdybych mohl stiskem tlačítka vymazat tuhle amatérskou, plytkou, rádoby šokézní debilitu ze světa i spolu se všemi jejími tvůrci, neváhal bych ani vteřinu. Iritují mě duchoprázdné pitomosti pro týnejdžry, které se odvažují tvářit jako cosi myšlenkově hlubokého a existenciálně závažného. Posledních ca dvacet minut můj odpor ale poněkud zmírnilo, i když si pořád nemyslím, že moje předchozí divácké utrpení za těch několik krvavých momentů stálo.

    • 17.11.2018  18:06

    Další důkaz toho, že k natočení dobrého filmu není zapotřebí miliónů doláčů, provařených hereckých primadon, působivých exteriérů, bombastické akce, ani vymakaných nejmodernějších triků. Postačí dobrý nápad a scénář, jeden vcelku průměrný herec a jedna obyčejná místnost simulující policejní kancelář. Ale popravdě ty čtyři hvězdy dávám hlavně za formu, ne za obsah a celkové vyznění. Překvapivý zvrat v zápletce totiž nebyl až tak moc překvapivý (něco mi v tom od samého počátku neštymovalo) a ani uvědomělé obrácení směrem k pravdě mi u hlavního hrdiny nijak nezaimponovalo, protože jím mimo jiné sobecky potopil svého parťáka.

    • 15.11.2018  00:21
    Possum (2018)
    ****

    Leckterý zvídavý divák si možná bude během sledování Possuma klást všetečné a naléhavé otázky: "Je toto surrealismus? Symbolismus? Psychedelismus? Schizofrenismus? Smyslu nemající vizuální estetismus? Či snad prachsprostý bezobsažný debilismus?" Jen vydrž a nezoufej, milý diváče, vždyť nakonec doznáš pravdy, až zříš hnusného deviantního strýčka i s jeho dlouhými a štíhlými prsty, kmitajícími jako pavoučí nohy... Mimochodem hodně slušná lekačka. A Sean Harris na mém žebříčku oblíbených herců povyběhl o hezkých pár příček nahoru, nejmíň do první dvacky.

    • 13.11.2018  21:08

    Na můj vkus příliš všelijaké vaty, příliš rozvláčných keců okolo, příliš otřepaně nudných autohoniček a motohoniček a helihoniček, příliš vztahového a flirtovacího plkání se ženskými, zkrátka příliš "bondovštiny", ale bohužel né takové té moderní temné "craigovské" bondovštiny, ale té staré přitroublé šaškovské "brosnanovské" a jiné bondovštiny. Z herců mě bez výhrad bavil jen Sean Harris. Akční film sešněrovaný a nasáklý tupým prostádním středoproudismem, při němž se lze možná kochat vizuálnem a Cruisovými kousky (na starýho chlapa slušná práce), ale jehož děj i kvůli úchylné stopáži převážně nudí. Závěr z norského Kašmíru mi už přímo lezl ušima. A ohavný epilog to celé zazdil. Pětka mě bavila, šestka ne. M.I. nevermore.

    • 13.11.2018  06:20

    Blbost a neumětelství mě u některých filmů uráží a štve, u jiných mi to ale přijde zábavné a roztomilé. A tohle je druhý případ. Nostalgický návrat do časů VHSkových <->ovinek, kterými jsem si kdysi rád proplachoval mozek. Ehm, kterými si dosud rád proplachuju mozek. Dolfi cestuje časem, rube se na pláních Antarktidy a nakonec zachrání lidstvo, pardon za spoiler. Uznávám, že nebýt Dolfiho, asi bych šel o hvězdu níž, ale tenhle chlap je prostě ikona B-žánru a já ho žeru. Zbytek toporných herců ovšem vzbuzuje už leda pobavený nebo shovívavý úsměv, stejně tak jejich toporné lobotomizované repliky. Střih je místy neuvěřitelně absurdní a u trikových scén je vidět, že se opravdu hodně hodně šetřilo, nebo se to neumělo. Zábavnost celé téhle taškařice je ovšem vydatná a popravdě její příběh není v rámci žánru vůbec špatný a zasloužil by si lepší režii, scénář, víc prachů na natáčení v pořádných exteriérech, no prostě úplně jiné celkové zpracování, no a pak by z toho všeho mohlo být oddechové akční scífko třeba i... třeba i na čtyři hvězdy! :)

    • 11.11.2018  20:49

    Ještě jsem si to po včerejší projekci pro jistotu znovu proklikal, abych Megovi třeba nekřivdil, ale ne, opravdu mě to skoro vůbec ničím nezaujalo. A přitom miluju béčka, dobře chápu nadsázku a s nadsázkou používaná klišé, líbí se mi odlehčené parodické varianty mainstreamových velkofilmů, oceňuju působivé triky... No vlastně třeba právě triky mě v tomhle filmu hodně zklamaly, čekal jsem něco mnohem víc trikově bombastičtějšího. I víc akčního, vtipného, parodického, ztřeštěného... Ani postavy mě nebavily a k srdci nepřirostly. Nemastný neslaný film bez šťávy, prostě nebyl to holt můj šálek, Sharknado rulez!

    • 11.11.2018  20:24
    The Dark (2018)
    ***

    Směšný opičák, nechvalně mně povědomý z jistého gigablbého rakouského čoklího seriálu, naštěstí brzy z obrazovky zmizí jako zlý sen. Ale ani potom není o mnoho líp, zaujme několik vcelku ucházejících kanibalských scének, ale jinak se jedná o dost nešťastnou fúzi rádoby dojímavého sociálního dramatu o zneužívaných týnejdžrech a alternativního zombie horroru. Vlastně jen horroru, ta holka je hodně nedomrlá zombice... Na druhou stranu její výkon se mi docela zamlouval, namaskovaná byla slušně, plus body za neotřelost a originalitu... teda pokud to nejsou synonyma, mám z toho divnýho filmu teď v hlavě nějakej guláš.

    • 4.11.2018  21:39
    Posedlá (2004)
    *

    U všech ďasů, naprosto nechápu, proč má někdo potřebu po Polańskiho Rosemary natočit kdesi v Transylvánii takovýhle nedomrlý neduživý potrat, který je nudný, pitomý a především tak bezostyšně neumětelský, až je z toho soudnému divákovi stydno. Opravdu takovýhle filmový zmetek může někomu vydělat nějaké peníze?? Afektovaná a diblíkovitá husa Graham je na pěst od prvního do posledního záběru, její filmový manžel-trubec vcelku zbytečná figura a zbytek ansámblu rovnou na odstřel, včetně rejži, scénáristy i celého štábu. Něco tak mizerného a ubohého by se hodilo leda tak na VHSku nějakého podřadného videofilmového studia začátkem devadesátek.

    • 1.11.2018  00:28

    Druhý díl se celý nese v pochmurné atmosféře podbarvované pochmurnou hudbou a zachmuřenými tvářemi všech zúčastněných. Někomu tu chmurnost věříte víc (Del Toro, Brolin, nebo tuze přesvědčivá mesticka v roli narkobaronovy dcery), někomu míň ("iron lady" Keener, nebo neduživý hezounek v roli nezletilého převaděče-gangstera). Skvostná, výsostně temná a hustoatmosférická první půle se bohužel po poločase trochu rozmělní, rozředí, ztratí tempo, epiku, náboj a já nevím co ještě, scénář je víc iñárritovský a z Del Torova plánu v závěru příliš moudrý nejsem. Snaží se snad vychovat si pomocníka? A proč zrovna tohohle? A jak pokračuje válka kartelů, začala-li vůbec? Doufám, že třetí díl přinese uspokojivé odpovědi.

    • 29.10.2018  19:48

    Groundhog Day zkřížený s thrillerovou komedií pro týnejdžry a o týnejdžrech. A přece se mi tenhle zdánlivě nestvůrný galimatyáš docela líbil a bavil mě. Jednak mám rád filmy o nereálné realitě (realita je většinou nuda), druhak mi film připomněl (krom 'Hromnic') skvělý Butterfly Effect. No a herecky se mi líbila i sympatická blondska v hlavní roli... Tedy zpočátku vrcholně nesympatická, arogantní a namyšlená čůza, která ovšem začne být postupně sympatická tím víc, čím víckrát ji někdo brutálně odkrágluje. Příjemná oddychovka, jen kdyby tvůrci ke konci trochu víc šetřili tím laskavě hřejivým (fujtajxl) podtónem.

    • 28.10.2018  19:57

    Mnohoslibný, až nabubřele sebevědomý název a skutek utek. Radši příliš neočekávejte a budete možná spokojenější. Asi takhle - na celovečerák promítaný v kinech slabota, slabší než Krajinou domova, natož než nějaký Attenborough. Ale jako poloamatérský přírodozpytný dokument pro žactvo základních škol nakonec dobré. Zpočátku rozpaky z prolínání se přírody a civilizace, z příliš "angažovaného" stylu - městská sídliště, pásy tanků, hnědouhelné pánve... WTF?! Já chci divočinu! Postupně mě ale tahle forma docela zaujala, několik záběrů bylo hodně hezkých, několik informací hodně zajímavých (třeba vlaštovky & fotobuňka)... Jen ten komentář měl číst chlap a ne nějaký tajtrdlík s klučičím hláskem, Planeta Česko tím ještě o to víc připomíná TV film určený dětem a mládeži. Chvilkové váhání nad čtvrtou hvězdou za kameru mi ulehčil pekelný folk song v závěru.

    • 27.10.2018  09:30

    Uvedu zdejší anotační žvásty od Cinemaxu na pravou míru. Ona zoufalá žena je vylízaná kurvoidní husa s nosem věčně bílým od koksu. Její hladový nemrtvý pronásledovatel je spíš směšný paňáca než děsivá bestie, navíc mizerně namaskovaný - každý zombie-komparsista ve Walking Dead má větší šmrnc. Vír apokalypsy si divák může leda domýšlet - nevidíme z něho ani prd. Noční můra čeká spíš na diváka, protože poslouchat neustálé mongoloidní monology naší husy je masakr. A vrchol všeho - nejenom že zombieho při spoustě příležitostí nezabije šutrem do hlavy, ona k němu naopak ještě přilne a začne ho chránit. "Nestvůra" jí to oplácí ochočenými psími pohledy a v rámci svých schopností i poslušností. A zasutí démoni? No co by, bejby u pěstounů... Na druhou stranu krásné polopouštní exteriéry a vlastně i svým způsobem neotřelý syžet, takže jednou se to vydržet dá.

    • 25.10.2018  22:24

    Proklatě originální rozjezd - mámí, dédý, dvě princezny a strašidelný dům ve strašidelném lese, tedy horror jak se patří, jen pro otylé... pardon otrlé nátury. Aspoň tohle jsem si ironicky říkal ca první půlhodinu. Ale zatímco jsem už byl smířený s dalším zástupcem páchnoucí žumpy rodinného středoproudového kvazihorroru s ječícími dětičkami a matkou-bojovnicí, nabral děj postupně grády a vyklubal se z něho vcelku nadprůměrně nervydrásající kousek. Jistě, nervydrásající kousek s nervydrásajícím ječením dětiček a otravným archetypem matky-bojovnice. Ale zároveň i se slušnou dávkou napětí, s pohlednou sekernickou prací i několika jinými brutalitkami a se dvěma pěknými momenty s mobilním telefonem v hlavní roli. Tři a půl, ale rodinné scénky mi přeci jen do horroru neštymují. Malé bezvýznamné plus pak za několikasekundovou Yvonnu ve spodním prádle.

    • 25.10.2018  19:06
    Mara (2018)
    ***

    Jako taková milá pohodovka před usnutím docela fajn filmek. Ale na čtvrtou by se scénář musel vystříhat stereotypních klišé. Jako když doktor čumí do časáku, zatímco má bejt přikovanej k monitoru. Nebo jako když Marou označkovaná i Maru již téměř zřící Kurylenkovic Olina přijde vyděšeně domů za zběsilcem Dougiem a najednou, navíc tváří v tvář hromadě dalších důkazů, nepochopitelně obrátí a začne ho vehementně přesvědčovat, že to všechno budou vlastně nejspíš halucinace a spánková deprivace. A chvíli na to se nechá jakoby uspokojivě uchlácholit skeptickým vědátorským doktůrkem. Jejdanánku, no a všechny ty její dosavadní zážitky, ty mokrý ťápoty v její koupelně, nebo nedávná bizarní smrt ženy v pakárně byly tedy taky halucinace? Chtělo by to příště víc důvtipu a fantazie pro rafinovanější zápletku, pane scénáristo. Řeknu vám, že mě se v oku objevit taky taková červená skvrnka, nepochyboval bych ani minutu. A už bych se na Maru těšil, jako proutek štíhlounká dlouhovlasá kočka v průsvitný noční košilce, hmmm...

    • 23.10.2018  20:56
    Apostle (2018)
    *****

    Netflix opět těžkotonážně zabodoval. Vrcholně pohledné mysteriózní drámko, opravdu radost divákova pohledět. Moje milované 19.století, odlehlý ostrov v oceánu, utopická společnost tvořena naoko svobodomyslným kultem, který ovšem stojí na hodně děsivých, vpravdě démonických základech... Přiznávám tedy, že jsem během druhé půle často pomyslně zvedal obočí, protože těch praštěných zvratů, nelogických momentů i onoho "oblíbeného" nelogického jednání postav bylo ve filmu jako máku. Ale toto malé mínus je bohatě vynahrazeno nadměrnou porcí bizáru a roztomilých brutalitek krvavých tak, že by se daly krájet... Co to tu melu... O páté hvězdě mě definitivně utvrdilo kolektivní rozpárání Malcolmova "kata", výjev jak z pomyslné Top 20 nejvtipnějších sadistických scének. +90%.

    • 18.10.2018  19:43

    Hodně let jsem Jackieho neviděl, protože jeho nový filmy mě už moc neberou, takže jsem zprvu s hrůzou zíral, jak sešel a zdědkovatěl. Ale samozřejmě že tu sešlost a zdědkovatění dost přehrával a umí pořád pár dobrejch triků, na který by se většina z nás nezmohla ani za mlada. Prošedivělej Brosnan s irským přízvukem je taky dobrej, určitě lepší než v časech, kdy vypadal jako bisexuální manekýn hrající si na Jamese Bonda. Každopádně celej Foreigner je nadprůměrně povedenej béčkovej akčňák, záživnej, svižnej, přímočarej, bavilo mě nakouknout do zákulisí IRA a dostal jsem taky přímo od Jackieho parádní tip na časovanou zápalnou bombu za pár pětek, kterej se někdy může hodit. Na druhou stranu velká vada na kráse Foreignera je ta, že v něm scénárista použil poněkud vyšeptalej, ba přímo z prstu vycucanej námět - bomby do veřejnejch autobusů a letadel totiž dávají úplně jiní chlápci, než irští katolíci. Ale o tom se přece filmy točit nemůžou, že jo, to by byla xenofobie, takže ať se zase rubou bílí s bílejma. A necháme to celý vyšetřovat Afrobrita. Eh, nějak mě tahle filmová virtuální současnost přestává bavit.

<< předchozí 1 2 3 4 18 35 52 69
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace