JASON_X

JASON_X

okres Praha
dřevorubec

27 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 32 48 63
    • 19.11.2017  21:44
    Zygote (2017)
    ***

    Skákající ručka a stroboskopické blikání považuju za dva natolik velké filmové nešvary, že pokud je nějaký rejža používá k vytvoření patřičné atmošky, kterou není schopný vytvořit poněkud rafinovanějšími způsoby, nemůžu jeho výtvor hodnotit výš než průměrně, i když bych o tom třeba i uvažoval.

    • 19.11.2017  20:30

    Nemůžu s čistým svědomím nikomu doporučit ani jako oddechové brakové béčko před usnutím. A netušil jsem, že členy ČSFD jsou i mimozemšťani - jak jinak by totiž tahle zkoncentrovaná nuda a nenápaditost mohla mít 62%? Záběry krásné skotské krajiny jsou na třetí hvězdu fakt málo.

    • 19.11.2017  19:41

    Moje nejoblíbenější české filmy jsou ty, které působí nejméně česky. A tohle je jeden z nich. Film, za jehož český původ se na rozdíl od Koljů, "troškařin" a podobného komerčního sajrajtu nemusím stydět, naopak. Černobílý obraz s dlouhými záběry statické kamery, syrové dialogy a absence mnohdy otravné filmové hudby převelice zdařile evokuje formu filmů ze šedesátých a sedmdesátých let; ne náhodou je v závěru věnování Františku Vláčilovi. Představitelka Olgy je možná přehnaně toporná, scéna lesbického sexu v trabantu zbytečná a děj místy skočí nepříjemně rychle dopředu, ale v rámci novodobé české kinematografie je tenhle kousek naprostá lahůdka. Tak zajímavá osoba, jakou byla schizoidní, sociopatická, psychopatická a já nevím jaká ještě Olga Hepnarová, by jistě mohla inspirovat mnohem delší film s mnohem bohatším scénářem, ale hlavně když kape. Po krátkém váhání se vracím a přihazuju pátou. +90%!

    • 19.11.2017  19:23
    Olga Hepnarová - Otloukánek (amatérský film) (2017)
    ***

    I když se jedná o film amatérský, nebyl by myslím velký problém do něj vložit o něco víc informací, třeba o Olžině dětství, dospívání, osobním životě atd atd. A v několika pasážích hlasitá hudba přehlušuje hlas vypravěče, což by se nemělo stávat ani amatérským tvůrcům. Ale výpovědi pamětníků jsou zajímavé a po hraném celovečeráku je tohle dílko vítaným a vcelku uspokojivým zákuskem.

    • 15.11.2017  05:34

    Vlastně ani nevím, proč jsem čekal nějaký aspoň trochu seriózní, noirový, špionážně akční film, možná kvůli evropským kulisám berlínského devětaosmdesátého. A možná taky proto, že jsem já trouba přehlédl, že se jedná o zfilmovaný comics, ehm.. Takže není to bohužel žádné staromódní, syrové a realistické drámko v evropském stylu, je to jen další popkulturně infantilní šou ve stylu Johna Wicka nebo koho čeho. Jen pěkná Šarlíza v pěkné akci je důvodem, proč tuhle šarádu z Hollywoodem stvořené fiktivní východní Evropy nehážu do podprůměru. Ale jo, většinou jsem se bavil, třeba když Šarlíza mydlí a krágluje KGBáky vším, co jí přijde pod ruku. Konkrétně řežba v domě při zachraňování Spyglasse je skvostná a je to možná jedna z nejlepších mých dosud viděných řežeb. Ale třeba McAvoyův trapný kašpar špión mě iritoval skoro stejně, jako kdysi trapný kašpar Holmes v podání trapného kašpara Downa Juniora. A proč do role hlavního Rusa produkce opět neobsadila Rusa, ale opět nějakého nevýrazného joudu s děsivou ruštinou člověka po mozkové obrně? A Vysockij aby se teď chudák v hrobě obracel, když ho přihodili k partě osmdesátkových popařů...

    • 13.11.2017  20:35
    To (2017)
    ****

    Přiznávám, že zatím neznám slavný originál z devadesátého - jelikož od mala nesnáším klauny, nikdy mě nelákalo si ho pustit. Takže nemůžu srovnávat. Ale o téhle nové verzi jsem slyšel, že "je to fakt dobrý", tak jsem to dal a... a je to fakt dobrý! Samozřejmě to není žádný plnotučný horror, jen taková odstředěná strašidelná historka pro mládež, ale fakt, že děti mohou vidět věci, které dospělí nevidí, mě bavil a vzdáleně mi připomněl jednu dobrou Kuttnerovu povídku (Chrudošiví jsou borolové). První polovina, pravověrněji Kingovská, temně poetická, zádumčivější, se mi líbila víc, zatímco přímočařejší a akčnější závěr, křečovitě strašidelný a přehnaně trikový, mi přišel zbytečně moc... akční a trikový. Ale tlučení klauna dětmi byl slušný punk, zrzavá lolitka měla v džínových šortkách moc hezkou prdelku a já jdu hned na ten originál, protože se mi nechce čekat bůhví jak dlouho na druhý díl.

    • 11.11.2017  21:29

    Tak to jsem si zase naběhnul - film na úrovni televizní tvorby nějaké americké okresní TV kdesi poblíž kanadských hranic. Lobotomizovaná pohádka o tom, kterak prdelatá mamina se svým synkem, na první pohled lehčím mongoloidem, přelstí a přemůže partu profesionálních gaunerů, samozřejmě díky vydatné pomoci prostých venkovských policajtů a otcovského pana sekuriťáka na telefonu. Ale musím ocenit scénáristu - dokázat dvacetiminutový příběh roztáhnout na celovečerák a zároveň v divákovi vzbudit iluzi, že se na obrazovce stále něco děje, vyžaduje jistě nadprůměrný talent. Nejen kvůli prdelaté Nataše, ale i díky Adkinsovi a jeho teatrálně psychopatické kočce v černé kůži, nepovažuju tohle hloupoučké dílko za úplnou ztrátu času.

    • 11.11.2017  16:54
    Two Pigeons (2017)
    ***

    Strašidelně velká množina lidí prý nechápe ironii, no a podle několika zdejších komentářů soudím, že velká množina lidí nechápe ani absurditu a nadsázku. Jo, fakt není možný, aby u vás v bytě žil cizí člověk a vy o tom nevěděli, bravo, pálí vám to. Já bych spíš zkritizoval zbytečný a trapný epilog, než nelogičnost děje. Ale celkově je tenhle menšinový film každopádně zajímavý a stojí myslím za zkouknutí. Díky krátké stopáži jsem se nenudil, pár nechutností mě pobavilo a byl jsem neustále zvědavý kam se bude děj ubírat, i když zápletku jsem zhruba tušil už dlouho dopředu. A musím vyjádřit i jakýsi druh respektu k panu kostějovi Botetovi - já vypadat takhle, měl bych problém chodit v krátkých rukávech, natož se producírovat ve slipech před kamerou.

    • 8.11.2017  19:35

    Nejvíc mě zklamal fakt, že moje oblíbená nordická valkýra Nataša neodhalila své bujné poprsí, i když už se k tomu v jednu chvíli nadějně schylovalo. Těšil jsem se, že zevrubně a detailně porovnám vývoj jejích cecíků od pětadevadesátého - zdá se mi totiž, že od Species poněkud podezřele nabyly na objemu a zajímalo by mě, zda přirozeným ztloustnutím, nebo nějakou odpornou implantací. Takže tahle otázka sice zůstala k mé nelibosti nerozřešena, ale zato jsem se po náročném pracovním dni báječně odreagoval, takovéhle retro lahůdky já rád. Až na mobilní telefon VHSková záležitost z devadesátek jak vyšitá.

    • 6.11.2017  18:02

    Tak po čase zase jeden dobrodružák, kterej se mi fakt líbil. Není "moderně" akční ale ani příliš rozvláčnej, je celkem realistickej, hlavně neřeší se v něm nějaká láska a podobný kraviny a i přes delší stopáž slušně odsejpá. Jo, jsou v něm sem tam nějaký takový ty klasický šablony, ale žádná tragédie... Třeba: (starej zkušenej zálesák) "Bude pršet." (mladej zelenáč jízlivě) "A z čeho by asi tak mělo pršet?" (střih) Slejvák jako kráva. Jinak pidimužík Potter mě v roli židovskýho dobrodruha překvapivě dost bavil, i když tedy v džanglu baštil laskominy, který určitě nebyly košer a nevím, co by na to řekl jeho rabín. Měl taky jednu hodně zajímavou halucinaci (rejža mě dostal) a žížalák v jeho kedlubně byl teda fakt hustej. Jen příště prosím bez nějakých přeslazených happyendů, pak to bude za plný počet.

    • 1.11.2017  21:48

    Rooney Mara vypadá s blond přelivem fakt dobře a její už tak dost nihilistickej xichtík je v její nihilistický roli a pod tím blond přelivem ještě víc nihilistickej, což mi udělalo radost. A osmdesátiletej dědek Redfordů vypadá maximálně tak na šede něco, holomek! A já myslel, že už je dávno mrtvej. Zápletka o vědeckém hledání důkazu posmrtného života je lákavá a místy i docela zajímavá, i když v jednu chvíli zjevně obšlehnutá z kdysi téměř kultovního videobijáku Hráči se smrtí. Ale nevím, proč se musejí posmrtný vize hystericky klepat a bejt mázlý. A to úplně podstatný, teda uspokojivou odpověď na otázku co že je vlastně jednou po tý naší smrti, jsem z filmu taky nedostal. Ani to, jestli teda mají duši a posmrtnej život i zviřátka, jak se nenihilisticky zajímala nihilistka Rooney. No já teda nevím, ale myslím, že kdybych jednou v Elysiu potkal třeba sousedovic uštěkanýho tupýho jezevčíka, rozkopu ho tam okamžitě na sračky, i kdybych si tím měl zmrvit karmu. Aspoň já osobně teda tam nahoře absolutně odmítám jakýkoliv zatracený štěkající čokly! Poloamatérská, okázale menšinová, nasládlá vztahová limonáda je to, žádný mrazivý mysteriózní scífko, na který jsem se těšil.

    • 28.10.2017  20:18

    Na nějakou válku zapomeňte, žádná se nekoná, jen lidi se k radosti opičáků nakonec zmydlí mezi sebou. Ovšem máte-li v oblibě šablonovité filmy plné hollywoodských polopatismů a patosu, které se mučivě pomalu vlečou, přijdete si možná na své. Abych si na své přišel já, muselo by mi být maximálně dvanáct, na přitroublé pohádky o opicích a lidech už jsem ale dost starej. A navíc je tahle pohádka tak hustě zasviněná rádoby dojemnými a moralizujícími scénami, že je ca o hodinu delší, než bylo nezbytně nutné. Tahle opičárna je ještě hnusnější kýč než Schindlerův seznam, který se mi v opičím lágru několikrát vybavil. "Bad people soldiers", "apes strong together", roztomilé opičky, roztomilá malá blonďatá zoofilka, lidská krutost a bezohlednost, opičí charakternost, desítky uslzených a významných pohledů, hudba slizká a podbízivá jak u Špílberga... Tak takovémuhle filmovému sajrajtu fakt nelze se zdravým vkusem dát ani třetí hvězdu za triky a výpravu. (SPOILER) Ale jelikož na konci aspoň konečně zdechne jistý opičí císař (s pohledem na zemi zaslíbenou jako Mojžíš), pokračování snad už nebude, v což pevně doufám.

    • 19.10.2017  22:03

    Nudná duchařina zasviněná nízkým pathosem a obsazená protivně přehrávajícími holčičkami; hlavně ta pajdavá, s jejím permanentně bolestínským výrazem, mi byla milá jako pondělí po dovolené. I její sirotčí kámoška z pokoje byla na pěst. Chovám k těmhle nedětsky afektovaným dětským hercům už od útlého dětství instinktivní odpor. Pomalá kamera je sice stejně jako v jedničce prvotřídní, ale i tak je druhá Annabelle jen dalším z dlouhé řady softhorrorů s dětmi, u kterých se mohou bát zase leda děti, ať už malé nebo dospělé. Nechápu, že vizuálně opojná retrošedesátková jednička se tu potácí kdesi okolo padesáti procent a tenhle mnohem slabší odvar je v červených. Ale sexy sestře Šarlotě s xichtíkem Miss Latina, oháklé do rajcovního řádového kostýmku, to parádně sekne.

    • 17.10.2017  20:45

    Poněkud zbytečné pokračování poněkud vyšeptalé pirátské ságy, určené podle všeho dětem do 12 let. S lítostí musím konstatovat, že největší slabinou filmu je podle mě postava, na které jsou Piráti od začátku postaveni. Deppova infantilní karikatura piráta, která se mi v prvních dílech zdála ještě jakž takž úsměvná, mě už definitivně přestala bavit - jeho způsob mluvení, jeho způsob běhání, jeho pohyby, jeho mimika, jeho nevýrazný hlas, jeho všechno. K tomu jedna oplizlá a otravná feministka, slaboučký scénář s hloupou zápletkou a tramtadadá - na světě je nejslabší díl celé série, protože v prozatím nejslabší čtyřce hrála aspoň hezká husička Pénelopé. Ani dobrý Bardem nemůže zachránit tuhle potápějící se loď... spíš kocábku. Doufám, že šestka už nebude.

    • 10.10.2017  23:26
    Přízrak (2017)
    *

    Pro ty, kterým se stejně jako mně líbí Rooney Mara, existuje právě jeden dobrý důvod proč tenhle film vidět - a tím je právě Rooney Mara. Pro ty ostatní žádný takový důvod neexistuje. A doporučuju všem divákům z první skupiny, aby proklikávali pouze na scény s Rooney Marou a zbytek vypustili. Vůbec nechápu, že může někdo natočit tak nebetyčně plytkou a duchoprázdnou zbytečnost a přitom ještě nenápadně divákovi podsouvat, že se snad jedná málem o jakýsi existenciálně závažný a hlubokomyslný art. Jasně, duše po smrti mnohdy zůstává připoutaná ke světu a šmíruje pozůstalé, to je mi novinka. A já slibuju, že jestli zhebnu dřív než pan Lowery, půjdu ho párkrát pořádně vystrašit v prostěradle, aby si z toho nadělal do trenek.

    • 10.10.2017  20:44

    Zprvu jsem měl za to, že moje zapomenuté brejle budou to nejhorší, co mě toho večera v kině potká. Ale kdež. Bez brejlí vidím víc než dobře, řekněme chvalitebně, ale mozek mi ještě nezměknul natolik, abych si nového Runnera nekriticky pochvaloval a zblajznul rejžovi tenhle jeho nasládlý patetický kýč i s navijákem. Film je dobrý jenom v těch chvílích, kdy záměrně evokuje Scottův originál, tedy třeba při pouličních záběrech z multirasové megapole, při pomalých přeletech vznášedel nad městem, nebo při některých pasážích vangelisovaného hudebního doprovodu. Ale děj je vskutku ubohý, takovéhle přitrouble sentimentální pokračování si geniální originál nezasloužil. Utlačovaní replikanti toužící po lepším spravedlivém světě, zneužívání sirotků jako dětských otroků, směšný pan Záporák, ale hlavně citově rozervaný K. hledající... lásku, co jiného. Opět se mi dokonale potvrdilo to, co jsem instinktivně věděl už v raném dětství - že jakmile někdo do scífka nebo dobrodružáku zaplete zápletku o vztazích a "lásce", jde celý příběh okamžitě do kopru. Při závěrečné scéně zachraňování topícího se blade runnera seniora jsem se už musel cynicky pochechtávat a z kinosálu jsem pak odcházel rozčarován, zklamán, podveden. Nebýt poutavého vizuálu a výpravy, měl bych problém dát i třetí hvězdu. Podívej se na novýho Millerova Mad Maxe ty kanadskej žabožroute, abys viděl, jak se mají točit plnokrevný pokračování kultovek!

    • 9.10.2017  22:54

    Mladej, zdravej a silnej chlap, kterej se v postapo časech stane rolníkem, je hňup. A korunovanej. Uvázat se u nějaký chajdy a rejpat se v záhonech je naprostá pitomost - takovej trouba si zrovna koleduje o to, aby se stal obětí každýho šmejda, kterej půjde kolem. A přesně tak dopadá náš hlavní hrdina - živoří na zeleninovejch polívkách, je ze všeho permanentně vystíhovanej a klepe se furt strachem, aby mu náhodou někdo nešlohnul ředkvičky. Tomu říkám život nehodný žití. Kdyby takovejch lidí bylo aspoň pár tuctů, měl by jejich zemědělskej kibuc šanci na přežití - opevnění, domobrana, chov domácích zvířat... Ale pro osamělýho chlápka je v takový situaci jediná možná cesta - stát se potulným lovcem. Oštěp, luk, šípy (kdyby nebylo střelivo), udici, pořádnej boviják za opasek, celtu na záda a zmizet do lesů. To by byla cesta pravýho muže - vlk samotář. A ne se rejpat v hlíně jako nějakej zatracenej zahrádkář. Ale pořád lepší, než se stát kanibalem, to zas jo... Vcelku uspokojivý divácký zážitek, ale v rámci žánru jen průměr, na postapo je to málo postapokalyptické, na psychologický film málo psychologické, scénář chudý, postavy ploché... Ovšem stará plochá matka je klasa - xicht i figura jako paní Smrt, absence citů i sentimentu, měl jsem z ní skoro husinu.

    • 8.10.2017  22:04
    Krajinou domova (TV seriál) (2014)
    *****

    Až na ten odporně vlezlý a vyteplený homohlas jakéhosi übergeje Maxiána, je tenhle seriál možná tím nejlepším, co náš veřejnoprávní Moloch zvaný ČT ze svých útrob za poslední roky vyvrhnul. Nádherné výškové záběry a skvělá inspirace k mnoha nezapomenutelným výletům po naší otčině.

    • 8.10.2017  21:52
    30 případů majora Zemana (TV seriál) (1974)
    ****

    Kašlu na tu příšernou (z dnešního pohledu spíš komediální a parodickou) politickou angažovanost, konkrétně na trapný a bezostyšný prokomunistický ližprdelismus. Spíš rád vzpomínám na jisté konkrétní scény jistých dílů a nikdy nezapomenu na nezapomenutelné dojmy, které ve mně, v malém špuntovi, vyvolala seriálová premiéra v sedmdesátkách. Tak třeba zbabělý vrah Vinklář, krásná kočka Rázlová, drsňák Brzobohatý, směšný padesátikilový rváč Jelínek, odporná uvědomělá šprtka Andrlová, příšerná zápletka z Kvadratury ženy, neskutečně haluzní díl Mimikry, který se v pozdějších letech stal v okruhu mých školních kamarádů vpravdě kultovním, ale hlavně má dlouholetá noční můra s názvem Studna. Dodnes se živě vidím, kterak jako malý prcek sedím na mé malé dětské židličce vedle mámina křesla v obýváku před naší černobílou televizí a při zpovědi mladého Bruny se pomalu ale jistě i se svou židličkou pomalu za ono velké mámino křeslo zasunuju. Ale bylo už pozdě. Obraz starého Bruny, mongoloidně se šklebícího a na sesli se klátícího, nebo kývajícího se sekerou v ruce ("DIVNĚ SE KÝVAL!"), jsem nemohl dostat z mé dětské hlavičky dlouhá léta. A nedostal jsem ho z ní vlastně dosud, i když dnes už ve mně tahle památná sekvence vzbuzuje euforii a perverzní rozkoš, a ne nepopsatelnou hrůzu.

    • 6.10.2017  20:55

    Sice vím, že bělošské geny jsou u míšenců recesivní, ale pochybuju, že by bílej modrookej chlap měl se ženskou černou sotva jako Halle Berry tak výrazně negroidního syna, kterej má pysky jako Núbijec. Mám dojem, že nějakej zatracenej sluníčkářskej obamista tady nepěkně tahá diváka za fusekli. Ale až na tuhle výtku je to hodně dobrej postapo biják. Je realistický, psychologizující, dobře napsaný, dobře zahraný, dobře natočený (až na jednu scénu pomalá neskákající kamera, přesně tak to mám rád), komorní, nízkorozpočtový, napínavý. Paranoidní a zlověstná atmosféra vládne filmu od začátku až do konce. Všední rozuzlení se sice dalo dlouho předvídat, ale stejně jsem si jím pořád nebyl tak úplně jistý a popravdě jsem přece jenom doufal v poněkud metafyzičtější finále.

    • 6.10.2017  06:03

    A je to opět tady! Velevýznamná událost pro všechny fandy podřadného braku, trapného humoru, mizerných triků, zkrátka bezostyšných debilit. Jako nekritický obdivovatel téhle absurdní série nemůžu jít s hodnocením pod tři, ale ta třetí je fakt z milosti a nostalgie, objektivně musím konstatovat, že pětce Sharknadu došla šťáva stejně jako čtyřce a tentokrát už nejspíš definitivně, pokud se šestky nechopí nějaký radikální inovátor. Ale jak a čím ještě překonat nepřekonatelné první tři díly s Hasselhoffovým orbitálním vyvrcholením? Indianou Zieringem? Déja vu s Londýnským Okem? Přehnaným sebeparodováním, křečovitým hláškováním, snahou o epičnost, scénáristickým dada gulášem? Nebo snad jistým samotným velkým Vikingem/Zieringem juniorem, který využije sharknado jako červí díru při cestování časem?? Posledně jmenované mě tedy fakt překvapilo, ale pobavilo jen jaksi rozpačitě, setrvačně. Tento způsob Sharknada je definitivně passé.

    • 4.10.2017  23:51
    Jackals (2017)
    ***

    Temné, lehce depresivní, bezútěšné, nízkorozpočtové a přitom řemeslně i herecky dobře zvládnuté - tak taková béčka já hodně můžu. A Mrs. Unger s věkem zraje jako víno, herecky i xichtně. Dal bych čtvrtou, nebýt místy zbytečně skákající ruční kamery a hlavně nedokvašeného konce. Nebo že by si tvůrci nechávali zadní vrátka pro případné pokračování? Inu, popravdě bych vůbec nebyl proti, rád bych totiž nahlédl onomu prapodivnému "thanatickému" kultu trochu pod pokličku.

    • 27.9.2017  20:59

    I když FFka většinou kvůli skákající ruční kameře nemusím, v tomhle případě jsem byl divákem spíš spokojeným než nespokojeným. Zaujaly mě ruské reálie (natáčelo se prý kdesi jižně od Murmansku), postavy mi byly vcelku sympatické, líbily se mi zimní severské scenérie, jen ten obligátně blikající a za vlasy přitažený konec mě zklamal, zkřížení scénáře s tzv. Filadelfským experimentem a se spiknutím ruské armády myslím nebylo šťastné, méně je někdy více. Ale aspoň jsem si opět trochu rozšířil mé omezené obzory - o Djatlovově výpravě z devětapadesátého jsem totiž dosud neměl ani potuchy a se zaujetím jsem si o ní na netu početl.

    • 24.9.2017  21:07
    Nuda v Brně (2003)
    ****

    Nuda v Brně se nikdy nestala mou velkou srdcovkou, jako svého času třeba naši Samotáři a Knofllíkáři, nebo příbuzné Jarmuschovy a Kaurismäkiho filmy, na to je opravdu extrémně menšinová a minimalistická a... divná. Ale s odstupem času mám film radši než napoprvé a na milostnou scénu dvou retardů ("DO-TÝ-KEJ-FE-MĚ-FTAN-DO!") už jistě nezapomenu až do své nejdelší smrti, tedy pokud mě nepostihne nějaká stařecká demence. Představitelka Olinky je geniální!

    • 24.9.2017  20:46
    Stále spolu (2014)
    *****

    Můj plný počet je ne za obsah, formu, nebo za nějaké poselství, nýbrž za působivost a nezapomenutelnost - tenhle dokument jen tak z hlavy nedostanu. Co se Mlčochových týče - zpočátku mě tahle početná famílie bílých cikánů nadchla a její způsob života mi přišel idylický a já si představoval, jak úžasné by bylo se v takové rodině narodit, jak úžasné by bylo mít takové divošské dětství a žít ve srubu uprostřed lesů a luk a nemuset chodit do školy a mít spoustu bráchů a sester a být součástí takové archaické rodinné tlupy, navíc když mí rodiče by byli vysokoškoláci a ne nějací pologramotní zdegenerovaní sourozenci Lakatošovi. Ovšem ona idylka začala brát postupně pomalu za své. S nelibostí jsem třeba zjišťoval, že děti jsou (snad až na nejstarší dceru a flamencového muzikanta Prokopa) v lepším případě podivně roztěkané a sociálně zaostalé, v horším případě zaostalé i mentálně, že "profesionální otec" Petr je i profesionální pobírač sociálních dávek a hlavně obratný manipulátor a domácí tyran, v jehož diktátorském patriarchálním systému nemůže vlastně žádné z jeho dětí nikdy úplně dospět, leda by tlupu opustilo, nebo že matka Simona je i přes své vysokoškolské vzdělání pouhá submisivní domácká puťka, jejíž sféra vlivu končí za hranicí maringotkového kuchyňského koutu. A Mlčochovic zimní spanilé jízdy do Španěl mi tak trochu evokovaly současnou invazi přemnožených barevných na starý kontinent. Ale ruku na srdce - kéž by bylo takových posedle se množících asociálů mezi původními Evropany mnohem víc, jsou mi nekonečněkrát milejší a bližší, než invazivní asociálové neevropští a radši budu svými daněmi živit je, než arabáče nebo zulukafry.

    • 20.9.2017  13:09
    Death Note (2017)
    ***

    Nemám problém dát zdařilému remaku stejně hvězd jako originálu, nebo klidně i víc než originálu, ale v tomhle případě fakt není důvod. "Vylepšení" zápletky o rádoby femmefatalistickou a ladymacbethovskou roztleskávačku spolu s nenápaditým standardně hollywoodizovaným zpracováním posunulo film do velké množiny průměrných amerických soft horrorů pro teenagery. Nejmarkantnější je to na konci, který byl sice nakonec taky slušně krkolomně vypointovaný jako ten japonský, ale na rozdíl od toho japonského jaksi nemastný, neslaný, neatmosférický. I infantilní pojetí postavy Rjúka (které jediné mi v původním filmu trochu vadilo) zůstalo zachováno a přitom právě tady jsem si od Amíků sliboval nějakou změnu, přitvrzení, přitemnění...

    • 28.8.2017  20:51

    I málo bystrý divák nejspíš nabude při sledování filmu nejasného dojmu, že původní legenda o králi Artušovi asi vypráví trochu odlišný příběh. A bude mít recht. Ale koho by to u takovéhohle nabušeného šmrncovního sexy bijáku zajímalo? Prudil by snad někdo s Homérem nebo Hésiodem při comicsových Immortals? Leda nějaký zapšklý hnidopich. Vždyť tohle je určitě ten nejzáživnější film o Artušovi, jaký jsem kdy viděl. A že je celá Artušovská mytologie postavená na hlavu, nebo že u kulatého stolu se to hemží barevnými, je mi celkem putna, protože tahle staroanglická, ranně křesťanská báchorka, mě nikdy nijak výrazněji neoslovila. Za zprznění milovaného Sherlocka Holmese kašparem Downem Juniorem jsem Ritchieho, jeho děti, i děti jeho dětí proklel jistou příšernou egyptskou kletbou, ale zprzněním krále Arthura mě tentokrát docela dobře pobavil.

    • 25.8.2017  19:11
    7 životů (2017)
    ****

    Děj je standarně hollywoodsky hloupoučký, jak už tak bývá v posledních letech bohužel u scifáren zlozvykem. V době rychlého vymírání Severu a nekontrolovaného přemnožování Jihu působí zápletka o nemilosrdné redukci porodnosti v blízké euroamerické budoucnosti opravdu silně dementně, snad jako kdyby chtěli tvůrci diváka-našince nasrat. Ale zároveň má zase film i jedno velké plus, kvůli kterému mu taky dávám čtvrtou hvězdu. A to nečekaně drsné scény i průběh, respektive nečekaně drsné v rámci podobných schématických a klišovitých filmů pro široké divácké masy. Třeba řezání dětských prstíků, nebo absence soucitu s většinou hlavních postav hlavní sedmihlavé postavy, je příjemně nezvyklá podívaná. Na Rapace se taky dobře kouká, její xichtík je zajímavý a po Larssonově trilogii a Prométheovi je to její další skvělá role (nejvíc se mi samozřejmě líbila její bojová, městsko-guerillová verze, jen už nevím, který den to zrovna byl... vlastně byla). Pointu s Pondělí jsem sice uhádl už dlouho předem, ale i tak jsem nadprůměrně spokojený, i když od rejži Død snø a Hänsela & Gretel jsem přece jen čekal něco méně šablonovitého.

    • 21.8.2017  22:13
    Mumie (2017)
    ***

    Tedy nerad bych fušoval povolanějším pánům od filmu do jejich řemesla, ale je všeobecně známo, že Egypťané v časech Staré říše ještě neznali princip kola a tedy ani kladky, čímž scéna "osvobození" 5000 let staré princezny-mumie ztrácí na věrohodnosti. Vzápětí ovšem tvůrci sdělují, že mumie je z Nové říše, čímž vzniká neřešitelný paradox a leckterý divák pak může nabýt dojmu, že si celý příběh vymyslel nějaký polovzdělaný scénárista při sračce na hajzlu a že ona krásná a zlá princezna ve skutečnosti třeba ani nikdy neexistovala. Radím tedy vypnout mozek a zkusit si užít film tak, jako si dřívější generace užívaly třeba Indianu Jonese a jeho ztracenou archu. Ale že digitální pavouci jsou příšerní, že Cruise je nesympatický šašek, že stopáž mohla být nejmíň o půl hoďky kratší a že scénář je s přibývajícím časem slabší a slabší až do pitomého konce, to je přece jen dost zásadní problém. Slabé tři.

    • 10.8.2017  21:33

    Dementní film, co dodat. Nemám teď vůbec čas čumět na bednu, protože se pořád něco děje, mám skoro výčitky z toho, že jsem už pár týdnů nic nenapsal do komentářů, no a když se tedy odhodlám a vyšaším si dvě volné hoďky na projekci, padne mi do rukou zrovna tahle nudná amatérská zhovadilost - to je snad naschvál. Film, který vymyslel i režíroval dement, film který ruční kamerou filmoval dement, film o dementech, film ve kterém hrajou dementi, film určený dementům. A navíc už vlastně ani nevím, o čem to bylo. Ale vím, že bych moc rád viděl celý štáb i všechny herce naražené na kůly, hoďka dvacet mýho života v hajzlu. Vlastně ba ne, sotva hoďka, proklikával jsem. Hvězda za scénu s tampónem.

<< předchozí 1 2 3 4 17 32 48 63
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace