JASON_X

JASON_X

okres Praha
dřevorubec

27 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 16 32 47 62
    • 24.9.2017  21:07
    Nuda v Brně (2003)
    ****

    Nuda v Brně se nikdy nestala mou velkou srdcovkou, jako svého času třeba naši Samotáři a Knofllíkáři, nebo příbuzné Jarmuschovy a Kaurismäkiho filmy, na to je opravdu extrémně menšinová a minimalistická a... divná. Ale s odstupem času mám film radši než napoprvé a na milostnou scénu dvou retardů ("DO-TÝ-KEJ-FE-MĚ-FTAN-DO!") už jistě nezapomenu až do své nejdelší smrti, tedy pokud mě nepostihne nějaká stařecká demence. Představitelka Olinky je geniální!

    • 24.9.2017  20:46
    Stále spolu (2014)
    *****

    Můj plný počet je ne za obsah, formu, nebo za poselství, nýbrž za působivost a nezapomenutelnost - tenhle dokument už jen tak z hlavy nedostanu. A co se Mlčochových týče - zpočátku mě tahle početná famílie bílých cikánů nadchla a její způsob života mi přišel idylický a já si představoval, jak úžasné by bylo se v takové rodině narodit, jak úžasné by bylo mít takové divošské dětství a žít ve srubu uprostřed lesů a luk a nemuset chodit do školy a mít spoustu bráchů a sester a být součástí takové archaické rodové tlupy, navíc když mí rodiče by byli vysokoškoláci a ne nějací pologramotní zdegenerovaní sourozenci Lakatošovi. Ovšem ona idylka začala brát postupně pomalu za své. S nelibostí jsem třeba zjišťoval, že děti jsou (snad až na nejstarší dceru a flamencového muzikanta Prokopa) v lepším případě podivně roztěkané a sociálně zaostalé, v horším případě zaostalé i mentálně, že "profesionální otec" Petr je i profesionální pobírač sociálních dávek a hlavně obratný manipulátor a domácí tyran, v jehož diktátorském patriarchálním systému nemůže vlastně žádné z jeho dětí nikdy úplně dospět, leda by tlupu opustilo, nebo že matka Simona je spíš než vysokoškolačka především submisivní, bezmocná domácká puťka, jejíž sféra vlivu končí za hranicí maringotkového kuchyňského koutu. A Mlčochovic zimní spanilé jízdy do Španěl mi tak trochu evokovaly současnou invazi barevných na starý kontinent. Ale ruku na srdce - kéž by bylo takových posedle se množících asociálů mezi původními Evropany mnohem víc, jsou mi nekonečněkrát milejší a bližší, než invazivní asociálové neevropští a radši budu svými daněmi živit je, než nějaké africké zulukafry.

    • 20.9.2017  13:09
    Death Note (2017)
    ***

    Nemám problém dát zdařilému remaku stejně hvězd jako originálu, nebo klidně i víc než originálu, ale v tomhle případě fakt není důvod. "Vylepšení" zápletky o rádoby femmefatalistickou a ladymacbethovskou roztleskávačku spolu s nenápaditým standardně hollywoodizovaným zpracováním posunulo film do velké množiny průměrných amerických soft horrorů pro teenagery. Nejmarkantnější je to na konci, který byl sice nakonec taky slušně krkolomně vypointovaný jako ten japonský, ale na rozdíl od toho japonského jaksi nemastný, neslaný, neatmosférický. I infantilní pojetí postavy Rjúka (které jediné mi v původním filmu trochu vadilo) zůstalo zachováno a přitom právě tady jsem si od Amíků sliboval nějakou změnu, přitvrzení, přitemnění...

    • 28.8.2017  20:51

    I málo bystrý divák nejspíš nabude při sledování filmu nejasného dojmu, že původní legenda o králi Artušovi asi vypráví trochu odlišný příběh. A bude mít recht. Ale koho by to u takovéhohle nabušeného šmrncovního sexy bijáku zajímalo? Prudil by snad někdo s Homérem nebo Hésiodem při comicsových Immortals? Leda nějaký zapšklý hnidopich. Vždyť tohle je určitě ten nejzáživnější film o Artušovi, jaký jsem kdy viděl. A že je celá Artušovská mytologie postavená na hlavu, nebo že u kulatého stolu se to hemží barevnými, je mi celkem putna, protože tahle staroanglická, ranně křesťanská báchorka, mě nikdy nijak výrazněji neoslovila. Za zprznění milovaného Sherlocka Holmese kašparem Downem Juniorem jsem Ritchieho, jeho děti, i děti jeho dětí proklel jistou příšernou egyptskou kletbou, ale zprzněním krále Arthura mě tentokrát docela dobře pobavil.

    • 25.8.2017  19:11

    Děj je standarně hollywoodsky hloupoučký, jak už tak bývá v posledních letech bohužel u scifáren zlozvykem. V době rychlého vymírání Severu a nekontrolovaného přemnožování Jihu působí zápletka o nemilosrdné redukci porodnosti v blízké euroamerické budoucnosti opravdu silně dementně, snad jako kdyby chtěli tvůrci diváka-našince nasrat. Ale zároveň má zase film i jedno velké plus, kvůli kterému mu taky dávám čtvrtou hvězdu. A to nečekaně drsné scény i průběh, respektive nečekaně drsné v rámci podobných schématických a klišovitých filmů pro široké divácké masy. Třeba řezání dětských prstíků, nebo absence soucitu s většinou hlavních postav hlavní sedmihlavé postavy, je příjemně nezvyklá podívaná. Na Rapace se taky dobře kouká, její xichtík je zajímavý a po Larssonově trilogii a Prométheovi je to její další skvělá role (nejvíc se mi samozřejmě líbila její bojová, městsko-guerillová verze, jen už nevím, který den to zrovna byl... vlastně byla). Pointu s Pondělí jsem sice uhádl už dlouho předem, ale i tak jsem nadprůměrně spokojený, i když od rejži Død snø a Hänsela & Gretel jsem přece jen čekal něco méně šablonovitého.

    • 21.8.2017  22:13
    Mumie (2017)
    ***

    Tedy nerad bych fušoval povolanějším pánům od filmu do jejich řemesla, ale je všeobecně známo, že Egypťané v časech Staré říše ještě neznali princip kola a tedy ani kladky, čímž scéna "osvobození" 5000 let staré princezny-mumie ztrácí na věrohodnosti. Vzápětí ovšem tvůrci sdělují, že mumie je z Nové říše, čímž vzniká neřešitelný paradox a leckterý divák pak může nabýt dojmu, že si celý příběh vymyslel nějaký polovzdělaný scénárista při sračce na hajzlu a že ona krásná a zlá princezna ve skutečnosti třeba ani nikdy neexistovala. Radím tedy vypnout mozek a zkusit si užít film tak, jako si dřívější generace užívaly třeba Indianu Jonese a jeho ztracenou archu. Ale že digitální pavouci jsou příšerní, že Cruise je nesympatický šašek, že stopáž mohla být nejmíň o půl hoďky kratší a že scénář je s přibývajícím časem slabší a slabší až do pitomého konce, to je přece jen dost zásadní problém. Slabé tři.

    • 10.8.2017  21:33

    Dementní film, co dodat. Nemám teď vůbec čas čumět na bednu, protože se pořád něco děje, mám skoro výčitky z toho, že jsem už pár týdnů nic nenapsal do komentářů, no a když se tedy odhodlám a vyšaším si dvě volné hoďky na projekci, padne mi do rukou zrovna tahle nudná amatérská zhovadilost - to je snad naschvál. Film, který vymyslel i režíroval dement, film který ruční kamerou filmoval dement, film o dementech, film ve kterém hrajou dementi, film určený dementům. A navíc už vlastně ani nevím, o čem to bylo. Ale vím, že bych moc rád viděl celý štáb i všechny herce naražené na kůly, hoďka dvacet mýho života v hajzlu. Vlastně ba ne, sotva hoďka, proklikával jsem. Hvězda za scénu s tampónem.

    • 17.7.2017  20:50
    Kaydara (2011)
    ****

    Zprvu to vypadalo na nějakou infantilnitu 'o myších a lidech', aby se to postupně rozjelo v něco mnohem vážnějšího, pravověrnějšího, zkrátka matrixovštějšího. Kdybych jako fanoušek Matrixu toužil vzdát mu hold nějakým amatérským kraťasem, umím si představit, že bych natočil něco podobného, jen asi bez těch úvodních myší (i když skvělá reklama na vločky!). A ovšem kdybych byl ještě navíc tak technicky a tvůrcovsky zdatný, jako jsou bezpochyby autoři Kaydary. A pak by mě tedy určitě mrzelo, že se tu můj počin spokojeně nekoupe hluboko v červených číslech, kam podle mne patří. A souhlasím s Rominatorem - proč se vlastně mydlil Kaydara s Neem?

    • 17.7.2017  19:49
    Animatrix (2003)
    *****

    Nikdy nezapomenu, jak dlouho jsem si bláhově myslel, že v Osiridově letu hrají skuteční herci! Důvod - měl jsem staženou zrnitou verzi z TV na VHSce a pouštěl si ji na mé staré nekvalitní bedně. A mojí tehdy věčně ožralé mysli ono Anima- jaksi nedocvaklo. Že jde o animák jsem zjistil až po letech, v době internetové (která u mně začala mnohem později než všude okolo), po stažení kvalitní verze. Díky tedy Matrixu za internet!

    • 15.7.2017  22:56

    Další exemplář z početné množiny jemu příbuzných a podobných filmů, u kterých vždycky tápu, pro jaké publikum jsou vlastně určeny - pro děti je příliš drsný, pro dospělé příliš infantilní. Ale dospělí milovníci pohádek si určitě přijdou na své. Já na novém Kongovi nejvíc oceňuju jeho vizuál, ale z jeho příběhu ani herců nijak nadprůměrně unešený nejsem. Nejhezčí a nejpůsobovější scéna: Kong vztekle likvidující letku vrtulníků.

    • 12.7.2017  23:25

    Hned zkraje filmu mě napadlo, že podle téhle Scarlett by se mohla vyrábět nějaká fakt hodně sexy loutka. Mám teď na mysli takové ty speciální figuríny pro osamělé bohaté pány, kterým se říká Real Dolls, jsou z nejmodernějšího silikonu, se třemi věrnými tělesnými otvory, polohovatelné, s pokročilými hi-tech funkcemi jako mluvení, vzdychání, mrkání, hýbání jazykem a na netu se prodávají za tisíce doláčů. Pořád jsem se rozhodoval, jestli si začnu šetřit na nějakou prsatou árijskou blondýnu nebo radši na subtilní šikmookou Asiatku, ale teď už mám jasno - nechci žádnou jinou sexpannu než takovou, která by vypadala přesně jako Scarlett v tomhle filmu, se stejným účesem a ve stejném trikotu. Takže jestli někdo z vás Scarlett znáte osobně a budete s ní teď někdy mluvit, vyřiďte jí prosímvás, ať urychleně prodá všechna autorská práva na svůj ciferník i figuru nějaké zavedené specializované firmě, která ony fajnové umělé kočky vyrábí a já pak do ní hned v prosinci půjdu, až zaberu třináctý plat. Jinak film je to vizuálně strhující, trochu melancholický, meditativní i akční, s pěknými bladerunnerovskými kulisami jakési futuristické japonské betonové megapole. A možná přijde i Takeši. Zároveň je to ovšem šablonovitá, slaboduchá a povrchní slátaninka s nadměrnou porcí pathosu, pseudohumanistických žvástů a uslzených pohledů. I přemíra digitalizace je vyloženě na škodu (tohle zkrátka není Blade Runner) a milá Scarlett Major Motoko se ze sexy androidky postupně a potupně změní na jakousi variantu lobotomizované reprodrozdy z Hunger Games. Ale kromě Aliena Covenanta jsem už dlouho neviděl žádné uspokojivé velkofilmové scífko, takže slabší čtyři.

    • 10.7.2017  21:32
    Let Her Out (2016)
    ***

    No vida, tak jsem díky jednomu průměrnému kanadskému béčku zase o něco chytřejší - vím už, co to je 'syndrom mizejícího dvojčete'. V odborné literatuře jsou jeho symptomy ovšem popisovány mnohem fádněji - žádné halušky, žádná okna, žádná schíza, žádné vraždění... A to je škoda, svět by mohl být o dost zajímavější, kdyby v sobě aspoň pár procent lidí nosilo nějakou nevyzpytatelnou cizopasnou entitu, která by nad nimi čas od času přebírala vládu... Ale i když třeba vraždička v metru nebo svlékání se z kůže jsou hodně hezké scény, vsadil bych se, ža za týden za dva si už z obsahu filmu nebudu skoro nic pamatovat. A to je vlastně dobře, protože na tak tragicky směšného kuřbuřta, jakého režie obsadila do role Mollyina přítele, je nejlepší co nejrychleji zapomenout. Zato milá Helen se ve své psychologicky i herecky náročné dvojroli snaží seč může, třeba si jí teď někdo všimne a obsadí ji do několika epizod nějakého dementního seriálu pro týnejdžry.

    • 9.7.2017  20:38
    Li wang (1991)
    ***

    Typicky východoasijsky dadaistická bejkárna na důkladné propláchnutí mozku, vůbec nemá cenu se jakkoliv snažit přemýšlet nad jejím stylem nebo smyslem, prostě buď těm šikmookým cvokům rozumíte, nebo ne. A taky záleží na tom, jakou máte momentálně náladu. No, já bych zrovna dneska radši viděl třeba nějakýho Tarkovskýho nebo Nolana, takže si tu čtvrtou nechám kdyžtak na příště. P.S.: Japonská spoluúčast je zjevná, protože takovéhle ztřeštěné kousky většinou vyrábějí právě Japonci.

    • 7.7.2017  21:49
    Bethany (2017)
    **

    Při sledování filmu je velkou výhodou hlava sežehnutá červencovým Sluncem s otupělým mozkem vařeným natvrdo. Protože jinak hrozí lehká až středně těžká nuda. Unylé tempo filmu je unylé způsobem, který mě nebavil, i když pomalé filmy já rád. Navíc je unylá i hlavní herečka. Několik scén je sice nadprůměrně pěkných, třeba ta s povislou tváří před zrcadlem, nebo pár dalších roztomilých halucinací, ale bohužel film jako celek je celkem o ničem, slabá zápletka, televizně působící scény, roztříštěné tempo... A naprosto nepodobající se malá (ca 12let) a dospělá Claire.

    • 29.6.2017  23:23

    Opakuje se hodně častý model leckterých horrorových béček - slibný rozjezd s typově výraznými a osobitými herci, pohledným vizuálnem a atraktivní zápletkou, zatímco v druhé polovině zavládne herecká mizérie a scénáristická bezradnost a nenápaditost, to vše jen chabě maskováno levnými digitálními triky, z čehož vyplyne divácká znuděnost až otrávenost a nakonec zbydou jen matné nostalgické vzpomínky na počáteční zvědavost a přitažlivou noirovou atmosféru. Tedy já osobně dávám přednost opačnému postupu - nenápadný rozjezd a gradující finále. Slabé tři.

    • 27.6.2017  23:28

    "Mám natočit nějakou melodramatickou srágoru pro mentály, nebo radši akční a vizuálně přitažlivé 'videoherní' scífko?" váhal a přemítal asi jednoho dne rejža. A pak se rozhodl, že z těchhle dvou nesourodých žánrů stvoří hybrida a bude to vyřešeno. Ale ne, nic nevyřešil, jen zplodil podivnou zrůdnost, která pokročilé scifisty otráví svou středoproudovou zasviněností, zatímco sjížděči patetických dojáků budou zase rozmrzelí z toho všeho střílení a scifizování. Ale dojmy mám z filmu spíš pozitivní, neskákavá "Ich-kamera" mi na rozdíl od skákavých eFeFek nevadí a baví mě, líbily se mi triky (věž, drony) i výprava, a tak nad slaboduchou zápletkou se spoustou nelogických pitomostí smířlivě hmouřím oči. A to podstatné na závěr - francouzsko-asijská míšenka Berenika je fakt krásná kočka, jen ten její projev mě většinu času spíš nechtěně bavil, než přesvědčoval. Holka se zjevně snažila hrát jako o život, jako snad v nějakém Shakespearovi nebo v čem, a přitom se zároveň neustále tvářila tak snaživě a profesionálně sexy, že ve výsledku ze všeho nejvíc připomínala nějakou profiflundru z pornáčů, která si zkouší hrát na herečku. Méně holt někdy bývá více.

    • 25.6.2017  22:44

    Celovečerák s patinou televizní inscenace a se scénářem a triky na úrovni průměrného dílu nějakého softhorrorového seriálu, ale coby fanoušek levných, divných a nestandardních filmů jsem nakonec vcelku spokojený. Protivný koktavý retard je více než dostatečně vyvážený spoustou příjemně bizarních a halucinačních momentů, evidentně nestárnoucí Meyer & Flanery jsou oba sympaťáci (i když jejich postavy trochu pitomé), zápletka se schizofrenií zajímavá (i když neoriginální), ale o třetí hvězdě mě definitivně přesvědčila až scéna s vyfouknutím mozku z hlavy po vzoru vyfouknutí žloutku z velikonoční kraslice. Jeden z nejnekomerčnějších a divácky nejnevstřícnějších horrorů za posledních x měsíců, jaký jsem viděl.

    • 20.6.2017  18:36

    Kdyby žil Franz Kafka dnes, dost možná by místo svých povídek a novel psal radši takovéhle scénáře. Aspoň tedy na mě minimálně první půle působila jako příjemně tradiční až ukázková kafkárna. A že s postupem času přibývá víc a víc bizarnosti a horrorovosti, je plus navíc. Další plus je za stránku estetickou, ve filmu je totiž spousta opravdu nádherných výjevů a obrazů (hranice mezi kýčem a krásou je samozřejmě individuální) a doprovází ho i hodně příjemná hudba. A třetí plus patří za herce - Mia Goth je hodně zajímavá a dlouho jsem přemýšlel, jestli se mi jenom líbí, a nebo zároveň líbí i nelíbí (dospěl jsem k názoru, že jenom líbí). A DeHaan je naprosto úžasný týpek, jeho neduživý a nezdravě vyhlížející zevnějšek je obrovsky osvěžující v době, ve které se to na plátnech i obrazovkách hemží samými namakanými, potetovanými a vysolárkovanými hezouny, snad sériově vyráběnými. Silné čtyři s výhledem na pátou po případné druhé projekci.

    • 15.6.2017  00:50
    The Ward (2010)
    ***

    V Carpenterově filmografii bohužel jen slušný průměr, od mistra žánru jsem očekával něco... nenormálnějšího. Filmařské řemeslo zvládnuto dobře, kamera neposkakuje, ale vůbec mě nepřesvědčily holčičí herečky, na poměry uzavřené pakárny nějak podezřele dobře 'vystajlované' a hlavně protivně přehrávající. Zápletka je taky už docela provařená, ale popravdě trvalo mi asi do poloviny filmu, než jsem o ní začal vážně uvažovat a až do konce jsem si jí nebyl tak úplně jistý. Chvílemi jsem váhal nad čtvrtou hvězdou, ale... (SPOILER) ...průměrnost filmu ještě víc vynikne v porovnání se Scorseseho pětihvězdovým Shutter Island ze stejného roku a... se stejnou pointou.

    • 13.6.2017  21:07

    Další perla B-žánru od velmistra Carpentera, kterou bych býval trestuhodně minul, kdybych se nevrtal v jeho filmografii (díky, ČSFD). Kulervoucí směs paranoidní sci-fi, osmdesátkově přímočarého akčňáku, sociálněkritického dramatu, humanistické agitky, z jistého úhlu pohledu takový trochu bizarnější mladší příbuzný jistých děl Orwella, Huxleyho, nebo Bradburyho, okořeněný navíc dvojitou porcí nadsázky a podbarvený skvělou "carpenterovskou" hudbou. A jako bonus jeden z nejlepších, nejdelších a nejvtipnějších pěstně-nožně-hlavičkových duelů, jaký jsem kdy viděl. +80%.

    • 13.6.2017  18:11
    Upíři (1998)
    *****

    Nenápadný a pozapomenutý skvost mezi upírskými béčky, v mých očích téměř rovný takovým peckám a srdcovkám, jako jsou třeba Interview With The Vampire, Vampire's Kiss, nebo From Dusk Till Dawn. Woods se v roli kápa upírobijců překonává - šklebí se, xichtí se, machruje, pózuje, hláškuje, při mordování upírů řádí jako černá ruka a neváhá ani krapet zbouchat a zmučit nějakého toho kněze, když si to jeho nemilosrdná vendetta žádá. Hodně furiantský je jeho způsob zabíjení upírů - zaháčkovat a navijákem šup s potvorou na Slunce. Za navijákem stojí jeden z Baldwinů (takový ten dobře narostlý), který není o mnoho horší figurou než Woods. A moc se mi samozřejmě líbila Sheryl Lee, které šla její upírská přeměna vyloženě k duhu - jak postupně bledla, propadaly se jí tváře a rýsovaly se kruhy pod šílenýma očima, tak jsem se do ní úplně nekrofilně zamiloval a chtěl se od ní okamžitě nechat pokousat. Kapitolou sama pro sebe je pak zbrusu nová a originální upírská mytologie. Mysleli jste si třeba, že upíři vznikli kdesi v sedmihradských horách v časech bojů Valachů s Turky? Tak to jste na omylu - první upír byl prosím nějaký Honza Válek z Prahy, a to už téměř sto let před Husem!

    • 11.6.2017  21:35

    Midwichské kukačky jsou méně slavnou knihou nežli Den trifidů, ale jejich Carpenterovo zpracování je skvostné. Ačkoliv dětští herci zpravidla v horrorech selhávají, ty zdejší malé, drzé, stříbrovlasé, neposkvrněně počaté hajzlíky musí mít člověk od srdce rád - jejich "nelidská" dikce, přísné pohledy, toporná strojová chůze... povedli se, neřádi. A povedl se i 70s-80s retro vzhled filmu (tedy předpokládám že záměrný) a poskytl mi moře zábavy (vítězí scéna telepatického souboje v závěru, naprostá hlína). Moc příjemná vzpomínka na dobu videopůjčovní a na slovansky hezkou Lindu Kozlowskou.

    • 9.6.2017  00:47

    Teoretická fyzika a katolická církev ve společném boji proti vstupu Ďábla Otce do našeho světa. A můj rozpačitý dojem - na jedné straně hutná tíživá atmosféra, zlověstná zneklidňující monotónní hudba (vlastně jen pár tónů) a spousta ve své době snad děsivě působících scén, na straně druhé ale toto vše slepeno dohromady působí jaksi nejednotně, roztříštěně. Zkrátka některé jednotlivé obrazy a výjevy jsou v rámci žánru výborné, ale celek (příběh) mě příliš nepřesvědčil. A nepřesvědčiví jsou i skoro všichni herci, z nichž nejtragičtější je určitě oknírovaný blondýn s patkou, který by se spíš hodil do porna než do horroru. Pleasence je stejně směšný jako v Halloweenské sérii a mihnuvší se Alice Cooper příliš prostoru nedostal. Film ale možná nadchne leckteré osmdesátkové fajnšmekry a milce všelijakých svérázností.

    • 7.6.2017  23:57
    Evoluce (2001)
    **

    Hrůzný a fatální omyl. Tohle není jemnohumorná, chytrá a ironická sci-fi komedie, kterou jsem se sympaťákem Duchovnym a oduševnělou kráskou Juliannou očekával, tohle je prvoplánově stupidní "ha-ha-ha" komedie ve stylu jiných stupidních crazykomedií, jen to prdění a defekování v ní chybí. Ale je v ní megaklystýr hasičskou stříkačkou. Trojlístek 'legračních' a 'vtipných' dementů (promiň Davide) mě postupně krkal čím dál tím víc a dokoukal jsem to jen kvůli zajímavým emzákům a Julianně. Mou nelibost a nesouhlas neobměkčil ani odlehčený konec. A teď zase hodně dlouho nechci vidět žádnou crazykomedii.

    • 6.6.2017  23:34
    Crash (1996)
    *****

    Kdybych kdysi dávno nečetl Ballardovu knižní předlohu, zákonitě bych teď musel být z tak prvotřídně deviantního příběhu nadobro vyplesklý. Perla dekadentní kinematografie. Jakožto divák všelijakých pokleslých žánrů jsem se už setkal s těmi nejroztodivnějšími úchylkami a perverzitami, ale rajcování se automobilovými haváriemi je v mém seznamu podivností naprosto ojedinělé. Normální člověk se při představě něčeho takového buď ironicky pousměje, nebo štítivě zašklebí. Ale Cronenberg tuhle podivnou (a nejspíš fiktivní) masochistickou úchylku podává tak šťavnatě, realisticky a přesvědčivě, že se možná v průběhu filmu s překvapením přistihnete při vzrušeném fantazírování o bolestivém sexu v rozšmelcovaném cabrioletu, se šaltpákou v zadku, s volantem v břiše, se střepy z čelního skla v xichtě i po těle, s nohama rozmačkanýma pod palubkou, s bolestivě sténající, zkroucenou, zkrvavenou a zároveň krajně vzrušenou partnerkou/partnerem, zatímco zvenčí vás bude náruživě fotografovat ztopořený zběsilec Vaughan. Herecké obsazení je typově trefné - Vaughan, zjizvený kulhající mimoň s jurodivýma očima, guru celé skupiny podobně uhozených fetišistů, se Koteasovi povedl na výbornou, dále nečekaně přitažlivá Holly Hunter, mile courovitá Rosanna Arquette ve slušivém, punkově kvadruplegickém oblečku, jako vždy femmefatalistická Deborah Kara, jen ten Spader působí spíše komicky než ujetě, stejně jako v pozdější Sekretářce.

    • 5.6.2017  21:14

    Čtvrtou dávám především za prvotřídního Zanea, od famózní Gervaisovy kreace v The Office jsem neviděl lepší personu "šéfa-blba-dobráka", nežli jeho. Plus pár dobrých a vtipných scének. Ale zachraňuje to až poslední půlhodina, protože od úvodního mordu si na další počkáme skoro hodinu. Ideální večerníček před spaním, když přijdete domů utahaní z rachoty a unaveni Sluncem. Intelektuální náročnost na nejnižším stupni, což v tomhle případě hodnotím jako pozitivum. Nejlepší scény: Samořezba střepy pod duchovním dohledem a Johnny & hřebíky. Nejhorší scéna: Letmý (díky bohům) pohled na silikonové cecky ve sprše.

    • 4.6.2017  22:12

    Od Sona jsem viděl mnohonásobně lepší kusy. Film jako celek stojí za houby, ničím mě neoslovil ani neupoutal, popravdě jsem jeho konec ani příliš nepochopil (na svou obhajobu uvádím, že jsem při něm trochu klimbal), zaujaly mě v něm jen nějaké dílčí detaily (například pásy z odřezané lidské kůže) a sem tam nějaká scéna (třeba radostná hromadná sebevražda dívek v metru, při níž jsem si vzpomněl na Ladislava Klímu a jeho ideu radostné sebevraždy, jakožto projevu absolutní božské vůle v člověku). A líbila se mi roztomilá holčičí skupina, asi si jí stáhnu do auta. Ba ne, kecám, nestáhnu, nejsem magor.

    • 1.6.2017  18:42
    3 dny (2008)
    ****

    Hnusný film, syrový, neradostný, zpocený, špinavý. Jižní Španělsko v něm připomíná spíš nějakou zaostalou venkovskou oblast Latinské Ameriky. A taky nemám rád násilí na dětech, a to ani s nadsázkou. A tady navíc žádná nadsázka nebyla. Původně jsem byl zvědavý hlavně na všeobecný chaos a paniku před pádem asteroidu, ale toho se mi dostalo jen v útržcích a náznacích. Děj filmu je mnohem komornější, zaměřený jen na úzkou skupinu lidí. A nakonec mi to vůbec nevadilo, protože příběh mě zaujal natolik, že na asteroid jsem si téměř nevzpomněl. Výborná, takřka archetypální postava matky/babičky. Její syn, protiva a budižkničemu, sice příliš sympatií nevzbudí, ale zahraný je též skvěle. Jen fakt, že se nechal od Lucia dvakrát chytit do úplně stejné pasti a ještě se z ní pokaždé dostal, mi příliš nesedl, v životě to zpravidla chodí jinak.

    • 31.5.2017  01:32
    Magi (2016)
    **

    Na první pohled vizuálně přitažlivá orientální duchařina, která je sice mentálně na úrovni tureckých telenovel nebo thajských (a podobných) horrorových céček, ale kterou lze právě pro její přitroublost shledat zábavnou a občerstvující. Když se ale přemýšlivý člověk trochu zamyslí nad jejím obsahem, dojde možná ke stejnému závěru jako já: Průměrnému (=hloupému) tureckému divákovi se tímto filmem například sděluje, že: Všechno cizí a nemuslimské je podezřelé. Zlo (Satan) přichází do Turecka zvenčí, třeba od Peršanů (šíitských heretiků), křesťanů (nemuslimů), pohrobků babylónských kultů (pohanů), nebo dokonce od černou magií posedlých nazistů (božínku). Křesťanské (nemuslimské) ženy jsou svolné k mimomanželskému sexu -> mimomanželský sex mívá hrůzné následky. Otcové v křesťanských rodinách bývají alkoholici a týrají svoje děti. Takové poznatky bych si tedy z Magiho podvědomě odnesl, být třeba nevzdělaným rolníkem z nějakého anatolského prdelákova. Ale budiž tvůrcům dáno ke cti, že z rozuzlení nakonec vyplyne i fakt, že (spoiler) v ďábelském spiknutí jedou i Turci (konec spoileru). Co dál? Oteklý Madsen předvádí své standardní dva tři mimické výrazy ve směšné roli pokérovaného spisovatele/pistolníka/bojovníka s démony, zjeví se pozdě, zmizí brzy a zanechá po sobě rozpačitý dojem s pachutí trapnosti. Jeho herecké znovuzrození se opět nekoná. To už je lepší Baldwin z klanu Baldwinů. Ze zběsile točící se kamery se mi dvakrát udělalo šoufl. A ještě ke zvuku - na IMDB se dočteme, že jazyk filmu je "english", přes 90% dialogů je evidentně v angličtině, ale k dispozici je (zatím?) jen verze s tureckým studiovým dabingem. A to nakonec i rozhodlo moje dilema, jestli hvězdy tři a nebo dvě.

    • 29.5.2017  23:59

    Stěží uvěřitelné, téměř malý zázrak, ale stalo se: Nico Coppola se vrátil na plné koule v žánru, ve kterém jsem ho míval tolik rád, v roli, která mu padne jak ulitá, v lehce artové (nebo snad jen zhulené?) černohumorné krimi s notně švihlým, absurdním, bizarním, místy až halucinačním dějem. A jeho dva parťáci nejsou o nic horší - mimoň a psychopat Dafoe s vyšňupaným mozkem mě skvěle bavil od první (konečné řešení Sheiliných problémů) do poslední scény, no a méně známý Cook se zase předvedl ve vážnější, psychologicky docela zajímavé roli (scéna z hotelového pokoje se ženskou, kterou sbalil na baru). Tak skvělou jízdu jsem vůbec nečekal, jízdu šmrncnutou mladým Lynchem, Tarantinem, Coeny, jízdu přesně v mém oblíbeném stylu, v návalu nadšení solím do maxima a určitě dám ještě brzy opáčko, až (jestli) někdy vyjdou lepší české titulky. P.S.: VAROVÁNÍ: Vy, kdož nemáte pochopení pro nadsázku, nebo nemáte rádi ujetý humor, jděte o film dál.

<< předchozí 1 2 3 4 16 32 47 62
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace