JASON_X

JASON_X

okres Praha
dřevorubec

27 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 33 48 64
    • 16.2.2018  17:52

    Hodně slušná oddechovka pro milovníky pokleslého braku; jak si tak matně vybavuju celou sérii, tak určitě jeden z těch povedenějších Hellraiserů. Děj má zjednodušeně řečeno dvě složky - první je videobéčkový krimithriller, ve kterém policie vyšetřuje vraždy neznámého sériového vraha. Ovšem podstatnější je složka druhá, kterou bych pracovně nazval třeba jako 'fakt hustej bizár'. Při závěrečných scénách s Pinheadem a andělicí s fluidem pornoherečky jsem uvažoval i o čtvrté, ale počkám radši až na případnou druhou projekci. Nemá smysl se rozepisovat, kdo máš oči k vidění, viď. Silné tři.

    • 13.2.2018  19:43

    Boha kam já na tyhle filmy chodím... Tedy začátek slibný, to jo - žádný zbytečný zdržování, žádný 'ajlavjú' nebo jiný otravný kydy a jde se rovnou na věc, hned od prvního záběru. Až na rozklepanou ručku pohoda. Ujde i následující pasáž o vzniku nákazy v univerzitních laboratořích. Ovšem potom... Walking Dead hadr, zombie telenovela jak vyšitá, scénárista se prý krátce před psaním podrobil frontální lobotomii. Scénáři odpovídají i zvolení "herci" a jejich "herecké výkony" - do takovýhohle průseru se žádný esa typu Theronky nebo DiCapria fakt nepohrnou. Být osmdesátky devadesátky, vydá tuhle kokotinku nějaký podřadný videolejbl na VHSce a za pár měsíců po ní neštěkne ani divák, jen sem tam nějaký hejl jako já se nechá zlákat plakátem a zombíkama. A plusy téhle klauniády? Krátká stopáž, něco málo klasické zombijské akce a vydatná nechtěná zábavnost.

    • 13.2.2018  18:44
    Somnio (2016)
    **

    Sledovat skoro hoďku pade nějakýho teatrálně afektovanýho geje v elasťákách, kterak se promenáduje sem a tam ve dvou třech místnostech, to je fakt jenom pro silný nátury. Snad ten hošan dostal pořádnej příplatek za to, že byl kvůli scénáři nucenej dát hudlana ženský (božíčku, fůůůj, ženský!), no a divákovi, kterej by se rád potěšil nějakým chytrým, komorním, nízkorozpočtovým a nekomerčním scífkem, nezbývá než jít o film dál. Tohle je totiž strašlivá nuda. Ale hlavně že na konci zvítězí pravda a láska a tydlencty... lidský práva, že jo.

    • 10.2.2018  02:40
    Wonder Woman (2017)
    *

    Z kvazimytologického úvodu aby Hésiodos s Homérem dostali v Elysiu škytavku. Ale co, je to comics a ne historická studie, říkal jsem si. Ostrov Tiramisu se trikmejkrům povedl, nařachané amazonské chlapice spolu hezky trénovaly a WW slibovala vizuálně nadmíru pohlednou, i když lobotomizovanou rubačku... No, nebudu to prodlužovat, tenhle film mi za to nestojí. Tupě šablonovitá, tendenční, pseudohumanistická, patetická, infantilní a hlavně nudná debilita, kterou bych možná shledal aspoň roztomile blboučkou, kdyby se divákovi neustále nesnažila "nenápadně" podsouvat nekonečnou řadu všelijakých klišé a "pravd". A z trojlístku slizký blondýn - mohamedánský šašek - oligofrenní dement (Spud) mi bylo po celou dobu na blití.

    • 8.2.2018  04:46
    Firefly (TV seriál) (2002)
    ****

    Zprvu jsem se na jakýsi hybrid westernu a sci-fi tvářil dost nedůvěřivě, ale kdysi před lety v mém seriálovém období jsem ho zkusil, no a postupně mi jeho postavy přirostly k srdci, oblíbil jsem si jeho svéráznou atmosféru a styl a na konci série jsem už trpce litoval, že nemá pokračování. Ale tak to bývá skoro s každým seriálem, vždyť to je přece cíl každého seriálu - vzbudit v divákovi závislost. S odstupem času a objektivně už tuhle šablonovitou televizní zábavu nijak přitažlivou neshledávám a stačila mi proklikat abych věděl, že podruhé si jí už nepustím. Ale rád bych ještě někdy znovu mrknul na následný celovečerák Serenity.

    • 8.2.2018  03:22

    Promrhaný pětihvězdový potenciál. Miluju podobná komorní situační scífka s šílenými zápletkami a pálil bych klidně pěti, nebýt ruční kamery, kýčovitého patosu a nanervylezoucí pozitivní rasové diskriminace. Zápory: 1) Vibrující ručka, která se v akčních scénách vymyká kontrole, aby děj vypadal ještě akčnější. Zlozvyk rozšířený dnes jako mor. 2) Scénář psal (jako už obvykle) nějaký sluníčkářský multikulťák. Rusové i Němci jsou tak či onak špatní. Irové jsou šašci (postava "ajťáka" O'Dowda a jeho ruky dělá ze scífka komedii). Špatní jsou Číňani a špatná je i blondýna z jiné dimenze. Jedinou jistotou, jedinou pevnou hrází proti vlnám chaosu a absurdity, tedy zůstávají dva neafricky uvědomělí 'afroevropani'. Ještě že se po společné palubní modlitbě aspoň říká "amen" a netluče se hlavou o zem směrem k Mekce. 3) Dole na Zemi zase jiný afro zachraňuje a ošetřuje bezbrannou blonďatou holčičku - klišé k zblití. Další klišé k zblití jsou zdánlivě nekonečná negerská homevidea a hlavně ufňukaný gigapatetický videovzkaz v závěru, při kterém jsem to už neudržel a zhnuseně se vyzvracel. Nějaké ty klady: 1) Divák se rozhodně nenudí, našňupaný scénárista se utrhl ze řetězu, druhá třetina filmu je skvělá. Škoda jen, že nedostali víc prostoru třeba červíci. 2) Dobrá výprava i nějaké ty triky (záběry orbitální stanice). 3) Moc rád jsem zase viděl Čang Cii, jen by se už mohla naučit aspoň trochu anglicky, aby zbytek posádky nemusel šprechtit mandarínštinou.

    • 7.2.2018  00:16
    The Ritual (2017)
    ***

    Čtyřlístek krajně nesympatických anglických chlápků, babsky užvaněných srábků z kanclu, na výšlapu po kopcích severního Švédska. Fakt hustý dobrodrůžo - les plný průseků a pařezů, kde se mimo záběry kamery nejspíš nacházejí i informační tabule, turistické značky a odpaďáky, zatímco divák má věřit tomu, že se jedná o jakousi životu nebezpečnou a nepřátelskou divočinu zasvěcenou pohanským kultům prastarých bohů. Typická šablona pro lidi z města, kteří tráví dovolené v hotelech a divoká příroda jsou pro ně hory à la Krkonoše. Od prvních chvilek jsem toužil vidět tyhle panáky nějak brutálně zmasakrované, z kůže stažené, na kůly naražené, za živa pojídané, nebo tak něco. Není tedy divu, že mě tenhle poněkud nedomrlý čarodějnický horrůrek nijak výrazně neuspokojil. Dokud se příběh tváří jako variace na Blair Witch, dokud je Zlo neurčité, neviditelné, metafyzicky tajemné, představy vzbuzující, jde to. Ale od zjevení se partičky vidláků až po notně pitomý závěr, je s atmosférou šmytec. Průměrný a snadno zapomenutelný večerníček před spaním.

    • 4.2.2018  22:50

    Stejnej model jako Star Wars, Avatar a podobně - vizuálně opojná pravdoláskařská infantilita pro děti do 12 let, ve vyšším věku prý může časté sledování podobných blbin nenávratně poškodit váš mozek. Jako malej kluk bych u tohohle filmu uchcával blahem, teď u něj jen zívám, čumím nervózně po časomíře a proklikávám ho, protože se mi chce chrápat a nemíním si nechávat zbytek na zejtra. Kdyby hlavní housle nehrál totálně nezajímavej a necharismatickej týpek, dám třetí za vizuál, ale záprtek 'major' se svým psychedelickým sestřihem a la 80s je fakt naprosto nemožnej zjev; po hnusným tranďákovi Miloši Jovovićovi v jinak dobrým 5. elementu další páně Bessonova castingová "trefa" :-/

    • 4.2.2018  19:24

    Po čertech zatraceně těžké hodnocení... Kdyby všechen ten patos byl jen naoko, nebo aspoň s občasným spikleneckým pomrkáváním na diváka, jak jsem dlouho doufal... Ale když on je kupodivu myšlený úplně vážně. Všichni arizonští hasiči jsou proto stoprocentní chlapáci ve stetsonech, kostkovaných košilích a džínách s opasky s obrovskými přezkami a se stoprocentně chlapáckými hláškami. Jejich ženy jsou stoprocentně kúl a sexy farmářské kočky (v košilích a džínách s opasky s obrovskými přezkami). Hasičská práce je taky stoprocentně chlapácká a kúl a sexy. Po chvíli už tenhle stereotyp bohužel začíná nudit. A nudí hlavně telenovelické mezihry z osobních životů hrdinů mezi jednotlivými požárnickými zásahy... Ale když ony ty zásahy jsou fakt hrozně zajímavé a skvěle natočené. A když ony se ty chlapácky prosté rozhovory přece jenom dobře poslouchají. A když ona Jennifer Connelly to s koňma tak dobře umí. A největší plus filmu - všichni, tedy opravdu úplně všichni ti frajeři a frajerky jsou stoprocentně bílí! V dnešním americkém filmu zázrak. Ani jeden latiník, ani jeden negr. A na konci mi bylo docela smutno a měl jsem jasno - kdybych se narodil v Arizoně nebo Texasu nebo tam někde, chtěl bych být požárníkem! Jako náborová agitka na americké hasiče funguje tenhle film myslím dokonale.

    • 4.2.2018  19:01

    Pominu-li dost absurdní fakt, že parta amatérských rádoby rockerů si bokem přivydělává kuchtěním v pakárně, jde o slušný průměr v žánru "oddechová zabijačka". I když hlavní postavy nejsou příliš sympatické a vy s nimi tedy vůbec nesympatizujete, děj je příjemně jednoduchý a divák si k tomu pochutná na několika milých brutalitkách. A velké plus je halucinační konec, který vás zanechá v lehké nejistotě.

    • 30.1.2018  20:30
    Blok 99 (2017)
    *****

    Senzace. Takovéhle skvostné, scénáristicky lehoulinké, brakově artové bijáky točil kdysi dávno jistý Quentin T., ještě před tím, než se zamiloval sám do sebe, do svého žvanění, a začal se snažit diváky unudit k smrti sadisticky zdlouhavým žvaněním svých filmových postav. Vincek V. příliš nežvaní. A když už žvaní, tak má co říct a neplká zbytečně. Ale před žvaněním dává přednost lámání kostí a rozšlapávání hlav. Věřím, že ty okatě mizerné triky s figurínami v závěru byly úmyslem. A oceňuju absenci frenetického střihu a zběsile skákající kamery při rvačkách, které možná působí pomale a neohrabaně, ale určitě víc realisticky, než je v akčních filmech obvyklé. Tahle tarantinovská vězeňská rubačka se mi líbila ještě o trochu víc, než rejžův předchozí jarmuschovský western.

    • 24.1.2018  22:06

    Od Australáků bych čekal víc syrovosti a brutality, no nic. Osm povídek spojených dohromady trochu nepovedeným způsobem, tedy trochu nepovedeným devátým příběhem. 1) **** Oceňuju snahu o temnou a zlověstnou atmosféru. Ještě někdy ve dvanácti by mi při některých záběrech nebylo příjemně. 2) *** Děsivost přibližování se oživlé mrtvoly je bohužel naprosto zmrvena nepochopitelně zvolenou groteskní formou 3) * Snaha o humor, která se ovšem u mne minula účinkem. Nevím, proč je tahle šaráda zařazena mezi horrorové příběhy. 4) **** Psychologizující děj, dvě zajímavé herečky, na kraťas dobrá práce, tři a půl. 5)*** Vatikánská agitka proti manželské nevěře a drogám. Slušná atmosféra, slušná pasažérská skvadra v metru, ale starej Bruna v sutaně příliš tlačil na pilu. 6) *** Hezká lolitka a odpuzující šílená babička. Příběh skoro žádný, ale vizuál a atmosféra ucházející. 7) *** Dédy a dvě dcerky, rodinná tragédie, symbolismus, šílenství, hodně povedený vizuál, tři a půl. 8) ** Parta krajně nesympatických retardů, kterým od první chvíle přejete co nejbrutálnější vyvraždění. Příběh ovšem skončí dřív, než pořádně začne.

    • 21.1.2018  23:02
    Nanga Parbat (2010)
    ***

    Ani moje slabost pro horolezecké filmy a ani můj obdiv k Messnerovi mi nestačily k nadprůměrnému diváckému zážitku. Okouzlily mě jenom nádherné vysokohorské scenérie, které si ovšem můžu vychutnávat v lecjakém přírodopisném dokumentu. Ostatní děj filmu za mnoho nestojí, je hodně zkratkovitý, střih je často rušivý, namísto napínavé horolezčiny, na kterou jsem byl natěšený, jsem dostal hlavně černobílé vztahové drama mezi borečkovitým R.Messnerem a upjatým zakomplexovaným Herrligkofferem, jejichž poměřování si šulínů mi neustále připomínalo Formanem trapně zhollywoodizované duo Mozart & Salieri. Nuda a zklamání, slabá třetí za ony působivé exteriéry.

    • 21.1.2018  22:44
    Zrůda (2003)
    ****

    Oplácaná Ricci jako labilní husičkovitá lesba je skvělá, ovšem maskéry zohyzděná a brilantně hrající Theronka je bezkonkurenční. Za tuhle ženštinu že by někteří chlapi opravdu platili? Inu svět je plný podivností a proti gustu... Její bezostyšně primitivní, šeredná a vulgární šlapka-zabijačka je role na Oscara (kdyby tedy měl Oscar nějakou reálnou hodnotu) a většina diváků asi ani nebude řešit fakt, že scénáristi jim naservírovali (jako už tradičně) poněkud zjednodušenou a "vylepšenou" verzi skutečnosti.

    • 17.1.2018  23:30

    Žádný velký překvápko se nekoná. Renton je i po dvaceti letech pořád přizdisráč, Sick Boy hajzl, Begbie vylízaný pako (přesněji karikatura vylízanýho paka) a Spud imbecil (trapná karikatura imbecila). A všichni jsou to více nebo méně grázlíci a moralistická část mýho Já má tak trochu problém s tím, že jsou vykreslováni jako více nebo méně sympaťáci. Jinak záměr hodit postavou Spuda pokračování groteskní kultovky ještě víc do grotesknosti, nadsázky a legračna, mě nebavil. Spud mě nebavil. Jeho laskavě usměvavá oligofrenní držka mě od začátku děsně rozčilovala. Nesnáším kýčovitě roztomilý dementy a Spuda nesnáším ještě víc než Forresta Gumpa, a to je co říct. Ale když si člověk tuhle blbou postavu tak nějak odmyslí, má druhej Trainspotting celkem zajímavej a poutavej příběh. Teda zajímavej a poutavej především pro toho, kdo zná dobře jedničku. Tu filmovou jedničku. Fatální setkání Rentona a Begbieho totiž v knižním pokračování (Porno) proběhlo úplně jinak, jak si pamatuju...

    • 17.1.2018  19:35
    The Rezort (2015)
    **

    Ostrovní rezervace se zbytkem přeživších zombií po jakési rozšafné celoplanetární zombiádě. Pokud máte prachy a chuť, nebo pokud vám to předepíše váš obvoďák v rámci vaší psychoterapie, můžete si sem zaletět na takové adrenalinové zombiesafari a trochu si zastřílet na živé terče. Až potud zápletka v pohodě a já se těšil na vydatnou porci pokleslé a zvrhlé zábavy plnou mých oblíbených zombiáckých šablon a stereotypů. Ovšem scénář si vzal do parády nějaký za.raný sluníčkář a namísto relaxační lobotomizované zabijačky diváka otravuje moralizujícími žvásty o porušování zombijských práv a svobod a ještě si navíc otře svoje slizké pseudohumanistické pysky o jakousi tamní "uprchlickou krizi", na kteréžto slovní spojení já ovšem v současnosti reaguju vztekle jako býk na muletu. A debilně rozskákaná a švenkující ručka mi velmi urychlila rozhodování mezi dvěma a třemi, respektive žádné dlouhé rozhodování vlastně nebylo.

    • 16.1.2018  20:24

    Příjemně odlehčená, nenáročná a pohodová záležitost s příjemnou hudbou, kamerou i herci, která je ve zdejších černých číslech naprosto nezaslouženě. Ovšem může za to taky možná ona zavádějící nálepka 'horror', která musí leckterého horrorového natěšence zákonitě zklamat až popudit. Naprosto vůbec se totiž nejedná o horror, ale o jakousi prapodivnou fůzi alternativního soft slasheru, černé komedie a lehce lynchovské telenovely pro ženy v domácnosti. Zní to asi děsivě, ale mně se na to koukalo hodně hodně dobře. Zásluhu na tom má především Deanna Russo, jejíž přehrávaná kreace upejpavě frivolní a zastydle pubertální paničky je kouzelná. A roboticky schizoidní pan zmrzlinář je ovšem taky výborná figura. A samotný závěr pak odpálkoval celý už beztak podivný předešlý děj do sféry čiré absurdity a nelogična, za což má ode mne další bod - mám rád nestandardní kousky a u tohohle jsem se skvěle pobavil a odreagoval.

    • 15.1.2018  23:21
    Totem (2017)
    **

    Vztah dédyho a jeho starší dcery Kellie byl na první pohled poněkud... řekněme nezdravý. Opravdu se mi ulevilo, že si domů hned zkraje filmu přitáhl dospělou babu - trochu mě totiž děsilo, kam až by mohlo jednoho dne zajít jeho postelové sledování TV spolu s dcerkami... Tak dost, konec srandy. Být trochu slabší povahy, film nejpozději po půlhodině vypnu a hodím do koše. Protože sledovat tu afektovanou, nesnesitelnou a ošklivou kravku Kellie bylo mučení, stejně jako scénáristická telenovelická zápletka. Proklel jsem několikrát celý filmový štáb i sebe, že jsem si takovou srajdu pouštěl. Musel jsem vydržet až do sedmdesáté minuty, kdy věci nabraly nečekaný (pro mě) spád a rázem jsem si film začal docela užívat. Ale moje předchozí divácké utrpení bylo přespříliš dlouhé a traumatizující.

    • 15.1.2018  19:37
    Konvert (2017)
    *****

    Svěží východní filmový vítr od našich východních bratranců snadno rozehnal zatuchlinu všemožných mysteriózních a horrových béček a céček ze západu, kterou jsem už občas lehce přiotrávený, a já mám po hodně dlouhé době chuť pustit si nějaký film hned po jeho skončení znovu. Stejně jako jsem si kdysi hned napoprvé zamiloval Nočnoj dozor, sedl mi parádně i Konvert a já se rozhodl být nekritický a maximálně divácky spokojený. Napadá mě sice pár maličkostí, které bych mohl vytknout, ale já nechci a namísto toho budu ventilovat jen samá pozitiva. Tak tedy: Mám rád tenhle světácký až hollywoodský "look" nových ruských filmů, které si ale přitom zachovávají svou specifickou ruskou atmosféru. Mám rád klidnou kameru v ruských filmech - důkaz toho, že i s (občasnou) ruční kamerou se dá točit dobře, pokud s ní tedy nějaký trendy dement schválně nekvrdlá. Rád poslouchám ruštinu, inu nostalgie po době, kdy jsem ruštinu ve škole bytostně nenáviděl. Moc se mi líbil Konvertův vizuál, záběry z dronů na Moskvu byly parádní a mihnuvší se Moskva-City mě svou krasotou překvapilo. Líbil se mi týpek v hlavní roli, nemluvný introvertní geroj, tolik odlišný od všech těch otravně užvaněných exhibicionistických týpků z americké produkce. Líbil se mi i jednoduchý a přitom zajímavý příběh o staletí dlouhé kletbě. Líbil se mi závěrečný song a oceňuju i krátkou stopáž, která byla tak akorát. Kurňa prostě se mi to líbilo a hotovo.

    • 15.1.2018  00:04
    Sleepwalker (2017)
    ****

    Prvotřídní mindfuck, svým nenápadným rafinovaným způsobem děsivější, než většina prvoplánových horrorů. Sarah nerozezná sen od skutečnosti, známí lidé ji nepoznávají nebo ona zase nepoznává je, některých lidí se děsí a některé lidi zase děsí ona, nezná ani svoje pravé jméno, nepamatuje si proč se vlastně odpráskl její manžel, ztrácí pevnou půdu pod nohama a noří se do jakéhosi polomrákotného polovědomého polospánku, zmatená, derealizovaná, náměsíčná, bezmocná... A když k tomu přihodím ještě její zajímavý okatý xichtík a průsvitné noční košilky, je to čtyřka jak vyšitá! / Dodatečně - díky kámošovi z práce jsem zjistil, že ten tlustej fousatej chlap byl onen zajímavě hrající klučina ze Šestýho smyslu!

    • 13.1.2018  12:59
    Jigsaw (2017)
    ***

    Zprvu jsem měl z filmu hodně rozpačitej dojem, popravdě jsem byl pořádně naštvanej a otrávenej, že u mý oblíbený série někdo takhle odfláknul scénář - totálně nesympatický a absolutně nezajímavý lidi ve 'Hře', hloupě zahraná a zkarikovaná pokérovaná sexbombastická patoložka, žádná pořádná předehra se seznámením se s postavami a jde se rovnou na věc, ale přitom tak nějak nemastně neslaně, nenápaditě, jakoby unaveně a ze setrvačnosti, žádnej filmařskej entuziasmus, jen rutina, řemeslo... No tak takhle na mě film hodně dlouho působil. Ani nečekaně zjevivší se Tobin Bell mě nějak moc nepřesvědčil. Ale je fakt, že v druhý půli se tempo stane trochu svižnějším a děj malinko nápaditějším a záživnějším, takže chvílema už jsem měl skoro pocit, že je to zase starý dobrý Saw, no a na konci je pak navíc jedna moc moc hezká scéna s rozlousknutou kedlubnou... Tak proč ve mně teda ale furt přetrvává takovej pocit, že tentokrát to jaksi nebylo ono? Že to byl vlastně úplně zbytečnej film? Možná mi to sedne líp při případný druhý projekci, bude-li ovšem někdy nějaká...

    • 12.1.2018  21:48
    Veronika (2017)
    ***

    Věděli jste, že název oné komerční spiritistické tabulky, který anglofoni vyslovují úplně jinak než španělofoni, prý pochází z francouzsko-německého oui-ja (ano-ano), takže ho oba tihle -foni vyslovují blbě? Já až doteď ne, našel jsem to na netu. A to je taky asi to nejdůležitější, co můžu k filmu napsat. Další duchařina. Další průměrná duchařina. Další průměrná duchařina s dětmi, u které se mohou bát snad zase jen děti. Holt záleží na vkusu - mně osobně se třeba asi nikdy neomrzí sebeblbější teenagerské vyvražďovačky, ale průměrné duchařiny s dětmi se mi omrzely už dávno. Téhle aspoň budiž dána k dobru její jakás takás evropskost (ve filmu je pár zajímavých záběrů), její zvláštní hudba (místy retro instrumentálka jak z nějakého Hitchcocka, místy jakýsi hovnařský španělský poprock), Ana Torrent (taková hezounká holčičí herečka to v sedmdesátkách bývala a dneska je z ní už stará ženská, hrůza jak ten čas letí), nebo hezká představitelka starostlivé a pracovité nejstarší dcery (která se ovšem z milé a slušné katolické týnky promění v hystericky uječenou a psychicky labilní protivnou týnku). Jo a v červnu 1991 žádný zatmění Slunce nebylo, ani v Hispánii, ani nikde jinde na Zemi, to jsem si taky zjistil na netu. Takže je to celý bouda, pusťte si radši něco jinýho a neztrácejte čas. Přesto dávám rozpačitou hubenou třetí, asi za tu jakous takous evropskost a divnou hudbu a Anu a týnku a tak...

    • 7.1.2018  22:32
    Bílé peklo (2001)
    ****

    I když mám k filmu stejné výhrady jako k jeho známějšímu mladšímu bráchovi z r.2010 The Way Back, je to holt film záživný a pohledný a epický, a proto ho hodnotím tak, jak honotím. Není možná až tak záživný a pohledný a epický jako onen jeho mladší brácha, ale třeba jeho příběh se zase jeví o něco málo uvěřitelnější, pokud tedy divák přistoupí na hru a uvažuje naoko o tom, že by se něco takového opravdu mohlo stát. Chci ale zdůraznit že vím, že se jedná o fikci, abych nevypadal jako hejl.

    • 4.1.2018  22:29
    Ochránci (2017)
    ****

    Již v éře brežněvismu započala sovětská věda s tajnými pokusy o tvorbu supervojáků s nejrůznějšími superschopnostmi, ale jelikož se projekt posléze vymkl kontrole, dnešní Rusko sklidí z tehdejší setby poněkud hořké plody. Medvědodlak s raketometem, neviditelná kráska, arménský kamenář a ultrarychlý tatarský bojovník se střetnou s nestvůrně zduřelým superzáporákem, který se snaží ovládnout svět z vrcholku Ostankina (které si působivě přemístil o několik verst bokem)... Ochráncům se můžete pošklebovat jako neohrabanému, rádoby mondénnímu pokusu o sexy velkofilm o superhrdinech na ruský způsob, nebo si naopak jeho jinakost můžete dobře užít, shledat ji zábavnou, roztomilou a v záplavě obdobné hollywoodské produkce osvěžující. Mně osobně se Ochránci jeví mnohem záživnější a mému vkusu bližší, než třeba namachrovaní Avengeři, u kterých se koušu nudou.

    • 4.1.2018  18:50
    Bullet Head (2017)
    **

    Nevadila by mi jakási železobetonová, okatě socialistická barabizna přetvařující se coby barabizna americká, nebo rozostřený výhled ze střechy sofijského paneláku předstírající panorama amerického velkoměsta. Ale devadesát minut poslouchat ufňukané plkání laskavě hřejivých zlodějíčků mě fakt nebavilo. Nehrát v téhle nudné sentimentální volovině (vlastně psovině) Malkovich, Brody a Banderas, neštěkl by po ní ani pes. Zabijácký čokl v hlavní roli mě ale vcelku zaujal, držku měl vážně strašidelnou a tuze rád bych mu předhodil na hraní třeba komisaře Rexe, a jako nášup pak všechny pejskaře/pejskařky s jejich ratlíky z mého širokého okolí.

    • 3.1.2018  22:03

    Nelehké hodnocení. Bohové vědí, že mám zvrhlý vkus. Že miluju pokleslý brak. Že mám zvráceně rád špatné a levné filmy a la Asylum. Že se šťastně tlemím tam, kde se suchopárně-intelektuální divák chytá za hlavu a řve "no to snad proboha ne!". A tahle filmová halucinace je fakt prvotřídní bizár, ještě šílenější (i epičtější) než první Skyline. Invaze "sklízečů" lidských mozků na Zemi pokračuje a absurdita vévodí všem scénám i dialogům. Jedním z početných zlatých hřebů tohoto opusu je třeba závěrečná kung-fu řežba s emzáckými kyborgy na území indočínského opiového kartelu, točená ovšem v jávském chrámu, s mými oblíbenými jávskými řežebnými trpajzlíky Jajanem a Ikem. Především se ovšem dozvíme proč (a kým) byl vlastně stvořený člověk, nebo že modrá není dobrá. Extrémně výživný scénář by mohl sloužit jako psychiatrická diagnóza a poukázka na doživotní pobyt v pakárně. Ale na druhou stranu mě neskutečně štvala a otravovala naschvál rozskákaná ruční kamera, která bohužel vyvážila předešlé plusy. Jsem zvědavý na trojku s onou sexy orientálkou v roli Rose.

    • 28.12.2017  23:10
    Dueljant (2016)
    ****

    Vizuální lahůdka, to především. Výprava, kamera, hudba, to všechno za pět (ruských). Příběh plný křivdy, krve a odplaty, ponurá atmosféra šlechtických soubojů, strohé a vážné dialogy, bláto v petrohradských ulicích mezi výstavnými paláci, nájemní vrazi s pravými ruskými kyji... Inu lebedil jsem si. Ovšem až do té doby, než kněžna Tučkovová zdlouhavě přicházela o panenství v kočáru vprostřed pitěrského bulváru - který scénáristický pes může do tak zajímavého filmu vsunout takový kýčovitý exkrement a totálně jím vykurvit jinak dobře budovanou atmosféru? I samotný závěr pak byl "hollywoodsky" šablonovitý, navíc málo vygradovaný, jaksi zkratkovitý, uspěchaný... No jo, není to holt žádný Tarkovskij. Ale v rámci komerční produkce krásný a působivý kousek.

    • 28.12.2017  19:44

    Moje třetí setkání s šíleným Řekem Lanthimosem dopadlo skvěle, kápl mi do noty zatím nejvíc ze všech jeho divnofilmů a já nostalgicky zavzpomínal na dávné časy, kdy jsem tvrdošíjně vymetal všemožné filmové kluby a honil se za co možná nejmenšinovějšími a nejdivnějšími filmy. Že já vůl si neustále przním mozek i vkus všelijakými horrorovými béčky a céčky, když pod svícnem artové kinematografie se nenápadně ukrývají takovéhle psychopatologické lahůdky. Farrell se mi tentokrát líbil, protože mi už vousatou držkou nepřipomínal Sagvana Tofiho ale spíš nějakého starého Achájce, irská držka týnejdžra Keoghana je ještě delikátnější a jeho specifický herecký projev kulervoucí, ovšem nejlepší držku měla Kidmanka - ještě pár let a nenalíčená může směle brát hlavní role v horrorech o vyšinutých psychopatkách. Měl jsem přichystány čtyři hvězdy, ale závěrečný Farrellův taneček s kulovnicí a zpomalený snack bar s Bachem mě dostaly do jakési podivně euforické nálady... Nebo že by to bylo těmi dvěma litry Zero Coly??

    • 25.12.2017  11:26

    Jo, jasně, je to klasika, ale jen proto nebudu tvrdit, že tenhle kousek kdovíjak zbožňuju. Vymítačské finále je trestuhodně krátké a nenápadité, zatímco předchozí děj naopak zdlouhavý. A třeba 'posedlé' blitky i krev mají prapodivnou barvu i konzistenci. Na druhou stranu je tam ale několik scén, při kterých i dneska zamrazí, třeba Regan sbíhající schody v záklonu po čtyřech, nebo její otáčení hlavy o 180°. Ale takový Omen, nebo Polańskiho Rosemary, na mě zapůsobily mnohem víc.

    • 25.12.2017  11:11
    Padlé ženy (2002)
    ***

    Coby kritika bigotní omezenosti prostého lidu má tenhle film určitě svůj význam a chápu, že nejeden irský liberál má dneska potřebu vyřídit si účty s donedávna všemocnou katolickou církví. Ale já už podobných filmů viděl takovou spoustu, že příběh jsem příliš výrazně neprožíval a nad osudy všech těch nešťastných žen slzy neronil. Prostě film o tom, že náboženský fanatismus a z něho plynoucí společenské předsudky jsou zlo, a že nevzdělaní lidé se lehce ovládají, což snad není nic nového pod Sluncem. Jelikož ale před branami Evropy čekají na vpád myriády mnohem vylízanějších a omezenějších jinověrců, nepovažuju takovéhle propagandistické protikatolické filmy za nijak užitečné.

<< předchozí 1 2 3 4 17 33 48 64
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace