JASON_X

JASON_X

okres Praha
dřevorubec

34 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 21 42 62 82
    • 4.6.2020  19:34

    Hodně pomalé tempo, pomalé i na mě, který má pomalé filmy rád. Ale třeba zdánlivě nekonečný úvodní časosběrný záběr domu pod horami byl zároveň i zajímavý a na islandskou krajinu strašně rád vzpomínám, takže neremcám. A hodně se mi taky líbila minimalistická scéna s valícím se kamenem. Příjemně mě překvapilo vygradování děje s přesahem málem až do kriminálního dramatu. Nebo jsem s údivem koukal na scénu, ve které roztomilá osmiletá holčička vraždí rybu mašlováním o stůl a radostně se u toho směje, asi jako když naše děti třeba foukají bublifuk; inu jiný kraj, jiný mrav. Ale ze všeho nejvíc mě dostala dědečkova pohádka nemocné vnučce na dobrou noc. Kurňa tohle je námět na horrorový kraťas jako víno! A nepochybuju, že schopný scénárista by tenhle motiv dokázal dobře rozvinout a schopný rejža podle něj natočit hustohorrorový celovečerák. Mimochodem herecký výkon vnučky byl srovnatelný s výkonem jejího dědečka. Zaokrouhluju nahoru.

    • 3.6.2020  00:09
    Avanpost (2019)
    ***

    Tak na tohle jsem se fakt těšil a o to větší je tím pádem moje zklamání. Přitroublé militaristické scífko s přitroublým humanistickým koncem, které sice zaujme bombastickým digitálním vizuálnem, ale dějově je na úrovni béčkových šablonovitých mozkovýplachů americké provenience s plochými a pitomými postavami. Drsňácké vojáctví s obligátními vojáckými hláškami mi bylo většinou k smíchu, milostné zápletky a flirtování spíš k pláči. Ani casting neohromí, nejhloupější dvě postavy byly dvě křehké krasotinky - zmejkapovaná vojenská felčarka a subtilní novinářka, v reálu obě nejspíš flundry. A když se tyhle dvě ochechule spolu s Olegem (to je takový legrační chlápek hrající si na vojáka se sestřihem a la "made in CCCP") v závěru vydají do nitra kosmické lodi bojovat s miliónem mimozemských nadlidí, zažíval jsem pocit nepopsatelné absurdity a chtělo se mi umřít. Zaujali mě ovšem emzáci, jenž měli místo huby něco mezi žábrami, nosem a dabl vagínou. A kung-fu souboj dvou těchhle kreatur na střeše paneláku byl kulervoucí. No, na to jak jsem to tu žlučovitě sepsul, jsou ty moje tři hvězdy vlastně docela slušné hodnocení.

    • 2.6.2020  20:58
    Malasaña 32 (2020)
    ***

    Zpočátku nezáživná polopatická duchařina pro děti, která postupně víc a víc temní a jejíž fantasmagorické finále mě docela dostalo. No uznejte sami - viděli jste snad už někdy spiritistickou seanci se zlým transsexuálním duchem v těle dystonické tetraplegičky na vozíku, kterou její pošahaná matka s radostí nabízí každému neznámému vošoustovi jako médium? Klady: dobrá kamera, hezká dobová výprava, náznaky tísnivé a puritánské atmosféry frankistického Španělska. Zápory: herci otřesně přehrávají a navíc evidentní měšťáci (hlavně udržované paničky matka & dcera) nepřesvědčivě hrají totální vidláky z puebla, kteří jsou snad poprvé ve městě, natož v Madridu. Resultát: začátek 2, střed 3, závěr 4.

    • 2.6.2020  18:08
    Haunt (2019)
    ***

    Sympatické, zajímavé, nebo aspoň výrazné herecké osazenstvo je pro mě u vyvražďovaček dost důležitým faktorem, podle kterého pak tu kterou vyvražďovačku hodnotím, protože jsou většinou všechny na jedno brdo. I nesympatické osazenstvo bývá fajn, protože potom máte aspoň o to větší radost, když někdo ty kravky a pičoidy jednoho po druhém masakruje. Ovšem tady není osazenstvo ani sympatické, ani nesympatické, natož zajímavé - tady je nijaké. Bylo mi po celou dobu naprosto buřt, co se se všemi těmi nezajímavými kravkami a pičoidy stane. Například hlavní kravka je tak nekonečně tupá, že si tiskací zrcadlově převrácené písmo čte pomocí zrcátka a ještě nahlas (samozřejmě proto, že předpokládané diváctvo tohohle filmu je předpokládaně taky tak tupé). Zato hodně zajímaví jsou zakuklenci, respektive pod svými kapucemi a maskami skrývají zajímavě vytuněné držky. A dočkáme se i slušných pastí (lepidlo na ruce, hřebíky) a brutalitek (roztrhnutí lebky tesařským kladivem), takže nakonec docela spokojenost, i když až v druhé půlce, ta první je dost nuda.

    • 1.6.2020  21:39
    Ixcanul (2015)
    ***

    Film je zajímavý především z etnografického hlediska. Nahlédnete do života současných mayských potomků, uvidíte něco málo jejich zvyků a poslechnete si moderní mayský dialekt. Banální příběh o svedení hloupé panny, jehož různé varianty jsou staré jako samo lidstvo, je pak vcelku podružný. Ale bohužel režie se právě na onen příběh až příliš soustředí. Já osobně bych uvítal víc reálií ze života guatemalských Indiánů, příběh mnohem víc vrstevnatější, košatější a jeho zpracování výpravnější. Tohle je zkrátka typický model sociálně-kritického nízkorozpočťáku pro nekomerční festivaly, který mají tolik v oblibě levicoví městští intelektuálové a salónní humanisti.

    • 28.5.2020  22:52
    Sputnik (2020)
    ****

    Chcete-li si film bezproblémově užít, smiřte se dopředu s tím, že sovětské reálie z doby doznívajícího brežněvismu (1983) jsou poněkud zkreslené, vyumělkované, dnešnímu divákovi přizpůsobené. Takže třeba doktorka Taťjána je nevěrohodně oprsklá, prostořeká a svéhlavá, doktor Rigel, ambiciózní kariérista, se ze dne na den nevěrohodně stane mužem svědomí a bojovníkem za pravdu, nebo plukovník Semiradov se nadřízeným nevěrohodně utrhne ze řetězu a na vlastní pěst nechá dělat vražedné pokusy na lidech... tedy vlastně na vězních, eto ně ljudi. A taky se smiřte s tím, že ruští scénáristi, chtějíce být asi hollywoodštější než hollywoodští, vám do temného thrilleru o parazitickém šmejdu z vesmíru zakomponují nadprůměrně přiblblou skorolovestory, postavy nechají mluvit i jednat hodně nepravděpodobně a dorazí vás pak ještě uslintaným epilogem. Pokud ale tohle všechno přijmete, čeká vás solidní hustoatmosférické až jemně horrorové scífko, v hlavní roli se slizkým mimozemským sympaťákem, kterého bych asi nejlíp pojmenoval nějak jako mozkožer, hlavodrť, nebo lebkoluskoun. Nejzajímavější scéna: Budu asi za podivína, ale zaujal mě krátký moment, ve kterém se Taťjána s Rigelem před vojáky tajně domlouvali latinsky. Jo a shodou okolností znám a mám rád i tenhle melancholický song, který ve filmu nepřímo několikrát zazní: https://www.youtube.com/watch?v=tXfQxidhVEg

    • 27.5.2020  00:36
    Drahokam (2019)
    *****

    Tak tohle byla opravdu síla. Šílená jízda newyorskými interiéry se šíleným (a skvělým) Sandlerem, vyšinutě se motajícím v kruhu lhaní, podfuků, podrazů, fanatického sázení, dluhů u nebezpečných lidí a mizerného osobního i rodinného života. Nahlédnutí do světa židovských obchodníků s klenoty a jejich černošských zákazníků pro mě byla podívaná jak z jiné planety. Děkuju bohům za mou motorovku a křoviňák a multikáru, protože než žít ve společenských sférách jako "hrdinové" tohohle majstrštyku a pohybovat se mezi takovými duchoprázdnými zdegenerovanými podlidmi, radši kulku do palice. Sice mi děsně pila krev příšerná synťáková hudba prolezlá celým filmem jako rakovina, ale jelikož na mě Uncut Gems zapůsobil ještě víc než Good Times s Patizonem od stejných rejžů, musím hodnotit tak jak hodnotím. +90%. A ten opálovej šutrák byl fakt parádní, taky bych ho chtěl.

    • 26.5.2020  18:58

    Tarantinovská coenovka na ruský způsob. Tagy: násilí, spousta krve, absurdní okamžiky, černý humor. Dostalo mě třeba "room fightové" použití televize, nebo vrtání kolena akuvrtajdou ve vaně, jež bylo opravdu... inspirující. Až do příchodu Jevgeniče jsem zažíval jeden divácký organismus za druhým, hýkal nadšením a mával v ruce připravenou pětihvězdou. Ale ve druhé půli bylo na můj vkus už přeci jenom příliš té nadsázky a grotesknosti. Takže příště prosím naladit ještě víc do černa a do vážna, a potom to bude za jedna, tedy za pět, tovarišči.

    • 25.5.2020  23:18
    The Unborn (2020)
    odpad!

    U tohohle takyfilmu nehodnotím ani tak jeho děj (protože ono popravdě ani není příliš co hodnotit), jako takyherecké obsazení rolí dvou nočních hlídačů. Ženská šeredná jako skřetice, jako nějaký zrůdný potomek Nykty a Tartaru, a k ní do páru nazrzlý ufňukaný srábek. Srábek si nejdřív při obchůzce hraje na zpěváka, aby po nějakém tom bu-bu-bu začal vyděšeně ječet a kňučet jako malá holka a ječet a kňučet už nepřestal dokud (spoiler) nezhebnul. Už dlouho jsem ve filmu neviděl tak nesnesitelnou postavu. A protože na skřetici se taky nedá koukat a děj je silně retardovaný, nenapadá mě ani jeden důvod, za který dát aspoň jednu hvězdu. Za embryo v okurkovce? To sotva. Do koše s tím.

    • 25.5.2020  20:54
    Grand Isle (2019)
    ***

    Praštěný scénář s praštěnými dialogy je tak nešikovně napsaný a jeho zápletka je tak pitomá, že to místy vzbuzuje údiv. Ale jelikož v tom hraje starej dobrej Nico, kterej zdá se poslední dobou chytil druhej dech, bavilo mě to. Bavilo mě se dívat na jeho komickej ciferník, podle kterýho člověk nedokáže uhodnout, jestli má z podobných rolí taky srandu a bere je jenom kvůli prachům, nebo to myslí vážně a dělá to i kvůli prachům, nebo ho prostě baví hrát magory v blbejch céčkovejch filmech a prachy jsou pro něj až druhořadý. Každopádně kvalitní divácký zážitek, který ovšem ocení pouze fajnšmekři. Semper Fi.

    • 24.5.2020  21:54
    Sea Fever (2019)
    ****

    Protože mám podobná paraziticko-paranoidní béčka ve velké oblibě, dám čtyři, ačkoliv to rozuzlení... Ale popořadě. Dlouho mě bila do očí podobnost s prvním Alienem - loď (tedy námořní, ne kosmická) plující mimo kurs, neznámé parazitické cosi, objevení pozůstatků jiné lodi s mrtvolami, pak přijde společná uvolněná večeře naší posádky a já už už čekal, že... Ale dál už to jde trochu jiným směrem. A ten závěr... No umíte si představit, že by Ripleyová ve finále horovala ne za zabití Aliena ale jen za jeho vyhození z lodi, protože jde o výjimečnou a vzácnou formu života která "chce přece taky žít"? Pche. Jinak ale atmoška na palubě je příjemně klaustrofobická, herci jsou výrazní (vede železná lady Ciara, nezapomenutelná matka ze Survivalist), no a zrzka Siobhán je nakonec aspoň hezčí než Ellen, i když nosí smůlu a v hlavě má ekologickýho mozkožrouta.

    • 24.5.2020  18:19

    Sympatický teenagerský horrůrek (nesnáším zdrobněliny, ale označení "horror" mi k němu fakt nepasuje), se sympatickým obsazením, s klidnou pečlivou kamerou (jak to mám rád) a povedenou výpravou z konce amerických maloměstských šedesátek, což mi bohatě stačí na to, abych jednoznačně zaokrouhlil hodnocení nahoru. Příběh ničím neohromí ani nepřekvapí, strašidelná kniha a pomstychtivý duch atd atd, ale líbilo se mi to a bavilo mě to a o to přece jde. Nejvíc zapamatováníhodný je asi zlověstný strašák v kukuřici oblezlý brouky. A tehdejší neexistenci mobilních telefonů scénárista chytře vyřešil amatérskými vysílačkami a já si vzpomněl, jak s nimi o ca 20let později jeden spolužák na základce machroval ve třídě, když mu je jeho strýc přivezl ze západu.

    • 20.5.2020  19:10
    Mexico City (2000)
    *****

    Starý televizní formát (4:3) i forma, ale přitom epický, napínavý, neobvykle vážný a parádně vygradovaný krimithriller, který mě v průběhu několikrát překvapil svým nečekaným vývojem. Scénárista kašle na tradiční šablony, směje se divákovým předpokladům ohledně dalšího děje a jede si pěkně svou originální (nebo aspoň svéráznou) dějovou lajnu. Herci jsou skvělí a více méně přirození, tedy možná až na Patricka, jehož postava je nejmíň věrohodná, ale co, je to videobéčko a ne reality show. Nejvíc samozřejmě válí Stacy Edwards pátrající v mexické megapoli po svém bratrovi. Zprvu je to taková protivná gringa estúpida, která ovšem rychle dozraje jako víno a vy jí držíte palce čím dál tím víc, protože až do epilogu si nemůžete být stoprocentně jistí tím, jak to s ní celé dopadne. Nekompromisně přihazuju hvězdu navíc, protože když vidím, že takovýhle perfektní film leží zahrabaný málem na filmovém smetišti v DVD kvalitě, zatímco leckterý dementní komerční filmový hnůj se těší všeobecné populatitě a vydáním na Blu-ray, je mi smutno nad tou nespravedlností.

    • 19.5.2020  20:09

    Kdyby měl divák věřit tomu co vidí na plátně, byl by pak celý slavný norský Black Metal záležitostí nevyzrálých, ustrašených, latentně homosexuálních a pozérských chlapečků ze spořádaných rodin, kteří si dávají temné (a dětinské) přezdívky, po pár pivech se objímají s kamarády a vyřvávají "Hail Satan!", aby se potom vrátili domů k maminkám na večeři (koule mělo z téhle bandy jen pár z nich a Culkinův Euronymous mezi nimi nebyl). Jelikož historie metalu (jakéhokoliv) opravdu není moje parketa, nelenil jsem, zagúgloval, no a dospěl k názoru, že celý film je spíš scénáristický výcuc a podbízivá komerčárna než realita a nemá cenu ho brát vážně. Ale jakožto svědectví o jedné subkultuře, natočené "na motivy skutečných událostí" a se dvěma zajímavými vraždami nožem, je to vcelku koukatelný kousek.

    • 18.5.2020  23:14
    Death Kiss (2018)
    ****

    Bronsonovka bez Bronsona a přece s Bronsonem! Osamělý mstitel bezpráví a nesmlouvavý zabiják zločinců prochází jako duch městem a za ním se vrší mrtvoly gaunerů všeho druhu. No, nebudu lhát, je to už moje druhý setkání s dokonalým Bronsonovým klonem Kovácsem, takže z tý jeho podoby i mimiky nejsem úplně odvařenej. Ale jsem skoro odvařenej a lituju, že jsem s ním od svéráznýho rejži Pereze nejdřív neviděl tohle a pak teprve míň zdařilej Cry Havoc, teď bych totiž asi v návalu nadšení pětil. Přestřelky i jiný "akční" scény jsou tu totiž o třídu lepší než v Havocovi. Jediný, co můžu týhle zdařilý imitaci (nebo chcete-li parodii) bronsonovských krimifilmů vytknout, je jedna hnusně zmalovaná mexická cigoška s umělejma ceckama. A výborný pasáže jsou i promluvy spíkra z klanu Baldwinů v Justice Radiu, příjemně nekorektní a populistický, tedy pravdivý.

    • 18.5.2020  20:15
    Cry Havoc (2020)
    ***

    Nerad podobný lahůdkový delikatesy hodnotím průměrně, strašně rád bych dal aspoň čtvrtou, ale nelze. Ale nejdřív klady: Nevím přes jakej filtr se točilo, ale barevný tóny obrazu jsou perfektní, nevím ze který uherský pusty přijel na zkroceným mustangovi, ale Róbert Kovács je nejlepší Charles Bronson od časů Charlese Bronsona, Havoc je sympatický hovado a jeho maska nemá chybu, příběh je v rámci žánru v pohodě, immoralistní pseudofilosofický pindy zazobanýho snuffmakera mají vcelku hlavu i patu, několik krvavých detailů je mile čvachtavých a sadistických, ale... Ale všechny ženský ve filmu jsou na první i druhej pohled duchoprázdný doroty bez osobnosti a možná i bez duše a hlavně přestřelky "Bronziho" s ochrankou jsou tak otřesně pitomě natočený i sestříhaný, že mi to úplně pokazilo jinak celkově dobrej dojem z tohohle výsostně brakovýho béčka. Ale bude možná dvojka, tak snad příště už to bude lepší.

    • 17.5.2020  21:37

    Dobrý béčkový příběh, překvapivě dobrá filmařina (triky, efekty, interiéry, kamera), ale nesmírně nesympatické herecké obsazení. Všichni ti pečlivě vystajlovaní krasavci a krasavice s jejich křečovitými pózami a hláškami a xichtěním mi byli od začátku až do konce protivní až běda. Mám rád civilní herecký projev, ne takovéhle rádoby cool přehrávání. Závěr s několika milými mordy se mi ovšem líbil, takže celkový dojem z filmu mám nakonec velice mírně pozitivní. Hodně slabá třetí.

    • 17.5.2020  19:41

    Už malou chvíli po začátku ("car on fire") je jasné, že tenhle film se bude snažit učinit z extrémně nízkého rozpočtu přednost a na svém brutálním amatérismu založit svůj imidž. A jde mu to dobře, většinu času jsem se usmíval, jednou se dokonce od srdce rozchechtal (závěrečná bitka nindžů a transformovaného velocipastora), scénář je báječně švihlý, muzika příjemně punkrocková, hříšnice Carol lepá a herecké výkony všech zúčastněných na amatérský nízkorozpočťák více než slušné. Ale po zkouknutí mi přece jenom došlo, že tuhle roztomilůstku si už nejspíš podruhé nikdy pouštět nebudu a že se z ní opravdu těžko stane kult, jako třeba z mnohem promakanějšího Kung Fury, nebo mnohem rafinovanějších Birdemiců.

    • 15.5.2020  20:59
    Awoken (2019)
    **

    Od Australanů jsem si tedy sliboval něco zajímavějšího, svébytnějšího. Příběh o démonovi vstupujícím do těl nemocných trpících nespavostí není sice špatný, prostředí klaustrofobického betonového sklepení je vcelku dobré (pomineme-li tedy fakt, že zapomenout v nějaké používané budově na podzemní prostory i na výtah který do nich vede je vysoce nepravděpodobné), ale film mě zklamal scénáristicky a hlavně herecky. Fyzický zjev hlavní hrdinky Karly je tak příšerně odpudivý, že by na zahnání démona nemusela provádět žádný nejapný pokus o exorcismus - každý démon by před ní pláchl dobrovolně a rád. Ale hraje aspoň jakž takž uspokojivě, což se nedá říct o afektovaném xichtění a teatrálním přehrávání její o něco hezčí spolužačky. Tyhle dvě otřesné kreatury pak bohužel ani zdaleka nevyváží hezká pacientka Alice (která skončila na provaze... totiž na řetězu), ani věrohodně nevyspalý Karlin bratr Blake. A klady? Snad jen ten, že jsem se dozvěděl o jedné zajímavé chorobě (FFI).

    • 13.5.2020  23:10

    Stylová osmdesátková kuriozitka, celá o upírech, aniž by v ní přitom aspoň jednou padlo slovo jako "upír", "vampyrismus" apod. Upíři jsou "samozřejmě" vyobrazeni v pokleslém stylu americké popkultury, tedy jako bezskrupulózní krvelačná monstra se zálibou v zabíjení a oháknutá jako glamrockeři. Zapomeňte na nějakou upírskou aristokratickou vznešenost, tohle jsou vulgární upírští plebejci. Nemám rád americkou představu upírů, protože mám rád evropskou představu upírů. Tedy, vlastně je mezi oněmi parodiemi na upíry i jedna citlivá a romantická upírka, ovšem její postava mě iritovala ještě víc. A ze závěrečného happyendu se mi zvedl kufr. Z hlediska vampyristické kinematografie je tedy Near Dark opravdu spíš jakási kuriozita či alternativa. Myslím, že kromě hudby je na filmu nejzajímavější fakt, že se v něm sešli hned tři herci z velkolepého druhého Aliena, a to android Bishop, sráč Hudson a božská svalnatá prsatice Vasquezová. A ona romantická upírská buchta je opravdu ona groupie, kterou si v The Wall přivede Pinky do hotelového pokoje, jak jsem si od první chvíle myslel.

    • 13.5.2020  19:55

    Skvělý rozjezd démonické seňory (či seňority?) Pulery před jejím ještě skvělejším o dva roky mladším Between Worlds. Teenagerská detektivka zkřížená s mysteriózním psychothrillerem a natočená v poněkud svébytném stylu, který zdá se málokomu sedne (na IMDB momentálně 3,3/10). V hlavní roli perfektní až bezchybná holčina Emma Holzer, kterou si doufám zapamatuju a kterou chci zase co nejdřív v něčem vidět. Děj není komplikovaný a já předpokládám, že každému aspoň průměrně inteligentnímu divákovi musí být od prvních záběrů jasné, jak to s tou ubohou Shelly je, i když se ho pí scénáristová/rejžová snaží neustále mást a svádět na scestí (a za bojfrenda vybere pro Shelly hezouna, který je stejně hloupý jako hezký). Ale myslím, že není na škodu mít pointu od začátku prokouknutou, i tak je to po celou dobu hodně zajímavý filmový zážitek. Některé filmy mi prostě skvěle sednou, i když je skoro nikdo nezná nebo se málokomu líbí. A tohle je přesně jeden z nich. Jediná moje výtka směřuje (jako už obvykle) k mizerné ruční kameře.

    • 11.5.2020  23:07
    Coyote Lake (2019)
    **

    Spanglish thriller jedna báseň. Tady je návod k jeho výrobě: Vezměte nějakou směšnou prdelatou babiznu v zástěře, třeba Zázvorkovou nebo Bohdalku, která bude hrát psychopatickou vražedkyni, dejte jí za dceru nějakou hnusnou diblíkovitou pizdu, něco jako mladou Andrlovou z Majora Zemana, která jí bude v tom vraždění pomáhat a přidejte k nim do trojky nějakýho retarda, třeba takovýho Lišku z Divokých včel, kterej bude jako gangsta z nějakýho buranskýho mexickýho kartelu. Pak ještě přihoďte pár podobně blbých vedlejších postav a nechte tyhle klauny rozehrát nějaký uhozený telenovelický krimidrama, do kterýho vkomponujte i lovestory onoho retarda a oný vyšinutý pizdy. Vot tak. Nechápu, že nějakej producent muže bejt natolik vadnej, aby do takovýhle podřadný srágory nasypal doláče (i když moc jich asi nebylo). Druhá malá hubená hvězda za vraždu krucifixem. P.S.: Pí scénáristová a rejžová v jedný osobě je překvapivě pěkná kočka, takže už nějakýho toho producenta docela chápu. https://www.imdb.com/name/nm3192201/mediaviewer/rm857373696

    • 10.5.2020  23:53

    Dlouho mě ten ruský svět bavil a líbil se mi. Líbilo se mi ruské moderní sídliště, za jehož okrajem ihned začínal temný hustoles plný vývratů s tajemným dřevěným domem. Bavila mě ruská mládež, působící oproti americkým spratkům z obdobných filmů mnohem vyzráleji, dospěleji. Líbila se mi drsná chůva i blonďatá lolitka se závislostí na mobilu. Bavila mě specifická ruská atmosféra celkově. Ale ten konec s digitálními efekty, s přecházením mezi světy a s holčičkou v platinové paruce byl natolik infantilní a šablonovitý, že mi předchozí dojmy trochu pokazil, stejně jako nestydaté "inspirování se" pointou o rok staršího amerického The Wretched. A já teď tedy Babu Jagu bohužel nemůžu hodit jinam, než do množiny lehčího softhorrorového nadprůměru.

    • 6.5.2020  23:24

    Skvělá filmařina (protože Netflix), ale to je asi tak všechno. Sice u thrillerů (jakožto i u horrorů a jiných fantastických a oddechových žánrů) samozřejmě nikdy neřeším věrohodnost příběhu, ale tenhle příběh je nejenom nevěrohodný, ale bohužel je i příšerně pitomý. Thrillerů už jsem se něco nakoukal, takže tu s klidným svědomím můžu prohlásit, že je ještě výrazně pitomější, než většina obdobné zaoceánské produkce. Navíc film postrádá byť jen jednu jedinou aspoň trochu sympatickou postavu a namísto toho se divák ocitá v takové malé farmářské ZOO - husy, krávy, slepice, volové, svině (jediná osvěžující (a vedlejší) figura je slizký vousatý pedofil/prase). A rád bych v reálu potkal takového parazitického kancelářského tajtrdlíka, který by byl taky tak zoufalý a frustrovaný z toho, že už si nemůže dovolit platit 6+1 na barcelonské Malé Straně a držet obézního ufňukaného synka na snobské škole a poradil mu, ať prodá Bávo a koupí Fabii, odstěhuje se na Jižňák a jde makat rukama.

    • 6.5.2020  20:04
    Psí dny (2001)
    ****

    Kaloricky vydatná strava pro misantropy, další perla rakouské dekadence. Hnusí-li se vám tvor zvaný 'člověk obecný', fascinuje-li vás lidská přirozenost a zkoumáte-li rádi (a štítivě) mělké hlubiny duší současných lidských degenerátů, přijdete si na své. Seidl bez servítků a škodolibě ukazuje nízkost a nechutnost živočišné tělesnosti, lidskou přízemnost, hloupost, primitivitu, jím zobrazovaný člověk vzbuzuje odpor, opovržení a posměch, soucit téměř vůbec. Jeho film na mě zapůsobil podobně, jako kdysi knížky jeho krajanů Thomase Bernharda nebo Elfriedy Jelinkové. Z herců mě především zaujaly dvě ženy, a to nezapomenutelná šílená stopařka a submisivní stárnoucí zpěvačka.

    • 5.5.2020  21:40

    Mám rád příjemná překvapení (kdo by neměl). A tohle bylo moc příjemné překvapení. Leitmotiv je jednoduchý - kill or be killed. Takže neztrácej čas a rubej to. Kohokoliv. Kdekoliv. Čímkoliv. A hlavně rychle, čas totiž běží a hlavy vybuchují. Jednoduchá zápletka, svižné tempo, zajímaví herci, skvělý hudební a zvukový doprovod. Nebýt extrémně vyližprdelní ruční kamery, uvažoval bych o páté hvězdě. P.S.: Musím se ještě přiznat, že tu retardovanou žoviální fosílii v uniformě lesní stráže bych s chutí odkrágloval i mimo hru, hnusná baba.

    • 5.5.2020  19:08

    Další pozapomenutá perlička z VHSkových devadesátek. Jemně bizarní příběh o podfukářích je sice trochu kostrbatý a nepříliš záživný, ale tohle béčko stojí za to vidět jednak kvůli jeho ryzí devadesátkové atmosféře, druhak kvůli hercům. Sympaťák Biehn, schizoidní kulečníkář Sheen, kráska Trigger, ale v první (i poslední) řadě starý mladý Cage, jehož kreace psychopata Eddieho je skoro stejně geniálně šílená, jako třeba jeho Peter Loew ve Vampire's Kiss a jeho další šílené role, které mu kdysi tak skvěle seděly.

    • 4.5.2020  21:24
    The Wretched (2019)
    ***

    Horror o teenagerech a pro teenagery, takže sice žádný velký děs a hrůza na dospělého diváka nečeká, ale v rámci mantinelů svého žánru jde myslím o nadprůměr. Některé prvky působí vcelku neotřele (jestli je to ještě vůbec u současného filmového horroru možné) a pár momentů je skoro až strašidelných. Ovšem plnotučné horrorovosti je přece jen zoufale málo, tenhle námět o démonické nelidské požíračce dětí by se dal zpracovat mnohem líp. Stačilo by, kdyby se jelo ve stejných kolejích a se stejným drajvem, jako ve skvělém přímočaře horrorovém úvodu. Ale ono samozřejmě ne, ono se pak musí všelijak rozmělňovat a odbočovat a odlehčovat a řešit vztahy a podobně, až to otrlého diváka lehce přiotráví a on pak třeba po jistém váhání zaokrouhlí hodnocení směrem dolů.

    • 3.5.2020  23:33
    21 Bridges (2019)
    *

    Po několika zdejších spokojených komentářích z důvěryhodných zdrojů jsem nečekal takovou porci infantility, šablonovitosti a patetického kýče. Snaha o šmrncovní noirovost se zcela minula účinkem a výsledkem je leda tak nechtěná parodie, namísto stylové coolovosti se na vás šklebí směšnost s trapností. A křečovitá pozitivní diskriminace hraničící s černošským rasismem mě svou polopatickou primitivitou urážela; je zjevné, že film je určený prostoduchému stádnímu diváctvu. Klady? Dobrá filmařina a dobrá hudba.

    • 30.4.2020  18:46
    Čas lovit (2020)
    *

    Nezáživný a v první polovině dokonce až nepříjemně nudný film o třech vylízaných blbech, kteří chtějí přijít rychle k penězům, aby si mohli koupit dům na pláži a být už nadosmrti šťastně spolu. Určeno nejspíš všem obdobně vylízaným korejským teenagerům, protože tihle tři imbecilové jsou vylíčeni jako správní sympatičtí kluci a de facto jako politováníhodné oběti. Stopáž brutálně přepálená, asi proto, aby diváci mohli vyslechnout co nejvíc myšlenkově "hlubokých" dialogů našeho trojlístku a sledovat co možná nejvíc hluchých míst a otravně zdlouhavých záběrů. Nezajímavý a nepůsobivý je i zabiják, který jde hošanům po krku. Z celého filmu stojí za to jedině perfektně zvolené exteriéry zpustlé velkoměstské periferie (má se jednat o blízkobudoucí Soul v době ekonomické krize). Takže jedna za vizuál a do koše. Dosud můj jednoznačně nejslabší korejský film a zároveň i můj nejslabší film od Netflixu. A plánování druhého dílu považuju za nejapný žert.

<< předchozí 1 2 3 4 21 42 62 82