Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Akční
  • Drama
  • Thriller
  • Sci-Fi

Recenze (3 609)

plakát

Neklid na lůžku (2023) 

Pointa je samozřejmě jasná od první... no dobrá, tedy od druhé minuty. Ale o to asi nejde, předpokládám, že jasná být měla. Spíš mi vadil polopatismus scénáře, ke konci víc a víc zasviněný melodramatickým patosem a nasládlým pseudoduchovnem, nebavil mě ubohý televizní vizuál, vadilo mi obsazení většiny ženských rolí (samé nesympatické bezduché silikonové kurvy), zamrzelo mě přehrávání Meyerse, jediného slušného herce ve filmu, znechutila mě (už jaksi povinná) vsuvka o bělošském rasismu (a navíc policejním)... A tím vším se tenhle už beztak druhořadý thriller stává thrillerem podřadným. A závěrečná ajlavjů SMSka z barda byla třešínkou na celkové obsahové slabomyslnosti.

plakát

Pavučina (2023) 

Už už jsem si říkal, že možná pro tentokrát přehodnotím mou averzi vůči "horrorům" s malými dětmi, ale ani Cobweb mě nakonec nepřesvědčil, že se jedná o plnohodnotný horror pro dospělé. Rodiče jsou sice vyšinuté bestie, za zdí žije odporná příšera a prdelatá slečna učitelka má tlamajznu jak z pornáče, ale absence gore film háže do kategorie filmů pro mládež. Všechny mordy se důsledně odehrají mimo kameru a jedna hezká scéna (tatínkovo dávivé chrlení černé krve) to nezachrání. Navíc scénář mi ke konci přišel hodně odfláknutý a závěr byl takový nějaký nijaký, neuspokojivý.

plakát

Jagged Mind (2023) 

SPOILER: Billie je krásná lesbická mulatka, usměvavé sluníčko, drahoušek, bezelstná laskavá dušička se srdcem na dlani. Má jen jednu drobnou vadu, je totiž promiskuitní nymfomanka. A kvůli tomu se dostane do spárů šeredné lesbické manipulativní bílé svině Alex, která se jí pokouší zničit stejně, jako už zničila (a zavraždila) jednu krásnou lesbickou mulatku před ní. Používá k tomu tajemný krystal, který funguje na krev a vrací čas zpátky. Podaří se Billie zmocnit tajemného krystalu a zvrátit temné Alexiny plány? Pomůže v nouzi nejvyšší tajemný starý haitský čaroděj, nebo je ubohá Billie už navždy ztracena? Myslíte, že takováhle zápletka je nadprůměrně megablbá? Zajímalo by vás, jestli je režisérka ve skutečnosti též nymfomaniakální promiskuitní lesba? Byla nálepka tohohle podřadného filmového céčka "horror/thriller" pouhým nedopatřením, nebo se jedná o jakousi příšernou, snad metafyzickou naddemenci jeho producentů? Svět je stále plný záhad...

plakát

The Childe (2023) 

Popkulturní řežebná hovadinka pro mládež, ani ryba, ani rak, respektive ani akční thriller, ani akční komedie. Jejím největším lákadlem by mohla být nadměrná porce krvavé akce, kdyby ovšem tahle akce nebyla podávána s tak přepjatou nadsázkou, místy snad rádoby tarantinovskou. Škoda slušné režie i výpravy na tak pitomý scénář.

plakát

Dům běsů (2023) 

Mimořádně dlouhý a rozbředlý pseudohorror s mimořádně protivnou malou holčičkou, o jejíž duši/život vede boj její mimořádně odhodlaná maminka. Fakt originální šablona, koukám že už i Asiati začínají po hollywoodsku debilnět a zasírat horrorový žánr podobným nízkým středoproudovým sajrajtem. A nejděsivější z filmu je pak jeho rozeřvaná zvuková stopa. No, tedy popravdě je zápletka o něco záživnější i rafinovanější, než jak jí tady prezentuju, docela zajímavá byla pak postava otce, ale co naplat - nudil jsem se až k smrti, hlavně ve druhé, "vysvětlovací" části. Ale chci být aspoň trochu objektivní, protože filmařina je to slušná, a tak zaokrouhlím nahoru.

plakát

Maria (2019) 

Nečekaně brutální záležitost, zvlášť jedna scéna mě překvapila, na něco takového není našinec zvyklý, tohle se v obdobných amerických filmech přece nedělá... Ale nebudu spoilerovat. Zároveň je to ovšem záležitost brutální příliš prvoplánově, a to především na úkor scénáře, který je dementní až běda. Ani holka v hlavní roli není příliš přesvědčivá, když si podává chlápky dvakrát macatější než ona, ale má hezkej zadek a kukadla, což asi na hlavní roli elitní zabijačky ve filipínským akčňáku stačí. No ale znáte mě, jako relaxační biják po šichtě jsem to zblajznul celkem spokojeně. A jelikož film skončil zhruba v polovině předpokládaného zabíjení a spousta věcí zůstala nedořešena, plánovala se původně asi dvojka. Ale nevím nevím, jestli na ní vůbec dojde.

plakát

Dark Nature (2022) 

Tak tohle mi nedávalo příliš smyslu. Je několik možných vysvětlení: 1)Jsem už ospalý. 2)Pí rejžová svištěla při psaní scénáře i při natáčení na tripu (na jiném, než na tom s krosnou na hřbetě). 3)Pí rejžové při psaní scénáře i při natáčení hrabalo z jejích neuspokojivých vztahů s chlapy. 4)Pí rejžová moc moc chtěla spáchat moc moc originální a jinotajný horror, do kterého by šikovně zakomponovala parapsychologii i indiánskou mytologii a ve kterém se možná nechala i jemně inspirovat Lemovou Solaris, ale moc se jí to nepovedlo. Tedy abych nebyl na debutantku příliš přísný - jakž takž se povedly ženské postavy, které byly osobité a vcelku i zajímavé, pěkné byly samozřejmě i kanadské outdoorové exteriéry a celkově to mělo i docela dobrou atmošku. Jen ten smysl mi tam nějak chyběl... Ale možná moje chyba.

plakát

Posedlost (2022) 

Mysteriózní pochmurné drama z dálného severu, které přináší nesporné důkazy toho, že běloši nebyli rasistická a násilnická hovada pouze v Africe, Americe, Asii a Austrálii, ale i na severu jejich evropské otčiny. Laponci (respektive Sámové) by mohli vyprávět. A nejhorší ze všech byli asi pastoři, protože mladý tvůrce (režie i scénář v jednom) personifikoval ty nejhnusnější vlastnosti i nejnižší pudy do takřka ďábelské postavy pastora. Výjimečně silná a zapamatováníhodná filmová figura. A mimořádně odporný chlap. Poněkud mimo pak na mě působily dějové prvky mystické i laponské, které mi přišly trochu vyumělkované, do děje příliš křečovitě naroubované a bez kterých bych se býval obešel a spokojil se "pouze" s temným a syrovým severským thrillerem.

plakát

Svatební cesta (2014) 

Díky nedostatku čerstvých filmových novinek jsem teď objevil tuhle parádní pecku, hustoatmosférický nízkorozpočťák o podivných mutacích u odlehlého jezera, snad mimozemského původu, wow... Už jsem to samé psal v nějakém dřívějším komentáři, ale musím se opakovat - jde o přesvědčivý důkaz faktu, že ke skvělému filmu není potřeba fůra prachů, zázemí velkého studia a v hlavních rolích nějaké provařené herecké primadony. Stačí aspoň trochu slušní herci a k nim hlavně dobrý nápad na námět, kvalitní scénář a nápaditá režie. A toto má prosím na svědomí jedna neznámá dáma, která tenhle skvostný mysteriózní (a v závěru i hodně nechutný) horror spáchala už pár let po třicítce a od té doby kupodivu nic, jen nějaký ten seriál. Škoda přeškoda. A já dávám s chutí subjektivně o jednu hvězdu víc, než bych dal objektivně.

plakát

Tokyo Vampire Hotel (2017) 

Manami má v sobě Korvínovu krev, protože se narodila ve chvíli, kdy tělesa Sluneční soustavy tvořila kříž. Korvín je ten Maďar, který kdysi uvěznil Drakulu. Po krvi Manami mlsně pasou všichni upíři. Drakulův rumunský potomek usiluje o nadvládu nad světem a k tomu si potřebuje trochu z Manami srknout, aby nabyl sílu. Srknout si z ní chtějí i namyšlení dekadentní tokijští upíři, kteří světu momentálně vládnou a chtějí být ještě silnější. Oba upíří klany mají společné to, že z vysoka dlabou na lidi, chtějí po nich jen aby sexovali a plodili jim tak další krevní konzervy, nebo krmivo pro tokijský upíří hotel. A pak přichází konec světa a boj všech se všemi se rozjíždí... No, tak takhle ten děj možná vypadá jednoduše, ale není. Celý film je totiž natočený v maximálně haluzním a fantasmagorickém stylu, který Japonci tak mistrně ovládají, prase aby se v tom mumraji občas vyznalo. Spoustu věcí jsem ani pořádně nepochopil. Ale to je fuk, má to parádní výpravu, šílené tempo a hraje tam spousta krásných holek (snad jen kromě plešaté Manami).