Recenze (184)
Diši duboko (2004)
"Toto nie je Paríž, Lana. Nehovoríme našim rodičom, s kým sme spali poslednú noc." "Možno, keby ste hovorili, tak by ste neboli takí prijebaní." Toto je pre mňa najsilnejšie posolstvo filmu. Som rada, že som videla. Odvážne takýto počin natočiť v kontexte srbskej homofóbnej reality.
Liebe und Verlangen (2003)
Nemecké lesbické filmy vedia veľmi príjemne prekvapiť. Čo najviac oceňujem na tomto filme, je zobrazenie lesby ako citlivej, skoro skrachovanej existencie s túžbou po láske, bytosť, ktorú je potrebné zachrániť. Takže nejde len o femme fatale, ktorej nevie dobre situovaná žena v relatívne fungujúcom manželstve odolať. Výborné herecké obsadenie a príbeh, ktorý dáva zmysel.
Bez dechu (2000)
Joanne Whalley sa preslávila najmä rolou Scarlett. V tomto filme však ukázala, že ako herečka má veľa vrstiev. Úlohu záhadnej, komplikovanej psychiatričky zahrala presvedčivo a zimomriavkovo. Dobrý námet, spracovanie možno trochu pokulháva, ale aj tak hodnotný film. Zaujímavý spôsob ako sa zbaviť vlastných démonov.
Jenny se vdává (2015)
Bolesť pozerať.
Pořád jsem to já (2014)
Julianne Moore je jednoznačne skvelou herečkou. Príjemne ma prekvapila aj Kristen Stewart, ktorá úlohu dcéry outsiderky bravúrne zvládla a možno jej táto rola bola aj ušitá na mieru. Jediné, čo som ťažšie zvládala, bol ten dojemný koniec, ktorý nebol potrebný, aj bez neho by sme uhádli, že ide o americkú produkciu.
Fishnet (2010)
Neškodná low budget hlúposť o dvoch burlesque tanečniciach, ktoré happen to be lesbians a ktoré kvôli jednej prestrelke odídu do middle of nowhere mesta, ktoré sa snažia oživiť tancom. Najviac potešila striptízová scéna v polovici filmu. Rebekah Kochan sexi tancu naozaj rozumie. To cliché coming outu mohlo byť vynechané. Ale inak sa nesťažujem, od takéhoto druhu filmu naozaj neočakávam veľa.
Zvláštní den (1977)
Akí sme rozdielní, takí sme rovnakí. Skvelé herecké výkony a film, ktorého posolstvo je naveky aktuálne.
Malý kousek nebe (2011)
Romantická komédia, ktorej ústredná téma je smrť, takže sa veľa nezasmejeme. Zaujímavé spracovanie, výborná Kate Hudson. Slniečkovú povahu jej postavy by asi chcel každý smrteľne chorý človek (a nielen ten). Príjemná podívaná. Prečo nie.
Cléo od pěti do sedmi (1962)
Film, v ktorom sa napriek svojmu roku vzniku dajú nájsť reflexie dneška. Sú tam odrazy feminizmu, sexismu (napr. žena, ktorá je krásna, musí byť aj zdravá) a existencionalizmu (nachádzanie šťastia v konci). Agnes Varda mala svoj vlastný režisérsky jazyk. Nie je len ženský, ale veľmi bohatý vo svojej skromnosti.
Láska a jiné závislosti (2010)
Príliš a zbytočne presexualizované. Ale myšlienka je pekná. Každý z nás potrebuje, aby sa o nás niekto postaral. A na svete nie je veľa ľudí, ktorí sa dotknú nášho vnútra. Ak niekoho takého nájdeme, neutekajme.