Wayne

Wayne

Marshall Eriksen

okres Zlín

homepage

21 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 4.10.2020  19:09
    The Bold Type (TV seriál) (2017)
    ****

    Pokud jste jedním z těch, kteří se v noci klepou strachy, že si pro vás feminismus přijde a zničí vás cancel culture, tak se do toho nepouštějte. Ano, je to často klišoidní, často naivní, často ne úplně nejdokonalejší scénář na planetě. I tak je to ale záživný a příjemný projekt z prostředí magazínu, což nabízí seriálu možnost se vyjadřovat k vaznějším věcem, zatímco mezitím se potýká často s méně vážnou situací hlavních postav. Jako jeden z mála seriálů do hloubky řeší téma rakoviny prsu, rozhodnutími a následky okolo ní. Stejně tak sleduje témata sexuálního obtěžování, sexismu, občas i rasismu apod. Pro heterosexuální bílé muže děsící se všeho progresivního je tohle samozřejmě trash, ale pokud vás chytnou postavy, tak tomu dejte šanci. Pokud v tom po pár dílech neuvidíte smysl, tak je zbytečné pokračovat, o moc víc vám toho nenabídne.

    • 4.10.2020  18:29
    Watchmen (TV seriál) (2019)
    *****

    Tak jo, proč tolik povyku? Popořadě. Seriál vyšel a plno internetových yt kritiků jej okamžitě odsoudila na základě témat založených na rasismu apod. To byl jednou na internetu zase shitstorm jako když lidé typu "nejsem rasista, ale..." viděli poprvé černého stormtroopera. K tomu přispělo to, že příznivci Rorschacha jsou zde alternativní neonáckové a seriál spoléhá víc na komiks než na film. Tím pádem spousta filmových fanoušků, co si idealizovala Snyderovu verzi Rorschacha, nebyla moc spokojená. Že samotný autor komiksu řekl, jak ho děsí, kolik lidí se s Rorschachem ztotožňuje, když jej napsal jako člověka, co nesnáší ženy, liberály atd. nějak tito sledující nevzali v potaz. A obecně - Watchmen je jeden z nejvíce politicky laděných úspěšných komiksů vůbec, místy až silně levicový, přičemž klade skutečně důraz na témata, která seriál podchytil. A film se jim nevěnoval. Chápu, že pokud jste fanoušky filmu, asi budete trochu zmateni, seriál počítá se znalostí komiksu a leccos nevysvětluje. Ovšem v rámci toho, jak pracuje s tématy traumatu, zakořeněného vzteku, ideách nosit masku atd., je to naprosto skvělá práce. A ano, hodí se trochu znát i historický kontext, protože například ten masakr v Tulse na začátku série je opravdová událost a v kontextu Watchmen funguje velmi dobře. V ohledu historického kontextu a rasismu mimo jiné vyniká hlavně díl This Extraordinary Being. Sledujeme tolik seriálů o hrůzách různých ideologií, válek, nespravedlnosti, ale když jde o skutečné rasové problémy, skutečné způsoby lynčování a přístupu k jiné rase i v dobách po civil rights movement, tak je seriál označen za woke shit. Ach jo. Nejen že je to nefér a hloupost, předně je to škoda, protože scénář, kinematografie obecně, herectví a celková atmosféra je perfektní. Dobrá práce je znát i s výběrem hudby, ta je takovým motivem sama o sobě. V konečném důsledku tedy Watchmen trpí především díky oblibě značky Watchmen... ale předně mezi lidmi, kteří nikdy nepoznali politické myšlenky v původní verzi. A tak teď mají pocit, že jim seriál něco cpe. A přitom jim cpe jen skvělou podívanou. Jo a všimněte si, prosím, že tady některé účty úplně v pohodě komentují slovy "seriál o neg..." - zaprvé to více vypovídá o nich než o seriálu, ale může mi někdo vysvětlit, proč se tady tolerují tyhle projevy rasové nenávisti... kór u seriálu poukazující na traumata rasistických událostí?

    • 24.8.2020  20:41
    Star Trek: Picard (TV seriál) (2020)
    odpad!

    Už tady některé komentáře zmínily, že Picard vlastně nemá s filozofií původního Star Treku nic společného. Zatímco se tvůrci s pomocí Patricka Stewarta snažili poukázat na problémy "našeho světa," zapomněli u toho na dávno daný kánon světa Star Treku. Nebo ho teda spíš ani pořádně neznali. Já bych jen rád dodal, že je pozoruhodné, kolika lidem stačí plácnout na něco značku tohoto vesmíru, aby z toho byli udělaní.A to i přesto, že ani samotná postava Picarda nemá charakter skutečného Picarda. Ale tak některým stačí známe tváře, fan-service a nějaké to phew phew pro milovníky "opravdového" sci-fi. A Alex Kurtzman by mohl konečně udělat něco, co odnikud neobšlehl, začíná to být moc nápadné. Že já se do toho vůbec pouštěl.

    • 25.3.2020  07:16
    Chirurgové (TV seriál) (2005)
    ****

    *Rant bez spoilerů.* Šestnáctá epizoda šestnácté série - tak hezky to zní, že si tvůrci řekli “proč nenaštvat i ty poslední fanoušky naší show.” Ale pojďme od začátku a shrňme si to - tenhle seriál dokázal přesvědčovat o tom, že může střídat postavy, táhnout se roky a roky, vymýšlet over the top příběhy, další a další tragické události pro nemocnici atd., ale přesto mít pořád něco v sobě, proč se to vyplatí sledovat. Ať už jde o spoustu skvěle pojatých postav či umění vytvářet napětí, Greys anatomy nikdy nebyla hloupá soap opera. Pak přišla 11. série a osudná epizoda “How to save a life.” Spousta fanoušků se odvrátila, charismatické postavy postupně stále více končily. Greys i tak dokázalo vytvářet zajímavé příběhové linky, a proto je ještě bolestivější, že najednou lítá skutečné psaní charakterů oknem, seriál nám cpe rádoby osvícenou perspektivu, množí se nelogičnosti i umělá dramata. Zaprvé - pokud postava nemá charakter, nezačne mě zajímat jen proto, že je gay (Shameless má stále top gay vztah, protože postavy mají silné charakterové rysy, ne kvůli homosexualitě). Ukázkou je samozřejmě Levi - postava, o které nevíme absolutně nic, ale mám být z jeho (irelevantního) vztahu na větvi. Má to na mě působit, protože... ? Protože je gay, nic víc, nejprázdnější vztah z těch stovek za ty roky seriálu, ale hlavně, že mají gayové zastoupení. Co na tom, že špatné. Pak ty velmi nenápadné "poučné" momenty - otázka na pohlaví dítěte? Připravte se na kecy o tom, že gender z ultrazvuku nepoznáme. Ach jo, to já vím, ale existuje tolik jiných projektů, které skvěle zpracovaly téma trans a obecně LGBT, zatímco Greys na to poukazuje stylem, jakým si nás progresivce musí představovat konzervativci. Pokud i já cringuju u naprosto divných zmínek na gender, tak je něco špatně, protože sám tohle téma sakra přece vyhledávám. Ale poslouchat morální podprahové myšlenky od těchto tvůrců, kteří se na rozdíl od nás s těmito problémy stejně houby potýkají, vyznívá naprosto bledě (píšu o gay vztazích, protože to se dá s naším myšlením nejvíce vnímat, v rámci americké kultury je zde ale podobně zastoupena i třeba gun control, medicare, girl empowerment, náboženství, nerovnost platů... něco lépe, něco hůře, ale v 16. sérii spíš hůře). (Příkladem kvalitního "woke" - bože, nesnáším to slovo - seriálu je Bold Type, mnohem více progresivní a feministický, zároveň ale dobře udělaný. Tak jak to Greys nezvládlo.) Podobně vám Greys cpe i spřízněné seriály, což je ještě otravnější, přičemž vytvářet zbytečné příběhy v závislosti na tom, aby lidi museli sledovat rozuzlení v jiném seriálu, považuju za ubohé. Vše se dá ale přetrpět v rámci stále silných momentů, pár zajímavých postav i některých vztahů a občasných záživných medicínských případů. Bránil jsem tuhle show déle než většina dlouholetých fanoušků, ale Greys to konečně dokázalo. V úvodu zmiňovaném díle se dostalo na úroveň posledních sérií Hry o trůny a hodilo charakterový arc jedné z posledních původních postav do koše. Jsem potěšen, že je tahle epizoda na imdb hodnocena jako jediná hůř než How to save a life, protože si tím ospravedlňuju alespoň odebrání hvězdičky, abych měl dobrý pocit, že jsem jim to fakt nandal. Má to své momenty, ale zdaleka už nepřevyšují ten obrovský nepořádek a trapasy. Co se to stalo s mým oblíbeným seriálem.

    • 15.2.2020  20:42
    Malé ženy (2019)
    ***

    Pokud děláte už tolikátou adaptaci čehokoliv, že potřebujete nové/čerstvé pojetí, aby to oslovilo mladou generaci, možná by se pak měl někdo zamyslet, jestli další adaptaci filmový svět potřebuje. Největší problém Little Women je totiž to, že počítá se znalostí diváků knižní předlohy a pokus o flashbackové a flashforwardové vyprávění jako netradiční pohled na klasickou knihu. Pak jsou nám tím pádem předány scény, které už byli ve filmu řečeny, a nestíháme si zvykat na vztahy v odlišné lineární rovině - jak si může divák zvyknout na vztah již dospělých postav Lauriho a Amy, když nám film pořád předhazuje dětskou lásku ve flashbacích. (Spoilery) Zároveň nové podání Little Women tak trochu neví, na co se zaměřit, aby diváka bavilo, protože trojúhelník Jo, Amy, Laurie se řeší v poslední půl hodině, ale jindy je ho těžké vnímat. Chvíli se film snaží zase zaměřit na nemoc postavy, která má být jednou hlavních hrdinek, přitom řekne za celý film dvě slova a bolest z její smrti vnímáme vlastně jen skrze starého Lawrence, protože Beth ani nestihneme poznat. Stejně tak nestihneme poznat problémy s financemi v manželství Meg atd. Chronologicky by se příběh skvěle rozvíjel z částečně "idylického" dětství a poznávání postav a jejich motivací do návratu otce, svatby a odmítnutí žádosti o ruky, přičemž později bychom vnímali problémy dospělého světa postav a jak je jejich dětství ovlivnilo. Protože věta jako "I cant believe childhood is over" je k ničemu, pokud nás film po ní paradoxně hodí zpět do scény z dětství. Na pozitivní stranu, herecké obsazení je skvělé, postavy opravdu nejsou žádnou spojkou pro progresivní feministické hnutí, jak tady někdo v negativní konotaci tvrdil (ikdyby, tak so what), naopak mají své chyby a nedostatky. Kromě toho výborný kontrast mezi barevným obdobím dětství a pochmurnou verzí dospělého života (nejvíce vidět při střihu na pláži), kostýmy, kamera a plno plno krásných destinací.

    • 29.8.2019  13:17
    Talk show Jiřího Ovčáčka (TV pořad) (2019)
    odpad!

    Panu Ovčáčkovi děkuji, protože už nějakou dobu nemám čas na čsfd chodit, ale tento mluvčí, intelektuál, génius, vtipálek a nyní moderátor je natolik inspirativní, že jsem mu to chtěl sdělit alespoň touto cestou. Zemanovo prasátko vysílá z televize tak silné vlny, že se ve mně rodila schopnost mluvit čínsky. Zvracel jsem pouze dvanáctkrát a sledoval celých dvanáct minut.

    • 20.5.2019  13:31

    Komentář patří k celé sérii, ale vkládám i sem, když vidím, jak tady někteří obviňují fanoušky, že by se jim nelíbil žádný závěr. Nicméně... Do poslední chvíle jsem doufal, že ještě něco vymyslí... ale ne. Takže... Jon byl Targaryen bezdůvodně. For real, jeden z největších twistů z Martinových knih je v seriálu naprosto k ničemu, protože kdyby byl Stark, tohle všechno by se odehrálo stejně. I tak by tam jen chodil a kecal o své queen. Seriously, jaká byla pointa to do toho seriálu dávat, když to neovlivnilo nic (kromě zničení dalších mozkových buněk Varyse). Série sledujeme, jak Bran putuje někam za zeď, pak dvě série vykládá, že nebude lord of Winterfell, protože je vrána, ale král bude... nic víc? Takže vrána chtěla být králem, ale o Chodce se vlastně nezajímala, jo? Okay. Že se teda namáhala to Branovi ukazovat tím pádem. Prince, who was promised... taky nic? Okay. Night King je jen rebel bez příčiny? V knize ani Night King není, to zlo je prostě jen entita, v seriálu jej ztělesnili, aby měl snad nějaký charakter, důvod, aspoň něco nám prokecl, ne? Ne. Stačí udělat pár kroků k prvnímu hradu a umřít - vypadá to, že vlastně fakt tak velká hrozba nebyl. Character development neexistuje nebo je šíleně uspěchaný, že nedává smysl. Postavy zapomněly na svoje vlastní příběhy a oběti (Jaime zabil krále a zachránil miliony, aby pak řekl, že mu na nich nezáleží?? WHAT?). Seriál měl logické chyby od páté série, ale dalo se to (podle mě) odpouštět. Teda minulé sérii už moc ne, ale tady má každá postava až brutální amnésii. Gendry dokonce nezná svoje vlastní jméno (nejmenoval se nikdy Rivers proboha, bastard je z místa, odkud pochází, tak když už, tak Waters. To si ti dva tupci neumí ani nastudovat prameny?). Poslední scéna je samozřejmě taky fajn - v největší zimě, u které měly podle pověstí všem umrzat teď koule i nejvíc na jihu, se stejně vrátíme za zeď... nehledě na to, že spousta z free folku chtěla žít na druhé straně zdi a ne se vracet. Celý příběh o sjednocení, o životě proti smrti samotné, o tom, že nezáleží, kdo sedí na trůně, abychom zjistili... že na tom vlastně záleží. A pak samozřejmě plno stupidní taktiky, plot armoru, naprosto nesmyslných rozhodnutí postav, která jim nesedí do jejich charakteru, transportování z místa na místo v rozmezí dní či hodin, co dřív byli dlouhé týdny a takhle by se dalo pokračovat. Dumb and Dumber obětovali příběh, logiku i postavy za cenu překvapit diváka. Nedivím se, že byli herci tak zklamaní v rozhovorech. Pokud se vám to stále líbí, tak vám to přeju, plno krásných efektů a kostýmů a hereckých výkonů, a to je super sledovat, protože si na tom plno lidí dalo práci. Ale z hlediska příběhu je tohle jedna z nejodfláknutějších sérií, co jsem kdy viděl. Ještěže to hodnocení na IMDB a podobných mluví za vše. Tak a teď se jdu připravit na zkoušku z poetiky a až se mě zeptá na anticlimax, řeknu mu o třetí epizodě... dopiš ty knihy, Martine, nebo mi z tohoto jebne.

    • 20.5.2019  13:31
    Hra o trůny - Série 8 (série) (2019)
    *

    Do poslední chvíle jsem doufal, že ještě něco vymyslí... ale ne. Takže... Jon byl Targaryen bezdůvodně. For real, jeden z největších twistů z Martinových knih je v seriálu naprosto k ničemu, protože kdyby byl Stark, tohle všechno by se odehrálo stejně. I tak by tam jen chodil a kecal o své queen. Seriously, jaká byla pointa to do toho seriálu dávat, když to neovlivnilo nic (kromě zničení dalších mozkových buněk Varyse). Série sledujeme, jak Bran putuje někam za zeď, pak dvě série vykládá, že nebude lord of Winterfell, protože je vrána, ale král bude... nic víc? Takže vrána chtěla být králem, ale o Chodce se vlastně nezajímala, jo? Okay. Že se teda namáhala to Branovi ukazovat tím pádem. Prince, who was promised... taky nic? Okay. Night King je jen rebel bez příčiny? V knize ani Night King není, to zlo je prostě jen entita, v seriálu jej ztělesnili, aby měl snad nějaký charakter, důvod, aspoň něco nám prokecl, ne? Ne. Stačí udělat pár kroků k prvnímu hradu a umřít - vypadá to, že vlastně fakt tak velká hrozba nebyl. Character development neexistuje nebo je šíleně uspěchaný, že nedává smysl. Postavy zapomněly na svoje vlastní příběhy a oběti (Jaime zabil krále a zachránil miliony, aby pak řekl, že mu na nich nezáleží?? WHAT?). Seriál měl logické chyby od páté série, ale dalo se to (podle mě) odpouštět. Teda minulé sérii už moc ne, ale tady má každá postava až brutální amnésii. Gendry dokonce nezná svoje vlastní jméno (nejmenoval se nikdy Rivers proboha, bastard je z místa, odkud pochází, tak když už, tak Waters. To si ti dva tupci neumí ani nastudovat prameny?). Poslední scéna je samozřejmě taky fajn - v největší zimě, u které měly podle pověstí všem umrzat teď koule i nejvíc na jihu, se stejně vrátíme za zeď... nehledě na to, že spousta z free folku chtěla žít na druhé straně zdi a ne se vracet. Celý příběh o sjednocení, o životě proti smrti samotné, o tom, že nezáleží, kdo sedí na trůně, abychom zjistili... že na tom vlastně záleží. A pak samozřejmě plno stupidní taktiky, plot armoru, naprosto nesmyslných rozhodnutí postav, která jim nesedí do jejich charakteru, transportování z místa na místo v rozmezí dní či hodin, co dřív byli dlouhé týdny a takhle by se dalo pokračovat. Dumb and Dumber obětovali příběh, logiku i postavy za cenu překvapit diváka. Nedivím se, že byli herci tak zklamaní v rozhovorech. Pokud se vám to stále líbí, tak vám to přeju, plno krásných efektů a kostýmů a hereckých výkonů, a to je super sledovat, protože si na tom plno lidí dalo práci. Ale z hlediska příběhu je tohle jedna z nejodfláknutějších sérií, co jsem kdy viděl. Ještěže to hodnocení na IMDB a podobných mluví za vše. Tak a teď se jdu připravit na zkoušku z poetiky a až se mě zeptá na anticlimax, řeknu mu o třetí epizodě... dopiš ty knihy, Martine, nebo mi z tohoto jebne.

    • 2.3.2017  01:24
    Rick a Morty (TV seriál) (2013)
    *****

    To vážně někomu připomíná Návrat do budoucnosti nebo jen kvůli tomu jaké má Rick vlasy? Dokud jsem nesjel obě řady a nepřečetl tady pár komentářů tak mě to ani nenapadlo, zejména proto, že Rick a Morty necestují ani tak časem jako spíš dimenzemi, světy, planetami, minivesmíry, pidivesmíry, alternativními realitami..... Minimálně už jen za ten nespočet nápadů a kreativity si to zaslouží dobré hodnocení, skvělé hodnocení za nekonvenční humor, brutalitu a ne výhradně kladné hlavní postavy.... Nejlepší hodnocení je za to, že i takhle vtipný animovaný seriál vás dokáže v pár momentech i silně deprimovat a odborně rečeno takzvaně emočně dojebat (druhá série, třetí díl)..... "I am in great pain, please help me."

    • 12.10.2015  21:38

    Koncerty nějak nejvyšším hodnocením neřeším, ale Roger Waters: The Wall by si to asi zasloužil. Cestovaní po Francii a Watersovi dialogy mě sice moc nebraly, ale jako trochu sentimentální člověk jsem to schopen odpustit. Neodpustím ale těm co stvořili zbytečné české titulky. Ti měli nějaké významy písniček na háku a prostě plácali kraviny, takže po třetí písničce jsem se svezl na sedadle dolů abych přes hlavu před sebou neviděl, co jsou ještě schopní vymyslet. K hudbě se nemá cenu vyjadřovat, slyšet Comfortably Numb a sledovat co to s publikem dělá je nepopsatelné. Asi nejsem jediný kdo by si přál tento koncert skutečně zažít.

    • 31.7.2015  16:30
    Pod kupolí (TV seriál) (2013)
    **

    Pilot byl bezpochyby nejlepší díl a celkově první série nebyla úplně špatná, ale už ke konci si tvůrci začínali dělat co chtěli. Druhá série už ale totálně kašle na Kingovu předlohu (ne že by se jí ta první nějak zvlášť držela) a jede si podle svého vlastního příběhu, což by nevadilo v případě, že si ten příběh vymysleli lepší a napínavější. To se nestalo ani náhodou, takže tu vzniká tolik do očí bijících nelogičností, charakterových změn (z Juniora jako největšího psychopata udělat takového klaďáka byl teda nápad) a mnohem víc rozhovorů naprosto o ničem. Prostě snad každý díl je přecpaný tolika blbostma, že by se z toho jeden... Po půlce třetí série přestávám sledovat, protože je plno lepších seriálů, u kterých se dá ztrácet čas. Za 1. sérii - 4*, za 2. - 3* a jelikož mě ta 3. už vážně lezla na nervy tak snižuju na 2*.

    • 26.7.2015  01:35
    Daredevil (TV seriál) (2015)
    *****

    1. série - 85% Tak jsem musel před pár dny snížit hodnocení Gothamu, protože právě tam jsem čekal tu temnou atmosféru podsvětí, kriminality, zločinců všeho druhu a když jsem začal sledovat Daredevila, tak jsem viděl, že to jde udělat mnohem lépe než to zvládl Gotham, alespoň na můj vkus určitě. Na Daredevila, do kterého se mi původně vůbec nechtělo pouštět, jsem se podíval hlavně kvůli neustálým pozitivním reakcím ze všech stran. Takže jsem znuděně zasedl k prvnímu dílu a hned po neskutečně napínavém pilotu jsem měl chuť tady napálit rovnou 5*. Nakonec dávám 4*, jelikož druhá půlka série už úplně stoprocentní nebyla a někdy se objevili trochu hluché místa. I tak je ale Daredevil špička mezi komiksovými seriály se skvělým intrem a ještě lepší hudbou, takže nezbývá než se těšit na 2. sérii a na to, jaké nové postavy přinese. Přece jenom tolik mrtvol v první sezóně musí nějak zaplácat. A ač je tu zajímavých postav víc než dost, já z nich musím vypíchnout hlavně Wesleyho. Ta jeho chladnokrevnost a neustálý klid je k nezaplacení. Nejoblíbenější scéna: "Do you really think this is the first time I've shot someone?".

    • 17.7.2015  17:11
    Západní křídlo (TV seriál) (1999)
    *****

    Jako první jsem od Aarona Sorkina poznal Studio 60, hned vzápětí začal Newsroom, no a vzhledem k tomu, že tyto dva klenoty považuji za vrchol seriálové tvorby, nemohl jsem odolat ani Západnímu křídlu. Od prvního dílu mě bylo jasné, že podobnost těchto seriálů se nedá zapřít. Newsroom ze zákulisí médií, Studio 60 ze zákulisí zábavního pořadu, Západní křídlo z politiky, přesto pořád podle stejně dokonalé šablony. Skvělé dialogy, propracované postavy, humor prolínající konverzace, to vše tvoří jeden z nejinteligentnějších seriálů. A přesto je to pořád z 90% o politice. Žádné rozvíjení milostných vztahů nebo řešení osobních problémů a když už, tak s obrovskou lehkostí zakomponované do příběhu. Stejně jako ve Studiu 60 a Newsroomu klade Sorkin důraz na morální odpovědnost postav a že nic není černobílé. Proto si tady do druhé série vzali do Bílého domu plného demokratů republikánku, která stojí za úplně jinými politickými názory (stejně jako Will v Newsroomu). Někteří v tom vidí ten americký sentiment, ale pravdou je, že když chvíli vydržíte u West Wing uvědomíte si jak moc kritizuje politiku a ukazuje jak by to mělo být. Jak si dokáže dělat srandu právě z Ameriky a jak útočí na extrémismus obecně. Například na náboženství se Sorkin vyloženě vyřádil sice až ve Studiu 60 vztahem Matta a Harriet, ale i tady je to pořádné téma. Vlastně hned první scéna Martina Sheena jako silně věřícího prezidenta je založená na tom, že vyrazí dveře se zástupci nějaké křesťanské show (podrobnosti si už nepamatuju). Právě Martin Sheen je pro prezidenta jako dělaný, i když nejvíc jsem si oblíbil Bradleyho Whitforda, Richarda Schiffa a taky Roba Lowa, kterému ta huba teda jede pořádně. Celé hlavní obsazení řeší každý den vážné, někdy i méně vážné problémy způsobem, že politice nemusíte rozumět a přesto chápete vše co se děje a jako bonus se necítíte jako blbec, což je specialita některých "chytrých" seriálů. Bohužel dnes pokud vím už dabing není k sehnání, titulky nikdy neexistovali a tohle už je trochu odbornější angličtina, takže kdo neumí dobře anglicky a není schopný stíhat rychlé konverzačky tak tady nepochodí. Každopádně pro mě Aaron Sorkin nemá scenáristickou konkurenci. Vytvořit takhle inteligentní a zároveň vtipný seriál o něčem co většinu lidí nezajímá tak, že se z toho stal obrovský hit je umění (i když u nás podle hodnocení zřejmě neudržel spoustu lidí u obrazovek déle než dva díly). Se Studiem 60 šel o laťku výš a s Newsroomem ještě výš, ale i tak bych Západní křídlo zařadil mezi špičku americké televizní tvorby.

    • 8.6.2015  16:47

    Objeví se asi nějaký ten spoiler! Lehanovy knihy je velmi těžké zpracovat, protože základem je vždy ponurá, tíživá atmosféra, která vám ani chvíli nedovolí dýchat a pokud ji film správně navodí (Prokletý Ostrov) tak teprve potom je příběh stoprocentní. Tajemná řeka plní tuhle úlohu tak napůl, z některých pasáží člověka mrazí (úvodní únos, chvilkové šílenství Davea), ale někdy zase trochu odlehčuje atmosféru a například místo činu není až tak děsivé, aby tam někdo pronesl hlášku "něco takového jsem ještě neviděl". Poslední dvacetiminutovka ale rozhodně napínavá je a mimo to výborný rozhovor Jimmyho a Seana na konci. Ono vůbec to hlavní herecké trio je velice dobré, Bacon mě nejdřív na Sean neseděl, ale od prvních sekund jsem mu tu roli žral. Manželka Jimmyho je mimochodem ukázkový příklad postavy, která se dokáže během poslední minuty strašně znechutit (mluvím o nezastavení Jimmyho od vraždy "všichni jsou slabí, my silní, budeme jim vládnout"). Jen na konec, ten motiv vraždy je pro mě odjakživa jedním z těch, z kterých je mi opravdu fyzicky špatně a bohužel to není nic, co by se ve skutečnosti nestávalo, prostě hnus.

    • 21.3.2015  15:34
    Parks and Recreation (TV seriál) (2009)
    *****

    Parks and Recreation má problém s první sérií u které spousta lidí skončí, protože v těch šesti dílech toho není zrovna moc, co by upoutalo. Druhá série ale rozjíždí už s normálním počtem dílů výborný komediální seriál s úžasnými postavami, jejichž charakter se u některých z nich od první řady trochu změnil (hlavně Leslie). Do třetí série konečně zasáhly nové postavy zodpovědného nerda Bena Wyatta a optimistického Chrise Traegera. Spolu se snaživou Leslie, sestřičkou Ann, vše nenávidějící April, penězi a technologií posedlého Toma, přerostlým dítětem Andym, nešikovným Garrym (Terrym, Jerrym), věčně pohodovou Donnou a hlavně Ronem Swansonem, který si ze všecho nejvíc váží ticha, odbývání vládní práce, řezbářství a pořádného fláku masa, tvoří tenhle tým na oddělení parků a rekreace od třetí série jeden z nejlepších komediálních seriálů současnosti. V každém díle je nejmíň jedna hláška co stojí za zapamatování a dost možná jediný seriál, kde miluju každou postavu a každý pár je dokonalý, ať už April a Andy nebo Leslie a Ben nebo snad Ron a Lucy Lawless. S každou řadou posunovali laťku výš a výš, aby pak přišlo fantastické finále, které osobně řadím spolu s Přáteli na nejlepší a nejdojemnější ukončení sitcomu, co znám. I ve finále se projevilo jak moc tvůrci své postavy znají a dokázali každému z nich skvěle naplánovat budoucnost až někdy do roku 2048.

    • 5.3.2015  15:23
    Sharknado 2 (TV film) (2014)
    ***

    Sharknado zpět ve velkém. Jeden by si myslel, že větší kokotina než jednička už natočená nebude, ale oni to zvládli udělat ještě hloupější. Opět nechybí dechberoucí a chytré dialogy jako třeba "To byl netopýr-ne byl to pták-ne netopýr" nebo "už není taková jakou si ji pamatuješ, je teď drsná, běhá maratóny". Líbila se mi okopírovaná scéna ze Star Wars: New Hope, tam se přehoupli přes propast, tady přes vodu, ale jinak nachlup stejná scéna. Objevila se možná i nějaká ta rasistická narážka (černý drát jenom na černý drát a připojovala to černoška) a ještě i žádost o ruku prstenem z ukouslé ruky. A ten plakát který z 90% nechali z jedničky tomu nasazuje korunu, chtěl jsem dát 5* ale objektivně je film tak na horší odpad takže 3*.

    • 5.3.2015  15:03
    Žralokonádo (TV film) (2013)
    **

    Myslím, že tady si tvůrci řekli, že natočí největší koninu (žraločinu) co je napadne a budou to vydávat za horor. A na mysli jim chodili takové nápady jako že hlavní postava se bude vrhat s motorovou pilou do žaludku žraloka. Nebylo to tak vtipné jak dvojka, ale některé scény stály vážně za to. Hlavně ta romantika na konci, přece jenom, když uděláte motorovkou do žraloka díru zevnitř, vylezte z něj celý od krve a pak tam znova sáhnete abyste ještě někoho vytáhli, tak to je pravý moment abyste hubou plné žraločí krve políbili svoji vyvolenou. Herecké výkony výborné (na amatérské porno), no ale dvojka mě bavilo o něco víc.

    • 5.3.2015  08:22

    Addison je jediná záporná postava a přestože je očividně šílený, vraždící maniak, je ze zástupu dalších postav pořád zdaleka nejnormálnější. Přece nebudu fandit policistům, kteří schválně zahazují vysílačky, shazují se ze skútrů jenom aby ten první dostihl vraha a šerif nadává jediné přeživší, přestože se jen ona chovala jak opravdová policie. Milá rodinka se mi taky nezamlouvala, protože mi přijde trochu divné, že ve chvíli kdy na ně míří brokovnice, raději řeší své pocity a trable. Charlie Hunnam je takový drsňák, že má dlaň na dvě půlky od řezné rány, ale stejně převrhává stoly a rve se jak Rambo. Sestra Liza je ovšem přehnaně inteligentní, takže se během dvou dnů zamiluje a hned ví, že se chce změnit, tak žádá šíleného bráchu, aby ji nechal žít normální život. To by byla rozhodně obdivuhodná a chytrá myšlenka, až na ten malý háček, že měla na krku vraždu, loupeže, je na útěku s ukradenými penězi a bůhvíco ještě, ale jinak sympatický pokus. No a to že nakonec znova zabije ji pomůže leda tak k normálnímu životu ve vězení, holt scénář vážně mistrovské dílo. Pozitivum: Eric Bana, negativum: Snad každá další postava je nereálně jednající idiot.

    • 11.2.2015  23:50
    Red Band Society (TV seriál) (2014)
    ****

    Pilot byl bez chyby, skvěle představil postavy, dramatičnost, kousavý humor i atmosféru seriálu. A přestože jsem po dvou dalších dílech moc nadšený nebyl, tak s každou epizodou jsem se víc těšil na další. Výhoda oproti jiným seriálům, kde mi vždycky trvá i víc sérií si oblíbit vůbec nějakou postavu, je to, že je zde sympatická většina z nich. Dave Annable mi přišel jako hezčí brácha Adama Scotta, Wilson Cruz a Rebecca Rittenhouse byla vcelku vtipná dvojka a o Octavii Spencer netřeba mluvit. Navíc jde snad první seriál, kde mi teenagerské postavy nešli na nervy. Ještě musím zmínit dobře využitou hudbu, trochu mi to tím připomnělo Shameless.

    • 26.12.2014  00:16

    SPOILERY (v Bibli, v mém komentáři možná taky) Můj pohled na film shrnu první větou - Ridley Scott vzal příběh, který zná skoro každý a neudělal s ním nic. Divák asi totiž nechce vidět velkolepé otevírání moře, radši budeme sledovat 15 minut putování přes poušť. Když se po hodině a půl, kdy se stále nic neděje, dostaneme k deseti egyptským ranám, tak je máme ani ne za 20 minut z krku, přičemž si některých ani nevšimnete. Pak konečně přijde to, na co všichni čekáme, přechod otroků napříč mořem, bohužel ale v době kdy mělo nastat největší vizuální porno v podobě rozestoupení moře, na které jsem se od začátku nedočkavě klepal, nám kameramani raději nabídnou záběry egypťanů, kteří se elegantně projíždějí (a padají) na horách. V kině jsem se zamyslel, že film Desatero přikázání z roku 1956 měl vlastně lepší efekt rozdělení moře než Exodus. Nakonec pak jediní, kteří se zázračně neutopí jsou ti dva, jenž byli v místě nejdál od břehu, vojáky asi neučili plavat. Alberto Iglesias bude mimochodem dozajista soutěžit na oscarech v kategorii: nejotravnější a nejzbytečnější soundtrack roku. Nejoblíbenější postava rozhodně ten malý spratek. Kdybych neměl tak rád starověký Egypt, dal bych jenom jednu hvězdu za parádní výpravu. A zrovna čtu komentář co píše, že je škoda, že neprosadili čtyřhodinovou verzi - pravda, není nic lepšího než o hodinu víc čumět na pochodování po poušti a konverzace o ničem, hned bych do toho šel.

    • 30.9.2014  10:36
    Aréna (2011)
    *

    Samuela L. Jacksona poslední dobou nudí dobré filmy, tak si potřebuje občas odskočit k bezmyšlenkovité kokotině. Proto se ujal role záporáka (jméno postavy je tak podstatné až si ho nepamatuju), který nechává lidi navzájem se vraždit v aréně. Zřejmě protože chodil se svým otcem na meetingy klubu rváčů podle jeho vyprávění z dětství (ano s vymýšlením příběhu si fakt moc práce nedali). No každopádně to posral, protože si dotáhl do arény Kellana Lutze, který se sice tváří jako obyčejný smrtelník, ale my udělaní do Twilight ságy, víme, že je to upír. Takže je od začátku jasné, že jim všem nakope prdel a s pomocí jisté dívky, která nemá důvod mu pomáhat a je tam jenom aby dokázala, že film bez ženské a sexu stojí za prd, se dostane ven.Já měl vlastně napsat spoiler, ale ten konec je předvídatelný už od ukázek hodinu před filmem. Snímek rozhodně donutí člověka k zamyšlení, jako třeba: Nemám si zas pořídit HBO, ať je na co v noci čumět?

    • 15.9.2014  23:57

    Dokument o kapele The National se soustředí na vytváření jejich pátého a do té doby nejúspěšnějšího alba Boxer. Vincent Moon udělal ale mnohem víc než jen dokument o hudbě, protože se rozhodl natočit po všech ohledech nekonvenční film, jenže se vším to trochu přehnal. Zvláštní kontrasty barev, neobvyklá práce kamery, blikající záběry a další "podivnosti" jsou pro diváka krásné a vyvolávají požadovaný efekt, ale pouze u těch, kteří tuhle hudbu opravdu poslouchají, protože obsahově je to docela prázdné. Člověk musí mít The National hodně rád aby zvládl sledovat hodinu takto pojatý dokument. Pro fanouška je však A Skin, A Night určitě skvělým doplňkem k jejich hudbě. O jednu hvězdu míň kvůli tomu, že skladby jsou schválně často useknuty v nejlepším a protože není občas rozumět rozhovorům.

    • 3.9.2014  23:12
    Rocky V (1990)
    *

    John G. Avildsen režíroval první a poslední díl Rockyho (když nepočítám nejnovějšího, který je přeci jen trochu o něčem jiném a přistupuju k němu stále docela samostatně). První díl je pro mě jeden z nejlepších filmů, co znám, poslední jeden z nejhorších. I přesto, že onu režii považuji za dost velkou hrůzu, tak musím uznat, že s takovým scénářem se dá asi těžko pracovat. Nikdy jsem neměl rád ty momenty, kdy je Rocky až moc vypatlaný, takže se mi pochopitelně ani nelíbilo když nastoupila vedlejší postava mnohem vypatlanější. Závěrečná rvačka jak z béčkového akčnáku lepšímu dojmu nepřispěla. Jedna hvězda za silnou flashback scénu s Mickey.

    • 24.8.2014  01:03
    Penny Dreadful (TV seriál) (2014)
    ****

    1.série - 80% Penny Dreadful svedlo dohromady několik mých oblíbených herců a zároveň i oblíbených literárních hrdinů do velmi neobvyklého příběhu a rozhodně nešláplo vedle. Vsadilo se hlavně na pochmurnou a temnou atmosféru, což vytvořilo jeden z nejnapínavějších seriálů co znám. Třeba díl Possession je v tomhle ohledu naprosto skvělý. Navíc natočit prakticky celou epizodu v jednom domě založenou na hereckém koncertu hlavní hrdinky je obzvlášť dobrým nápadem pokud ji hraje Eva Green. Ta je ve své roli fantastická, nejvíce ve chvílích posedlosti ďáblem. Josh Hartnett s Timothym Daltonem se do viktoriánské Anglie perfektně hodí, ale Harry Treadaway mi jako Frankenstein moc nesedí, snad ještě při pokračování změním názor. Je jasné, že celá první sezóna je jen rozjezd jak řekl sám John Logan. V průběhu osmi epizod se nám postupně představí několik postav a k pochopení co jsou někteří zač se dospěje až v posledních dílech. Proto má Penny Dreadful v příštích sériích velký potenciál posunout hororovou laťku mezi seriály dost vysoko. Pokud se budou držet toho na co diváky navnadili a využijí dobrého náběhu první sezóny tak mé hodnocení bude nepochybně vyšší.

    • 5.8.2014  16:09

    Hele už tam není Tobey a konečně Spiderman nestřílí shit z vlastních pracek, což bylo vlastně vše, co jsem chtěl. Díky.

    • 29.7.2014  22:14
    Innocence of Bin Laden (amatérský film) (2012)

    Toto by nemělo být hodnoceno ani umístěno v této databázi. Jak je psané v obsahu, film ve skutečnosti neexistuje, jde pouze o část filmu s pozměněným dabingem. Proto se nad zpracováním ani nepozastavujte. Mělo to svůj účel (vyburcovat muslimy) a ten to bohužel splnilo, ale na čsfd to nemá co dělat. Potom by zde mohl být stejně tak umístěn třeba Pár pařmenů a další amatérsky předabované hovadiny, které nemají s filmem nic společného.

    • 3.7.2014  23:47
    jOBS (2013)
    ***

    Příjemné zpracování života člověka, jehož výrobky nosí spousta z nás po kapsách a díky jeho nápadům a vizím můžeme dělat na domácích kopjůtrech životně důležité věci, jako třeba psát komentáře na ČSFD. Spousta lidí tady v Česku ho nikdy nemělo rádo, což nepochopím, protože jestli vám vadí člověk, který bezdůvodně vyhazuje pracovníky firmy, neuznává lidi, kteří nejsou géniové jako on a když je rozrušený sundává si boty na ulici, tak nemá cenu se s vámi bavit. Nicméně k filmu, Ashton Kutcher dobrý, režie dobrá, scénář dobrý, hudbu jsem nějak nezaregistroval.

    • 3.7.2014  23:22
    Misfits: Zmetci (TV seriál) (2009)
    ****

    Když Robert Sheehan po druhé sérii odešel, přišlo mi, že ze seriálu už skoro nic nezůstalo. Když odešel zbytek původní pětice, už nezůstalo opravdu vůbec nic. Nakonec jsem to nějak dosledoval, ale spíš ze zvědavosti. Přitom Joseph Gilgun se mi i docela líbil, ale každá hlavní postava co přišla po něm byla horší a horší. Finále relativně zajímavé, jenomže tři série nudy nevynahradí. První dvě řady však rozhodně stojí za sledování i několikrát (protože Nathan se prostě neomrzí), ale po nich dost! Nicméně každý s trošku zvrácenějším smyslem pro humor by měl tenhle seriál aspoň zkusit (tím myslím ty první dvě série).

    • 3.7.2014  23:17
    Vegas, Baby! (2011)
    ****

    Každý, kdo tohle po druhé sérii Misfits sleduje, by měl mít na paměti, že ačkoliv je to krátké a do těch pár minut nestihnou moc dobrých hlášek naprat, je to lepší než co vás v následujících sezónách Misfits čeká. Takže přeji hodně zábavy.

    • 23.6.2014  00:19

    Poprvé jsem zalitoval, že Hobita nesfoukli jen do jednoho či dvou filmů. První Hobit se mi líbil, ale až u druhého dílu jsem si uvědomil proč. Pán prstenů totiž těžil z mnoha kvalit a jednou z nich bylo určitě prostředí Nového Zélandu. První Hobit z ní těžil také a proto z něj mohl být fanoušek Pána prstenů vskutku nadšený, i když to nebylo úplně dokonalé (to snad ani nikdo nečekal). Tady se na to ale těžce kašle a to je podle mě kámen úrazu, protože o moc víc tento film nemůže nabídnout. Najednou se tedy z Hobita stává natahovaný, nudný a nepochopitelně i milostný snímek. A to ve chvíli, kdy připlouvali do Jezerního města a já jsem si říkal, že teď se to konečně rozjede, jsem si ještě neuvědomoval, že tu lepší část mám za sebou. Souboj s drakem mi přišel totiž neskutečně zdlouhavý a myslím, že by se vlezl klidně i do deseti minut. Při prvním Hobitovi jsem, přestože jsem knihu mnohokrát přečetl, byl vetšinou napjatý, čekal jsem jak se co vyvine, ale tady jsem furt akorát čekal kdy už to skončí. A po skončení filmu si už ani vlastně nepamatuju, co se ve filmu odehrálo. Určitě je to příjemné fantasy, ale proč to rozdělovat na tři části, když už teď pořádně nevěděli co tam nacpat. Na třetího Hobita do kina raději už nepůjdu, dost možná bych tam tentokrát opravdu usnul.

<< předchozí 1 2