Ivoshek

Ivoshek

pracující inteligence

Česko

57 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 15 30 44 58
    • 28.5.2020  20:46
    Rivalové (1996)

    "Prsty tě bolí? Opravdu? Tak brzo tě budou bolet záda, protože odteď budeš dělat na zahradě. Ještě někoho bolí prsty?"

    • 28.5.2020  15:15

    Asi nejlepší "útěkářský" film, který jsem zatím viděl. Je to asi o něco míň procítěný než Shawshank, na druhé straně právě Shawshank z tohohle filmu dost věcí obšlehnul. Líbila se mi toho spousta - od plánování, přes různé neotřelé nápady z kategorie tvořivých činností a modelaření až po samotný útěk. Trochu jsem si říkal, jestli to není přitažené za vlasy, a až ex-post jsem zjistil, že takhle ten útěk ta parta opravdu provedla, včetně těch hlav... Jediné, co mi tu přišlo trošku mimo, je sociokultuvní složení "klientů" samotného nápravného zařízení, protože tolik milých a bystrých lidí se mnohdy nesejde ani v běžné firmě v jedné kanceláři, kolik jich tu bylo v jednom bloku.

    • 28.5.2020  15:07

    POZOR, VAROVÁNÍ - KOMENTÁŘ OBSAHUJE CELKEM DOST ZÁSADNÍ SPOILERY. Nebýt toho, jak se mistr Polanski postavil k zakončení, mohl to být docela povedený psycho-thriller, kde si člověk nemůže být nikdy jistý, jestli je paní Woodhouseová magor obklopenými milými lidmi, kteří mají strach o její duševní zdraví, nebo zdravá těhotná mladá dáma obklopená dost ujetými uctívači satana. Posledních deset minut patří mezi nejtrapnější filmové závěry všech dob. i kdybych tohle filmu odpustil a dejme tomu bral konec momentem porodu (a nechal tu otázku otevřenou), vadily by mi některé poněkud slabší herecké výkony,

    • 28.5.2020  14:31
    Terminál (2004)
    **

    Můj problém s filmy s Tomem Hanksem spočívá v tom, že nesnáším Toma Hankse. Je pak pro mne strašně obtížné na ně koukat neutrálně. No nicméně i tak se tenhle film nepovedl ani Hanksovi (spíš tradičně), tak Spielbergovi (překvapivě). Je to nuda a je tam spousta nelogičností. Na druhé straně je potřeba filmu uznat pár vydařených vtípků v první třetině.

    • 28.5.2020  14:20

    Ten film je hrozná patetická blbost, ovšem natočená takovým profesionálem, že to i tak jako film pořád ještě funguje. Obraz skvělý, hudba sedí. Nechybí patos a slzopudné scény. Na několika bitevních scénách je vidět, že tohle točil autor "Zachraňte vojína Ryana" a je škoda, že radši neudělal full-retard, no-horses válečný film z první světové, protože by to nepochybně byla pecka. Takhle to pecka rozhodně není.

    • 28.5.2020  13:55
    Variola vera (1982)
    ****

    Když si člověk vezme, co všechno se dělalo kvůli COVID-19, tak si nemůže nepředstavit, jak by to vypadalo při epidemii pravých neštovic. Film je zvládnutý víc než slušně, postavy jsou docela pěkně lidsky uvěřitelné a děj v uzavřené nemocnici je správně klaustrofobní. Do hororu je laděná spíš první část s pacientem nula, ale některé prvky v něm zůstávají celou dobu, třeba hudební doprovod. Rozhodně povedený jugoslávský film.

    • 28.5.2020  09:26

    Tenhle Tučkův socialism-teenage movie se dá buď hodit do sekce "naprostá sračka", nebo se u něj dobře bavit spoustou věcí, které tak nebyly zamýšleny. Obojí je v pohodě. Že tu je naprosto strašlivá režie, dialogy a herecké výkony tu v zásadě nehraje roli. To podstatné je, že tu člověk vidí otisk toho, jak se žilo studující (učňovské?) mládeži v pozdním reálném socialismu. Móda, styl života, diskotéky (s Viktoříkem s vlasama!!!), promiskuita, hudba (na jedný straně Pražský výběr, na druhé taky Michal David). Je k tomu ještě potřeba dodat, že jak Mirka Pleštilová, tak Šárka Marková vypadaly zamlada fakt dobře. Na druhé misce vah je Jiří Pompeje, který už tehdy vypadal jako Jiří Pompeje.

    • 27.5.2020  20:02
    Otec (1990)
    *****

    Strašně nenápadný, zapomenutý film, který podle počtu místních hodnocení vidělo jen asi 30 lidí... Přitom je to velká škoda. Všechny rozměry toho filmu fungují i při relativní komornosti. Pohled oběti, která si je jistá, ale taky se možná mýlí. Dcera, která má čím dál větší pochybnosti. Okolí, média... Starý muž, který žije už 45 let v Austrálii, má tam rodinu, přátele, hotýlek. Laskavý dědeček. A najednou se vynoří (možná) temná skvrna z jeho minulosti, která to všechno může úplně změnit. Max von Sydow to zahrál výborně. Celé to je vlastně docela uvěřitelné, takhle ty reálné případy vypadají velmi často. Mohl tenhle laskavý starý člověk někdy před padesáti lety na druhém konci planety střílet s úsměvem lidi?

    • 27.5.2020  18:39

    Film je k nalezení v českém znění a poněkud pochybné VHS kvalitě na Youtube, což mi umožnilo ho shlédnout. Má tedy stopáží o dost víc, než se píše tady, namísto necelých dvou hodin je to přes tři. Ale díky rychlému přeskakování se to dá zvládnout. Nenajde se v něm nic moc nového nebo nějak objevného, ani příběh není nějak extra zajímavý. První asi tak dvě třetiny filmu se přesouvají hlavní hrdinové skrz východní Evropu do Maďarska, pozor, následuje spoiler ve zbytku pobývají v lágru, protože se sice přesunuli, ale Němci si je našli i tam. Problém tohohle filmu není téma (to je zajímavé), ani historická věrnost (ta je tu solidní). Problém je, že tu kromě hlavního děje chybí ještě něco navíc, co by člověka trochu víc propojilo s hlavními hrdiny, nějaká další vztahová linka.

    • 27.5.2020  15:05

    Eichmann byla vcelku zajímavá figura, která toho měla na svědomí fůru. Přitom zločiny páchal podepisováním papírů, vytvářením seznamů a razítkováním... Takový státní zločinec moderní doby. Jeho život za války je zajímavý. Jeho útěk a život v anonymitě je zajímavý. Jeho únos je velice zajímavý. Tenhle film ovšem zajímavý není. Chybí mu v podstatě cokoli, co by ho takovým mohlo udělat. Střídají se tu v podstatě tři situace. Nezajímavý izraelský policajt a ničím nepřínosná linie s tím, jak si doma stěžuje. Lacině natočené vzpomínky na válku. A pak rozhovory s Eichmannem, kde mu policajt vždycky ukáže lejstro a Eichmann ho popře. Tak nějak nevím, proč vlastně tohle někdo točil... Zrovna o tomhle tématu a dokonce i tomhle člověku se toho už natočilo docela dost... a skoro všechny ty filmy jsou lepší a přínosnější.

    • 27.5.2020  00:00
    Motýlek (2017)
    ****

    Nečekal jsem, že by se mi remake líbil, ale líbil. Mělo to povedenou atmosféru i herce, oproti originálu rychlejší tempo a živější kameru. McQueen je myslím lepší herec, ale jinak super.

    • 25.5.2020  21:15
    Přes palubu (1987)
    ****

    Jak mi tohle mohlo uniknout? Výborná komedie, kde dělňas Russell zneužívá bohatou paní s amnézií k domácím (i jiným) pracím. U spousty věcí jsem se smál nahlas.

    • 24.5.2020  19:01
    Flashdance (1983)
    ***

    No, jak říkají ti chlapci že Sheffieldu v "Do naha!", takhle se svařovat nedá, má tam moc plynu. :)) Příběhově je to něco jako Rocky pro ženský a s lepším soundtrackem.

    • 23.5.2020  08:28

    Je to strašně divadelní. V podstatě se člověk hodinu kouká na Zikmundův předsmrtný monolog. Neříkám, že to je špatně obsažené, to vůbec ne, ale i tak je to poněkud nuda.

    • 23.5.2020  08:26
    Šáteček a jablíčko (TV film) (1983)
    **

    Klasická televizní tvorba raných 80. let. Papundelkové dekorace, plyšová Liška a herci, které už nikde jinde neuvidíte (snad kromě Zatloukala, co se zjevil v dalších produkcích z brněnského studia).

    • 22.5.2020  22:33
    Záviš a Kunhuta (TV film) (1984)
    ***

    Je to televizní, ale pár korun na exteriéry a brnění se našlo. Když vynecháme to, že se Záviš nejspíš s Otakarem před bitvou nesešel, tak je to i jako drobný exkurz do 13. století docela fajn.

    • 22.5.2020  19:59
    Gentlemani (2019)
    *****

    Musím říct, že už dlouho mě nějaký film tak příjemně nepřekvapil jako tahle Ritchieho gangsterka. Je to návrat ke starému dobrému panoptiku postaviček, rychlému tempu a střihu, spoustě fakt vtipných situací, které někdy stojí na slovních hříčkách ("phuck!"), někdy dialozích ("Řekl mi černá kundo, to je rasistický!" "Není. Seš černej? Seš. Seš kunda? Seš. Tak vidíš." někdy na vesele natočených neveselých věcech (pád z balkónu). Super je, že tady všechny figurky nějak fungují a příběh není až takový bordel, aby se v něm s trochou snahy nedalo orientovat. Pochvalu zaslouží i prakticky všichni v hlavních rolích. Maťú Mäkkonohý, Hugh Grant (poprvé jsem ho slyšel bez dabingu, dobrý!") a Colin Farrell. Asi to není úplně na pět hvězdiček, když jsem třeba Lock-Stock dal jen čtyři, ale už dlouho jsem prostě neviděl dobrej biják v kině, tak budu dneska rozdávačnej.

    • 22.5.2020  09:23
    Carrie (1976)
    ****

    Nejděsivější a nejdivnější postava je rozhodně tyranská potrhlá Carrienina (píše se to takhle? nebo to má být Carriina? Kerýjina?) matka. Scéna na plese se taky povedla, ale... potíž skoro všech Kingových adaptací je, že knížky obvykle nebudují napětí vizuálně, spíš popisem toho, co se děje tomu vystrašenému člověku v hlavě. A to jde ve filmu těžko. Tak jako tak je tohle jedna z těch povedenějších adaptací.

    • 21.5.2020  21:49

    Problém Dr. Spánka je, že mu chybí tajemná hrozba. Všechno je od začátku jasný a předvídatelný. Aby zlo fungovalo, musí být aspoň trochu tajemné. Takhle je to prostě nuda. Jo, s pěknou kamerou a hodně sexy hlavní zlou hrdinkou, ale furt nuda. A tentokrát to není chyba jen u filmařů, protože knižní předloha je taky nuda. Liší se akorát konec, a to tím, že ve filmu je ještě víc nablblej než v knížce.

    • 19.5.2020  23:44

    Pěkné. Minimalistické, ale pěkné.

    • 19.5.2020  21:54
    Potomek (2019)
    ***

    Bubububu! Mrtvý pes! Děsivý Rumun!!! Nůžky na plech! Hypnóza a převtělení a chlupy v zubech. Nečekal jsem od toho nic a dostal jsem docela fajn horor. /// Nicméně abych se trochu rozepsal... Ten film je samozřejmě béčko, jako většina hororů. S tím kromě obsazení neznámých herců hodně často souvisí i díry ve scénáři. SPOILER ALERT!!!!! Celá ta myšlenka s rozdvojenou osobností nebo dvěma dušemi v jednom těle se může logickým lapsům vyhnout jen stěží. Tak třeba proč na konci Zlomiles říká, že potřeboval matku k tomu, aby ho dovedla k té paní, když ona sama se k ní dostala za pomoci podkladů, které on sám shromáždil? To se k ní přece úplně stejně mohl dostat i sám. Další věcí je otázka, když teda je Zlomiles tak geniální, že většinu času dokáže cokoli předstírat, proč zabije psa a nechá ho v domě, aby ho všichni obratem našli? Z toho činu nic nemá, jen na sebe tím upozorňuje. Totéž napadení spolužáka heverem a hlídačky střepem. Nebo to jsou jen jakési prosakující pudy, které nedokáže Zlomiles ovládat? Ale jaktože se naopak perfektně ovládá při hypnóze a před ní?

    • 19.5.2020  21:53
    Ve stínu (2012)
    ***

    Film by měl být víc než série hezkých záběru, hry světla a stínů a dobově věrných kostýmů a lokací. A tenhle bohužel víc nemá. Vlastně mě asi od čtvrtiny vůbec nezajímalo, co bude dál.

    • 13.5.2020  17:03
    Stalin (TV film) (1992)
    **

    Na to, že má film stopáž přes dvě a půl hodiny, v něm strašně moc věcí chybí. Samozřejmě dokážu pochopit, že jde o televizní produkci, takže tu těžko čekat nějaké velké zobrazení bitev, revoluce. Až na pár scén je to všechno o interiérech a dialozích. Ale i tam se daly nějak zachytit dost podstatné záležitosti. Namátkou: jak se Džugašvili vůbec do té komunistické party dostal, co dělal během revoluce a (hlavně) během občanské války + války s Polskem, jak si tam vydobyl postavení. Jak jednal před velkou válkou s leckým - včetně Němců, jak svojí agrární politikou úmyslně vyvraždi na Ukrajině kolem deseti milionů lidí... V podstatě se tu řeší jen zabíjení v rámci samotné party vedoucích komunistů, kterých člověka tak nějak není líto. Stalin tu tím pádem má o dost laskavější tvář, než jakou ve skutečnosti měl. Velká promarněná příležitost.

    • 11.5.2020  23:35
    Arthurův zákon (TV seriál) (2018)
    ****

    Proč tu k tomu nejsou komentáře? Hodně černá a hodně povedená německá komedie/krimi. Je to kulturně jiný, ale příjemně. Arthur je sice loser, ale sympatický...

    • 11.5.2020  19:55

    Ani se mi to nějak nechce hodnotit hvězdičkama. Jako malej jsem to viděl v NDR v kině a byl jsem uchvacený. Přišlo mi to tehdy perfektní, napínavé, trochu strašidelné. Když jsem to teď viděl dvakrát v telce, byl moje pocity spíš rozpačité a radši jsem to nedokoukal, abych si nekazil tu pěknou dětskou vzpomínku.

    • 9.5.2020  00:13

    Ten film jsem viděl postupně, po kouskách, vždycky jak jsem na něj náhodně natrefil na kanálu FilmEurope, kde ho zjevně pravidelně opakují. Moc jsem ho nepochopil, což není nutné chyba tvůrců. Strašně moc se mi líbil vizuálně. Něco tak hezkého jsem v českém filmu asi nikdy neviděl. Třeba scéna na pohřbu nebo při příjezdu té slavné staré jeptišky, to je fakt paráda. A ta hudba.... Jak říkám, nevím doteď, o čem to bylo, ale pro oči to je fakt pastva.

    • 8.5.2020  22:43
    Želary (2003)
    ****

    Ondřej Trojan je zjevné talentovaný, podařilo se mu ten film postavit moc hezky. Přestože se po velkou část jakoby nic neděje, pod povrchem se toho vlastně děje fůra. Plus hezké scenérie a dobrá kamera, kupodivu neotravný Donutil a skoro neotravný Dušek a Hrušínský mladší. Tentokrát i docela snesitelné přehrávání od Áni, byť bych tomuhle filmu snad i dal víc, kdyby tu hrál někdo lepší. Co by dělala Česká kinematografie, kdyby neměla válku? O čem by točili? Fakt by mě to zajímalo. :)

    • 8.5.2020  12:06

    Jsou věci, které tu fungují dobře, věci, které fungují hůř a pak věci, které nefungují skoro vůbec. Je potřeba férově uznat, že styl a atmosféru končících šedesátek tu Tarantino trefil moc pěkně. Je to celé barevné a působivé, hraje k tomu vhodná hudba a pěkně se na to kouká. Povedlo se i vykreslení obou hlavních postav. Člověku je jasné, co jsou zač, co dělali dřív, co dělají teď a proč. Horší je to s příběhem. Je to celé spíš takový sled epizod a menších událostí, než ucelený film. Ani ten závěr to nijak zvlášť nezachraňuje. Navíc na to, že to celé není nijak zvlášť chytré, je to neúměrně dlouhé. Dvě a půl hodiny... Z toho třeba třetinu zabírá kovbojská část, která nemá žádnou valnou přidanou hodnotu. Kdybych to měl shrnout, Tarantino mě naposledy výrazně bavil u Reservoir Dogs, od té doby málokdy. Tohle je míň blbé než Django, ale pořád to není něco, z čeho bych si sednul na zadek.

    • 6.5.2020  18:20

    Svoboda patří k lepším českým režisérům. Je škoda, že česká produkce nebude mít nikdy peníze na to, aby točila krimi filmy v tom velkém americkém stylu. Věřím, že tam by se mohl Svoboda ukázat naplno. Udělení milosti je film udělaný tak nějak navíc, dával se na DVD jako bonusovka k Sametovým vrahům, a i díky tomu jsem ho vůbec viděl.

    • 6.5.2020  18:17
    Vlak dětství a naděje (TV seriál) (1985)
    ****

    Je to určitě dobrý seriál, se vcelku věrným zobrazením života v protektorátu, ale čert ví proč mně nikdy úplně neuchvátil.

<< předchozí 1 2 3 4 15 30 44 58