Recenze (2 477)
Společnost mrtvých básníků (1989)
Profesor literatury, který naučí skupinu středoškolských studentů najít si cestu k poezii. Zní to divně, co? Ale je to naprosto super. Ten film dokáže být dojemný bez trapnosti a patosu a to já beru.
Město bohů (2002)
Je to syrové, násilné, obrazově poutavé a místy skoro až dokumentárně se tvářící. Jediná drobná výhrada byla, že jsem byl za nějakou dobu tím opakujícím se násilím už trošku otupený a místy se nudil.
Leon (1994)
Jak může vypadat soužití mentálně lehce opožděného nájemného vraha a dvanáctiletého, předčasně vyspělého děvčátka v pojetí Luca Bessona?
Obecná škola (1991)
IMHO nejlepší dílo dvojice Svěrák a syn. Dospívání v poválečné Praze, s učitelem - samozvaným veteránem mnoha bitev 2. světové války, otcem - elektrikářem, kamarády...... Fakt se na to hrozně příjemně kouká. Nechybí tam humor ani mírné dojetí a přitom to není tak vykalkulované jako Kolja.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Ve své době to byla akční bomba. Dneska, kdy už jsou triky výrazně překonané, je to tak na 4 hvězdičky. Jednička byla taková syrovější a drsnější. --doplněno 2013-- a když jsem to nedávno viděl, tak jsem se zasekl na jedné věci. Do minulosti se nedají brát žádné věci jako zbraně, oblečení a tak. Ale terminátor s kovovým skeletem projde? A ten vylepšený, co je dokonce kovový celý, ten taky projde? Huh!
Indiana Jones a Poslední křížová výprava (1989)
Asi nejzábavnější a nejodlehčenější díl celé série (zatím).
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
Je to hrozně zvláštní, ale první díl mne paradoxně bavil o malý kousek míň než další dva díly. Asi je to tím, že v těch dalších je to ještě o kousek odlehčenější a humornější. Ale i tak - 5 hvězdiček s jistotou.
Zelená míle (1999)
Jedna z mála povedených adaptací Stephena Kinga (ještě Shawshank je gut). Jedna hvězdička dolů za Toma Hankse, jehož zjemnělé herectví prostě nemusím.
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
I s minimem můžete dosáhnotu maximálního efektu. Výborný film o porotě, která má rozhodnout o vině či něvině chlapíka obžalovaného z vraždy. Psychologicky skvěle zpracované působení skupinového rozhodování. Napinavé jak kšandy. Na 50 let starý film sakrametský nářez.
Sedm (1995)
Tak tohle je zatraceně temný film. A taky zatraceně dobrý. Postupně budete ve věčně zamračeném městě hledat psychopatického vraha a ani nebudete dutat až do rozuzlení. A že stojí sakramentsky za to.