Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi

Oblíbené filmy (8)

Muž z oceli

Muž z oceli (2013)

Zacku, tys to dokázal!!!!! Celá léta jsi se přes 300 a Strážce: Watchmen připravoval, až budeš mít dost zkušeností, abys natočil něco tak úžasného a velkolepého jako je tohle. Natočil jsi ten Nejlepší superhrdinský film(hned po Temném Rytíři), co jsem kdy viděl. Navíc jsi vsadil na jistotu a svému filmu dal ten správný hudební náboj od toho nejpovolanějšího, Hanse Zimmera, který tomuto skvostu dodal na kráse, síle a epičnosti. Nechal jsi Henryho Cavilla létat a učinit z něj daleko lepšího Supermana než Brandona Routha a možná i než Christophera Reeva. Nabídl jsi nám to nejlepší ze sebe a my všichni jsme ti vděční. Těšil jsem se na shlédnutí, čekal jsem a vyplatilo se a celý dvouapůlhodinový maraton si užíval. Od začátku až do konce. Takže nejméně za 16****************. P.S.: Děkuji.

Nespoutaný Django

Nespoutaný Django (2012)

NO TO BYLO FAKT MASO!!!! Jako obvykle jsem čekal fakt všechno, ale že nám Quentin natočí takhle pěkně krví stříkající westernovku, a že od teď začnu mít westerny rád, tak o tom se mi fakt nesnilo. Tento film je (podle mě) spolu s Pulp Fiction tím nejlepším, co kdy Tarantino natočil. Náš Django není už běloch Nero s kulometem v rakvi, ale černý ( jaký jiný) otrok, později svobodný občan Jamie Foxx s neuvěřitelnou rychlostí střelby a neobyčejně přesnou muškou, takže ani kulomet nepotřebuje a možná by i kulometčíka dřív, než by vystřelil, oddělal anebo by mu pro větší efekt prostřelil koule a nechal by ho pomalu vykrvácet. Ani jsem nedýchal a jen zíral, jak Jamie oddělává jednoho pistolníka za druhým a neustále je sprchován litry krve. Tato role mu neuvěřitelně sedla a jinak si dnes už Djanga jinak než jen s pistolí či puškou, steconem, s brýlemi a na koni neumím představit. U jeho učitele, dr. Schultze Tarantino vsadil na jistotu a OPĚT, po vychcaným hajzlíkovi Hansi Landovi obsadil Waltze do role OPĚT lovce lidí, a OPĚT nešlápl vedle. OVŠEM kdo mě nejvíce ze všech překvapil, byl Leonardo DiCaprio. Neznal jsem jej bohužel jinak než mladíka Jacka z Titanicu anebo nalízanýho snílka Gatsbyho ze stejnojmenného filmu, ale od teď se mi nesmazatelně zapsal do paměti jako otrokář Calvin Candie, který si s bradkou, cigaretkou v puse a v nažehlených oblecích vychutnává krvavé zápasy Mandingů na život a na smrt. Znám jej buď jako dobráka, či snílka, ale jako hajzl mě úplně uchvátil. Tahle role by se měla zapsat jako jeho (hned po Titanicu) nejlepší, co kdy dostal a jakou kdy tak bravůrně zahrál. Samozřejmě i ostatní do svých rolí krásně zapadli, Samuel L. Jackson jako poskok Stephen byl opravdu správně slizký a např. Walton Coggins jako Billy Crash správná svině. Konec zahrnující Djanga v Candieho obleku spolu se svobodnou Broomhildou, co jedou nocí vstříc novým zítřkům, to byla lahodná tečka za tímto skvostem. K tomu si přičtěme velice dobrou kameru a také podle mě jeden z nejlepších soundtracků, co byly kdy vytvořeny (nijak tím nechci shodit naprosto mistrovskou práci Hanse Zimmera a Jamese Newtona Howarda, ale tento ''slepený'' soundtrack byl naprosto božský, náměty nebo alespoň názvy písní nádherně zapadly do děje a vytvořily tak krásnou kulisu pro herce). Nebudu tady psát, že to byla pocta spaghetti westernu jako sviňa, to už tady kdekdo napsal snad tisíckrát a bylo by zbytečné pravdu psát znovu po tisíciprvé. Ale napíšu jediné, a to sice: Tento film si nikdy nezaslouží méně než pět hvězd, minimálně za vynikající soundtrack, přesvědčivé herce, strhující kameru a precizní režii. P.S.: Nejpoetičtější scénou filmu je setkání starého Djanga (Nero) s novým u Candieho na baru.( D je neznělé. Já vím.) Protože zde jsem byl dojat nejvíce, zvláště pro pomyslnou úlitbu starému Djangovi, jehož největší přednost (rychlá a přesná střelba) byla takto pomyslně zabalena do hávu vyjadřujícího zadostiučinění těm, co neměli s americkým kontinentem pranic společného, a přesto pro něj a jeho plenitele nejvíce trpěli.

Hotel Rwanda

Hotel Rwanda (2004)

Živé peklo lidsky neživého světa. Navíc v tomto filmu nešlo o prožití technicky konstruovaných gore scén, aby se v konečném důsledku stal film obrazovou vzpomínkou na krvavou genocidu; nýbrž zde šlo o prožití v duchovním pojetí prostřednictvím z obrazovky tekoucích emocí vynikajících herců a precizní režie. Ale i přesto zde není ten duchovní podtext tak snouben s brutalitou a nízkou mírou alfabetizace všech Hutuů, co vraždili; jako v mnohem neznámějším Shake Hands With The Devil Rogera Spottiswooda.

Mechanik

Mechanik (2004)

Dlouho jsem nevěděl, zda-li mám tento snímek shlédnout. Nakonec jsem se odhodlal a dneska už toho nelituji. Protože to, co odvedl Christian Bale v roli Trevora Reznika, je naprosto neopakovatelné. Jeho výkon tady naprosto překonává všechny meze a zdá se, že do tohoto filmu vložil kus svého já, protože práci, kterou odvedl, by dnes někdo jiný dokázal jen ztěží a kdyby, tak možná hodně nakšírovaně. Jednoznačně ta nejlepší úloha, jakou kdy Christian Bale zvládl. A myslím si, že při výběru herce do hlavní úlohy rozpolceného Bruce Waynea si Christopher Nolan shlédl Mechanika a dále se již rozhodovat nemusel. Christian Bale byla jasná volba a nespletl se. A u tohoto filmu platí dvojnásob, že kdo neviděl, neuvěří.

Znamení

Znamení (2002)

Super sci-fi thriller a poslední z trojice filmů od Shyamalana, které miluji. Monday opět se závěrečnou pointou nezklamal a opět mě dostal na kolena. K tomu si připočtěme naprosto skvostnou ''práci s tichem'', jak je u něj již potřetí známo, působivě mrazivou hudbu od Jamese Newtona Howarda a vyjde vám další poklad zlatého fondu světové kinematografie. A také mě napadla otázka: Nejedná se o filmovou odpověď na ''světla z Phoenixu'', pravděpodobné zjevení UFO, událost, která se odehrála pět let před natáčením a dokončením tohoto filmu?

Bídníci

Bídníci (2012)

Dnes jsem na nich byl v kině a jedním slovem: nádhera. Naprosto souhlasím s Djkoma, J*A*S*M, novoten a především viperblade - výborné herecké výkony a muzikál, tak, jak má být. Do kina jsem přicházel v rozpacích, ale z něj velice dobře pobaven. Prostě muzikál, jak má být. Neviděl jsem však předchozí filmová ztvárnění, takže nemohu blíže posoudit. Ale jinak super. Musíte to mít prostě rádi, jinak to není nic pro vás. 100%

Lincoln

Lincoln (2012)

Panebože lidi, co to je s váma? To vždy očekáváte od Spielberga nějakou pecku typu Indiana Jones přes Zachraňte vojína Ryana až po Čelisti? Já jsem byl z těchto vašich komentářů (vyjma několika, viz např. POMO, Matty, Radek99 či viperblade) hodně zklamaný, jelikož mám historii rád a každý takovýto přírůstek do žánru vítám. Ale zvědavost mi prostě nedala spát a Lincolna jsem shlédl. A výsledek? Výborně zpracované dílo zaměřené na nejožehavější téma války Severu proti Jihu a zároveň opravdu, jak už tady naznačil Radek99, vynikající filmový dějepis o velikánovi, jenž ustanovil pomocí úplatků a dohod rovnost všech Američanů a tak zrušil otroctví, jenž také ale za své snažení zaplatil cenu nejvyšší. Nyní uvádím důvody, proč s hodnocením filmu nesouhlasím: 1) Spielberg určitě nechtěl natočit pecku, na jakou jsme všichni zvyklí, ale především složit poctu muži, díky kterému žije v takovém státě, jak mu a ostatním jej Lincoln do budoucna, tedy s jasným záměrem zařídil. 2) Nechtěl natočit samotnou válku Severu proti Jihu, ale především politickou situaci za války a neustálé dohady okolo otroctví, jehož zrušení se i přes nabídku okamžité kapitulace Jihu snažil prosadit; protože její ztvárnění v podobě seriálu Sever a Jih I + II už bylo natočeno a bylo by asi zcela zbytečné. 3) Akademici se ve výběru určitě nespletli, jelikož by si to klidně zasloužilo i více Oscarů, než jen za hlavního herce a výpravu, protože vůbec poprvé se jim (a všem ostatním) naskytl objektivní (a hlavně filmový) pohled na jejich největšího tvůrce národa a dobu, v níž žil. A hlavně, a zde chci trochu víc rozvít viperbladovu otázku, kdyby někdo v České republice natočil na té samé kostře příběhu film o Masarykovi, všichni by tomu danému režisérovi tleskali, ověnčovali by jej vavříny a v Americe by byl názor na tento film zcela stejný, jako tady na Lincolna, tedy pokud by byl natočen stejným způsobem, i když např. použití našich měst, např. Prahy jako exteriérů by mu výrazně dodalo na autenticitě a pošouplo by jej hodně do popředí. Dále a samozřejmě, film má i svoje trochu prázdnější pasáže, dlouhé řádově několik vteřin či pár minut, ale ty mě rozhodně neomrzely. Herci zde předvádí velice výborné a přesvědčivé výkony jako především Daniel Day-Lewis, ihned po něm Sally Field a Tommy Lee Jones. Hudba je padnoucí a naprosto zapadající. Od Les Miserables jsem se takto nádherně kulturně nepobavil. A to je co říct. Závěrem: Tento film je rozhodně jedním z historických filmů, které by se měly točit častěji. A měl by mít alespoň 70% hodnocení. U mě tento film má 10* a 150%, ale zde 5* a 100% .