Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Komedie
  • Animovaný

Recenze (23)

plakát

Na hraně zítřka (2014) 

Prvotřídní výpravné a nápadité akční sci-fi. Žádné třeskutě originální myšlenky, které by zavařily mozek, ale ani jej není potřeba vypínat, aby si film člověk vůbec užil. Narozdíl od většiny podobných filmů poslední doby se za svůj důvtip neplácá po ramenou kvanty patosu, ale naopak ho ještě špikuje hláškami a vtípky. Zároveň ale sám sebe bere dost vážně, aby se nestal sebeparodií, křečovitě se držící kilometr nad věcí. Padesátník Tomík vystřihl skvělé vyjukané ucho (které výtečně kontrastuje s hrdinou, kterým se postupně stává), Emilka je sympatická drsoňka a Bill Paxton je prostě k zulíbání (no homo).

plakát

Americká fabrika (2019) 

Po celou dobu sledování jsem byl na vážkách. "Ne, to by je s kamerou nepustili jen tak do konferenčky, to musí bejt inscenovaný....ale takhle autenticky zpruzele a prkenně by to herci nezahráli, to fakt bude dokument..." Našince tu z čínské mentality mrazí, a evidentně ji dokument reprezentuje natolik dobře, že čínská korporace dala natáčení zelenou. Sympatické je, že koroporace tu není jen amorfní hrozivá entita bez tváře, a i tlustého žabáka v jejím čele jsem nakonec tak nějak chápal. Vynikající nahlédnutí do střetu odlišných kultur a žebříčků hodnot. Mohli trochu ubrat na patosu, protože nejpůsobivější tu jsou momenty strohé a věcné, a ne záběry na poraněného dělníka kulhajícího za smutné hudby deštěm.

plakát

Star Trek: Picard - Remembrance (2020) (epizoda) 

Síla Star Treku vždycky spočívala v tom, že prezentoval vysněné, idealizované lidstvo budoucnosti, a to poté podroboval výzvám, v jejichž světle stejně nevypadalo až tak perfektní. Moderní Trek federaci degraduje na současné lidi umístěné do vesmíru, aby mohl nikoliv polemizovat, ale kázat o současných společenských a politických konfliktech. Taky to nesmí být "nudné", takže je důchodce Picard odhazován výbuchy a holky kopou lidi do hlavy. Seriály se samostatnými, uzavřenými epizodami dnes neletí, a tak je pilotní epizoda v podstatě prvním aktem nataženého filmu. Chápu, že Star Trek nikdy nebyl žádné vědecké hard sci-fi, ale věci jako nenadálá supernova nebo klonování androidů do lidských těl (aby pak skákali dvacet metrů do vzduchu), to je už fakt moc. Jedna věc jsou klasické technožvásty, ale tohle jsou scénáristické ekvivalenty vysvětlení "může za to čaroděj" s tenkým nátěrem futurismu. Nedává to smysl a ani u srdce to nezahřeje. Kde je můj Star Trek?

plakát

Strážci Galaxie Vol. 2 (2017) 

Nemá to tak perfektní spád jako jednička, ale rozhodně žádné nedochůdče. Měl bych jedinou výraznější výtku - zápletka s Egem najednou prodělá ukrutný skok a jeho společný čas s Quillem je mezi oběma extrémními polohami velice krátký. Klidně bych bral, kdyby postavu Ega tento film jen představil skrze jiný příběh a zvrat a vyvrcholení proběhlo pozvolněji až ve trojce. Nehodlám ale panu Gunnovi kecat do řemesla a dál mám jen chválu - hrdinové jsou sympatičtí (a sympaticky nedokonalí) a padouch je o proti prvnímu filmu nesrovnatelně lepší, a to jak po stránce charsimatu, tak hloubky. Srandy je kopec, ale když je potřeba, tak se dovede i zvážnět - hlavně Youndu a Rocket mají opravdu vynikající rozhovor z očí do očí. Yondu je tu vůbec můj oblíbenec, a s tátou se nám navíc šťastnou náhodou podařilo trefit závěr filmu na Silvestrovskou půlnoc - kdo film viděl, dovede si představit účinek. :)

plakát

Ultramarines: A Warhammer 40,000 Movie (2010) 

Technické zpracování má své nedostatky - postavy v těžkých zbrojích postrádají při většině pohybů dojem váhy a poměrně strohé prostředí se maskuje za velkým množstvím mlhy. Přesto se filmu s relativně málem daří vystihnout ducha zdrojového materiálu naprosto perfektně. Působí jako amatérské dílo v tom nejlepším smyslu - nedostatečné prostředky více než vynahrazuje očividné nadšení tvůrců. Pozornost není věnována detailům technickým, ale hlavně obsahovým. Hudební doprovod je přímo vynikající. Jako úvod do světa Warhammeru bych ale neznalým doporučil spíše scénáristovy komiksy, které mají v rámci svého média přece jen vyšší produkční kvality.

plakát

Ant-Man (2015) 

Motivace hlavního hrdiny je sympaticky všední, a přitom vznešená. A hlavním hrdinou vlastně až tak není, spíš členem týmu, který dohromady tvoří kostýmovaného hrdinu. S nápady ohledně zmenšování se tu roztrhl pytel a na ty mravence by byl Ferda hrdý. Fyzikální zákony jdou spát, zábava má pré.

plakát

Daredevil - Season 2 (2016) (série) 

Ve druhé sérii se z Daredevila stává nádoba na megatrailery spřízněných Marvelovských postav. Punisher je očividně scénáristický mazlíček, je úplně nejdrsnější, ale zároveň tááákhle hlubokej a tragickej. Akce je oproti jedničce odfláklá, ústřední trio jede na setrvačník a když je potřeba aspoň na chvíli hrozivý padouch, tak si jde Matt do vězení nechat rozbit tlamu od záporáka z jedničky. Jak se dneska na superhrdinu sluší, nosí už i Daredevil prakticky černý high-tech oblek. Radši měl mít ten provizorní, ale sytě červený.

plakát

Planeta Dinosaurů (2011) (seriál) 

Audiovizuálně prvotřídní a obsahově nabité. Nenajdete tu srdceryvné životní příběhy, které se možná, teoreticky mohly stát - tady když potvora potvoru kousne, tak vám hned ukážou, kde v té konkrétní kosti opravdu našli stopy onoho chrupu. Tak má dokument o pravěku vypadat! Podání informací je navíc krásně názorné, takže i ten, kdo nerozumí mluvenému komentáři, toho většinu pobere.

plakát

Dinosauři v Británii (2015) (TV film) 

Díky klíčové roli Británie v paleontologii může tento dokument krásně posloužit jako napůl seriózní úvod k tématu. Nápadité použití CGI dinosaurů v dnešním prostředí, provedení je na slušné úrovni a průvodkyni celým dokumentem ten zápal věřím.

plakát

Záškodníci (2016) 

Film jsem shlédl kvůli Melonimu, takže mi neveliká role Bruce Willise spíš udělala radost. Ospalý Willis je jen takový bonus, a jako vlivný bankéř je i v polospánku dobrý. Akce není moc a je tak trochu rozpačitá, ale postavy to utáhnou. Děj a konání postav působí uvěřitelně, a narozdíl od většiny podobných filmů jsou tu útočníci opravdu dobře připraveni a přepadení není válka podle Hurvínka. Potěšilo mě, že do sebe příběhy všech postav nakonec zázračně nezapadly, ale prostě jim jen dávaly větší hlobku. Té bylo místy zbytečně moc na úkor hlavní zápletky, ale celkové vyznění za to možná i stojí. Vidím tu potenciál na opravdovou pecku, promarněný nízkými ambicemi. Možná právě díky nim ale vzniklo skvělé béčko a ne kostrbatý blockbuster.