Recenze (170)
Agatha Christie's Poirot - Třetí dívka (2008) (epizoda)
To se mi ještě nepodařilo,abych nečetl knižní předlohy a miloval seriál. Už jsem tak daleko,že se často přistihnu jak věřím,že jde o skutečnou postavu.
Agónie - konec Rasputina (1981)
Jeden z nejlepších filmů k pochopení revoluce v roce 1917.
Americký zločin (2007)
Fanatik jako šťastné hovado,které si myslí,že i ta nejhorší zvěrstva lze dělat pro dobro lidí.
Andrej Rublev (1966)
Jsou filmy,které člověk objevuje při každém novém shlédnutí.Scéna KONĚ v Tarkovského Andreji R.se stejně jako sjíždějící,kodrcající kočárek v Potěmkinovi uči na akademiích. Tarkovského filmy pomáhají pochopit a osvojit si základy humanistické kultury bez ideologických obsahů.
Anna Karenina (2012)
Anna Karenina pro ty, kteří nikdy nečetli Tolstého .Ale kostýmy byly spíchnuté excelentně.Ale daleko strašlivější bylo americké pojetí Vojny a míru.Tam už skutečně šlo do tuhého.
Argo (2012)
Tohle bylo, na rozdíl od filmu o pozadí honu na Ládina posvětceno přímo z Pentagonu.Na záležitosti kolem CIA sdílím, přiznám, možná nekriticky pohled Normana Mailera.Jako film-průměrný akční film s béčkovou vypůjčkou scény s vlajkou.
Až do města Aš (2012)
Film ,který navazuje na filmy obyčejných lidí.Říkám tomu sociální noir.V současné inflaci vizuálních hodokvasů velké potěšení.&.Koho dnes zajímají šičky z továrny.
Barry Lyndon (1975)
Už W.Allen si všiml,jak je krajina,zejména venkovská v anglických filmech krásná.Barry L. je Kubrickem neskutečně pomalu vyprávěný příběh plný lidských nesnází,citových i vnějších.A obrazy vytvořené v tomto tříhodinovém spektáklu jsou opravdovou lenoškou pro oči,jak říkal H.Matisse.
Bella (2006)
Jsou prostě záležitosti sakrální a jsou profánní.Ty první přetrvávají.Je velmi dobré,že naši slovenští sousedé jsou v přístupu k těmto vstřícní.Ostatně byli vždy o krůček napřed i ve vkusu hudebním,literárním.Bella je krásný film.
Benátský syndrom (2012)
Prefabrikovaný turismus v kostce.