Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Akční
  • Krátkometrážní
  • Drama

Recenze (557)

plakát

Gump - pes, který naučil lidi žít (2021) 

Jen škoda, že se do toho nenalilo víc prachů, třeba ze zahraniční produkce, aby vyprávění v kostce nevyznělo tak monotónně. Jako řemeslo určitě zvládnuté a s fajn poetikou.

plakát

Jak básníci čekají na zázrak (2016) 

No vida - český film, který absolutně ničím neiritoval? Tak aspoň podle mé knihy to tak nějak funguje a ta zombie mozek nevysála. Jen ať nikoho nenapadne ji zas křísit.

plakát

Super Mario Bros. (1993) 

První západní videoherní adaptace historie a rovnou šílenost inspirovaná “realistickými” obaly z doby, kdy videohry byly v plenkách, která “paradoxně” propadla okamžitě. Ale svým způsobem je to skutečně vtipné a ne křečovitě. Jen škoda toho, že si byli tak ololol jistí úspěchem a skočí na režii sequelu, což z toho samo o sobě křičí.

plakát

Tele Tele (2000) (pořad) 

Jako různě ve světě zombiedevadesátkový produkt, který zestárnul okamžitě, jakmile reflektory nadobro zhasly. Jednou to mělo něco do sebe, ale i tehdy na vážkách. Vivat Česká soda.

plakát

Nová show Pepka námořníka (1978) (seriál) 

Tehdy ráno hned po Looney Tunes na Nově. Asi dvě dekády zpátky, ne-li rovnou na přelomu tisíciletí. Pokud jde o chronologii těch Kačerů/Rychlé roty/Gumídků (všechno ještě se starým dabingem, míval jsem díky tomu i řadu VHS) a spol., tohohle a Pokémonů, nějak se mi to splývá.

plakát

M*A*S*H - Co bylo potom (1983) (seriál) 

Nechci nijak pochybovat, jak na postavy může působit prostředí i jak v případě našich známých tváří musela být v hlavě ta Korea ještě čerstvá. Ovšem téměř scénu co scénu i větu co větu se všichni snaží perlit hlášky právě tím způsobem, který v mých očích měl zůstat za mořem (dějová a dramatická stránka nejsou ani blízko to přebít). Protože humor takto situovaný vzhledem ke spinoffskému castu potom ani vlastně pořádně nedává smysl.

plakát

Matrix (1999) 

Nejzajímavější na frančíze jsou vlastně nově odhalené její kořeny svých autorů sourozenců Wachowských, které začaly jako trans metafora. V podstatě si nedokážu představit, že by to někoho v poslední asi dekádě překvapilo, ovšem tehdy to sám Reeves a pravděpodobně zbytek castu nevěděli. V podstatě uvnitř svých skořápek tíhli ke sci-fi a fantasy, není divu, že o dekádu později přišli s nevěrnou, ale neskutečně stylovou adaptací Speed Racera. Ale to odbočuji. Najednou dává větší smysl, jaký směr sequely Matrixu nabraly, aspoň mně. I když z posledního jsem viděl jen druhou polovinu. Nutno říci, že Animatrixy jsou též vytvořeny pomocí námětů a vizí z hlav Wachowských. Pár frančíz je vinilo z plagiarismu, ale když si Matrix srovnám s prakticky brutálnějším Terminátorem, tento film zachází spíše do sci-fi naturalismu a destrukce jiného slova smyslu, z čehož mrazí mnohem víc. A pokud jste viděli Druhou renesanci, následně je z frančízy nepřiznaný horor. Plot holes se převážně snaží vysvětlit komiksy, dokonce prý napsali i jeden s mimozemštany, ale nemůžu ho nalistovat, když mi Google předkládá nějaký z frančízy Scottova Aliena a kde nic tu nic. Termodynamika ovšem hapruje, to jo (takže žádnou paranoiu či falešné iluze). James Cameron je známým skeptikem technologického pokroku, nevím však, jak se k tématu staví sestry Wachowské a je to skutečně těžké vydedukovat. Taky na závěr je nutno obdivovat, jak tehdy teasery a trailery neřekly o filmu prakticky nic a lidi to viděli až na plátně. Já z tehdejším věkem jsem se tam samozřejmě dostat nemohl. A ze Sentinelů mám doteď větší hrůzu než z jakéhokoli skutečného hororu, fuj.

plakát

Hale and Pace (1988) (seriál) 

Gejzír gejzírů nápadů od této dvojice komiků má skutečně vysokou úroveň, zejména rozmanitostí jejich skečů - parodie/parafráze nebo lidovější humor - a hlavně umí výborně strhnout i slušně vygradovat. Vidím okolo, že někteří nehezky narážejí na buranský feel. Něco připomíná hospodský humor, ale timing pomáhá na jedničku a upřímně - oproti pozdějším ostrovním záležistostem je to ve “vkusném” množství, pokud to tak mohu říct. Příležitostná brutalita a sem tam slušný slovní průjem nebyly v britcomech zdaleka nic nového, ale opět je třeba připomenout, že druh humoru se každou scénkou mění. Český dabing se s tím slušně popral, i když třeba segment dvou Ronů o gurmánech se trochu ztratil v překladu, přesto člověk tu pointu převážně vycucá z prstu. Pokud jste viděli poslední scénku úplně prvního dílu z roku 1988 o kočce a mikrovlnce, která byla točena na stagi, a ten humor vám sedne, dostanete zhruba obrázek, co vás příště bude čekat.

plakát

Statečný rytíř Milo (2000) (seriál) 

Země původu jsou vlastně Kanada a Jižní Korea, i když pár lidí vyhozených z WB se tam tenkrát chytilo. Jsem si vědom, že nešlo o první asijskou záležitost během široké historie SuperMaxu, sem tam to vypadá roztomile. Světluščího poskoka pravděpodobně mluví Majda Reiffová. Ale jinak nemám zrovna motivaci po tom jakkoli pátrat pro sebe či budoucí potomstvo, když drtivá většina dílů spadla do obskurity a osobně jsem jako malý hmyzí záležitosti měl převážně s každým dalším zhlédnutím rád méně, ovšem chápu, že je to můj problém.

plakát

Šílenci pod koši (1992) (seriál) 

Psí město, které má notorický pouliční gang (prakticky jenom pomocí násilí) omotané kolem prstu. Proti nim parta dobráků s kobylkou, která je nová ve městě. V basketu. Slušný španělský animáč.

Reklama

Reklama