Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Akční
  • Krátkometrážní
  • Drama

Recenze (666)

plakát

Pátrání po Yettim (2011) (seriál) 

Takže ten kvartet v South Parku nebyl jen obecnou karikaturou, ale má základ ve skutečnosti. To mě podrž…..

plakát

Ferrari (2023) 

Kromě výpravy ve mě zanechala největší dojem Penélope Cruz. Pokud si to sečtu, včetně diváckého adrenalinu z celého závodění během screentimu, dojem poněkud rozpačitý. A to je ten problém, protože se zároveň dá film shrnout do tří vět. Možná jednou docením, ale ne teď…

plakát

Z pekla štěstí (1999) 

No, v Princezně ze mlejna jsem přinejmenším (IMHO) neměl pocit, že všichni na něčem jedou.

plakát

Kocour v botách: Poslední přání (2022) 

Shrek 2 jednou představil Kocoura v botách jako co-protagonistu, nikoli jen cvičenou opičku pro pár popkulturních gagů. A proto se zdálo, že kořeny v až příliš známé pohádce brání tvůrcům se utrhnou ze řetězu a vytřískat z chlupáče potenciál jako z jiných populárních postaviček, protože lidi by nadávali. Tento filmík dokázal, že to tak být nemusí. Škoda, že to trvalo skoro 20 let.

plakát

Medvídek Pú: Krev a med (2023) 

Na horory nejsem. Zhlédnul jsem proto video kanálu Vidrail, kde se rozebírá celý film (a YTry jindy nesleduji ani za tímhle účelem necheatuju) a upozorňuje se na stupiditu postav i děje. Smál jsem se celou dobu. Chtěl jsem totiž vědět, zda-li jde o ultralevnou snahu o parodii a quirk čerpající ze skutečné kolébky Medvídka Pú Británie a originálního autora A.A.Milnea, třeba skutečného syna C.R. Nebo jen sprostě zlatokopecký film, který využije public domain pro easy money, než se o značku začne hlásit např. Milneova rodina či se Disney nepokusí méďu odkoupit úplně (je-li to vůbec možné). Popř. někdo měl trauma v dětství z Disneyho inkarnace a chtěl si to vybít - mohl se však podívat na Červeného trpaslíka, kde je o Medvídkovi Pú zmínka. Ta věc ovšem vydělala, takže - zdá se - bait zabral a Rhys Waterfield se tak stal větším trollem než náš Kazma, který si aspoň nahromadil rozpočet a jaký. Scény s vířivkou a bazénem jsem si sám našel a zejména ta druhá bude aspirovat na filmovou idiocii století, pokud tedy něco jiného v onom filmu ji netrumfne. A protože kritici ani diváci tvůrce nezastaví, už se chystá sequel s latecomerem Tygrem, kterého v této době ještě nemohli použít… Bambiho revenge jako horor/slasher by byl docela uspokojující, jen pokud se bude držet původního příběhu. Hádám, že nebude. Ale je to vlastně od stejných tvůrců? Mě to vlastně nezajímá… Update: Tak americký učitel část tohohle pustil v hodině dětem. Jasně, “blood” v názvu není ani trochu podezřelé.

plakát

Barbie (2023) 

Hodnocení tu teda klesá rychle…

plakát

Mission: Impossible Odplata - První část (2023) 

Pořád se něco děje, oproti současnému digitálnímu bordelu to vypadá vlastně hodně “autenticky” a nonstop jízda. Jen nevím, kam to vlastně vede a jestli rozdělení bylo nutné…

plakát

Muži v černém 3 (2012) 

Jeden dojemný moment ještě dobrý film neudělá. Opravdu nechápu, proč tu takový vývar bez chuti má tak vysoké hodnocení.

plakát

X-Men (2000) 

Po filmové stránce je těžké tomu něco vyčítat. Komiksové filmy jako (sub)žánr neexistovaly, komiksy samotné byly vysmívaná nerdská zábava, Singer se chtěl distancovat od této stylizace - proto nemají své kostýmy.A proč že se to vlastně točilo? X-Men měli boom v 90. letech v USA díky animovanému seriálu, popř. her od Capcomu (nejsou z Ameriky, ale to je jiná kapitola), komiksy to částečně odstigmatizovalo. Kdekoli za mořem se ovšem tomu popularita neměřila. Oni ti X-Meni nejsou stereotypní svět - lidé se bojí mutantů, nenávidí je; mutanti se štěpí podle mnohých věcí, někteří adoptují roli superhrdiny, někteří se schovávají, záporáci mají skutečné motivace. Schopnosti jsou mnohdy handicapující. Marvel není vůbec žádný růžový svět oproti DC, jak si lidi myslí, i když nechápu, jak mohou v případech koexistovat X-Men s Avengers. Ale co, film to zachytil velice dobře. Jenže X-Men ve svém zdroji měli jistou životní energii i přes tu premisu. Tady to u mě jako diváka neznajícího nic jako komiksové filmy ani komiks samotný působilo jaksi víc pochmurně než by mělo. Jasně, Hugh Jackman je dosud nejlepším hercem komiksového hrdiny a nikdo mu to nevezme. A že pro roli fyzicky trénoval tvrdě. Patrick Stewart a Ian McKellen jako dva angličtí gentlemani jsou nejlepší scény. Ale co s Rogue, ajaj. Hraje jí herečka, která dostala Oscara v 11 letech, ale chybějí zásadní elementy, jak postavu představit. Podle zdroje začínala jako villain, pomocí svých ukradla schopnosti Carol Danvers (ano, beze srandy), které ji do určité míry zůstaly a Carol zůstala na dlouho v komatu. Proto mohla Rogue třeba lítat. Na Carol Foxové neměly práva a ty schopnosti ani Rogue nedostala (a další filmy postavě taky nic nedaly). Gambit se poprvé v komiksu objevil skoro dekádu po Rogue, tak hm, whatever. Na straně X-Menů Rogue byla sassy badass se stereotypním jižanským přízvukem, i když se bála svých schopností. A byla nejpopulárnější holka z X-Menů, filmy změnily její charakteristiku a její popularita uvadla. Tl;dr Ale co, film je fajn, jen byl zvláštní už tehdy…