Wardan

Wardan

Tomáš Uzel

okres Praha
Filmový (skoro)fanatik

homepage

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 20.9.2018  18:49

    V jedné zahraniční recenzi jsem četl, že nový Predátor je jako velkorozpočtový fan-film. Ne že bych s tím úplně nesouhlasil, ale spíš mi tak připadali Antalovi/Rodriguezovi Predátoři. Byť Shane Black na původní film mohutně odkazuje, snaží se vytvořit něco nového a nový Predátor je tak až překvapivě komplikovaný. Bohužel nakonec je i slušně zmatený a jednotlivé složky nejsou zrovna dobře sladěné. Hlavně finále (které prý bylo celé přetočené) má problémy a příliš nevychází z toho co se tam do té doby dělo (ale zas není úplně nelogické, prvky pro něj jsou připravené, leč nepříliš dobré provázané se zbytkem). Skoro všechny postavy jsou definované prakticky jen pomocí „quirks“ (Baxley má Touretteův syndrom, Coyle vtipkuje, Nettles kecá o bibli, Treager žvýká, …). Podobně tomu bylo v jedničce s Hawkinsem, ale s trochou nadsázky bych řekl, že v tohle filmu jsou všichni Hawkins - nepříliš rozvinutý comic relief připravený být odstřelen. Což mě mrzí hlavně u Sterlinga K. Browna, který je i s takovou figurkou vynikající (a ten jeho swagger mu hlavní drsňák Boyd Holbrook může jen tiše závidět). Co mě u tohoto filmu nejvíce zaráží jsou dialogy, které jsou plné těžkopádné expozice. Pro Shana Blacka jsou typické jeho vynalézavé slovní přestřelky, tady se však překvapivě často jen tupě odříkává kdo je kdo a co se děje, například v autobuse kde Williams Quinnovi několik minut předkládá seznam kdo jsou ostatní vojáci a co udělali. Vrcholem ale je, když Treager připoutá Casey k židli a vysvětlí ji úplně všechno, co se do té doby stalo a jak to celé souvisí s globálním oteplováním. Ani shaneblackovské hláškování moc nefunguje (parkrát jsem se zasmál, ale prakticky si na žádnou nevzpomínám). Přesto humor je jedna z věcí, která docela funguje a nechybí fyzický humor (Quinn nechytne Casey) a nečekané vstupy humorných WTF momentů (predátorův trik s rukou v náklaďáku). Možná že by bylo lepší, kdyby do toho tvůrci pořádně šlápli a udělali z toho úplně komedii. Hlavně proto, že napětí ani strachu si divák moc neužije a akce je nenápaditá a někdy i chaotická, především ta závěrečná je opravdu špatná a nejde tam pořádně rozřešit, co se vlastně děje. Naštěstí snímek od začátku nasadí slušné tempo a odsýpá natolik rychle, že se nikdo nemá moc šanci začít nudit. Přestože se za mě jedná o nejhorší film s predátorem, pokud nepočítáme dva AvP, tak ty dvě asi nejsou úplně zasloužené. Tak špatné to zas není a asi bych tomu dal přednost i před některými filmy, kterým jsem dal tři hvězdy. Ale je to Shane Black, tenhle chlap má laťku prostě trochu výš. A může si za to sám.

    • 16.9.2018  21:11
    Sestra (2018)
    **

    Čím delší odstup od toho filmu mám, tím méně se mi líbí. Přesně ten film, kde autoři tušili, jak by to mělo začít a jak skončit, ale nevěděli, co by měli dělat mezitím. Film jako ústřední prezentuje záhadu sebevraždy jeptišky, kterou je třeba vyřešit. Odhalení, které vede k závěrečné části, je však dílem to, co jsme se dozvěděli v úvodu, dílem je nevýznamé (nijak nemění cíle postav, prostě je třeba zastavit zlo). To by zas tolik nevadilo, průběh odhalování může být pro vyprávění důležitější než tajemství samo (a často bývá). Problém je, že nikdo toho moc nědělá, postavy se víceméně jen potloukají po opatství a přilehlých pozemcích a k dílčím stopám se přijde v zásadě jen náhodou (a navíc jsou dost marginální – např. knihy). Moc tomu nepomáhají ani nezajímavé postavy, o nichž se dozvídáme jen prostřednictvím dost natvrdlých dialogů. Burkeova minulost a výčitky, které ho přišly strašit, nemají žádné rozřešení a Irenino rozhodnutí složit řádový slib je zase rozřešení vnitřního konfliktu, který až do oné chvíle není nijak manifestován, Frenchie ho artikuluje během rozhovoru na cestě do opatství, jinak mu ale nic nenasvědčuje a nemá žádné důsledky. Celá střední část filmu je tak jen shluk nespojitého strašení . Corin Hardy se během strašení spoléhá na několik málo triků, které brzo omrzí a nejsou nijak zvlášť strašidelné (jen tak pro srovnání, v obou Conjuring filmech nesou jednotlivá strašení stopy odhalující pozadí a cíle duchů, skutečné mají konsekvence a jsou mnohem nápaditější a překvapivější). Co hodně filmu pomáhá je samotná lokace opatství a okolí (hřbitov). Mlha, ze které koukají náhrobky a dřevěné kříže za zvuku krákání vran, středověký kamenný nehostinný hrad s dlouhými temnými chodbami a postavy zkoumající je v noci za svitu louče či lucerny. To prostě vypadá dobře a dnes se tolik filmů v takovém prostředí neodehrává. Škoda jen, že z monumentálního hradu uvidíme jen pár místností a chodeb a celé to nepůsobí moc jako skutečné místo, ale jako pár náhodilých komnat a koridorů, které nikam nevedou. Zatímco po odchodu z kina jsem se ještě rád vzpomínal na gotický design filmu, po několika dnech už moc nevidím důvod tlačit to do třech hvězd.

    • 29.4.2018  19:57

    Je tam toho tak hodně, že je tam toho docela málo. Jednotlivé linie jsou dost jednoduché, postavy se málokdy zastaví, aby měli pořádný rozhovor a ne jen krátké vtipné výměny, řada postav nemá výraznou funkci a jejich přítomnost je spíše logickým důsledkem uspořádání světa (podobně jako v Civil War, ale to byl v jádru příběh čtyř klíčových postav). Ale velmi pěkně se linie proplétají a postavy nabalují, slušně to šlape, Thanos je vynikající záporák (hrozivý a jeho motivace se dají pochopit) a závěr celkem drtí, hlavně když jste fanoušek, což já jsem.

    • 24.3.2018  20:55

    Jako člověku, kterému se líbila jednička je tohle zklamání. To, že tomu chybí del Torův cit pro design, kompozice, barvy a světlo bylo jasné z traileru, že to bude scenáristicky takhle otravné jsem nečekal. Zástup postav a robotů bez účelu (kadeti, Jules), retardované oslí můstky (zpráva od Mako, dráty v Obsidian Fury), prvků motivovaných buď vůbec (robůtci co přestaví tři kaiju na jednoho) nebo mizerně (zvrat se zrádcem, plán padouchů), wtf premisy (řekněme, že nejlepší zbraň proti kaiju jsou obří roboti, ale proč ten program udržovat aktivní a rozvíjet ještě 10 let poté, co jsou kaiju pryč?). Moc to nezachraňuje ani akce (byť trochu přece jen ano), která sice není úplně nepřehledná, ale (kromě toho, že je vizuálně hrozně šedivá) chybí ji jakýkoli nápad typu "tanker" z jedničky, prostě se to jenom mlátí. Naštěstí to je relativné krátké a svižné a Boyega je celkem fajn, takže se dá přežít celkem v pohodě. Napsal bych, že trojka bude v kině už beze mě, ale vím, že jsem takový idiot, že na to stejně půjdu.

    • 17.3.2018  14:29
    Tomb Raider (2018)
    ****

    Podobně jako u Vlny mám pocit, že je to pěkná žánrová práce. „Jen“ pěkná žánrovka a „jen“ pěkný origin story a nic zvláštního. Akčních nebo napínavých set pieces je dost, ale většinou nejsou dost dlouhé na to, aby dokázaly pořádně vyšponovat napětí (hlavně plížení s lukem v táboře skončí dřív než se pořádně rozjede). Akce je hollywoodský standard, ale působí docela fyzicky a zemitě. Děj velmi slušně odsýpá a jednotlivé části děje na sebe logicky navazují, lehce ruší akorát to setkání v džungli a závěrečné narážky na další díl(y) působí trochu natvrdle. Lépe by mohla být zakomponována zápletka kolem čarodějky Himiko. Lara chce jen najít otce a nějaká archeologie je jí celkem šumák, takže čarodějka na dlouhou dobu vypadne z vyprávění. V Indyho křížovce pokud si pamatuji, tak Grál takhle z vyprávění nevypadne, takže přechod do závěrečného blbnutí v hrobce působí mnohem hladčeji než tady. Zároveň neexistuje žádné hledání hrobky, protože Richard ji našel ještě před začátkem vyprávění a Vogel ji najde pomocí deníku hned jak Lara přistane na ostrově. Z toho možná pramení můj pocit, že toho v tom filmu bylo trochu málo, v Hongkongu se Lara ani neohřeje a ostrov, na kterém se odehrává celá druhá půle filmu, postavy nijak neprozkoumávají (není proč), prostě na něm jenom jsou. Přesto mám chuť přitlačit v hodnocení a jít na čtyři hvězdy. Zaprvé, protože rád jsem viděl klasické dobrodružství, které dnes jsou už jen ve formě superhrdinských variací od Marvelu. Zadruhé, protože samotná Lara Croft je tady fakt dobrá postava. Lidská a zranitelná hrdinka, chytá se na ní špína, v akci námahou a bolestí uvěřitelně skučí utržené rány na ní jsou skutečně vidět (ale ani větev v boku ji nebrání hned druhý den ráno dělat psí kusy s lukem a cepínem). Zabíjení pro ni není samozřejmé. Nemá v zásadě žádné special skills a její hlavní zbraní je chytrost, vynalézavost a to, že se nechce vzdát. Zároveň ale není blbá a ví, kdy je třeba se dát na útěk. Hodně v tom pomáhá casting výborné Alicie, která je dokonale uvěřitelná a snoubí v sobě křehkost i sílu. A že po tom filmu mám chuť zkusit si zahrát hru, je taky něco, co nemůžu říct ani o Warcraftu (byť ho jinak považuji za vypravěčsky odvážnější).

    • 16.12.2017  20:05

    "This is not going to go the way you think". Chtěli jste odvážnější Star Wars, tak jsou tady. Je to odvaha jen v rámci Disney filmů, ale tak aspoň něco. Rian Johnson sice vykrádá Impérium a Návrat s podobnou vervou jako Abrams Naději, ale zatímco sedmička očekávání spojená se Star Wars filmem a dobrodružným blockbusterem naplňovala (a podle některých až příliš), osmička naopak pracuje s tím, že je docela chytře zklamává. A to někdy dost frustrujícím způsobem (některé příběhové zvraty, narušování jednoduché duality dobra zla, některé otázky předestřené předchozím dílem odvrhne jako irelevantní a místo rychlého přesouvání z místa na místo postavy často tráví značnou část filmu na jednom místě a vedou rozhovory). Upřímně se mi ale více líbila Abramsova geekovská joyride v kradené Nové naději. Nejen proto, že má slabost pro jeho kinetickou režii. Johnson neumí tak hladce spojovat různé vyprávěcí linie (jako to umí například Peter Jackson), asi v půlce už je toho přešlapování na jednom místě trochu moc a deadline visící na d postavami je příliš šibeniční, takže Reyina linie s Lukem se nemůže dostatečně rozvinout (proto je ten trénink trochu lame). Druhé zhlédnuté pomáhá hodně, hlavně proto, že už vyprchala frustruce z některých zvratů, i tak mi ale trochu vadí mimo zmíněného i to čemu říkám dvojité finále. Ona totiž ta část na Snokově lodi je vyvrcholení řady hlavních motivů a vytváří tak pocit završení, takže závěrečná bitva na minerální planetě vypadá trochu … no … přilepeně. Zachraňuje to, že druhé finále je pořád intenzivní a nápad s červeným prachem a bílou solí z toho dělá tento rok jeden z vizuálně nejhezčích momentů. Pěkná je také práce s match cuts a kulešovovým efektem, dialog hooks jsou fajn (háček Where is Han? vede ke … Kylovi) a Mark Hamill je ve své roli takový boss, že i přes to, že tahle jízda je určitě rozkodrcanější než ta předešlá, mám stále chuť přitlačit na pátou.

    • 17.9.2017  19:37

    Docela bych si i teď přečetl předlohu jestli je to taky takový garbage. O to víc mě to mrzí, prootže jsem doufal, že novou dostanu sérii kvalitních drsných akčních thrillerů. ___ Mitch ztratí přítelkyni a po ne tak úspěšném lovu teroristů je naverbován CIA a poslán na výcvik ke Stanovi, mezitím se v Rusku ztratí 15 kilo plutonia. Doposud OK. Mitchův výcvik však nikam nevede, Mitch totiž v zásadě všechno umí a co tam trénuje, při misi stejně nevyužije. Jediná vyjímka je trik s nožem využitý na konci, jenže to ale stejně vypadá dost nepřesvědčivě a zdá se to jako dost umělá snaha udělat film o něco soudržnější. ___ Vadou na Mitchovi je akorát jeho charakterový profil, je impulzivní, agresivní a neposlouchá moc rozkazy. Je to v průběhu tréninku i mise (hlavně) Stanem vyčítáno, leč nikdy to není problém. Když MItch neuposlechne rozkaz o zrušení mise, jediným výsledkem je, že získá stopu, jenž může zase pohnout s dějem. Stan zmíní, že něco takového by mohlo způsobit rozpuštění jejich jednotky, tato hrozba ale nemá jakýkoli materiální podklad, nikdo o ničem takovém ani neuvažuje. A protože zástupkyně ředitele Kennedyová za Mitchem tvrdohlavě stojí a věří mu, tak se Stan nezmůže na nic než Mitche dvakrát sprdnout (z čehož si Mitch evidentně moc nedělá). Když Mitch poruší příkaz podruhé, je to stejně příkaz natolik dementní, že se stejně není čemu divit (Kennedyová se chce vykašlat na uneseného Stana a pátrat po atomovce, leč nemá žádná vodítka a není jasné jak by toho chtěla dosáhnout. Snaha nalézt Stana je jediná logická volba, vzhledem k tomu, že byl evidentně unesen týpkem, co má tu atomovku). Ačkoli to u finále vypadá, že se Mitch napravil, závěrečná scéna naznačuje, že tomu tak není. ___ Stan je k Mitchovi od začátku skeptický, jakýkoli vývoj jejich vztahu vlastně neexistuje a změna se stane během jedné scény. Zcela nijaký je vztah Mitche a agentky Aniky a žádné dramatické pnutí neplyne ani ze vztahu Stana a Ghosta, kromě toho, že Stan kvůli tomu odmítá dát Mitchovi informace o Ghostovi. Tyto informace ale dávno divák ví a z toho tajemství stejně nic neplyne, Mitch ke splnění mise žádné info o Ghostově minulosti prostě nepotřebuje. Mitch má ještě trauma ze smrti své přítelkyně, to však zmizí spolu se zastřelením tureckého obchodníka a ten motiv se nevrátí až do závěru. ___ OK, to by pořád nevadilo, kdyby měl film zajímavou pracovní linii. Což moc nemá. Na to je příliš liniérně jednotvárná. Vodítka se nijak nekumulují, prostě se jen jde od jednoho k druhému (obchodník vede k bance, banka k fyzikovi, fyzik nikam takže se musí zničehonic objevit nové vodítko, …). Žádná tajemství se neodhalují, Íránci jsou v podezření CIA od začátku, kdo je Ghost je celkem jasné, a ani byste na to nepotřebovali vidět trailer, a motivace záporáků jsou úplně marginální. Pár odhalení tam sice je, ale to z jednoho (Anika) opět moc neplyne (je to spíše způsob jak jednorázově vyvést děj ze slepé uličky) a druhé vyvolává spíše otázky, než aby na nějaké odpovídalo (k čemu Ghost vlastně potřeboval ty Íráčany?). ___ Rozvíjejících se motivů je málo, informací je málo a koukat není moc na co, protože akce je rutinní a herecké výkony jsou stejně jednotvárné jako celý film.

    • 13.9.2017  14:42
    To (2017)
    ****

    https://wardanfilm.blogspot.com/2017/09/recenze-to.html

    • 7.9.2017  12:01
    To (TV film) (1990)
    *

    Nejděsivější je na tom ta dramaturgie.___ Stejně jako knihy film vypráví skrz dvě časové linie, dětskou a dospělou, přičemž dětská je dospělé spíš podřízena. Film začíná tím, že dospělý Mike Hanlon obvolává zbývajících šest postav a každá pak má flashback do děství na setkání s Tím a s kumpány ... a na závěrečný střet s Tím. Rozuzlení dětské linie tak přichází v půlce, asi aby se udržel dojem, že se tam něco děje, než všichni ti dospělí mamlasové dorazí na setkání do hospody. Díky tomu se nemůže pořádně rozvinout a de facto ji chybí "prostředek" (něco jako nějaký vývoj) . Po tomto prvním finále se začnou dospělé postavy trousit do města a než se jde do druhého finále, znovu se každá setká s Tím. Struktura je tak mechanická a ubíjející a je to spíš jako odškrtávat si nákupní seznam. ___ Tam kde King sázel hutné mikropříběhy o působení zla napříč časem s velkou sítí postav, jsou tady jen jednoduché epizodky s minimem informací a moc nepřispívají ani k vývoji postav. Kdyby alespoň jednotlivá setkání se zlem byly povedené hororové "set-pieces" tolik by mi to nevadilo, ale ten film vlastně není moc strašidelný, byť pár momentů se najde. ___ Úpřímně už dlouho jsem neměl takový problém dokoukat film.

    • 28.7.2017  20:32

    Besson říkal, že sešit Valeriana přečte asi za dvacet minut. A je to na tom dost vidět a působí to hrozně natahovaně. Nejlépe to ilustruje, že aby postavy rozřešily záhadu musí dojít z bodu A do bodu B a aby to nebylo tak lehké, tak se po cestě ztratí Valerian a Laureline ho musí najít (a kvůli tomu jde lovit medúzy) a poté, co se dvojice shledá, tak je unesena Laureline a Valerian ji musí zachránit (takže jde kvůli tomu sledovat Rihannin taneček) a vůbec to nemá nic společného s hlavní zápletkou ani významnější dopad na ni. Kdyby se aspoň při tom děla nějaká zajímavé akce, ale kromě té na trhu tam nevidím nic moc zajímavého (hlavně v té závěrečné, kde se to prostě jenom nenápaditě postřílí). V traileru Valerian vypadal jako zábavné kombo Avatara, Star Treku a bondovek, v kině mi to přišlo hrozně otravné. Uvidíme co s tím udělá druhá projekce, ale na tu si počkám až na doma.

    • 28.7.2017  19:50
    Dunkerk (2017)
    *****

    https://wardanfilm.blogspot.com/2017/07/recenze-dunkerk.html

    • 17.4.2017  14:11

    http://wardanfilm.blogspot.com/2017/04/recenze-rychle-zbesile-8.html

    • 10.4.2017  17:25

    Fakt mě to mrzí, protože tomuto projektu jsem upřímně fandil, ale není to moc dobrý film. SPOILER ALERT spíš pro jistotu, než že bych odhaloval něco zásadního. ___ Do setkání ústřední pětice se Zordonem to ještě slušně šlape a vynalézavý temný prolog potěší, pak se to však začne sypat. Je na tom vidět, že nikdo z tvůrců nevěděl, jak by se vlastně mělo dojít k závěrečnému souboji (ani ten není nijak významně zajímavý), co by tam postavy měly dělat a jak tomu dodat napětí. Zordon dá deadline 11 dnů než Rita zničí svět (nabízí se otázka: Jak na to přišel? Vždyť ho zrovna zapnuli.), ale ten poté už není připomínán a kvůli tréninkovým montážním sekvencím (které bohužel nejsou rockyovsky cool) nelze ani rámcově určit kolik času uběhlo a kolik tedy zbývá do deadlinu. Mezitím postavy v podstatě zpasivní a nijak nepřibližují se cíli zastavit Ritu (nemůžou – neumí ještě morfovat). Mohly by třeba hledat ten krystal, ale to spíš vypadá, že nikdo nevěděl jak ho mají lokalizovat, a tak ho prostě Billy v jedné scéně najde pomocí mapy, aniž bychom tušili jak to udělal (žádné stopy dány nejsou). Záporačka Rita Repulsa mezitím má cíl stvořit Goldara (velké zlaté monstrum) a potřebuje k tomu sesbírat zlato. Ani u ní ale nevidíme jak se přibližuje cíli (v jedné scéně má hrst zlatých zubů, mám se tedy začít znepokojovat, nebo je to ještě na dlouhé lokte?). Člověka samozřejmě zarazí, že kus za městem je zlatý důl (ve kterém postavy našli silomince, které jim daly moc a přivedly k Zordonovi), tak proč ho Rita nevyužije? Na to má asi odpovědět scéna v klenotnictví, kde zjistíme, že si z naloupeného zlato využívá k vytvoření žezla (na co ho potřebuje? mám se znepokojovat? těžko říci) a nabytí energie (což také nijak ustavené, takže v kombinaci se způsoběm jakým to dělá, to vypadá hrozně dementně). Těsně před závěrečnou bitvou pak skutečně vyrazí do toho dolu. A stejně jako Zordon toho Rita ví podezřele moc (jak zjistila, že Trini je strážce a kde bydlí? Jak ví že někdo zjistil umístění krystalu?). Když potom v epilogu Jason vrátí Zordonovi meč, aniž by se v celém filmu meč objevil, člověk nad tím už jen mávne rukou a říká si kolik toho asi zůstalo na podlaze střižny a nakolik to bylo prostě špatně napsané a zrežírované. ___ Proč ale dávám nakonec tak mírné hodnocení? Snaha o realismus funguje překvapivě dobře, je tam vidět nějaký vývoj postav, řada vtípků se strefí a některé momenty jsou fajn, například když magor Zack vezme prášky, k tomu přidá tác se snídaní a donese je matce (škoda, že to samé pak ještě musí verbalizovat u natvrdlé scény u ohně). A samozřejmě fakt, že Power Rangers nejsou úplně nesnesitelní a mají hlavu a patu, je takové malé vítězství.

    • 27.3.2017  19:49
    Život (2017)
    ***

    Mám rád jednoduché a přímočaré žánrovky, ale tohle je asi trochu moc jednoduché a přímočaré. Konkrétněji tady.

    • 5.3.2017  16:08

    James Mangold vyhmátnul, co na trhu chybí a dává divákovi co mu nedodaly ostatní komiksové série. Temnou, dospělou, chmurnou a přitom lidskou story o několika málo postavách v přirozených, nepompézních lokacích. Drsné, krvavé, melancholické, bohužel trochu kožené a akce a záporáci na mne úplně stoprocentně nezabrali. Jsem ale fakt rád, že to vzniklo a pro Jackmana a Stewarta je to skvělá rozlučka se svými ikonickými rolemi. Trochu rozvedeněji tady.

    • 24.2.2017  19:52
    John Wick 2 (2017)
    ****

    Opět výborný Reeves a jeho mlčenlivý hrdina, opět zábavně trhlý komiksový svět zabijáků, opět akce jako když z Johna Woo vyškrtnete všechnu ornamentálnost, opět vymazlená choreografie a rámování a opět radost z pohybu převažuje nad radostí z vyprávění. Chybí tomu to překvapení, že je v kině zase jednou přímočarý akční biják bez frenetického střihu a shaky-cam (ale vzrušující je to stále) a pořád jsou tam některé neduhy prvního dílu (dlouhé sekvence s minimem dějového progresu; když John neví jak dál, tak navštíví kámoše, který mu to řekne …). Na trojku se těším, leč nesmím tak doufat, že dostanu geniální dílo.

    • 20.2.2017  21:09

    Zklamání, přesto jsem rád, že jsem to viděl. Je to pořád osvěžujícím způsobem jiné než, co se, alespoň v našich končinách, dostane do kin. Bez zbytečných potoků krve, křiku a „jump scarů“, za to se starosvětskou atmosférou, roztomile pulpovým příběhem se všemi možnými klišé a překvapivě nemalým rozpočtem, který opravdu je vidět. Bohužel to má neúměrnou délku a stopy až příliš jednoznačně vedou ke konkluzi, takže nelze nebýt napřed a zvlášť ke konci otráveně čekat. Více zase tady.

    • 30.1.2017  18:18

    Přijde mi, že Anderson by rád točil pánprstenovsky velkolepé filmy, ale nikdo mu na to nechce dát peníze, a tak si natočí film, ze kterého občas ta velkolepost jukne a pak se zase vrátí do temných tunelů a chodeb. ___ Poslední RE je fakt hodně agresivně stříhaný (někdy Anderson zapojuje jen několikaokénkové prostřihy a ostré změny úhlů, velikostí a směrů pohybu), přičemž to se neomezuje jen na akci (byť tam je nejrychlejší). Akce mi překvapivě nepřišla tak nepřehledná, často se v ní stříhá na celky a používají se hlavně polocelky a polodetaily, člověk se akorát musí přeladit a snažit se, aby ten nával vjemů zpracoval. ___ Děj je velmi přímočarý a kromě úvodní vysvětlovačky to nemá prakticky žádný build-up a vše se děje hrozně náhle, nové postavy tak mají nulovou expozici a je vidět, že jsou na odstřel, takže emocionální odezva při jejich smrti je nula. ____ Jede se čistě od atrakce k atrakci (nemslím tím jen akční), přičemž mezi nimi jsou minimální pauzy, takže je to sice nonstop jízda, ale po nějaké době to je trošku ubíjející. ___ Nejsem si jistý jestli to vůbec dávalo dohromady nějak smysl jako samostatný film a jsem si docela jist, že jako série moc ne, ale to je asi jedno, když je to blbé tak přiznaně a otevřeně. ___ Popravdě řečeno jsem u toho bavil víc než bych měl přiznat, koneckonců jen málokterý film vypadá jako ... tohle.

    • 30.1.2017  17:10
    Spojenci (2016)
    ***

    Přestože se mi Spojenci líbili a opravdu mi přišlo napínaví, nakonec na mne nepůsobili tak intenzivně jak by měli. Zemeckis je pořád výborný režisér, má to fakt výbornou hudbu a pěknou detailní výpravu, ale problém mám hlavně s tou organizací, kdy se vlastně jedná o příběhy dva a film po více než čtyřiceti minutách začne de facto od znovu. Více zase po dlouhé době tady.

    • 24.11.2016  20:54

    Nejlepší štrúdl co jsem kdy v kině viděl. Zážitek to nebyl špatný, leč jako moc chytře vystavěný blockbuster mi to nepřijde. Více tady.

    • 29.10.2016  17:30

    Jedna z těch horších marvelovek, přesto vynikající zážitek. Trochu těžkopádné, trochu se to vleče, občas trochu křečovitá snaha o vtip, ale je to film, který je natolik zajímavý designově, že ho dlouho z hlavy nedostanete. Marně vzpomínám na cokoliv, co by se tomu blížilo (z Počátku si to bere je pár prvků a podobné to zas tak není). Text v rozvinutější verzi tady.

    • 11.10.2016  18:44

    Snaha být novou Zmizelou tedy tak nějak ... zmizela. Ta totiž mnohem lépe pracovala s dávkováním informací detektivní linie i linií soukromých a byla určitě mnohem intenzivnější co do působení na diváka. Dívka ve vlaku je přeci jen poněkud nemotorná. Přesto když přistoupíte na hru jakou snímek nabízí, čeká vás spletité zachmuřené vztahové drama se slušnými herci a řadou pěkných režijních nápadů. Sice ne o moc, ale přeci jen o něco více tady.

    • 27.9.2016  15:30

    Nová verze Sedmi statečných je nakonec slušná žánrová zábava. Přestože mi přijde trochu problematická pořád se podle mne nejedná o případ špatné předělávky. Film dobře vygradovaný s pěknou akcí, nepříliš vybočující a rozhodně ne dílo, na které se bude vzpomínat. Avšak frajery v kloboucích s koltama proklatě nízko už dnes úplně běžně v premiérových kinech nepotkáte. Snad proto se vyplatí na to vyrazit. Více tady.

    • 1.9.2016  14:13

    Třetí restartovaný Star Trek, třináctý „startrekovský“ film vůbec, měl dost pohnutý osud. Studio mermomocí chtělo stihnout vydat film na padesáté výročí značky, trable s hledáním režiséra a i se scénářem nakonec způsobily, že to Simon Pegg s Dougem Jungem museli sepsat dost narychlo a Justin Lin to stejně spešně natočit. Překvapivě a naštěstí se však nejedná o narychlo spíchnutý binec. ___ Abramsova „temnota“ nebyla moc temná a Linovo/Peggovo „neznámo“ není moc neznámé, klasičtější hollywoodské dobrodružství, aby člověk pohledal. Zápletka je sice jednoduchá, ale všechno je dobře namotivované, naexponované a provázané (včetně blbostí jako třeba rýma, hudba, deník, ...), šlape to zhruba jak by mělo a dialogy to má slušné. Snad jen pokusy o agresivní a dynamické akční scény se nepotkávají úplně s úspěchem, byť o fail se také nejedná. Džej Džej mě pořád baví víc, přesto fakt pěkná práce.

    • 8.8.2016  20:27

    Zkoušel jsem o tom napsat nějaký delší text, výsledek je tady.

    • 19.7.2016  18:33

    Což o to, ono to je pořád hezké, ale je to trochu na jedno brdo. Objeví se nový protivník, na kterého nikdo nestačí. Po se dozví, že k jeho poražení musí odkrýt další tajemství kung-fu (přestože se předchozí díl tvářil, že to byl nejvyšší level a ten první jakbysmet) a stát se opět z losera ještě větším mistrem. Dvojka alespoň pracovala s odhalováním Poovy minulosti. Trojka nic takového nemá, akorát tak humorné skeče s pandami. Kromě toho některé akční scény připomínají spíše cirkusová čísla, než souboje, ve kterých jde o osud celé Číny. Pořád je to ale lepší dětské dobrodružství než libovolný sequel Doby ledové. Nebo mám alespoň takový pocit.

    • 19.7.2016  18:30
    A-Team (2010)
    ****

    Film funguje jako by byl jednou řadou seriálu. Je rozdělen do pěti výrazně oddělených aktů, přičemž první akt slouží jako prolog k následnému vyprávění. Každý akt je jako jeden díl seriálu s dílčím úkolem a odlišnou akční scénou. ___ Samotný prostý žánrový příběh toho ale až tak mnoho nenabízí a jen za sebe jednoduše pokládá překážky a zvraty. Stejně prostá je charakterizace postav a zachraňuje je vynikající casting. ___ Vyprávění je velmi svižné, nikde se nezdržuje a jednotlivé akty jsou relativně krátké. Celou stopáž si tak udržuje rychlé tempo, žene se vpřed z místa na místo, od akce k akci, z aktu do aktu. ___ Film se tak pohybuje v nadsazeném a uvolněném duchu, hlavně akční scény, které zahrnují létání jsou hnány do komediálního absurdna. ___ V akci má film určitou divokost a fyzičnost nicméně hlavně v kontaktních soubojích se stává akce nepřehlednou. Ostatní akční scény už jsou na tom lépe, zvláště pak (opět) ty zahrnující létání, tam se tvůrci nejvíce vyblbli. ___ Není to precizně vycizelovaný akční film, i tak je to podle mne zábavná žánrová jízda, u které mě ještě dlouho bude mrzet, že vznikla jen jedna.

    • 2.7.2016  17:57
    Hra peněz (2016)
    ***

    Skromný pomalejší rozvážný thriller odehrávající se v reálném čase na několika málo místech. Jodie Foster nakonec ale nezvládla vystavět napětí ani stupňovat zvědavost. ___ Napětí jestli někoho Kyle zabije, nemůže dostatečně dlouho fungovat, protože ten se velice brzy vyprofiluje spíše jako sympatický, spravedlivě rozhořčený člověk z lidu, který stejně nikomu neublíží, než jako nebezpečný šílenec. Zvědavost co ve skutečnosti stálo za obřím finančním úpadkem firmy naskočí po relativně dlouhé době. Až zhruba v polovině je konečně definitivně zavrženo oficiální vysvětlení finančního propadu a může se plně rozjet pátrání po pravdě. To se ale sestává jen z několika jednoduchých (nebo spíše jednoduše působících) odhalení, místo systematického postupného odhalování stop. ___ Dalším důležitým motivem je charakterový vývoj Leeho Gatese. Jenže tady zase narážíme na problém, že postavy jsou spíše jednoduché typy a Gatesovo změna působí více skokově, než jako postupně gradovaná proměna. Herci naštěstí dokáží své postavy vyzdvihnout a dodat jim trochu života. ___ A všechny ty načrtnuté motivy ohledně kapitalismu a technologií a současné společnosti působí tezovitě a banálně. ___ Řekněme tak 2 a 1/2.

    • 26.4.2016  12:34
    Spotlight (2015)
    ****

    Film se nesnaží ukázat divákovi objektivní obraz události, ale mnohem více ho (stejně jako u Všech prezidentových mužů) zajímá proces jejího odhalování. Vyšetřování novinářů je podané jako pomalá nepříliš vzrušující činnost. Jako únavnou a tvrdou prácu odehrávající se převážně za stolem. Většinu syžetu tvoří rozhovory hlavní šestice novinářů s různými postavami, nebo sedí nad různými fascikly a snaží se rozkrýt pravdu. Před postavami a před divákem se rozprostírá velké množství jmen, čísel a vztahů, které si musí musí pamatovat a dávat do souvislostí. _____ Stejně jako vyšetřování postav je samotný film pomalý, trpělivý plný velkého množství detailů. Odráží tím právě tu pečlivou profesionální práci protagonistů. _____ Postavy sběrem a vyhodnocováním informací přímo posedlí. Skoro vždy jsou zobrazováni v práci a neustále pracují, i když někam jdou, i když, i když jsou na večírku. Soukromý život je minimalizován a práce jim spíš narušuje. Přesto film vůči novinářům vyznívá velmi pozitivně, na rozdíl třeba od Zodiaca, kde je právě ta posedlost zobrazena jako velmi nezdravá, destruktivní a beznadějná. Ve Spotlight se ale taková dlouhotrvající, trpělivá práce vyplatí.

    • 10.4.2016  15:51

    Cítím se trochu provinile z toho, že se mi líbí tak xenofobní film, ale co nadělám když mám slabost pro starosvětské akční žánrovky. _____ Velmi jednoduchý a přímočarý akční film (ještě jednodušší a přímočařejší než první díl) v duchu devadesátých let. Hraje s odkrytými kartami a hned od začátku je jasné kdo je kdo, co chce a proč a jak toho chce dosáhnout. Jediná tajemství k řešení je odhalit zrádce v tajné službě, ale film tomu věnuje jen minimální pozornost. Syžet založený na jednoduchých přesunech z místa A na místo B odtud na místo C a ve finále na místo D a překonávání překážek cestou. Žádné odbočky, žádné flashbacky ani nic podobného, vyprávění směřuje zásadně dopředu a je neustále v pohybu. Zvraty jsou v podstatě předvídatelné, a tak diváka nečeká žádná velká překvapení. Soustředit se může na žánrová potěšení. Akce obsahuje honičky, přestřelky i souboje na blízko a je vždy přehledná. Drsný hrdina se neštítí záporáky brutálně eliminovat, víc střílí než se ptá a rozdává vulgarity s podobnou kadencí jako rány. _____ Vlastně se mi to líbí víc než předchozí film. V něm se totiž útočníci uzavřeli v nedobytném bunkru a jejich plány dále nesahali. Kromě dílčího úkolu s prezidentovým synem, tak Mike neměl moc možnost jak teroristy porazit předtím než se pokusí opustit úkryt. Minimálně od půlky to pak vedlo scénáristy k vyplňování času dost dementními kroky na obou stranách barikády a také se trochu pokoušel pracovat se záhadou, kdo jsou záporáci a co doopravdy chtějí, což byl ale pouze macguffin a vůbec na tom nezáleželo a akorát to zpomalovalo vyprávění. _____ Jsem rád za Butlera s kvérem ve slušně odvedené a otevřené brakové, i když trochu vypravěčsky a stylisticky nenápadité podívané. A budu rád, když za pár let spadne něco dalšího.

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace