Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (299)

plakát

Doktor Strange (2016) 

Jedna z těch horších marvelovek, přesto vynikající zážitek. Trochu těžkopádné, trochu se to vleče, občas trochu křečovitá snaha o vtip, ale je to film, který je natolik zajímavý designově, že ho dlouho z hlavy nedostanete. Marně vzpomínám na cokoliv, co by se tomu blížilo (z Počátku si to bere je pár prvků a podobné to zas tak není). Text v rozvinutější verzi tady.

plakát

Dívka ve vlaku (2016) 

Snaha být novou Zmizelou tedy tak nějak ... zmizela. Ta totiž mnohem lépe pracovala s dávkováním informací detektivní linie i linií soukromých a byla určitě mnohem intenzivnější co do působení na diváka. Dívka ve vlaku je přeci jen poněkud nemotorná. Přesto když přistoupíte na hru jakou snímek nabízí, čeká vás spletité zachmuřené vztahové drama se slušnými herci a řadou pěkných režijních nápadů. Sice ne o moc, ale přeci jen o něco více tady.

plakát

Sedm statečných (2016) 

Nová verze Sedmi statečných je nakonec slušná žánrová zábava. Přestože mi přijde trochu problematická pořád se podle mne nejedná o případ špatné předělávky. Film dobře vygradovaný s pěknou akcí, nepříliš vybočující a rozhodně ne dílo, na které se bude vzpomínat. Avšak frajery v kloboucích s koltama proklatě nízko už dnes úplně běžně v premiérových kinech nepotkáte. Snad proto se vyplatí na to vyrazit. Více tady.

plakát

Star Trek: Do neznáma (2016) 

Třetí restartovaný Star Trek, třináctý „startrekovský“ film vůbec, měl dost pohnutý osud. Studio mermomocí chtělo stihnout vydat film na padesáté výročí značky, trable s hledáním režiséra a i se scénářem nakonec způsobily, že to Simon Pegg s Dougem Jungem museli sepsat dost narychlo a Justin Lin to stejně spešně natočit. Překvapivě a naštěstí se však nejedná o narychlo spíchnutý binec. ___ Abramsova „temnota“ nebyla moc temná a Linovo/Peggovo „neznámo“ není moc neznámé, klasičtější hollywoodské dobrodružství, aby člověk pohledal. Zápletka je sice jednoduchá, ale všechno je dobře namotivované, naexponované a provázané (včetně blbostí jako třeba rýma, hudba, deník, ...), šlape to zhruba jak by mělo a dialogy to má slušné. Snad jen pokusy o agresivní a dynamické akční scény se nepotkávají úplně s úspěchem, byť o fail se také nejedná. Džej Džej mě pořád baví víc, přesto fakt pěkná práce.

plakát

Kung Fu Panda 3 (2016) 

Což o to, ono to je pořád hezké, ale je to trochu na jedno brdo. Objeví se nový protivník, na kterého nikdo nestačí. Po se dozví, že k jeho poražení musí odkrýt další tajemství kung-fu (přestože se předchozí díl tvářil, že to byl nejvyšší level a ten první jakbysmet) a stát se opět z losera ještě větším mistrem. Dvojka alespoň pracovala s odhalováním Poovy minulosti. Trojka nic takového nemá, akorát tak humorné skeče s pandami. Kromě toho některé akční scény připomínají spíše cirkusová čísla, než souboje, ve kterých jde o osud celé Číny. Pořád je to ale lepší dětské dobrodružství než libovolný sequel Doby ledové. Nebo mám alespoň takový pocit.

plakát

A-Team: Poslední mise (2010) 

Film funguje jako by byl jednou řadou seriálu. Je rozdělen do pěti výrazně oddělených aktů, přičemž první akt slouží jako prolog k následnému vyprávění. Každý akt je jako jeden díl seriálu s dílčím úkolem a odlišnou akční scénou. ___ Samotný prostý žánrový příběh toho ale až tak mnoho nenabízí a jen za sebe jednoduše pokládá překážky a zvraty. Stejně prostá je charakterizace postav a zachraňuje je vynikající casting. ___ Vyprávění je velmi svižné, nikde se nezdržuje a jednotlivé akty jsou relativně krátké. Celou stopáž si tak udržuje rychlé tempo, žene se vpřed z místa na místo, od akce k akci, z aktu do aktu. ___ Film se tak pohybuje v nadsazeném a uvolněném duchu, hlavně akční scény, které zahrnují létání jsou hnány do komediálního absurdna. ___ V akci má film určitou divokost a fyzičnost nicméně hlavně v kontaktních soubojích se stává akce nepřehlednou. Ostatní akční scény už jsou na tom lépe, zvláště pak (opět) ty zahrnující létání, tam se tvůrci nejvíce vyblbli. ___ Není to precizně vycizelovaný akční film, i tak je to podle mne zábavná žánrová jízda, u které mě ještě dlouho bude mrzet, že vznikla jen jedna.

plakát

Hra peněz (2016) 

Skromný pomalejší rozvážný thriller odehrávající se v reálném čase na několika málo místech. Jodie Foster nakonec ale nezvládla vystavět napětí ani stupňovat zvědavost. ___ Napětí jestli někoho Kyle zabije, nemůže dostatečně dlouho fungovat, protože ten se velice brzy vyprofiluje spíše jako sympatický, spravedlivě rozhořčený člověk z lidu, který stejně nikomu neublíží, než jako nebezpečný šílenec. Zvědavost co ve skutečnosti stálo za obřím finančním úpadkem firmy naskočí po relativně dlouhé době. Až zhruba v polovině je konečně definitivně zavrženo oficiální vysvětlení finančního propadu a může se plně rozjet pátrání po pravdě. To se ale sestává jen z několika jednoduchých (nebo spíše jednoduše působících) odhalení, místo systematického postupného odhalování stop. ___ Dalším důležitým motivem je charakterový vývoj Leeho Gatese. Jenže tady zase narážíme na problém, že postavy jsou spíše jednoduché typy a Gatesovo změna působí více skokově, než jako postupně gradovaná proměna. Herci naštěstí dokáží své postavy vyzdvihnout a dodat jim trochu života. ___ A všechny ty načrtnuté motivy ohledně kapitalismu a technologií a současné společnosti působí tezovitě a banálně. ___ Řekněme tak 2 a 1/2.

plakát

Spotlight (2015) 

Film se nesnaží ukázat divákovi objektivní obraz události, ale mnohem více ho (stejně jako u Všech prezidentových mužů) zajímá proces jejího odhalování. Vyšetřování novinářů je podané jako pomalá nepříliš vzrušující činnost. Jako únavnou a tvrdou prácu odehrávající se převážně za stolem. Většinu syžetu tvoří rozhovory hlavní šestice novinářů s různými postavami, nebo sedí nad různými fascikly a snaží se rozkrýt pravdu. Před postavami a před divákem se rozprostírá velké množství jmen, čísel a vztahů, které si musí musí pamatovat a dávat do souvislostí. _____ Stejně jako vyšetřování postav je samotný film pomalý, trpělivý plný velkého množství detailů. Odráží tím právě tu pečlivou profesionální práci protagonistů. _____ Postavy sběrem a vyhodnocováním informací přímo posedlí. Skoro vždy jsou zobrazováni v práci a neustále pracují, i když někam jdou, i když, i když jsou na večírku. Soukromý život je minimalizován a práce jim spíš narušuje. Přesto film vůči novinářům vyznívá velmi pozitivně, na rozdíl třeba od Zodiaca, kde je právě ta posedlost zobrazena jako velmi nezdravá, destruktivní a beznadějná. Ve Spotlight se ale taková dlouhotrvající, trpělivá práce vyplatí.

plakát

Pád Londýna (2016) 

Cítím se trochu provinile z toho, že se mi líbí tak xenofobní film, ale co nadělám když mám slabost pro starosvětské akční žánrovky. _____ Velmi jednoduchý a přímočarý akční film (ještě jednodušší a přímočařejší než první díl) v duchu devadesátých let. Hraje s odkrytými kartami a hned od začátku je jasné kdo je kdo, co chce a proč a jak toho chce dosáhnout. Jediná tajemství k řešení je odhalit zrádce v tajné službě, ale film tomu věnuje jen minimální pozornost. Syžet založený na jednoduchých přesunech z místa A na místo B odtud na místo C a ve finále na místo D a překonávání překážek cestou. Žádné odbočky, žádné flashbacky ani nic podobného, vyprávění směřuje zásadně dopředu a je neustále v pohybu. Zvraty jsou v podstatě předvídatelné, a tak diváka nečeká žádná velká překvapení. Soustředit se může na žánrová potěšení. Akce obsahuje honičky, přestřelky i souboje na blízko a je vždy přehledná. Drsný hrdina se neštítí záporáky brutálně eliminovat, víc střílí než se ptá a rozdává vulgarity s podobnou kadencí jako rány. _____ Vlastně se mi to líbí víc než předchozí film. V něm se totiž útočníci uzavřeli v nedobytném bunkru a jejich plány dále nesahali. Kromě dílčího úkolu s prezidentovým synem, tak Mike neměl moc možnost jak teroristy porazit předtím než se pokusí opustit úkryt. Minimálně od půlky to pak vedlo scénáristy k vyplňování času dost dementními kroky na obou stranách barikády a také se trochu pokoušel pracovat se záhadou, kdo jsou záporáci a co doopravdy chtějí, což byl ale pouze macguffin a vůbec na tom nezáleželo a akorát to zpomalovalo vyprávění. _____ Jsem rád za Butlera s kvérem ve slušně odvedené a otevřené brakové, i když trochu vypravěčsky a stylisticky nenápadité podívané. A budu rád, když za pár let spadne něco dalšího.

Ovládací panel
9 bodů