Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (299)

plakát

Nejhledanější muž (2014) 

Atraktivní ve své neatraktivnosti, neobyčejné ve své obyčejnosti. Jeden z nejzajímavvějších filmů roku.

plakát

Zmizelá (2014) 

Ficherova dokonalost. Vynikající hra s vyprávěním, s postavami, s divákem a jeho očekáváními, satira o manželství a pro mě hlavně společenský komentář na téma média a jejich moc. Řemeslně fantastické, herecky naprostá radost. Film, ve kterém si to strašně dává i Tyler Perry, nemůžu nemilovat. Prosím alespoň o pět oscarů, smutně koukám.

plakát

Labyrint: Útěk (2014) 

Překvapivě dobré teenagerské dobrodružství. Je to trochu jako mix Lost a Cube, přičemž mysteriózní atmosféra tady funguje opravdu dobře, hlavně díky výbornému dávkování informací. Napětí to má většinu času taky dost díky nestálému používání nějakých jednorázových krátkých deadlinů (vydržet do rána, proběhnout místem než se uzavře). Akční scény zběsile snímané a stříhané, ale díky tomu si alespoň udržují rychlost. Režie šikovná. Ty tři dávám spíše z opatrnosti, protože z posledních deseti minut to vypadá, že se z toho stane s dalšími díly hrozná chujovina (Moc to nedává smysl už teď). Mám však sto chutí jít do čtyř. A na závěr malé povzdechnutí: "Proč musí být všechno trilogie, nejlépe ještě s posledním dílem rozděleným? Co bych dal za nějakou jednorázovou jízdu, u které bych nemusel čekat tři další roky než se konečně dozvím "vo co gou." Ach jo."

plakát

Predestination (2014) 

Velká magořina. A velká paráda. Ethan Hawke výborný, Sarah Snook vynikající, scénář velmi dobře napsaný - fakt báječné dialogy - a největší překvápko, že dva blbečci od Daybreakers předvedl suverénní a silnou režii. Po suchém traileru jsem nečekal takovou pecku. Jo a jen tak btw těm, co si stěžují (a ještě si budou stěžovat) na to, že to nedává úplně smysl, cestování časem je pro nás stále jevem iracionálním (i když já jsem dneska nečetl noviny, tak třeba stroj času už někdo vynalezl), a tak na něj nelze uplatňovat (alespoň ne absolutně) racionální myšlení.

plakát

Halloween (2007) 

Fear the Reaper. Rob Zombie tak úplně neví, co dělá. V první části se snaží Michaela psychologizovat a snaží se autentcké pojetí. Což je nápad zajímavý a samo o sobě to funguje docela dobře, dětské vraždy jsou intenzivní a atmoška je depresivní, byť dialogy jsou v podstatě zívačka. Ale ve druhé části se Zombie rozhodne, že vzdá poctu originálu a to se vším všudy. A tak je Miky opět absolutní, nezastavitelné a trochu iracionální zlo, které dokáže zmizet beze stopy a rozchodit i několik zásahů z pistole. Na tom samo o sobě není nic špatného, ale díky tomu první část úplně pozbývá smyslu a stane se jen prázdným plkáním. Druhá část má také něco do sebe. Rob sází míň na atmosféru a více na akci, násilí je syrové a brutální, režie správně neotesaná. Problém je, že často je Carpenter citován tak důsledně, že se vlastně ani není na co dívat, protože v Carpenterovi je to zvládnuté mnohem lépe. Vytahuje to fajn finále. Kdyby se Zombie zaměřil na jeden ze dvou přístupů co předvedl mohl by to být podle mne mnohem lepší film. Takhle s pokrčením rameny docela spokojenost, ale s hořkou pachutí promarněné šance.

plakát

Občan Kane (1941) 

Fantastická narace. No fakt.

plakát

November Man (2014) 

Těšil jsem se velmi. Mám totiž Pierce Brosnana fakt rád. Ale už od půlky se mi hlavou proháněla jedna otázka. Nebylo to původně psáno jako nová seagalovka? Prostá zápletka je podaná zbytečně komplikovaně, plná s několika zbytečnými odbočkami a tím strašně nesoudržná a rozředěná (80 minut by bylo až až). Postavy do jedné nezajímavé. Akce málo a k tomu průmměrně natočená. Celé to vypadá jako kdyby to bylo točeno v laciné televizní produkci (Nudný vizuál, ošklivé kulisy, levný fádní casting - kromě fajn Olgy Kurylenko, ...). A víte co ještě? Ten Brosnan tady vlastně není ani moc dobrý, ani moc cool. Po tomhle s nějakou "Brosnan season" moc nepočítám a vlastně jí ani nechci. O toho jeho agenta by si Bourne, Mills nebo třeba Reacher neopřeli pušku.

plakát

Zůstaň se mnou (2014) 

Subjektivně zatím nejotravnější film roku. Asi tři čtvrtě hodiny filmu trvá než vůbec vyjeví nějaký konflikt, o kterém by se dalo vyprávět. Nenechte se zmást, to že hlavní hrdinky je v kómatu jen dává důvod flashbackové narativní struktuře. Když se pak konečně konflikt objeví, je podkopán právě tou narativní strukturou. Zajímalo by mě jestli kniha je taky tak zoufalá.

plakát

V oku tornáda (2014) 

Dojmy z filmu se rozletěly rychleji než libovolné stavení v jeho scénách. Pamatuji si jen, že tam byly bezva triky, jako třeba hořící tornádo (ano, zní to divně), že to mělo mizerný scénář plný klišé a nudně napsaných postav, že ta kvazidokumentární forma moc nefungovala a hudba Briana Tylera byla úplně mimo (někdy jak z jiného filmu). Ale alespoň to bylo krátké a v akčních sekvencích slušně zrežírované, takže tak 2 a 1/2 hvězdy. V kině s Dolby Atmos by to byl asi lepší zážitek.

plakát

Jak porodit a nezbláznit se (2012) 

Má to asi pět příběhů, ale je to jedno dlouhé nic. Onen "humorný pohled do života" znamen, že je to kopa prvoplánových historek a pseudosladkobolných canců a jediná opravdu zajímavá linie, ta s Annou Kendrick a Chacem Crawfordem, je nepříjemně hodně upozaděna. Docela zábavná je pak jen Rebel Wilson a to je vzhledem k obsazení dost málo. Není to ale nijak výrazně špatně zrežírované, tak se na to dá čumět docela bez bolesti. Výsledek ale fakt nepotěší.