Syndrom

Syndrom

Česko

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 25.1.2020  18:51
    Shrek (2001)
    ****

    I dvojka měla dobré vtipy, ale tady se netlačí tolik na pilu. Závan reálných postav a dospělých témat citelný. Pod komercí to muselo padnout, když je to pro ní zrychlené, navoněné a lidové.

    • 25.1.2020  15:41
    Maják (2019)
    *****

    Parodie Prokletého ostrova a to opravdu epesní. Podobně důsledná a děsivě nejednoznačná jako třeba South Park. Prdlajs těžkopádné, lehké je to jako 90-kové věci. Tak a teď se na to podívejte znovu a užijte si to. Jak se muži dokáží vysmát sami sobě. Považuji to za krásné. Lidé a zřejmě i profesionální kritici to nechápou, protože zapomněli na umělecký nadhled dostupný hlavně v 60. letech. Je to jak Sedmikrásky pro chlapy. 16mm formát má zase připomínat groteskní expresionismus hororu počátku století - scéna, kdy vede venku pejska a vrchol, jak padá ze schodů, kdy jsem se sám, jediný, samotinký v kině chechtal. Obsah: příběh jasný a metaforická mýtická námořnická mytologie dodává surrealistické barvy. Také srandovně. Subtext: utahování si z mužských témata a našich příběhových klišé. Málokdy se mi stává, že bych viděl někoho kdo chápe mužství tak dobře, že si z něj může dělat srandu. Anebo už to vzdal, ale jestli je takhle dobrej, tím asi líp. Pak je tam ještě filosofická rovina, ale tu už nechám na vás. To dáte!

    • 23.1.2020  02:16
    Blade Runner (1982)
    ****

    Jasná převaha formy nad obsahem - technika - barvy, světlo, hudba, skvostná výprava - a kvalitní až vynikající režie, oproti průměrnému scénáři - děj je prezentován příliš komorně, prostě a chybí mu patřičná hloubka; ačkoli efektem absolutně - což opět dělá režie. Postavy vyprázdněné a bez silnější - uvěřitelné kauzality. Akční scény bravurní a tak dál - zkrátka to trochu mate tělem. Převahou formy se zde myslí i režie, kdy Scott skutečně chápe, co chce audiovizuálně říct, jakkoli je kromě Vetřelce, jeho nejlepšího filmu, jeho estetika reklamní. Proto všichni bilancují a proto mně je to jasný. Mimochodem kvůli hadí ženě, Zvětšenině, výslechům a intru to má smysl vedle knížky. Kyberpunková pohoda a vyčerpávající konec. Fordovo herectví to vystihuje nejlíp: Na co se to sakra dívám a i tak je mi to jedno.

    • 23.1.2020  01:57

    Šíleně znějící slovo komorní pro něco takhle desingnově náročného, ale je to tak. Málo postav, které sami úřadují všem bez obecenstva. Více mimochodných odboček by neuškodilo. Naprostý obdiv k trikům - precizní, krásné a s důsledností fiktivního reálna. Co se neodvíjí na postavách je tady: umatlané dveře, které se často používají, starej sotware počítače, hejblátka, hotel, Joi. Spoustu chytře prezentovaných (tedy nenucených) maličkostí - jak ho testují, jak na něj reagují kolegové, akční scény. Předlouhé, osamocené. Co je umělé je na určité úrovni otázka interpretace. Jde o vlastní postoj a rozhodnutí. Gosling je dobrej. Hraje robota, tak zase čumí, ale herec je to skvělej. "Odvaha nezmění skutečnost". Změní. Je to šilené. Je to "zázrak".Jiné od prvního dílu především v tom smyslu, že je z toho cejtit dnešní seriálovej trend. Seriálová narace, který je podřazený všechno.

    • 23.1.2020  01:49

    Nápady; velká znalost žánru z toho jen sálá. Roky poctivě budovanej scénář. Co se týče mechaniky - uhoněný, televiznější, než bych si přál. Dej mi víc náročnější, pestřejší střihovou skladbu a dramaturgický přechody. Meta je vtipný a originální až experimentální, ale nemůže zakrýt sice chytrou, ale nepříliš uchvacující filmovou řeč (ne jen takovou proti který se Blake snaží vymezit, to jest opulentní akční mainstream, ale lepší svýho druhu).

    • 22.1.2020  23:25
    M*A*S*H (TV seriál) (1972)
    *****

    NEUSTÁLÁ nadvláda (společně s Columbem, Simpsonovejma a dokumentama z 2. Světový.) v bedně, takže to znám jak abecedu. V obou jazycích. Skvělej přechod z komedie do dramatu. Silný odklon od surový a cynický "republikánský" předlohy nejdřív směrem k líbivější televizní zábavě a pak vyloženě výchovnou cestou humanistickejch ideálů. I přes postupnej diktát Aldy, 11 poctivejch let.

    • 22.1.2020  23:22
    Stewart Lee's Comedy Vehicle (TV pořad) (2009)
    *****

    Multivrstevnatá uroborovská reflexe reflexí je sice náročná, ale mimořádně originální a odvážná. Komik komiků, totální rebel proti jednoduchým řešením, co kromě bezbřehý dekonstrukce stíhá i kázat a bavit. Mistr suchýho, cynickýho, opovržlivýho humoru. Dead...fucking ...pan. Silou podvratnosti neochvějná víra v kritiku a znalostí řemesla absolutní. Fakt obdiv, že se plně oddal týhle práci, která je umělecká jenom když není sama sebou. A o umění tu jde především, když Stew strhává všechny závoje. Bratr nadčlověk, formálně jazz: tempem a důrazem na strukturu. Snaží se zachránit realitu.

    • 22.1.2020  23:18
    Mladý papež (TV seriál) (2016)
    ****

    Pilot mě hodně navnadil se svým kontrastním vzorcem a prakticky vyřešením schizmatu v idei. Pak koncept rozprostře do všech dílů a chronologicky obrátí. V druhý půli to začne moc poskakovat od tématu k tématu. Víc bych zúžil hledisko směrem k hlavní postavě. Není to tak dobře odvyprávěné, samoúčelné (Leitmotiv s rodiči křečovitý a naivňoučký - Musí to tak s rodiči být? Pouze banální a stupidní emoce? Alespoň formou trochu nápaditější sakra.) a za "velkou nádherou" tohodle romanticky-roztomile-krutého stylu se častokrát skrývají pseudobláboly, ale taky parádní moudra: "Já Leny omnipotentní." "Jsem kněz a jsem nešťastný". "Tvrdý v teorii, měkký v praxi". Výprava nádherná. Vyplněný formalismus - rejža je prostě estét.

    • 22.1.2020  23:12
    Iron Man 3 (2013)
    ****

    Stále šlapající Blackovo realistické převracování point. Bonbónovitá rychlost Kiss Kiss bang bang. Zábavná akce, bez zabavné hudby.

    • 22.1.2020  23:10

    Nemá to dramatický tah. Málo vyhrocené s malým záběrem. Chytrý střih, herci k pomilování, ale nemá to srdce.

    • 22.1.2020  23:08

    Divadlo géniů, kužel na Carreym. Skvělá komedie, která se málo soustředí na příběh a tím zabíjí možnou sérii.

    • 22.1.2020  23:07

    Jako dokument je to ilustrace, ale pro charisma Uhlové stojí za to vidět. Doma. Nepracovat v třísměnym. Lepší management. Minimální mzda srovnanější s průměrnou. Bez agentur. Lenost a zisk neprodukují kvalitu.

    • 22.1.2020  23:02
    Lost Highway (1997)
    ****

    Čistě audiovizuální Lynchův styl jen tak neomrzí a pořádná muzika. Až v Mulholland drive ale udeřil psychohřebíček na jeho hlavičku.

    • 22.1.2020  22:56

    Čekal jsem hlavně komedii, ale jde o seriózní (nikoli nevtipné) festivalové drama. Jednoduché, silné a zároveň docela fádní, nicméně Franko (Wissau) z toho přece jen trčí jak by měl a inspirující poselství o lásce, snech, přátelství je dodáno. Malý, bizarní, přívětivě směšný - hloupý, bezelstně romantický Tommy (Room) ukazuje jak by si přál být vidět: utéct od nemoderních a neoblíbených transylvánských kořenů do světa amerického hezounského mládí. Disaster Artist to ukazuje jako film o filmu a přidává klasickou pointu s převrácenými prostředky, kdy hrdinou je Greg a dílo může mít mocnou sílu i když moc nevíte, co děláte. "Láska je slepá" i pro podivný typy.

    • 22.1.2020  22:46

    Sinusoida černé komiky a skutečně dojemného dramatu jako poznávací znamení McDonaghova stylu. Lidsky překvapivé - na první dobrou neefektivní - vyznění žánrových scén. Tesané boží věty: "Bohu je jedno, co si tady děláme?", "Láska dodává klid k přemýšlení detektive."

    • 22.1.2020  22:33
    Matrix (1999)
    *****

    První díl je perfekcionistická akční hongkongská mistrovská mašina a precizní komiksová kompozice. Doslova okýnko po okýnku v hollywoodské líbivosti žánrově dokonalá a filmařsky klasická. Nic tu neplyne samo, divák je matematickou návazností. Vskutku generační film uzavírající eklektická devadesátá úchvatnou poctou a zavedené schéma znovu oživuje variováním a násobením. Jako ho Klub rváčů decimuje realismem smrti, Matrix nakopává uměleckou fantazií a kompama. V novém století je možné všechno. Matrix aspiruje na náboženství jako Star Wars ala "je to o všem; je to všechno". Komplexní a chytré. Mytologické: prorok, otroctví, dospívání (důstojnost, láska) a vyvolený - západní, americký, patetický model. Umělecky tradiční svoboda a iracionální estetická hodnota lidstva; spojení muže a ženy v božskou bytost. Nějaké ty scifi hrozby. Velký šok, když se Neo probere do skutečného kyberpunkového světa a mé dětství formující scéna, kdy si bere piluli. Ryzí Hollywood, takže prdlajs další Joyce. Zbytek jde dolů v typicky nucenější poloze všeho víc není víc. Filosofie - akce - fiosofie - akce. Poprvé soustředění na děj a vitální postavy a téma se rodí samo; podruhé a potřetí jde o těžkopádnou epiku, povšechně hloupější scénář, ale pochopitelnou snahu. Smith a Neo k tomu vybízí. "Poznej sám sebe" jako příklad scény, jež má v sobě elegantnost vyprávění. Ne násilnost a fádnost. Na konci se jim to trochu celý zamotalo, ale obrat ve dvojce byl hezký příklad atraktivity aneb všechno je jinak. Filmy nejsou soudržné uměleckou silou tak jako vnitřní logikou, nehledě na to, že jim královsky pomáhá vaše nadinterpretace.

    • 22.1.2020  22:24
    Rocky (1976)
    *****

    Několikero nedokonalostí nemůže ubrat dojemnost tomuhle velkýmu srdci. Prožitej film.

    • 22.1.2020  22:18
    Hmyz (2018)
    ***

    Surrealistické loučení, které připomíná debut. Pár (čili dvě) velice vtipných scének, zbytek hlušina. Záměrně záměrná. Konceptuálně dobrý - vnitřku chybí víc náplně.

    • 22.1.2020  22:16
    Herkules (1997)
    ****

    Párty - osud (vyjimečný) - dítě (hrdina) - únos (zvrat) - štěstí (prostředník) - rodina (základy) - hledání identity (mládí) - učeň (řemeslo) - debut (první úspěch a první romance) - velký debut (sláva) - zrada (milovaný) - dno - povstání (vzkříšení) - syntéza (idea) - volba.

    • 22.1.2020  21:50
    Sekretářka (2002)
    ****

    Lakmusový papírek individualitě s důrazem na detail, křupavost reálií a bohatší nezávisláckou výpravou. Lehčí tón, perverze i drama pospolu, ale ani jedno nevyniká nad nadprůměr. Sevřenější, silněji vyhrocenější kus není povinnost, ale funguje.

    • 22.1.2020  21:47

    Už jen ten guerilla styl si zaslouží kida. Najbrt zoom, střih, pal, Daniel ratatata hovado a konečně film, kde i kancly vypadají zajímavě. Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí čuráci!!! Pro Čechy. Satira. Česká satira. Antihrdinská klasika. Babovřesky pro intelektuály. Současný po mnoha stránkách.

    • 22.1.2020  21:45

    Kojot Wilda na vrcholu sil.

    • 22.1.2020  21:43
    Nikdys nebyl (2017)
    ****

    Sugestivní - bez stopičky papundeklu. Znovu to samé - více prožité a vychýlenost klišé. Náznaky, vjemy - nedořečené. "Feel bad" film a styl oproti vyprávění.

    • 22.1.2020  21:25

    Velmi mimochodně chytré - (o to víc, že pornaři jsou roztomile hloupí) - pravý opak dnešního Tarantina. Nálety, výstřely, jízdy. Styl odpovídá charakterům a PTA styl je výživný. Bez nadechnutí. Opravdový. Vždycky mě fascinuje, že normální chytrost se nutně musí skloňovat s genialitou: https://film.moviezone.cz/skryta-vada/recenze/.

    • 22.1.2020  18:31
    Osvícení (1980)
    ****

    Velkoplošná, mluvící, geometricky a světlem pohlcující (srovnej s Lynchovym zvukem a barvama) kinematografie a umělý herectví; trochu jak seriál nebo divadlo. Na druhou stranu: technicky vynikající. Hororová lacinost. Každý detail je důležitý, kdo to nevnímá, řekne, že Nicholson už byl blázen před tím. Vrcholný výkon obou. Je to i srandovní - Nicholson je jak kojot Wilda - fanaticky směšný aneb postava ví, že hraje hru. Nechutná lítost nad Jackem. Prokrastinace muže. Když víte, že některý záběry byste natočili líp....  

    • 22.1.2020  18:29

    Mikropříběhy ve velkém oblouku o Davidovi o Goliáších. Trhání gauče a to mi to tehdy a asi i dneska bylo u prdele. Hudeček je vlna sama o sobě. Poď s tim celovečerákem do nebes!

    • 22.1.2020  18:27
    Doom (2005)
    **

    Úsměvné odpočinkové Bé. Horor místo hardcore scifi akce a The Rock s ksichtem požírajícím hooodně šťavnatý melouny. Výtažek ze hry. Tmavý, bizarní, jednoduše přímočarý, svižný a v jednom bytě v jednom pokoji. Nenudil jsem se, ale čumim na to v odpočinkovym modu po práci. Za kungfu lítání a first person osciluji mezi dvěma a třetí. Herci jsou dobrý, takže špatně vedený a nasnímaný.  

    • 22.1.2020  18:25

    Pravý Styl Jak Sviň proti obsahu. Chaoticky bizarní, přímočarý, jednoduchý - bezprostřední. Nalézá ty stopy, jak Jeník drobky. Hudební složka je jedna z nejlepších, co jsem slyšel.

    • 22.1.2020  18:23
    Ikarie XB 1 (1963)
    ****

    Naivňoučký futurismus (koukaj do ampérmetrů a bublin; vysvětlujou divákovi co je co a béčková fyzika). Jasně, propaganda, ale pointy jako: ("věř, že se probudíme za 60 hodin - místo abysme se vrátili" ukazuje sílu víry oproti jako chladnokrevnému rozumu a "pošleme tam zpátky ty výsledky pro jistotu, kdybychom se nevrátili", je pateticky vyprázdněný drama: bez logiky se zvlášť ve scifi neobejdeš. Herci se snaží o jakous nonšalantnost, ale nejsou uvěřitelný - hlavně z hlediska vesmírnýho cestování: dělníci můžou lítat kosmem tak nějak věda nevěda - obdobně plebs to je i ve scifi klasikách, ale vojákům to věřim víc než těmhle Honzům a Zdeňkám. Dialogy moc vysvětlující - divadelní (chápej poplatný) a někdy fakt krkolomný - mimo kontinuum děje (něco dělaj ty zpíčený postsynchrony). Fajn obrácenej závěr a některé výsledky: lidská nízkost; ponorka a člověk. Papundeklové scifi. 

    • 22.1.2020  18:20
    Sunshine (2007)
    ***

    Neúnavnému tempu uniká jen pořádný drama. Co je mi po tom?! Nevěřím na velké příběhy a hrstku vyvolených - tragicky dojemných. Pokud žánrovka nemá dostatek pestrosti - plnokrevnosti, nápaditosti a tichosti je to jen další holywoodská extravaganza pro prosťáčky. Jako obvykle mě dráždí moc viditelný ohýbání techniky: Zapomeneš úhel?? Proč by byl komp takhle rigidní? To jako vážně v lodi velký jak město je kyslík jen pro 4 - 3 lidi?? Obyčejnej hasičák, co maj na každý benzínce by tu kyslíkovou zahradu uhasil v pohodě atd. Tyhle věci nemůžou být prostě standard. Celkem nudná věc o ničem, exelující leda ve výpravě. Mimochodem nejhorší film na kinorip.

<< předchozí 1 2 3 4 5