Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Sci-Fi
  • Romantický

Recenze (10)

plakát

Cesta bojovníka (2009) 

Neurazí ani nepotěší Film začíná velmi slibně. Mladý bojovník odchází do světa - aby dokončil přerod chlapce v muže. Hned v úvodu je zajímavá ukázka bojového umění Indonesie. Příběh pak neopustí jednoduchý akční sižet - tedy mladý hrdina je okraden, zastane se dívky a dostává se do problémů s padouchy. A vše pomalu ale jistě spěje k finálnímu souboji. Bohužel postavit filmy jen na soubojích dnes už moc nejde. Bohužel příběh je opravdu takhle prostý a i dialogy to bohužel podtrhávají. Bojové scény to vykupují, ale s postupem času to není spásné. Co je zajímavé je, že hrdina tohoto filmu není neprůstřelný či nezranitelný. Ba naopak dostává sem tam docela slušně na budku. Konec je velmi překvapující a je pravda, že pokud člověk se ohlédne na celý film, tak konce se dá vytušit. aLe u těchto filmů je opravdu velmi netradiční... Ale zase není to spasitelské. Snaha se vyrovnat filmů s Bruce Lee je tu patrná, ale zůstala hodně pozadu...

plakát

Galimatyáš (2009) 

Galymatýš, Mišmaš - ať už je to cokoliv je to tady servírováno na stříbrném podnostu ve velkém poháru s kopcem zmrzliny a třešinkou na dortě... Moderní pohádka s úchvatným mírovým poselstvím.... A ještě ke všemu v úžasné kameře a stylizací.... Ale po pořádku... Základní příběh je jodnoduchý - Bazilovi zbraně 2 x tragicky vstoupili do života a on se rozhodně jim to vrátit - tím že zlikviduje 2 fimy jež je vyrábějí.... K tomu ale potřebuje jako každý rytíř svjoi družinu pomocníků... A kdo očekávám že to budou nabouchaní borci se rychlými kolty... tak je na omlyu... Pomoc najde v lidech - jež by se spíše hodili do Imanginária doktora Parnase... Každý je něčím vyjímečný, každý je něčím vyloušen ze společnosti a žije na jejím okraji - ale přesto drží spolu jako rodina... A tak tedy Denyho parťáci ve jménu svého nového člena ordiny Bazila se nebojí ničeho... Perfektně vypracovaná postavičky, jež mají každá svůj příběh a bez níž by ve skládačce chyběl ne nepodstatný dílek....Kamera tady je spíše malířskou paltou, jež neustále si hraje z barvami a pohledy na svět, jež je jiný.... Jelikož znám řežisérovy filmy a vím ja má rád jasné barvy - postrádal jsem celou dobu červenou... ale dočkal jsem se... Scéna slavné ďábla z tour de frace v záři červého ohně... mňamka.. jež je potom podtržene scénou jak se dí na hrobě a maluje Bazilovi tvář.... Je to úžasná a mistrovksá skladbě kamínku vedle kamínku.... Nejde vyrat jen něco... lze jen doporučit... Je to prostě nádherná čokoláda, jež není moc sladká, ale lahodná a velmi jemně se usrkuje....

plakát

Aussig (2010) 

První hodnocení toho to filmu by si "omg, wtf"... Kamera velmi statická, zápletka předvídatelná (až na kečup), postavy ploché jako papír a humoru co by se do náprstku vešlo... Poté co jsem zjistil, že se jedná o prvotinu Tonyho Laue jsem se však zastavil a trochu popřemýšlel.... Co se týče nálady filmu, hodně mu pomáhá Ústí, jež tomu základ... Nicméně se s ní dál moc nepracuje - je to jen jakési "zakouření" jež se postupně rozpouští. Kamera - je dle mého poměrně statická. Moc se s ní nepracuje přechody z detailu na celek a obráceně jsou pevně dané (což není na škodu) ale ani nepřekvapí... trochu živosti nebo intutivní práce by neškodilo... Humor - nevím zda se o něm dá mluvit (scéna s policistou je hodně utažená)... Spíš by se dalo mluvit o jakémsi sakrastickém úšklebku jež ale dlouho nevydrží a na tvář se spíše vrací rozčarování... Postavy - ach jo tady je to bída.. hondě ale hondě ploché (což je vzhledem k příběhu trestuhodné). Jě škoda že se jede jen na vlně a čověka to ani na trochu nepotopí... Děj je moc jednoduchý až předvídatelný (až na ten kečup)... Herecké výkony - ař se snaží našie herci nehrát seč to jde... pořád před ostatními jasně vedou - ale v konceptu sarkasmu a tak to zapadá do koncepce... Tak tedy není to špatný... dobrá ročníková práce... ALe je škoda že nešli trochu hlouběji - mohlo to být lepší....

plakát

Hrůza v Connecticutu (2009) 

Dlouho jsem uvažoval kolik dám hvězdiček... 60% by bylo málo... a 80% je moc... něco mezi není.... No ale popořádku... Film začíná jako obyčejné rodinné drama, jež se (na můj vkus) trochu vleče a je až příliš opisné. Nicméně Virginia Madsen jako matka je přesvědčivá... To se ale nedá říct o synovi Kylu Gallnerovi ten je nemastný a neslaný. Jedinná scéna kdy opravdu zaujal je scéna kdy roztáčí svéno bratra na pitevním stole... Bohužel otec Martin Donovan nedostal šanci rozehrát více svoje herecké umění - tato postava bojující s alkoholem, nedostatekm peněz a smrtí syna je trestuhodně vyloučena z děje...(jak by se dal krásně využít viz třeba Jack Nicholson v Osvícení)... Také se sourozenci je tu pracováno trestuhodně málo... A duchovní Elias Koteas je v podstatě nudný patron, jež odnese ostatky... Žádný větší boj..... TOTO tento film potápí... na druhou stranu je to kus dobré řemeslné práce v rámci žánru... Ponurá atmosféra, temné světlo, lekačky a pod. fungují tak jak mají a jsou na dobrém místě... Spracování látky není špatné - ale něco Vám tam chybí... Napadá mně příměr - je to dobré jídlo, ale něco mu chybí aby se stalo výborné... A ačkoliv víte přesně co by tam mělo být, tu chuť znáte, nedokážete ji pojmenovat. Plus je, že tam nejsou potoky krve - jen pár okmažiků což mu hodně prospívá. Zkrátka neurazí, ale ani nenadchne. Je to dobrý kus řemeslné práce, který stojí zato jednou skouknout a pak založit a zapomenout... Ano viděl jsem a to je vše. Pocitově mně bavil.. ale pořád jsme u toho přemýšlel jak by se to dalo více načančat dozdobit....

plakát

Věc (1982) 

Sice na tomto filmu už jsou patrné závěje prachu a pavučiny, přesto má stálé výdadní místo ve filmotéce. Příběh je poměrně banální a na tehdejší dobu v literatuře již mnohonásobně opakovaný. Možnost setkání s mimozemskou civilizací. Zde je dána návštěvníkovi chopnost napodobit předlohu. Ale aby tak mohl učinit, musí ji napřed pozřít. Bráno dobou optikou jen velmi výstřední efekty "klonování", by z tohoto filmu udělali jen další B horror. Jenže příběh se děje na vědecké základně v Antarktidě, kde kolem dokola je jen pustý led a sníh. A přidámeli k tomu ještě stísněné prostory budov, pak máme všechny přísady dobrého koktejlu, kde prioritně neděsí transformace, ale neustálý pocit, že ten s kým se bavím už není kamarád ale jeho dokonalá kopie. A jako třešinka na koktejlu je tu hudba od mistra Morriconeho...

plakát

Den Šakala (1973) 

Málo kdy se s takovou chutí podívám na film, jež jsem miloval jako "malý". Knihu jsme nečetl a po pravdě se k tomu nechystám (bojím se že mně sklame, nebo mi pošpiní můj film). Film je natočený v poměrně pomalém tempu, jež ale naprosto perfektně koresponduje s Francií. Hlavní "hrdina", je sympaťák a do poloviny filmu mu držíte palce, aby se mu to povedlo. Od druhé poloviny filmu, kdy začne po sobě zametat stopy, už jen koukáte s otevřenou pusou, jak dokonale a do posledního detailu to má připravené. Na druhé straně policie taky nelení. V době bez počítačů a mobilů odvádí klasickou policení práci, tedy sběr infomrací. Následným tříděním a kombinací i kouskem náhody se nakonec podaří antentátu zabránit. Doporučoval bych všem budoucím režisérům, jež chtějí točit podobný druh filmů, aby tento film měli jako povinný studijní materiál. Že i bez kapky krve jde natočit film, u něhož divák na konci filmu se přistihne, že padouchovi držel palce...

plakát

Pověsil jsem Eichmanna (2010) (TV film) 

Zajímavý pohled na jinou mentalitu... Šalom Nagar by byl zajímavý, i kdyby v minulosti neměl povinnost ukončit život Adolfa Eichmana, věrný své víře a nesmírně silný v pohledu na život. Ukazuje, že víra má v lidském životě místo a je jedno v jakou víru člověk věří. co činí víru nebezpečnou je fanatismus nebo snaha dokázat, že ta moje víra je tou nejlepší a jedinou správnou.

plakát

Bledý jezdec (1985) 

Po shlédnutí filmu jsem si říkal, že to byla stráta času. Wester je postaven na klasickém kliše. Osamělý jezdec bez jména a temnou minulostí pomůže slabým v boji proti boháči, jež si může zapalti pistolníky. A chtěl jsem mu dát 40%... Naivní zápletka, chyby ve filmu - jeden den ve městě cca 15 cm sněhu na druhá den po něm ani stopa... Jedinné co mně na tom "těšilo" byl Clint tak jak ho známe, klobouk hluboko naražený do očí, málo slov a tvrdé pěsti.... No ale pak jsem se zamyslel... "Byl to Shane?" Pokud dobře se podíváme na tento film, je to spíše pistolnická povídačka od táborových ohňů... Kde se vzal tu se vzal muž bez jména a tváří pevných rysů. TAk pevných, že vzbuzuje respekt už jen pohledem a dává jasně najevo, že má v zádech hodně divokou minulost... Postaví se na strau dobra - tedy malých zlatokopů proti velkému boháči... ale nejde hned na pistole - napřed to skusí po dobrém. Otestuje si stranu, za níž má bojovat. Vezmou nebo nevezmou peníze - tedy zvolí si jednodušší cestu? Ale když zemře první osadní je rozhodnuto. Minulosti nejde utéct (ať už v podobě šerifa nebo tajemného hlasu)... Kdo je Kazatel - to se nedovíme, protože po ukončení přestřelky odjede do dálky... "Byl to Shane?"... V každém případě je to pocta westernům v době, kdy tento žánr upadal... A Clint Eastwood umí poker face....

plakát

Nová píseň (1935) 

Nová píseň - je fantastická reklama jež má nadhled, vtip a dá se na ní koukat... Na počátku se dřou Burlaci na volze (parafráze na známý obraz), ale stačí aby prošli za reklamním banerem firmy Baťa a onuce na nohy se promění na gumáky a burlaci místo lopotné práce začínají tancovat... Poté následuje už jen přehled profesí jež monou novou gumovou obuv použít. K tomu hudba naspíváná Kocourkovskými učitely... Vtipný a jednoduchý text (jež i dnes vyloudín a Vaší tváři úsměv) a melodie, jež Vám zaleze na mozek... Slovy klasika - Jak primitivní, ale jak účinné.... Slávu a věhlas Baťovských reklam dokazuji i účast VLasty Buriana... A pokud ho hledáte - tak je to poslední rybář, jež se otáčí a mává do kamery...

plakát

Zlatý kompas (2007) 

Zůstali v mezikroku - Tento film, je velmi sympatická fantasy pod jenou podmínkou... A to že neznáte předlohu... Ale buďme spraveliví nedříve k filmu jako film pro děti: Dětská duše diváka (pro kterého je film určen) se nadechne a do konce filmu zapomene díchat. Rodiče s dětmi u toho vydrží, ale už jim tam něco schází. Charaktery postav jsou příliš přímočaré a ploché. Děj lopotně poskakuje, jako tanečník, jemuž někdo stříli pod nohy. To je daň za snahu udělat dynamický film, jež pojede velkým rychlostí. Ale objektivně - jestliže film je apriorně určen pro věkovou kategorii 3 - 14 let - Pak funguje. (nezapomenu jak neteř (9) vyskočila 1 metr v kině, když se poprvé Iorek Byrnison rozeřval... Popcorn jsme sbírali po kině 2 řady před námi)... A teď pro ty co znají předlohu: Bylo pro mně zklamání když tuto knižní trilogii filmaři pojali jako film pro děti. Ona totiž ta kniha pro děti není. Je spíše pro dorost nebo dospělé. Pulmann si nádherně pohrává s charaktery, kde čaruje s absolutním obrem. V jeden moment obrátí do té doby absolutní dobro v naprosté zlo a zpět. To znamená, že chtěli-li udělat fiml pro děti, museli jednak děj řádně osekat, ale hlavně pro děti zjednodušit... A zde je zakopán jaksi celý problém toho filmu... V tom zjednodušení se strácí ona Pulmannova lehkost "zhoupnou houpačku o 360 stupňů a pak jen tak houpak jako obvykle". Co se týče obsazení není co řešit. Je dobré. Někomu se daří lépe jinému méně, ale v cekovém vyznění nikdo neruší. Koho jsem si orpavdu užíval pak Nicole Kidman v roli Marisy Coulterové - myslím si, že ani Pulmann ji lépe nenapsal. Trochu mně vadili "lehce odfláknuté" počítačové triky (přechody na horizont a horizont) a hlavně běh medvědů - tedy běželi jako koně.... Moje hodnocení: Hezký rodinný film, jež je lepší vidět bez znalosti knihy... Ale jinak je to mezikrok, který skončil přesně v nákroku a nikdy nedošlápne....