anais

anais

o Lip

okres Hradec Králové
filmový fanoušek

54 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 12 24 35 46
    • 23.5.2020  13:27

    Různorodé pásmo animovaých příběhů pro děti jsme viděli v Kině Pilotů a moc se nám to líbilo. Bavilo to jak mě, a to je co říct, protože u rutinních Patů a Matů vždycky usnu, tak i čtyřletého syna. Inteligentní, soudobé a přesto v duchu klasických večerníčků. Pohádky mají příběh i kvalitní animaci. Nejvíc vyniknou asi Plody mraků, ale to je spíš samostatná povídka, a v tom má výhodu. Oba představené seriály jsou nadprůměr, i když můj osobní favorit by asi byly Mlsné medvědí příběhy.

    • 21.5.2020  01:27

    Už dlouho jsem se při sledování filmu necítil tak prázdný. Má to dobré herce, je to vlastně dobře (profesionálně) natočené, ale i přes to je to hrozná nuda - žádné napětí, žádná "chemie" mezi herci. Je to samozřejmě subjektivní, ale tohle mi přišlo jako ztracený čas.

    • 16.5.2020  11:51
    Love, Death & Robots (TV seriál) (2019)
    *****

    Kdybych měl hodnotit jednotlivé epizody zvlášť, asi by vyšlo najevo jak nevyrovnaná kvalita tuto sérii provází. Je to ale důsledkem faktu, že co povídka, to unikátní přístup - formoou i obsahem. Jako celek je to nebývale kreativní a plné překvapení. Na každdý díl jsem se vyloženě těšil a byl jsem zvědavý, co přinese. Nejlepší epizody: The Witness (ta forma!), Suits (primitivní variace na Hvězdnou pěchotu, během pár minut ale vybuduje atmosféru srovnatelnou s dvouhodinovým filmem), Zima Blue (pomalé až meditativní, krásné), Good hunting (dobrodružství, romantika, anime, steampunk)... Ale každý bude mít jiný výběr - a to je na tom to nejlepší!

    • 16.5.2020  11:44

    Inteligentní dialogy, úžasná atmosféra, jemné detaily v práci s ostrostí záběrování, skvělí herci, nenucený děj, Sufjan Stevens... Tady se to všechno sešlo a dalo vzniknout nečekaně subtilnímu příběhu, který svou formou převyšuje většinu toho, co dnes vidíme v kinech. Není to nejlepší film všech dob, ale je to prostě krásné...

    • 16.5.2020  11:39

    Dazed and Confused chce být, a dost možná i je, American Graffiti pro jinou generaci. Trochu slabší, snad proto, že i na první pohled nezávislejší, ale na konec velmi fajn. Z prvu se Linklater snaží jakoby nezaujatě snímat dialogy jako by to byla realita - styl je trochu odtažitý. To se projevuje i na absenci nějakého skutečného dramatu nebo třeba romantizující linky. I když tam tyto prvky jsou, nemáte pocit, že vám někdo podsouvá jejich výklad nebo svůj názor. Prostě to tak je. Ale s přibývajícíma minutama do sebe začnou věci víc zapadat a člověk si některé postavy oblíbí. Je to bezstarostné, uvolněné, o moc tam nejde. Asi jako když nostalgicky vzpomínáme na mládí a máme pocit že lepší období jsme už nikdy nezažili - žádná zodpovědnost, nahodilá osudová setkání a možnost se večer bez následků prostě zkalit.

    • 16.5.2020  11:30
    Warriors (1979)
    ****

    Warriors mají lehce béčkový námět i provedení. Svou jednoduchou a srozumitelnou strukturou ale vyprávějí o přátelství a bezstarostnosti mladých lidí lépe, než by se na první pohled dalo čekat. Je to film na pomezí různých forem - dá se snadno odsoudit, ale pokud přistoupíte na trochu specifická pravidla hry, objevíte dobrý film.

    • 14.5.2020  11:58

    Pohled do jiného světa. Jako by H+Z zaznamenali jedny z posledních momentů 19.století. Když dnes googlujete Kashmir, nezobrazí se vám zmínky o pozemském ráji, ale o nekončícím napětí, které hraničí s válečnouo zónou. O to dojemnější je sledovat poklidný svět zaznamenaný českými cestovateli. Je to svět na začátku cesty pokroku, ve kterém je staré a nové stále v jakési rovnováze, a lidé žijí v míru. Za zmínku stojí forma dokumentu - geniální hudba Zdeňka Lišky (kéž by takovéto klenoty někdy vyšly) vázaná k obrazu, by si vystačila i bez komentáře. Nezřídka udá obraz nějaký rytmus, který pak přejme hudební motiv, a v takové momenty nejde o nic menšího než krásu obrazu - řeč přebírá střihová montáž.

    • 13.5.2020  08:16
    Duna (1984)
    ***

    Voiceovery ubírají celku sílu, a sledování Duny tak připomíná sledování plynoucí krajiny za oknem vlaku - je docela velkolepá, ale je to jen obrázek na zdi. Časové přeskoky jsou taky moc rychlé, a neumožňují rozehrát žádný vztah dvou postav - nejvíc to bolí u Paula a Chani, stejně tak nejsou příliš rozehrané charaktery jednotlivých Atreidovských rádců (Idaho...) ani jiných charakterů. Je vidět, že Duna je na dvě hodiny filmu příliš rozsáhlá a pokud chtěl David Lynch uspět, musel by to zásadním zůůsobem zkrátit (původní text) nebo rozložit na víc dílů. Přitom v řešení jednotlivostí je Duna většinou překvapivě dobrá - asi nejlepší zůstává děsivé zpodobnění barona Harkonenna, velmi se povedly píseční červy a obecně výtvarné řešení prostředí a jednotlivých planet je patřičně velkolepé a různorodé. To pak zpětně sráží zvláštní triky, které nesahají o pár let starším filmům ani po paty.

    • 12.5.2020  08:02
    Nový papež (TV seriál) (2020)
    ****

    Je to zvláštní, ale pro druhou sérii platí dvě zcela protichůdná tvrzení. "Nový papež" je skvělý v jednotlivostech, ale selhává jako celek. Ale "Nový papež" je také skvělý v celkovém uchopení konceptu, byť jednotlivostech pokulhává. Množství vybroušených charakterů, opulentní filmovost záběrování, a pomalu se vzdalující břehy reality na úkor blížícího se surreálna, jakoby dohromady nedokázali zakrýt absenci hlavního hrdiny, který leží v kómatu. Je to jedno dlouhé čekání. V nejlepší společnosti, ale chybí tomu spojující motiv. Když si ale odmyslím zklamání z prvního dojmu, vyvstává evidentní podřízení celku dost zajímavé vizi moderního Ježíše, který v lidech existuje i v době své nepřítomnosti. Funkčnost tohoto přístupu nejlépe ospravedlňuje moment, kdy se ten, na kterého všichni čekají, probere - už ho sami coby diváci tak moc chceme vidět, že je až překvapivé, jak je ve svém jednání nedokonalý a chybující. Aby to bylo dokonalé, musel by ale příběh být víc zaostřený, a neřešit tolik témat najednou. Nemohu se ubránit dojmu, že kdyby to v prvním dílu začalo větou "po jednom roce se mladý papež probudil zázračně z kómatu", mohlo to být o tom stejném, jen zábavněji.

    • 29.4.2020  01:06
    Sunspring (2016)
    ****

    "He looks at me and throws me out of his eyes." Nedává to sice smysl, ale proč by mělo? Fascinující pokus, který někdy budí úsměv a jindy překvapení z neočekávaného vývoje textu.

    • 27.4.2020  01:49

    Klíč ke Scorsesemu. Kdo nemá nakoukáno, asi to nemá šanci zaujmout, ale tohle je dukaz, že lidé z tech filmu skutečne existovali.

    • 22.4.2020  00:29
    Freaks (2018)
    ***

    Celkem originální scénář, natočený ale velmi rutinérsky. Je pravda, co se píše v ostatních komentářích - nic si nezjišťujte, a budete příjemně překvapeni. Postupné odkrývání toho, o co jde, je moc fajn. Ale pokud byste chtěli víceméně to stejné, jen lepší (následuje SPOILER příměrem k jinému filmu), pusťte si Thelmu od Joakima Triera. Nebo Vyvoleného. Nebo Kroniku. Vlastně už se tohle dřív téma začíná hodně opakovat!

    • 3.11.2019  01:09
    Kořist (2019)
    **

    Poctivě dotažená práce s dekorací postavenou v ateliéru (postupné zaplavování pater, přesuny v prostoru v přímé vazbě na stupňující se počasí). Omezený prostor, dva herci. Není to nuda, ale vlastně ani nic originálního.

    • 2.11.2019  01:14

    Film, popírající památnou větu "No fate but what we make." Svým způsobem byl boj i oběti Sarah Connorové vždycky zcela zbytečný, protože to scénáristé i přes vítězství nad Skynetem vrátili zas tam, kde to bylo... (nepřehledná akce ve tmě pod vodou, ve tmě v letadle, na padáku...i přes parádní charaktery a velkou snahu hrát to v duchu prvních dvou dílů, velké zklamání...)

    • 6.10.2019  21:09
    La La Land (2016)
    ****

    Líbilo se mi to moc. A líbí se mi to stále, i když jsem si prošel určitou krizí nečekaným zjištěním, že film je tak trochu nepřiznaný remake Scorseseho zapomenutého New York New York. Možná spíš než remake si Chazelle řekl, jak celý princip vylepšit a zahladit to, co Scorsesemu tehdy nefungovalo. Ale je to tam, a nikde se o tom nepíše. Mám pocit, že si to nikdo ani neuvědomil... Přitom těch ztyčných prvků je až až...

    • 24.8.2019  02:34
    John Wick 3 (2019)
    **

    Subjektivní názor - nesoudržný, nedůvěryhodný, přeplácaný nesmysl, který čerpá z toho, že dnes už se akční filmy takto netočí. Přestylizované, dlouze natahované scény jsou ve stínu toho, co už tu dávno bylo...Matrix, Jason Bourne, Raid...všechno je lepší. Tohle jsou takoví tvrdší Kingsmen, strašně to chce být nej, ale nemá to co říct.

    • 1.6.2019  10:53
    Cobra Kai (TV seriál) (2018)
    ****

    První série hodně překvapila. Způsob jakým tvůrci pracují s původními charaktery je naprosto bezprecedentní. Jednoduchý příběh původního filmu, kde byla hranice mezi dobrem a zlem zcela jasná, je převrácen naruby nahlížením dané situace z pohledu všech zúčastněných. A je to napínavé, vtipné a dojemné zároveň. Přitom to není žádné "umění" - teenagerská lovestory je plná klišé, a celé to působí trochu nízkonákladově. Ale to je úplně jedno, protože manipulace s emocemi je tu tak chytrá, že se při finální bitvě na konci druhé série všechno zúročí, a ten rok čekání na další sérii bude hodně dlouhý... (a ještě bych podotkl, že zatímco v první sezóně působily souboje celkem legračně - choreografií i střihem, tak ve druhé je to zcela jinde - nekompromisní, tvrdé, měřítkem až nerealistické...).

    • 20.12.2018  16:17
    Roma (2018)
    *****

    Zástupce toho druhu filmů, kde se vám na pozadí lidských osudů nenápadně odvíjí i příběh jedné země. Nevyzpytatelná příroda, vyhrocená politická situace a sociální rozdíly. A to vše jen tak mimochodem, jako součást obyčejného každodenního života. Formálně dokonalé, a přitom obyčejně dojemné a hezké... Roma by v devadesátých letech působila jako klasický film z filmového klubu. Dnes je to neuvěřitelné zjevení, které nám připomíná, proč má kinematografie smysl.

    • 25.9.2018  21:05

    První půlka mi přišla opravdu progresivní (na současnou hororovou tvorbu), nebo naopak hodně retro v duchu kinematografické psychadelie - trochu Suspirie od Argenta a bizardnosti Barkerova Hellraisera. Nad snahou budovat atmosféru dlouhými záběry a odvážnou hrou s barevnosti jsem uctivě kroutil hlavou. A pak to přijde - scéna jako z jiného filmu - napěchované bílé slipy, tričko s tigrem, záchod. Trademarkové Cageovo běsnění a všechna atmosféra byla ta tam. Místo toho si Nicholas ukul elfí sekyru (no joke) a za charakteristického řevu šel kosit nepřátele. Bylo mi to moc líto, ale mé nadšení se změnilo v naštvané rozpaky. Co mohlo být osvěžením ve stojatých hororových vodách, ustoupilo hvězdě, která ze svého hereckého přístupu udělala žánr sám pro sebe.

    • 18.9.2018  23:07

    Je fajn, že se příběh dostal do jiného prostředí, a že se konečně rozhodli posunout mytologii někam dál než první film před čtvrt stoletím. A taky je skvělé, že to konečně dostal do ruky někdo s výraznějším autorským rukopisem. Spielbergovská první půlka se proto mísí se španělským pohádkoidním hororem druhé půlky, a je to vlastně celkem nečekané a osvěžující. A poprvé jsem u této série zvědav na pokračování. Protože to asi nezačne na opuštěném ostrově...

    • 24.8.2018  01:17
    Upgrade (2018)
    ****

    Béčko, ale plné nápadů!

    • 28.4.2018  01:20

    Dlouhé. Rozkouskované. I přes to celkem soudržné. Ale bez hlubšího smyslu. Záporák skvělý. Má hloubku a jde mu vlastně o celkem překvapivý cíl. Ale vše se ztrací pod nánosem konstantní digitální bitvy. Tu na mimozemské planetě. Tu na jiné. Tu třeba ve Wakandě. Pořád se všichni perou, a já mám pocit, že už se to fakt motá dokolečka. Je to fantastický úspěch, protože taková koncepce prakticky nemá v dějinách filmu obdoby. Ale jde to sledovat donekonečna?

    • 1.4.2018  23:31
    Coco (2017)
    ***

    Coco vypadá nádherně a má sympatický příběh. Přišlo mi to celé ale tak nějak chladné, a nebrnalo to na stejně chytlavou notu jako kdysi třeba Ratatouille. Jako by Pixar ve snaze vytvořit další opulentní dechberoucí svět nevnímal, že nejsilnější je v jedné uzavřené místnosti na konci filmu...

    • 18.3.2018  01:31
    Spojenci (2016)
    **

    Kvalitní scénář převedený do podivně umělého celku.

    • 8.3.2018  23:06

    Bylo mi těch postav líto. Z toho zmaru trochu vyčnívá (v pozitivním slova smyslu) Wonder Woman, která do včeho vnáší mírný nadhled, a Superman - od Man of Steel mě baví Snyderovo/Cavillovo zobrazení Supermana jako mimozemšťana, který v sobě hledá emoce, a snaží se pochopit lidi. Justice League je nesourodý slepenec dvou různých režijních stylů, je to z toho bohužel až příliš znát. Film také obsahuje opravdu tristní CGI - například scéna Clarka a Lois v kukuřičném poli - člověk si říká, jak je to v tak velkém filmu vlastně možné...

    • 15.12.2017  13:22

    Strašná nuda, zabité slibné dějové linky, zbytečné odbočky, digibordel, wtf. Pro mě naprosté zklamání a utvrzení v tom, že nadvláda Disneyho nad vším vede do záhuby.

    • 6.8.2017  14:03
    Baby Driver (2017)
    ****

    Fantastická první půlka plná takřka němých gagů, vizuálních nápadů, dokonalého střihu a strhujícího tempa je vytřídána tak trochu jiným filmem, který je vážnější, drsnější (brutálnějš) a tak nějak béčkovější. I přes to jsem byl nadšený, že dnes někdo napíše původní scénář, který není remakem, není pokračováním, nebojí se jít neprošlapanou cestou a přitom skládat poctu té nejklasičtější kinematografii.

    • 22.6.2017  00:29
    Wonder Woman (2017)
    **

    Asi je něco špatně se světem, když tohle někdo označuje za dobrý film.

    • 16.6.2017  00:51
    Pasažéři (2016)
    ***

    Slabší film na motivy super scénáře.

    • 13.6.2017  23:44
    John Wick 2 (2017)
    **

    Počítačová hra bez emocí.

<< předchozí 1 2 3 4 12 24 35 46