Orbosh

Orbosh

Jirka Bauer

okres Praha
Inťouš

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 5.7.2012  00:53
    Prometheus (2012)
    ***

    Nějak mi to nesedlo. Nejspíš tím, jak se to na začátek tváří a jak to nakonec skončí. Jako byste přišli do pěkné francouzské restaurace a jediné co vám mohli dát byl hamburger a hranolky z přepáleného oleje zalité bezchutným kečupem. Chce se vám řvát "na tohle jsem moh jít do mekáče!" A máte pravdu. Vizuály jsou pěkné, proti tomu nic, ale celou dobu to ze sebe dělá bůhví co. Podobně se třeba chovala Mise na Mars. Nic proti sci-fi béčkům (kór s takovým vzhledem), ale prosím nehrajte si na hluboké umění a myšlení! Scott se sice poctivě snaží, ale když chybí kvalitní scénář, tak je to těžké. A tak doufám, že pokud to scénaristi mysleli opravdu vážně, tak je někde zmražené uloví piráti a předají jako pokusný materiál pro Vetřelce 4. Ten byl alespoň zábavný a na nic si nehrál. Za hezké obrázky dám nakonec ty 3*. P.S. SPOILER //Chobotnicokulturistické zrození vetřelce raději nekomentuji.//

    • 17.11.2011  23:44

    Všechno co bych chtěl napsat naprosto perfektně vystihl už Django a souhlasím s ním tak do posledního puntíku. :)

    • 23.10.2011  15:12
    Evoluce (2001)
    ****

    Samozřejmě to je absolutní ptákovina, ale bavil jsem se velmi dobře. :) Až na pár chvil, kdy jsem jako biolog musel mlátit hlavou do zdi.

    • 17.11.2010  19:36
    Avatar (2009)
    ***

    Nebudu se tu příliš rozepisovat, hodně věcí bych tím opakoval po jiných a tak komentář udržím v poctivě Avatarovsky jednoduchém a přehledném stylu. Můj myšlenkový pochod během filmu vypadal asi takhle: Hezká grafika!...hezká grafika....hmm ten zbytek když vynechám grafiku ještě de....sakra to je klišoidní nuda....ještě 30min?, eh....svolávání indiánů je brutal klišé...(radši vyvenčím psa) ...hmm že by to chtělo trochu mozku nebo emocí?....úf to byl ale naivní konec...konec? Supr, je konec!

    • 22.6.2010  20:44

    Možná jsem Pixaru v komentáři u Wall-E křivdil. Jak se zdá, pana Burtona stihlo to samé. Řemeslně zvládnuté, o nápady okleštěné, nemastné a neslané. Že by na obojím měl zásadní vliv Disney ? Že by on byl tou Červenou královnou? Rozhodnutí nechám na každém z vás... P.S. Nezdá se vám, že palác Bílé královny vypadá jako Disney Palace (TM) ? :D

    • 17.3.2010  23:35
    Timecop (1994)
    ***

    Pokud při sledování necháte logické myšlení před dveřmi a nepustíte ho dál tak poměrně příjemná oddychovka.

    • 22.12.2009  19:58
    Kontraband (1998)
    ***

    Je to tak hloupé až je to zábavné. Rychlé tempo filmu hodně pomáhá aby nenudil.

    • 2.10.2009  23:22
    District 9 (2009)
    ****

    I když díky pseudo dokumentárnímu stylu nabývá District ubíhající dobou promítání naivnosti a nelogičnosti, nic to nemění na možnosti zařadit tuhle scifárnu mezi zábavné akční filmy.

    • 22.9.2009  20:40

    Už sem myslel že sem tě Raimi ztratil navždy a on "přišel tvůj čas !" :) Sice některé (digitální) drobnosti mne poměrně iritovali, ale jinak si nemám na co ztěžovat. Tedy, škoda že tam Bruce neměl aspoň malou roličku. Ale i tak dám za pět jako věrný fanoušek Raimiho horor komedií. Jinak nemůžu, nebo bych dostal poštou nějakej ten knoflík. Hmm třeba bych to pak ukecal u pana hostinskýho, přece jenom je nějakej divnej...

    • 3.6.2009  08:23

    Ano tohle se opravdu nedá srovnávat s Pearl Harbourem jak ho natočil Bay. Ze všeho nejvíce to připomíná hraný dokument. A někomu fakt nemusí sednout víceméně realistický styl, tj. 90% mluvení a 10% akce. Narozdíl od novějších patvarů se snaží brát věc víceméně objektivně čemuž hodně pomohla japonská spolupráce. J. Goldsmith nezkamal, ale ani nijak více nezaujal. Jen mi v závěrečném boji přišel dost velký počet amerických vojáků v procházkovém modu jako by jim ani nešlo o život. Při útoku cca 30 letadel si člověk může připomenout jak jsme si všichni zvykli na triky ala ctrl+c , ctrl+v .Některé vtipné momenty stojí opravdu za to (např. japonské velvyslanectví v USA, konec a mnoho dalších). Jeden za všechny : americký důstojník o japonském letadlu před tím než shodí bombu "Zapište si jeho číslo. Nahlásím ho za porušení předpisů!"

    • 12.3.2009  22:35
    Anténa (2007)
    ***

    Radši si pustím originály. Poskládat kulisy výborných filmů dohromady a dát tím poctu němému filmu? No nevím. Většinu toho co bych sem chtěl napsat už zvládli jiní a tak jen krátce. Pocta formě, utrpení obsahu, nuda diváka, překombinovanost, protahování, hotentotská doslovnost. Vždy když jsem viděl kulisu z nějakého známeho filmu, měl jsem sto chutí se přestat dívat na Anténu a pustit si ten dotyčný. A to nevěstí pro film nic dobrého.

    • 18.2.2009  17:29
    Já, robot (2004)
    ****

    Solidní akční film. Vyhýbal jsem se mu velmi dlouho hlavně kvůli tomu, že mám opravdu rád knihy pana Asimova a ukázky mne přesvědčili, že v jeho duchu to rozhodně nebude. Naštěstí i když jsem měl pravdu, tak se ukázalo, že z Asimova si vzali jen tři pravidla robotiky a nic víc. A tak místo pro popkorňáky nejspíš nezábavnou podívanou na deduktivní detektivku o tom jak tři pravidla i když fungují nemusí znamenat, že se nic nestane (aneb Asimovo oblíbené téma vymýšlení fint na tyto zákony), udělali tvůrci akční film o robotech SPOILER co začnou bojovat proti lidem a chtějí ovládnout svět....ehm jak originální!! //// Je pravda, že sem tam zableskla nějaká klasická myšlenka, kterou přetřásají autoři sci-fi povídek alespoň 70 let, ale jak se náhle objevila, tak i zmizela (a podaná tak, aby to chřup, chřup popcorn diváci vzali). Ne že by to byla chyba. Pokud chtěli udělat akční film, tak je to tak nejspíš i dobře. A tak jak se říká, komerční akce se nažrala a Asimov zůstal celý (a nedotčený). Jenom jsem se nemohl často ubránit smíchu. A čemu? Ne že by tam nechyběly klasické hlášky a tak dále ale tohle bylo pro mne mnohem zajímavější. Vždy když zabírala kamera W. Smitha zblízka jak někam jde, nemohl jsem odtrhnout oči od jeho rádoby mačo chůze, která opravdu stojí za to :))

    • 30.1.2009  00:37

    Upřímně jsem v rozpacích. Jsou to moji oblíbení Monty Python a zároveň to není můj oblíbený Monthy Python. Sice jsou využity náměty ze seriálu, ale jsou natočeny nějak tak nemastně a neslaně. Pointy u některých skečů opravdu chybí (pokud znáte původní verze), kamera stojí jinde (většinou na horším místě) atd. Chybí tomu i ta nadšenecká živelnost, kterou jsem měl tolik rád. Přijde mi to spíš jako vývar z toho nejlepšího. A proč mít vývar, když můžete mít poctivý originál ? Originál, který je opravdu (a nejen rádoby) zábavný. Na druhou stranu si myslím, že si to vzali k srdci (přeci jen celovečerák potřebuje něco jiného) a další filmy MP jsou mnohem lepší. A to jsem byl v prvních dvou minutách nadšený.....

    • 18.1.2009  00:49
    RoboCop (1987)
    ****

    Samozřejmě že to je ptákovina. Ale kdyby měly všechny ptákoviny takovou kvalitu! U zařazení kategorie mi upřímně chybí "komedie". Alespoň určitě na začátku, pak je to stále více béčkově akční a méně vtipné, ale stále dobré.

    • 10.1.2009  23:36

    No tak dobře. Sice jsem celou dobu nechtěl dát za 5* ale holt ten konec je fakt dobrej. Jenom by mne zajímalo, kolika lidem záběry ke konci filmu na hlavní sestru připomněly herecky Rudolfa Hrušinského v Dobří holubi se vracejí (či naopak) :-)

    • 10.1.2009  23:06

    Kladivo na čarodějnice opravdu není proticírkevní. Bylo by pěkně naivní si myslet, že bezohlední a mocichtiví lidé jsou JEN tam. Jsou všude okolo nás, jen už nevyužívají záminky násilně vyrvané ze slovníku církve, protože ty by už moc neobstály, ale jiné. Tenhle film je o absolutní moci a těch, co jí chtějí využít bez ohledu na ostatní a rádi si dopomáhají všelijakou demagogií, i o těch nevšímavých, ustrašených, těch co na tom chtějí vydělat i těch pár odvážných, kteří jsou smeteni z cesty. A to je přece nadčasové. A filmově ? Velmi dobře zvládnuté, poctivá hutná atmosféra, která ovšem v některých chvílích kolísá. A jako jeden z těch co něco podobného v podstatě nezažili, jsem si mohl dovolit občas i ten smích nad absurdními výroky. I když, když se člověk tak rozhlédne kolem...

    • 4.1.2009  21:54
    Mlha (2007)
    ***

    Ze začátku jsem byl příjemně zvědavý a když se z kopců začala valit mlha, těšil jsem se, že přijde STRACH. Ale ono nic. Už první chapadlo ve mne vzbudilo podezření, které dál jen rostlo víc a víc. Nejsem zrovna takový puntičkář na logiku, že bych se nenechal unést filmem, ale (a možná právě proto) když mne přijdou věci opravdu podivné, tak začínám tušit, že něco je špatně. SPOILERY Např. když lidi stojí a koukají i když jim jde o život a vědí s čím mají tu čest, když jedou autem po hlavním tahu a nenapadne je si někde doplnit benzín, o nechuti mlhy jít do supermarketu a do míst s více jak 10 vojenskými auty nemluvě atd. I ta úspěšnost fanatičky mi přišla příliš velká. //// Prostě akční mlácení béčkových digitálních potvor mi moc jako horor nepříjde. Možná by to pro mne byl pořádný horror, kdybych u těch scén opravdu trpěl, ale na to byly zas moc dobře udělány. :-)

    • 13.12.2008  15:39

    Výborně natočené a i dnes hodně působivé, i když ne už tak šokující jako v době vzniku. Ať už se u toho budete pochychotávat nebo trochu bát, určitě to bude dobře strávený čas. Plný počet tomu nemohu dát jen kvůli přehnaně dlouhé úvodní rodinné idylce.

    • 19.11.2008  13:52

    Tak to stojí za to! Jíst bramborové saláty a podobné pokrmy se opravdu při sledování nevyplácí.

    • 9.11.2008  22:04

    Miyazaki umí být stále zajímavý, hravý a pozitivistický. Je ale znát, že už častěji míchá svá dříve použitá témata. A poslední dobou má zvláštní zaujetí v starých lidech (čímpak to asi může být? :).

    • 10.10.2008  16:59
    Za plotem (2006)
    ***

    Stále dobrá zábava. Hlavním problémem je, že ty nejlepší scénky, v kterých si někteří tady tak libují, viděl už člověk někde jinde a leckdy i lépe provedené (například zrychlená veverka převzatá z Karcoolky z námětu v Době Ledové). Pokud nemáte co s volným večerem a máte zrovna nějaké děcko okolo, tak je to ideální záležitost. Ale nesrovnávat s výbornými 3D animovanými filmy, protože to IMHO neustojí podobně jako více zprofanovaný Wall-E.

    • 27.8.2008  22:50
    VALL-I (2008)
    ***

    Hmmm, nějak si nemůžu pomoct a musím tomu dát za tři * za dobře odvedenou profesionální práci. A proč? Zatímco dřívější filmy Pixaru stály náměty sami o sobě, tenhle animák si bere v podstatě většinu věcí z něčeho jiného a snaží se spíše promyšleně svézt na vlně oblíbenosti jiných osvědčených věcí. Jakého robota vybrat? No přece zavedený stroj z Číslo 5 žije, líbil se a má velký čočky, nad tema budou lidi určitě jihnout. A partnerka? No přece I-pod, ten je přece cool! A představitelé člověka? Samý tlusťoši, kritizování nadváhy je in! Mravokárná myšlenka? (Že by vliv Disneyho, který rád procpe podobné věci všude?) No přece ekologie, mluví se o ní naprosto všude! Pánové, že by došly nápady? Opravdu jsem se hodně těšil. A opravdu jsem byl hodně zklamán. Jinde bych byl celkem spokojený, ale Pixar se svými filmy byl zárukou výborné kvality. Jenže, časy se asi mění. Bohužel.

    • 14.7.2008  14:52

    Á bum prask kop buch Liu Kang ! Prásk říz bum bum Sub zero ! Kop kop ou buch kop Sonya ! A o tomhle byla hra. A o tom je taky film. Víc opravdu nehledejte. Krystalicky přesné zfilmování hry s minimem nových zápletek. Co víc si můžete od adaptace přát ?

    • 24.10.2007  20:54
    Brazil (1985)
    ****

    Veselý příběh o tom, jak se člověku přes všechny útrapy nakonec splní vše o čem sní. Ale ryzím romantikům nedoporučuju. Ještě že si režisér nenechal vymluvit poctivý "happy end".

    • 23.6.2007  10:26

    Pro mne rozhodně zatím nejlepší film Star Treku. Borgové byli výborní tahouni v ST-NG a tak jejich využití byl dobrý nápad. Nechybí humor ani napětí. Úžasný hudební motiv.

    • 22.9.2006  11:42

    Trpká a melancholická pohádka v anime hávu, která výborným způsobem adaptuje knihu Petera Beagla. Méně podstatné kličky z děje zmizely a jediné co přibylo je vhodně složená hudba. A nebuďte smutní ! Knížka končí ještě více depresivně ! Jen si nemůžu odpustit větu ke konci příběhu, která mi ve filmu chybí. "Rudý býk nikdy nebojuje, pouze dobývá..."

    • 11.9.2006  19:15

    Já vím že si ten film zaslouží 3*, ale nemůžu si pomoct. Ani mi tolik nevadí, že je to přeslazené až na půdu. Ale znáte ten pocit, když profesionální deformace udělá svoje a ježí se vám chlupy na těle ?

    • 10.9.2006  08:40

    Průměrný Poirot, takže obecně mírný nadprůměr. Nevím, jestli to je dabingem nebo to byla satirická narážka už v originále, ale netušil jsem, že Francouzi mají srdce v dutině břišní :) (scéna s druhým zavražděným v márnici)

    • 9.9.2006  11:50

    I když jsem původně například Ramba, kterého film také paroduje, neviděl, velmi dobře sem se u toho bavil. Ovšem potom je to ještě mnohem lepší! Upřímně právě Rambo III si o to říkal sám. A ostatní filmy potěší.

    • 8.9.2006  10:23

    Krtka mám opravdu rád. Jen ten první původní je na mne moc edukativní a míň zábavný. A možná kapánek ukecaný. Tak si říkám, že v dnešní době někoho nenapadlo udělat mírně lechtivou parodii se stejným názvem.

<< předchozí 1 2