Poslední recenze (85)

Libenjyeo (2018)
Nejsem úplně obeznámen s tradicemi asijských akčních filmů a nevím z jakých pozic na film nahlížet, takže pouze povrchně: Absolutně nedávám humor v jihokorejských filmech. Přijde mi to jako nesnesitelně rušivý element, film si nikdy nedokážu užít a vše, co buduje (nějaká temná atmosféra, osudovost) se nenávratně zhroutí. Takže i když je tu několik bravurně zvládnutých akčních scén a choreografií, tak s hodnocením jít výš prostě nemůžu.

Rechazados (2019)
Je fascinující, co Iván Noel dokáže provést s tak nízkým rozpočtem. Některé scény sice působí lehce amatérsky (čemuž se asi s několika tisíci dolary neubráníte), ale to se dá odpustit, když je zbytek filmu natočen přímo fenomenálně. Zezačátku mi sice vadila absence jakékoliv struktury či inovace z hlediska návaznosti na úrovni scén a střídáním mezi prostředími, postupem času jsem si zvykl a přistoupil na režisérovu vizi. Stejně jako jiní tvůrci latinskoamerických filmů, i Noel pracuje s oslavou argentinské krajiny. Důležitější ovšem je, že pracuje s konceptem dualismu, který se promítá na několika úrovních. Zejména odkazuje na tradiční literární směr, ve kterém se snoubí realismus a magie, tedy magický realismus. V dílech magického realismu postavy prvky nadpřirozena přijímají, nehledají v nich žádnou racionalitu a nejinak je tomu i v Rechazados. Zde jsou hlavními nositeli onoho magična děti (děti jakožto hlavní protagonisté, to můžeme vidět ve většině Noelových filmů – je parádní sledovat, jak skvělé výkony z nich režisér dokáže vytáhnout, viz. Ellos Volvieron). Děti, které byli vyhnáni z vesnice do hor, protože okusili zakázanou květinu (drogu) Chisa. Fanatičtí obyvatele vesnice je ale nenechají v klidu žít a vše se řítí do neodkladného konfliktu. ___ Noel má výborný cit pro detail a kompozice, takže film oplývá řadou opojných záběrů – ať už jde o scenérie nebo jednotlivé kompozice (viz. plakát filmu). A hudba? Ta celý ten „magický“ zážitek skvěle podchycuje. Není divu, režisér původně v oblasti umění začínal s hudbou, až poté se rozhodl, že chce zkombinovat dva typy umění, začal s krátkými sekvencemi a příští rok po Lamb of God bude jeho filmografie čítat již 10 filmů. A to je důvod, proč píšu tento komentář. Ivan Noel je totiž neznámý tvůrce, kterého se ale pro jeho poetiku rozhodně vyplatí sledovat. __ /konkrétnější postřehy o rysech jeho tvorby až po zhlédnutí celé filmografie/

Kolo zázraků (2017)
Nevhodně stylizovaný svět ve kterém Justin Timberlake pronáší s topornou prkennosti repliky srovnatelné hereckým výkonem s Tommym Wiseau ve filmu, kde přítomné barvy nemají pouze dekorativní funkci ale podchycují mentální stavy postav? Více v recenzi
Poslední deníček (1)
TOP 2016
První příspěvek ve svém deníčku věnuji symbolicky na prvního dne nového roku, který se (jak už to v začátku nového roku bývá) týká zhodnocení top filmů roku předešlého. Níže je můj osobní žebříček, který ještě není definitivní, neboť absentuje několik zásadních filmů, ke kterým jsem se dosud nedostal.
TOP 5 MAINSTREAM
1. Příchozí
3. Deadpool
4. Zootropolis
nevešlo se: Captain America, Sedm statečných, Orel Eddie, Sully, Hledá se Dory
TOP 5 ART/INDIE/ŽÁNROVKY
1. Paterson
nevešlo se: Je to jen konec světa, Noční zvířata, Švýcarák, Vlak do Pusanu, Neznámá dívka, V zajetí démonů 2