ForGump

ForGump

Jiří Vlček

okres Praha

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
    • 2.7.2020  13:42
    Možná přijde i kouzelník (TV pořad) (1982)
    ****

    Vynikající pořad. Humor pánů Lábuse a Kaisera doplněný o Jiřího Korna, včetně skvělých dvojic jako Wimmer - Černoch nebo Srstka - Hanušová, je legendární a většina skečů, řečí či scének jsou nezapomenutelné. A v dnešních dnech, kdy opět Kouzelník dostává své reprízy na kanále ČT3 nelze než skutečně ocenit s jakou vervou a chvílemi více i méně markantnějšími špeky rýpali do tehdejších pořádků a úsměvně je parodovali. Kouzelník je sice estrádou, ale estrádou jednak humorně vypiplanou a odvážnou, která zaplňuje v 80. letech prázdné okno, neboť nesnese téměř žádné srovnání s produkcí ČST tehdejší doby. Kouzelník má své vlastní definiční okénko. Byť v porevolučních dílech už bylo patrné lehké otupování, asi také proto, že se periodicita vysílání zkrátila na půl roku a docela to pány limitovalo v invenci (s výjimkami typu Klíště nebo Hodina dějepisu), ale naštěstí skončili zavčasu s grácií. Kouzelník je v šedi normalizace mimořádným pořadem, který měl například na rozdíl od Televarieté daleko vetší možnost roztáhnout křídla. To o co se Dvořák v Televarieté místy pokoušel přebila absolutně šílená skladba vystupujících, kteří zastupovali tehdejší komunistický blok. V Kouzelníkovi také nalezneme podivnosti doby, samozřejmě ztvárněné například v dobové popmusic, ale nemám důvod se za Kouzelníka stydět, naopak si ho rád dám znovu, protože Lábus, Kaiser, Korn a další byli pevní a odvážní. 80%

    • 9.6.2020  13:39
    Maska (1994)
    **

    Ano, gumový Jim Carrey předvádí své kousky, které ovšem pro mě hraničily s trapností. Absolutně jsem Masce nemohl přijít na chuť. Kromě ještě tehdy velice svůdně a krásně vypadající Cameron Diaz se to dá ještě jakž takž přežít, ale jinak jsem otupěl a odumřela mi velká část mozkových buněk. Asi opravdu kdybych viděl Masku v dětství byl bych z ní nadšený, ale celkem stejně nechápu nostalgii některých místních uživatelů, kteří jí hodnotí právě podle toho jak se jim tato stupidní komedie líbila v dětství. To si musím podtrhnout velkou nesouhlasnou vlnovkou. 30%

    • 8.5.2020  00:23

    No, co si budeme povídat, nejlepším nápadem je ta krabice na hlavě. Jinak to i na dvacet minut dlouhý sitcom stojí za prdlačku. Achjo.

    • 28.4.2020  15:28

    Tenhle seriál je zábava v tom nejlepším slova smyslu. Invenční, překvapivá a neodolatelná. Bella Ciao, Bella Ciao, Ciao, Ciao. 100%

    • 21.4.2020  01:54

    Vskutku mrazivý osud houslisty Rošetského v podání výborného Jana Hartla v posledním solidním Olmerově kusu. Ostrý film, který ty špinavé a sviňácké intriky bolševiků ukazuje v celé své ohavnosti. 70%

    • 20.4.2020  19:49
    Léto s gentlemanem (2019)
    odpad!

    Pozemský anděl v bílé košili Jaromír Hanzlík oblbuje místní ženy svými debilními řečmi o Rusalkách, Zlatovláskách a Jitce z pověsti a do toho jsme svědky spousty WTF momentů, nezvládnuté režie scén a Jiřího Adamce politého vodou za zvuků písně Můj čas. Hovnocucová stupidita. Kdo by to nechtěl vidět? 0%

    • 16.4.2020  04:43
    Šance (TV pořad) (1992)
    ***

    Co si budeme povídat. Šance ve svých pozdějších a posledních dílech trošku nenaplňovala své jméno a to, o čem byla v raných a středních časech. Tedy byla nejprve za Martina Dejdara a i později velkou část moderování pana Dvořáka s panem Vladykou za pořad, který objevoval talenty či kuriozity a byl i tak scenáristicky stavěn. Měl svou talentovou a dovednostní část a i svou zábavní část, která se skládala krátkou chvíli z homevidea, tedy do té doby než začal pořad Tak neváhej a toč, mnohdy z neuvěřitelně zábavným dabingem Josefa Dvořáka, poté ze zpěváků a scének či historek herců a hereček. Později a mám důvodné podezření, že naprosto záměrně, se snažila vzhlížet k tehdy šíleně úspěšným nováckým estrádám, byť v trošku slušnějším podání, ustupovala talentová část pryč. Naštěstí tento záměr nikdy nedosáhl pochybné kvality typu Petra Novotného nebo Zlaté mříže složené z laciných a trapných vtipů. Pozdější díly byly slabší ale pohybovaly se v únosných mantinelech. Plusem bylo navíc i mnohé objevení zábavných lidí, kteří se osvědčili i lety. Ať už imitátor Petr Jablonský, či dvojice Izer - Dobrodinský, kteří v Šanci snad vždy předvedli ukázkovou parodii aktuálních televizních formátu způsobem jim vlastním, tedy ujetým. Některé scénky jsou dodnes kultovní Tabúú, 7 čili sedm dní, anebo Receptář. Můžeme ovšem vzpomenout i na legendární scénky Jiřího Wimmera Ostrava a Dirigent, či Mrazík Martina Dejdara. Šance měla vždy podle mého názoru výkyvy v kvalitě, něco bylo dobré, něco o trochu méně a později mnohdy i uměle vtipná, leč stále svého času velmi snesitelný a občas i zajímavý pořad. 60%

    • 13.4.2020  21:45
    Bajkeři (2017)
    odpad!

    Je to neuvěřitelné, jak se Kolečko bez Prušinovského dokáže vyprsit. Opravdu je to velice zoufalé prsení. Kolečko je prostě tragický pseudostylový scénárista. Moje uši a oči krvácely. 0%

    • 13.4.2020  00:41

    ''Omlouváme se, že vám náš host sežral zvukaře...'' Tihle upíři jsou naprostí božani!

    • 11.4.2020  17:21

    158 verze klasického příběhu o přerodu nesnesitelného bručouna do miluši papuši. Světová kinematografie točí tyto věci klasicky teple a slzopudně, pouze s malými, leč absolutně nepatrnými změnami. Tohle se třeba odehrává ve Švédsku. Vzlyk, vzlyk. 50%

    • 1.4.2020  16:10
    Televarieté (TV pořad) (1970)
    **

    Je třeba zásadně oddělovat. Televariete je vyvřeliště mnohdy skutečně divných zjevů, pochybných zahraničních zpěváků, trapných varietních vystoupení. Na druhou stranu se pořad opírá o poměrně kvalitní verbální humor Vladimíra Dvořáka a Jiřiny Bohdalové, který v určitých okamžicích sice nefunguje příliš dobře, někdy i ve scénkách, ale pořád je citlivý rukopis Dvořáka cítit. Ovšem tento zdlouhavý pořad vyplňují tito dva menšinově, stopáž mnohdy k 90 minutám ubíjí výše zmíněný póvl. Socialismus nebyl jednoduchý. 40%

    • 30.3.2020  04:37
    Zrádci (TV seriál) (2020)
    *****

    Až si zase budu stěžovat, kam se žene český film a seriál, vždy si vzpomenu na Zrádce, protože budu vědět, že existují lidé, kteří ještě umí natáčet a dovedou vyjádřit obrazem, zvukem, slovem a hereckými výkony všechny emoce a poselství, co říct chtěli. Zrádci Viktora Tauše, Mira Šifry, Martina Douby, Aloise Fišárka, Jana Kadlece, Petra Ostrouchova a dalších je ta NADĚJE, pro kterou stojí za to přežít všechno ostatní. 100% P.S. a WillBlake má pravdu, text Martina Šrajera (na csfd jako Matty) na Alarmu, je všeříkající.

    • 26.3.2020  18:30
    Rédl (TV seriál) (2018)
    ****

    Velmi dobře gradovaný a napínavý příběh. To je Rédl. Velkým plusem celé minisérie je spojení režiséra Hřebejka se Šáchou jako kameramanem. Oba dva si totiž od sebe dali nějaký čas oraz, aby se nakonec sešli a vyčarovali výbornou atmosféru raných a potemnělých devadesátých let i ve spolupráci s designerem Býčkem a skladatelem Acherem. Dalším velkým plusem je Miro Šifra, jenž dává svým scénářům opravdu neobyčejnou péči. Opravdu to z toho čiší na sto honů, že Šifra bádal opravdu velmi hluboko, širokým vhledem do tehdejších let a odborně se jeho scénář dostává přesně tak na výši jako u aktuálních Zrádců, kde stejně v Rédlovi nám dopřává i slušné pozadí hlavních postav, kdy známe, jak asi jejich soukromí funguje. --- Bohužel zase se ukázalo, že sázka na Ondřeje Sokola v hlavní roli není docela šťastná. On dovede zahrát některé scény zajímavě, ale obzvláště v poslední části srazil jeho výkon, docela solidně rozjetý rychlík Šinkansen na Pendolino. Bohužel je to na něm i vidět v některých momentech. Jako by se potutelně usmíval. Sokol si totiž vytvořil tak pevnou komickou auru kolem sebe, že je mu velmi těžké uvěřit tuto roli Romana Rédla. Ale na druhou stranu je třeba herce chválit. David Novotný, jenž nás už nemusí přesvědčovat o tom, jak vynikajícím hercem je, tu předvádí tak prvotřídního zmrdečka a v konečném důsledku i děsivou zrůdu, až přecházel zrak. Nepřekvapivě dobrá je i Petra Hřebíčková, ta pouze potřebuje role jako je tato. Ne děsivé party v romantických sračkách. --- V Rédlovi je ovšem nejdůležitější ten zmatek, z počátku 90. let, kdy se po převratu staré komunističtí bossové dostávali na svobodu a nová garda policajtů nebyla tak úplně nová, ale namíchaná se starými strukturami, které tu fungovali, jako by se nic nestalo. Jenom se můžeme podívat, jak jsme to s těma bolševickými hajzly podělali. 80%

    • 23.3.2020  18:25

    Belmondo ve své nejlepší komediální formě ever. Mám Nenapravitelného a věčně rozlítaného Belmonda radši než Zvíře Belmonda. 90%

    • 20.3.2020  23:58
    Párty Hárd (2019)
    ***

    Bizár na třetí. Multiupgrade Superbad. 60%

    • 20.3.2020  22:02

    Utoya 22. července, která se tedy na rozdíl od Greengrasova pokusu, liší tím, že se odehrává pouze na ostrově Utoya a nikde jinde, i norští filmaři zvolili hlavní postavu, v tomto případě nesympatickou Kaju, která chce být za socdem premiérkou a na tábor tomuto podobný se dochází hádat. Jenže ejhle náhle se objeví (ve filmu to jméno nepadne) Breivik a v tu ránu jdou srandičky stranou. Film byl natočen pouze na jeden záběr, kdy kamera stále je v patách hlavní hrdince (pozor fiktivní!! hrdince). A hle jsem si jistý, že leckomu to je nějak povědomé. Ano, mě například tento film dost připomenul letošní 1917. Ano je to divné, ale v hlavních momentech rozhodně. Jednak tedy zpracováním a jednak i použitým dejme tomu dějem, protože hlavní hrdinka musí nutně během celého masakru hledat svou mladší sestru a celý film je vlastně o tom. Tato věc tomu u mě srazila body. Nevím, co za emoce tomu chtěli tvůrci ještě dát, když už tak jich tam je dost. Protože jinak se jedná o velmi dobře natočený a mrazivý snímek, ve kterém střelec objeví pouze na pět vteřin, jinak slyšíme pouze výstřely z dálky, a to působí velice nepříjemně samo o sobě. Ždímání emocí pokračuje ještě v několika dalších scénách a bylo to nadmíru zbytečné.Herci to hrají dobře, v mnoha ohledech film funguje, je dost autentický, je mluven norsky, nikoliv anglicky. Bohužel v mnoha ohledech se trochu sráží. Nicméně výsledné hodnocení bude úplně stejné jako u Greengrasse, nicméně Utoya měla trochu větší potenciál, v mých očích. 60%

    • 20.3.2020  13:59

    Greengrass má tradičně dobrou tu fázi filmu, kdy inscenuje samotnou událost. Těch prvních čtyřicet minut je opravdu působivých, pak ale nevím, co se stalo, ale došel tomu dech. Zatraceně dlouhá stopáž tomu opravdu neprospívá, kéž by si to Greengrass uvědomil, stejně jako v Letu 93. Tam navíc se nezaměřoval na jednu konkrétní osobu, ale řádně to rozložil. Bohužel i to tomu dodávalo punc dramatičnosti. A je to škoda. 60%

    • 19.3.2020  16:56
    V pasti (2018)
    ***

    Bird Box se nachází v pasti svého vlastního vyprávění. Dlouho jsem neviděl film, ve kterém by byla tak kontraproduktivní práce s flashbacky. Půlka příběhu je vyprávěna retrospektivně (především ve skupině lidí ve většinou uzavřeném prostoru) a půlka v realitě filmu (Sandra Bullock s dvěma dětmi plavící se po řece). Samotná Heisserrova výstavba příběhu způsobuje poměrně zásadní nedokonalost celého filmu, v němž se o žánr thrilleru sama sebe připravuje. Předvídatelností až zarážející. Vzhledem k okolnostem dalšího děje se totiž dá všechno očekávat, a to se scénárista může klidně zbláznit a servírovat nám monology postav z flashbacků, když pak stejně víme, nebo minimálně tušíme, co asi přijde dál. Můžeme se ale na druhou stranu utěšit alespoň tím, že pokud jsme alespoň dostatečně zvědavý, tak se dozvíme, jak se to celé asi stane a jen si odškrtáváme položky na našem seznamu. A to zase není tak úplně hrozné, obzvláště když se můžeme po dlouhé době kochat větší rolí Johna Malkoviche, jemuž se dá věřit snad všechno. Jenom škoda, že dnes je lineární vyprávění považované už trochu za konvenční a zrovna tady by to tomu prospělo. 60%

    • 7.3.2020  23:18
    27. Český lev (TV pořad) (2020)
    ***

    Když to vezmu od konce, tak pro moje gusto nemohly vrcholné kategorie dopadnout špatně. Marhoulovi jsem toho Lva přál z celého srdce a to nejenom proto, že je Nabarvené ptáče úctyhodně vyprodukované, ale i proto, že je to kvalitní film s důležitým poselstvím v duchu Vláčilových či Kachyňových snímků ze šedesátých let s neuvěřitelnou kamerou i dnes oceněného Vladimíra Smutného. Nicméně ve mně zavládl nepatrný stesk kvůli Staříkům, které subjektivně řadím v kontextu letošní tvorby výše, ale jak říkám za Marhoulovu odvahu, píli a mistrovství nemám důvod cítit až extrémně přehnané rozhořčení. ------ Abych si odbyl sérii dojmů z ocenění, tak pouze ve zkratce. Nesmírné štěstí ve mně zaplálo při ocenění obou pánů herců Mrkvičky a Schmitzera ze Staříků, dále pak při Lvu pro Terezu Voříškorambu, či scénář Jiřího Havelky za Vlastníky a extrémním způsobem rozsvítil můj večer Viktor Tauš s jeho Vodníkem, jemuž ocenění dopravil herecký ansámbl Dejvického divadla, i s herci jemu zaslíbenými a se skokem do náruče Vaška Neužila. To bylo pro mě emotivní, neboť ty lidi úplně miluju a především miluju jejich práci, to bylo prostě symbolické. ------ Nemohu mít příliš výhrad ani k samotnému průběhu večera, o němž by ve své podstatě měl být samotný komentář především. Václav Kopta mě už podruhé přišel docela dobrým průvodcem, držel svůj styl a i poměrně pěkně reagoval na odpovědi některých předávajících. A už podruhé nás vtipně provedl společně s tvůrci filmů loňskou filmovou nabídkou. Nicméně mi chvílemi nesedí jeho styl humoru, při kterém se asi nejlépe projevil až v samotném závěru, kdy diváky zmatené nějakým předáváním uklidnil, že další díl Peče celá země upečou příští týden. --- Celým večerem se linula poměrně příjemná atmosféra, kterou nenarušilo žádné extrémně podivné vystoupení, naopak večer pozvedli např. nakažlivě rozesmátá Klára Melíšková, nebo Jiří Havelka nejprve předávající a poté děkující sousedce z přízemí, a až na malé drobnosti o nezávislosti ČT se neudál ani žádný politický agitační projev. Hudbou letošní ročník podbarvily Tata Bojs a to jako supr fajnově. Takže vcelku ročník, který mě nenaštval a to už vlastně podruhé za sebou, takže to vypadá, že České lvy mají v podobě Marka Najbrta jako kreativního producenta docela solidní jistotu. Ani letos si všem neodpustím mírnou kritiku, kterou už píši asi minimálně už potřetí. Absence medailonků u nominovaných mi přijde čím dál nepatřičnější. Ano, lze namítnout několik věcí, ředitel Dvořák by asi řekl, že si na ČT1 v sobotu večer nemohou dovolit dát Kolju až na 22:45. Za druhé by se také dalo říci, vždyť to máte na internetu, tak se tam na ně můžete podívat. No to je sice všechno pravda, ale jako divák znalý všech filmů se dovedu vžít do situace, kdy se na to dívám i jako neznalý divák. A tento divák by měl mít právo na to, se seznámit s tím, proč jsou daní tvůrci nominovaní a za co. Výčet jmen a obličejů se obávám není úplně šťastná volba. A pokud se přímý přenos vysílá na první programu ČT, tak bych full service očekával a pro slavnostní večer žádal bez servítek. Jinak se klidně mohou České lvy vysílat na ČT2 či ČT Art, kde si ho najdou pouze filmový fanoušci, kteří tyto medailonky nepotřebují. --- Ale dobrá, toho negativna prostě každým rokem ubývá a to je vcelku dobře pro nás pro všechny. 70%

    • 5.3.2020  16:24
    Frčíme (2020)
    ***

    Pixar je rozhodně stále boží, ale Frčíme mi tak nějak nesedlo. Jedná se tentokrát o upgradovaný svět řeckých mýtů a bájí a světa Tolkiena, ve kterém dva braši pouze s mámou dostanou možnost oživit svého otce alespoň na den a všechno je to zase o rodině, o odvaze, o překonání sebe samého s dojemným, ovšem nikterak násilně patetickým, koncem. Tentokrát jsem ale zase tak nebavil, svět byl nápaditý, ale něco jsem tam postrádal, bylo to chvílemi trošku moc bláznivé. Na druhou stranu stále se jedná o nadprůměrnou podívanou, dobrá byla hudba Danna Brothers. Ale holt po nadšení z Inside Out a naprosto odzbrojující Coco, jsem nedostal úplně to, co bych očekával. Filmy Pixaru jsou ale kapitola sama o sobě. 60% P.S. Film jsem viděl jak s českým dabingem, tak i v originále s titulkami a musím říct, že ač je dabing poměrně super, tak originální znění, kde hlavní hrdiny mluví dvojice Holland - Pratt a Manticoru Octavia Spencer je ještě suprovatější.

    • 4.3.2020  13:50

    Velice příjemný film. Teplý digitální psí příběh s úžasnými lokacemi hrající si až s idylou, dobře nasnímané a s Harrisonem Fordem v jedné z předních rolí, jemuž nelze odolat. 60%

    • 3.3.2020  16:58

    Agresivně debilní stupidita, která směle konkuruje Kameňáku ve své nehorázné bizarnosti, kde se herci "vyřádili". Pokud bych chtěl být zlý, řekl bych, že je to sračka s prodejnými děvkami (čti herci). Cílové publikum: čtenáři Blesku a diváci TV Nova. Jsem naštvaný a to hodně, uff, klid, klid. Ááááá - ATSMOP.. Áá.. přeoperovaný Táborský.. Áá.. Sladká - Kozinová Holubová... Áá Skálová Scullyová Vágnerová. 0%

    • 27.2.2020  17:46
    Modelář (2020)
    ****

    Asi nejodvážnější český film posledních let, kde se Zelenka nebojí použít reálná jména dnešní přední politické scény a dělat si prdel ze Zemana. Beru to jako Zelenkovu až téměř nutnost k vyjádření se k aktuální situaci a době, kterou zdobí neobvyklé anomálie. Hádkův zoufale polonaivní muž se smyslem pro spravedlnost je postava, o níž stojí za to přemýšlet. 80%

    • 27.2.2020  15:56
    V síti (2020)
    ****

    Dobrý a výborně prodaný dokument, ale až příliš tlačící na emoce a působící mnohými záběry na šokované dokumentaristy jako takové velké egoistické představení, jakoby se pasovali režiséři za rytíře, kteří přišli oddaně zachránit svět. Což mi na Klusákovi vadí, oproti třeba Heleně Třeštíkové, která se snaží držet zpět. Ale s obsahem, na který se mnohdy dost blbě kouká, a některé momenty způsobují pocit fyzické nevolnosti a zhnusení, není problém (samotný obsah ale v reálu problémem je a závažný). V Síti ale není až tak příliš vážný a přináší ať už chtěně či nechtěně odlehčené momenty, jenomže způsobem, jakým se dokument v médiích a na veřejnosti propral, tak jsem cítil jeho lehké otupění. A asi nejvíc mě otupil doprovodný klip Tomáše Kluse, ačkoliv na jednu stranu chápu jeho zapojení, tak na druhou nemohl přijít s ničím horším. Ale to jsou jen vedlejší účinky, které ovšem pak mají vliv na to, jak se na celek dívat. 70% P.S. Velmi mě mrzí, že jako je propíráno V Síti, nebyla propagovaná i Dálava Martina Marečka, o níž si myslím, že je ještě lépe natočená než tento Klusákův egokoncert.

    • 25.2.2020  16:04
    Gentlemani (2019)
    *****

    "Nezabil jsem ho, zabila ho gravitace." Evidentní návrat ke kořenům a prostředí, kde se Guy Ritchie cítí asi nejlépe. Výborně napsané, zahrané, přičemž to je jedna z nejlepších rolí Hugh Granta za poslední roky, svého Fletchera si užil náramně, a navíc se mi moc líbil i Colin Farrell a všichni ostatní ale především zase ta stavba vyprávění, prostřednictvím vyprávění Grantovy postavy, je vynikající a vtipná (dabing na stadionu). A to jsem se chvílemi lekl, že uvidím něco jako v Malých ženách, ale tady je to dostatečně dobře vybalancované a vypointované. Stoprocentní plus je soundtrack, nejraději mám skladby pod úvodními titulkami a na závěr The Jam. 90%

    • 23.2.2020  21:54

    Už opravdu nechci zmiňovat všechno, co mě na tom bavilo a řekl bych až okouzlilo. Tým okolo režiséra Viktora Tauše, kameramana Martina Douby a střihače Aloise Fišárka dokáže v naší audiovizuálně tvorbě asi nejlépe a nejgeniálněji sestavit výsledný produkt tak, aby každá scéna fungovala sama o sobě intenzivně a mrazivě. Vytvoření atmosféry scény a prostřihy mimo jádro scény (funguje i v dokonalém souladu nálad hudby Petra Ostrouchova), virtuální zapojení diváka do děje a přenos aktuálních emocí a tenze mezi herci na diváka funguje v Taušově a Doubově podání neuvěřitelně silně. Kompaktní celek je ale i díky scénáři, nejenom formě. Miro Šifra se připomněl už Rédlem a jak vidno máme talent světového měřítka (srovnání má snad jen ve Štěpánu Hulíkovi). Šifra nemilosrdně ukazuje svým kolegům jak vytvořit dokonalou expozici a vyložit výborně karty na stůl, a zároveň si dovolit v českých podmínkách i pár poměrně překvapivých zvratů. Nelze hodnotit něco po první části, ale pro mě jako obdivovatele Viktora Tauše, který ví, jak konzistentní režisérem je, s ohromnou vlastností empatie a darem působivosti a prácí s herci u nás málokdy vídaným (třeba Václav Neužil u Tauše hraje ještě o dost lépe než jinde), si dovoluji tvrdit, že Viktor Tauš je naším nejlepším režisérem posledních let a kdo ví, zda vůbec nejlepším po revoluci. Opravdu tohle je moje gusto a pouze tyto minisérie, které překračují a co víc pokořují současnou českou kinematografii, mi způsobují stav plnohodnotného a intenzivního audiovizuálního zážitku. 100%

    • 18.2.2020  18:02
    Malé ženy (2019)
    ***

    Dávám sice tři hvězdy, ale není to rozhodně špatný film, naopak na něm nacházím spoustu vynikajících věcí od režie Grety Gerwig, přes vynikající herecké výkony, a to především všech ženských hereček v tomto snímku až k zajímavé kameře a výpravě. Ale bohužel ta scénáristická konstrukce s mnohačetnými retrospektivami a mystifikacemi, co je a není reálné mi přišlo extrémně překombinované za rámec snesitelnosti, nehledě na tak trochu pomalý úvod, který dokáže donitit k pozyvování. Nicméně až do dnes jsem čekal na ohodnocení Lady Bird a musím říct, že jsem přidal spíše tam než tady. Každopádně Greta Gerwig má vynikající koordinační schopnost poskládat scény extrémně zajímavě a působivě. A Florence Pugh žeru. 60%

    • 17.2.2020  21:41
    SuperStar 2020 (TV pořad) (2020)
    odpad!

    Připadal jsem si jak na nějaké silné droze. Opravdu mě zaráží, co chtějí tvůrci říct tou absolutně neorganickou porotou. Jakou kvalifikaci mají rozhodovat o zpěvu Leoš Mareš nebo herečka Patricie Pagáčová? Před startem jsem si to omlouval tím, že z Mareše se stane později ten přísně utajovaný moderátor, ale to asi nebude, pak jsem si nalhával, že bude nějak přes ty social media Instagram, což zní jako blbost samo o sobě. Nevím, asi bude dělat humor. Nechápal jsem nic. Čekovský evidentně také něco nitrožilně požil, jinak nevím, proč vydává stále nějaké dementní zvuky. Habera chvílemi na to také vypadá a to až tak, že nadměrně používá spojení ''brutálně NE'' či zapomíná, že není v soutěži ČS má talent a není Jaro Slávik. Nejvíc ale fetoval štáb, střihač a scénárista, kdy přivádějí snad pouze samé exoty či divné klony Štikových, relativně zajímavé lidi posílají domu a hoptaunfanjouap pošlou do dalšího kola (ukázalo se o co tady jde a nejde) a absenci moderátora nahrazují zvláštními videi porotců chovajících se jako orangutani. SuperStar is fucked. 10%

    • 16.2.2020  22:00
    Past (TV film) (2020)
    **

    Při sledování jsem cítil velký potenciál celé látky, ale chtělo by to trošku větší prostor. Takhle z toho vzniká útržkovitá, chvilkami jemně laciná a rozpačitá podívaná, ze které čiší televiznost. Natočená až příliš rutinérsky bez pořádné invence, opravdu nepočítám ty zpomalené záběry a Mertovu hudbu, která byla velice nepatřičná až směšná (donutila mě vzpomenout na Kocábova Husa). K tomu všemu by byl zapotřebí potřebný budget a odvážnější režijní a především scénaristický přístup. Velký problém bude pravděpodobně právě ve Viktorovi Polesném, jehož scénáře nejsou dostatečně zajímavé, a to jsem řekněme z jeho poslední historické trilogie viděl všechny, ale na Zločinu v Polné bylo znatelné, že ho psal doktor Šašek, s nímž se bohužel nedá příliš srovnávat. Mezi jasná pozitiva filmu rozhodně patří Zuzana Stivínová, jejíž herecké mistrovství ale tak nějak známe. Překvapivý byl i dobře podaný výkon malého herce Adama Vojtka, ačkoliv jeho vrcholnou scénu považuji za nehoráznou ždímačku slz, kterou by si snad ani Svěráci nedovolili. Bohužel ale jinak prakticky není co hodnotit kladně a velice paradoxně působí fakt, že se tato sterilní záležitost příští týden vystřídá se Zrádci Viktora Tauše, kteří jsou natočeni ve stejný rok, ale nevypadají jako z 80. let. 30%

    • 10.2.2020  12:45
    Oscar 2020 (TV pořad) (2020)
    ***

    Člověk se každoročně těší na tu noc plnou filmu a jeho oslavy, a pak se mu to rozleží v hlavě a je zklamaný (ne-li, že rovnou usíná). Jediná věc, která celý večer rozzářila byla ta adorace Parazita. To bylo skvělé, jinak ale veskrze očekávaní vítězové a vítězky, kdy jsem se marně modlil, aby si v hereckých cenách něco odnesla Scarlett Johansson. Bylo to marné, a tak herecké kategorie nabídly pouze kývnutí a vyšuměli. Ale celkově se show (opět bez moderátora) nesla ve velice zvláštním duchu. Kdybych chtěl být zlý, řekl bych, že to byla nuda k posrání. Náhradu za moderátora a jeho vždy očekávaném monologu scénáristé vyřešili ještě celkem šalamounsky Stevem Martinem a Chrisem Rockem. Pak už to, ale bylo velmi sterilní, kdy pouze jen někteří předávající dokázali vzbudit alespoň menší úsměv na rtu (Maya Rudolph a Kristen Wiig a Olivia Colman). Za vrchol podivnosti považuji vystoupení rappera Eminema, to jsem si nebyl jistý, zda už se mi to celé nezdá. Nicméně akademie zaslouží uznání, že po letech vystoupila ze svého stínu a prokázala, že vnímá jednak netuctovou, a druhak světovou kinematografii. Jen mám z dnešního pohledu vztek z toho, že si to akademici neuvědomili už loni s Cuaronovou Romou. Český komentář letos OK (jenom hlas Šárky Gmiterkové je dost sexy). 50%--- Vím, že by se to nemělo oddělovat, ale při sledování záznamu jsem si tak nějak řekl, že to byli, i přes celou nudnou show, přelomový Oscaři a ti by se měli trošku odlišit.

<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12