ForGump

ForGump

Jiří Vlček

okres Kladno

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 19.5.2019  22:22
    Klec (TV film) (2019)
    ***

    Velice slušný thriller, který je nejsilnější právě v Kleci. Tam Jiří Strach servíruje napínavou hru o dvou osobách, která má v sobě až nečekané prvky, o nichž si myslím, že budou překvapivé pro mnoho diváků. Sluší se říct, že tvář těmto postavám propůjčili Kryštof Hádek a Jiřina Bohdalová. Netvrdím, že šlo o jejich nejlepší výkony, ale úctyhodné byly od obou a u paní Bohdalové se nedivím, že zvládla takto obtížnou úlohu, ale Kryštof Hádek si s úkolem ztvárnit odpudivou postavu poradil možná ještě lépe. Za to, co probíhalo před Klecí, ale body nahoru dát nemohu, to bylo řádně sterilní. Každopádně jsem rád, že u Jiřího Stracha a jeho nepohádkových jednorázovek je velká spolehlivost, že dopadnou alespoň dobře. Klec by dopadla výborně, kdyby se z ní něco málo vytrhlo. 70%

    • 12.5.2019  21:19
    Živé terče (TV seriál) (2019)
    **

    To je tak, když se neumíte rozhodnout, jak pojmete celý seriál. Notně dlouho vypadal vážně a pak v závěru se do toho přidá komedie a rázem je s nějakým napětím amen. Byl bych ochoten na to přistoupit, kdyby se to od začátku prezentovalo jako cynická komedie, ale ono to tak nepůsobilo. Podobně jako první Exorcista a ve srovnání s Živými terči vychází jako vítěz. 40% P.S. Vyjmout první a poslední sérii byla by to více něž nadprůměrná podívaná, na kterou by se velice krásně vzpomínalo. Hřebejkovy dvě minisérie (třetí Mrtvý psi jsou OK) to poměrně citelně kalí.

    • 12.5.2019  21:15

    Děkuji za pobavení, ten závěr byl k nezaplacení. 30%

    • 15.4.2019  15:27

    Chci být pozitivní. A tedy Vladimír Michálek se od minule zlepšil, přičemž pokud bude pokračovat dále, tak už brzy uvidíme něco jako Zapomenuté světlo. Trochu ho podezírám, že chce natočit nějaké kultovní filmy jako bratři Coenovi/Tarantino, i tím, že z předchozích známostí obsadí známé herce, dobře to natočí a hudbu nechá dělat kultovního Romana Holého. Jenže tenhle film je dementní, nelogický, absurdní, šílený, zbytečný a... tak. Schválně si najděte, jak probíhalo analyzování scénáře ve Státním fondu kinematografie, který i přes odborný rozbor film podpořil, to samé udělala i ČT. 20% Místo koukání na tento film doporučuji recenzi Františka Fuky na jeho blogu, kde s humorem jemu vlastním vypisuje dojmy, jak možná snil, a celý film docela rozsáhle vyspoiluje. A zpětně si říkám, že jsem měl ty peníze dá spíš jemu, než bandě v čele s Michálkem a jejich vidláckým Hádkům, Kaiserovi aspol., které se pouze baví svými malými radostmi.

    • 14.4.2019  21:23
    Vodník - Epizoda 3 (E03) (epizoda) (2019)
    *****

    Nestává se mi to často, ale takhle bezprostředně po skončení, kdybych mohl, tak bych dal i 6 hvězd. Myslím, že jsem viděl asi nejlepší, nejkomplexnější a nestylovější českou sérii minimálně na ČT. Ano dávám 100%.

    • 9.4.2019  19:20

    Solidní milostné drama s poměrně silným závěrem a přesahem. Myslím, že se budou milovníci červených knihoven oblizovat. Za mě musím konstatovat, že k tomuto ztvárnění nemám výhrady, a když je to ještě kvalitně zahrané, tak nemám pocit zmarněného času. 60%

    • 9.4.2019  01:14
    Válka barev (1995)
    ***

    Je to asi jediný film, kam ta Renčova vizuální onanie bezpochyby patří a vesměs je to takový osvobozující film se spoustou látek a paintballovými kuličkami. 60%

    • 9.4.2019  01:03
    Zkáza Dejvického divadla (TV seriál) (2019)
    ****

    Tenhle factfiction pohled do jednoho divadla při jedné zkáze beru s dostatečnou rezervou a pochopením, že si Krobot a celé divadlo potřebovalo nutně vyčistit hlavu a zasmát se sami sobě. Konečné hodnocení je absolutně adekvátní, neboť tu byly minimálně 2 díly, které se vymykaly, a dva, jež byly skvostné, nejvíce loutkařská anabáze s Trojanovým Spejblem a Neužilovým Hurvínkem a existenciálně - zdravotním záchvatem Melíškové a zadruhé prodávání Divotvorných hrnců v Hodoníně s Čermákovým celozeleným vodníkem, který se dostal až na vrchol, Trojanovou volavkou s Myšičkovým harmonikářem a jetelíčkem s Evou a Vaškem a Janou Holcovou na pokoji. Vůbec se mi líbí, jak každá postava/herec dostal svou větší či menší etudu. Jaroslava Plesla si budu už navždy pamatovat jako Richardem III. prolezlého Jaroslava Plesla. Po Dabing Street, jemuž jsem nemohl přijít na chuť, zase návrat Dejvic tak, jak je mám rád. 70%

    • 9.4.2019  00:47

    Tak zápletku/princip s 3D skeny herců už si sice vymyslel(i) Lem / Futurologický kongres (film) s Robin Wrightovou, ale stejně nanesena na Dejvický ansámbl dostál celé své bizarnosti a naprosto zapadl do konceptu celého seriálu, i ten duch divadla v syrečku a následná hostina byla dostatečně přestřelená, ovšem nikterak mimo záměr tvůrců, přesto ten závěr bych asi uvítal poněkud jiný než obrácení se na Krobota, neboť to vyznělo celé tak, jako kdyby právě jeho odchod způsobil zkázu, anebo to byl také záměr a vtipná sebeironizace?. 70%

    • 8.4.2019  20:25
    Teroristka (2019)
    *

    Snaha českých tvůrců otrávit můj život pokračuje dalším letošním filmem, který se jmenuje Teroristka a chtěl by se podobat něčemu od Tarantina. Tím ovšem šáhl někam, kam v mém zcela subjektivním případě neměl. Jako věrný ovečkoidní divák rodáka z Tennessee jsem se cítil velice špatně, protože jeho filmy, a v tomto případě vskutku mělo jít o černou komedii, fungují výrazně na scenáristické úrovni, na dialogické úrovni a ve svém interním světě, v němž věci, které se dějí, dávají smysl a neopomíjejí elementární společenské nastavení. A co čert nechtěl Radek Bajgar viděl několik filmů od Tarantina a pod taktovkou ČT v osobách dramaturgů a kreativní producentů (či jak tam tomu dneska říkají) Michala Reitlera či Jaroslava Sedláčka naservíroval zatraceně znepokojující paskvil, u kterého se divák, který půjde na to od tvůrců Teorie tygra, bude cítit na půl zmateně a na půl ve světě, kde běhají jeho oblíbení herci. Film zakládá humor na nikoliv vejdělkovsko - hoffmanovském sexistickém humoru (ačkoliv sexistické prase tu zastoupeno je), nýbrž na kreativním vymýšlení bizarních a v konečném důsledku nevtipných záležitostech, jako myslivci na terenních motocyklech s mladými ridiči zakládající nový sport, podobný biatlonu a tvorbě jakési nové vojenské jednotky Dukla Chatařská oblast (tenhle název jsem si vymyslel, ten ve filmu není). Hlavní postavou je sedmdesátiletá učitelka důchodkyně, které pije krev (ale pozor díky Janžurové to není aspoň karikatura důchodkyně jako z Ulice) místní řekněme vlivný občan Mach, který má celou oblast pod palcem a z různých, byť i debilních důvodů s ním spí téměř všechny ženské postavy v tomto filmu. A nejracionálnější řešení, jak se ho zbavit je vzít po drobných marných diskuzích s ním zbraň a vykonat osobně zemský boží soud. Ve světě, kde asi nemají různé instituce, přes něž by se šlo dovolávat spravedlnosti. No nicméně na to kašlu, tohle tvůrce totiž vůbec nepálí, těm bude stačit pozdější shrábnutí tržeb, protože rozhodně mají diváci Novy a podobně důvod vyrazit po Ženách v běhu znovu do kina. Jenže je tady ta druhá část problému. Teroristka chce být i černou komedií, jejíž nejsignifikatnější prvky mají přijít především v závěrečných 30 minutách, předtím tu je pár pohřbených náznaků jako postava kterou hraje Liška, či Svarinská, která očividně také chce řešit problémy radikálně, ale její psychopatie je poněkud nerozvinutá i pod tíhou dalších dějů. Zpět ale k závěru, kde dojde na scénu toho gro, co je v traileru, kde se absolutně prokáže, jak scenáristicky, režijně a technicky není Bajgarův snímek schopen přenést to, čím by rád byl, pokud si pamatujete na bizarní zavěrečnou scénu ze Sokolova Krásna, tak asi na nějakém takovém principu. Ten závěr přeskakuje mezi několika nesourodými polohami, v nichž se prostě zásadně projevuje hlavně dialogizační šílenství, kdy se asi dvakrát ze 100 vět strefí přesně do té správné. Ambice něco takového natočit ovšem přesahuje samotný um tvůrců, protože jsem přesvědčený, že něco jako je zásadní scéna z vily by dokázal někdo jiný natočit poměrně efektněji a bez zápachu té českosti. Jenomže tohle vše je poněkud jedno, když se žánr jaksi chce násilně přerodit. V tom tkví můj největší problém s Teroristkou. Byl bych ochoten na ten film přistoupit, kdyby měl jakousi vnitřní zákonitost a byl konzistentní, z níž by po celý film neslezl, ale to bohužel nemá a tím pádem to není funkční celek, jemuž chybí podstatně vybroušenější dialogy a celkově i humor, jemuž by se dalo skutečně smát, nemluvě i o nápaditější hudbě a podstatně lepších technických profesích, které prostě na některé scény nestačí. Vycházejí z toho opravdu jen ucházející herecké výkony Hofmanna a především Janžurové, jíž by ale slušela znovu nějaká ta dramatická role z pera Alice Nellis například. 20%

    • 8.4.2019  02:07
    Vodník - Epizoda 2 (E02) (epizoda) (2019)
    *****

    Libí se mi i ty drobné detaily. Vlivná funkcionářka KSČ na pohovoru s komisařem vytáhne housku a dvakrát si výrazně kousne, opékaní buřtů a hovory, co se týká poživatin, zabírané z dálky, kdežto ty o případu v detailech, ředitel policie nadávající Výrové v zástěře s grilovacím náčiním v ruce, proč nepracuje na důležitějších případech, zatímco se za okny někteří příslušníci policie projíždějí na segwayi apod. Velice ale obdivuji práci scénografů s domem a okolím u Třebovických. Opravdu se velice teším na rozuzlení, každý detail rozhoduje. Ano, já jsem Vodníkovi absolutně propadl.

    • 1.4.2019  17:29

    Nuda, nuda, nuda. V poslední době mám dojem, že vidím filmy předvídatelnější než originální. Nicméně ryzí fádnost jménem Colette získává body za Keiru Knightley, ačkoliv to, že hraje svou postavu od pozdních dívčích let až po dospělost už trochu hraničilo s divností, ale dobře, navíc ona s těmi svými ksichty nemá konkurenci a druhá věc je otevřená, byť v trochu menší míře než bych si představoval, lesbická tématika přelomu 19. a 20. století. Nemá cenu se bavit o výpravě a podobně, neboť to se tak nějak očekává, že bide v zahraničních produkci kvalitní, spíš se má cenu bavit o tom, zda utrácet za tyto filmy více než 200 Kč a troufnu si říct, že nemá, neboť se příběh točí ve velice zaběhnutých a už značně rezavých kolejích. 40%

    • 31.3.2019  22:59

    Asi má moje teorie díry, ale podle mě se Nezvratný osud 4 stal sám sobě vědomou parodií. Všechny smrti mají vlastně strašlivě vtipnou pointu, stejně tak do toho zapadá kajícný proslov (trapně sebereflexivní) černého hlídače následovaný humornou smrtí letícím předmětem, jehož výsledek opravdu nemůže myslet nikdo vážně a podobně. No prostě kvalitní komedie. 50%

    • 31.3.2019  21:51
    Vodník - Epizoda 1 (E01) (epizoda) (2019)
    ****

    Doubova kamera a Taušova režie s Fišárkovým střihovým mistrovstvím tvoří tak abnormálně funkční tvar, že ještě teď mám vykulené oči. Vodník je neuvěřitelně atmosferická podívaná s nesmírně silně vygradovanými scénami, nadprůměrnou prácí s flashbacky a reálem a výrazným obsazením, v němž dostávají všichni herci vynikající příležitost ukázat, co v nich je a Václav Neužil se v prvním díle vytáhl a předvedl jeden z nejlepších výkonů, co jsem od něj viděl a pozor ve dvou časových rovinách. Příběh o vraždě nemluvněte zasazený do parného léta, jehož teplo a špinavost prolézají skrz na skrz a zpoza něj se ozývají v podkresu hlasy a doprovází je smyčce skupiny Blue Shadows. Zatím jsem nadšený podobně jako u Modrých stínů, přesto bych ve scénáři, resp. dialozích našel velké množství drobností, u nichž jsem kvetl, protože mít to ještě důslednější dramaturgické ošetření, tak by to byla historická událost v českém seriálu. Ale chmury stranou, nemůžu se dočkat pokračování. 80%

    • 26.3.2019  19:59

    Zručně natočený feel good teplý lidský příběh, který je víceméně konvenční a strašlivě předvídatelný, ale tak nějak upřímný a elegatně vtipný, což jsem od Farrellyho nečekal. Oba herci jsou navíc výteční. Takových usměvavých 60%. A divím se, že Green Book se objevil v naší distribuci až pravděpodobně díky Glóbum a Oscarům. Měl jsem za to, že tyto slzopudné filmy u nás fungují, ale tak hlavně, že se sem dostal, protože to je stále nadprůměrný film, který sice není nejlepší za loňský rok, ale pozornost si po právu zaslouží.

    • 25.3.2019  19:10

    Jsem potěšen, tedy ze zpracování a technickými aspekty, které nejsou stejné po celý film, ale souzní s tím, co pár prožívá. Reklamním sloganem řečeno - kamera, střih a režie v dokonalé harmonii. Ale, že bych si výskal z těch dvou hlavních aktérů, to se říct nedá. Oba dva razí hodnoty, s nimiž opravdu nesouzním. Ona je strašlivě nekonvenční v rození dětí, v jejich výchově a vzdělávání. Celkově pomerně empatická, ale bohužel mně z velké části míjející. On zase s nejistým zaměstnáním a nezodpovědností na hrbu a se sklony k šerednostem. Z jeho tří zásad o tom, co ke svému životu potřebuje mi bylo na blití. A taky tím se opravdu není čemu v závěru divit, kudy se ubírají jeho další kroky. Opravdu doporučuji tento dokument, který jde v jistých stopách předchozích Manželských etud, zhlédnout. Dostane se vám výtečné sondy do duší některých našich spoluobčanů. 80%

    • 24.3.2019  02:51
    26. Český lev (TV pořad) (2019)
    ****

    Mé hodnocení tohoto večera je silně ovlivněno jeho výsledky, to se holt nedá nic dělat. Přestože jsem spokojený za Všechno bude, nemůžu se zbavit dojmu, že se akademie kála a Olmovi Omerzuovi a ostatním z jeho okolí dopřála satisfakci. Ano, Všechno bude totiž IMHO není nejlepší loňský film, a to i přes jeho veškeré nezpochybnitelné kvality. Tedy z té pětice nominovaných ano, ale Rodinný film je pro mě stále nepřekonaný a bohužel právě Lvy opomenutý skvost české kinematografie. Ale přeju jim to z celého srdce filmového fanouška (hlavně tej Élišce). Nedokážu ale popsat, jak jsem zmatený, protože Akademie vytáhla do popředí filmy Toman, Zlatý podraz, Tlumočník a Jan Palach, aby pak stejně ocenila i filmy Domestik nebo Chvilky a těmito nominacemi maximálně vybavenými snímky nakonec překvapivě pohrdla. Ale budiž, ten výsledek je vlastně jakýsi druh přerodu. Až podezřívám akademiky, že ty filmy ostřílených tvůrců prostě využila, aby nastavila situaci mladý talentovaný režisér přebírá žezlo od staré generace a ty střihy na nebohého Ondřeje Trojana v první řadě, to je něco, co bychom měli zapamatovat. __ Po mé skepsi k moderátorovi večera Václavu Koptovi jsem si po skončení řekl, že sice nebyl vtipný jako Adéla Banášová, hlavně kvůli tomu jeho leckdy nedotaženého humoru, v němž ale zase je invence, nápady, byť lehce okopírované, ale nikterak pohoršující. Úvod v podobě cesty loňskou tvorbou mě popravdě zaskočil. Nic takového jsem neočekával a příjemně se naladil na zbytek večera, který tentokrát nikterak neprokládaly výstupy o politice, snad asi jen proto, že jeho hlavní představitelé tentokrát nepřišli a jsme teď v takovém intermezzu mezi volbami, takže nikdo mobilizovat jako Spike Lee nemusel. Naopak místy svěží podívanou nabourávaly jen interní vtípky ze záchodů od pánů Taclíka a Sokola či mnou už loni kritizované výpustky medailonků, z čehož mi plyne, že už tak velkou neznámou, jakou pro mnohé diváky tyto ceny, z hlediska filmů jsou, tak ještě umocníme tím, že neukážeme a svým způsobem i nenavnadíme diváky, na práci nominovaných. To je docela škoda, byť chápu, že by se muselo v Rudolfinu a hlavně ČT zaplatit o 20 minut víc vysílací času a pronájmu. Ale než se furt vypisovat s tím negativním, hleďme k tomu pozitivnímu. To přišlo vlastně hned v úvodu s oceněním evidentně překvapené Marthy Issové, která prostě v Dukle 61 předvedla něco, co nemohla ČFTA nechat být a vymyslela kategorii s poněkud zvláštním názvem, ale podle mého názoru takovou, jež může přiblížit a zpropagovat něco, co se neudálo nutně v kině. OK, skvěle. Pokračovalo to originálním nápadem, aby ocenění předávaly postavy z loňské tvorby či animovaná vsuvka při předávání cen za režii. Ovšem jsou vždy dvě věci, u nichž těžce měknu. 1) opět promyšlený a dojemný výběr laureáta ceny za mimořádný přínos kinematografii. Vždy když vidím tu práci, v tomto případě paní režisérky Plívové - Šimkové, tak mám husí kůži, protože vidíme průlet životem skvělých lidí, kterým nepatří nic jiného než velký respekt. 2) Im Memoriam sekce. Jež mi letos dala velmi zabrat. Všichni ti skvělí herci, režiséři a další, kteří tu zanechali nesmazatelný odkaz. Pro mě nejsilnější pasáž byla přechod od Stanislava Miloty k Juraji Herzovi, kterým prolínaly obrázky z jejich vrcholného díla - Spalovače mrtvol. Oba zemřeli těsně po sobě. Neuvěřitelné. A závěr Miloše Formana... Shrňme to dvěma slovy - příjemné překvapení. 70%

    • 19.3.2019  22:29

    Sterilní, nudná podívaná se super kostýmy, neméně krásnými exteriéry a kamerou, která je umí velmi dobře a působivě prodat. Nicméně i přes kvalitní výkon Saoirse Ronan a obstojnou Margot Robbie, jejíž prostor je oproti první zmíněné mírně omezen, tak se jedná o pozoruhodně zmatené dílo, kdy jsem při některých aktech a proslovech si nebyl jistý co se zrovna na plátně odehrává a proč. Přičemž mě zaráží jméno scénáristy Beau Willimona, jehož House of Cards jsou nadprůměrně scenáristicky ošetřené, ale zde jsem byl lehce mimo. A myslím, že to bude souviset i s režií, kterou měla na svědomí do teď pouze divadelní režisérka, což se projevuje v plné nahotě při konečné a po 100 minutách jediné přímé konfrontaci obou hlavních postav. Jsem z toho trochu smutný, protože jsem očekával obstojnější film s takhle silným obsazením, bohužel za mě docela promarněná příležitost. 30%

    • 18.3.2019  14:06

    Nemám už na tyto filmy sílu a dávám si takové pozdní předsevzetí, že minimálně letos už nic z Marvel Universe neuvidím. Je to nudné, přepálené, nevtipné (ani Jackson s kočičkou to nezachrání) a Brie Larson nepůsobí v hlavní roli dobře. Její herectví se s Roomem zastavilo a nehnulo. Naopak mi přijde teď extrémně nabubřelé, jako kdyby s Oscarem dostala pocit, že se všechno udělá samo a ona jen nastaví svou tvářičku a leckoho tím ošálí. Nikoliv, je to mimořádný MISCAST. Při snaze nalézt něco pozitivního se dobírám zjištění, že není příliš co najít, ale jen z principu se mi příčí dávat odpad. Do stoky patří pouze vybrané kousky a tenhle se k tomu pouze přibližuje, leč toho nedosahuje. 20%

    • 5.3.2019  18:13
    Favoritka (2018)
    ****

    Asi takhle si představuji vrcholné představitele moci a jejich myšlenkové intrikařské pochody. Ovšem v případě Favoritky se tyto pochody rovnou převádějí do ostrých a skvěle napsaných dialogů, jež se odříkávají v nesmírně stylově nadesignovaných a vypravných scénách. Ve své preciznosti trochu připomínající Nit z přízraků. Řada pozitiv ovšem nekončí. Výrazná kamera Robbiho Ryana nabízí širokou paletu všech možných úhlů, pohledů a rybích ok, což dodává celému snímku dynamičnost a co víc atmosféru, kterou aby člověk dnes ve filmu podobného ražení pohledal. Myslím, že až na jednu scénu v lese se kamera drží na stativu a švenkuje po celých místnostech a dovede tak bezchybně zprostředkovat v jakém prostoru se scény odehrávají. A co je zlatým hřebem filmu? No jistě, máte pravdu. Herecké výkony úchylně slizkého Nicholase Houlta a především třech hereček, mezi nimiž nedokážu rozhodnout, jaká byla nejlepší, ani netuším, v jakých jednotkách to vyjádřit. Colmanová a Stoneová dostávají asi nejlepší prostor na to, aby se projevily v několika vrstvách, kdežto Weiszová dostává tu šanci asi o trochu méně, jenomže její suverénní Sarah, která má zdánlivě všechno pod kontrolou, my přišla jako konzistentnější. A i přesto, že se film v posledních minutách se stane mírně únavným, tak zaslouží krásných 80% s příslibem dalších Lanthimosových kousků, na nichž jednoznačně ulpí moje pozornost.

    • 4.3.2019  21:39

    Tahle hypnóza se zapíše do dějin. Plesl is the new Richard, nebo Richard is the new Plesl?... Zkáza Dejvického divadla bude přesně to, co jsem čekal. Chytře vtipná, bizarní a typicky krobotovská. A i dnešní čísla sledovanosti potrvdila, že to nebude úplně pro většinové publikum jako Most, ale pro ty kteří viděli a líbila se jim Čtvrtá Hvězda, nebo Dabing Street. Vzhledem k tomu, že pod scénářem není podepsáný Kolečko a Prušinovský nerežiruje, tak se dá očekávat, že se tempo dílů nebude úplně závratně zrychlovat a naopak bude přibývat humoru pliživého a možná i skrytého. Tedy ten typ, na nějž se ve zdejších končinách nevypěstoval dostatek trpělivosti. 70%

    • 28.2.2019  15:49

    Ani se nesnažím zamýšlet nad tím, co jsem viděl, protože bych pravděpodobně došel k názoru, že to bylo hodně děravé. Jenže myslím, že stejně jako jednička to bude hlavně k pobavení. A to bylo, rozhodně to není ztráta času, naopak. Opět je tu skvělá Jessica Rothe, parta okolo ní je slušně nacastovaná a některé scénky jsou velice nápadité a vtipné. Nicméně v konečném důsledku nemlich to samé a o vlásek horší, stále ale solidní. 50%

    • 26.2.2019  19:56

    Předvídatelné, dějové motivy víceméně ohrané (ženáč, vdovec/opuštěný chlap s dítětem), laciný a prostě debilní humor o fanynkách, kolících a hovnech a svět, kde chlapi musi být nejakým způsobem, ať už ve větší, nebo menší míře troubové, kteří vždy udělají nějakou chybu, nebo dámy ponižují a ženy bez nich jsou nic/nemají s kým bojovat a stěžovat si, jak je to s nimi těžké. Nejvíce je to vidět v šíleném vztahu Kostková - Vetchý.Tomáš Hoffman před projekcí tvrdil, že Martin Horský je sympatický člověk a jeho dcera je na něj pyšná, to je hezké. Bohužel jeho filmy vzbuzují při sledování tendence se zabít, v lepším případě si jen propichovat uši a oči skrz na skrz. U Bezva ženský to byl ten druhý případ, u Život je Život ten první, a tady jsme nějak mezi. Herecky to trapně nepůsobí (byť jsem si tak nějak uvědomil, že Zlata Adamovská tak nějak prosrala svá nejlepší filmová léta v Ordinaci) a občas se člověk uchechtne, ale to je vše. Jinak to je typická vejdělkovsko - cieslarovsko feelgood comedy pro ženy okolo 40, která rozvíjí svět, v nemž nechce nikdo žít. 30%

    • 26.2.2019  11:29
    MOST! - Epizoda 8 (E08) (epizoda) (2019)
    ****

    Ten konec byl velmi citlivý, přesně tak citlivý v nastavení těch posledních dílů. Sranda byla, ale převážil stesk, protože ten zásah smrti do této série dal všemu takový nový rozměr, jemuž jsem podlehl a málem utíral slzy. Ještě si tento díl dám znovu, abych věděl, zda to bude fungovat i podruhé. Nicméně trochu se musím pozastavit nad tím, co poslední týden seriálu dělala ČT. Ano, mimo to gigapromo, které zabralo více jak dvě hodiny v pondělním zpravodajství, tak narážím hlavně na ten posun času, jehož ospravedlnění jsem shledal pouze v jedné konkrétní situaci, jinak nebylo vůbec na místě, neboť MOST neuhnul ze svých zaběhnutých kolejí a nic šokujícího, z hlediska nejakých vulgarit, nepřinesl, alespoň tedy z mého pohledu. Každopádně nedávalo to smysl a možná budilo i trochu přehnaná očekávání. Ať je to, jak je to, tak na celkový dojem to nemělo žádný vliv. MOST poskytl na pár dalších let ojedinělou příležitost, jak dostat čtvrtinu lidí v Česku dohromady a sledovat poměrně neotřelý vhled na témata, která nemusí být vždy úplně příjemná. Bohužel se obávám, že účinek seriálu nebude mít razantní dopad na zlepšení myšlení a života, pouze dočasný. Rád se budu mýlit a přeju si, aby to tak nebylo. Už jenom kvůli tomu Čočkinovi. Věřím a doufám. 85%

    • 25.2.2019  11:05
    Oscar 2019 (TV pořad) (2019)
    *

    Spousta věcí mě dost iritovala. Po zamyšlení to byla především absence moderátora, který by toto statické nic nějakým způsobem rozpohyboval a udělal ho dynamičtější. Paradoxně ani hudební čísla to vůbec nesplňovala. HalfRevival of Queen působil jako završení roku prznění Mercuryho odkazu a Lady Gaga a Bradley Cooper jen zahráli v nijak zvlášť výrazném vystoupení jinak výrazné písně Shallow na divakův nervový systém, protože se téměř nabízela otázka, kdy se Lady Gaga zamotá do svých šatů, nebo kdo se jí pokusí strhnout z krku ten milionový kus kamene od Tiffanyho.___ Nicméně Akademie opět nabídla nějaký hybrid ocenění, kde nesměl být uražen černý, a masový divák si řekl viděl jsem oscarového Black Panthera či Bohemian Rhapsody. Tohle není správné. Objektivně se opět zapomnělo na daleko zdařilejší snímky. Na First Mana v první řadě, na Favoritku v druhé. Nechci se vlastně do hodnocení jakékoliv akademie pouštět, neboť je to většinou vycházení vstříc nějakému společenskému nastavení a nejedná se o známku kvality, nebo je to zase jmény producentů (například u nás to tak rozhodně funguje). Bohužel letos mě opravdu na ceremoniálu nic nepotěšilo. Umělci opět nepřímo politicky agitovali a všechny ženy světa se spojovaly, aby v už tak neuvěřitelně genderově rozemleté zapáchající realitě stále bojovali trapnými feministickými proslovy. Aby bylo jasno nejsem machomaskulinní hovado, akorát se při těchto výjevech už kroutím studem. Opravdu díky, nechci (mimochodem už se těším na letošní České Lvy). A v poslední řadě mi ČT nedala mé oblibené a spolehlivé komentátory - Baldýnského, Michailidise a Fuku (jeho absence mě znepokojila ještě o trochu víc) - na než bylo spolehnutí se vstupy svého cynickoironického humoru a jednoduše k tomu patřili (v tomhle jsem prostě tradicionalista). Naopak jsem musel poslouchat čtení z presskitů, mluvení do hereckých kategorií a párkrát také zmatení diváka ohlášením jiné kategorie. A tak se tyto Oscary dostaly do mých velice neolíbených.

    • 23.2.2019  01:58
    Kameňák - Sto milionů (S01E01) (epizoda) (2019)
    odpad!

    Není to možná tak trapné, co do hereckého řemesla, ale především velice nevtipné. Hromada vtipů průhledných jako sklo, které navíc vycházejí z těch nejstrašlivějších stereotypů a jsou zde naroubované za každou cenu do sledu bizarních scének s náznakem jakéhosi děje o nejpozitivnější město. Postavy se chovají do jednoho absolutně dementně a co víc jsou obsazeny velice bizarním spolkem, dnes spíše béčkových celebrit - ještě horší než Léto s gentlemanem. Obsazení Leoše Nohy je mi zároveň velká záhada. To že dala Nova víc peněz na to, aby to aspoň nějak vypadalo vem čert. Kdyby raději ty peníze vložila do nějakého lepšího scénáře a pořád nerecyklovala, ale jaké jste si publikum vychovali, takové ho máte. Zábava se dá vytvořit i kvalitně, a to i pro velkou masu lidí, což například MOST! dokázal docela zdatně (ačkoliv jsem si vědom, že stereotypy tam jsou také přítomny, ale velice jinak uchopeny). V případě Kameňáku nelze jinak než být znechucen a to i s přihlédnutím k nějakému troškovskému originu, v nemž se také nedalo mluvit o propracovaném ději, ale provedení bylo o trošku vkusnější a vtipy převedeny obratněji (ano, opravdu si to myslím!) a minimálně ve třetím díle původní série se jednalo dokonce o snesitelný film, ale všechno po tom, se ubralo jen ke snaze parazitovat na původních filmech. 5%

    • 21.2.2019  02:06

    Výsledný celek není ničím objevným. To si opravdu nenalhávejme. Ale otevřel se tady nevídaný prostor pro herecké výkony, nad nimiž nepřekvapivě ční David Švehlík a musím použít spojení, že je nevídaná drzost od ČFTA ho ani nenominovat. Ale co si budeme povídat, když se nejmenujete Biermann, tak holt.. Nic. Úsměvy jsou prostě herecký film s nepříliš dobrým scénářem a kupodivu i technickými profesemi. 50%

    • 19.2.2019  11:29
    MOST! - Epizoda 7 (E07) (epizoda) (2019)
    ****

    Ty hlášky tam stále jsou, ale jak žijete s těma postavama už několik týdnů, tak je to spíš takový díl, ve kterém mi o ty postavy šlo, působil tak nějak naléhavě, obzvlášť se to týká postavy Luďana. Minochodem výborně zrežírovaný díl to je, opět má labužnicky využitou hudbu a celkově to bylo jako něco režírováné McDonaghem nebo Tarantinem. Navíc se objevuje bitka, kterou jsme naposled viděli v Nahotě na prodej, akorát zde to má svéráznou předehru.

    • 13.2.2019  14:23

    Nedal jsem na Rapla dopustit, ale tohle už je do nebe volající. Ta předvídatelnost, nefunkční humor a s prominutím debilní dialogy. Jsem notně zklamaný. 30%

    • 12.2.2019  09:53

    Obecně dvojka a po ní jednička nejsou špatné, trojka je zkousnutelná, ale tento prequel je hrůzná nuda. Jednak postav, kteří jsou (téměř) všichni černoši, je strašlivé množství a ta lacinost celého filmu, které byla docela přítomná i u prvních filmů, se velice odhaluje, když sledujeme ty úvodní sekvence před Očistou. Navíc chybí výrazná a charismatická hlavní postava typu Grillo / Hawke. Opravdu zajímavostí je psycholožka Marisa Tomei, ta si přišla pouze přivydělat. Ať už ten Blum s tím Bayem a především DeMonacem dají pokoj. 20%

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace