ForGump

ForGump

Jiří Vlček

okres Kladno

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 14.5.2018  17:26

    Takhle to nepůjde. Nevím, ale přišlo mi to jako kdyby si někdo loni ke konci roku řekl, že bude nějaké výročí a musí něco rychle natočit. Jenomže ono to vypadá, že minimálně více jak ten rok měli a to je průser. Vznikla psychedelická slátanina s pseudouměleckou vizuální stránkou, jejíž rozpočet je velice jasně patrný. Myslím, že je pozoruhodné, jak tvůrci vyobrazili historické vůdčí mužské postavy, tedy tvrdě pod vlivem svých chotí a je mi záhadou, co je k tomu vedlo. Toto mysterium nejspíše nejlépe vysvětlil autor? scénáře Kosatík, který nechce mít s výsledkem nic společného, neboť to nenapsal tak, jak Zdeněk Jiráský natočil. 20%

    • 26.4.2018  16:47

    Tak a je to tedy zase. Potom, co mě udivil poslední Thor svou bezelstností, tak je tu 150 minutový návrat do reality. Chápu, že fanoušci jsou z toho udělaní (i když nechápu), tohle je prostě unylost nadruhou. Navíc to celé nefunguje už jen proto, že žánr fantasy je dostatečně alibistický a například když jedna postava zemře, tak není problém, jí pomocí kouzelného proutku znovu oživit a to nesčetněkrát, stejnětak cestování časem je nahodilé. Proto nevím proč bych se měl dojímat nad tím, že se někdo rozpustí - nebojte ona ta Captain Marvel přijde a všechny je zase oživý nebo tak podobně. 40% jsou za vtípky od Thora, který prostě zůstává svůj, Strážců Galaxie (Drax, králík, strom) a za nového Spider - Mana, který mě přesvědčil, abych se na tu jeho sólovku podíval. Navždy si budu stát za tím, že komiksovky musí bavit (Thor 3, Deadpool, Strážci). Jakmile se berou vážně a pronášejí vznosné a osudové věty, nemají sebemenší smysl a je z toho prachobyčejná vata a NUDA K POSRÁNÍ.

    • 23.4.2018  15:30
    Metanol (TV film) (2018)
    ****

    Opravdu lahodné a osvěžující pokoukání od ČT. Skvělý Vaculík (nečekaně :D) a Podzimková (překvapení). Berkovcova kamera na hraně sebeonanie, přesto se jí dá leccos odpustit. Velice podobně nekonvenční, i když v jiném směru, jako Doubova v Modrých stínech. Zatím super.

    • 23.4.2018  15:25
    Štafl - Šušně (E01) (epizoda) (2018)
    **

    Ty začátky...

    • 15.4.2018  21:51
    Trojí život (TV film) (2018)
    *

    Předvídatelný, herecky teatrální, bez přetvářky amorální sled pseudolegračních scének, který chce za každou cenu dosáhnout bláznivosti. 15%

    • 29.3.2018  16:19

    Ohromně strhující, byť je z toho filmu až příliš okatě vidět to, na co chce apelovat a příběh je vlastně dokonale zaobalená verze filmů Labyrint, Divergence apod. I všechny ty popkulturní odkazy už trochu chvílemi překypují, ale někdy jsou využity velice pozoruhodně. Některé scény jsou už teď mými oblíbenými, ať už s písní Stayin Alive od Bee Gees nebo absolutně bezkonkurenční využití jednoho filmu Stanleyho Kubricka. Někdo by neuvěřil, že takovýto film ve virtuální realitě natočil Steven Spielberg, ale ten snímek je jednoznačně jeho splněným snem a ukazuje všechno, co má tak rád nebo to, co ho tak fascinuje. A bezpochyby to funguje dohromady dobře. K hercům jen malá poznámka. Rylance je u toho Spielberga zase cool. Vyjadřovat se k vizuálním efektům nemá cenu, tentokrát lucasovo studio Industrial Light and Magic (schválně počkejte si do titulků na seznam těch pár jmen), přináší opulentní podívanou. Ono, kdyby nepřineslo tak by to byl průšvih, neboť to na tom stojí. "Pařmeni" zažijou orgasmus, v mém antigeekovském případě mi při závěrečných titulkách bylo alespoň nedefinovatelně fajn. 80%

    • 3.3.2018  18:18
    Špína (2017)
    ***

    Tvůrkyním nelze upřít to, že chtěly poukázat na závažnou věc, což je správně a naprosto to kvituji, film taky v mnoha scénách působí ohromně silně, depresivně a nepříjemně, Dominika Morávková - Zeleníková je pro kameru stvořena a hraje skvěle. Film jako celek ale nepůsobí důveryhodně i v některých pochodech a postupech postav. Každopádně kamera Dvořáka = super a s režii Nvotové nadmíru v působivé symbióze. 60%

    • 24.1.2018  08:05
    Česko hledá prezidenta (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Televizní i lidské dno. Prima se spetla hned v několika věcech. V moderátorovi, tématech a především nedokázala nastolit atmosféru hodnou prezidentské debatě. Tohle bylo jako v hospodě, lidé v publiku se chovali jako pomatení a sprostě vykřikovali na kandidáty, tedy obzvláště na jednoho. Alespoň se ukázalo, co za lidi volí SPD a současného prezidenta. Jsou to lidé bez elementární slušnosti. Inu jaký pán, takový kmáni. Stala se z toho výpověď o českých komerčních televizích. Jednak, že nedovedou udělat politickou diskuzi, nemají potuchy jak něco takového vypadá, nepracuje u nich nikdo moderátorsky schopný, Karel Voříšek působil nepřítomně jako stroj, který hlásí aktuální počet diváků u televize a že majoritním cílem je hon na sledovanost, ze kterého je jednomu špatně. Ale co se divit, když následovalo Ohnivý kuře.

    • 31.12.2017  21:05
    Velká plavba s Waldemarem (TV pořad) (2017)

    Waldo, mistře nad mistry, zpěváků nad zpěváky, omluv je, oni jenom na Tobě nevinně parazitují. Tohle je mrhání veřejnými penězi. Tedy alespoň podle mých měřítek. Level Barrandov. Amen.

    • 29.12.2017  15:37

    Mám ty lidi, co tam hrajou a točí to, velice rád, ale tady musím hodně přivřít oči. Pilot má navnadit, tedy pokud se stále jede podle starých zvyklostí. Dabing Street ve svém úvodu tak trochu nudí, situace jako ta s Bartoškou přerůstají svou délkou v lacinost a zbytečnost. Seriál ale bude i kritikou dabingových poměrů v Čechách, ta je i v prvním díle a ta rozhodně působí patřičně. Zatím 50%. P.S. Podobně jsem se tenkrát cítil při úvodu Čtvrté hvězdy, která se poté stala mou oblíbenou..

    • 28.12.2017  22:25

    Zvrácený díl, kde všechno do sebe, tak hezky poťouchle zapadá. Bizár, u kterého se nedá nesmát. Výmyk na hrazdě oproti předchozím dílům této série. Prostě krásné pure lunacy.

    • 26.12.2017  04:15
    Nejlepší přítel (TV film) (2017)
    ***

    Vlastně by to bylo no problem, kdyby některé věci nevypadaly jako vycucané z prstu a scénář by dostal trochu větší péči. Poselství tam nějaké také je, peklo vlastně absolutně suprové podle Bočanovském vzoru, včetně Vydrova úředníka a celého pekelného úřadu s odděleními. Herci OK, byť jsem si vědom toho, že kreace dvojice Sokol - Lábus působí někdy až přehnaně teatrálně (a tím vlastně zakrývají to, že tahle pohádka by nemohla kandidovat na tu nejvtipnější). Jinak neuvěřitelný cit tvůrců pro výběr ústřední dvojice (resp. čtveřice), co do typu postav. Nejlepší přítel = Janákem kvalitně natočený průměr. 50%

    • 13.12.2017  12:41
    Nebe a dudy (1941)
    ****

    Superjednoduchý film. I ty ovšem patří do filmového spektra. Jenže né každý je dobře natočen a zahrán. A stlejda Rudla a Fábera nemohly mít lepší představitele. 70%

    • 12.12.2017  15:32
    Kvarteto (2017)
    ***

    Film, o kterém stojí za to přemýšlet. Myslím, který je potřeba vidět minimálně dvakrát. Jeho základní myšlenka je vlastně svým způsobem prostá - je to o lidské blbosti, egoismu a schopnosti sebereflexe, zároveň o manipulaci. Rozhodně se dá říct na první zhlédnutí, že Kvarteto není tak vtipné jako Díra u Hanušovic, ta měla veliké množství osobitých figur a vtipných situací, zde dlužno vyzdvihnout barmana Šamana Jiřího Schmitzera (opravdu po otci zdědil výrazný minimalismus), jehož role rozsahem nevelká, ale vždy absolutně rozbije nastolenou situaci nějakou filosofickou myšlenkou. Díra ale byla jakási moderní zpráva o stavu českých zapadákovů, Kvarteto zase na druhou stranu má ono sdělení a je ještě více meditativní. Rozhodně stojí za nějakou hlubokou analýzu. Každopádně ten nenapodobitelný rukopis a humor Dejvického divadla tu rozhodně nechybí (trochu v menší míře), Krobotův režijní styl je stejný jako v Díře u Hanušovic, film se plíží a pomalu ubíhá, velice pravděpodobně slabší jedinci nebudou mít tu trpělivost u některých dlouhých a napohled zbytečných záběrů. 60%

    • 5.12.2017  19:42

    Zajímavá esence předválečné veselohry. Má to své momenty, u kterých se nelze nesmát. Sympatické hlavní hrdiny, především Anna Fialová je více než skvělá. Přichází ovšem to obligátní ALE. V některých chvílích si s námi Jarchovský s Hřebejkem hrají a myslí si, že v záchvatu smíchu přelezeme přes ty obrovské výpadky v ději a dialogové doslovnostní berličky. Pánové, říkám, že tak hloupý divák není. Přesto je na místě, potvrdit to výsostné postavení Nápadníka na místo 1 ze všech tří filmů. Ovšem globálně zhodnotit celý šestihodinový! snímek, tak už to tak lichotivé nebude. Jako odkrytí tajemství před Pelíšky to taky není uspokojivé. Tedy nerad to píši, i přes tento nejlepší třetí snímek, ale autorská dvojice J+H se dostalo do bubliny svého úspěchu, a teď jen otázka, čím se z toho opět vykroutí. A myslím, že by měla být velice opatrná v příští volbě, protože i diváci už podle čísel návštěvnosti nejsou příliš spokojeni. Nápadník, ale každopádně za 50%

    • 29.11.2017  12:35

    Jsem bezmezně přesvědčen o tom, že další adaptaci nejlegendárnější knihy Agathy Christie není zapotřebí dělat. Jenže Kenneth Branagh má jiný názor. A nakonec je to dobře. Příběh svým vizuálním stylem, svižným tempem a kooperací i s exteriéry zpřístupnil mladší generaci. Měl k dispozici obsazení snů a samotný Hercule Poirot v podání jeho samotného se mi libíl už jen tím gigafousem. Každopádně nedoporučuji starším, kteří pamatují ať už Finneyho nebo Sucheta. 70%

    • 25.11.2017  23:21
    Český slavík Mattoni 2017 (TV pořad) (2017)

    Někdo by si řekl, že Český slavík nemůže svoji laťku bizarnosti posadit ještě níže. A hle, on může. Na pódiu se střídaly výlevy z Dantova pekla a očistce se Sokolovou těžce nezvládnutou improvizaci, kdy tu běžela bezdůvodně smečka psů, tu sám moderátor visel ve vzduchu, opět bezdůvodně, a tu si Lucie Bílá svou tradiční spravedlivou láskou a pravdou postěžovala, jak v těžké době žijeme. Na závěr se vystřihl pro pamětníky opravdu obraz leta nevídaný. Vedle sebe se postavili Karel Gott a Marta Kubišová, tedy ten který v roce 1977 hlásil loajalitu k režimu svým podpisem Anticharty a projevem v Divadle hudby, v němž odsoudil právě lidi jako Kubišová, která celých dvacet normalizačních let protrpěla nemožností dělání své profese. Samozřejmě podobný obraz, již byl k vidění při listopadových dnech, kdy oba slavnostně zpívali hymnu, na počest revoluce. Kubišová, jíž patří hluboká poklona za její pěveckou kariéru, poté zazpívala Modlitbu pro Martu, což vypadalo jako nějaký metaforický obraz. Komunisty deptaná zpěvačka, která končí s vystupováním, zpívá těm v hledišti, kde sedí totalitní hvězdy 80. let jako Michal David nebo Karel Vágner, svou poslední a nejsymboličtější píseň. ---------- Opět se objevil Ortel, tentokrát nepřítomen, ale přítomen v bizarním vtipu Tomáše Matonohy převlečeného za dalajlámu, jemuž ten samý sál, který vloni skupině tleskal, ocenil skoro bouřlivě. Nejlepším vtipem nakonec Sokol sám sebe zachránil, a to, když píseň, stále a dokola se zjevující skupiny Mirai, předělal na Když nemůžeš, tak si přidej! jako útěchu pro obézní lidi. Každopádně tohle každoroční divadlo už není potřeba dále rozebírat, jednoduše absolutní zhůvěřilost, kde se shromažďují lidé, jejichž aktuální vliv v hudební sféře velice opadá. Jenom nezbývá nic jiného než kroutit hlavou a to je tak všechno.. a možná věřit, že Luděk Staněk ve čtvrtek přinese glosu, z řádu nezapomenutelných. NEHODNOTITELNÉ

    • 16.11.2017  11:29

    Nová Marvel série, která začala Iron Manem v roce 2008, mi až do letoška unikala. Upřímně ani mě nelákala, neboť komiksové filmy vesměs považuji za Rychle a zběsile fantasy průmyslu, tedy na jedno brdo a absurdní. Až v roce 2017 jsem se dostal na projekci Thora: Ragnarok. Dostalo se mi prozření. Ve dvou hodinách smršť hlášek s prvky slapstick, která je nudná pouze ve chvílích, kdy se snaží být vážná. Uvolněnost, pohodička, to se mi líbilo absolutně nejvíc, Ruffalův Hulk, tupoš z kamene, Damonovo cameo a stylová Cate Blanchett, a tak dále. Marvel Universe mě tedy dnešními dny zajímá a doufám, že tenhle Thor není jen náhoda. Pokud by se všechno marvelovské odehrávalo tímto způsobem, tak rozhodně souhlasím. Tyhle filmy musí především bavit a to nekonečně, jinak nemají žádný zvláštní význam. 80%

    • 9.11.2017  14:55

    Tak tak, zábava, ale tvůrčí ambicióznost naráží na logiku, což v podobných případech od Lost až po Na Hromnice od den více je velice podstatná záležitost. A spíš než horor, tak college komedie s pár lekačkami s dobrou herečkou v hlavní roli. 60%

    • 9.11.2017  10:40
    The Deuce: Špína Manhattanu (TV seriál) (2017)
    ***

    Tolik Vás to nezasáhne ani nešokuje, tedy pokud jste někdy viděli nahé lidi. A ten celkový vývoj postavy Maggie Gylenhaal nakonec vlastně prochází tou jasnou cestičkou od začátku divákovi nutně zřejmou, bez nějakého odklonu, pokud odhlédnu od toho románku s ''obyčmužem'', který se nějak zvlášť nerozvinul víc. Trochu více by se spíš mělo pracovat s onou legalizací pornografie z hlediska právního, takový hlubší politický vhled, ale slovy klasika ''BUDIŽ'' , Deuce se dá s klidem doporučit jako neškodný exkurz do zaplivaného New Yorku 70. let, ale místo 8 epizod by stálo za to natočit jeden film, max. dva 60%

    • 7.11.2017  20:15

    Paskvil paskvilovitý, v němž Macháček teatrálně šaškuje, aby následně vplul do vážné části role, kterou v mnoha ohledech hraje hůře než Sokol, postavy mluví jako knihy, navíc odříkávají různé modifikace hlášek z Pelíšků, což by nebyl vesměs problém, ale působí to strašlivě násilné až člověka mrazí studem, nechybí ani tradiční štědrovečerní scéna, která je kratší, ale především spousta věcí nedává smysl a také se divák jen spoře orientuje v časoprostoru. Schválně nezmiňuji konec, který to celé jen dorazil, nehledě na dvě groteskové scény, jejichž výskyt působí jaksi nepatřičně. Kroutím hlavou již podruhé a bohužel se obávám, že ne naposled. 20%

    • 5.11.2017  23:08

    První epizoda stála docela za to, ale následující dvě již připomínají klasickou českou seriálovou tvorbu. (Ne)překvapivé zvraty střídají podivuhodné konstrukty. Hádek si drží standard a vyloženě si se svou postavou hraje a modeluje ji zdatně, ale moc navíc toho není. 40%

    • 31.10.2017  22:08
    Milada (2017)
    **

    Povrchní antiemotivní bezdramaturgická podívaná, kde nemáte o nikoho strach, ale máte strach o to, aby se vám nepoškodily oči z věčných zatmívaček (nebo to bylo jen, aby divák neusínal?), sloužících nevím čemu. Horáková, jíž film staví pie destal, nám slouží jako průvodkyně českými dějinami (velmi stručnými), dokonce nám i odinterpretuje slavný výrok O nás bez nás, v rozhovoru s Anežkou Hodinovou Spurnou nám scénáristé názorně a polopaticky předvedou, kdo je kdo a především nám komunisty opět karikuje, navíc nelze nezmínit smrt Jana Masaryka, o níž tvůrci mají naprosto jasno. Scénář napsali tři lidé, celkově se na něm podílelo 7 lidí, ale přepisů bylo neuvěřitelných 52!!! Můj komentář je zároveň varování před zklamáním, neboť každý, kdo si přečte něco málo o Horákové a zná historický kontext, tak nedostane nic navíc. 30% (Kino Světozor - viděno v originální verzi - ANGLICKY s českými titulky)

    • 22.10.2017  22:31

    Dobré. Trpí to jen obvyklým problémem seriálů komerčních televizí (a někdy nejen jich) - nekonečnou doslovností. Tyto seriály vysílané na stanicích typu Nova si totiž myslí, že jejich diváky jsou hlupci, a proto jim stále a pořád musí říkat, že Prokop Král byl 15 let pryč a jeho případ je promlčen (napočítal jsem toto spojení minimálně 5x) a ''fikaným'' způsobem naznačovat, že ta zrzka je jeho dcera atd. Každopádně asi nejlépe natočená novácká věc, režijně dobře vedená, kamerově nápaditá a herecky netoporná, vyzdvihl bych především Annu Linhartovou, což od Nevinnosti a aktuálnějším Semestru není vlastně vůbec překvapení, má super herecký rozsah, skvěle emočně, prostě klasa. A Matěje Hádka netřeba rozebírat. 60%

    • 12.10.2017  15:01
    Sněhulák (2017)
    **

    Val Kilmer stále žije, ačkoliv nevypadá dvakrát dobře a to byl asi důvod, proč dostal tuto roli s rozstřeleným obličejem. A to je asi tak všechno, nic nového jsme nedozvěděli. Snad jen to, že Sněhulák není kvalitativně nic víc, než další část z libovolné německé detektivky typu Big Ben či jeden z horších dílů Midsomerských vražd, každopádně aspoň lépe natočené, byť některé ty paralelní střihy jsem nechápal a z hudby Beltramiho měl vztek, tak aspoň ty zasněžené hory s fjordy. P.S. Zase ten klišé detektiv, tentokrát nijaký Fassbender, tedy chcípacký alkoholik s rozvrácenými vztahy, to už je nějaký folklor. 30%

    • 5.10.2017  22:02

    Tohle filosofování mě skoro tři hodiny zabíjelo, navíc nelze říct, že by to byly všechno myšlenky dostatečně sofistikované o existenci lidstva a smyslu jeho bytí, ale každá věta má v sobě určité nadpozemsko a zvláštní neadresnost, chvílemi to vypadá jako kdyby postavy byly knihy, které ze sebe vypouští spoustu slov a nezájem z vaší strany často přichází, nejvíce iritující postava je Jareda Leta. Film s označením - čekání na Harrisona (btw téměř 2 hodiny trvající, čili za ten samý čas a méně, mi v Arrivalu Villeneuve vyrazil dech, což se zde rozhodně nestalo) a následné prozření při konvenčním konci (vlastně celý příběh mi připomíná ohranou detektivku, zabalenou do spousty slov a nadslov), kde tedy bojuje někdo proti někomu. Naštěstí, jenomže to nedělá dobrý film jako celek, tu dlouhou stopáž kompenzovala vizuální stránka, ve které sleduje opravdu všelijaké kameramanské nápady v zajímavě vytvořeném dystopickém světě, který, ať chceme nebo ne, působí zatraceně depresivně, génia Rogera Deakinse, mnou zvaného DiCaprio Behind the Scenes (bohužel jak známe am. akademiky a po loňské zkušenosti aneb odstřelení Příchozích, ani tento film nejspíš nebude pro něj tím vítězným) a konečně dunivě magická hudba ze stáje Hanse Zimmera. Především díky těmto složkám stojí za to, vidět film v kině a když už tak na zatraceně dobré domácí výbavě. Upřímně má zvědavost byla především na Villeneuva, jak se dokáže popasovat s takovým věhlasným kultem. Jako režisér umí postavit efektně scény, aby něco vyšlo z bodu A a došlo do bodu B a funguje to, takže za něj jsem vlastně spokojený, jenže samotný příběh je mírné vakuum. 60%

    • 17.9.2017  00:42

    Tenhle film prostě frčí (ve stejném tempu jako hlavní hrdinka sama), to je bez debat, a proto jsem byl celé dvě hodiny u vytržení a posledních patnáct minut naprosto převálcován. Důmyslný scénář a Jessica Chastain = spektakulární výsledek, pod heslem Earthquake. (''Byla jsem označena parazitem americké demokracie.'') 90%

    • 7.9.2017  20:36
    Trapný padesátky - Zrození (E02) (epizoda) (2017)
    odpad!

    Prosím. prosím zabijte ty postavy, ale nejdříve tu paní, co to napsala jako pravdu o životě. Díky dostáváte zlatého bludišťáka. 0,1/10, proč? protože Sousedé.

    • 28.8.2017  23:47

    Co to kurva bylo? Ubohost s absurdně čitelným, feministicky přímočaře trapným, nenápaditým humorem (''Uklízečka je v hajzlu - Co? - No, uklízečka uvízla na záchodě.'' nebo ''Jestli tady běžel manžel? To je to nudný doma?'') a ''protřelou'' zápletkou s jakousi trasou D, kdy žena, hledající svého muže, prostřednictvím mobilu a s buchtou v ruce, zabloudí k ženě s parukou, která snídá jahody a vyčichlý sekt a je úžasná a hodně š*ká, pak se omylem dostane do baru, kde se dá do uklidu, a pak ještě něco se záchodem a vykutáleným závěrečným odhalením. Po Rudym, Pečeným Kohákovi a vlastně i té Martě a Věře, další superpřešlap ČT, která občas skutečně šlápne do koňského lejna. Tady ale hluboko. 15%

    • 27.8.2017  21:28

    Při dnešním druhém díle jsem zažil pocit fyzické bolesti a vzteku, co za bláboly vychází z úst herců a jak supernevtipné ty pokusy o humor jsou. Nechápu, co jsou scénáristé zač, ale příčetní nejsou rozhodně a potvrdilo se mi, že jedině Petr Nárožný je super. Už asi radši stačilo. 20%

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace