ForGump

ForGump

Jiří Vlček

okres Kladno

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 13.12.2017  12:41
    Nebe a dudy (1941)
    ****

    Superjednoduchý film. I ty ovšem patří do filmového spektra. Ovšem né každý je dobře natočen a zahrán. A stlejda Rudla a Fábera nemohly mít lepší představitele. 70%

    • 12.12.2017  15:32
    Kvarteto (2017)
    ***

    Film, o kterém stojí za to přemýšlet. Myslím, který je potřeba vidět minimálně dvakrát. Jeho základní myšlenka je vlastně svým způsobem prostá - je to o lidské blbosti, egoismu a schopnosti sebereflexe, zároveň o manipulaci. Rozhodně se dá říct na první zhlédnutí, že Kvarteto není tak vtipné jako Díra u Hanušovic, ta měla veliké množství osobitých figur a vtipných situací, zde dlužno vyzdvihnout barmana Šamana Jiřího Schmitzera (opravdu po otci zdědil výrazný minimalismus), jehož role rozsahem nevelká, ale vždy absolutně rozbije nastolenou situaci nějakou filosofickou myšlenkou. Díra ale byla jakási moderní zpráva o stavu českých zapadákovů, Kvarteto zase na druhou stranu má ono sdělení a je ještě více meditativní. Rozhodně stojí za nějakou hlubokou analýzu. Každopádně ten nenapodobitelný rukopis a humor Dejvického divadla tu rozhodně nechybí (trochu v menší míře), Krobotův režijní styl je stejný jako v Díře u Hanušovic, film se plíží a pomalu ubíhá, velice pravděpodobně slabší jedinci nebudou mít tu trpělivost u některých dlouhých a napohled zbytečných záběrů. 60%

    • 5.12.2017  19:42

    Zajímavá esence předválečné veselohry. Má to své momenty, u kterých se nelze nesmát. Sympatické hlavní hrdiny, především Anna Fialová je více než skvělá. Přichází ovšem to obligátní ALE. V některých chvílích si s námi Jarchovský s Hřebejkem hrají a myslí si, že v záchvatu smíchu přelezeme přes ty obrovské výpadky v ději a dialogové doslovnostní berličky. Pánové, říkám, že tak hloupý divák není. Přesto je na místě, potvrdit to výsostné postavení Nápadníka na místo 1 ze všech tří filmů. Ovšem globálně zhodnotit celý šestihodinový! snímek, tak už to tak lichotivé nebude. Jako odkrytí tajemství před Pelíšky to taky není uspokojivé. Tedy nerad to píši, i přes tento nejlepší třetí snímek, ale autorská dvojice J+H se dostalo do bubliny svého úspěchu, a teď jen otázka, čím se z toho opět vykroutí. A myslím, že by měla být velice opatrná v příští volbě, protože i diváci už podle čísel návštěvnosti nejsou příliš spokojeni. Nápadník, ale každopádně za 60%

    • 29.11.2017  12:35

    Jsem bezmezně přesvědčen o tom, že další adaptaci nejlegendárnější knihy Agathy Christie není zapotřebí dělat. Jenže Kenneth Branagh má jiný názor. A nakonec je to dobře. Příběh svým vizuálním stylem, svižným tempem a kooperací i s exteriéry zpřístupnil mladší generaci. Měl k dispozici obsazení snů a samotný Hercule Poirot v podání jeho samotného se mi libíl už jen tím gigafousem. Každopádně nedoporučuji starším, kteří pamatují ať už Finneyho nebo Sucheta. 70%

    • 25.11.2017  23:21
    Český slavík Mattoni 2017 (TV pořad) (2017)

    Někdo by si řekl, že Český slavík nemůže svoji laťku bizarnosti posadit ještě níže. A hle, on může. Na pódiu se střídaly výlevy z Dantova pekla a očistce se Sokolovou těžce nezvládnutou improvizaci, kdy tu běžela bezdůvodně smečka psů, tu sám moderátor visel ve vzduchu, opět bezdůvodně, a tu si Lucie Bílá svou tradiční spravedlivou láskou a pravdou postěžovala, jak v těžké době žijeme. Na závěr se vystřihl pro pamětníky opravdu obraz leta nevídaný. Vedle sebe se postavili Karel Gott a Marta Kubišová, tedy ten který v roce 1977 hlásil loajalitu k režimu svým podpisem Anticharty a projevem v Divadle hudby, v němž odsoudil právě lidi jako Kubišová, která celých dvacet normalizačních let protrpěla nemožností dělání své profese. Samozřejmě podobný obraz, již byl k vidění při listopadových dnech, kdy oba slavnostně zpívali hymnu, na počest revoluce. Kubišová, jíž patří hluboká poklona za její pěveckou kariéru, poté zazpívala Modlitbu pro Martu, což vypadalo jako nějaký metaforický obraz. Komunisty deptaná zpěvačka, která končí s vystupováním, zpívá těm v hledišti, kde sedí totalitní hvězdy 80. let jako Michal David nebo Karel Vágner, svou poslední a nejsymboličtější píseň. ---------- Opět se objevil Ortel, tentokrát nepřítomen, ale přítomen v bizarním vtipu Tomáše Matonohy převlečeného za dalajlámu, jemuž ten samý sál, který vloni skupině tleskal, ocenil skoro bouřlivě. Nejlepším vtipem nakonec Sokol sám sebe zachránil, a to, když píseň, stále a dokola se zjevující skupiny Mirai, předělal na Když nemůžeš, tak si přidej! jako útěchu pro obézní lidi. Každopádně tohle každoroční divadlo už není potřeba dále rozebírat, jednoduše absolutní zhůvěřilost, kde se shromažďují lidé, jejichž aktuální vliv v hudební sféře velice opadá. Jenom nezbývá nic jiného než kroutit hlavou a to je tak všechno.. a možná věřit, že Luděk Staněk ve čtvrtek přinese glosu, z řádu nezapomenutelných. NEHODNOTITELNÉ

    • 16.11.2017  11:29

    Nová Marvel série, která začala Iron Manem v roce 2008, mi až do letoška unikala. Upřímně ani mě nelákala, neboť komiksové filmy vesměs považuji za Rychle a zběsile fantasy průmyslu, tedy na jedno brdo a absurdní. Až v roce 2017 jsem se dostal na projekci Thora: Ragnarok. Dostalo se mi prozření. Ve dvou hodinách smršť hlášek s prvky slapstick, která je nudná pouze ve chvílích, kdy se snaží být vážná. Uvolněnost, pohodička, to se mi líbilo absolutně nejvíc, Ruffalův Hulk, tupoš z kamene, Damonovo cameo a stylová Cate Blanchett, a tak dále. Marvel Universe mě tedy dnešními dny zajímá a doufám, že tenhle Thor není jen náhoda. Pokud by se všechno marvelovské odehrávalo tímto způsobem, tak rozhodně souhlasím. Tyhle filmy musí především bavit a to nekonečně, jinak nemají žádný zvláštní význam. 80%

    • 9.11.2017  14:55

    Tak tak, zábava, ale tvůrčí ambicióznost naráží na logiku, což v podobných případech od Lost až po Na Hromnice od den více je velice podstatná záležitost. A spíš než horor, tak college komedie s pár lekačkami s dobrou herečkou v hlavní roli. 60%

    • 9.11.2017  10:40
    The Deuce: Špína Manhattanu (TV seriál) (2017)
    ***

    Tolik Vás to nezasáhne ani nešokuje, tedy pokud jste někdy viděli nahé lidi. A ten celkový vývoj postavy Maggie Gylenhaal nakonec vlastně prochází tou jasnou cestičkou od začátku divákovi nutně zřejmou, bez nějakého odklonu, pokud odhlédnu od toho románku s ''obyčmužem'', který se nějak zvlášť nerozvinul víc. Trochu více by se spíš mělo pracovat s onou legalizací pornografie z hlediska právního, takový hlubší politický vhled, ale slovy klasika ''BUDIŽ'' , Deuce se dá s klidem doporučit jako neškodný exkurz do zaplivaného New Yorku 70. let, ale místo 8 epizod by stálo za to natočit jeden film, max. dva 60%

    • 7.11.2017  20:15

    Paskvil paskvilovitý, v němž Macháček teatrálně šaškuje, aby následně vplul do vážné části role, kterou v mnoha ohledech hraje hůře než Sokol, postavy mluví jako knihy, navíc odříkávají různé modifikace hlášek z Pelíšků, což by nebyl vesměs problém, ale působí to strašlivě násilné až člověka mrazí studem, nechybí ani tradiční štědrovečerní scéna, která je kratší, ale především spousta věcí nedává smysl a také se divák jen spoře orientuje v časoprostoru. Schválně nezmiňuji konec, který to celé jen dorazil, nehledě na dvě groteskové scény, jejichž výskyt působí jaksi nepatřičně. Kroutím hlavou již podruhé a bohužel se obávám, že ne naposled. 20%

    • 5.11.2017  23:08

    První epizoda stála docela za to, ale následující dvě již připomínají klasickou českou seriálovou tvorbu. (Ne)překvapivé zvraty střídají podivuhodné konstrukty. Hádek si drží standard a vyloženě si se svou postavou hraje a modeluje ji zdatně, ale moc navíc toho není. 40%

    • 31.10.2017  22:08
    Milada (2017)
    **

    Má význam to, když stránka o Miladě Horákové na Wikipedii dostane obraz? Ani pro základní školy ho nemá. Prostě mám strach, že se opět nepodařilo českému filmu natočit celistvý životopis. Povrchní antiemotivní bezdramaturgická podívaná, kde nemáte o nikoho strach, ale máte strach o to, aby se vám nepoškodily oči z věčných zatmívaček (nebo to bylo jen, aby divák neusínal?), sloužících nevím čemu. Horáková, jíž film staví pie destal, nám slouží jako průvodkyně českými dějinami (velmi stručnými), dokonce nám i odinterpretuje slavný výrok O nás bez nás, v rozhovoru s Anežkou Hodinovou Spurnou nám scénáristé názorně a polopaticky předvedou, kdo je kdo a především nám komunisty opět karikuje, navíc se pracuje i s se smrtí Jana Masaryka, o níž tvůrci mají naprosto jasno. Scénář napsali tři lidé, celkově se na něm podílelo 7 lidí, ale přepisů bylo neuvěřitelných 52!!! Můj komentář je zároveň varování před zklamáním, neboť každý, kdo si přečte něco málo o Horákové a zná historický kontext, tak nedostane nic navíc. 30% (Kino Světozor - viděno v originální verzi - ANGLICKY s českými titulky)

    • 22.10.2017  22:31

    Dobré. Trpí to jen obvyklým problémem seriálů komerčních televizí (a někdy nejen jich) - nekonečnou doslovností. Tyto seriály vysílané na stanicích typu Nova si totiž myslí, že jejich diváky jsou hlupci, a proto jim stále a pořád musí říkat, že Prokop Král byl 15 let pryč a jeho případ je promlčen (napočítal jsem toto spojení minimálně 5x) a ''fikaným'' způsobem naznačovat, že ta zrzka je jeho dcera atd. Každopádně asi nejlépe natočená novácká věc, režijně dobře vedená, kamerově nápaditá a herecky netoporná, vyzdvihl bych především Annu Linhartovou, což od Nevinnosti a aktuálnějším Semestru není vlastně vůbec překvapení, má super herecký rozsah, skvěle emočně, prostě klasa. A Matěje Hádka netřeba rozebírat. 60%

    • 12.10.2017  15:01
    Sněhulák (2017)
    **

    Val Kilmer stále žije, ačkoliv nevypadá dvakrát dobře a to byl asi důvod, proč dostal tuto roli s rozstřeleným obličejem. A to je asi tak všechno, nic nového jsme nedozvěděli. Snad jen to, že Sněhulák není kvalitativně nic víc, než další část z libovolné německé detektivky typu Big Ben či jeden z horších dílů Midsomerských vražd, každopádně aspoň lépe natočené, byť některé ty paralelní střihy jsem nechápal a z hudby Beltramiho měl vztek, tak aspoň ty zasněžené hory s fjordy. P.S. Zase ten klišé detektiv, tentokrát nijaký Fassbender, tedy chcípacký alkoholik s rozvrácenými vztahy, to už je nějaký folklor. 30%

    • 5.10.2017  22:02

    Tohle filosofování mě skoro tři hodiny zabíjelo, navíc nelze říct, že by to byly všechno myšlenky dostatečně sofistikované o existenci lidstva a smyslu jeho bytí, ale každá věta má v sobě určité nadpozemsko a zvláštní neadresnost, chvílemi to vypadá jako kdyby postavy byly knihy, které ze sebe vypouští spoustu slov a nezájem z vaší strany často přichází. Film s označením - čekání na Harrisona (btw téměř 2 hodiny trvající, čili za ten samý čas a méně, mi v Arrivalu Villeneuve vyrazil dech, což se zde rozhodně nestalo) a následné prozření při konvenčním konci (vlastně celý příběh mi připomíná ohranou detektivku, zabalenou do spousty slov a nadslov), kde tedy bojuje někdo proti někomu. Naštěstí, jenomže to nedělá dobrý film jako celek, tu dlouhou stopáž kompenzovala vizuální stránka, ve které sleduje opravdu všelijaké kameramanské nápady v zajímavě vytvořeném dystopickém světě, který, ať chceme nebo ne, působí zatraceně depresivně, génia Rogera Deakinse, mnou zvaného DiCaprio Behind the Scenes (bohužel jak známe am. akademiky a po loňské zkušenosti aneb odstřelení Příchozích, ani tento film nejspíš nebude pro něj tím vítězným) a konečně dunivě magická hudba ze stáje Hanse Zimmera. Především díky těmto složkám stojí za to, vidět film v kině a když už tak na zatraceně dobré domácí výbavě. Upřímně má zvědavost byla především na Villeneuva, jak se dokáže popasovat s takovým věhlasným kultem. Jako režisér umí postavit efektně scény, aby něco vyšlo z bodu A a došlo do bodu B a funguje to, takže za něj jsem vlastně spokojený, jenže samotný příběh je mírné vakuum. 60%

    • 17.9.2017  00:42

    Tenhle film prostě frčí (ve stejném tempu jako hlavní hrdinka sama), to je bez debat, a proto jsem byl celé dvě hodiny u vytržení a posledních patnáct minut naprosto převálcován. Důmyslný scénář a Jessica Chastain = spektakulární výsledek, pod heslem Earthquake. (''Byla jsem označena parazitem americké demokracie.'') 90%

    • 7.9.2017  20:36
    Trapný padesátky - Zrození (E02) (epizoda) (2017)
    odpad!

    Prosím. prosím zabijte ty postavy, ale nejdříve tu paní, co to napsala jako pravdu o životě. Díky dostáváte zlatého bludišťáka. 0,1/10, proč? protože Sousedé.

    • 28.8.2017  23:47

    Co to kurva bylo? Ubohost s absurdně čitelným, feministicky přímočaře trapným, nenápaditým humorem (''Uklízečka je v hajzlu - Co? - No, uklízečka uvízla na záchodě.'' nebo ''Jestli tady běžel manžel? To je to nudný doma?'') a ''protřelou'' zápletkou s jakousi trasou D, kdy žena, hledající svého muže, prostřednictvím mobilu a s buchtou v ruce, zabloudí k ženě s parukou, která snídá jahody a vyčichlý sekt a je úžasná a hodně š*ká, pak se omylem dostane do baru, kde se dá do uklidu, a pak ještě něco se záchodem a vykutáleným závěrečným odhalením. Po Rudym, Pečeným Kohákovi a vlastně i té Martě a Věře, další superpřešlap ČT, která občas skutečně šlápne do koňského lejna. Tady ale hluboko. 15%

    • 27.8.2017  21:28

    Při dnešním druhém díle jsem zažil pocit fyzické bolesti a vzteku, co za bláboly vychází z úst herců a jak supernevtipné ty pokusy o humor jsou. Nechápu, co jsou scénáristé zač, ale příčetní nejsou rozhodně a potvrdilo se mi, že jedině Petr Nárožný je super. Už asi radši stačilo. 20%

    • 27.8.2017  20:57

    Hrozný scénář, bláboloidní dialogy, humor typu pokus omyl, režie není, hudba z jiného časoprostoru, Kapitán Exner nezajímavý (M. Dlouhý není špatný herec, ale tohoto detektiva tady IMHO nemůže už nikdo zahrát) a z dnešního pohledu mimozemský, jeho dva poskoci jsou totálně čitelné figurky, a vůbec všechny postavy jsou průhledné jako sklo a nemají nic k upoutání. Jeden kritik kdysi říkával o blbých filmech, že jsou Nuda k posrání, nikam to nesedí víc. 30%

    • 24.8.2017  13:39
    Taxi 121 (2016)
    **

    Obrovská škoda. Tady ten potenciál leží, ale nikdo ho jaksi nesebral. Dlouho už mi to nebylo u nějakého českého filmu tak líto. Jenom by to chtělo lepší herce (hlavní pár je kurevská mimóza) a především lepší schopnosti scenáristy, protože to plkání a pseudofilosofování se v celém filmu nedá ani poslouchat. Škoda, opravdu náznaky tam jsou, včetně originálně vystaveného, ale bídně provedeného závěru. 40%

    • 24.8.2017  13:29
    Temná věž (2017)
    ***

    Trošku se mi zdá, že Temná věž chtěla být něčím víc, vzhledem k tomu začátku jako z Lost, jenže nebyla a stala se z toho absolutně tuctová záležitost, s předpokládaným vývojem, plná stříleček, naháněček, mrtvých a pomst. Scenáristé taky vůbec neřeší, proč se děje, co se děje, proč má někdo tyhle schopnosti a jak nim přišel či proč tenhle člověk má tuhle motivaci. Žánrově nesourodé, každou chvíli něco jiného. Sci - fi fantasy, poté náznak hororu, trocha westernu, aby nakonec mohla přijít desetiminutová komediální sekvence, jež jako by jsem ani nepatřila. Jenže tohle všechno je nějak jedno, jednoduše řečeno tenhle film je bohapustý mindfuck a velice záleží, jak naladěni při jeho sledování budete. Pokud budete jenom sedět a koukat, tak si řeknete, že to není nic co by Vás uráželo. Užijete si oba dva hlavní herce, McConaugheyho čarování a Matrixovou práci s kulkami a Elbovo zabijácké sólo v baráku s portálem, jenž mi připomněl Neesona v Taken. Prostě nic převratného, ale na druhou stranu horší věci už tu taky byly. 50%

    • 21.8.2017  22:57

    Tarantino je number 1. Při většině jeho filmů, asi u jediného režiséra na této planetě, chci aby byly delší a delší a měly ještě více soundtracku. Studnice nápadů, názorů a jedinečný člověk nad věcí a cílevědomý, pro něhož není problém setřít ku - klux - klan či sám sebe nechat vybouchnout. Ještě větší mám k němu respekt kvůli hercům, které obsazuje, a co z nich dostává, chci za prvé říct, že Christoph Waltz je geniální chlap s povolením zabíjet, Leonardo DiCaprio je ďábel s bílým dortem a pilkou, Jamie Foxx je big fucking smart nigga s kolty proklatě nízko a Sam Jackson je věčný. Carry on, Quentin! 90%

    • 18.8.2017  17:06
    Tři bratři (2014)
    ****

    První zhlednutí mě vyloženě znechutilo, ale nějak mi něco říkalo, abych si to pustil znovu. Stalo se a mě došlo, že ten film, moc dobře ví, že je v některých momentech over the top a nestydí se za to. Takže je potřeba se naladit na podobnou notu a vězte, že se přenesete přes všechna úskalí typu např. co vteřina to písnička. Navíc svěrákovská originalita (pseudokomunikace s dětskými diváky, směrování příběhu vypravěčem), dobře obsazení herci a super prostý holub Pavel Liška. 70%

    • 18.8.2017  16:41

    Když jsem před nějakým půl rokem, s vědomím srpnové premiéry, četl knihu, vyvstávala ve mně obava, že ten sled epizod bude obrovský problém dostat do nějakého funkčního scénáře, který by měl dramatický oblouk a hle, sedíte v kině a na plátně se Vám téměř doslova zhmotní ona kniha se všemi obavami, jaké jste měli, což se rovná vyloženému zklamání a prostým konstatováním - tenhle film se neměl nikdy natočit (třeba krátkometrážní seriál by byl lepší), neboť ve výsledku vypadá jako rozsypaný čaj. Emočně nefunkční film (emoce se někdy vyvolávají až příliš okatě), postavy nejsou dobře rozkreslené (některé se objevují z čista jasna) a nějak je jedno, co se s nimi stane, protože scénář nedopřeje divákovi jakékoli vcítění se do nich (největší škoda je to u příhod s Vlkem (znovu skvělý O. Kaiser), protože to by mělo potenciál, ale kdesi byl zašlapán), snímek je bezdějový s nahodilými příhodami a občasnou toporností dialogů, kde ani herci a děti (přičemž nutné říct, že ani jeden z dětských herců není přesvědčivý) nemají šanci s tím, cokoliv udělat (i když Svěrák st. si roli učitele zahrál skvěle). Pozitivním se zdá, že na druhou stranu některé ty epizodky, byť na sebe nenavazující, mají docela vtip a šmrnc (řezání stromečku nebo etudu s americkým benzinem), překvapí i naturalistické scény se psem či stahováním králíka z kůže a řemeslně si také není nač stěžovat, ale rok 2017, který měl být rokem silných filmů se stává festivalem povzdechů nad tím, jak si režiséři výborných filmů z let předešlých, kazí reputaci. 50%

    • 17.6.2017  15:49
    Grimsby (2016)
    **

    Nevím, jak moc je Sacha Baron Cohen nemocný, ale točit stále stejné filmy, se stejným fekálním humorem, už ani zdaleka není vtipné. Docela mám chuť srovnávat s MacFarlanem, jeho filmy mají podobně obhroublý humor a velice trefné popkulturní narážky, jenže narozdíl od něj Cohen nezná míru a několikrát si to možná ani neuvědomuje. 30%

    • 13.6.2017  18:37

    Nečekaně špatné až se mi tomu věřit nechtělo. Ve své podstatě vždy se odlišující Hřebejk s Jarchovským velice silně zapadli do tuctovosti dnešního českého filmu či seriálu. Milostné drama, což je žánr, který se dá zvládnout, pokud je dobrý scénář, ale v tomto případě si Petr Jarchovský velmi nepříjemným a neopodstatněným způsobem zahrává s brakem červené knihovny a pro ně tak typickou formou milostného trojúhelníku, přičemž ho v konečném důsledku ani nechce rozvinout a nechá ho prošumět opravdu šíleným způsobem a nepochopitelným zacházením s postavami. Přičtěme k tomu, že ani režisér Hřebejk nerežíruje dobře. Bezeslovné scény, v nichž se pouze někdo na někoho upřeně dívá jsou velice hloupé, samoúčelné a patetické scény uměle vykonstruované, kdy děti probíhají mezi záhony ve skleníku, topornost některých vět, jenž zní z úst postav jako z chodících knih či opravdu nesmyslně zdlouhavá štědrovečerní večeře (i kvůli níž se stopáž dostává za dvě hodiny), při níž jen rezignovaně kroutíte hlavou. Stamilionový rozpočet se nejvíce projevuje ve skvělé výpravě (a nejspíš v honorářích herců), ale opravdu to nic neznamená a jsem až zděšen, kam se ti kdysi dobří tvůrci poděli a dopustili tento snímek, který se jmenuje Zahradnictví, ale absolutně pro to není důvod. 30% P.S. Ondro Sokole, drama opravdu ne!

    • 3.6.2017  02:59
    Domek z karet - Série 4 (série) (2016)
    *****

    100%

    • 3.6.2017  02:59
    Domek z karet - Série 3 (série) (2015)
    ****

    Třetí řadu, která především slouží jako předkrm před čtvrtou daleko výživnější řadou, bych označil jako nejslabší, přesto jsem opravdu rád za prostor, který scénáristé poskytli Dougu Stamperovi a nechali rozvinout jeho postavu do velmi zajímavých obrátek, kdy všechno vrcholí závěrečnou epizodou, v níž činy mají svá opodstatnění právě díky tomu. 80%

    • 3.6.2017  02:58
    Domek z karet - Série 2 (série) (2014)
    *****

    95%

    • 3.6.2017  02:58
    Domek z karet - Série 1 (série) (2013)
    *****

    100%

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace