Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (511)

plakát

Sisu (2022) 

Finská vyvražďovačka nácku s jemnou příchutí westernu a galóny krve, vybuchujícími lidmi a koněm a dvěma brašnama zlata. A funguje to tak nějak napůl, vina bude asi především na mé straně protože jsem již notně přesycen těmito krváky a je to už trošku k uzoufání co nám velká kina nabízejí za zážitky. Sisu je alespoň v lecčems originální a scénarista a režisér v jedné osobě dovede celkem obstojně pracovat s černým humorem, byť to celé vypadá jako kdyby Tarantino natáčel bezmezný art, ale to Helanderovi prominu. 70%

plakát

Super Mario Bros. ve filmu (2023) 

Příjemná velice barevná poťouchlá adaptace bideohry, kterou zná snad každý, který se narodil v 90. letech, nicméně žádná nostalgie mě nepolila. SuperMario Bros. ve filmu jsou tak v konvencích dnešních animovaných filmů a blockbusterů obecně, že nedávají ani důvod. Je to velké, je to výbušné a je to mnohdy dost silly, ale furt vás to, tedy mě to neuráželo. Byla to příjemná jednohubka, ale nedávno jsem viděl poprvé Raubíře Ralfa a ten mi nějak přišel lepší a stylovější.. prostě u studia Ilummination jako obvykle, solidní a příjemné ale stále o ten krok pozadu za Disneym/Pixarem. Ale je naprosto jasné, že ti nejmenší si želvičky, opičáky a houbičky užijí o dost více o tom žádná. 60%

plakát

Air: Zrození legendy (2023) 

Pokud jdete po práci a ještě na prahu noci na Air nutně ve vás bují obava, zda to nebude v tomto stavu trošku poprava a úspávačka, ale po těch všech krvavých blbostech jako Invalida, Wick, Bullet Train, nebo Renfield to chtělo něco rozumnějšího. A byl jsem rád, že jsem tento bravurně a po všech stránkách profesionální snímek viděl, protože to má dobré tempo a je to báječně nacastované. Navíc jsou to všechno podstavy natolik zajímavé, že vlastně všem rozumíte a jste s nimi rádi. Byť je to film z drsného bussinesového prostředí tak v centru dění je především kreativec Matt Damon a jeho v mnoha ohledech těžká bitva za dosáhnutí spojení s Michalem Jordanem a je to dostatečně poutavá a sympatická bitva, že se celou dobu bavíte velmi dobře. Samozřejmě dojde i na věty až patetické a stokrát omleté, jenže ono to nevadí, protože ten příjemný 80s vibe podkreslený supr hudbou se na vás přenese a dodá pocit blažený. Příjemný film. 70%

plakát

Invalida (2023) 

Těžko obhajitelná délka ubírala body už předchozímu filmu Karáska Amnestie, tady je to ještě daleko méně ospravedlnitelné. S kameramanem Juríčkem už se utrhli z řetězu definitivně a přinesli podivně nefunkční patvar složený z krimikomedie jako od Guye Ritchieho, smíchaný špetkou Michaela Baye 90.let a témat jako ze sociálního dramatu od Petra Václava. Extrémně stylizovaný a přehnaně dlouhý film Invalida pojednává o jedné pomstě údržbáře jemuž stojí za zadkem bodrý Rom, jak jinak než Godla a je to hodně zvláštní a ujeté tím nepříliš příjemným způsobem, kdy právě komedie postrádá humor a sociální témata jsou podaná hrubě neotesaným způsobem a celé je to zasazené do období devadesátek celkem bezdůvodně. Ten hype kolem toho nechápu, protože Invalida je zástupce filmů, který už dneska nejsou cool, protože když byl, tak se psal rok 2000. V roce 2023 už bych čekal něco invenčnějšího. 30%

plakát

Buď chlap! (2023) 

Buď chlap není až tak nehorázný a dementní film jako velká spousta podobných českých pokusů. Jen je bohužel úplně nijaký, není vůbec vtipný, celé to drhne po dialogové stránce, u mnohých postav se jen tak mimochodem dozvídáme o nějakých jejich hlubších těžkostech a v případě skoro hlavní postavy Ondřeje Sokola tomu není skoro pořádně rozumět, co to je přesně za člověka (byť to tedy na konci vypadá, že je to asi jen zastydlý homosexuál, ale je to nepříliš jasné) a je těžké nějak s kýmkoliv soucítit. A opět se obávám, že Samirovi nedělal nikdo na Nově dramaturga a to je bolest české kinematografie již spoustu let.  Představoval jsem si chvílemi jak by to natočil někdo jako Wes Anderson, který by tomu dodal větší absurdno a hlavně i vtip (pokud by mu tedy přišlo super něco podobného točit).  Takhle si to přes docela zdarnou technickou stránku nezaslouží víc než 20%, čistě protože je to naprosto zenové a nudné.

plakát

Bullet Train (2022) 

Budu radši stokrát koukat na infantilně zábavné filmy Davida Leitche, než na infantilně debilní blockbustery typu Godzilla vs. Kong, nebo na infantilně pateticky trapné Fast and Furious. Hlavním důvodem je, že Leitch má podstatně lepší smysl pro humor, má smysl pro tempo a překvapení. Navíc umí dobře a velmi zručně zrežírovat akční scény s někým, kdo rozumí jejím choreografiím a navíc má velmi dobrou střihačku, která to skvěle a dynamicky sestříhá tak, že člověk nemusí zívat či se jinak ošívat. Délka 120 minut je navíc naprosto adekvátní, aby vás to nezačalo prudit. Dobří herci included, LadyBug Brad Pitt, rozkošně šílená Joey King, nebo úchvatná dvojice Citrón a Mandarinka, spousta narážek na japonskou popkulturu ve vlaku plném šílenců. Krev teče jak má, střílí se, seká se, vybuchuje to jak má. Až na těch záverečných pár minut, kdy už to je až příliš dementně husté, tomu vlastně nemám co vytknout. Poctivá žánrovka současnosti. 80%

plakát

Vřískot (2022) 

Myslí si to o sobě, že je to strašně moc meta až už to není zábavné a v konečném důsledku se to neustále připomínání klišé hororů stane klišé a je to otrava. 40%

plakát

To nic, drahá (2022) 

Je vlastně naprosto neuvěřitelné jak nefuknční Don't Worry, Darling je. Extrémně nesympatické postavy, kde ani herectví Florence Pugh nic nezachrání a brutální neherectví Harryho Stylese všechno ještě pohřbívá. Nechci se mýlit, ale Olivia Wilde po velmi pěkném Booksmart, ztratila glanc a snad dokonce ani neumí režírovat, protože na takhle ambiciózní tvar, který se postupem času zvrtává v jakousi metaforu života na Zemi, by se i větší kofři vymlátili. Opravdu to režijně vůbec nefunguje v budovaní napětí a to i přesto, že mi přišlo, že se všichni snažili, aby to byla atmosféra jako od Hitchcocka. Jakoby z nějakého vzepření se okolnostem působí kamera Matthew Libqatiqua, kterou bych klidně zařadil do TOP 5 kamer loňských filmů a zase po čase John Powell a jeho úžasná tepající hudba. Všechno ostatní je ale v tomto filmu v rozkladu, protože nikdy nechcete, aby se divák při filmu tak ošíval. Pro mě to bylo hodně špatně stravitelné a jednoduše řečeno to nefungovalo opravdu nepříjemným způsobem. 30%

plakát

Oscar 2023 (2023) (pořad) 

Asi jsem nebyl v dobrém rozpoložení, ale letošní Oscary byly pro mě ještě daleko úmornějším zážitkem než vloni. Ten sled kategorií proložený nějakou tou písničkou a reklamními brejky byla fakt nuda k posrání. Kimmel mě taky celkem nebavil, protože se vše udávalo v tempu klidném a hlavně aby se něco nepokazilo a jeho pár špílců nebylo moc vtipných, nicméně to bylo na stupnici nad nulou oproti loňskému šílenství třech dam, jež bojovaly za ženy až to bylo kontraproduktivní. Samotná Akademie se v posledních letech začala odkopávat celkem hustě a je to stále horší. Nejvíce sošek si odnesly filmy EEAll at Once a Na západní frontě klid. První jsem málem nebyl schopen ukoukat, neboť morbidní dementnost jeho scénáře a amatérská neosobní režie k ničemu jinému ani nemohou dopomoci a když se vezmu, že před třemi lety vyhrál korejský úžasný film Parazit a porovnat to s tímhle, tak mám dost osypky a v případě filmu podle slavného románu si paradoxně scenáristé zapomněli přečíst knihu, jinak si nedokáži vysvětlit proč ten film vyznívá naprosto ambivalentne vůči předloze. Na každý pád opět se nám Akademie snažila nabulíkovat jak diverzitní je a jak dává příležitost všem. A skutečně. Rozdělení cen ve všech kategoriích jakoby bylo dle kvót. Vyhráli vietnamci, indové, černoši i běloši. A kupodivu to vypadá jako velice umělá snaha tvořit filmový svět různorodější, stejně tak jako uměle vypadají radostné výkřiky předávajících při otevření obálek. Tomuto předávání a jejím pořadatelům se totiž nedá veřit nic a ten Kimmel zaplať, že tam byl vražený jako takový polovtipný vsuvkovač. Jinak by to celé stálo definitivně za nic. 10% PS. Mé Oscary... Hudba: Justin Hurwitz (Babylon), Kamera: Craig Fraser (Batman), Scénář: Martin McDonagh (Víly..), Vedlejší herec: Barry Keoghan (Víly..), Vedlejší herečka: Kerry Condon (Víly...), Hlavní herec: Colin Farrell (Víly...), Hlavní herečka: Cate Blanchett (Tár), Režie: Steven Spielberg (Fabelmans), Film roku: BABYLON.. Tak zase za rok sbohem a šáteček...

plakát

Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023) 

Tohle už je tak průzračně čisté a dadaistické šílenství, že mě to baví čím dál více. Digitální megalomanie a chaos nejhrubšího zrna v multiversu všech multivers.. MODOK, Kang, mravenci, jelly hlen with holes, borec se čtením myšlenek z Good place, extravážná Pfeiffer a Douglas s naslouchátkem. To je tak v kostce vše. Prostě prvotřídní magorárna ve stylu svojském... jestli se z MCU fáze 5 a 6 stane tohle tak nakonec si ho užiju daleko víc než ty fáze předchozí. Feige a Marvel Studios si s námi jen a jen hrajou a je to celé meta a meta na druhou a jsem z celé té bizarnosti naprosto uchvácenej. Budeme si hrát Marvele.. hihihi.. jo a je tam Bill Murray, jo a Loki... hihihi.. jo a Kang a Kang a Kang a ? Kang? A Kang???!!!! Oh lord, Marvel je už taková svébytná sračka, že se neuvěřitelně bavím... my TOP guilty pleasure of all time...  70%