Poslední recenze (541)
Vrána (2024)
Vrána je prostě jenom a jenom buhapustá nuda. Předvídatelné, protože je to zase tradiční revenge plot, neživotné, mrtvé jako hlavní hrdina, kterého kdyby nehrál Bill Skarsgard bylo by to totálně v čudu. A celé se to omezí jen na to, že koukáte, jak zoufale se nedaří filmařům propojit české lokace s americkými a čekáte, které cameo našeho herce zase přijde a potěšíte se například utnutou hlavou Karla Dobrého, nebo krutým killem Jana Budaře. Kdybych nechodil horlivě rád do kina, tak si Vránu v životě nepustím a vy pokud vyloženě nechcete, tak na to nechoďte. Úplně v pohodě lze toto oživení komiksu ignorovat. 30%
Tiché znamení (2024)
Zoe Kravitz má jistě v hlavě naprosto přesně srovnané, co chce říct a to jak to vymyslela, že to řekne, je celkem zajímavé, ale bohužel ne tak zajímavé jako například filmy Jordana Peela, kde se dějí záměrně podivné věci a vyskytují se v povzdálý nehnutě stojící, nebo divné věci dělající lidé. Tato záměrná inspirace křížená rape revenge horory má občas místa, kde nepřináší kýžený wow efekt na diváka. Obecně je Blink Twice z mého pohledu neživotně režírovaný a nejen díky tomu to nebude úplný kinohit, nemá to moc spád a je to uloudané. Na druhou stranu ale přehlídka sympatických herců a hereček dělá, co může. Uvidíme tady pár i bývalých hvězd Hollywoodu od Geeny Davis, přes Haley Joela Osmenta ke Christianu Slaterovi, kteří jsou zábavní ve svých drobných roličkách, ale hlavně vycházející hvězdy, čímž nemyslim stále stejného Channinga Tatuma, ale nejprve hlavní hrdinku v podání Naomi Ackie, druhak pro mě nejlépe hrající Adriu Arjonu, kterou jsme už mohli vidět v Linklaterově Hitmanovi. Pro mě drží nad vodou tento film hlavně to téma sexuálního obtěžování, diky němuž tam vykvete mocná girl power, která se zúročí v poslední třetině filmu, a která funguje nejlépe i s kouzelnými drobnými vtípky a spoustou krve aneb zotročení muže za jeho hříchy. Takže už jen zbývá aby Zoe Kravitz příště udělala ten film zábavnější a ucelenější a ne jen dobře zahraný, designový a s poselstvím. 60%
Vlny (2024)
Mádlův film se snaží působit jako atraktivní skoro hollywoodská podívaná, se známými herci a zase tou 1968 retro patinou, ale selhává hlavně ve scénáři, který je plochý až za hrob, opakující spoustu chyb filmů jako Milada, Masaryk, nebo Bratři typu důležité dějinné události nám cpe pod nos a z úst postav, hlavní linka je nám ukradená, protože s postavami totálně nesouzníme, jsou nám jedno a celkově jak se hlavní hrdina shodou náhod procpe až do redakce ČSRo je až úsměvná, stejně jako pokusy snad něco vytěžit z pseudomilostné a zkratkovité linky s Ťánou Pauhofovou, která tedy vzhledem k věkovému rozdílu mezi herci působí nepatřičně. Obecně je Mádlova režie dialogických scén extrémně naivní a nepůsobivá, naopak režie dynamických scén velmi solidní. A jak jsem zmínil, že po formální stránce se jedná o zajímavé dílo. A taky, že ano. Žiaranova kamera je to nejlepší na celém snímku, a spolu se střihem dobře funguje, celé to pojetí kvazidobového snímání nepokojů u Rozhlasu je super. Celkově to vizuální pojetí má nejblíž k Hořícímu keři, tedy to pojetí socialistické hnusoty, ať už konkrétní, či abstraktní. Nicméně nesměl by to potápět scénář vytažený z prdele, který není vůbec dramarurgicky ošetřen. Když se totiž Mádl chce soustředit na tolik postav, tak měl raději ČT říct, že to chce jako minisérii, i tak se ale obávám, že by to dobře nedopadlo a bylo by to daleko více k nesnesení tou povrchností a jednoduchostí stavby vyprávění. Opět nejsou Vlny v žádném případě vývozní artikl, naopak lidem v cizině může připadat v mnoha ohledech nepochopitelný a nejasný. Bohužel se opět ukazuje, že českému divákovi stačí k spokojenosti málo a i některým recenzentům, kdy například FF už vůbec nelze brát vážně a pánové z Moviezone by si měli vytáhnout hlavu ze svých zadků, protože Vlny Jiřího Mádla splňují na sto procent jejich tradiční hlášku Hezký, ale k hovnu. Takže po Bratrech, Zátopkovi, a podobně, další kus, jež nemá v moderní kinematografii, co dělat. 40% ad. V článku na Novinkách zmiňuje producentka filmu použití AI ve filmu z hlediska digitálních úprav domů atd. Zapomněla ale zmínit, že to celé vypadá, že se AI podílela i na scénáři.
Poslední deníček (15)
ForGump's Český Lev
Jak to dopadlo loni pro mě?
nejlepší film
NĚMÁ TAJEMSTVÍ
režie
TOMÁŠ MAŠÍN (NĚMÁ TAJEMSTVÍ)
scénář
ALICE NELLIS (NĚMÁ TAJEMSTVÍ)
herec v hlavní roli
KAREL RODEN (TANCUJ, MATYLDO)
herečka v hlavní roli
JANA PLODKOVÁ (NĚMÁ TAJEMSTVÍ)
herec ve vedlejší roli
VÁCLAV NEUŽIL (BOD OBNOVY)
herečka ve vedlejší roli
MILENA STEINMASSLOVÁ (NĚMÁ TAJEMSTVÍ)
kamera
ANNA SMOROŇOVÁ (NĚMÁ TAJEMSTVÍ)
hudba
BOD OBNOVY
zvuk
BOD OBNOVY
střih
NĚMÁ TAJEMSTVÍ
scénografie
ÚSVIT
kostýmy
ÚSVIT
masky
ÚSVIT
cena Magnesia za nejlepší studentský film
ELECTRA
Nejlepší animovaný film
ELECTRA