Kmotr76

Kmotr76

Česko

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
    • 25.2.2019  23:38
    MOST! (TV seriál) (2019)
    *****

    Seriál mnoha poloh, všechny přitom perfektně fungují jako jeden celek. Černohumorná komedie i drama s reáliemi drsného severu. Táhnou to skvěle napsané a především zahrané postavy (trio Hoffman-Isteník-Drozda bych mohl sledovat donekonečna) i dynamický příběh. "Třeskuté" momenty jsem si úžíval stejně jako ty vážné a poslední díl mě utvrdil v tom, že Most není "sranda" na jedno použití.

    • 25.2.2019  23:21
    MOST! - Epizoda 8 (E08) (epizoda) (2019)
    *****

    Rozpačitý sedmý díl mi najednou dává smysl jako nutná předehra k velkolepému finále. Proč velkolepému? Na první pohled totiž může působit nenápadně, žádnou taškařici nečekejte. Natožpak happy-end. Připravte se na nával emocí. Smutku, trapnosti, osamění. Co seriál zatím naznačoval tady naplno vybublá na povrch. Most se ponoří do mlhy. Smekám, že se tvůrcům podařilo tuhle proměnu ze sitcomu, který si dělá srandu ze všeho a ze všech, úplně přirozeně provést, a přitom humor úplně neupozadit (i když spíš než vtipné jsou absurdní situace a průpovídky až děsivě uvěřitelné). Síla. Posledních deset minut je plných trapnosti a zoufalství, přesto je konec dojemný se špetkou naděje do budoucna. PS: A ne, pokračování si pro jistotu nepřeju.

    • 10.2.2019  01:22

    Temný případ jsem si roky představoval coby über-seriál. Když jsem se, se slušným zpožděním rozhodl věnovat mu svůj drahocenný čas, moje očekávání byla obrovská. A bohužel se tak úplně nenaplnila (pozor, konstatování v první větě rozporovat nemůžu, na to jsem seriálu viděl moc málo). První tři díly jsem byl nadšen. Country, burani, mysteriózno, náboženský fanatismus, kreolové, bažiny... zemitá atmosféra Louisiany se vším všudy. Pátrání okolo znepokojivého případu se rozjíždí. Duo Harrelson-McConaughey bezchybné. Existenciální (až nihilistické) proslovy druhého z nich potěší, a do jižanské reality zapadají jako nic. Komentáře ze "současnosti" to taky ozvláštňují. Jo, přesně tohle jsem si představoval. ***** Pak přišel čtvrtý díl, a celé to šlo lehce do háje. Změna to asi byla pozvolná. Více než případu se seriál najednou věnuje omáčce okolo, rozpadá se na několik nesourodých částí. Zejména manželským vztahům, do kterých tvůrci na můj vkus až moc zabředli. Martyho patálie pro mě byly občas až utrpení sledovat. I spor mezi detektivy se vyhrotil trochu uměle. "Sweet home" Louisiana taky jako by napůl vypadla ze scénáře. Reunion v sedmém díle to už zachránit nedokázal. Cohle z výslechu (troska, alkoholik) najednou neladí s Cohlem opět-detektivem, spojují je snad jen dlouhé vlasy. Podobných věcí, které neladily, by se našlo víc. Možná jsem hnidopich, mě ale každá taková prostě zklamala a výsledný dojem je takový polovičatý. O kýčovitém konci nemluvě. ***** Temný případ mi tedy tak trochu potvrdil mojí averzi vůči seriálům obecně; vše se zbytečně natahuje a z podružností se dělají vedlejší linie. Nepropracovanost samotného případu pak zamrzí, času na něj bylo dost.

    • 4.2.2019  21:13
    Brexit (TV film) (2019)
    *****

    Autentická, mrazivá, ale i zábavná výpověď o jedné politické tragédii, ale i o tom, jak funguje dnešní svět politických kampaní. Bavilo mě, že sleduji reálná mně dosud neznámá jména (a ta známá v čele s Johnsonem a Faragem taky potěšila), která hrála během kampaně klíčovou roli. Měl jsem tendenci fandit (iracionálně) brexiteerům, ačkoliv to byla očividně banda cyniků, i to tak nějak ilustruje situaci. A nebo to bylo jenom osobností Cumberbatche. Jenom škoda, že ke konci autenticitu lehce zabíjí až příliš návodný rozhovor mezi Cumberbatchem a jeho hlavním oponentem v hospodě, která jako by měla napovědět zmateným divákům.

    • 4.2.2019  21:06

    Slibný atmosférický louisianský začátek se bohužel začíná rozpadat do příliš mnoha linií a nesourodých témat. Pardon, ale Martyho osobní problémy mě moc nezajímají (přinejmenším je na můj vkus rozpitvávají až moc). Závěrečná akční epizoda s gangem mi taky neseděla. Kéž by se tvůrci drželi víc případu a temného černočerného Jihu.

    • 31.12.2018  00:45
    Roma (2018)
    *****

    Uhrančivý film. Každá scéna je nový úchvatný obraz (i když prostředí nemůže být odlišnější, občas jsem v tom nemohl nevidět Gravitaci, pár vesmírných motivů (dítě ve skafandru) jako by tam dal Cuarón naschvál). Vizuálem to ale nekončí. Pár obrazů z hlavy ještě dlouho nedostanu, Roma mě ale dostal hlavně po emocionální stránce. U dvou scén jsem regulérně slzel, a přitom je to takový nenápadný film. Možná právě proto...

    • 3.12.2018  14:00

    Na filmu se podepsal fakt, že Soozandech už přes dvacet let nežije v Íránu. Je to tedy příliš vyhrocené. Sled toho nejhoršího, co se v Íránu děje. O spoustě děsivých věcí jsem neměl představu a jsem rád, že jsem se o nich dozvěděl, na můj vkus se tu ale tlačí moc na pilu, většina postav jsou hrozné svině a ještě jsou jejich osudy křečovitě pospojované souhrou mnoha náhod. Ostatní (více) íránské filmy (Taxi Teherán, Klient) jsou také kritické, ale zároveň civilní a přirozené. To mi u Teheránských tabu chybělo.

    • 3.12.2018  13:52
    Toman (2018)
    ***

    Osud Zdeňka Tomana je fascinující (a před zhlédnutím filmu jsem o něm nic nevěděl), díky Ondřeji Trojanovi i dobře technicky zpracovaný. Chybí mu ale jiskra, dobová atmosféra, větší uvěřitelnost a autentičnost. Dialogy bohužel šustí papírem, čemuž nepomáhá fakt, že je deklamují až příliš proláklí herci (Ale Kubera jako Beneš pobavil, škoda, že neměl ani jednu repliku). Nakonec pak mnoho scén působí nechtěně komicky a kulisovitě. No a mohlo to taky být tak o půl hodiny kratší.

    • 13.11.2018  00:23

    Pobavil jsem se, ale nevím, jestli je úplně v pohodě, že ze všech sovětských zločinců tu vlastně dělají celkem sympaťáky. Dějiny Sovětského svazu jsem vždycky bral jako něco šedivého, nudného, nepředstavitelně děsivého. A najednou je z toho barvitá groteska. A mimochodem, jsem jediný, komu tady Buscemi připadal jako kříženec Michala Horáčka a Putina?

    • 13.9.2018  16:15
    Místo (1961)
    *****

    Prostý, a přitom tak silný film. Zatímco Černý Petr mi přišel takový (po česku) třeskutější a vlastně nikam moc nespěje, Místo je o poznání vážnější. Dospívání hlavních hrdinů je sice plné úsměvných detailů (např. nejistota z první návštěvy kavárny), celkově ale působí docela tísnivě. Už jenom to prostředí odlidštěné kancelářské mašinérie.

    • 11.9.2018  00:19

    Skoro až dokumentární film z dob, kdy byl svět "ještě v pořádku". Ano, je to dlooouhé (mám dojem, že tak třetina lidí během promítání odešla nebo usnula), ale ne samoúčelně. Přepálenou stopáž naopak v tomto případě kvituji - dokonale ilustruje pomalé tempo života na vsi a některé scény ve vás zanechají silný dojem (osudnou výrobu dřeváku z březového polena za společné modlitby zdrávasu pořád dokola po několik minut fakt asi nikdy nezapomenu). A taky máte hodně času na přemýšlení - o hodnotách, přístupu k životu, krutosti i záviděníhodné prostotě života řídícího se střídáním ročních období. Sledujete epizody jak z jiného světa, a přitom přemýšlíte o tom dnešním.

    • 25.8.2018  01:29
    Léto (2018)
    *****

    Sledovat zákulisí ruského undergroundu bylo fascinující, Kino jsem jednu dobu poslouchal, a díky Létu nyní jejich tvorba dostává úplně jiný rozměr. Na druhou stranu, její předchozí znalost způsobila, že jsem celý film čekal na nějaký hit, který poznám, a dočkal jsem se až u závěrečných titulků. To je ale jen drobnost. Hudba i zpracování je totiž opravdu bezchybné a vytváří jedinečnou atmosféru. Na jedné straně až dokumentární pohled na poměry v Sovětském svazu 80. let a ilegální bytovou kulturu, v kontrastu s geniálními snovými adaptacemi západních mega-hitů na straně druhé. Jediné, co bych vytkl je až příliš rozvolněný a neuspořádaný scénář. V jednotlivých scénách jsem si opravdu liboval, ale v druhé půlce jsem s každou další sekvencí očekával nějaký zvrat, který tomu všemu dá jakýsi rámec. A pak to skončilo tak trochu do ztracena. Na druhou stranu je Serebrennikův přístup osvěžující a co film pomíjí, výmluvně řeknou čtyři strohé letopočty, z čehož jde fakt úzkost (po lidech nakonec zbudou jen čísla, jak jednou náhodně prohlásil kamarád).

    • 29.4.2018  01:13

    Tak já nevím. Marvelovek jsem viděl pomálu a většinou se mi moc nelíbily (snad s výjimkou Deadpoola a Ant-mana), takže Infinity Wars dopadly zhruba podle očekávání. Jediné velké pozitivum je fajn záporák, který si vlastně počínal na základě ušlechtilých cílů (v kontrastu s chaotickým jednáním "těch dobrých"). Nicméně... nechat zabít půlku vesmíru, a udělat to bez jakýchkoliv výraznějších emocí, to je fakt majstrštyk. Co s tím? Odlehčil bych to (Proč musela být hudba neustále tak hrozně těžkopádně vážná? - nějaká popová odrhovačka po vzoru Strážců galaxie by tomu myslím prospěla. A proč byly všechny pokusy o humor tak jalové?) Ze scénáře bych vymazal klišé typu "zemřu, abych zachránil vesmír navzdory hysterický reakci okolí", co se v IW opakovalo snad pětkrát. A nakonec vyškrtal bych půlku postav (nebo je nechal zabít hned na začátku? haha...). Pak by to mohlo být dobré. Nebo aspoň lepší._____(PS... Ale asi to dělají dobře, soudě podle hodnocení a očekávaných tržeb. Takže abych nepůsobil až moc jedovatě a povýšeně: Všechna čest!)

    • 28.4.2018  19:03
    Kouř (1991)
    ****

    Konečně už vím, že Kouř není jen Arnoštek, ve spletitých a temných chodbách obludného továrenského komplexu se toho skrývá mnohem víc. Metafora tehdy čerstvě padlého režimu je víc než jasná (místy mi film připomněl Orwella nebo Kafku)., ke konci možná až zbytečně polopatická. Kouř tak nakonec opravdu lépe než jako celek funguje jako sled více (či méně) zábavných scén, scének a muzikálních čísel. Hodně mě bavilo například chytlavé "Berem kramle" nebo druhá scéna z diskotéky (sledování příšerného klipu z aerobiku mi v paměti zůstane hodně dlouho). A konec konců se nemusíme omezovat jen na totalitu. Ovzduší je dnes sice lepší, přesto se v Kouři se může lehce najít i "dnešní" člověk. Přinejmenším při scéně na diskotéce jsem se v Mirkovi dost našel.

    • 28.4.2018  18:37
    Návrat (2003)
    ****

    Můj třetí Zvjagincev, po jeho dvou nejnovějších filmech viděných v kině jsem si pustil ten úplně první. Je až fascinující, že se jeho styl prakticky nezměnil. Když už si z jeho filmů neodnesete podobné myšlenky, určitě ve vás zůstane skoro identická pochmurná nálada. Návrat je samozřejmě mnohem míň ambiciózní než Leviatan a Nemilovaní, a možná v tom tkví jeho kouzlo. jednoduchý přímočarý příběh. Autoritářský otec a dva synové, které vzal po nečekaném návratu na výlet. Opuštěný ostrov a moře. Zvjagincev z toho dokázal vykouzlit velice poetické dílo. Od plného počtu dělí Návrat jenom ne úplně uvěřitelný konec, kdy se podle mě postavy chovali trochu moc afektovaně a nelogicky. A především asi fakt, že jsem, na rozdíl od Leviatana a Nemilovaných neměl možnost vidět v kině.

    • 28.4.2018  18:16
    Dekameron (1971)
    ***

    Jako doplněk čtení Boccaciovi bichle to bylo příjemné zpestření a připomenutí několika povídek. Jako zpracování předlohy mi film přišel dobrý, sám o sobě to už není žádná sláva. Nehledě na divný, zmatený scénář, kdy od sebe nejsou povídky nijak oddělené a není snadné poznat, že už se dívám na nový příběh. A ta o malíři je navíc rozkouskovaná na víc částí v průběhu filmu. Pořád je to však mnohem méně divné než Pasoliniho Oidipus rex.

    • 28.4.2018  18:10

    V každém druhém komentáři tu čtu, že film nastavuje zrcadlo Čechům. Ne, že bych to chtěl úplně rozporovat (jsem přece srabáckej Čech...), ale měl bych k tomu dvě poznámky: Hoří, má panenko není zdaleka jen o Češích, mám pocit, že v něm může svém okolí identifikovat leckdo. * A není na nás zase hezký, že jsme schopný tu svou malost takhle trefně a vtipně zfilmovat? Otázka k diskusi. I když on to bude mít na svědomí asi Forman, a ne náš národ, že jo...

    • 11.4.2018  00:36
    Nemilovaní (2017)
    *****

    Odcizení až na dřeň. Film, ze kterého můžete lehko zešílet. Tolik deprese, úzkosti a chladu jsem na tak malém prostoru sotva kdy zažil. Žádná z dospělých postav není sympatická. Všechny jsou více či méně odporné. Za důležité považuju zdůraznění sociálních sítí. Scény, kdy rodiče místo trávení času s malým synem radši scrollují facebookem, případně řeší svoje osobní touhy a absurdní spory, byly snad odpornější než nechutně naturalistická scéna z márnice. Zatímco Zvjagincevův předchozí snímek Leviatan vypovídá hlavně o šílených poměrech v současném Rusku, Nemilovaní jsou dle mého názoru univerzálnější a mohly by se odehrávat kdekoliv na světě.

    • 11.4.2018  00:27
    Hanele (1999)
    ****

    Rád jsem si připomněl skvělou Olbrachtovu povídku, kterou Kachyňa nezpracoval vůbec špatně. Pěkně vykreslená atmosféra "goletu" v Podkarpatské Rusy stejně jako kontrastní Ostravy. Jediné, co mi nesedělo byly některé dialogy a pak všechny vedlejší postavy, tedy židé z vesnice - přišli mi ne úplně věrohodně zahráni, tak prkenně a možná až moc zaostale (i když věřím, že jejich světonázor nebyl daleko od tehdejší reality. Hlavní role jsou naštěstí naopak skvělé - jak Lada Jelínková, tak Miroslav Noga. Možná ještě významnější je celkové vyznění filmu, onen již zmíněný kontrast mezi uzavřeným venkovem a moderním světem, podtržené tu mystickou, tu melancholickou hudbou Petra Hapky.

    • 10.4.2018  01:05

    Buďme upřímní: Naprosto bych si vystačil se záběry na silnici vinoucí se pustou americkou krajinu za tónů kytary Ry Coodera. I kdyby byl příběh nejprostší z nejprostších. To nemá chybu. Co činí Paříž, Texas výjimečným je skvělý, chytře vystavěný scénář. Na začátku nevíme nic a Travis zničehonic se zjevící kdesi v Texasu je jedna velká záhada. V tu chvíli jsem vůbec netušil, kam až by se mohl příběhy vyvinout. A přitom se tak stalo plynule, nenásilně. Závěrečná symbolická scéna v bordelu s polopropustným zrcadlem mě ale naprosto dostala. Oceňuji, že nebyly dořešeny všechny vedlejší postavy (což by dnes snad bylo nepředstavitelné) a konec tedy byl velmi intenzivní. Ale... co naplat... nekonečnou rozpálenou silnici to stejně netrumfne.

    • 21.3.2018  22:44

    Německé Pelíšky. Akorát humor a romantika je tak nějak po německu, to znamená dost toporně. Samozřejmě, Pelíšky jsou mnohem třeskutější, a o to Goodby, Lenin! ani neusiluje, některé pokusy o humor mi přišly vyloženě zoufalé, stále ve stylu zakopnutí. A ta romantická linka v podobném duchu. Zápletka s balamucením matky byla zábavná, mohla být podle mě využita mnohem lépe.

    • 18.3.2018  01:25

    V hlavní roli sibiřská krajina... A pro Sibiř já mám z nějakého důvodu slabost. Ve vedlejších rolích pak epická hudba, kamera a krásná Samoljovoá. Tenhle film je poklad, který by si zasloužil víc pozornosti.

    • 5.3.2018  23:21
    Válečná generace (TV film) (2013)
    ****

    Seriál je jedinečný hlavně v tom, že válku zobrazuje z pohledu obyčejných mladých lidí, které, každého úplně jinak, ovlivnila. Co minisérii ve výsledku trochu sráží je, že působí až moc edukativně a schematicky, jak se na základě osudů pěti přátel snaží postihnout všechny aspekty války od operace Barbarossa až po její konec. Sled učebnicových příkladů. Navíc, tolik náhodných setkání a nepravděpodobných zvratů byla až doočíbijící, množství "deus ex machina" momentů mi lezl na nervy zvlášť ve třetím díle. Nicméně přesto všechno jde o silný a emotivní počin, zvlášť bereme-li v potaz, že jde o televizní produkci. O válce a jejím šílenství vypoví lépe než kdejaký epický válečný velkofilm se špičkovými efekty.

    • 10.11.2017  01:44
    Divoká myš (2017)
    ***

    Taková průměrná komedie, jakých vyprodukují evropské kinematografie každý rok tucty. Ale zapamatováníhodné momenty to mělo, především pak ztřeštěný konec v zasněžených horách. Nejcennějším na tom je, že film docela přesně (ale samozřejmě trochu přehnaně) zobrazuje absurditu současného moderního městského života.

    • 10.11.2017  01:19
    Lost Highway (1997)
    *****

    Vlastně bych tomu napálil pět hvězdiček. Co scéna to skvost. V hodně věcech mi to připomínalo Twin Peaks (postavy detektivů, bizarní postavičky, silnice v noci, zrcadlo etc. etc.), akorát zkoncentrované do dvou hodin, bez normálních pasáží a mnohem technicky mnohem kvalitnější. Soundtrack je jeden z nejlepších, co jsem kdy slyšel (Magic Moment!!!), hned jsem si ho musel pustit znovu. Bizarnost mě taky bavila, na pokus o přesné pochopení jsem rezignoval docela brzo, a prostě se jen kochal. Akorát zhruba poslední půlhodinu už toho na mě bylo moc. Té bizarnosti jsem se prostě přejedl a už mě to nedokázalo tolik upoutat. Proto nakonec zdrženlivější hodnocení. ***** (Ten soundtrack je nakonec až moc dobrý na to, abych u toho nechal jen čtyři hvězdy.)

    • 10.11.2017  01:02
    Sloní muž (1980)
    *****

    Silné a citlivé téma, se kterým se Lynch perfektně vypořádal. Příběh Johna Merricka je zpracován citlivě, civilně a decentně, není to ani tak zbytečně patetické, jak by mohlo (kdyby se toho ujalo někdo jiný než Lynch). Film je černobílý a občas působí "kulisovitě", to ho dělá jednoduchým, čistým a mnohem starším, než je. Atmosféra industriálního viktoriánského Londýna nešla udělat lépe. Žádná scéna tu není přebytečná. Mám dojem, že to prostě nešlo udělat líp. V jednoduchosti je krása. A síla.

    • 6.9.2017  23:37

    Na rozdíl od jiných zde mi během sledování filmu povídky zas tak nevyvážené nepřišly. Nemůžu říct, že by mi některá přišla vyloženě blbá nebo zbytečná. Více než jednotlivé části (upřímně se mi asi nejvíce líbila finální Champagne) se mi ale líbil film jako celek. Rozdíly mezi povídkami samozřejmě byly, ale celé to přebíjí silné jednotící téma, styl a vizuální stránka, dohromady vytvářející jedinečnou, pohodovou atmosféru. PS: A to jsem nekuřák. Kafe si ale dám rád.

    • 5.9.2017  23:56
    Žiť (2010)
    ***

    Minimalistický, jednoduchý film. Je v něm všechno, co si představíte, když se řekne "Rusko". Březové háje, planiny, ruiny, vodka a svérázní, umínění a drsní hrdinové. Trochu westernové vyvrcholení v opuštěné vesnici stálo za to. Ale popravě, nebýt příjemně krátké stopáže, asi bych se brzy začal nudit.

    • 5.9.2017  00:15
    Durak (2014)
    *****

    Pochmurná výpověď o (ne)fungování jednoho nejmenovaného ruského maloměsta a bezmoci jednotlivce s dobrým úmyslem, který se setkává s absolutním nepochopením. Téma je hrozně depresivní a taky nervydrásající. O to víc si vážím toho, že tvůrci zůstávají při zemi a zbytečně to nedramatizují (ostatně to fakt není třeba) přehnaně výraznou hudbou nebo zběsilým střihem (během sledování mě napadlo, že kdyby šlo o americký film, pravděpodobně by byl plný prostřihů a záběrů, jak se budova postupně hroutí atp.). Díky tomu je vyznění filmu jasné, jednoduché a působivé. Společnost v rozkladu a zmar, kam se podíváš. A durak (hlupák), který zarytým mlčením, kamennou tváří a obdivuhodnou odhodlaností připomíná pomstychtivým oligarchům (a nejen jim) jejich bezcharakternost a cynismus.

    • 2.9.2017  01:32

    "I don't think that there's anything worse than being ordinary." V duchu tohoto citátu z filmu nakonec zůstanu střízlivější a nezařadím se do nekonečné záplavy maximálních hodnocení. Důvodů, proč těch pět hvězdiček bezmyšlenkovitě plácnout, je samozřejmě mnoho (jinak by nešlo o tak úspěšný a věhlasný film), ale nemůžu si pomoct, ve výsledku mi to přišlo takové chladné a trochu umělé. Není to ostatně první "nadfilm", který je tak dokonalý, až to tak trochu škodí. Jinak samozřejmě hodně dobrý, občas hraničící z genialitou, ale to tu přede mnou lépe popsali stovky uživatelů.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace