Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární

Recenze (625)

plakát

Mlčení jehňátek (1991) 

Kdybych to viděl před pětadvaceti lety v kině, asi bych dal bez váhání pět hvězd. Upřímně mi je docela líto, že musím dát Mlčení jehňátek "pouze" čtyři hvězdičky. Moje očekávání byla asi až příliš vysoká a film jsem si představoval úplně jinak, víc hororově. Ale to je hlavně můj problém. Sympatický a zároveň odporný Anthony Hopkins samozřejmě excelentní, jeho rozhovory s Jodie Foster jsou na filmu to nejlepší. Bohužel, zbytek už tak excelentní není. To ale vůbec neznamená, že by byl špatný.

plakát

Rosemary má děťátko (1968) 

Výrazným dojmem na mě Rosemary nezapůsobila, přestože byla atmosféra po většinu filmu hutná a tísnivá. Divák je udržován v nejistotě; nevíme, zda-li Rosemary jen šílí a nebo se skutečně stala obětí čarodějnických praktik. Snímek sráží především nehodící se závěr, který pečlivě budované napětí boří a působí v podstatě směšně (v průběhu filmu se objevilo pár zlehčujících momentů a rozhodně to nebylo na škodu, na konci to ale bylo podle mě na škodu) a určitě ne strašidelně (on celý film není strašidelný, tak maximálně mrazivý).

plakát

Zmizelá (2014) 

Díky skvělé režii a hudbě má film perfektní ponurou atmosféru, díky které nepravděpodobnost a překombinovanost děje snadno přehlédnete. Určitě to nebije do očí tak, jak by mohlo. Kdybych si těchto menších problémů s dějem nevšiml vůbec, nebo by ve filmu nebyly (knižní předlohu jsem nečetl, takže těžko říct, do jaké míry je jí příběh omezen), hodnotil bych možná ještě o stupeň líp.

plakát

Vykoupení z věznice Shawshank (1994) 

Dobrý film? Ano. Vynikající film? Ne. Nejlepší film všech dob? To už vůbec ne. Na to, že se jedná o nejlepší film na čsfd i imdb jsem neměl během sledování neměl ani jednou pocit, že sleduji něco výjimečného. Ano, samotný útěk z vězení se mi opravdu líbil, ale pak to jde dost z kopce a film je zbytečně natahován a asi má dojímat, na mě ale fungoval jen ten moment útěku a pak ta záležitost s tím dědou-knihovníkem. A poslední záběr na pláž byl už fakt moc.

plakát

John Wick (2014) 

Nic. Ten film byl jedno velké nic. Na začátku mě hrozně iritoval ten pes. Byl jsem rád, když ho zabili, ale to, co následovalo (a bylo smrtí psa částečně zaviněno) bylo snad stokrát horší. Na hlavu postavený scénář (pokud nějakou hlavu má) by se dal skousnout, ale když k tomu přidáte ta nejodpornější předvídatelná klišé, jaké si můžete v žánru představit a ploché charaktery (vč. hlavního hrdiny), nefunkční emoce atd., nic se promíjet nedá. Ono by to lo přežít, kdyby toho všeho nebylo moc, kdyby to nebylo tak přeplácané. A kdyby ta akce byla o něčem. Akce pro akci, násilí pro násilí. Bez žádného jiného smyslu. Řežba ke konci ubíjející a rychle zapomenutelná, je to pořád to samé a mě to nebaví. Na druhou stranu pár momentů a nápadů šlo, pár hláškám jsem se zasmál (spočítal bych to ale na prstu jedné ruky). Třeba ta "odklízecí četa" nebyla špatná. Chápu, že to nebylo myšleno vážně a že bych to měl brát s nadsázkou, jako akční a jen akční film. Mě to ale přišlo hloupé a jen hloupé. Je třeba se nad tím povznést, mě se to (bohužel) nepodařilo.

plakát

Výchozí bod (2014) 

Škoda, že mi toho trailer prozradil víc než dost. Vlastně prozradil pointu celého filmu, takže je lepší se mu vyhnout. To ale rozhodně neplatí o filmu! Jde o více než originální, sympatické a minimalistické sci-fi se zajímavou myšlenku. Sci-fi, které je o něčem, ne o stovkách výbuchů nebo zabijáckých robotech. Sci-fi, které si vystačí s několika vědci, lidským okem a Bohem.

plakát

Mu di (1963) 

Přenádherná okouzlující animace a podmanivá hudba. Poetické. Doporučuji všem. Těch dvacet minut nikoho nezabije.

plakát

Django (1966) 

Kdo by to byl řekl, že bude původní Django ještě stylovější než Tarantinův western? Možná se Corbucci až moc inspiroval Leoneho filmy, ale když sledujete, jak Django střílí kulometem do jižanskejch kovbojů za geniálního soundtracku, je vám to úplně jedno. Drsný, syrový a špinavý western, až mi to několikrát zkřivilo ústa v cynický úšklebek.

plakát

Frankenstein vs. Baragon (1965) 

Někdy zábavný, někdy nudný. Někdy kvalitní, někdy hodně béčkový. Takový je Frankenstein vs. Baragon. Je to takové tuctové kaiju s netuctovým monstrem - obrem Frankensteinem. Hodně zajímavý byl taktéž netuctový úvod v Německu a posléze v Hirošimě. Pak přišla ještě celkem snesitelná nuda s několika zábavnými momenty (Baragon ničí vesnici, mimochodem - ty domky vypadaly jak z chatový osady někde na Sázavsku), kdy čekáme na finální souboj. A ten už je tuctový hodně, ničím neohromí a po několika minutách omrzí.

plakát

Gorgo (1961) 

O třídu horší než The Beast From 20 000 Fathoms a o dvě třídy horší než Godzilla. Britové postrádají americký rozpočet a um Japonců budovat napětí, zobrazovat hysterii lidí a (často nechtěně) bavit vzhledem a chováním monstra. Snímek ale má své kvality, za triky se tvůrci stydět nemusí, samotná nestvůra nevypadá vůbec špatně, byť se od Godzilly moc neliší, a v mnoha ohledech je dílo poctivější než většina monster movies té doby (Například místo modýlku jsou ve filmu skutečné lodě a tanky. Podle mě je to ale zbytečná vymoženost a film to nijak nezlepšuje). Závěrečný souboj v Londýně za pozornost určitě stojí, ale chybí mu šťáva, napětí. Proč je sakra bez hudby?! Jednou větou: Film sráží několik maličkostí, nedotažeností, které kvalitu celého snímku zbytečně sráží. Škoda.