kubilov

kubilov

okres Praha
Cacatio matutia est tamquam medicina

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 20 39 57 76
    • 15.7.2020  20:34

    Jednou bych chtěl psát do Třídních prdů. Fakjů je i potřetí debilní teenager komedie, která je ale dobře udělaná a zajímavě tématizuje zásadní aktuální témata hýbající Německem. Třikrát a dost.

    • 13.7.2020  16:15
    Gentlemani (2019)
    ****

    Přeplácaná konina, ale dobrá a stylová oddechovka. Guy Ritchie ukazuje, že pořád umí. Matthew McConaughey velice solidní, Hugh Grant parádní slizák a Colinu Farrellovi tyhle divné malé role poslední dobou velmi svědčí. Silný nadprůměr. To angličanství z toho parádně čpí.

    • 13.7.2020  16:14
    Interview (1987)
    ****

    V době, kdy už velký Federico Fellini nemusel nikomu nic dokazovat a mohl si točit, co se mu zamanulo, dále pronikal do vod post-post-moderny. Intervista je filmem o něm, o jeho práci, o jeho milovaných ateliérech Cinecittà a práci v nich. Film ve filmu ve filmu o Fellinim, o Marcelu Mastroiannim i Anitě Ekberg... v hlavních rolích, jež všechny neúprosně uhání štáb japonských reportérů. Intervista je film-koláž, z něhož je cítit hrozná Felliniho radost z točení. A ta sekvence u Anity doma... krásné a vkusné.

    • 30.4.2020  20:42
    Gulag (TV film) (1985)
    **

    Kravina. Když ale člověk abstrahuje od toho, co to ve skutečnosti vážně má být, dá se to zvládnout.

    • 15.4.2020  21:21

    Co s takovým filmem? Přesně ten typ filmu, u kterýho nevím, jestli dát 2* anebo 1*. Asi proto dávám málo 1*, že v tom nevidím takový rozdíl. Nu což, Strom života by vlastně mohl být hluboce lidským filmem, sráží ho ale Malickova samolibost, zahleděnost do ezo-pseudo-významů, že z toho vlastně vznikne podivný quasi-spirituální film s jímavou a tak-strašně-intenzivní-až-je-to-otravný hudbou, docela zajímavou hrou s kamerou, neustálým otravným voiceoverem a rádoby duchovním přesahem, který nefunguje ne kvůli tomu, že by se to nedalo natočit (viz Young Pope), ale proto, že je to snad schválně debilní - Vesmír a dinosauři? WTF. Jinak Brad Pitt hrál hodně hustě, takovýho otce bych fakt mít nechtěl. Proč tam ale byl Sean Penn a co se tam snažil hrát, to taky nechápu. Kdyby to bylo jenom nudný, asi dám 2*, jenže ono je to i blbý, takže 1*

    • 14.4.2020  13:33

    Přes svou prvotní komičnost a nadsázku vlastně hluboce lidský příběh. S pitoreskními postavičkami (včetně Hitlera) a dětskými herci, kteří mě nejen že nevadili, ale byli mi i sympatičtí. Což je v mém případě velmi ojedinělé.

    • 8.4.2020  12:22
    Vlastníci (2019)
    ****

    Moc zábavná konverzačka o tom, jak je těžké vyjít s idioty a kretény. Havelka je opravdový talent, Ramba a Lábus jsou fenomenální naprosto. Třeba Lábův verbální ping pong s Havlovou je neuvěřitelně vtipnej. Super film, silné 4*

    • 18.3.2020  23:39

    Neuvěřitelně průměrná smíchanina a digitální bordel s naprosto hloupým, klišovitým a všemožně vykradeným příběhem. Záporák je nudná guma bez charismatu a špetky pochopitelné motivace, nově ustavený tým má občas zajímavé interakce, celé to však působí uspěchaně, hloupě a vlastně zbytečně. A to se třeba o Man of Steel nebo Batman v Superman úplně říci nedá. Superman jako deus ex machina je trapas. Když do hodnocení zakomponuju i ambice, rozpočet a další věci, lépe než na 2* mi to nevyjde.

    • 19.2.2020  23:30
    Elysium (2013)
    **

    Po Blomkampově nadějném debutu je Elysium vlastně jen hloupoučkou sci-fi s jednorozměrnou, nezajímavou a pitomou hlavní postavou, která není vůbec zajímavě napsaná, čemuž vůbec nepomáhá i angažování herecky plochého Matta Damona. Snaha o sociální rozměr filmu hrubě selhává. Tak trochu snaha o Verhoevena, je z toho ale jen špatné béčko, jenže za áčkové peníze.

    • 17.2.2020  23:05
    Parazit (2019)
    *****

    V letní festivalové sezoně i podzimním promítání v tuzemských kinech mi Parazit unikl, nijak zvlášť jsem na něj ale ani neměl zálusk. Korejská kinematografie mě totiž - podobně jako většina asijské - míjí velkým obloukem. Nezjistil jsem si ale, že ho natočil Džun-ho Pon, který mě už před lety oslnil Snowpiercerem. Po oscarových žních jsem se na něj ale konečně vrhl... a rozhodně nelitoval. Je to vtipný, ale na rozdíl třeba od Tarantinova Once Upon a Time in Hollywood může jít člověk na Parazita jako tabula rasa. Předem není třeba nic vědět, film se dokáže sám perfektně odvyprávět. Kromě toho je třeba celkově vyzdvihnout fenomenální Džun-ho Ponovu režijní a scenáristickou práci - film je pečlivě rozplánován, každý záběr má svůj význam a v pozdějších fázích příběhu je jeho zařazení ospravedlněno. Krom toho je Parazit dvojfilmem takřka zcela odlišných přesných polovin, které dohromady vytváří opravdu jedinečný divácký zážitek. Konec filmu mě nechal trochu konsternovaného, ihned mi naskočila bezmoc při sledování filmů Michaela Hanekeho, především pak jeho Funny Games, na rozdíl od nich však při zpětném analyzování dává Parazit mnoho vodítek k tomu, jak chápat to, co se na plátně děje. Speciálně pozoruhodná je práce se sociálním faktorem v celém filmu, která se pečlivě buduje až vygraduje ve velkolepém finále, které je kopancem do "naděje". --- Je super, že se Akademie konečně poohlédla i po jiném než anglicky mluveném filmu pro ocenění film roku, škoda jen, že to bylo až dlouhá léta po Fellinim.

    • 4.2.2020  21:41
    Oni a Silvio (2018)
    *****

    Zfilmovat život Silvia Berlusconiho v jeho celé šíři za jeho života je naprosto nemožné, tohoto politického, mediálního či podnikatelského chameleona už totiž jeho soupeři mnohokrát odepsali a on se dokázal mnohokrát vrátit. I když to nyní vypadá, že poté co si nechal na zádech své středopravicové koalice vyrůst mladšího (Berlusconimu už je přeci jen 83 let), energičtějšího, modernějšího a radikálnějšího Mattea Salviniho z Ligy, dovolím si říci, že Berlusconiho politická kariéra už nikdy nebude v těch úplně nejvyšších funkcích, i když například v loňských volbách do Evropského parlamentu ukázal, že se umí vrátit i potom, co mu byly zákonem zamezeno vykonávat jakoukoliv politickou funkci. Nyní už je zase europoslancem a může sázet na účast v budoucí Salviniho vládě jako jeho juniorní partner s významným vlivem a ministerstvy. Nebyl by to ale Berlusconi, kdyby neměl zadní vrátka. Jeho Forza Italia totiž klidně po příštích parlamentních volbách v Itálii může v rámci boje proti politickému extrému tvořit koalici s v současnosti vládnoucími socialisty a dalšími dostředivými stranami, jako už to Itálie před sedmi lety také zažila. --- Avšak k filmu. Jeho děj se odehrává zhruba v letech 2006-2009, což už je doba, která se dá poměrně dobře s odstupem reflektovat. Berlusconimu je 70 let, je v době osobní i politické krize. Těsně prohrál volby, musí být schovaný v opozici a snaží se zachraňovat manželství, které mu krachuje kvůli jeho nezměrnému libidu. Sorrentino zvolil k vyprávění příběhu velmi zajímavou techniku. Jelikož má k dispozici velmi velkorysou stopáž, může si dovolit ukázat Berlusconiho na plátně až po zhruba tři čtvrtě hodině, mezitím film sleduje snažení jakéhosi podnikatele z Tarentu, který se snaží vlísat se do Berlusconiho přízně. Jakmile se ale hlavní postava objeví, film si v podstatě přestává všímat všeho okolo, podnikatele z Tarentu odhazuje a skvělý Tony Servillo si film krade pro sebe a své herecké galapředstavení. --- Loro opět jako u ostatních Sorrentinových projektů velmi těží z vynikající souhře obrazu a zvuku, který umí italský režisér namíchat pro můj osobní vkus snad vůbec nejlépe ze všech současných i minulých filmových tvůrců. --- Italský film o italském způsobu života, italských reáliích a největším (či snad nejslavnějším?) Italovi od dob Benita Mussoliniho. Sorrentino si nedává za cíl natočit biografický film o Berlusconim, pečlivě se mu však povedlo vykreslit jednu konkrétní kapitolu v jeho osobním i politickém životě. Na podrobně zevrubný filmový životopis by byla potřeba televizní série, tak třeba se někdy dočkáme. Pokud by se jí zhostil Sorrentino, mohlo by jít o skutečně velkolepou podívanou. --- Dvě poznámky na závěr: 1.) Stella asi musí být Ruby 2.) hrozně často je tu k vidění jedno prso.

    • 4.2.2020  21:41
    Irčan (2019)
    *****

    Už od prvního záběru se mi chtělo skákat do vzduchu štěstím, že jsem se Irishmana dočkal a že na něj opravdu koukám. Nebudu lhát, už jsem si myslel, že se spolupráce svého nejoblíbenějšího herce s nejoblíbenějším režisérem asi nikdy nedočkám, a to zvlášť s ohledem na požehnaný věk Martina Scorseseho a Al Pacina. (A to ani nemluvím o tom, že rok 2019 přinesl Pacinovu premiérovou spolupráci ještě i s mým druhým nejoblíbenějším režisérem Quentinem Tarantinem) Do toho ještě opětovnou spolupráci Pacina s Robertem De Nirem. A aby toho nebylo málo, ještě staří osvědčení Scorseseho matadoři Joe Pesci a Harvey Keitel. Nebudu lhát, měl jsem mimořádná očekávání, které sice trochu umenšil fakt, že bude film z velké části stát na omlazovacích CGI efektech. Drtivá většina možných negativ se však nepotvrdila a můžu tak s klidným srdcem říci, že jde o jeden z nejlepších filmů o mafii, které jsem kdy viděl, a to je opravdu kumšt, když je zlatá éra legendárních filmů tohoto podžánru (70. – 90. léta) dávno pryč. 209 minut pomalu vyprávěného košatého historického příběhu o dnes již polozapomenuté legendě odborového hnutí Jimmy Hoffovi, který byl ve své době stejně známý jako prezident, je ideální epitaf mafiánským filmům. Kdyby už nikdy žádný nevznikl, tohle by bylo dokonalé rozloučení. Kdyby už Scorsese nikdy nic nenatočil, Irishman by mu byl perfektní závětí.

    • 4.2.2020  20:16
    Trhák (1980)
    *****

    Tady se Svěrák se Smoljakem pustili opravdu na tenký led, i když kasovní propadák měli zaručený už tím superhvězdným obsazením. Jen asi Trhák v myslích většinových diváků a televizních dramaturgů tak dobře nezestárl, jelikož jej na rozdíl od ostatních filmů zmíněné autorské dvojice na televizních obrazovkách příliš nereprízují. Já na něj o Vánocích náhodou narazil a nemohl jsem se od něj odtrhnout. Trháku jistě v mých očích velmi pomáhá, že jsem v posledních dvou letech v blaženém zajetí Felliniho filmařiny v jeho postmoderní fázi, takže jsem možnou inspiraci Svěráka se Smoljakem právě ve Felliniho 8 & ½ či dalších jeho pozdních dílech, které se snažily narušovat čtvrtou stěnu, hrát si s divákovým očekáváním, přiznávat kulisovost záběrů a využívat pastiše a ironie, což je v Trháku nejlépe vidět v dokonale absurdní sekvenci ve strašidelném lese. Kromě vyprávěcího a režijního stylu, který jsem si naprosto zamiloval, jsou skvělá i nablblá hudební vystoupení, v nichž excelují Juraj Kukura, Jiří Korn, Jiří Schellinger, Waldemar Matuška, Michal Tučný či Hana Zagorová. Z těch se staly legendární hity, u nichž spousta lidí – troufnu si tvrdit – ani nezná jejich původ. Z herců dále exceluje Smoljak jako režisér, Petr Čepek jako „trháčnický“ producent nebo klapklapklapka Dáda Patrasová. Po prvním shlédnutí to bylo na silné 4, ale po necelém měsíci jsem si Trhák pustil znovu a naprosto mě to dostalo, když už jsem věděl, do čeho jdu. Úžasně dekadentní postmoderní film o postmoderním natáčení zdánlivě klasického filmu, z něhož se kvůli diletantismu a smůle stane postmoderní film… jsem nadšen.

    • 4.2.2020  20:07

    Dva papežové nejsou tak dokonalí jako konkurenční Young/New Pope na HBO, ale s tímto tématem trefil Netflix absolutní jackpot. František a Benedikt XVI. jsou mimořádně podnětné, v mnohém velmi rozdílné postavy, jejichž představitelé Jonathan Pryce a Anthony Hopkins ze sebe dostali absolutní herecké maximum. O stupínek výš bych ale přeci jen postavil Hopkinse, který je po právu hereckou legendou, což dokázal i tím, že se mu povedlo do Ratzingera dostat mnohými nikdy neviděnou lidskost. Vysoce nadprůměrná oscarovka, jejíž pro mnohé možná nesexy příběh ozvláštňuje a popularizuje hravý vyprávěcí styl, který vrcholí při závěrečných titulcích. Byť nejde o dokument o současném a emeritním papežovi, obě postavy tento film dokázal perfektně zplastičnit a přiblížit. Doufejme jen, že tomuto nesporně kvalitnímu filmu neuškodí vyhrocená diskuse. Asi nejvíc accurate casting ever.

    • 4.2.2020  16:44
    Skrytá vada (2014)
    ****

    Je rok 1970, rok po šíleném vraždění Charlese Mansona a jeho „Rodiny“. Policisté pronásledují hippies jako podezřelé živly, květinové děti totiž ztratily nevinnost. Doc Joaquina Phoenixe (neuvěřitelně přesvědčivý) se tím za asistence rozličného množství psychotropních látek a lehkých drog snaží bez úhony projít a do toho vyšetřovat a rozkrývat velmi zvláštní spiknutí zahrnující neonacisty, dealery, zubaře či policisty. Jeden by si řekl, že retro krimi příběhů z Los Angeles už bylo v populární kinematografii dost (L. A. Confidential, Gangster Squad, Nice Guys), Inherent Vice ale nabízí nový a unikátní příběh a zpracování. Určitým způsobem je sledování tohoto snímku vlastně velmi frustrující. Člověk se snaží pochopit, jak a proč jednotlivé postavy chovají, forma, jakou je film ale vyprávěn a natočen, diváka ubíjí a neustále ho narativně „fauluje“. Konec a vyznění celého filmu pak vlastně odpovídá počtu a rozličnosti hlavní postavou zkonzumovaných drog. Zajímavý trip, kterému ty nejednoznačnosti vlastně ani nevadí.

    • 4.2.2020  16:14
    District 9 (2009)
    ****

    Mimořádně chytré sci-fi s mimozemským prvkem. Rasa mimozemských návštěvníků je vybrána velmi zajímavě a vše je vyprávěno a natočeno tak sugestivně, že divák nemá nejmenší problém příběhu věřit, čemuž pomáhá i volba ručních kamerových záběrů. Že se mimozemská loď dostane zrovna do Johannesburgu, je milé zpestření a povedený vtip na hollywoodskou posedlost New Yorkem atd. Big up za konec.

    • 4.2.2020  14:59
    Joker (2019)
    ****

    Joker především hrozně zajímavě pracuje s využitím Batman univerza. Bere si z něj nejslavnějšího antagonistu, zasazuje ho do trochu bezčasé společnosti zkaženého Gothamu, kde sice k několika dalším interakcím s aspekty Batman univerza dojde, v podstatě je to ale autonomní psychologický příběh postavy – silný, zamyšleníhodný, intenzívní a pro někoho snad i drásající. Joaquin Phoenix předvádí opravdu jedinečný výkon, který určitě není způsoben jen tím, že je samotná postava Jokera herecky velmi vstřícná. Oscarový materiál to určitě je, nemyslím si ale, že by to vyhrál. Zvlášť proto, že by šlo o teprve druhou zlatou sošku pro herce za komiksovou roli (prvním byl Heath Ledger také za Jokera) a také teprve druhou filmovou postavou, za kterou by dva různí lidé dostali každý Oscara. Film velice šikovně pracuje s fenoménem nespolehlivého vypravěče, má vynikající znepokojující a do důsledku severský soundtrack a chybí mu katarze, což odpovídá zvolené kompoziční formě, která je mou oblíbenou a jsem velmi rád, že se z okrajových kinematografických kruhů postupem času dostává i do mainstreamu. Sám sebe považuji za Scorseseovce, ale o výskytu odkazů a inspirací z Taxi Drivera a King of Comedy se proto snad ani rozepisovat nemusím. Vedlejší role pro Roberta de Nira to celé jen podtrhuje. Velmi silné 4 hvězdy, napoprvé. Jít do toho s tím, že už budu vědět, o co jde, hodnocení může ale ještě směrem nahoru změnit.

    • 4.2.2020  14:54
    Potvora - Série 2 (série) (2019)
    *****

    Vynikající seriálové překvapení. Překypující sprostotou, skvělým břitkým britským humorem, existenciální problematikou a (sic!) feminismem. Phoebe Waller-Bridge je neuvěřitelně vtipná, talentovaná a skvělá, fakt jsem si jí za těch pouhých 12 dvacetiminutových dílů velmi oblíbil. Druhá řada je zcela vynikající, k čemuž velmi dopomáhá skvělá postava kněze Andrewa Scotta. I ségru jsem si oblíbil, i když vypadá jako tužka. Nejlepší sitcom za velmi dlouhou dobu.

    • 4.2.2020  14:53
    Potvora - Série 1 (série) (2016)
    ****

    Vynikající seriálové překvapení. Překypující sprostotou, skvělým břitkým britským humorem, existenciální problematikou a (sic!) feminismem. Phoebe Waller-Bridge je neuvěřitelně vtipná, talentovaná a skvělá, fakt jsem si jí oblíbil. Pilot je naprosto famózní a zběsilý, pak tempo poněkud upadá (dna se dotkne ve čtvrtém dílu). Nejlepší sitcom za velmi dlouhou dobu.

    • 4.2.2020  14:53
    Potvora (TV seriál) (2016)
    *****

    Vynikající seriálové překvapení. Překypující sprostotou, skvělým břitkým britským humorem, existenciální problematikou a (sic!) feminismem. Phoebe Waller-Bridge je neuvěřitelně vtipná, talentovaná a skvělá, fakt jsem si jí za těch pouhých 12 dvacetiminutových dílů velmi oblíbil. Pilot je naprosto famózní a zběsilý, pak tempo poněkud upadá (dna se dotkne ve čtvrtém dílu první série), ale druhá řada je opět zcela vynikající, k čemuž velmi dopomáhá skvělá postava kněze Andrewa Scotta. I ségru jsem si oblíbil, i když vypadá jako tužka. Nejlepší sitcom za velmi dlouhou dobu. První série za hodně silné 4*, druhá za jednoznačných 5*

    • 4.2.2020  14:23
    Nejkrásnější portrét (amatérský film) (1988)
    *****

    Legenda z ranku Svatby Jiřího Káry. Igor Chaun je za objektivem kamery skutečný Federico Chaunini, matka hraje svou životní roli a Michal Kratejl? Ten je vyřízenej…

    • 4.2.2020  14:23
    Léčba Klausem (TV film) (1992)
    ***

    Dnes už se asi Igor Chaun asi definitivně zbláznil, i tak ale dokáže točit solidní dokumenty. Jeho Léčba Klausem z počátku 90. let je dnes strašně důležitý pro zachycení dobové atmosféry, kdy byl Václav Klaus v Česku v podstatě polobohem. Když abstrahujeme od ideologie i od toho, co dělal Klaus ve svém dalším politickém životě či jak se projevuje ve svém životě po konci v aktivní politice, jeho neoliberální vize ekonomické transformace byla ambiciózní a do určité míry i povedená. Chaunův dokument je tedy jednak obrazem doby a jednak k dnešnímu pohledu například tehdejších novinářů. Třeba dlouholetý šéfredaktor Mladé fronty DNES a dnešní šéfredaktor měsíčníku Reportér Robert Čásenský si sype popel na hlavu, že měli být ke Klausovi více kritičtí a polemizovat s ním. Každopádně – Léčba Klausem je zajímavá. Lepší 3.

    • 4.2.2020  14:22
    1917 (2019)
    *****

    Jsem moc rád, že jsme se po nestydatě dlouhé době dočkali kvalitního velkofilmu o první světové válce, už to bylo trapné, jak je tento konflikt ve světovém filmu opomíjen. Zvlášť když jeho absurditu dokázal již před dlouhými desetiletími mistrně popsat Stanley Kubrick ve Stezkách slávy. Vynikající filmařský nápad, režie, kamera a výprava okamžitě na Oscara, parádní Mendesova práce. Brutus, maso, existencialismus a hudba, která přijde ve správnou chvíli a zaduní celým sálem. Famózní práce. --- Spolu se Stezkami slávy jde o nejlepší film o první světové válce a rozhodně o nejvíce strhující film o první světové válce.

    • 24.9.2019  10:47

    Zejména vztahové linky mezi jednotlivými postavami jsou opravdu neuvěřitelně hloupé. Jako vhled do mimořádně významné subkultury v rámci české společnosti ale osvěžující, byť je třeba vše brát s nadsázkou. Úlisnej Plesl je vážně boží. Lepší 3*

    • 29.8.2019  19:53

    Natočit takový film by si v dnešní době mohli dovolit maximálně dva režiséři. Pro svou lásku ke starému Hollywoodu, filmařině jako ušlechtilému umění a samozřejmě nesporným schopnostem. Jedním z nich je Quentin Tarantino, druhým je Martin Scorsese. Kdo jiný než "blázen z videopůjčovny" může nechat děj takového obřího filmu dvě hodiny jen tak nechat plynout, vrstvit za sebe úžasně natočené nostalgické scénky a s rozběhnutím a vyústěním jakés takés dějové linky přijít až v posledních desítkách minut? Závěrečný twist oproti historickým reáliím dokonale tarantinovský. Velkofilm od milovníka filmů milovníkům filmů, pro běžného a nenáročného diváka postačí pohled na hlavní protagonisty. Margot Robbie snad nikdy nebyla tak přitažlivá, Brad Pitt po dlouhých letech netlumeně herecky září a Leonardo DiCaprio už si hraje svou vlastní hereckou ligu. Navrch je tam ještě Al Pacino, Steve McQueen, Bruce Lee a okolo se pohybuje se přízrak Charlese Mansona. 10/10

    • 28.8.2019  15:51
    The Boys - Season 1 (série) (2019)
    *****

    Asi to není na úplně stoprocentních 5*, ale odvaha a schopnost reagovat na aktuální trend úplně jiným způsobem se musí ocenit. Jako 60. léta opanovaly westerny a třeba 80. léta byla plná (trochu hloupých) akčních komedií, druhou dekádu 21. století naprosto ovládli superhrdinové a filmové adaptace jejich příběhů. Velmi inovativně se k tomuto fenoménu postavila nepravděpodobná partička okolo Setha Rogena a Evana Goldberga, které se povedlo (pro mě až nečekaně přesně) vystihnout různé palčivé problémy, které instalace superhrdinů ve fikčním popkulturním prostředí mají. Problém se společenským přijetím nadpřirozených bytostí, které se najednou objeví na Zemi, jsou pro jejich schopnosti miláčky davů, ale postupně začne jejich temná stránka převažovat a svých schopností zneužívají, to je přeci námět jako hrom. Negativní percepci superhrdinů sice v dosti okleštěné podobě nakousli všichni tři velcí hráči - Marvel s Captain America Civil War, DC s Batman v Superman i Fox s X-Men Days of Future Past - vždy to však bylo pohledem superhrdinů jako těch klaďasů. I proto je The Boys tak úspěšný a oblíbený seriál - na problematiku nahlíží z pohledu obyčejných lidí, kteří se rozhodli zhýralé polobohy, kteří jsou navíc ještě opřeni o mocenskou korporaci produkující jim filmy a zastřešující jejich celé veřejné působení, prostě lovit. --- K celkovému dojmu velmi pomáhá vhodně a odvážně zvolená forma, kterou tvůrci zvolili. Krutý černý humor, místy opravdu nechutné scény, kdy odvrací zrak i nejodolnější (hlavně u Deepa), sexuální (nikoliv však explicitně) scény i brutální a šokující krvavé vraždy a nechtěná zabití. To celkově dělá ze seriálu vynikající eRko, které si rozmyslíte, jestli dovolíte svým dětem sledovat. --- Kromě vhodně zvolené formy je velmi zajímavá i obsahová stránka seriálu a vůbec celá vyprávěcí kompozice, na jejímž začátku je ukázkový nerd a outsider. Během osmidílné pouti příběhem plným tvrdých chlapů a neohrožených superhrdinů dospívá, emancipuje se od svého starostlivého otce a stává se plnohodnotným badass členem The Boys. Seriál diváka hned od začátku nezahltí informacemi, vyprávění se totiž do šířky a do minulosti rozšiřuje postupným a rozumným tempem. Například ústřední superhrdinská sedmička nefunguje jako tým, takže jsou její členové představováni v zásadě po jednom a nijak se nepletou. K žádnému velkému představování ale ani docházet nemusí, jde v podstatě jen o (většinou) zkažené verze známých komiksových postav nebo jejich kompilátů. A kdo by v dnešním světě neznal Supermana, Wonder Woman, Black Panthera, Batmana, Flashe, Aquamana atd. --- The Boys je seriál pro lidi, kteří nesnáší superhrdiny, ale i pro ty, kteří je mají rádi. Jen se aspoň mohou zamyslet nad tím, jak by to také mohlo vypadat v dystopii, když by se najednou na Zemi objevili. --- Pár poznámek na závěr: 1.) Erin Moriarty je boží. 2.) Homelander je monstrózní antagonista. 3.) Butcher Karla Urbana je charisma samo. 4.) závěrečný cliffhanger je... sakra, jak by bylo super, kdyby byla druhá série aspoň stejně dobrá jako ta první.

    • 28.8.2019  13:26
    The Boys (TV seriál) (2019)
    *****

    Asi to není na úplně stoprocentních 5*, ale odvaha a schopnost reagovat na aktuální trend úplně jiným způsobem se musí ocenit. Jako 60. léta opanovaly westerny a třeba 80. léta byla plná (trochu hloupých) akčních komedií, druhou dekádu 21. století naprosto ovládli superhrdinové a filmové adaptace jejich příběhů. Velmi inovativně se k tomuto fenoménu postavila nepravděpodobná partička okolo Setha Rogena a Evana Goldberga, které se povedlo (pro mě až nečekaně přesně) vystihnout různé palčivé problémy, které instalace superhrdinů ve fikčním popkulturním prostředí mají. Problém se společenským přijetím nadpřirozených bytostí, které se najednou objeví na Zemi, jsou pro jejich schopnosti miláčky davů, ale postupně začne jejich temná stránka převažovat a svých schopností zneužívají, to je přeci námět jako hrom. Negativní percepci superhrdinů sice v dosti okleštěné podobě nakousli všichni tři velcí hráči - Marvel s Captain America Civil War, DC s Batman v Superman i Fox s X-Men Days of Future Past - vždy to však bylo pohledem superhrdinů jako těch klaďasů. I proto je The Boys tak úspěšný a oblíbený seriál - na problematiku nahlíží z pohledu obyčejných lidí, kteří se rozhodli zhýralé polobohy, kteří jsou navíc ještě opřeni o mocenskou korporaci produkující jim filmy a zastřešující jejich celé veřejné působení, prostě lovit. --- K celkovému dojmu velmi pomáhá vhodně a odvážně zvolená forma, kterou tvůrci zvolili. Krutý černý humor, místy opravdu nechutné scény, kdy odvrací zrak i nejodolnější (hlavně u Deepa), sexuální (nikoliv však explicitně) scény i brutální a šokující krvavé vraždy a nechtěná zabití. To celkově dělá ze seriálu vynikající eRko, které si rozmyslíte, jestli dovolíte svým dětem sledovat. --- Kromě vhodně zvolené formy je velmi zajímavá i obsahová stránka seriálu a vůbec celá vyprávěcí kompozice, na jejímž začátku je ukázkový nerd a outsider. Během osmidílné pouti příběhem plným tvrdých chlapů a neohrožených superhrdinů dospívá, emancipuje se od svého starostlivého otce a stává se plnohodnotným badass členem The Boys. Seriál diváka hned od začátku nezahltí informacemi, vyprávění se totiž do šířky a do minulosti rozšiřuje postupným a rozumným tempem. Například ústřední superhrdinská sedmička nefunguje jako tým, takže jsou její členové představováni v zásadě po jednom a nijak se nepletou. K žádnému velkému představování ale ani docházet nemusí, jde v podstatě jen o (většinou) zkažené verze známých komiksových postav nebo jejich kompilátů. A kdo by v dnešním světě neznal Supermana, Wonder Woman, Black Panthera, Batmana, Flashe, Aquamana atd. --- The Boys je seriál pro lidi, kteří nesnáší superhrdiny, ale i pro ty, kteří je mají rádi. Jen se aspoň mohou zamyslet nad tím, jak by to také mohlo vypadat v dystopii, když by se najednou na Zemi objevili. --- Pár poznámek na závěr: 1.) Erin Moriarty je boží. 2.) Homelander je monstrózní antagonista. 3.) Butcher Karla Urbana je charisma samo. 4.) závěrečný cliffhanger je... sakra, jak by bylo super, kdyby byla druhá série aspoň stejně dobrá jako ta první.

    • 13.8.2019  19:03

    "Gervais is a master of creating awkward situations which just make you want to cringe, you forget that it's even acted." David je manažer rappera, ale jeho zvyk táborového hraní na kytaru v jakékoliv příležitosti ho naštěstí neopouští. A dokonce hraje REGGAE!

    • 13.8.2019  18:27
    Kancl (TV seriál) (2001)
    ****

    Geniální trapnohumor, navíc zajímavě natočený. Čtvrtý díl je naprosto perfektní, David hrající na kytaru a zpívající svoje songy je fakt top. První série jednoznačných 5* --- Velmi dobrá série, i když o level pod perfektní první řadou. Narušení Davidovy aureoly relativně oblíbeného a schopného šéfa funguje, byť chemie s novými postavami až tolik ne. Opět - stejně jako v první sérii - je nejlepší čtvrtý díl. Davidův melouch by se k němu velmi hodí. --- Vkusný závěr v momentě, kdy už se formát sitcomu začínal vyčerpávat. Bilancuje se, vzpomíná se a ten sentimentální závěr... padne jak prdel na hrnec. Vybírání Davidovy partnerky (spolu s Timem) je jednoznačným highlightem. --- Celkově velmi silné 4*

    • 13.8.2019  18:26
    Kancl - Série 3 (série) (2003)
    ****

    Vkusný závěr v momentě, kdy už se formát sitcomu začínal vyčerpávat. Bilancuje se, vzpomíná se a ten sentimentální závěr... padne jak prdel na hrnec. Vybírání Davidovy partnerky (spolu s Timem) je jednoznačným highlightem.

<< předchozí 1 2 3 4 20 39 57 76