Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Krátkometrážní

Recenze (2 439)

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Natočit takový film by si v dnešní době mohli dovolit maximálně dva režiséři. Pro svou lásku ke starému Hollywoodu, filmařině jako ušlechtilému umění a samozřejmě nesporným schopnostem. Jedním z nich je Quentin Tarantino, druhým je Martin Scorsese. Kdo jiný než "blázen z videopůjčovny" může nechat děj takového obřího filmu dvě hodiny jen tak nechat plynout, vrstvit za sebe úžasně natočené nostalgické scénky a s rozběhnutím a vyústěním jakés takés dějové linky přijít až v posledních desítkách minut? Závěrečný twist oproti historickým reáliím dokonale tarantinovský. Velkofilm od milovníka filmů milovníkům filmů, pro běžného a nenáročného diváka postačí pohled na hlavní protagonisty. Margot Robbie snad nikdy nebyla tak přitažlivá, Brad Pitt po dlouhých letech netlumeně herecky září a Leonardo DiCaprio už si hraje svou vlastní hereckou ligu. Navrch je tam ještě Al Pacino, Steve McQueen, Bruce Lee a okolo se pohybuje se přízrak Charlese Mansona. 10/10. --- Po roce od prvního shlédnutí jsem si Once Upon in Hollywood pustil podruhé a nejenže mi přišel ještě lepší než napoprvé, dokonce se zařadil do mého seznamu top 10 filmů a na (zatím) druhé místo v Tarantinově filmografii. Ještě bych chtěl vypíchnout jednu věc, která okolo celého filmu nějak zapadla. DiCaprio ukazuje, jak vynikající herec je. Zahrát takhle skvěle špatného herce... to je opravdu kumšt. Soundtrack jsem si koupil a poslouchám ho v autě.

plakát

Banda - Série 1 (2019) (série) 

Asi to není na úplně stoprocentních 5*, ale odvaha a schopnost reagovat na aktuální trend úplně jiným způsobem se musí ocenit. Jako 60. léta opanovaly westerny a třeba 80. léta byla plná (trochu hloupých) akčních komedií, druhou dekádu 21. století naprosto ovládli superhrdinové a filmové adaptace jejich příběhů. Velmi inovativně se k tomuto fenoménu postavila nepravděpodobná partička okolo Setha Rogena a Evana Goldberga, které se povedlo (pro mě až nečekaně přesně) vystihnout různé palčivé problémy, které instalace superhrdinů ve fikčním popkulturním prostředí mají. Problém se společenským přijetím nadpřirozených bytostí, které se najednou objeví na Zemi, jsou pro jejich schopnosti miláčky davů, ale postupně začne jejich temná stránka převažovat a svých schopností zneužívají, to je přeci námět jako hrom. Negativní percepci superhrdinů sice v dosti okleštěné podobě nakousli všichni tři velcí hráči - Marvel s Captain America Civil War, DC s Batman v Superman i Fox s X-Men Days of Future Past - vždy to však bylo pohledem superhrdinů jako těch klaďasů. I proto je The Boys tak úspěšný a oblíbený seriál - na problematiku nahlíží z pohledu obyčejných lidí, kteří se rozhodli zhýralé polobohy, kteří jsou navíc ještě opřeni o mocenskou korporaci produkující jim filmy a zastřešující jejich celé veřejné působení, prostě lovit. --- K celkovému dojmu velmi pomáhá vhodně a odvážně zvolená forma, kterou tvůrci zvolili. Krutý černý humor, místy opravdu nechutné scény, kdy odvrací zrak i nejodolnější (hlavně u Deepa), sexuální (nikoliv však explicitně) scény i brutální a šokující krvavé vraždy a nechtěná zabití. To celkově dělá ze seriálu vynikající eRko, které si rozmyslíte, jestli dovolíte svým dětem sledovat. --- Kromě vhodně zvolené formy je velmi zajímavá i obsahová stránka seriálu a vůbec celá vyprávěcí kompozice, na jejímž začátku je ukázkový nerd a outsider. Během osmidílné pouti příběhem plným tvrdých chlapů a neohrožených superhrdinů dospívá, emancipuje se od svého starostlivého otce a stává se plnohodnotným badass členem The Boys. Seriál diváka hned od začátku nezahltí informacemi, vyprávění se totiž do šířky a do minulosti rozšiřuje postupným a rozumným tempem. Například ústřední superhrdinská sedmička nefunguje jako tým, takže jsou její členové představováni v zásadě po jednom a nijak se nepletou. K žádnému velkému představování ale ani docházet nemusí, jde v podstatě jen o (většinou) zkažené verze známých komiksových postav nebo jejich kompilátů. A kdo by v dnešním světě neznal Supermana, Wonder Woman, Black Panthera, Batmana, Flashe, Aquamana atd. --- The Boys je seriál pro lidi, kteří nesnáší superhrdiny, ale i pro ty, kteří je mají rádi. Jen se aspoň mohou zamyslet nad tím, jak by to také mohlo vypadat v dystopii, když by se najednou na Zemi objevili. --- Pár poznámek na závěr: 1.) Erin Moriarty je boží. 2.) Homelander je monstrózní antagonista. 3.) Butcher Karla Urbana je charisma samo. 4.) závěrečný cliffhanger je... sakra, jak by bylo super, kdyby byla druhá série aspoň stejně dobrá jako ta první.

plakát

Banda (2019) (seriál) 

Asi to není na úplně stoprocentních 5*, ale odvaha a schopnost reagovat na aktuální trend úplně jiným způsobem se musí ocenit. Jako 60. léta opanovaly westerny a třeba 80. léta byla plná (trochu hloupých) akčních komedií, druhou dekádu 21. století naprosto ovládli superhrdinové a filmové adaptace jejich příběhů. Velmi inovativně se k tomuto fenoménu postavila nepravděpodobná partička okolo Setha Rogena a Evana Goldberga, které se povedlo (pro mě až nečekaně přesně) vystihnout různé palčivé problémy, které instalace superhrdinů ve fikčním popkulturním prostředí mají. Problém se společenským přijetím nadpřirozených bytostí, které se najednou objeví na Zemi, jsou pro jejich schopnosti miláčky davů, ale postupně začne jejich temná stránka převažovat a svých schopností zneužívají, to je přeci námět jako hrom. Negativní percepci superhrdinů sice v dosti okleštěné podobě nakousli všichni tři velcí hráči - Marvel s Captain America Civil War, DC s Batman v Superman i Fox s X-Men Days of Future Past - vždy to však bylo pohledem superhrdinů jako těch klaďasů. I proto je The Boys tak úspěšný a oblíbený seriál - na problematiku nahlíží z pohledu obyčejných lidí, kteří se rozhodli zhýralé polobohy, kteří jsou navíc ještě opřeni o mocenskou korporaci produkující jim filmy a zastřešující jejich celé veřejné působení, prostě lovit. --- K celkovému dojmu velmi pomáhá vhodně a odvážně zvolená forma, kterou tvůrci zvolili. Krutý černý humor, místy opravdu nechutné scény, kdy odvrací zrak i nejodolnější (hlavně u Deepa), sexuální (nikoliv však explicitně) scény i brutální a šokující krvavé vraždy a nechtěná zabití. To celkově dělá ze seriálu vynikající eRko, které si rozmyslíte, jestli dovolíte svým dětem sledovat. --- Kromě vhodně zvolené formy je velmi zajímavá i obsahová stránka seriálu a vůbec celá vyprávěcí kompozice, na jejímž začátku je ukázkový nerd a outsider. Během osmidílné pouti příběhem plným tvrdých chlapů a neohrožených superhrdinů dospívá, emancipuje se od svého starostlivého otce a stává se plnohodnotným badass členem The Boys. Seriál diváka hned od začátku nezahltí informacemi, vyprávění se totiž do šířky a do minulosti rozšiřuje postupným a rozumným tempem. Například ústřední superhrdinská sedmička nefunguje jako tým, takže jsou její členové představováni v zásadě po jednom a nijak se nepletou. K žádnému velkému představování ale ani docházet nemusí, jde v podstatě jen o (většinou) zkažené verze známých komiksových postav nebo jejich kompilátů. A kdo by v dnešním světě neznal Supermana, Wonder Woman, Black Panthera, Batmana, Flashe, Aquamana atd. --- The Boys je seriál pro lidi, kteří nesnáší superhrdiny, ale i pro ty, kteří je mají rádi. Jen se aspoň mohou zamyslet nad tím, jak by to také mohlo vypadat v dystopii, když by se najednou na Zemi objevili. --- Pár poznámek na závěr: 1.) Erin Moriarty je boží. 2.) Homelander je monstrózní antagonista. 3.) Butcher Karla Urbana je charisma samo. 4.) závěrečný cliffhanger je... sakra, jak by bylo super, kdyby byla druhá série aspoň stejně dobrá jako ta první.

plakát

The Return of Brent (2013) 

"Gervais is a master of creating awkward situations which just make you want to cringe, you forget that it's even acted." David je manažer rappera, ale jeho zvyk táborového hraní na kytaru v jakékoliv příležitosti ho naštěstí neopouští. A dokonce hraje REGGAE!

plakát

Kancl (2001) (seriál) 

Geniální trapnohumor, navíc zajímavě natočený. Čtvrtý díl je naprosto perfektní, David hrající na kytaru a zpívající svoje songy je fakt top. První série jednoznačných 5* --- Velmi dobrá série, i když o level pod perfektní první řadou. Narušení Davidovy aureoly relativně oblíbeného a schopného šéfa funguje, byť chemie s novými postavami až tolik ne. Opět - stejně jako v první sérii - je nejlepší čtvrtý díl. Davidův melouch by se k němu velmi hodí. --- Vkusný závěr v momentě, kdy už se formát sitcomu začínal vyčerpávat. Bilancuje se, vzpomíná se a ten sentimentální závěr... padne jak prdel na hrnec. Vybírání Davidovy partnerky (spolu s Timem) je jednoznačným highlightem. --- Celkově velmi silné 4*

plakát

Kancl - Série 3 (2003) (série) 

Vkusný závěr v momentě, kdy už se formát sitcomu začínal vyčerpávat. Bilancuje se, vzpomíná se a ten sentimentální závěr... padne jak prdel na hrnec. Vybírání Davidovy partnerky (spolu s Timem) je jednoznačným highlightem.

plakát

Kancl - Série 2 (2002) (série) 

Velmi dobrá série, i když o level pod perfektní první řadou. Narušení Davidovy aureoly relativně oblíbeného a schopného šéfa funguje, byť chemie s novými postavami až tolik ne. Opět - stejně jako v první sérii - je nejlepší čtvrtý díl. Davidův melouch by se k němu velmi hodí.

plakát

Kancl - Série 1 (2001) (série) 

Geniální trapnohumor, navíc zajímavě natočený. Čtvrtý díl je naprosto perfektní, David hrající na kytaru a zpívající svoje songy je fakt top. První série jednoznačných 5*

plakát

Dunkerk (2017) 

Nolan je prostě pan režisér. Natočil vynikající existenciálně minimalistický (byť je tu vidět každá utracená libra) válečný film z nepříliš známé fáze největšího ozbrojeného konfliktu v dějinách lidstva. "Podivná válka" skončila, Francie byla rozpůlena a Británie se stala poslední nenacistickou a nekomunistickou evropskou výspou... Dunkirk je nejsilnější v momentech vykreslování bezmoci a zoufalství 400 tisíc vojáků uvězněných na zmenšujícím se perimetru na pláži prakticky na dohled od bezpečné domoviny. V těchto chvílích je Nolan působivým psychologem, jakým v takové míře bývá opravdu málokdy. Další mimořádně silný aspekt, který je protentokrát u Nolana zcela nový, je až nečekaně hravá kompozice. Ta vyrovnává případné slabiny minimalismu a film pak daleko lépe interaguje s divákem, který tak i když nemusí mít rád válečné filmy, 106 minut zvládne v jednom zátahu a v jednom sledu. Konec Toma Hardyho na hranici kýče, přesto však působivý. Mark Rylance se stává velkým sympaťákem.