Poslední recenze (2 413)

Stínohra (2022)
Mírně nadprůměrný filmový naturalismus v jisté režii Petera Bebjaka s akční kamerou Martina Žiarana. Nejlepší je úvodní sekvence a poté bezdialogové kamerové jízdy bezútěšnou krajinou. Leona Skleničková může být dost talent.

Volha (2023) (seriál)
Konečně není doba normalizace nahlížena a) disidentskou perspektivou, kterou už z jiných typů děl dost dobře známe, ani b) nostalgizující perspektivou, která zlehčuje ty nejhorší aspekty a naopak se často točí na bizarních detailech, na základě kterých celou dobu zobecňuje. To částečně vypravěčsky dělá i Volha, ta však k tomu barvitě popisuje i ty nejhorší obecné aspekty doby. Kryštof Hádek a jeho kreace na dokonale bezskrupulózního, vychcaného a oportunistického zmrda je naprosto dokonalý (spolu s Kobrami a užovkami jeho životní role), Jan Pachl umí řemeslo skvěle a i takřka všechny vedlejší role i štěky jsou zahrány s hroznou lehkostí a svižností. Fakt super televizní minisérie, ke které se budu rád vracet.

Jiří pes uprchlík (2019)
Super příběh. Gradace i herecké výkony (z hlavní trojice možná trochu překvapivě nejlepší Eliška Křenková) on spot. Stopáž ideální.