Scénář je máčka a škatulka "horor" vtip ale je to luxusně natočené a má to úžasně nasnímanou a přehlednou akci. Relativně zajímavé a zábavné a Kate Mara.. čičí.
Ennio je bůh a jeho hudba je kouzelná ale De Palma sní v Neúplatných po většinu času neumí pracovat. Brutální gangsterka by neměla připomínat zrovna tu jemnou poezii westernu. Některé scény na hraně parodie, nejlepší postava (Connery) zemře příliš brzy a De Niro je trestuhodně upozadněnej... ke zbytku nemám výhrady.
Čistá space opera a špinavá válečná akce, která je téměř stejně přitažlivá jako zvuk zkřížených světelných mečů.. téměř. Nakonec snad pocit, že efekty už nemůžou být lepší, že postavy jsem si všechny do jedné oblíbil a že se Vaderova "one man show" zapíše do dějin (v předaleké galaxii tedy určitě). Navíc to rozvíjení a doplnovaní SW světa je pro věrného fanouška prostě extáze.
U takové témy mám vždy obavy z kalkulu a naopak, že k nadšenému příjmutí hraje roli vždy nějaká ta povinnost či vnitřní vina. Dvanáct let v řetězech je výpovědí doby, stejně tak člověka, bez laciného sentimentu.. Brilantně natočené, brilantně zahrané (Fassbender je dábel !) a silné, opravdu silné drama. Tedy bez obav.
V době digitálních sraček se musí tak poctivá a inovativní filmařina docenit. A i přesto, že to u mě možná za plný počet není, rád si právě z toho to důvodu v hodnocení přidám.
Gravity je vyjímka potvrzující pravidlo, že dobrý film potřebuje dobrý příběh. Vesmírná survival story, kde absenci pořádného příběhu vyvažují ostatní filmové složky, které jsou dotaženy do úplného maxima.
Zamilovanost. V jeho době jsme se minuli ale nakonec jsme se přece jenom našli. Prozatím docenění hry s názory a myšlenkamy + brilantní filmařiny a časem, kdo ví, třeba láska (nikdy není pozdě, ne). Poslední scénu (včetně penisu) rámuju už teď. Souboj systému a anarchie.. rozkoš.
Mistrovský scénář pod taktovkou koncentrované režie s herci, jejiž postavy jsou učebnicovým příkladem psychologického rozboru a propracovanosti. Fincher je v sedmičce atraktivnější a výraznější, ale netroufnu si říct kdo je lepší...
Nefunkční postavy a jejich vztahy a nefunkční emoce.. nepochopitelné a neodpustitelné. Cottilardy ale okouzlující a téměř všechny akční scény super. Scéna v kině a policejní stanice ovšem vládne.
Rose Byrne pro mě byla třičtvrtě filmu největší bitch za poslední roky. Ale pak řekla tu větu a já ji pochopil a nemohl se dál zlobit. Láska a všechny její stránky. Dobré stránky a i ty špatné.. Promyšlený a moc, moc krásný film a díky práci režiséra se scénářem a emocemi, které vyvolává je jedním z nejlepších ve svém žánru co jsem viděl.
Twist jsem tušil po čtvrtině filmu ale právě proto jsem se těšil na finále. Přes psychologický rozbor, dramatickou-sociální stránku, trochu komiksový přesah a libování ve vyprávění mě nejvíc bavilo to, čeho jsem ve filmu čekal popravdě nejméně, akce. Skvěle zrežírovaná, chlapská, přehledná. Daleko syrovější a lepší handtohand než v prvním Wickovi, kterého kdekdo oslavuje jakožto novodobou klasiku. 8/10.
Neuvěřitelná jatka, která trochu táhne dolů CGI a inspirující životopisný příběh, který občas kazí hromádka patosu. Garfield dobrý, Mel si prosazuje svou a já se bavil. Ve výcvikovém táboře dokonce víc, než kdy jindy za poslední dobu. Technicky se to ovšem na "Saving Private Ryan" po těch všech srovnání nechytá.
"I came across time for you, Sarah. I love you. I always have." Ta romance mě dostává x)). Odstupem času stále nejlepší Cameron a pro mě po Matrixu nejlepší akční/sci-fi vůbec.
Vizuálně a esteticky tak opojné, že k vysokému hodnocení mě nevede jen sladká nostalgie. Ale odstupem času až příliš prvoplánové, což především u romance zamrzí.. Jeden z nejlepších Zimmerových soundtracků.
Coppoluv prolog o vzniku Draculi je ukázka absolutní, filmařské dokonalosti a geniality. Nejdokonalejší forma co si lze snad představit a dejme tomu rozporuplný obsah. Což já osobně ale beru jako klad, protože se tak jedná o jedinečné dílo a to i přesto, že jde o celosvětově známou předlohu. Ta invence je omamná a romance svým způsobem strhující.
Relativně zajímavé, zábavné a skvěle zahrané (Madsen level pod Deppem). Al v netypickém postavení ale opět excelentní. Ne tak komplexní ale jako funkční předskokan, třeba pro Casino, paráda.
Vzestup a pád v dokonalé podobě. Předloha je jednohubka (i když koketující s dokonalostí), tohle je ovšem k mému překvapení díky De Palmove režii extravagantní epos definující svůj vlastní subžánr (šablona). De Palmuv nejlepší film.
Moje komentáře
Morgan (2016)
Scénář je máčka a škatulka "horor" vtip ale je to luxusně natočené a má to úžasně nasnímanou a přehlednou akci. Relativně zajímavé a zábavné a Kate Mara.. čičí.
Piráti z Karibiku: Na konci světa (2007)
Bloom sucks.
Kmotr II (1974)
Nevýslovně smutný příběh člověka, který ztratil vše. Doceněno napodruhé.
Neúplatní (1987)
Ennio je bůh a jeho hudba je kouzelná ale De Palma sní v Neúplatných po většinu času neumí pracovat. Brutální gangsterka by neměla připomínat zrovna tu jemnou poezii westernu. Některé scény na hraně parodie, nejlepší postava (Connery) zemře příliš brzy a De Niro je trestuhodně upozadněnej... ke zbytku nemám výhrady.
Rogue One: Star Wars Story (2016)
Čistá space opera a špinavá válečná akce, která je téměř stejně přitažlivá jako zvuk zkřížených světelných mečů.. téměř. Nakonec snad pocit, že efekty už nemůžou být lepší, že postavy jsem si všechny do jedné oblíbil a že se Vaderova "one man show" zapíše do dějin (v předaleké galaxii tedy určitě). Navíc to rozvíjení a doplnovaní SW světa je pro věrného fanouška prostě extáze.
Hory mají oči (2006)
Heroic hixploitation v nadupaném videoklipu s překvapivě velkou psychickou újmou.
12 let v řetězech (2013)
U takové témy mám vždy obavy z kalkulu a naopak, že k nadšenému příjmutí hraje roli vždy nějaká ta povinnost či vnitřní vina. Dvanáct let v řetězech je výpovědí doby, stejně tak člověka, bez laciného sentimentu.. Brilantně natočené, brilantně zahrané (Fassbender je dábel !) a silné, opravdu silné drama. Tedy bez obav.
Potomci lidí (2006)
V době digitálních sraček se musí tak poctivá a inovativní filmařina docenit. A i přesto, že to u mě možná za plný počet není, rád si právě z toho to důvodu v hodnocení přidám.
Děs po setmění (2014)
Výborná režie a celkově fajn feeling s funkčním a uvěřitelným světem a proto právě zamrzí, že se jedná o obyčejný slasher.
Gravitace (2013)
Gravity je vyjímka potvrzující pravidlo, že dobrý film potřebuje dobrý příběh. Vesmírná survival story, kde absenci pořádného příběhu vyvažují ostatní filmové složky, které jsou dotaženy do úplného maxima.
Klub rváčů (1999)
Zamilovanost. V jeho době jsme se minuli ale nakonec jsme se přece jenom našli. Prozatím docenění hry s názory a myšlenkamy + brilantní filmařiny a časem, kdo ví, třeba láska (nikdy není pozdě, ne). Poslední scénu (včetně penisu) rámuju už teď. Souboj systému a anarchie.. rozkoš.
The Social Network (2010)
Film perfekcionalisty o perfekcionalistovy. Progresivní filmařina.. na diváka ponekud náročná, přesto s dostatečnou pozorností přehledná. Žasl jsem.
Mlčení jehňátek (1991)
Mistrovský scénář pod taktovkou koncentrované režie s herci, jejiž postavy jsou učebnicovým příkladem psychologického rozboru a propracovanosti. Fincher je v sedmičce atraktivnější a výraznější, ale netroufnu si říct kdo je lepší...
Sedm (1995)
Best of Fincher. Bezchybná režie, skvělí herci a zdrcující, nezapomenutelná a geniální pointa.
Veřejní nepřátelé (2009)
Nefunkční postavy a jejich vztahy a nefunkční emoce.. nepochopitelné a neodpustitelné. Cottilardy ale okouzlující a téměř všechny akční scény super. Scéna v kině a policejní stanice ovšem vládne.
Nový svět (2005)
Skloubení lásky s lhostejností. Já se chci nechat ale celkově unést a né jen občas žasnout nad jednotlivými momenty...
Miluj mě, prosím (2004)
Rose Byrne pro mě byla třičtvrtě filmu největší bitch za poslední roky. Ale pak řekla tu větu a já ji pochopil a nemohl se dál zlobit. Láska a všechny její stránky. Dobré stránky a i ty špatné.. Promyšlený a moc, moc krásný film a díky práci režiséra se scénářem a emocemi, které vyvolává je jedním z nejlepších ve svém žánru co jsem viděl.
Zúčtování (2016)
Twist jsem tušil po čtvrtině filmu ale právě proto jsem se těšil na finále. Přes psychologický rozbor, dramatickou-sociální stránku, trochu komiksový přesah a libování ve vyprávění mě nejvíc bavilo to, čeho jsem ve filmu čekal popravdě nejméně, akce. Skvěle zrežírovaná, chlapská, přehledná. Daleko syrovější a lepší handtohand než v prvním Wickovi, kterého kdekdo oslavuje jakožto novodobou klasiku. 8/10.
Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny (2016)
Neuvěřitelná jatka, která trochu táhne dolů CGI a inspirující životopisný příběh, který občas kazí hromádka patosu. Garfield dobrý, Mel si prosazuje svou a já se bavil. Ve výcvikovém táboře dokonce víc, než kdy jindy za poslední dobu. Technicky se to ovšem na "Saving Private Ryan" po těch všech srovnání nechytá.
Příchozí (2016)
Klasicky Vileneuvevova hypnotická jízda. Neuvěřitelně vtahující, jemná a inteligentní sci-fi.
Anthropoid (2016)
Rozhodně né film bez chyb, ale dokonalá pocta. Byl jsem hrdej a emočně mě to rozložilo.. nemůžu jinak.
Terminátor (1984)
"I came across time for you, Sarah. I love you. I always have." Ta romance mě dostává x)). Odstupem času stále nejlepší Cameron a pro mě po Matrixu nejlepší akční/sci-fi vůbec.
Pearl Harbor (2001)
Vizuálně a esteticky tak opojné, že k vysokému hodnocení mě nevede jen sladká nostalgie. Ale odstupem času až příliš prvoplánové, což především u romance zamrzí.. Jeden z nejlepších Zimmerových soundtracků.
Sousedská hlídka (2012)
Ve svém subžánru (kokotiny) dokonalost. Objektivně samozřejmě víc dát nemůžu, ale znám to nazpamět.
Dracula (1992)
Coppoluv prolog o vzniku Draculi je ukázka absolutní, filmařské dokonalosti a geniality. Nejdokonalejší forma co si lze snad představit a dejme tomu rozporuplný obsah. Což já osobně ale beru jako klad, protože se tak jedná o jedinečné dílo a to i přesto, že jde o celosvětově známou předlohu. Ta invence je omamná a romance svým způsobem strhující.
3:10 Vlak do Yumy (2007)
Crowe hraje nejlíp, Foster hraje nejlepší postavu. Fantastická hudba a pak už nic, nic co bych měl zapotřebí vychvalovat, ba naopak..
Ďáblův advokát (1997)
"Lepší vládnout v pekle, než sloužit v nebi." Volba je děvka a každej na ní máme nárok. Ten film ve mě budí vášeň. 8/10.
Krycí jméno Donnie Brasco (1997)
Relativně zajímavé, zábavné a skvěle zahrané (Madsen level pod Deppem). Al v netypickém postavení ale opět excelentní. Ne tak komplexní ale jako funkční předskokan, třeba pro Casino, paráda.
Zjizvená tvář (1983)
Vzestup a pád v dokonalé podobě. Předloha je jednohubka (i když koketující s dokonalostí), tohle je ovšem k mému překvapení díky De Palmove režii extravagantní epos definující svůj vlastní subžánr (šablona). De Palmuv nejlepší film.
Millerova křižovatka (1990)
Scénáristická dokonalost. Moji nejoblíbenější Coeni a jeden z nejlepších mafiánských filmů vůbec.