MrPierc

MrPierc

Mr Pierc

okres Rychnov nad Kněžnou
Snažím se pochopit svět.

homepage

21 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 36 48
    • 3.10.2016  13:12
    Rollerball (1975)
    ***

    Války už nejsou, chudoba skončila a o vše se postarají velké firmy, kterým jde o lidské dobro. Svobodné rozhodnutí neexistuje a všichni pracují a slouží pro společenské blaho. Kombinace brutálního amerického fotbalu s jízdou na kolečkových bruslích – to je hra jménem Rollerball. Tato hra slouží jako náhrada za gladiátorské souboje z dob Říma (jako dnes fotbal). Veškerá negace a frustrace se vytratí, když fanoušci mohou sledovat zabíjení v této rychlé hře. Chléb a hry v nepříliš vzdálené budoucnosti. Mezinárdoní firmy už máme, komzumní společnost také a násilí sledujeme přes internet. Moc se naše společnost neliší od té v Rollerballu. Hlavní hrdina, ač sám propadl kouzlu moci a zabíjení, se postupně stává znechuceným a chce hledat pravdu, jak to bylo před velkými válkam a nastolením míru. Na začátku nebyl tak bezcitný a miloval – nyní je to stroj na zabíjení, který láme vaz v ringu. Proč? Kdo ten systém řídí? Má mnoho otázek, ale je nebezpečné se ptát. Osobitost se nenosí a je nebezpečná. Také je tu velmi zajímavá ukázka, jak je špatné veškeré informace předat pouze počítači – stačí jedna chyba, jedno smazání a veškeré informace a historie je pryč. Hnusná představa totalitní společnosti, která se na povrchu tváří tak přátelsky. Zkus nesouhlasit! James Caan opět dramaticky výborný, ale první půlka je velmi nudná.

    • 21.9.2016  18:24
    Sviňák (2013)
    ****

    Parádní a zábavná jízda se zkurveným policistou v hlavní roli. Fetuje, koštuje, dovádí v posteli a intrikuje. Bruce je podvraťák a jeho macho sobecká existence nezná mezí. Musí být vždy ten největší borec v okolí. Do vzduchu přichází povýšení a on musí vyhrát – za každou cenu. Rozehrává pomlouvačnou kampaň na všech frontách. Film začíná jako rošťácká podívaná a postupně přechází v dramatickou tečku. Připomíná to v mnoha ohledech film V Bruggách. Zábavná náplň se pomalu omývá a hlavní postava odhaluje své niterné JÁ – své utrpení a zranitelnost. Dříve byl nezkažený a dnes je to lidský odpad. Sám to někde v hloubi duše ví, ale snaží se tu pravdu zahladit a zapomenout. Prozření přichází v ten okamžik, kdy s ním divák začne soucítit a snad i chápat jeho chování. Proč, ale člověk prozří, až když je téměř pozdě. Jako bychom měli celý život prostěradlo před očima a až když padáme ze svahu, tak si vzpomeneme, že o tom prostěradle jsme věděli celou dobu. Zábavný i silný film ke konci. James McAvoy zahrál to zvíře skvěle. Silné a opojné jako poslední čára fetu.

    • 19.9.2016  20:49

    Sousto pro satana je také sousto pro diváka. Absurdní příběh o pomateném umělci, kterému se nechce psát a proto zkouší vše okolo, jen ne psát a pracovat. Fetuje, souloží, zabíjí, šílí a stále se mu nechce. Je to takové pomatené, ale po chvíli jsem tuto šílnost akceptoval a výstřelky bral jako normální chování. Uhlazená němčina tyto zvěrstva krásně a básnicky omlouvá. Vše se dá slovy zaobalit. Divadelní přehrávání ještě více tlačí absurdní projevy na okraj. V hlavní roli hraje Kurt Raab a člověka baví jeho výstřelky a slizské pohledy – chvíli vraždí, chvílí se směje a požaduje po jiných nesmysly a oni je bez mrknutí oka plní. Je to křečovité, ale mrská se to zábavně, tak proč to hned zabíjet (vypínat)? Velmi jiný film a já se nemohu dívat stále jen na normální filmy. Chtěl bych se někdy také tak jednoduše rozhodovat a konat, jako hlavní pošuk (hrdina).

    • 9.6.2016  18:17
    Interview (2007)
    ***

    Zajímavý, ze začátku porvchní, rozhovor se rozjede do nepříjemné osobní roviny. Hvězdička a novinář jsou na sebe jako kočka a pes. Nemají se rádi, ale přesto cítí, že jsou oba nešťastní a chtěli by to někomu říci. Velmi civilní a přesto i intimní bez zbytečné výplně. Steve Buscemi je tak nesympatický kretén (v tomto filmu) a přesto se postupně uvolní a dokáže bez jízlivosti podat srdce na dlani. Ovšem žijeme v pokrouceném světě, takže nic není jak by mělo být. Mám rád filmy s rozhovory jeden na jednoho. Nikam se nespěchá a konverzace pokračuje až na dřeň. Škoda konce, mohl být více zvratový. Kdo by si chtěl čuchnout k podobnému filmu, ať zkusí Expres na západ (2011).

    • 9.6.2016  17:32
    Želvy Ninja (2014)
    ***

    Ten film je tak jednoduchý, ale v tom je síla! V dětství jsem animáky miloval a želvy stále maloval na papír a proto mě zajímalo, jak bude vypadat moderní filmová verze. Otřesná Megan Fox a její dramatické pohledy plné umělé vaty mě fascinovaly – je možné, že někdo tak přehrává a může být až tak falešný? Ano, může a je vidět, že od dob, kdy hrála v Transformerech, se ještě o něco zhoršila. Znásilněný původní příběh mi vyrazil dech a trhač má nyní na rukou tolik bodců a nožů, že je to poloviční transformer. Samé záporné, tak proč to má u mě průměrné hodnocení? Protože želvy jsou nařachané, střílejí hlášky na všechny strany a hlavně Michelangelo je nezastavitelný. Tolik keců, tolik energie, šašek a smíšek a je světlým bodem celého filmu. Zápletka o ničem, ale jak jsem zahlédl oranžového želváka, věděl jsem, že bude veselo. Akce se mi líbila a digitální želvy byly pěkné – ovšem Tříska vypadá nechutně a slizce. Nezapomenutelní scéna v kanále s prdem a Mc Mikey ve výtahu s beatboxem!

    • 1.1.2016  11:17
    Padesátka (2015)
    ****

    České komedie jsem odepsal po roce 2003. Nechodil jsem na ně do kina, nedíval se na ně v televizi a dělal jsem, že neexistují. Měl jsem dobrý důvod – vznikaly klenoty jako Kameňák, novácké komedie nebo pokračování kdysi vtipných komedií. Padesátka působí jako svěží vítr z hor. I když se ze začátku tváří jako hrubozrnná horská taškařice, tak se mísí s dramatickými prvky a starými křivdami. Velkou službu zde dělá poodkrývání starého příběhu s vlastními tajemstvími několika ńávštěvníků hor. Exceluje zde zahořklý Ondřej Pavelka, uvědomělý hysterik Marek Taclík a nedospělý Jakub Prachař. Prokládání dramatičnosti a vtipů či gagů do sebe správně zaplouvá. Není to dementní, není to zase tolik sprosté (i když sprostá slova padnou, aby český divák měl pocit, že to je komedie pro něj) a bavilo mě to po celou dobu. Mohu toto říci o nějakém českém komediálním filmu posledních let? Nemohu, ale Padesátka dává naději, že by mohly zase vznikat hořkosladké komedie ze života.

    • 13.12.2015  20:11
    Marťan (2015)
    ***

    Matt Damon si tu opět zahrál sympaťáka, kterému fandí celý svět. Díky odhodlání a vědě dokáže přežít a může začít hollywoodský Rock and roll. Je to krásná sci-fi pohádka u které jde hlavně o zábavu a sympatii k člověku. Polovinu filmu sledujeme vtipné hlášky v pozadí s hudbou a polovinu trneme strachy, aby Matt vše stihnul. Je to příjemné, je to zábavné, ale s realitou to má společného málo. V tomto filmu Čína pomáhá Americe, Matt zná a umí vše, všichni jsou uvědomělí. Polovinu filmu mi tento fakt nevadil, ale jakmile ukázali hodného čínského vůdce z vesmírného programu, který se slituje a pomůže beznadějným chlapcům z NASA, tak to začalo smrdět. Připomíná to Apollo 13 s Tomem Hanksem, ale to je vyšší liga ve všech směrech. Hned po odchodu ze sálu jsem měl chuť si Apollo 13 pustit a a si to i brzy udělám. Mě už prostě nebaví filmy, kde je všechno cool, cheesy, in, rodinné, vtipné ale zároveň morální = Amééérika. Nechci tím ten film odepsat – jsou tu silné chvíle v dramatickém i zábavném pohledu na věc. Nevzdat se, zabojovat a snad přežít, ale ta Čína a "pojďme to udělat po našem, po americku" zavání pukavcem. Čekal jsem film z Marsu a ten jsem dostal, jen ta propaganda mohla být méně nápadná.

    • 11.11.2015  20:30

    Nuda a to celých 90 minut. Slibný vrah, slibné pátrání po vrahovi na texaském maloměstě. Celý film je ale příliš pohodový – máme tu hloupého policistu, tupé lidi, veselou hudbu a žádnou realitu. Atmosféra pokulhává a moje oči také. Pytel na hlavě sliboval funící temnou podívanou z prvního pohledu. Nestalo se a to mě mrzí. Předchůdce Jasona z Pátka třináctého sice působí strašidelně, ale režisér nepracoval s napětím a střídá vraždy s policejními gagy. Je to velmi matoucí a smrtelně nudné. Tento film vás nezabije, ale jistě znudí a donutí vzít si pytel na hlavu.

    • 3.10.2015  23:40
    Everest (2015)
    ****

    Mě to sedlo jak sněžný pekáč na Everest. Charismatický i přátelský Jason Clarke a celá parta sympaťáků i srdcařů se pod jeho vedením snaží zdolat matku všech hor. Vysvětlení podmínek kolem výšlapu bylo zajímavé a celé to udržovalo pozornost očí příjemně na plátně. Pozadí skutečné události jsem vůbec neznal, ale je zajímavé, co lidé vše riskují pro pocit být někde nahoře a zdolat ten bájný vrchol. Když si představím, že se zadýchávám při chůzi do schodů a srovnám to s tak náročným výstupem, tak se musím stydět. Odhodlanost a také bláznovství je táhne tam nahoru (na horu). První polovina byla pro mě, jako pro diváka, nadšená a fandící a pak dramaticky depresivní. Takové neštěstí a zcela zbytečně stojící na pošetilých rozhodnutích. Pro mě, jako amatéra, je to výborný horolezecký film. Je tu sice trochu toho Hollywoodu, ale jinak solidně dramatické a dobrodružné s prvky slzných kanálků poté padající dolů jako kroupy.

    • 15.8.2015  19:11

    Ale, ale, ale – to se nám z filmu, který lákal na temné vyšetřování vraha dětí, vyklubalo psychologické překvapení ve zcela jiné rovině. Film se tvářil jako thrillerová detektivka, ale postupně se přikloní ke vztahovému dramatu mezi manželi, kteří začínají ve vztahu zcela od nuly. Jejich slibná kariéra ve stalinistickém Rusku skončí a oni se ocitají v prdeli světa, kde musejí fungovat jako spojenci. Žádná velká akce, ale spíše psychologický vývoj obou manželů. Tím je ten film pro mě zajímavý a překvapil mě. Je škoda, že vyšetřování je ke konci dosti upozaděné, ale film mě bavil právě díky manželské krizi. Tom Hardy je své roli dobrý, ale jen dobrý. Zato Noomi Rapace si mě získala svojí odhodlaností, odvahou i upřímností – začínáme mě více zajímat jako herečka. Velmi dobrý film, ale nesmíte čekat, to co ukazují v traileru – ten je velmi matoucí.

    • 11.7.2015  07:54

    Je to takový Terminátor 2.5 – vezměte první a druhý díl, doplňte novější efekty a hoďte tam starého Arnolda. Začátek je přetočení scén z prvního dílu a Kyle Reese zažívá to samé, ale dopadne to jinak než známe. První čtvrtina je příjemná a nostalgická. Poté se rozpoutá peklo a to pro mne, pro diváka. Koho, do prdele, napadlo, aby hrála Sáru Connorovou naducaná a trůnící Emilia Clarke? Chápu, že marketingově to byla logická volba, protože seriál Hra o trůny je úspěšný. Toto je ale Sára Connorová – žena, která nám byla vyobrazena ve všech předešlých dílech jako šlašitá, asketická bojovnice za osud lidstva, která byla mentálně natolik silná, že dokázala vychovat syna na konec světa! Byla spíše chlapecký typ, ale měla svůj půvab v dojemných scénách a nezdolný výraz v akčních scénách. Zde se nám Sára Emilia předvádí jako náctiletá, naducaná, prsatá a hlavně otravná žena, která hraje jako v seriálu. Herectví kleslo na úroveň trapných sitcomových přestřelek alá Teorie velkého třesku – nejvíce je to znát, když se hádají a hláškují Kyle a Sára. Bylo mi trapně, když jsem se musel na takový úpadek vůbec dívat – ve třetím díle byl také lehký nádech s vtipy, ale nebylo to tak přehrávané a seriálově ironické. Chyběl v pozadí už jen umělý smích a informace, že se film natáčel před živým publikem. Příběh a nápad mě bavil, ale chyběla tomu temnota a strach, že hlavní hrdinové mohou zemřít. Byl to uměle efektní a scény neměly tu typickou váhu – ani u jedné scény jsem si neřekl, že to je obdivuhodné, drsné nebo ikonické. Bylo to jen průměrný akční film, kterých se dnes točí desítky. Jedinou záplatou byl Arnold Schwarzenegger, který svou roli zvládl opět dokonale a párkrát mě i dobře rozesmála jeho robotická nesmlouvavost a logika. Jason Clarke a Jai Courtney hráli dobře, ale Emilia veškerou snahu svým přehráváním převálcovala. Když tento díl porovnám s předešlými díly, tak tento dopadl nejhůře a to hlavně svým jednoduchým pojetím, hrůzným obsazením Sáry Connorové, nudnou hudbou a naprosto růžovoučkým koncem. Čtvrtý díl jsem proklínal, ale to jsem netušil, že následující pokračování bude ještě horší. Jak mohli něco takového vpustit do kina? Emilia Clarke by se měla vrátit ke svému nahatému seriálovému herectví a honit draky v posteli – zničila si legendu filmového plátna.

    • 19.6.2015  15:32

    Železná srdce vyprávějí příběh jedné tankové posádky. Amíci nejsou vysmátí a nesrší vtipem, ale prožívají krutou fyzickou a hlavně psychologickou válku ve svém tanku. Vyrovnávají se se smrtí a s pocitem strachu, že mohu každý okamžik zemřít. Válka přináší jen smrt a skázu. Vše krásné se boří, lidé přestali mít cenu a morální úpadek je na každém rohu. Je to silný dramatický příběh bez černobílého pohledu a uhlazenosti. Tento film se nesnaží ukázat hrdinnost lidí, ale spíše boj v setrvačnosti během války. Zemřeme my anebo oni – jiná možnost není. Příběh se odehrává jen v tanku a na pár polních cestách, ale o to více jsem se mohl soustředit na vztahy posádky, která obývá železnou rakev a musí spolu nějak vycházet. Nevyspalí, podráždění a přesto vědí, že musí pokračovat dál. Zní to jako klišé, ale herecky je to přesvědčivé. Brad Pitt a Jon Bernthal velmi silní ve svých výkonech. Psychologické drama z druhé světové války bez velkých akčních záběrů a přesto je tu napětí dost.

    • 2.6.2015  19:41
    Dáma ví, kdy přijít (TV film) (1992)
    ****

    Dva lidé v jedné chalupě. Dva lidé a každý ze zcela jiných poměrů. Ten večer se setkají za absurdních okolností. Jeden se bojí budoucnosti a jeden minulosti. Jeden je vězeň a druhý doktor – každý z nich má zcela jiné zkušenosti a jinak se kouká na svůj život i svět. Přesto ten večer dokáže jeden druhého ovlivnit a snad i poupravit svůj pohled na určité věci. Smutné události v pozadí ještě více tlačí do střetu oba zůčastněné. Takové chvilky jsou vzácné – člověk se otevře a nechá sebe i druhého užít si naprosté upřímnosti. Obsazení skvělé – Cupák sebekritický, vysmívající se smrti do tváře a Zedníček jako mukl v lidské jednoduchosti.

    • 9.5.2015  22:35
    Neutečeš (2014)
    ****

    Malý velký horor a pro mne samotného veliké překvapení tohoto roku. Dokonale vymyšlený námět jako taková městská legenda. Síla filmu spočívá v uvěřitelnosti amerického chudého prostředí, v neznámých hercích a hlavně té démonické electro hudbě. Silně, ale opravdu silně, to připomíná Carpentera. Protože jsem jeho fanoušek, tak moje srdce zaplesalo. Film staví hlavně na strachu a pocitech mladé hrdinky. Strach zde tvoří neznámé zlo, které moc není vidět a díky tomu je stupňování téměř k nevydržení. Drásající hudba ještě více přitápí a jako divákovi mi do smíchu nebylo. Zápletka mi přišla uvěřitelná a i po cestě domů z kina jsem si říkal, zda tento člověk přede mnou je reálný a nebo ho vidím jen já? Zaselo to ve mě ten typický nepříjemný pocit nejistoty a to je důkaz dobrého filmu, který si vystačí s budováním atmosféry bez slizu, horkých střev a sekáním údů. Bravo, nečekal jsem, že něco takového ještě letos uvidím. Nebýt slabšího nijakého konce, tak bych chrochtal blahem. Vidíte toho nahého pána? Já ne.

    • 9.5.2015  21:43
    Slídil (2014)
    ****

    Hlavní antihrdina Lou, nemá před sebou hezkou budoucnost ani hezkou minulost. Přehlížený, neuznaný a v očích ostatních jen nicka na obtíž. Kluk ulice, který je asociál a má touhu být v něčem nejlepší. Je mu jedno, že porušuje morálku nebo dělá věci, které by se dělat neměly. On je hyena a nám menším hyenám dodává každodenní bouračky a adrenalin do televizního vysílání. Vlastně není o nic horší než my, protože kde je poptávka je i nabídka. Ví, že pokud nechytne příležitost za pačesy, tak už nikdy se mu taková nemusí přihodit. Příliš dlouho strádal, ale díky tomu se zdokonaloval a zlepšoval. Měl čas a měl motivaci, která nám chybí. Na jednu stranu je to necitelný člověk, ale na druhou stranu dokonalý cílevědomý jedinec. Hyena se stává lvem a postupuje v potravním řetězci na vrchol. Z nuly na váženého dodavatele. Frustrace a neuznanost dokážou člověka vybičovat k věcem, které by nikdy neudělal a zde je dokonalý příklad. Někdo to dělat musí, tak proč ne Lou? Jake Gyllenhaal jako herec umí – kouká chladnýma očima vyhublého šílence a bez hysterie nebo emocí koná to, co je pro něj logické. Nikdo mu nebude kazit jeho plány a rozlet v jeho kariéře. Nikdo! Rozumíte?! Lou Dlouho čekal a nyní konečně rozkvetl. Sice mu teče krev po rukou, ale ta se dá umýt. Chladný snímek. Profesionálně zahraný, přesně jak by si Lou přál. Nehorázné, co člověk udělá kvůli ambicím. Mrazivý film svou přímočarostí.

    • 25.4.2015  18:10
    Roger a já (1989)
    ****

    Amatérský dokument začínajícího Michaela Moora. Sledujeme město Flint, které díky propouštění hrabivé společnosti General Motors, má stále více nezaměstnaných a rozpadá se jako domeček z karet. Smetánka si dál mne ruce a chodí na večírky. Užívají si, zatímco ostatní nemají budoucnost. Oni jsou ještě bohatší a ti za plotem ještě chudší. Když se jich někdo zeptá, co by poradili těm bez práce, tak jim řeknou, že mají zvednout svůj líný zadek a začít něco dělat. Neskutečná arogance moci. Vše je zatlučené, lidi mají v očích beznaděj a zločin stoupá. Je to depresivní pohled na topení v nejistotě. Bez práce, bez peněz a bez budoucnosti. Vedení města, ale předstírá, že je vše v pořádku a vše se vrátí do normálu. Postavíme hotel, postavíme zábavní park a turismus nás vyvede z bahna. Omyl a pád. Ještě horší rytí v bahně, ještě horší vlna krize. Velké společnosti si s vámi vytřou prdel a je jim zcela jedno, jak dopadnou tisíce lidí. Hlavně zisk a stále víc a víc. Zisk je motorem celého vesmíru. Smutné, depresivní, pravdivé.

    • 12.4.2015  13:32

    Výborně připravená kampaň pro tento film, dokázala přitáhnout spousty lidí do kina a vytvořila kolem filmu auru zakázaného ovoce. To skvěle zafungovalo – všude se o něm diskutovalo, odsuzovalo a i já jsem nad trailerem jen rozčileně mávl rukou, protože bylo vidět, že to bude blboučké. A ono je a až zcela zbytečně. Mladá a naivní hrdinka je dokonalým vžitým prototypem americké dívky bez poskvrny a stále se kouše do rtů (není to sexy a je to otravné). Chová se tak, jak by se mělo a na svět se dívá tím svým nechutně běžným názorem plným puritánství – šedá myš ve světě sexuálních oblud. Nevidí, že pánové v jejim okolí ji nadbíhají a stále čeká na vysněného a tajemného prince. Jednoho dne však náhodou narazí na prince, který je záhadný, movitý a má tajemnou minulost. Sexy samec, který svou tajemnou osobou rozproudí krev vášně do jejich mladých žil. Představte si Popelku s Libuší Šafránkovou, jak se ocitá v dnešním světě – přesně tak působí hlavní hrdinka. Chápu, že takoví lidé stále jsou, ale je to přesně voda na dívčí mlýn, protože každá žena se tak vidí v zrcadle = je zranitelná, mravná a chce jen laskavého partnera. První polovina filmu je za trest, protože ta zápletka je tak hloupá a vypsaná z dívčích románů až jsem se styděl za autorku, že něco takévoho protlačila do filmu. Navíc jsou zde protlačeny typicky ženské sny = mít krásného a bohatého partnera, který je citlivý něžný sexuální predátor – k tomu se ho ještě snaží změnit k obrazu svému. Druhá polovina je obrat k lepšímu – film baví vývojem postav a psychologickým vztahem mezi pánem a sluhou. Je to ale stále jen pohled růžovými brýlemi v ideálním světě. Je to škoda, protože ten vztah mezi pánem a sluhou byl zábavný a vývoj vztahu zajímavý. Erotické scény byly nudné a ploché – nechci porno, ale erotický náboj mohl být trochu více rozdmýchán. Bohužel pohřbeno pod nánosy pudru a naivitou malé školačky. Takový námět kdyby dostal do ruky Paul Verhoeven nebo Brian De Palma, tak přijde nová vlna erotických filmů nebo erotických thrillerů znovu do kin. Kdo by chtěl trochu víc a méně hloupě, tak ať se podívá po filmech Sekretářka (2002), Modrý samet (1986), Tělo jako důkaz (1993), Maîtresse (1975), Topâzu (1992), Pianistka (2001). Tato nepodařená limonáda byla nejen špatně servírovaná, ale také špatně vychlazená.

    • 7.4.2015  20:55
    Top Gun (1986)
    **

    Pěkně nasnímané stíhačky a pak už jen americká vata. Tom Cruise s mlékem tekoucím po bradě, kterému nelze věřit jeho drzost a ani jeho dokonalé letecké kousky hraničící s šíleností. Do toho ještě vztah se starší zkušenou ženou. Celý tento koncept je dokonale vlhký sen každého mladistvého - nebezpečí, románek, úspěch, riskování a ještě z toho vyleze s odměnou a klidným životem = totální propaganda amerického snu skrz americké námořnictvo. Narukování může začít, jen se nám tady podepište a jistě budete jako Mawerick. Film jsem viděl vůbec poprvé a dokonce na mě nedýchla ani atmosféra 80. a 90. let. Prostě jen hodně naivní a hodně blboučký film se stíhačkami a MILFkou. Hudba ohraná během filmu stále dokola. Tonnyho Scotta mám rád, ale tohle je škvár a hodně laciný s ničím zapamatovatelným. Siláckost, prázdnost, neuvěřitelnost = Mýdlová opera ve stopáži hollywoodského filmu. Jsem dojat, ale spíše nasrán.

    • 28.3.2015  19:23
    Zmizelá (2014)
    ****

    Jednoho dnes se mu ztratila manželka. Ze začátku šok, rozhořčení, dotazy a pak už jen koukat do kamery, mávat a dávat najevo lítost. Reality show před televizními obrazovkami. Hrát svou roli, neklopýtnout. Všichni ho sledují a stále jen to jejich smutné povzdechnutí Aaaaa, Uuuuu, Ooooo. Milující manžel a jeho slavná manželka - dokonalý pár pro věřejnost, ale za zdmi domu realita bývá zcela odlišná. Postupně se divácí dozvídají, že nebyl zase tak milující a nejraději by ho všechny ženy světa ukamenovaly - toho proutníka, děvkaře a lháře. Typický chlap - myslí jen poklopcem! Ze začátku z jeho smutných výstupů ženy tály a teď by ho nejraději viděly tát v mikrovlnce a ještě by se u toho zlomyslně smály. Chlípník, prasák, hovado! Veřejná morálka je k zblití a zde ten film dokonale odhaluje to pokrytecké ukazování na cizí a odsuzování bez všech informací okolo. Ono je tak lehké vidět jen fakta bez souvislostí. Nakonec je pravda zcela někde jinde, ale komedie se musí hrát až do konce. On sám zůstává v mediální a společenské pasti. Nemůže nic, může se jen zamknout v pokoji a bát se své milované. Psychologický vývoj a zvraty překvapivé. Snad největší noční můra pro manželství - vlastně nevíte s kým jste dosud žili.

    • 24.3.2015  21:00

    Parta vyděděnců se jednou potká a zjistí, že vlastně hledají jen to přátelství a porozumění - no a taky trochu zachrání celou galaxii. Okolo zuří vesmírné bitvy, naši sympatičtí darebové hláškují, ale netlačí tolik na pilu jako v Avengers. Je to vyvážené vtipné dobrodružství. Oddychovka bez vyššího tlaku na morálku. Každý z těch charakterů je něčím zábavný nebo milý. Jednoduchá popcornová zábava, ale bavila mě víc než kdejaké vážně komiksové filmy z dnešního universa. Záporák se mi velmi líbil a celý film je vlastně děsně cool. Co víc nad tím napsat? Nic.

    • 15.3.2015  07:29
    Birdman (2014)
    ****

    Pohled za krk jednoho vyhaslého herce, který se pachtí za opojnou slávou a snaží se překročit svůj stín. Kdysi se koupal ve slávě a rád by byl opět ve světle reflektorů. Mám rád divadlo a tak mě tato sonda za oponu jedné americké scény pobavila i překvapila. S hlavním hrdinou chodíme v zákulísí a je vidět ta bída, úpadek a nervy. Na jevišti však herec září a hraje vlastně divadlo jak pro sebe, tak pro diváky. Musí stále přesvědčovat a bojovat - únava a stáří si vybírají svo udaň. Je to zcela jiný pohled na herce, který nám stále servírují z médií na Hollywoodskou elitu. Všichni nejsou nejlepší a všichni nebydlí v Beverly Hills. Divadelní scéna je ještě k tomu náročná, protože načasování musí být dokonalé, emoce uvěřitelné a při premiéře je důležitý první dojem. Náš hrdina je navíc trochu blázen, alespoň ze začátku to tak vypadá. Režisér maže záběry rozdíl mezi představou a realitou - nelze je ke konci rozlišit a nakonec se převrátí. Výborné a štiplavé dialogy, které jsou velmi reálné a uvěřitelné - žádné přehnaně šťavnaté hlášky na efekt a cool pocit. Michael Keaton září ve své roli seschlostí, vráskami i tou ošuntělou a hrůznou parukou s porno knírkem 70. let. Edward Norton si střihl hereckého magora a byl výborný. Celkově skvělá konverzační tragikomedie s nadějí na konci. Zrcadlo slávě i s jejími špinavými odlesky.

    • 10.3.2015  20:05
    Michael Jackson - Liberian Girl (hudební videoklip) (1989)
    ****

    Tolik známých tváří té doby a všichni čekají na Michaela. Na toho jedinečného, talentovaného a magického. Výborný námět a krásně se to sleduje.

    • 2.1.2015  10:11

    Dva dny po shlédnutí se mi to už vymazalo z hlavy, což je neblahým znamením, že mě film moc nezaujal. Vizuální stránká pěkná, herecky uspokojující, ale nic víc. Žádné překvapení, žádné emoce z pouta dvou bratrů, kteří stojí na stranách zcela rozdílných. Shlédnutí filmu nelituji, ale kromě deseti ran egyptských, tam není moc scén, které by se vryly do paměti. Film mě překvapil, že byl až moc poklidný - žádný adrenalin a strach o život. Jen pokorné čekání Židů v otroctví a Christian Bale s několika výkřiky za svobodu. Nemělo to ten správný spád. Vedlejší postavy neměly smysl, protože jsem je viděl jen na několik vteřin - stále jen Bale, Edgerton, Kingsley a otravný Paul s vykulenýma očima. Film sice utekl jako voda, ale také protekl mezi prsty. U tak velkého biblického projektu také nevypadá nejlépe, když na sebe mluví angličtinou. Desatero přikázání z roku 1956 bylo dramatičtější a prostě lepší.

    • 7.12.2014  19:14

    Pohodička. Dvojka blbců je stále stejně tak natvrdlá a ještě k tomu zestárla. Pokud si někdo myslel, že stáří přináší i moudrost, tak u těchto dvou trotlů je to spíše naopak. Jejich pouť za hříchy mládí je zábavná i nechutná. To mi vůbec nevadilo a je příjemné koukat na dnes již staré tváře, které se zápalem zavzpomínali na své herecké mladí. Z filmu a hlavně z Jima Carreyho je cítit, jak si to užívá a jeho gumové proměny jsou zábavné. Celou dobu film příjemně rozesmívá, ale na konci to drhne, jako ruka Jima Carreyho pod dekou staré babičky. Některé scénky jsou na roztrhání bránice a jiné spíše vyzní doztracena. Málokdy to napíšu, ale těším se na český dabing - k prvnímu dílu to patřilo a s titulky to nyní nebylo ono. Jim Carrey mě ale přesvědčil, že nepatří do starého železa a přál bych si, aby dostal opět nějaký trhák, kde by mohl předvést své mimické chameleonství. Poslední léta byla promrhaná v projektech, které neměly moc velký úspěch a hvězda přestala zářit. Ztřeštěnost devadesátek tady z toho vanula jak teplý vzduch z trouby. Příjemné pokoukání, úsměv i povzdech nad tou nostalgií.

    • 2.12.2014  19:20

    S klidnou rukou na mačetě uděluji střední hodnocení. Zápletka stejná jako v prvním díle, ale tentokrát nám náš kluk, Jason, dospívá a zjišťuje, že je stejný jako maminka. Jason se v tomto díle teprve zahřívá a ještě nemá všechny potřebné propriety pro svůj velký výkon. Ti mladí jsou sympatičtí a tak lehce zranitelní. Hlavní hrdinka je milá, sexy a studentka psychologie. V celém filmu opět visí napětí, když se koukáte vrahovýma očima a člověk slyší jeho chroptění a dýchání. Neměl žádnou výchovu a tak ani nemůže rozlišovat, co je špatné a co ne. Zato s nářadím se naučil dobře a také ho často využívá. Scény s Jasonem a pytlem na hlavě s jednou dírkou na oko, to je tak surově primitivní, až to funguje = primitiv bez slitování a vyšších citů. Finální scéna s našeptáváním a svetrem je nervy drásající.

    • 25.11.2014  11:32

    Řekl jsem si, že znovu zhlédnu všechny filmy ze série Pátek třináctého. Jako malý jsem viděl několik dílů na VHS v němčině. Byl to pro mne dost velký šok a tak jsem chtěl vědět, zda ve mě tato hororová látka ještě probudí strach a zvýšený tep. Ano, probudila. Tábor plný mladistvých, vůně sexu a někde v pozadí číhá zlo. Kamera se dívá očima vraha a někdy divák ztrácí pojem v tom, co je pohled vraha a co je jen kamerový záběr = chaos a strach se poté mísí v jedno. Do toho se mísí zlověstná hudba "kill kill kill" nebo řezavé zvuky z film Psycho. Je to neopakovatelná atmosféra, která tento film táhne celou dobu. Brutální násilí a šokující záběry. Překvapivý vrah, překvapivý konec a po vypnutí televize si raději rozsvítím cestou na záchod, prohlédnu celý byt a každý roh. Nejsem paranoidní, ale co kdyby tam někdo byl...

    • 10.11.2014  09:45
    Interstellar (2014)
    ****

    Člověk ve skafandru musí zachránit planetu. Kolikrát tento námět už tady byl? Interstellar mě dle ukázek ze začátku vůbec nezajímal, ale postupně jsem přišel na chuť té dramatičnosti a slzám. Kombinace bezcitnosti a dojemnosti je součástí celého filmu. Otec od rodiny se musí rozhodnout, zda zachránit budoucnost svých dětí a celé planety nebo s nimi prožít společné chvilky. Je to těžká volba a on (ani divák) si zpočátku neuvědomuje, co všechno svou nepřítomností způsobí a o co v jejich životě přijde. Vesmír je zde nehostinný, krutý a tichý. Nějvětším nepřítelem není okolí, ale lidská hlava. Točí se v ní touha přežít, stesk po rodině a stálé pochybnosti o tom, zda dělá dobře a zda ještě někdy uvidí svůj druh. Film se ze začátku tváří jako typický hrdinská výprava, ale poté se začne vše komplikovat. Slzy tečou, pot kape z čela a člověk jen lituje, co všechno za svůj život nestihl předat blízkým a jak málo s nimi trávil času. Řekl bych, že vesmír tu vlastně hraje vedlejší roli. Sice je ho kolem nekonečně, ale to důležité se stále odehrává ve vzpomínkách a hlavách samotných lidí. Psycho výprava do vesmíru, kde si teprve člověk uvědomí, jaké věci jsou důležité. Je to smutné a pravdivé. Padala na mě ke konci pouze deprese a smutek. Takový film jsem ani nechtěl vidět. Provedení bylo dokonalé, herectvé také a hudba strhující (opravdu neskutečně pohlcující). Jenže na konci jsem byl rozladěný. Režisér zasáhl nepříjemné téma, které je až příliš citlivé. Film netradiční, hudebně nádherný, scénami dokonalý, ale težký a uslzený.

    • 26.10.2014  07:26

    Ano, líbilo. Hlavní hrdina se ocitá v chaosu uprostřed smrtícího labyrintu a musí najít cestu ven. Dostává se do tábora chlapců, kde panují určitá pravidla a jen on se je dovolí poprvé porušit. Film má rychlé tempo, je romanticky dobrodružný a stále se něco děje. Labyrint, jako objekt, je natolik tajemný a fascinující, že jsem mávl rukou nad klasicky vyžehlenými obličeji, příliš kamarádskými chlapci a jejich úbory vypranými dočista. Je to naivní dílko pro náctileté, ale celkově dobře stravitelné. Takový mix Kostky (1997) a velmi vzdáleně inspirovaný Pán much. Samozřejmě nechybí dramatické pohledy hlavního hrdiny, jeho jedinečnost, kterou si zprvu sám nepřipouští, dívka plná uvědomění a velkých očí atd. Je to blboučké, ale ne zase tak moc. Zábavné, dobrodružné a naivní. Udělat z toho Rko, špinavý vzhled a drsnou chlapeckou skupinu s šikanovaním a nemilosrdností, tak je to zcela jiný a lepší film. Takto jen další vlhká romantika pro slečny ze 7. třídy.

    • 16.9.2014  21:11
    Helvetica (2007)
    ****

    Písmo Helvetica je prorostlé skrz západní kulturu již přes 50 let. Můžete ho vidět v metru, na samolepce označující wc nebo je součástí mnoha známých firemních log. Je to univerzální písmo, které není dokonalé, ale hodí se téměř na vše. Nevyjadřuje samo o sobě vizuálně nic a je tak tím pravým sdělovacím písmem. V dokumentu se vyjadřují odborníci, kteří buď toto písmo milují a nebo jím opovrhují. Jedna strana protlačuje čistotu sdělení a jiná chce typ fontu dle své fantazie a žádnou uniformitu. Probírá se vliv písma na vjem člověka i okolí. I když písmo beru jako něco normálního, tak s tímto dokumentem jsem si plně uvědomil, jak nás svou každodenní přítomností na plakátech, na internetu i v televizi ovlivňuje. Zajímavý průřez grafiky písma a jeho dopadu na myšlení člověka.

    • 11.8.2014  20:43
    Candyman (1992)
    ****

    Pátrání po skryté pravdě, která se pomalu vynořuje z jedné městské legendy, mě nadchla i postrašila. Začíná to jako hloupý vtip a končí jako velké drama i smutný začátek další legendy. Zlo, které se živí lidským strachem a díky důvěře v jeho postavu může žít dál. Hlavní hrdinka, Helen, se ale nechce smířit se strašidelnou povídačkou a vydá se na detektivní výpravou, aby odkryla celou pravdu. Zažil jsem hutnou atmosféru a hlavně pocit nejistoty, že tam někde venku číhá tajemné zlo. Ještě ten cečer jsem si čistil zuby a dívat do zrcadla, se mi ani moc nechtělo. Opravdu velmi zřídka se stává, že se nedokážu odprostit od filmu, ale tohle je výjimečný film. Dokáže navodit natolik neutěšenou náladu, že mě to až samotného zarazilo. Zpracování sice minimalistické a téměř béčkové, ale podané natolik hypnoticky, že jsem jen chvílemi lapal po dechu. Už od začátku jsem cítil, že ten film dopadne tragicky a depresivně, ale ten konec je natolik hořkosladký, že z toho mám stále smíšené pocity. Nebyla to typicka vyvražďovačka a ten temný náboj vydržel až do samotného konce. K tomu se dá snad řící jen jedno: Candyman, Candyman, Candyman, Candyman, Candym... Ne, raději, ne.

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 36 48
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace