Oblíbené filmy (10)
Pýcha a předsudek (2005)
Kúzlo viktoriánskeho Anglicka, praví gentlemani, dobrý pôvod a bohatstvo, bontón a prostoreké konverzácie o nudnom živote na panstve zmiešané s príbehom o dokonalej láske a prekážkach, ktoré musí prekonať, pohladí dušu každej ženy. Neviem, či niekedy nejaký muž pochopí vo co go, preto je moje hodnotenie a náhľad na Austenovej dielo skreslené mojou ženskosťou :)
Pelíšky (1999)
Nebudem tu vypisovať všetky hlášky a frky tohto českého skvostu, pretože sú prítomné v mojom každodennom živote, obzvlášť na vianočné a veľkonočné sviatky. Tlieskam českej kinematografii a som pyšná na to, že moja najobľúbenejšia satirická komédia je od nás :)
500 dní se Summer (2009)
Veľmi pôsobivý a zaujímavý kúsok pre všetky zmysly! Aj po 35. pozretí v ňom vždy nájdem niečo čarovné. Hrátky s obrazom a so strihom ma bavia rovnako ako netradičné repliky, sarkazmus a skvelá hudba.
Requiem za sen (2000)
Príbeh o štyroch druhoch závislosti so zaujímavou štylizáciou viet a skvelým strihom, ktorý smeruje k psychadelickému a desivému zakončeniu, si napriek averzii k niektorým obrazom z filmu pozriem hocikedy a vždy veľmi rada. Aj keď nie vždy sa vyhnem zúfalstvu a smútku nad osudom človeka.
Láska nebeská (2003)
Krásna ukážka toho, ako život spletie dohromady množstvo životných príbehov, ktorá je zasadená do vianočného obdobia, preromantizovaná a príliš optimistická, napriek tomu však pozerateľná a milá.
Bídníci (2012)
Pre mňa zatiaľ najlepšia adaptácia Les Miserablés, keďže silnejší a emotívnejší je pre mňa príbeh za zvuku vábnej melódie a chytľavých pesničiek. Aj keď viem, že niektoré zábery vznikli asi na 543. krát, surovosť a bôľ týchto scén na mňa urobila dojem.
První den zbytku tvýho života (2008)
Fu! Už dlhú dobu som nevidela niečo tak reálne, silné, emotívne, na zamyslenie. Dokonalé.
S tebou mě baví svět (1982)
Pre mňa jedna z najlepších československých komédii, ktorú si nenechám ani na jedny Vianoce ujsť a ktorá so mnou vyrastala rovnako ako porozumenie všetkým vtipom a frkom v nej. "Tady orel, tady orel. Dášenka jde celou dobu v bačkůrkách. Přepínam!" "To má smůlu, v čem bude lyžovat? Přepínam!" Howgh.
Hledá se Nemo (2003)
Rovnako ako kniha Malý princ je aj Hľadá sa Nemo rozprávkou pre dospelých, kde niektoré vtípky v dospelej mysli asociujú niečo viac ako len príbeh o stratenej rybičke, hyperprotektívnom rodičovi a zábudlivej drobnej rybe. Dorry je skrátka hviezda a mrzutý klaun očkatý je top. Stále obdivne tlieskam nad dejovou líniou a zápletkou a tiež tak stále sa ukľudňujem melódiou "stále plávať, stále plávať, čo robiť stále pláávať".
Fontána (2006)
Fontána ponúka ako kompenzáciu zaujímavého deja hlboké lyrické rozpätie filmu, symboliku a takmer nerozvíjajúci sa sled udalostí. Aronofskeho nelineárne vedenie deja bolo zaujímavé, človeka udržiavalo v napätí, až sa nakoniec všetky snímky poskladali v obraz lásky a smrti dvoch prepojených duší. Dokonalé.