Recenze (66)
Barry Lyndon (1975)
Je vidieť, že Kubrick svoje filmy vycibril detailmi takých kvalít, že človek sa nestačí diviť, či ide o film o 18. storočí v Aglicku alebo ide o film práve z tohto obdobia. Kostýmy, zábery, hudba či líčenie sú tak dôveryhodné a pôvabné, že ani tri hodiny deja tomu neuberú na kvalite.
Frasier (1993) (seriál)
Hello Seattle! Asi som zaujatá tým, že som študovala psychológiu, ale Frasierov intelektuálny humor bol dokonalý i svojský zároveň! Jednoducho mal všetko, čo od dobrého, uvoľňujúceho sitcomu očakávam.
Zmizení Eleanor Rigby: On (2013)
Ostala som sklamaná. Popis filmu navádza na poriadnu zápletku, emócie, zmätok a smútok, no nakoniec z toho vyplynuli len nudné, nepochopené dialógy dvoch ordinérnych ľudí, ktorí v mladosti robili z lásky šialené veci (hmm, aké nečakané!) a teraz potrebujú svoj priestor na premýšľanie. Po celý čas som nemala pocit, žeby v ich minulosti došlo k nejakému osudovému okamžiku, zlyhaniu, pretože ani jedna z postáv okrem neustáleho "I'm sorry" neprejavila smútok, zmätok či zúfalstvo. Som zvedavá na pohľad z HER strany, pretože ten HIM pôsobil chladne.
Zlatá sedmdesátá (1998) (seriál)
Jediná filmová hláška, ktorú si pamätám vždy a všade: "Ja neviem." (Kelso) Ultimátne vtípky, retro deti kvetov, krúžok v pivnivi a teenage večnezamilovaná mládež skĺbené do legendárnej komédie-seriálu.
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
Šialenstvo, dámi a páni. Od búrlivej hudby, cez uveriteľné obrazy prostredia až po naturálne zobrazenie postapokalyptického ľudstva to bol jeden psychadelický masterpiece. Veľmi netradične štylizovaný dej, ktorý mal spád aj po hodine a pol, vtip bol tak nenápadný, že bol až bravúrne ne-klišé a zobrazenie pohybu ma doteraz nadchýna.
Diktátor (1940)
Vvyviesť v tej pochmútnej dobe niečo také, ako tento film, si žiadalo iste veľa odvahy. A navyše je to prudko pozerateľné, trefné a ironické, jedno z tých diel, ktoré musíte vidieť, aby ste sa naučili niečo z histórie kvalitného filmu.
Přátelé (1994) (seriál)
Je veľmi náročné byť objekítvny a hodnotiť tento seriál dákymu hviezdičkami, pretože napriek jeho nekonečnému počtu sérii a dielov, napriek umelému smiechu v pozadí deja (ktorý mňa osobne vrcholne irituje v týchto sitkomoch) a napriek často nereálnym a nahlavu postaveným scénam, ktoré smerovali dej tam, kde ste vedeli už dve série vopred, že skončí, napriek tomuto všetkému je nemožné mať ho nerád, keď s ním vyrastáte, keď si postavy zamilujete (pretože ó áno, oni sú toho hodné) a hlášky viete odpredu-odzadu.
Fontána (2006)
Fontána ponúka ako kompenzáciu zaujímavého deja hlboké lyrické rozpätie filmu, symboliku a takmer nerozvíjajúci sa sled udalostí. Aronofskeho nelineárne vedenie deja bolo zaujímavé, človeka udržiavalo v napätí, až sa nakoniec všetky snímky poskladali v obraz lásky a smrti dvoch prepojených duší. Dokonalé.
Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964)
Kubrick nesklamal. Bravúrne dielo čo sa týka scénaru i réžie, obrazom a dialógom nič nechýba a nič tam nie je vsunuté navyše. Dej je prudko satirický, neviete či sa máte smiať alebo vás ma mraziť v zátylku.
Avengers: Age of Ultron (2015)
Ako komedický žáner: skvelé! Určite neunudí ani ľudí, ktorí rovnako ako ja, neholdujú mužom oblečeným v neopréne, avšak nečakajte pointu či nebodaj zápletku. No je zarážajúce a strach-naháňajúce, koľko ľudí zomrie pri záchrane ľudstva :)