veru_needy

veru_needy

veru needy

okres Most
25 let

homepage
Skype: verubaru1
Twitter: veru_needy

21 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 20.2.2019  13:55
    Městečko Twin Peaks (TV seriál) (1990)
    *****

    Pro diváky v 90. letech bylo Twin Peaks naprosté zjevení. A ačkoliv je dnes zápletka malého městečka se záhadami regulerní televizní klišé, silně pochybuji, že by se našly seriály, které by se mohly s tímto srovnávat. Čeho jsem si všimla je, že mnoho lidí si stěžuje na dlouhé smysl-nedávající scény. No, dnes už se natáčí jinak a Lynchovu vizi s tím nelze porovnávat objektivně. Mnoho z těchto scén má za účel pobavit, protože humor, ať už jste nebo nejste fanoušci takovéhle srandy, je jedna z částí Twin Peaks, která mu dává ještě lepší chuť. Na jednu stranu máte kriminální vyšetřování, nadpřirozeno, temnotu, bizár a na té další specifický humor, ze kterého lze dokonce vybírat. První polovina seriálu, naštěstí o něco delší, ve které se řeší vraždy Laury Palmer, je naprosto dokonalá, bezchybná, plná nápadů, podivností a opravdu mě bavila. Potom bylo pár dílů trošku slabších a pak to opět nabralo neskutečné grády až do bizarního finále. Co se týká postav, tak nejenom že jsou všechny dost sympatické, ale je jich opravdu přehršel. Navíc všechny ty krásné holky (jedno z největších pozitiv tohoto města). Samotná atmosféra je unikátní a nepopsatelně krásná a vtahující. Není ani moc temná ani málo zajímavá. Je tak akorát skvělá a vyhovující a do mysteriózní show velmi dobře zapadající. No a v neposlední řadě i legendární hlášky jako "damn fine cup of coffee" a podobně, dávají fanouškům seriálu více důvodů, proč ho milovat. Další skvělou věcí je hudba. Jedna z nejkrásnějších a nejpůsobivějších, jakou jsem kdy slyšela. Jako celek je to neskutečně bizarní, plné obrů, trpaslíků, červené a modré (Lynchovská klasika) a nemáte absolutní šanci to pochopit (i když mnohokrát, skutečně mnohokrát jsem si říkala, že to chápu a pak mi Lynch vysvětlil, že vlastně teda ne). Jedním dechem je toto jeden z nejlepších a nejzajímavějších seriálů, které jsem kdy viděla. - "There are things you can't get anywhere… but we dream they can be found in other people."

    • 20.2.2019  13:48
    Red Band Society (TV seriál) (2014)
    ****

    Musím říct, že na začátku jsem si myslela, že se jedná pouze o obyčejný nemocniční seriál, kam pro partu teenagerů nacpali pár děcek. A teď upřímně, jak mohlo vůbec dojít ke zrušení seriálu? Absolutně nechápu. Celou řadu jsem shlédla během pár dní. Zažila jsem celou paletu emocí a nedokázala jsem seriál dostat z hlavy ještě mnoho dalších dní. Obsazení a ztvárnění postav bylo skvělé, emoce nádherné, čisté a jejich škála neuvěřitelná. Líbilo se mi variabilní vyjádření, jak se lidé dokáží a nedokáží vypořádávat s jejich nemocemi, jakými fázemi procházejí a jak si každý hledá vlastní cestu. - "Well if I'm gonna have a heart attack and die it may as well be during sex."

    • 20.2.2019  13:46
    Věřte nevěřte (TV seriál) (1997)
    *****

    Mám sem tam horory ráda, jako mladší jsem prakticky nesledovala nic jiného, ale nikdy jsem se jich vyloženě nebála, ani mi nijak zvlášť nenaháněly hrůzu (to už muselo být). Ale když občas koukám na tento seriál, už jen úvodní znělka a pochmurný studium společně s Jonathanem Frakesem mi docela hrůzu nahání. Asi to bude tím, že jsem na něj hodně koukala jako malá a to jsem se u toho místama fakt klepala. Hlavně teda při některých epizodách, které mám do dnes zaryté v paměti. Nejspíš mi ten pocit nějak zůstal, no. Každopádně tato série mini záhadných příběhů je fajnový mysteriózní kousek na zahnání nudy. V každém díle budete mít možnost vidět pět rozdílných příběhů a na konci se dozvíte, které z nich se opravdu staly a které z nich jsou jen pouhý žvást.

    • 20.2.2019  13:42
    Zajatci předměstí (TV seriál) (2011)
    ****

    Bílé ploty, dokonale posekané trávníky, silikonové nanynky jak vystřižené ze Stepfordských paniček. Předměstí může být pro někoho nebem ale pro Tessu, která se přistěhovala z Manhattanské džungle, je to spíše peklo na zemi. Jako oddechovka tenhle seriál funguje výborně, obešlo se to i bez umělého smíchu v pozadí a doslova zbožňuji to, s jakým cynismem Tessa nahlíží na své povrchní a 'umělé' sousedy. Další postavy si mě svým způsobem také dokázali nějak získat a to hlavně díky vtipně vyzobrazenému kontrastu mezi normálností a přitažeností za vlasy, či lidskou blbostí. Je to sice dost zkreslený pohled na americké předměstí a příběh to není nijak originální, ale mě se to líbí. - "Pretty ironic that a box full of rubbers landed me in a town full of plastic."

    • 17.2.2019  18:28

    Harold je mladý muž, který se už jako dospělý narodil. Tak trochu zvláštní osobnost, samotář se sebevražednými sklony. Nejlépe se cítí na pohřbeh a nebo se smyčkou kolem krku. Zachrání ho energická stařenka Maude, se ktorou se seznamuje na pohřbu (no kde jinde) a nekonečný shluk zábavných situací a zážitků může začít. Dva excentrici představují dokonalý model protikladů, co se přitahují. Přátelský vztah pomalu přerůstá v něco víc, ale to v tomto snímku vůbec není podstatné, protože na to film neklade až takový důraz. A i když v roce 1971 byl tento film asi hodně silná káva právě kvůli tomuto nekonvenčnímu vztahu, dnes už je spíše vnímaný jako 'oslava života' aneb 'najdi něco, co tě v životě dělá šťastným a drž se toho'. Mě se tento originální a netradiční strašně smutný a zároveň pozitivní snímek velice líbil a úžasný soundtrack je jen sladká tečka za něčím, co prostě baví. Tyhle lehce nerealistické filmy o podivínech, kteří působí opravdověji než většina lidí, to já prostě můžu. - "I haven't lived, I've died a few times. I decided right then that I enjoy being dead."

    • 17.2.2019  18:20
    Big Eyes (2014)
    *****

    Příběh vypráví o rozvedené matce a malířce Margaret Keane, která po ulicích maluje portréty své malé dcery. Zde se právě seznamuje se šarmantním 'malířem' Walterem Keanem, který se Margaret svým přirozeným kouzlem vloudí do do života a zanedlouho si ji vezme. Zpočátku se vše vyvíjí mimořádně idylicky až do doby, než si její nový manžel 'omylem' přivlastní autorství jejích maleb, na nichž je na první pohled zvláštní a okouzlující to, že namalované postavy mají nezvykle vypouklé a velké oči. Walterovi se díky své obchodní zdatnosti, výmluvnosti a obratnosti podaří udělat ze značky Keane, kterou Margaret všechny obrazy podepisuje, velký kšeft. Ona je tak ale zároveň nucena před veřejností pravé autorství maleb zamlčet. Zanedlouho se ale ukáže, že Margaret nebyla jeho první obětí. Postupem čašu se totiž dozvídáme, že tento chlapík ve skutečnosti není ani malíř a ani ta osoba, kterou si Margaret myslela, že zná. Zhruba prvních dvacet minut filmu je mile, místama až kýčovitě absurdním romantickým portrétem dvou zamilovaných lidí, kteří si s růžovými brýlemi mapují růžovou budoucnost. Poté se ale pomalu přitvrzuje a vypolouvají na povrch skutečné stránky Walterovy rozdvojené povahy, zatímco submisivní Margaret se sama rozhodne podvolit a přizpůsobit Walterovu nekompromisnímu plánu jak zbohatnout. Ke konci filmu to už ale Margaret neunese a spolu s dcerou odjíždí naprosto bez ničeho, daleko od manžela, kdy později na to posbírá veškerou odvahu a veřejně řekne pravdu; že její manžel je jen sprostý lhář a že kvůli strachu se podvolila k tomu, aby její malby považoval za své. Takhle veřejné ponížení ale Walter samozřejmě neunese. Stojí si totiž za tím, že obrazy patří jemu a tak přijde na řadu soud, kde to na první pohled vypadá na nerozřešenou situaci do doby, než jsou oba, už dávno otráveným a vyčerpaným soudcem, přinuceni malovat a prokázat čí malby opravdu jsou. Fantastický film. - "I believe that you can see things in the eyes."

    • 15.2.2019  22:57
    Upgrade (2018)
    *****

    Ocitáme se v blízké budoucnosti plné automaticky se řídících aut a počítačů, které lidem usnadňují život. Grey Trace z toho nadšený není, strojům nevěří a narozdíl od většiny populace a své manželky má rád jednoduchost a má pocit, že svět jak ho znal a měl rád, pomalu mizí. A bude hůř. Grey a jeho lepší polovička se stanou obětmi přepadení a zatímco jeho ženu to stojí život, on sám skončí na vozíku. Je zoufalý, pak ale dostane od podivínského miliardáře nabídku stát se pokusem v jeho experimentu. Do jeho těla by měl být voperovaný čip s umělou inteligencí zvanou Stem a začínají se dít zázraky. Grey může chodit i žít normální život, taky se pomstít. Jak se brzy ukáže, Stem mu v tom ochotně pomůže. Když totiž dostane povolení, změní obyčejného mechanika v dokonalý zabijácký stroj. Leigh Whannell, napsal a natočil snímek, který je nápaditý, svižný a zábavný. Hlavní zápletka nespočívá ani tak v tom, že Grey hledá nějaké vrahy, jako spíš v jeho konfliktu se Stemem, který může ovládat jeho tělo a hádat se s ním. Grey je ale jak už jsem zmiňovala staromilec, který v podstatě nemá rád nové technologie a Stem je samozřejmě superinteligentní umělá inteligence. Z toho všeho vzniká velké množství zajímavých a zábavných situací, které jsou slušně vytěženy. Navíc nechybí ani špetka toho černého humoru. - "Grey's not here anymore. He's in a better place. In his mind, where he wants to be. I'm taking over now. A fake world is a lot less painful than the real one."

    • 15.2.2019  22:52

    Lynch zde dovádí surrealismus k dokonalosti. Každá scéna má svou sílu, každý záběr působí surově; hlavně teda znetvořené dítě, toho mi bylo místama tak líto, že se mi chtělo brečet. A ty příšerné zvuky co vydávalo, chudinka. Hudba ta tomu také nepřidá, ta vzbuzuje smutek a zoufalství. Je zde genialně sklouben surrealismus a horor. Na správném hororu nás děsí to, co nevidíme, ale tušíme, že to přijde. U surrealistického hororu nás děsí, že nevíme kdy, kde ani co přijde. Říká se, že jde o nepochopitelný film. Mladý kluk Henry má přítelkyni Mary, zbouchne ji a tak je donucen si ji vzít. Narodí se jim znetvořené dítě, které pořád jen brečí. Manželka mu uteče. On dítě pak nakonec zabije. Co je na tom k nepochopení? Je mi jasné, že film asi každý pochopí po svém (pochopí-li ho vůbec), má teorie je ovšem taková: Mladý kluk už v úvodu filmu sní a zdají se mu různorodé sny, hlavně tedy noční můry, které skrývaji mnoho symbolů, avšak jedno z nich je naprosto jasné - mladík se bojí závazku a to hlavně takového, jako je mít s někým dítě (hned na začátku když Henry sní, můžeme v jeho snu vidět jakýsi bílý hubený podlouhlý objekt vlajici kolem jeho hlavy, který má podle mě představovat sperma a tím pádem jeho noční můru o tom, jak za každou cenu nechce nikdy nikoho oplodnit). Takže logicky, z obou stran nechtěné otěhotnění jeho partnerky nebere ani jeden z nich zrovna nejlépe a on sám by nejraději žil osamotě, bez závazků s nějakým tím povyražením si se svou sousedkou čas od času. To ale jaksi nejde, protože teď je jeho holka těhotná a všechno jde do loje. Její rodiče za každou cenu chtějí svatbu a ideální rodinu bez ohledu na to, v jak stupidní a bezohledné situaci se tito dva joudové nacházejí. Což je ve filmu snadno pochopitelné, že? Ale co to dítě, proč je tak ošklivé? Asi bych to řekla takhle, Lynch je nejen mazací hlava (neboť nám svýma filmama dokáže občas vygumovat mozky), ale hlavně chytrá hlava. Zde nám surrealisticky nabízí velice realistický náhled do toxického vztahu dvou mladých nevyzrálých a nezodpovědných lidí, kteří si nechají dítě i přesto, že ho zaprvé vůbec nechtějí a zadruhé se o něj ani nedokáží v rámci možností postarat. A proto je podle mého názoru ono znetvořené dítě metaforicky ztvárněno jako ošklivý výsledek bezohledných těhotenství, kterých se všichni stále dopouštějí, aniž by si uvědomovali, že tím nezbabrají život jen sami sobě, ale hlavně onomu dítěti, které se narodí do prostředí, kde o něj nikdo nestojí. Proto je podle mého dítě tak znetvořené - jako symbol toho, že nechtěné děti jsou už od narození pro své nezodpovědné rodiče jen zátěží a tudíž jsou tím odkázané jen na bolest a utrpení. Což pak samozřejmě vysvětluje ten fakt, že díťě celý film jen brečí, naříká, má pořád hlad a dokonce pak i ošklivě onemocní a nemůže dýchat. Je to perfektním symbolem toho, jak se dítě v takovém prostředí cítí a zároveň toho, že rodičovství opravdu není aktivita, kterou si chci jen 'zkusit' ale něco to opravdu stojí. To samozřejmě ani jeden z nich nedokáže akceptovat a žít s tím. Proto se nakonec jeho holka sbalí, jde zpět k rodičům a přenechá všechnu zodpovědnost i s dítětem Henrymu. Ten se ze začatku snaží, protože můžete vidět, že i navzdory tomu všemu, mu je malého líto. Ale to také nestačí, protože ani on sám to nevydrží dlouho. Dítě pořad brečí, pořád má hlad a je nemocné. Je z toho zoufalý a stále se mu hlavou promítají různá scénária toho, jaké by to bylo žít si poklidný svobodný život bez závazků (viz. jeho sny, žena od vedle kterou sleduje kukátkem, v podstatě veškeré jeho fantazie). Nakonec nedokáže nic z toho ustát a dítě krutým způsobem zabije. Konec je jasný mix toho, jak je to pro obě strany vysvobození. Scéna, kde ho dítě nakonec pozře, bych chápala jako Henryho svědomí; teď bude muset žít s pocitem, že zabil své dítě. Tak bych tedy asi shrnula pointu filmu. Mezitím je však spousta dalších symbolů, které jsem nezmiňovala, protože byly spíše vsuvkama do oné už tak absurdní situace (například Henryho hlava v továrně na tužky, nechutné rádoby sperma v posteli, sex se ženou v bazénu atd). Každopádně to asi každý chápe jinak, ale i tak si myslím, že tato teorie, nemá od pravdy daleko. Už jenom proto, že tohle se fakt ve světě děje. Nemám tomuto filmu co vytknout. Jedno je jasné, divák je tímto filmem buď nadšen, nebo znechucen, nebo obojí. Každopádně z toho pramení, nemějte děti pokud je nehodláte milovat celým svým srdcem. - "In Heaven, everthing is fine. You've got your good things. And I've got mine."

    • 15.2.2019  22:45

    Slavného a legendárního zpěváka skupiny Queen není třeba představovat. Přesto byl pro fanoušky natočen tento upřímný dokumentární film, který vyšel v roce 2012, kdy by Freddiemu tou dobou bylo rovných 66 let. Freddie byl tváří skupiny Queen po více jak 20 let a tato snímková publikace ho prezentuje jako klíčového hráče v oblasti hudební vizáže na britské hudební scéně. Jeho život je mile i bolestivě vylíčen prostřednictvím autentických záběrů a komentářů. Freddie se proslavil jako různorodý šouman, kterému nebylo rovno. Úžasné autentické záběry jak ty soukromé tak ty veřejné ho zachycují na všech pódiích jeho pestrého života.

    • 15.2.2019  22:41

    Z tolika různých filmů o Elvisovi, ať už hraných nebo dokumentárních, byl tenhle pravděpodobně ten nejlepší, který jsem měla možnost vidět. Naprosto úžasným způsobem poskládané hrané, ale především autentické materiály tak, že ani na chviličku nebylo poznat, co je pravé a co ne. Vynikající biografické drama pojaté jako dokument. Nebo naopak? Na tom ale nezáleží, pokud se chce někdo o Elvisov opravdu dozvědět, tak tohle za shlédnutí určitě stojí.

    • 15.2.2019  22:40

    Dokument sleduje britskou formaci Coldplay od doby, která předcházela okamžikům, než skupina jako taková vznikla. Režisér Mat Whitecross je se členy Coldplay od úplných začátků; studoval s nimi na škole a bavilo ho filmování. A tak prostě točil, aniž by měl tušení, že při tom mapuje cestu jedné z nejznámějších a nejuznávanějších kapel světa. Snímek je složen ze soukromých i veřejných záběrů, letitých i současných, které dosud nemohli fanoušci nikde spatřit. I přes četná bilancování a poněkud hlubší obsah film neztrácí švih a rozhodně nenudí. Dvouhodinová stopáž nahlíží na slavnou britskou popovou čtveřici jako na obyčejnou partu dobrých kamarádů, kteří se potkali v roce 1996 na kolejích při studiu univerzity.

    • 13.2.2019  18:28

    Kultovní záležitost bez diskuze. Upoutá pozornost hned v několika směrech. Pulp Fiction odstartoval módu filmů, kde se příběhy protagosnistů vzájemně prolínají. Tarantino si skvěle pohrál s dějem, kdy čekáte, že se po nějakém záběru něco konkrétního stane a on vám předloží úplně něco jiného. Takže absolutně nemáte tušení, jak bude děj pokračovat. Např. Vincent a Mia; čekali byste, že spolu skončí v posteli, ale po monologu Vincenta před zrcadlem o loajalitě k šéfovi zjistíte, že místo toho musí rychle zajet ke kámošovi, protože svěřená se mu předrogovala. A zde nastupuje černý humor, který tento film zvládá také bravurně. Tarantino předkládá i běžné tlachání zabijáků před akcí (zdlouhavý dialog o masáži nohou), no v jakém jiném filmu tohle vidíte. Takhle si představuji historky z podsvětí na konci 20. století. Za nejlepší příběh považuji ten s Brucem Willisem - zlaté hodinky to je prostě něco. Na Johna Travoltu s dlouhým hárem je radost se dívat (I'm gonna take a shit) a Samuel L. Jackson (Say 'what' again) s afrem prostě luxus. Jsem ráda, že roli Mii si nakonec vystřihla Uma Thurman, někoho jiného si zde opravdu nedokážu ani představit. Prostě pecka. - "English motherfucker, do you speak it?!"

    • 13.2.2019  18:16

    David Lynch je opravdu zvláštní režisér. Nechápu jak může režisér, který natáční drsné mysteriózní thrillery natočit tak pomalý, milý a citlivý road movie. Film pojednává o staříkovi, který se rozhodne vydat se na vzdálenou cestu za svým bratrem, který je po těžké mrtvici. To by možná nebylo nic neobvyklého, avšak stařík se rozhodne vydat na cestu na malém zahradním traktůrku. Po cestě potkává různé zajímavé i úplně obyčejné postavy, kterým vypráví své různé životní osudy. Film je pomalý stejně jako staříkův dopravdní prostředek. Přesně tento styl příběhu mi ale velice vyhovuje a málokdy se stalo, že bych se nějak výrazně nudila. Richard Farnsworth v hlavní roli je naprosto přirozený a filmem nás provází působivá kamera a skvěle padnoucí hudba. Snímek je plný nejjemnějšího lidského citu, lidskosti bez patosu a kopy životních mouder jednoho starého, životem poznamenaného člověka, co hledá usmíření u bratra. - "Did you ride that thing all the way out here to see me?"

    • 13.2.2019  18:12

    Drsný film plný doslova autentických záběrů totálního zmaru, lidské bolesti a strachu o život, ale i nezlomné naděje, která pro tuto jednu konkrétní rodinu nakonec přece jenom zvítězí. První část je více zaměřená na matku a nejstaršího syna, druhá na otce a později se propojují. Výprava úžasná, samotná scéna tsunami a poté dílo zkázy mě fascinovaly. Ovšem ty cca dvě hodiny nejistoty, jestli se tak opravdu stane, jsou skutečně hodně působivé jak po vizuální, tak i po emocionální stránce. Jednoduše řečeno, velice dobrý film.

    • 13.2.2019  18:08

    Temný, dojemný příběh, který vypráví o chlapci jménem Victor, který má jediného přítele - svého psa Sparkyho, kterého nade všechno miluje. Jednoho dne se však stane příšerná nehoda a Sparky umírá pod koly auta. Victor po ztrátě jediného přítele ztrácí chuť k životu. Pár dní na to, Victora napadne šílený nápad, jak svého pejska oživit. To se mu za pomocí elektřiny podaří a Sparky 'ožije'. Když se to dozví sousedé, začínají mít na franken-Sparkyho spadeno, protože ho mají za zrůdu. To je ale přejde ve chvíli, kdy Sparky zachrání malému Victorovi život. Příběh si mě opravdu získal, je to skutečně pěkné, avšak velmi ponuré - na což jsme ale od Burtona naštěstí zvyklí. Film je černobílý, takže i za to dávám filmu velké plus. - "People are weird."

    • 13.2.2019  18:03

    Film ze kterého mi doslova běhá mráz po zádech. Co mě ale totálně dostává je fakt, že film byl natočen podle skutečné události. Fakta ve filmu byla sice hodně přikreslená, ale i tak se jedná o výborný psychologický příběh, který vám vyrazí dech. Tento snímek jsem poprvé viděla jako malá holka a už tehdá jsem z toho byla celá nesvá. Jako starší jsem se při sledování cítila ještě hůř, člověk už si pak uvědomuje, že se takové věci kolem nás doopravdy dějí. Celý film jsem si říkala proč někdo něco neudělal. Jenže kdo a co měl udělat, že? Aňa Geislerová byla ve své roli naprosto skvělá, Eva Holubová mě svou odpornou rolí donutila ji nenávidět a Bára Hrzánová by zasloužila za svou roli mentálně postižené oskara. A k tomu všemu nádherná hudba, která mrazí a doprovází celý film. Zkrátka jeden z nejlepších českých filmů vůbec.

    • 13.2.2019  17:55

    "Ale co mám dělat, vždyť tím nic nezměním." Kdyby měl každý takový názor, ještě dneska se potkáváme s feudalismem a otroctvím - jak už píše uživatel 'whack'. Co je ale uplně nejlepší jsou ne-vegani, kteří při tomto filmu brečí nad tím, jak se nemohou na utrpení takového rázu dívat s tím, že lidé, kteří takhle zabíjejí, týrají a vykořisťují zvířata, jsou bezcitní psychopati. Ale už si neuvědomují, že ta zvířata zabíjejí jen kvůli nim. Protože každý, kdo si koupí živočisné produkty (maso, sýry, vejce), testovanou kosmetiku, kůži a podobně, tyto masakry financuje a je za všechno tohle utrpení uplně stejně zodpovědný jako ti psychopati. - "Since we all inhabit the earth, we are all considered earthlings. There is no sexism, racism, or speciesism in the term 'earthling'. It encompasses each and every one of us: warm or cold blooded, mammal, vertebrate or invertebrate, bird, reptile, amphibian, fish and human alike."

    • 10.2.2019  23:21

    Velmi působivé emocionální dílo o podstatě života a jeho přehodnocení. Už na začátku se dozvíme, že někdo zemře a ten někdo má setsakramentský problém. Najednou ho všechno přestane bavit. Kdo by to neznal, kdo by nikdy v životě neměl chuť se vším praštit a začít jinak. Hlavní protagonista tohoto příběhu hodí svůj život na jinou kolej a jeho žena společně s dcerou se jeho novému stylu žití nestačí divit. Kevin Spacey, je zezačátku takovej dosti uťáplý tatík od rodiny, kerého nebere vážně nejen jeho dospívající dcera, ale ani manželka. On se ale jednoho dne rozhodne doopravdy žít, splnit si své dávné sny a přestat brát ohledy na okolí. Proto brzy přijde o práci a se svou ženou se neustále hádá, kupodivu ho ale tenhle život naplňuje mnohem víc, než ten předchozí. Na tamto filmu nejvíce oceňuji množství rozličně vykreslených charakterů, jejichž osudy se dějově proplétají, a kdy každá z postav skrývá svá tajemství. Celý děj plyne poklidným tempem a je založen pouze na zmíněných charakterech bez výrazných zvratů a taky nabídne sem tam nějaký ten povedený vtip a trochu toho vulgárního vyjadřování. Jedním dechem, nádherné vyprávění podpořené výbornou kamerou a úchvatnou hudbou. Velmi ceněné dílo nejen kvůli své myšlence a její podstatě. - "I had always heard your entire life flashes in front of your eyes the second before you die. First of all, that one second isn't a second at all, it stretches on forever, like an ocean of time. For me, it was lying on my back at boy scout camp, watching falling stars. And yellow leaves, from the maple trees, that lined our street. Or my grandmother's hands, and the way her skin seemed like paper. And the first time I saw my cousin Tony's brand new firebird. And Janie, and Janie, and... Carolyn."

    • 10.2.2019  18:22

    Úžasný film. Zvláštní film. Toto se skutečně vydařilo. Na poprvé to vypadá, že vše chápeme, ale poslední půl hodinu jsme ješte zmatenější než kdy jindy. Film je potřeba rozhodně vidět víckrát, protože na poprvé se nedá zcela pochopit (když jste pomalejší jako já). První část je vlastně sen, touha hlavní protagonistky o tom, jak si představuje svůj život v Hollywoodu, potom následuje probuzení do kruté reality. To se ješte dá, ale co ta záhadná postava za kavárnou? Staří lidé, kteří ji ve snu doprovázejí z letiště? Co záhadný muž za oponou? Co ta šílná scéna v kabaretě? Vyznáte se v chování Adama? Co ten záhadný cowboy? Jakou úlohu hraje Dan a jeho zvláštní zdání o přízraku? Otázek je mnoho, odpovědi se už však hledají zhurta. David Lynch má prostě zvláštní oblibu mást diváka. Film je však úžasný. Myslím tím jednotlivé (zdánlivě nesouvislé) scény, zajímavý odraz nelítostného Hollywoodu, divočina kde si musíte hlídat vlastní záda. Trošku šílených scén, černého humoru, překrásná hudba a jemný decentní nádech erotiky hlavných představitelek. Nečekaný konec, velmi znepokojivý. Na poprvé jsem si hlavně vychutnávala krásnou krajinu, některé zápletky a hlavně přenádhernou hudbu. Děj jsem sice chápala, ale s velkýma mezerama. To se mi povedlo doladit až později, kdy jsem si začala všímat věcí, které mi předtím utíkaly. Každopádně mistrovský kousek, kterým jsem fascinována. - "It's 6980, Mulholland Drive."

    • 10.2.2019  17:21
    Modrý samet (1986)
    *****

    Kyslíková maska, modrý samet při souloži v ústech, drozdi a brouci, neuvěřitelné scény na hranici obscénnosti, silné erotické momenty a krása; to vše se mi vybaví při pomyšlení na tento snímek. David Lynch je čítankovým příkladem tvůrce, který svou soukromou absurdní a obscénní fantazii, dokáže přenést na filmové plátno. I v případě tohoto snímku je tomu nejinak. Blue Velvet považuji za jeden z nejlepších Lynchovských klasik, neboť si při své tajemnosti a mystice stále zachovává žánrovou čistotu a dějovou pochopitelnost klasického kriminálního thrilleru. Film je doslova nasáknut temnou atmosférou plnou zla, vyčkávajícího někde hluboko pod zemí, zakopaného pod červenými růžemi a žlutými tulipány. Tento film je jeden z mála Lynchovo filmů, kde lze vše téměř bez problémů chápat a kde je vše méně složitější, ale to mu na přitažlivosti vůbec neubírá. Neodpouští si drásavou hudbu a jeho typické scény. Výborný je také výkon Laury Dern v roli zamilované naivky, která působí v depresivní temnotě celého příběhu jako hřejivý paprsek. Nezbývá nic než zatleskat velkému umělci. - "I'll fuck anything that moves."

    • 31.1.2019  17:46
    Twin Peaks (1992)
    *****

    Skvělý sequel ke stejnojmennému seriálu. Velice těžko pochopitelný, zvláštní a mystický. 'Úchylné' pojetí Lynche se nezapřelo ani tady. Je pravda, že ať už tento film nebo samotný seriál, není jen tak pro koho. Velmi dobře zpracovaný příběh a hodně náročných scén, kdy člověk musí skutečně přemýšlet o tom, co vlastně viděl. Zpočátku se to tváří jako docela normalní detektivka; všude samé vyslýchání, honění se za důkazama. Jenže pak to v tom nejlepším momentu Lynch utne a začne vyprávět příběh o událostech, kterými si Laura Palmer (hlavní představitelka) prošla. Jedním dechem, tenhle sequel vypráví o tom, jak tato dívka padá v šílených otáčkách na hořký konec, který jak divák už ví, je její smrt. A když ten moment přijde, není to vůbec nic hezkého. - "Where we're from, the birds sing a pretty song and there's always music in the air."

    • 31.1.2019  17:43

    Nemůžu si pomoct, ale tenhle film je tak zvláštní až sama zvláštnost hraničí s výjimečností. Doposud jsem nikde neviděla, že by celý scénář byl postavený jen na filosofických otázkách a teoriích. Náměty k úvahám jsou velice silné. Například; můžeme si být opravdu jistí tím, co se právě děje? Je sen pouhým snem? Co je skutečná svoboda? Jak můžeme vnímat posvátný okamžik? Existuje vůbec něco, co se alespoň podobá smyslu lidského života? Na tyhle a mnohé další otázky snímek odpoví nebo při nejmenším nastíní, kam by se naše myšlenky měly ubírat. A aby toho nebylo málo, tak k potěše ucha a hloubavé mysli se připojí i potěcha oka. I když musím přiznat, že zpočátku se mi z animace dělalo od žaludku mírně nevolno, pak už jsem si na animaci zvykla. S poslední scénou mi okamžitě došlo, že to byl od tvůrců záměr. Chtěli tím zdůraznit nerozeznatelnou a neustále se měnící hranici mezi životem a prázdnotou, realitou a snem. A to se jim podařilo naprosto skvěle. - "There are two types of sufferers in this world. Those that suffer from a lack of life and those that suffer from an overabundance of it."

    • 31.1.2019  17:41
    Mary a Max (2009)
    *****

    Vynikající animovyný film, který mě dostal především svým černým humorem v podobě morbidních situací a ještě lepších hlášek, jež jsou plné sarkasmu a ironie. Nádherné, hluboké, lidské a přitom tak opravdové. To vše se mi po shlédnutí tohoto snímku vybavuje. Filmaři si dokázali pohrát i s animací, takže osudy dvou naprosto odlišných lidí se vám dostanou pod kůži snadněji, než mnohé jiné hrané filmy. Příběh je totiž opravdový, syrový a zároveň melancholický a humorný. Výborná je také atmosféra, která je ještě více umocněna zajímavým výtvarným zpracováním. Tento animák boří hranice svého žánru a dokazuje, že jeho náplní rozhodně není pobavit děti. Prostě užasné, krásné a dojemné. Dlouho mě takhle animovaný film nezaujal, nevykouzlil úsměv na tváři a zároveň nerozesmutnil. - "She lost interest in the world and it lost interest in her."

    • 31.1.2019  17:39

    Bylo by příliš nespravedlivé říci, že tento snímek je jen lacinou kopií trilogie s duem Hawke-Delpy, protože v mnoha směrech to má něco, co zmiňovaná trilogie zase naopak postrádá. Děj se odehrává v nočním New Yorku, kde není nouze o špatné náhody, zajímavé dialogy a ani sympatickou dvojici. Brooke se chce dostat zpět do Bostonu dříve než její manžel ze služebky, ale okolnosti jsou proti a nasadí jí následující překážky: okradou ji, zmešká vlak a na stanici zůstat rozhodně nemůže. Současně se její osud slituje a pošle jí sympatického záchránce; pouliční hudebník Nick sice není NYC-rezident, ale zase má dost času (avšak ne peněz), aby jí pomohl. Cíl je jasný, ale cesta nevyzpytatelná: musí zapojit všechny možnosti, aby se dokázali vypořádat s nefunkčními telefony a nepřející nocí. Mezitím si začnou povídat o sobě, životech a zjistí o sobě daleko více, než spousta lidí na prvním rande. Jak často a rychle se dokáží neznámí lidé otevřít a vést náhodnou konverzaci? Extroverti bokem, toto není běžná posloupnost, protože okolnosti a místo někdy mají svoje kouzlo a to právě potvrzuje tento film. V tento okamžik jdou bežné praktiky bokem a najde se prostor pro konverzaci, která se lehce neposlouchá. Inspirace z předtím zmiňované trilogie může být zřejmá, ale Chris Evans v tomto debutu nasadil jiný element; jakousi neohrabanost, civilnost a přímočarou obyčejnost. - "But I guess I got to be grown up. Got to be okay with not being okay. Which completely sucks."

    • 31.1.2019  17:34

    Dokáže jedno, i nepatrné rozhodnutí změnit život náš a lidí kolem? Na tuhle otázku se snaží odpovědět děj filmu, ale trochu jinak než jsme zvyklí. A musím říct že díky tomu si mě snímek získal. Moc hezký film, kvalitní herecké výkony a originální děj. Evan se po letech opět dostává do minulosti, do svýho dětství. Snaží se napravit všechny špatné věci, co se v té době staly. Ono to ale vůbec není tak jednoduché a Evan zjišťuje, že bude muset vybrat řešení, které by bylo nejlepší nejen pro něj, ale i pro jeho kamarády a jeho lásku. Ať ale udělá cokoliv, nikdy to nedopadne tak, jak by si všichni přáli. Přiznám, že jsem byla v průběhu děje celkem zmatená, ale nakonec jsem se zorientovala a film začala chápat. Jde o velice kvalitní, zajímavý a velice atraktivní snímek. Doporučuji všem, kteří mají rádi cestování časem. - "I'm fuck up than I already am."

    • 31.1.2019  17:33
    Leon (1994)
    *****

    Vynikající film, který nabídne hodně osobitý příběh, jenž neustále graduje, až se dostává do emocemi nabitého závěru, který vás zaručeně dostane. Leon se živí jako tzv. čistič, ale stále v sobě ukrývá lidskost, což se ukáže ve chvíli, kdy do jeho života vstoupí dívka jménem Mathilda. Velmi mladá začínající Natalie Portman prokázala, že má herecký talent. Reno a Portman ztvárnili dvojici, která se hodně těžko bude překonávat. Chemie mezi nimi prostě funguje každou vteřinou ať se děje co se děje. A když se proti nim postaví Gary Oldman, vzniká z toho hotový filmový koncert. Jedním dechem; výborný snímek o nájemném zabijákovi, který pije mléko, stará se o svou kytku a osiřelou dívku Mathildu. Besson chtěl být originální, a bezesporu byl. - "Don't talk like that about pigs. They're usually nicer than people."

    • 31.1.2019  17:31

    To že bude tento snímek něčím speciálním, to jsem věděla už od doby, kdy jsem si přečetla obsazení Edward Norton a Brad Pitt, režírované Davidem Fincherem. Tohle prostě nemůže dopadnout špatně. A také že ne. Každý má své potřeby; někdo žije pro stylové věci, někdo žije tím, že stylové věci nesnáší. Jack je druhý případ a o své nesnášenlivosti neplýtvá jen slovy, ale také jedná, a pěkně natvrdo. Přeci jen když půl roku nemůžete spát, musí vás to značně poznamenat. A tak brzy po Jackově setkání se s jeho spřízněnou duší Tylerem, vzniká fight club. Začátek se rozjíždí celkem pomalu, na druhou stranu byl potřeba, aby vybudoval atmosféru, kterou jsme nutně potřebovali k dokonalosti. A pak už to jede. Syrové násilí, při kterém člověk raději přivírá oči. Vše je jen výplod konzuní společnosti, kterou se musíme snažit za každou cenu bojkotovat. Takže hurá do knihkupectví pro knižní předlohu, tam by totiž měl být návod na to, jak doopravdy vyrobit podomácku výbušninu. - "I found freedom. Losing all hope was freedom."

    • 31.1.2019  17:29

    Bezesporu se jedná o jeden z nejlepších filmů o druhé světové válce, kdy Amerika válčí s Německem. Děj plný napětí a akce. Příběh pobožného písaře, kterého naverbují přímo do středu války, příběh chlapa, který si už ve válce prošel snad úplně vším a příběhy všech členů posádky tanku jménem 'Fury'. Příběh je tak poutavý, že neodtrhnete oči od obrazovky ani na vteřinu. Jeden z nejlepších filmů z druhé světové války. Natočený v syrové a ponuré atmosféře, která je zde kvalitně vykreslena. - "If you don't fight for what you want, don't cry for what you lose."

    • 31.1.2019  17:28
    Big Lebowski (1998)
    *****

    Kdo čeká klasickou komedii, bude velmi zklamaný. Tohle je inteligentní komedie pro fajnšmekry. Jedno malé nedorozumnění s pochcaným kobercem nastartuje sled skvěle propracovaných scének, jež na sebe dokonale navazují v zběsile potrhlém ději, který má vynikající spád a nechybí mu originalita. Je to především díky nezapomenutelným hláškám hlavního protagonisty, který si říká 'Dude' a je fantastický povaleč. Vypadá, jako kdyby se opravdu tak narodil. Zdárně mu sekunduje Walter, který do jakéhokoli rozhovoru plete Vietnam. A nakonec filmově absolutně Donny, který vzpomínané dvojici dělá roztomilého otloukánka. A čím víc snímek vidíte, tím více se smějete. Nedovedu si představit jinou takhle vkusně natočenou komedii o povalečích. - "Fuck it dude, let's go bowling."

    • 31.1.2019  17:25

    Jsou snímky, na které se kouknete a řeknete si what the fuck. Being John Malkovich je jedním z nich. Opravdu fascinující film. Prý komedie. Pak šokovaně koukám na film, kterému se nesměju, který je tak neuvěřitelně absurdní, že mi zůstává rozum stát. Ten nápad je prakticky geniální; dostat se někomu dohlavy, začít ho ovládat a do toho všechny ty chaotické milostné vztahy. Tento snímek, něco mezi sci-fi, thrillerem a tragi komedií, překvapuje diváka různými zvraty, a když běží titulky doprovázené tak trochu schizofrenní hudbou, máte pocit, že jste viděli dokonalý film, který rozhodně stojí za to. - "Because consciousness is a terrible curse."

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace