Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (1 192)

plakát

Město andělů (1998) odpad!

Odpad z principu. Dělat remake Nebe nad Berlínem je čin buďto naprosto zpupný, nebo spíše naprosto zoufalý. Jistě, ani jedno ani druhé, jde prostě o prachy. To je ovšem opravdu to nejhloupější možné vysvětlení...

plakát

Taking Off (1971) 

První americký film Miloše Formana zcela zjevně a vědomě navazuje na režisérovy předchozí české filmy, takže by nebylo těžké jej řadit spíše ještě k filmům "nové české filmové vlny", než k dalším, později vzniklým Formanovým americkým filmům. Přesto rozhodně nelze tvrdit, že by šlo o film netknutý americkou realitou. Právě naopak. Stejně jako dokázal Forman velmi trefně glosovat českou maloměstskou společnost, dokázal totéž i s "velkoměstskou" společností americkou. Člověk jen žasne, jak rychle s v ní dokázal zorientovat a přesně ji pochopit. Nenajdeme zde ani náznak, z něhož by bylo možné soudit na pohled cizince... Sám Forman kdesi prohlásil a vehementně to prohlašoval i kameraman Ondříček, že jde o "Konkurs po americku", přesto bych si s tímhle tvrzením dovolil nesouhlasit. Jistě, výchozí body příběhu jsou v zásadě týž, ovšem to, co bylo v Konkursu pouze okrajovým dějem, stalo se v Taking Off tím nejpodstatnějším. Daleko spíše zde lze odhalit styčné body s jinými Formanovými opusy, především s Černým Petrem, do jisté míry i s Láskami jedné plavovlásky a s Hoří má panenko. Konkurs na zpěvačku zde totiž tvoří přinejlepším pouze jakýsi dekorativní rámec, rámec sice velmi zajímavý, sám o sobě i vcelku nosný, ovšem v rámci vlastního příběhu vlastně nepodstatný a postradatelný. To podstatné je zásadní generační střet, přesně ten, který tolik hýbal celou tehdejší západní společností. Generace hippies a beatniků se sice na počátku sedmdesátých už mohla zdát ideově poněkud vyprchaná, ovšem o to silnější byla v realitě běžného života. Zde už vlastně nešlo o nějakou plánovitou revoltu, ale prostě o střet dvou odlišných světů, které si při nejlepší vůli nemohou vzájemně rozumět. Přes všechny snahy o navázání kontaktů, přes všechny přednášky v klubu rodičů dětí uprchlých z domova, přes odvážné experimenty s drogami, zeje mezi rodiči a dětmi nepřekonatelná propast. Snahy ji překlenout mohou působit smířlivě, ale jejich jediným výsledkem je grotesknost. Paradoxně přitom generace rodičů vyznívá jako ta méně rozumná, chovající se zcela iracionálně a neskonale naivně. Jejich jednání zde ovšem vyznívá nejen jako nesmyslné a situaci daleko spíše komplikující než řešící, ale ještě navíc prozrazuje obecnou nefunkčnost základních modelů chování "dospělé" společnosti, velících působit navenek utěšeně a bezproblémově, problémy "odborně řešit" případně potlačovat a vždy a všude vystupovat jako ten, kdo má pravdu a disponuje jakousi vyšší autoritou... Řemeslně skvěle podaný film s excelentními hereckými výkony, skvělou kamerou, brilantně režírovaný a sestříhaný, obsahově film velmi výbušný a nutící pozorného diváka přemýšlet o nikoli nepodstatných otázkách... Celkový dojem: 90% Zajímavé komentáře: Adam Bernau, jitrnic, Tetsuo

plakát

Schauplätze (1967) (studentský film) 

Ztracený školní film Wima Wenderse. Dochovaly se pouze dvě scény, použité v následujícím "Tentýž hráč znovu střílí" (Same Player Shoots Again).

plakát

Ropáci (1988) (studentský film) 

Stoprocentní Ropáci nejsou, ale osmdesátiprocentí určitě. A že jde o absolventský film? O to větší je to zázrak ;o)

plakát

Obecná škola (1991) 

Rozhodně nejlepší scénář Zdeňka Svěráka dokázal Jan Svěrák kongeniálně přetavit do filmové podoby. Tahle dobrý film se v Čechách rodí asi tak jednou za deset let... 90%

plakát

13. komnata - 13. komnata Idy Kelarové (2007) (epizoda) 

Technicky spíše průměrně natočený dokument, zpracovávající ovšem nesmírně silnou látku. Veliký dík režisérovi náleží paradoxně především za to, že Idu jednoduše nechal odvyprávět to, co jí leží na srdci. Celkový dojem: 75%

plakát

Fantomas kontra Scotland Yard (1967) 

Rozhodně nejméně podařená část trilogie. Velkou část nudí, i když místy potěší dobře vybudovanou atmosférou, vtipnými dialogy nebo nějakým tím gagem. Hustě použitá zadní projekce ještě o chlup protivnější než v předchozích dílech. Na mnoha místech překvapuje naprostou naivitu, kterou neomluví ani to, že jde o komedii... Vcelku slabota: 65%

plakát

Lidice (2011) 

Opět nesmírně těžké hodnocení... Nikolaevova režie je řemeslná v tom špatném slova smyslu, někdy lepší, jindy horší, ale nikdy nikterak zvlášť invenční. Příběh vypráví mechanicky a pokud něčím překvapí, jsou to spíš absurdní drobnosti v podobě králíků hopkajících po tichém hřbitově uprostřed vyvražďované a likvidované vsi. Jistě, je tu spousta emocí a člověk by musel být ze železa, pokud by jimi zůstal nezasažen, ale i ty emoce jsou tak nějak podivně podvazované nebo naopak dryáčnicky ždímané. Některá místa jsou absurdní (díra ve zcela novém poltě na dvoře věznice například), jiná zbytečně nepřesná (opravdu bylo tak obtížné využít současných, takřka nekonečných možností počítačové animace a vytvořit charakteristickou siluetu lidického kostela?). Samostatnou kapitolou je kamera, zaznamenávající sice technicky bezchybný, ovšem na mnoha místech také zcela sterilní, nepřirozeně nasvícený a podivně prázdný obraz. Herecky se film rozpadá na dvě poloviny. Ta první, jíž dominují mladí herci, připomíná nepovedenou televizní inscenaci. Je hloupá, nepřesvědčivá a plná jakově znějících dialogů. Ta druhá situaci zachraňuje, je výrazně lepší a herci v čele s Karlem Rodenem zde předvedli velmi slušný výkon. Závěrečná část filmu opět kvalitativně propadá a nechtíc silně připomíná podobně nepřesvědčivě natočeného "Hlídače 42"... Samostatnou kapitolou je pak Mahlerova předloha. Na jedné straně napsaná velmi živě a přesvědčivě, na druhé v mnoha detailech nepřesná a daleko beletrističtější, než by divák či čtenář předpokládal. Ten pán je zkrátka daleko víc spisovatel než historik či dokumentarista a i zde to předvedl v míře vrchovaté... Suma sumárum: Tuhle látku měl točit Vláčil nebo Kachyňa, ne nějaký tuctový výrobce reklamní konfekce, který není sto ukočírovat ani podstatně méně vypjatá témata... Škoda, že film nemohla režírovat Alice Nellis, snad by byl výsledek o poznání lepší... Celkový dojem: 65% Zajímavé komentáře: Renesco, Radek99, Marigold, Tetsuo

plakát

Columbo - Smrt v aréně (1976) (epizoda) 

Zajímavé prostředí ale zoufale pitomý motiv. Navíc malá otázka do pranice: Ve městě při úvodní autonehodě nikdo neumí anglicky, na farmě najednou všichni, anglicky mluví Sanchez s Montoyou, i když Columba to údajně vůbec nezajímá. Čím to? Já vím, jsem šťoura, ale zkrátka spousta věcí je tu zase jen na efekt, což mi u detektivky vážně nesedí. Uznávám, ten efekt je mnohokrát filmařsky vděčný a zajímavý. Kromě toho tu opět najdeme velmi slušné herecké výkony, což je samo o osobě dobrý důvod ke sledování... Celkový dojem: 70%