Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (268)

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

První Duna mi přišla lepší. U druhého dílu  mi bohužel úplně nesedlo tempo a dynamika vyprávění. Čas věnovaný začleňování Paula do skupinu Fremenů a jeho vnitřním pochybnostem mi přišel zbytečně dlouhý a utíkal hodně pomalu. Naopak střet s imperátorem působil příliš uspěchaně. Ve filmu jsou k vidění skvělé herecké výkony. Chalamet předvádí svůj standard, pro roli Muad'Diba se narodil. Mě však nejvíce zaujali Rebecca Ferguson a nový záporák Austin Butler. Pokaždé, když se objeví na scéně, tak jejich charisma dominuje. Nejslabším hereckým článkem mi přišla Zendaya. Na konci filmu, kdy má vyjádřit zklamanou ženu, působí spíše jako ublížené děcko. Nejsilnější stránkou filmu je dle očekávání audiovizuál. Nicméně v první části působil mnohem silněji.

plakát

Oppenheimer (2023) 

Obdivuji Nolana, že dokázal vystavět tříhodinové v podstatě konverzační drama způsobem, kdy film celou dobu nenudí. Klobouk dolů. Je to prostě pan scenárista a režisér. Herci jsou skvělí. S Nolanem chce asi většina Hollywoodu pracovat, takže i relativně známí herci (Malek, Branagh, Affleck a další) se tu spokojí s kdejakym štěkem. Že bude C. Murphy jako Oppenheimer skvělý, jsem tak nějak předpokládal, ale příjemně překvapil R. Downey Jr v roli L. Strausse. Jediné, s čím jsem měl problém byla přehršel postav, z nichž mnohé se v ději jen mihly, ale dále se na ně odkazuje. Prostě jsem se v těch fyzicích troch ztrácel

plakát

Barbie (2023) 

Chápu, že nejsem cílovou skupinou této sociální sondy do uspořádání západní společnosti, ale i tak mi připadá hype kolem Barbie extrémně přestřelený. Co chce vlastně tahle feministická agitka kritizovat? Patriarchální společnost? Vždyť celý Barbieland se chová k mužům podstatně hůř než dnešní západní společnost k ženám. Kenové i poté, co provedli převrat, své ženské protějšky milovali, Barbies se k nim však až do konce chovaly s určitým pohrdáním. Takže nějaká zrcadlová metafora tu fakt postrádá osten pravdivosti. Tlak společnosti na dokonalost žen? V Barbielandu hrají Barbie povětšinou zcela tuctové ženy, mezi kterými se prohání tlusťoška a holka na vozíku. Opravdu nechápu, o co vlastně režisérce šlo. Připadá mi to celé jako pomsta mužům, kteří nás tak dlouho sužovali. Suma sumárum jednu hvězdu dávám za skvělého Ryana Goslinga, který vedle unylé Margot Robbie vyloženě táhne celou růžovou prostodušnost. Druhou, že přese všechny chyby dokázala tahle blbost vzbudit zájem lidí o kina.

plakát

Dabing Street (2018) (seriál) 

Zelenkovou devizou je schopnost vytvořit podivíny, ke kterým člověk velmi snadno přilne. Jedna hvězda proto padá za všechny nadšence z dabingového studia. Druhá je za skvělé herecké výkony v čele s Klárou Melíškovou. Její rozpolcená a snadno manipulovatelná Eva, která je ochotná pro úspěch použít i ženské zbraně, budí chvílemi naprosté pohrdání a v zápětí ji člověk lituje. Mě nejvíc bavil Václav Neužil v roli nadšence Pavla, jehož nápady oscilovali mezi genialitou a neprostým tupectvím. Třetí hvězda je za nostalgiii, kterou ve mě Dabing street dokázal vyvolat. Seriály, ve kterých se mísí humor s melancholií prostě miluju. Čtvrtou hvězdu si Dabing street zaslouží za využití skladby Little Fury Things pro úvodní titulky. Tu jsem do té doby neznal a hned se mi zalíbila.  "Na kokota musíš kokotsky!"

plakát

Psanci (2021) 

První hvězda za návrat do sedmdesátek. Psanci výborně pracují s nostalgií, jeden by se do té doby v Katalánsku chtěl hned podívat. Druhá za celkem zajímavé hlavní hrdiny, i když jsou to v podstatě zmetci, tak jim člověk trochu závidí tu fajn partu. Třetí hvězdu uděluji Švihákovu tanci a skladbě Let's All Chant, která se mi zaryla pod kůži. Čtvrtá patří Begoně Vargas. Ta je neskutečně sexy. Jezebel, bludička z periferie, které neměl Nacho šanci odolat.

plakát

Predátor: Kořist (2022) 

První polovina byla celkem fajn a fungovala dobře. Pak to ale začalo jít z kopce a finální konfrontace s mimozemským lovcem byla vyloženě utrpením. Napadá mě, proč v tomhle kmenu Komančů nebyli, až na jednoho strejdu, žádní muži ve středním a vyšším věku? Válečníci byli v podstatě samí cucáci. No ale to pro samotný film není žádný problém.  Naopak problémem je absence logiky a ne úplně dobré triky. Takže jedna hvězda za atraktivní lokace, jedna za dobrý audio a půl hvězdy za psa.

plakát

Spider-Man: Napříč paralelními světy (2023) 

V záplavě animovaných filmů rozhodně tenhle Spiderman vyčnívá skvělým vizuálem a dokonalým využitím hudby. Zároveň však není vůbec špatný obsahem. Děj drží a postupně graduje do překvapivého závěru. Tomu říkám nechat si stylově otevřené dveře do další části. Je to divné, ale kreslené postavy jsou více živé než lecjací zahraní superhrdinové z marvelovek. Je to prostě jízda....a parádní.

plakát

Síla pomsty (1986) 

Nejlepší film Michaela Dudikoffa, a i když se jedná o béčkový film, tak má i po letech svoje kouzlo. Pro mě jako teenagera z raných devadesátých let, kdy se k nám tyhle filmy dostávaly na videokazetách, je to vždy krásný nostalgický návrat do minulosti. Jasně v určitém ohledu se jedná o úplnou blbost, ale na pozadí filmu je zde docela drsně vylíčený boj bílé honorace z jihu USA proti vzestupu Afroameričanů do politiky. Film je i na dnešní poměry docela syrový a drsný. Umíraj tu ošklivě lidi, umíraj tu černý lidi, umíraj tu děti a umíraj tu černý děti!!! Navíc prostředí jihu USA má prostě svoje kouzlo. Pokud je vám přes 40, tak se jedná o suprový odpočinkový film.

plakát

Pět let (2022) (seriál) 

Znásilnil, či neznásilnil? To je to, oč tu běží. Je fajn, že se seriál zabývá tématem znásilnění s absencí černobílého nazírání. Znásilnění už dávno není křičící a bránící se žena uchylákovi v podchodu. Je to všechno nějak rozmazané. Bohužel některé dialogy až příliš šustí papírem a působí občas až trapně edukačně viz rozhovor Davida s Emou v posledním díle. Cením ale obsah, který v tomto případě vítězí nad formou.

plakát

Kocour v botách: Poslední přání (2022) 

Když přišel v roce 2021 do kin Shrek, bylo to trochu jako zjevení. Originální, vtipný a v mnoha ohledech nečekaný. Kocour je v podstatě šablonovitý a snadno předvídatelný film. Moc nechápu hype, který kolem tohoto filmu vznikl. Za mě to je lehce nadprůměrný film s pěknou animací.