Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Pohádka
  • Akční
  • Rodinný

Recenze (172)

plakát

Já, Olga Hepnarová (2016) 

Dobrý snímek. Sonda do života mladý holky, které skrz nepochopení okolí, závažnou psychickou nemoc a šikanu zbytečně zabila několik lidí. Deprese je nemoc, o které se nikdo moc nezmiňuje, spousta lidí ji podceňuje, ale je to právě deprese, která je příčinou spousty zmařených lidských životů. Hodně se mi líbil výkon Michaliny Olszańské. Film působí trošku depresivně, což je ovšem dobré pro navození správné atmosféry, stejně jako černobílý obraz.

plakát

Správnej dres (2015) (TV film) 

Mádl neumí zahrát nic normálního, vždycky mu dají roli nějakýho nesympatickýho blbce. Podruhý bych si to nepustil, ale každý film srovnávám s tím, čemu dávám odpad. A tohle se Maisnerům nebo komunistickým propagandistickým žvástům typu Rudé záře nebo Majora Zemana prostě nemůže rovnat. Celkově je to takové o ničem, předvídatelné, jako ostatně všecko tohoto druhu. Ale na dvě hvězdy to stačí ve srovnání s jinými "klenoty" naší kinematografie.

plakát

Tenkrát v ráji (2016) 

Já se nestačím divit tomu hodnocení!!!!!!!! Lidi, vy jste se snad úplně zbláznili. Normální člověk hodnotí film nejprve podle obsahu, teprve potom kouká na detaily, jako je scénář, kamera, herecké výkony, atd. Něco je nejen na tomhle serveru, ale i v týhle republice špatně. Jak může mít tenhle film takové nízké hodnocení? Dobře, skvost kinematografie to není, ale je to stoprocentně hodnotnější než Major Zeman, pomník StB. A ten má přesto o 3% vyší hodnocení a punc 144.nejoblíbenějšího seriálu. Stydím se za svý spoluobčany, kteří tento film ohodnotí jako odpad a Zemana obhajují ohledně toho, jak kvalitně to je natočené. I kdyby tohle byl filmařský brak a Zeman vrcholové dílo, tak by se především měl hodnotit obsah, který je zde oproti Zemanovi nebo jiných škvárech typu Krále Šumavy nebo Sokolova morálně i hodnotově daleko ve výšinách!!! Teď k filmu samotnému. Nejprve ohodnotím Vicu, to je prostě plus tohoto filmu a herecky taky nebyla marná. Slizká gestapák Jan Budař ovšem tohle předčí, podle mě je tohle jedna z jeho lepších rolí, trošku mi připomněl Václava Kopeckého z Českého století, tomu taky vtiskl punc nechutnosti (což ovšem u komunistů není tak těžké, ta role je slizká už tím, že je komunista, na herci až tolik nezáleží, a přesto to Budař dokázal povznést). Neřadím to sice mezi oblíbené filmy, ale taky to neodsoudím pod 50%, navíc v konfrontaci se Zemanem si přestávám myslet, že zdejší lidi jsou ve svých hodnoceních svéprávní...

plakát

Svědek umírajícího času (1990) 

Nejprve k filmu.... přiznám se, že původní seriál jsem neviděl, takže si dovedu představit a i mně to tak přišlo, že ten film je oproti seriálu hodně "ohulenej". Což mně sice potíže až tak nedělá, protože se v historii vyznám a vím, co se tehdy stalo, ale laik by asi měl spíše vidět seriál, který bude jistě obsáhlejší. Z hereckých výkonů, mimo famózního Čepka, podle mě diváci nemohou tolik ocenit, právě kvůli tomu, že to je hodně ošizené, takže někteří herci tady nemají tolik prostoru, jako v seriálu. Ale i tak mě zaujal třeba Rudolf Hrušínský nebo Lubomír Kostelka. Druhá věc, ta je ale mimo film / seriál, nechápu, jakým právem si Slováci přivlastňují osobu Jana Jesenia. Slováci jsou jako národ něco jako Moraváci, měli svůj stát v 9.století v podobě Nitranského knížectví, pak chvíli pod Velkou Moravou a potom tisíc let Uhry, Felvidék, případně Čechy. Slovenský národ pro mě neexistuje o nic právoplatněji než národ moravský. Svůj stát mají jen díky Masarykovi, který s ideou čechoslovakismu přišel, ale kdykoliv mohli, tak se od nás distancovali. 1939, 1992/3, i v roce 1960 jim lecos nebylo košér. Ale to jen tak na okraj k osobě Jana Jesenia na Wikipedii, kde se tvrdí, že to byl Slovák. Nemohl být, protože Slovák je pojem až tak od Národního obrození, je to taková odnož češtiny, podobně jak Valaši. Tím neútočím na zdejší Slováky, to ne, ale je potřeba se zamyslet nad tím, co píšu, a nad osobou Jana Jesenia a jeho "státní příslušností".... Země Koruny české byly pojem i v R-U monarchii, kdežto Slovensko ne, to vždycky bylo Felvidék, jen kdyby mě náhodou někdo chtěl skrze toto napadat.... ale tahle diskuze asi patří jinam, já jen reaguju na tvrzení, že Jesenius měl být Slovák....

plakát

Monstrum (2017) (TV film) 

Mně se to celekm líbilo. Hvězdu dolů strhávám za ty milostný pletky, já nevím, co je to za americký móresy cpát do každýho filmu nevěru a sexuální pletky. Nemyslím si, jak tu je komentář, že to Čtvrtníček shodil. Proč? Vždyť to je lidskej moment, pochybuju, že běžnej člověk nezkaženej komunistickou zlovůlí by o tom pomníku nemluvil tak, jak Čtvrtníček v tom autě. Dnes se i taková díla musí natáčet lidsky, ne jak strojené komunistické agitky, kdy například z Jana Husa udělali prakticky robota bez přirozených emocí (v tom byl ten Hádkův lepší a říkejte si, co chcete). Dnes je potřeba i do tohoto žánru nacpat lidskost, stejně, jak to bylo v Českém století. Komunisti tu lidskost nenacpali pomalu ani do "komedií", dnes to díky bohu existuje. Takže ani z tohoto pohledu si nemyslím, že by to byl propadák. Každopádně ten zmar autora jedné z největších zrůdností, co kdy byla stvořena, je patrnej. Novotný to zahrál fakt dobře, už jako Beneš v ČS se mi líbil víc než Finger. A Patricie Solaříková jako zarytá mladá komunistka, ta jen dokresluje ten neskutečnej humus, co tady nejen v 50.letech za vlády rudé lůzy převládal. Dal bych plnej počet, kdyby tam necpali naprosto zbytečné milostné pletky...

plakát

Instalatér z Tuchlovic (2016) 

Mně to přijde neškodný. Takový spíš milý. Dobře, pro někoho to není komedie v pravým slova smyslu, ale to je podle mě o vkusu, já se zas třeba nezasměju u těch Menšíkovských nebo Sobotovských normalizačních, z mého pohledu rádoby, komedií. Jednoduchý vesnický život jednoduchého chlapa, kterej ale nakonec nějaké své štěstí najde. Říkám, prostě takové nevinné. Nemám problém si to kdykoliv pustit zase. Navíc se v hlavním hrdinovi trochu vidím, proto se mi to tolik líbí. Proto dávám plný počet.

plakát

Masaryk (2016) 

Ocenit Masaryka může jen znalec historie nebo aspoň někdo, kdo se vyzná. A jelikož já se považuju za někoho, kdo historii celkem hoví, film mě nadchnul. Donutil mě přemýšlet, což je u filmu zásadní. Jeho zpracování je kontroverzní, Masaryk není vykreslen jako vyloženě bezchybná postava dějin, on sám byl svým jménem a svou úlohou hodně poznamenaný. Ani mi nevadilo, že je to v podstatě dvojjazyčný film, lépe řečeno, že jsou tak jeho dvě třetiny v angličtině. Dodává mu to autenticitu. Vykreslení mobilizace, ještě s tou hudbou, to je náramný. Jasně, dobu jsme nezažili, Masaryka neznali, tak nemůžeme vědět, jestli je všechno z filmu pravdivý, ale pro mě to je i tak suprový film. Možná bych mu vyčetl ty časové a dějové skoky, to může leckoho zmást, ale já jsem se s tím postupem filmu srovnal. Čert vem, kolik to mělo nebo nemělo vyhrát Českých lvů, mně se to prostě líbilo. Famózní Roden, i ten Kaiser zahrál Beneše dobře. A vlastně i ta epizodní rolička Jiřího Vyorálka v roli chladného a nevypočitatelného Henleina byla skvělá.

plakát

Synové a dcery Jakuba skláře (1985) (seriál) 

Představte si na chvíli, jak by tenhle seriál byl krásný,, kdyby byl natočený třeba o deset let později. Takhle je tam pro mě pořád cítit ta odporná bolševická pachuť. Ve svý podstatě je to krásnej seriál mapující učité dějinné období z pohledu vesnických sklářů, ale ten bolševismus tak chtě-nechtě je cítit, to je prostě daný dobou. Ty rudý prasata to musely nenásilnou formou, někdy až nenápadnou, cpát prostě všude. Na jedný straně rodinná sága o sklářích, na druhý odporná bolševická agitka, který jsou daleko nejhorší ze všeho, co se ve filmovém světě vyskytuje. Dávám tři hvězdy. Spíš dvě a půl. Dal bych pět, nebejt tý rudý propagandy. Škoda.

plakát

Partička (2011) (pořad) odpad!

Já nemůžu jinak než odpad. Vůbec nic mi tam nepřijde vtipný ani sympatický. Sokol je chytrej člověk, má i komediální talent, ale tohle je pod jeho úroveň, Chmela to samý. Suchánka za extra herce nepovažuju no a Genzer, toho prostě už od pohledu nesnáším. Ti dva poslední vedli podobnou trapárnu Tele Tele, který ale bylo o kousíček lepší, snad jen z nostalgie, tady k tomu žádnou nostalgii necítím, takže odpad. Improvizační show se podle mě dělají jinak, do toho uřvaní diváci a čtyři pitomci, co do toho tomu režisérovi věčně žvaněj. Ne, tohle fakt není nic pro mě. Neříkám, že to je zábava hlupáků, to ne, hlupáka poznáte podle toho, že obdivuje skvosty typu Zemana nebo Rudý záře, chápu, že se Partička někomu může líbit, ale stejně tak musí ostatní pochopit, že něco tak trapnýho jsem dlouho neviděl....

plakát

Redakce (2004) (seriál) 

No, jak to zhodnotit objektivně... šéf přílohy začne chodit se svojí nadřízenou, ta mu zdrhne kamsi pryč, tak si začne s její nástupkyní. Role Zdeny Hadrbolcové nevybočuje ze standardů nastavených v My všichni školou povinní, Chlapci a chlapi nebo Ulice, takže zase protivná zvědavá nesnesitelná baba. Fotograf, ten je příšerný děvkař, ale nakonec, aby to dobře dopadlo a chlapi nevypadali jako prasata, se usadí. S kolegyní. Hloupý a nemotorný stážista chodí s nejhezčí holkou v celý redakci a ta ho má ráda. Jestli tohle je ze života, tak nevím. Sekretářka je vdaná za staršího redaktora, ale tomu pro změnu zahne se svým bejvalým, který je typický slizoun. A tomu staršímu, ať mu to není líto, se zase povede sbalit jinou kolegyni, takže ta předtím ji zákonitě na konci týhle estrády začne nenávidět. To už ze života je. Do toho všeho jsou všichni strašní kamarádi, kromě znesvářených párů, a objeví se typickej somrák, kterýho by z jakýchkoliv novin vyprali hned, co by vstoupil do výtahu. Říkejte si, co chcete, ale toto je solidní slátanina, naštěstí pro moje hodnocení je to v konkurenci ostatních nováckých výtvorů vlastně celkem na výši. Hvězda z nostalgie a druhá za Markétu Frösslovou, ta je nádherná.