Zagros

Zagros

Jirka Sk

okres Olomouc
běhající knihovník

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42
    • 15.5.2020  20:43
    Dva nula (2012)
    ***

    Fotbal se už nějakou dobu nehraje a možná i proto jsem si teď pustil tohle dílko, které jsem chtěl vidět už dlouhou dobu. Docela jsem se těšil, na konci jsem měl ale rozpačité pocity. Některé momenty jsou skvělé (možná i nechtěně), například výměny názorů komentátorů mimo záběr. Vůbec všechny zachycené dialogy jsou pozoruhodné a vcelku dobře zobrazují různé typy fanoušků na fotbale. Fotbal (a hokej) jsou u nás zkrátka jedny z mála věcí, které dokáží vyvolat hromadné emoce a vášně. Kde jinde najednou se bude pravidelně tisíce lidí intenzivně radovat či vztekat? Mě to baví pozorovat. A co se nepovedlo? Občas byl problém se zvukem a porozuměním, i když chápu, že je to v podobných podmínkách složité. Chápu také, že nešlo o fotbal, ale aspoň pár záběrů pro dokreslení atmosféry tam autoři hodit mohli. No a největší výtka? Zbytečně natahované některé záběry. Mě nezajímá, jak na góly reaguje rohový praporek a stromy kolem stadionu a nepotřebuji to několik minut sledovat.

    • 15.5.2020  20:41
    Good Omens (TV seriál) (2019)
    ****

    Jako fanoušek Terryho Pratchetta jsem si ani Dobrá znamení (proč tady není český název?) nemohl nechat ujít. Spolupráce s Neilem Gaimanem se povedla a knihu jsem četl už dávno, což bylo nakonec dobře a já se nezastavil jen u porovnání. Naprosto skvěle se povedlo obsazení dvou hlavních hrdinů. David Tennant i Michael Sheen to zahráli famózně a já si užíval každé jejich setkání a každý dialog. Byli pro mě tím nejlepším z celého miniseriálu. Nutno ale říct, že i výprava a efekty byly na TV seriál výrazně nadprůměrné a přes poměrně štědrou stopáž pěti a půl hodiny Dobrá znamení utekla až překvapivě rychle. Drobné výtky se mi rozepisovat nechtějí… čtyři hvězdy.

    • 15.5.2020  20:37

    The Florida Project je poměrně přesná ukázka myšlení běžných Američanů a jejich amerického snu. Navrch je vše krásné a barevné pozlátko, ale jednoduše to nefunguje. Žijeme si v krásném hotelu, čučíme na telku, na tablet nebo do iPhonu, jíme především zmrzlinu a pizzu… jo a jsme bez práce, je to všechno vlastně na hovno a musíme shánět prachy, jak se dá. Proč po mně všichni něco na pohovorech chtějí, mám přeci právo na prachy a klídek!? Film je navíc z pohledu dětí, což mu dodává zdánlivě ještě větší bezstarostnost a pro mě ještě větší pocit, že to všechno hodně špatně. Ale nechci moralizovat. Klobouk dolů před výkonem hlavní představitelky, pokud to byla její první filmová role, zhostila se toho bravurně a Willem Dafoe taky tradičně super. Na zopakování to asi nikdy nebude, ale slušné tři hvězdy si film rozhodně zaslouží.

    • 15.5.2020  20:33
    Bídníci (1958)
    ****

    Když v roce 2012 vyšla další z mnoha adaptací Bídníků v muzikálové podobě, řekl jsem si, že si musím tenhle známý příběh připomenout. Na muzikál jsem se dívat nechtěl a žádný z předchozích pokusů jsem si už pořádně nepamatoval. Proto jsem se mrkl rovnou na nejlépe hodnocenou verzi s Jeanem Gabinem z roku 1958. Dobře jsem udělal, film je skvělý a splňuje dle mě vše, co by měla zdařilá filmová adaptace literární klasiky splňovat. Chválit bych mohl jednu složku za druhou a trvalo by to dlouho. Mám jen jednu drobnou výtku. Vypravěč byl zbytečný. Jean Gabin je skvělý herec a nikdo mi nemusí popisovat, jak se cítí. Poctivé čtyři hvězdy a další z celé řady adaptací už vidět nepotřebuji.

    • 15.5.2020  20:30

    Od přečtení předlohy od Paula Coelha uplynulo už spoustu let a tak jsem moc nebyl zatížen srovnáním. Filmová adaptace je spíše poklidná dialogovka, kde chybí výraznější pasáže, přesto mě dokázala vtáhnout do děje zejména zajímavým námětem a silnou myšlenkou, se kterou se dokáži ztotožnit. Život není sice vždy krásný, ale je především takový, jaký si ho uděláte. Je pak velká škoda, když si to sami zbytečně kazíme. Lehce mi nesedlo obsazení. Možná se ještě někdy vrátím ke knize a ve svých představách si postavy vytvořím lépe. Slabší čtyři hvězdy, bylo to fajn, ale k zopakování mě láká spíš kniha než znovu film.

    • 15.5.2020  20:24
    Ostrov (2005)
    **

    Velmi dobrý námět, slušné obsazení a dál… opět klasický Bay. Celé je to postavené na akčních a především efektních scénách, které mě nebaví. Mají být jen doplňkem a ne tím hlavním, co film nabízí. Pak se rychle přejí. Ano, podobný typ filmů má být především zábava, přesto by mohl alespoň základní logiku dodržovat. Po slibném začátku se to zvrtne do klasické honičky plné nepřehledných akčních scén, kde už na ničem jiném nezáleží. Velká škoda, ze začátku bylo našlápnuto dobře, dvě hvězdy.

    • 7.5.2020  00:41
    Jan Hus (TV film) (2015)
    **

    Uff udělat z tak zajímavého období českých dějin tak nepovedenou podívanou… to je velká škoda. Kde začít? Matěje Hádka jako herce mám rád, ale tohle se mu nepovedlo. Se Zdeňkem Štepánkem (Jan Hus, 1954) prohrává na celé čáře. Pokud má oslovit davy a jeho upálení zažehnout husitskou revoluci, chce to rozhodně větší charizma a ne takového chudáčka. Druhým velkým nepodarkem byla hudba. Michaela Kocába jako autora hudby pro historickou látku jsem si představit nedovedl a taky jsme se vůbec nepotkali. Už během první poloviny mě ty krátké a zbytečně dramatické sekané pasáže rušily a korunu tomu nasadilo upalování Jana Husa za zvuku elektrických kytar! Kameramani si také zbytečně hráli na velkolepost a místo dostačujícího klasického záběru, kamera musela často zbytečně poletovat, kroužit, dívat se zespodu a já nevím, co ještě. Zpomalené záběry ani nemá cenu rozvádět. Raději nebudu pokračovat, nebo skončím v odpadu. Z toho Jana Husa mimo námětu vytahuje obsazení a herecké výkony vedlejších postav (Dastlík, Javorský, Dlouhý). Bohužel na více než dvě hvězdy to není a místo zažehnutí revoluce se tentokrát Jan Hus vydá do věčného zapomnění.

    • 7.5.2020  00:39
    Taxidermia (2006)
    ****

    Nad hodnocením i komentářem k tomuto filmu jsem přemýšlel opravdu dlouho. Hodnocení se mi měnilo od odpadu až po pět hvězd. Nakonec jsem se rozhodl pro čtyři hvězdy. Především proto, že se mi Taxidermia usadila na pěkných pár dnů v hlavně a vzpomínky a myšlenky to nebyly převážně ty nechutné. Je pravda, že film je v mnoha záběrech skutečně nechutný, ale přišlo mi, že to nebylo samoúčelné. Naopak bych vyzvedl neuvěřitelnou tvůrčí fantazii a představivost Györga Pálfiho (Final Cut). Znovu se mu podařilo výtečné nápady umně převést na plátno. Různé teoretické plky filmových kritiků, jsou tady spíš úsměvné. Sám se do nich pouštět nehodlám. Kdybych měl hodnotit filmy dle originality, zapamatovatelnosti a přemýšlení o něm v následujících dnech, nemá daleko k maximálnímu hodnocení. Pokud vás nerozhodí sexuálně perverzní scény, zvracení ve velkém a pohled na vnitřní orgány, můžete si v něm najít ledacos zajímavého.

    • 7.5.2020  00:36

    Nechal jsem se nalomit v hlasovačce, kde tento rozporuplný snímek dostal překvapivě hodně hlasů a pustil si jej taky. Přiznávám, že u mě to měl těžké už od začátku, protože tento žánr mě moc nebere. Bylo mi jasné, že na příběh a propracované charaktery postav se tady nehraje, což mi v rámci žánru vadit ale nemůže. Naopak mě (na amatéry) překvapila výtečná výprava, potěšila slušná atmosféra minulého režimu, neodradilo ani obsazení, ani ucházející efekty a užil jsem si slovenské nadávky. Vcelku to bylo fajn a pohromadě držící dílko, které jsem nadvakrát nakonec dal celé. Štval mě jen zvuk, kdy povětšinou postavám nebylo rozumět, ale nad tím přivřu oči. Přes všechno pozitivní to pro mě nebyla taková jízda, abych přerazil v sobě tu objektivněji hodnotící část a dal snímku, ve srovnání s jinými, více než dvě hvězdy.

    • 7.5.2020  00:33

    Muzikál rozhodně není můj oblíbený žánr, přesto se snažím v rámci rozšiřování obzorů podívat alespoň na ty nejoceňovanější. Tentokrát to stálo za to a pro mě je Šumař na střeše ukázkou, jak to má správně vypadat. Silný příběh začíná pozvolna a vychází „jen“ z rodinných problémů, aby během tří hodin dospěl k hledání univerzálních pravd v celé společnosti. Přitom nemoralizuje, je zábavný, dokáže přinutit k zamyšlení a tři hodiny utečou jako vody. K tomu se velmi povedlo obsazení a především Chaim Topol předvedl svou životní roli. Jeho dialogy s Bohem jsou výtečné a ty navazující s manželkou možná ještě lepší. A když je to muzikál, asi by bylo fajn říct něco i o hudbě… byl to pravděpodobně první muzikál, kde jsem při písničkách a hudebních číslech neodcházel na záchod a pro nic k jídlu… čtyři hvězdy a možná si Šumaře někdy i zopakuji.

    • 7.5.2020  00:30

    Už jsem putoval s kde čím… medvědi, tučňáci a spousty jiných zvířat v Zázračné planetě a například i v Planetě Česko. Sobíkovi po řemeslné stránce nic vyčítat nemůžu, Francouzi podobné projekty skutečně umí, ale jeho putování mě moc nebavilo a dokonce jsem u toho usnul. Dodíval jsem se sice druhý den, ale bralo mě to znovu. Sobi zkrátka nejsou pro film tak vděčná zvířata. O jejich roztomilosti (základ podobných počinů) se dá diskutovat a jejich aktivita také není strhující. Navíc krajinu mám raději letní než zimní. Přes všechny výhrady to ale rozhodně není špatný film a komentář v podání Marka Ebena je výborný. Tentokrát je to za tři hvězdy.

    • 7.5.2020  00:24

    Seriál Mrňouskové je skvělý a postupně jsem snad viděl všechny díly a to sám i s dětmi. Proto jsem dal šanci i prvnímu celovečernímu filmu. Kupodivu se to docela povedlo a Údolí ztracených mravenců si zachovalo hravost seriálu a dokázalo mě bavit celou dobu, což většinou animáky dle úspěšných animovaných seriálů nedokáží. Dech to ztrácelo jen občas, povětšinou to bylo i napínavé a hlavně mravenci patří k mým nejoblíbenějším „hrdinům“ z mrňousků. Poctivé tři hvězdy, pokud ale neznáte seriál a bude to pro vás vše originální a nové, hvězdu si přihoďte.

    • 7.5.2020  00:22

    První převedení seriálu Mrňouskové na film se povedlo slušné a tak jsem dal šanci i snímku Daleko od domova. Bohužel tady se už projevila klasická nemoc podobných projektů. Druhým mrňouskům už docházel dech výrazně častěji, což je především poznat na přetažených záběrech. Dokonce mě volala dcerka, že se to seklo, když se asi půl minutu nic na obrazovce nehnulo. Snad aby se to natáhlo pro potřeby filmu. Každopádně, když se u filmu dívám na hodinky, je to vždy špatně. Není to úplně špatné a slabší tři hvězdy ještě nechám. Nicméně doporučím raději Údolí ztracených mravenců nebo celý seriál.

    • 9.3.2020  13:58

    Velmi dobrý dokument o pro mě neznámé americké dvojici cestovatelů, kteří se nezalekli ničeho a začali objevovat a filmovat Afriku. Jejich příběh byl vskutku pozoruhodný a jsem rád, že jej pro nás Jan Svatoš objevil. Klobouk dolů i před jeho snahou, muselo to dát obrovské množství práce. Přesto ve mně vyvolává i nepříjemné otázky, zda někdy není lepší při podobných cestách raději nezasahovat do místní přírody, tradic a kultur. Vidět tancovat Pygmeje na jazz a létat v letadle, mně přijde spíš smutné. Z dokumentu pro mě vystupuje zajímavý posun v myšlení za těch zhruba devadesát let. Oni chtěli přírodu v Africe zachytit pomocí fotek a filmů, než ji naše civilizace zničí. Už tehdy jim vadily masivní lovy afrických zvířat. Vůbec je ale nenapadaly možnosti ochrany. V dnešní době to rozhodně není ideální, ale naštěstí jsme se jako civilizace posunuli alespoň v tom, že se pokoušíme ohroženou přírodu a zvířata ne jen nafilmovat, ale také ochránit a nechat bez zasahování ve volné přírodě.

    • 9.3.2020  13:54

    Jean-Luc Godard na potřetí a prozatím nejlépe. Poté, co jsem se nenechal odradit U konce s dechem a pobavil u Žena je žena, jsem dal šanci i snímku Žít svůj život a dobře jsem udělal. Poprvé se objevuje nosnější příběh, jde o mladou ženu v podání půvabné i rozčilující Anny Kariny (zahrála to skvěle), která neví, co od života chce a tak zkouší všechno možné včetně prostituce a ještě u toho stíhá zajímavě filozofovat. Poprvé se mi líbilo i formální zpracování a rozdělení do kapitol. Občas to opět působí jako studentské cvičení různých filmařských postupů, ale tentokrát to nebylo na škodu. Samotný děj postupně, ze zdánlivě ničeho, začne nabírat po pár kapitolách na obrátkách a končí silným závěrem. No a mimo jiné se dozvíte i to, jak to reálně bylo s prostitucí v Paříži padesátých let… čtyři hvězdy.

    • 2.3.2020  21:11
    Gentlemani (2019)
    *****

    Paráda! Bavili jsme se v kině královsky, Gentlemanům nemám co vyčítat a už teď se těším, až si je někdy zopakuji a možná přihodím i tu pátou hvězdu. Guy Ritchie dokázal, že ještě umí a vrátil se na úroveň Sbal prachy a vypadni a Podfu(c)k. Sice ze začátku lehce zpomalil, ale i to bylo jen ku prospěchu věci. Brilantní scénář i režie, výtečně napsané postavy, parádní obsazení, úchvatné dialogy, neskutečně dobře vypointované scény a bezchybná gradace. Zapomněl jsem na něco? Celou dobu jsem měl pocit, že jde o vážnou gangsterku a přesto jsem se bavil. Vybalancování napětí a zábavy se povedlo dokonale. Nechci moc vychvalovat herecké výkony, absolutorium si zaslouží všichni, ale přesto musím zmínit alespoň Hugha Granta. To byla snad první role, ve které se mi líbil. Pro mě se dokázal zbavit nálepky romantických rolí pro ženské a konečně pořádně zahrál. Bravo všem! Takhle nějak si představuji ideální film do kina pro dospělé, škoda, že je jich celkově tak málo. Opět o to víc pak podobné perly vyniknou. Viděno podruhé a přihazuji tu slíbenou pátou hvězdu.

    • 2.3.2020  21:08

    Viděl jsem verzi s hudbou a s komentářem samotného Chaplina, což dle mě snímek zdařile oživilo. Svým způsobem jde o sled jednotlivých vtipných epizod, které do sebe ale vcelku pěkně zapadají a jsou spojeny jednoduchým příběhem tuláka Charlieho, který se zamiluje do tanečnice Georgie. Jednotlivé epizody jsou povedené a některé dokonce skvělé. Nejvíce se mi líbí to, že na rozdíl od jiných komiků Charlie Chaplin dokáže do svých příběhů vždy dostat jasné poselství a že jej dokáže skloubit s humorem. Možná se mohou jeho filmy zdát naivní a jednoduché, přesto oceňuji tu krásnou jednoduchost a především jeho vlastní invenci. Navíc je dobré si uvědomit, že on neměl kde nápady přebírat, ale musel je vymýšlet a také kolik jeho nápadů převzal někdo jiný. Zlaté opojení sice nepřekoná jeho Diktátora, ale může se směle rovnat snímkům Kid a Moderní doba.

    • 2.3.2020  21:01

    Šťastný to muž je bezesporu ukázka výtečné filmařiny a určitě si v budoucnu doplním i oba zbylé filmy této trilogie. Chválu zaslouží především představitel hlavní role Malcolm McDowell, na Alexe z Mechanického pomeranče sice nemá, ale i tak podává skvělý výkon. Pochválil bych i celkové satirické vyznění snímku, které nešetří nic a nikoho. Některé epizody jsou brilantní, u některých zamrazí a občas jsem se jen koukal a snažil vše pochopit. Bohužel film má pro mě i několik nedostatků. Proti dlouhé stopáži nic nemám a film má po většinu času co říct. Přesto bych vyhodil ty prostřihy na živou hudbu, která by stačila jen jako podkres. Kromě zbytečného natažení filmu mě to hodně rušilo a zbytečně to ještě více film rozsekalo do jednotlivých epizod. Nesedli mi ani stejní herci ve více rolích, působilo to hodně zmatečně. No a nesoudržnost filmu jako celku už jsem naznačil, v jednotlivých částech byl mnohdy skvělý, ale návaznost jednotlivých epizod byla horší a celkové vyznění snímku bylo o to slabší.

    • 2.3.2020  20:58
    Irčan (2019)
    ***

    Senilní, to je první slovo, které mě po Irčanovi napadlo a to je špatně. Na Irčanovi ale je zkrátka až moc vidět vysoký věk tvůrců a všech představitelů. Ani sebelepší maskéři a digitální vyhlazení to nespraví. Pomalé tempo vyprávění by ani tak nevadilo, kdyby byl příběh silnější a dokázal vtáhnout. Bohužel je to stále to samé a navíc absolutně bez akce. Staří mafiáni jen povětšinou sedí a kecají, protože fyzicky už nezvládnou nic jiného. Jen se hádali a stejně už jsem dávno věděl, jak to všechno dopadne. Nudil jsem se, což se při předchozích filmech nestalo. Už u traileru jsem se obával a mé obavy se jen potvrdily. Film beru jako poslední poctu mafiánskému žánru v tomto složení Scorsese, Pacino, DeNiro, Pesci a z úcty k nim dávám slabé tři hvězdy a příště si raději pustím něco z jejich dřívější tvorby.

    • 2.3.2020  20:53

    Uff už po několikáté jsem se přesvědčil, že asijské akční komedie jsou úplně mimo mě. Nebavilo mě to ani trochu. Tím největším problémem asi je to, že jsem ji neviděl jako malý, kdy má šanci zaujmout a necítím žádný sentiment při hodnocení. Nesympatické a zoufale postavy, přiblblý příběh, trapné dialogy i pokusy o humor a z dnešního pohledu už i směšné efekty. Zkrátka nemám moc, co bych vyzdvihl. Nakonec nechávám jednu hvězdu, protože jsem to dokázal dokoukat. Dalším dílů se ale už velkým obloukem vyhnu. Mimochodem ty fotky v galerii z velké části nesouhlasí a nejsou z prvního dílu Bláznivé mise.

    • 27.2.2020  19:01
    Hovory s TGM (2018)
    ****

    Už od prvního okamžiku, kdy jsem o filmu slyšel, jsem se na něj nesmírně těšil. Masaryk i Čapek jsou pro mě vůbec jedny z nejsilnějších osobností našich dějin a s oběma bych si velmi rád promluvil. :-) Hovory s TGM mi to umožnily alespoň částečně. Mou největší obavou byl Jan Budař jako Čapek, naštěstí to nebylo tak špatné a Martin Huba byl skvělý. Rád bych si rozhovorů také užil více, ale chápu, že je jiná doba a kdyby Hovory měly třeba dvě a půl hodiny, většina by to asi nedala. Nicméně mně se to zdálo velmi krátké, vzhledem k tomu, co vše mohly obě osobnosti ještě říci. Dovedl bych si představit vícedílný seriál, více návštěv, více témat a větší hloubku. Dávám solidní čtyři hvězdy a dobře naladěn sáhnu po knihách.

    • 27.2.2020  18:57
    Toto hrdina (1991)
    **

    Rozhodně nesdílím většinové nadšení z tohoto snímku. Začátek mě popravdě málem odradil. To přeskakování mezi jednotlivými liniemi bylo velmi zmatené. Sice jsem si na něj postupně zvykl, ale přesto mě to otravovalo až do konce. Navíc mi až na dětské představitele absolutně nesedlo obsazení. Protivný stařec (i když dobře zahraný) ani unylý chlápek v krizi středního věku v jednom, který si řeší svá traumata z dětství, mi k srdci také rozhodně nepřirostl. Ano, námět a příběh byl pozoruhodný. Nicméně formální stránka mě velmi rušila a kvůli ní jsem se do příběhu stejně nedokázal naplno ponořit, což je velká chyba. Nakonec hodnotím podobně jako Zbrusu nový zákon (jiný film od tohoto režiséra) a dávám dvě hvězdy.

    • 27.2.2020  18:52

    Život pod vodou je další z řady originálních snímků Wese Andersona. Jako obvykle je film směsicí hravých scén a praštěných dialogů, je opět velmi dobře obsazen a režisér používá své klasické neotřelé filmařské postupy. Vlastně všechny filmy od něj je pro mě při hodnocení obtížné srovnávat s běžnou produkcí, proto je srovnám jen s jeho tvorbou. V tom případě patří Život pod vodou k tomu slabšímu. Vtipných scén a dialogů bylo méně než v jeho pozdější tvorbě, naopak jsem si občas říkal, co tohle mělo znamenat. Vůbec celý film na mě působí z pohledu příběhu, vyprávění a jeho gradace podivně nedotaženě. Chyběla tomu lehkost a některé situace byly navíc a vůbec mi do filmu neseděly. Každopádně musím říct, že když celou jeho tvorbu seřadím chronologicky, má vzestupnou tendenci a já doporučuji ty pozdější. Tentokrát je to za slabé tři hvězdy.

    • 27.2.2020  18:47

    Ač mě první díl nebavil, na jsem druhý vyrazil do kina… co bych pro svoji milou dcerku neudělal. Jí se to líbilo hodně, jen je to asi napínavější a temnější (z pohledu dítěte) než jednička. Od půlky mi seděla na klíně. Jinak žádná změna a můj názor se taky moc nemění. Příběh je stále to samé, animace (pro děti) okouzlující, fůra písniček, klasické „vtipné“ hlášky a scény. Na druhou stranu je to milá a nenásilná pohádka. Co víc si pro děti přát. Za mě dvě hvězdy a i tentokrát přihodím tu třetí za dcerku.

    • 27.2.2020  18:42

    Téměř bych mohl zkopírovat hodnocení z trojky a z Genesys. Slušná akce, dobré obsazení a nostalgické pocty prvním dvěma dílů. Dobrá oddechovka na jeden večer. To je ale sakra málo pro tuhle značku a mrzí mě, že se s tím v podstatě již smířila a nepokouší se s tím nic dělat. Když je to po několikáté, už to musím přičítat k mínusům. V nostalgických scénách vykrádá Temný osud první dva díly. Hned úvodní scénou popírá všechny ostatní díly. Hutnou atmosféru nahrazuje místy zběsilou akcí, která je ovšem až tak rychlá, že to normálně nepostřehnete, tak vám do toho hodí zpomalovačku, ať to poberete. Tohle mě přijde uhozené. Temný osud je takový fajn druhák na druhou, ještě chvíli to ale budou zkoušet tímhle způsobem a zbude jen voda… dvě hvězdy.

    • 27.2.2020  18:38

    Kulturistika mě nikdy moc nezajímala a na dokument Železných Swarzenegger jsem se podíval jen kvůli Arnoldovi. Věděl jsem, že byl dobrý kulturista, k mému překvapení jsem ovšem zjistil, že nebyl jen dobrý, ale jednoduše byl nejlepší. V době své aktivní kariéry naprosto dominoval a navíc dokázal skončit jako král na samotném vrcholu. Už jen za to si zaslouží obrovský respekt. Pohled na něj mě velmi zaujal. Jeho naprosté zacílení, soustředěnost a víra v sebe sama… to vše je obdivuhodné. Vůbec o sobě nepochyboval a věděl, že když tomu podřídí všem, bude nejlepší. K tomu dokázal být stále pokorný, přátelský a nezměnila jej ani sláva. Pokud si někdo o Arnoldovi chce udělat ucelenější obrázek, rozhodně dokument doporučuji. Jen upozorňuji, že to není jen o něm. Dozvíte se přeci jen i něco o kulturistice a dalších kulturistech, což není na škodu.

    • 27.2.2020  18:33

    Občas si filmy proložím dokumentem se zajímavým tématem či postavou. Ewa Farná mě zaujala, když jsem ji náhodou viděl v několika talk-show a říkal jsem si, že na její slávu a úspěch je vcelku pokorná, má to v hlavě srovnané a ví přesně, co od života chce. To se u tak mladé holky vidí málokdy. Ač nejsem její fanoušek a vlastně neznám žádnou její píseň, na dokument jsem se rád podíval. Musím říct, že se jen potvrdil můj první dojem. Vzhledem ke svému věku je Ewa neuvěřitelně vyzrálá, pracovitá a její úspěch (ve dvou různých zemích!) jí hlavu rozhodně nezamotal. Fanouškem se sice ani v budoucnu nestanu, ale přesto jí budu držet palce, ať zvládne vše, co si předsevzala. Podobných osobností u nás mnoho není. Formální zpracování je průměrné, ale jako celkové hodnocení dám rád čtyři hvězdy. Docela by mě zajímaly komentáře od lidí, kteří dali odpad. Není tady ani jeden.

    • 1.1.2020  21:57
    Zaklínač (TV seriál) (2019)
    *****

    Mohl bych lamentovat nad obsazením, nebylo špatné, ale k ideálu má daleko. Mohl bych se navážet do nešťastného způsobu vyprávění, kdy má i člověk znalý knih a her problém se zorientovat v neparalelně ubíhajících liniích. Pro neznalé to musí být docela zmatek. Mohl bych se smát trapným uniformám Nilfgaardu. Ale nakonec nebudu vytýkat nic, protože jsem jednoduše nadšený. Zaklínač konečně dostal povedené seriálové zpracování a já jako obdivovatel celého jeho univerza jsem nad míru spokojený. Už teď se nesmírně těším na další řady, které snad budou. Protože po nutném(?) povídkovém úvodu se konečně může rozběhnout celá sága (knižní pentalogie) a to bude teprve jízda... už aby to bylo.

    • 22.12.2019  19:46
    Metro Manila (2013)
    ****

    Další z řady těch „pozitivních“ filmů, který nám ve srovnání ukazuje, jak skvěle se v České republice máme. Život na Filipínách a konkrétně v Manile není žádný med. Když tam naivně napochoduje bývalý farmář s rodinou, každý si s nimi jen vytře zadek a hlavnímu hrdinovi nezbývá než napnout všechny síly a za každou cenu se postarat o svoji rodinu. Z hlediska filmového řemesla snímku není co vytknout, naopak se vše dá jen chválit. Dokonalé obsazení a přesvědčivé civilní herecké výkony jsou tím nejlepším. Sedla mi i celková neutěšená atmosféra snímku, která vyznívá velmi uvěřitelně a realisticky. K dobru bych přičetl i to, že film netlačí na city a nesnaží se z diváka ždímat emoce za každou cenu. Ty se stejně dostaví a není k tomu zapotřebí klasických filmových berliček. Tvůrcům se zkrátka povedlo vytvořit naprosto přesvědčivý obraz těžkého života v Manile, za což jim rád dám čtyři poctivé hvězdy. Mimochodem film zde není asi úplně správně zařazen, rozhodně nejde o kriminální thriller a akční také moc není, spíš jde o sociální drama.

    • 22.12.2019  19:41

    Po povedeném čtvrtém dílu jsem dal Johnu Rambovi šanci i na popáté a byl jsem… dalo by se říct asi překvapen. Protože Poslední krev se vymyká celé předchozí sérii. John Rambo více mluví, než něco dělá (v tomto ohledu film zachraňuje až posledních dvacet minut). Děj je přímočarý, postavy jasné dané a od začátku vše spěje k nepřekvapivému finále. Naštěstí na to pořád má a dokáže s nožem zacházet stále jako za mlada. Naštvala mě snad jen jedna scéna. To hloupé napochodování do středu grázlů a nechání se domlátit. To by prostě John Rambo nikdy neudělal. V celku to ale není špatný film, jen pravděpodobně neplní všechna očekávání. I když opravdu někdo čekal, že ve svých více než sedmdesáti letech bude běhat po džungli jako za mlada?

<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42