heavy

heavy

Česko
Hledač vysoké závratě

homepage

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 30.12.2015  15:00
    Triangel (TV pořad) (1983)
    ****

    Neexistovalo, že bych někdy vynechal. To by musela nastat buď válka nebo smrt.

    • 30.12.2015  14:58
    Možná přijde i kouzelník (TV pořad) (1982)
    ****

    Scénky Kaisera s Lábusem a Wimmera s Černochem patří do totalitního zlatého fondu české filmové zábavy.

    • 19.7.2015  08:12

    Již úvodní ryčná hudba naznačuje, že bude následovat regulérní středostavovské drama. První dvě minuty je jen tma, hraje orchestr. Následuje záběr na památník spisovatelky Karolíny Světlé, autorky literární předlohy. Poté naskočí titulky. (Dál SPOILERY). Eva je intelektuálka, neboť přečetla více než pět knih - okolní vesnická holota na ni proto hledí podezíravě a zove ji hrdopýška a mudrlantka, když o svatojánské noci vyběhne do noci, aby si s nima zaskotačila u ohně. Křičí na ni, aby hodila věneček do ohně, tím, že získá srdce svého milého, na něhož potají myslí. Eva se zarazí a pronese, že na vdavky nemá ani pomyšlení, načež je málem zlynčována. "Ta by se hodila k Ambrožovi!" zaječí nepříjemným hlasem jedna z rozjuchaných děveček. Každý, kdo se jen trochu vymyká, je okamžitě vyvrhel. Eva utíká ke kříži u potoka a svůj věneček na něj pověsí, aby zlomila kletbu, která visí nad rodem Potockých. Jako na zavolanou vyleze z křoví Štěpán a oznámí Evě suše, že se mu tím nevědomky zaslíbila. A že si ji v neděli vezme za ženu. Eva zděšeně prchá. Doma vyslechne za oknem historii Józiny kletby od svých pěstounů a rozhodne se, že si Štěpána vezme. Štěpán mezitím doma pošle svého drsného bratra Ambrože, aby svatbu dohodl. Ambrož je příštího dne navštíví a monotónním hlasem konstatuje, že když jeho bratrovi Evu nedají, skočí ze skály. Evini nevlastní rodiče mlčením dávají najevo, že by proti tomu nic neměli, avšak Eva vstoupí do dveří a prohlásí, že si Štěpána vezme. Zdá se, že i Ambrož je trochu zklamaný, neboť vzápětí odchází. Evini pěstouni její vdavky neschvalují, ale Evička zasněně říká, že jí takovou úlohu svěřil Bůh, což je v té době nejsilnější argument, který přebíjí všecko. Následujících deset minut je věnováno vesnické svatbě, lidé v krojích zpívají (refrén "Boj se boj, děvčico svatební noci!" není vůbec traumatizující), jezdí vozy, děti se radují, stařeny popíjejí lacnou, stromy kvetou a všichni jsou ohromně šťastní a vzrušení. Zpočátku rodinnou idylu novomanželů narušuje jen nevrlý bratr Ambrož, který s nima v chalupě bydlí, neboť se svým bratrem vede rodinnou firmu. Věří na kletbu a nedává jejich lásce velkou naději. Evini pěstouni jsou rádi, že Eva má šťastné manželství, mají dítě, Eva se jim svěří, že ji Štěpán ani nebije, což je v tehdejší době spíše rarita. Štěpána lákají štamgasti do hospody a chtějí mu dokonce nabídnout místo radního. Tomu se do toho ale nechce, nejraději je doma. Jednou v neděli ráno se ale blbě vyspí a začne mu vadit, že Eva hodně čte a dává před ním a technice dojení krav přednost Jiráskovi. Intelektuálky na vsi to nemají lehké. Rozezlen se rozběhne do hospody. Po cestě potká smějící se dívku, která sedí na stromě a kýve na něho nohama. Vyjasní se, že to je jeho kamarádka ze školy, která se vrátila z města a nyní pomáhá v hospodě. Pořád se směje a má neustále tendenci se na něj věšet. Štěpán zjistí, že si o něm ostatní povídají, že je pod pantoflem, a natruc začne karbanit a chlastat. Čím víc pije, tím míň se češe. V hospodě se mu zalíbí, rovněž začne souložit se spolužačkou. Ambrožovi se Eva líbí a navrhne jí, aby s ním utekla. Eva odmítá a místo toho jde se Štěpánem do hospody, aby mu udělala radost. Štěpán se tam spere jak doga a ztropí ostudu. Zhrzený Ambrož odjíždí a málem ji přejede povozem. Štěpán dál chlastá a navíc se dostává do dluhů. Nakonec dá do frcu vlastní barák. Eva ho má pořád ráda. V zoufalství navštíví Ambrože, aby jí půjčil nějaký keš. Neuspěje. Když se to Štěpán dozví, hodí po ní nůž s pověšeným věnečkem z kvítí a trefí ji do čela. Rozběhne se a skočí do zdi. Pak vběhne do maštale a souloží s krávou. Už neví, co dělá. Nasedne na koně a ujíždí neznámo kam, naštěstí z něj spadne a uhodí se pařezem do hlavy. Upadne do bezvědomí, spatří světlo na konci tunelu a rozsvítí se mu, že se choval nemožně. Běží domů, slyší zvonění umíráčku a strašlivě se mu uleví, že zemřel starý Pantůček, a že Evu nezabil. Eva (s obvazem na čele) navštíví jeho bývalou spolužačku a žádá ji, aby s jejím mužem ukončila veškeré sexuální styky. Ta se divoce směje, a když Štěpán za chvíli vrazí dovnitř, chce, aby sám řekl, koho miluje. Zjihlý Štěpán si odvede Evu a jí si ani nevšimne. Jdou šťastni domů, veškeré domácí násilí je rázem zapomenuto. Teď už bude všecko dobře mezi nimi. Štěpán hladí Evě láskyplně čelo, kde jí ráno zabodl nůž. Mezitím se koná dražba jejich domu. V kritické chvíli vstoupí Ambrož a dá nejvyšší nabídku. Eva se Štěpánem přicházejí do domu, který už by jim teoreticky neměl patřit, a spatří Ambrože, který překvapenému Štěpánovi předává jejich dítě a lejstra o vlastnictví. Na dotaz, zda nechce zůstat, odpovídá: "Je vás tu dost." Láska zvítězila, kletba byla zlomena. Ambrož epicky odjíždí.

    • 27.1.2014  09:09
    Californication (TV seriál) (2007)
    **

    Ve zkurveném světě Hanka Moodyho je den, kdy si nezamrdáš se svou studentkou, kamarádkou své dcery, nadřízenou, s úplně neznámou ženskou, případně s manželkou svého nejlepšího kámoše, totálně promrdaný. Buď hovado a bude to sexy, bude to fajn, bude to v pohodě. Mezilidské vztahy zredukované na šukání. Taky se tu šňupe a chlastá. Tak vo tom to je, vy sráči. Jo, už jsem se zmiňoval, že tenhle seriál je strašně sprostý?

    • 20.1.2014  18:26

    Vážně míněný útok na první příčku filmů, ve kterých zazní nejčastěji intelektuály oblíbené slovo fuck. Scorsese je ve formě a hrne na nás jednu nezapomenutelnou scénu za druhou. Při Leově až hitlerovsky naléhavém hyperagresivním motivačním projevu (kam se hrabe se svou úlisnou uhlazeností Gordon Gekko) se z něj stává opravdový vlk a v jednu chvíli - přísahám - jsem věřil tomu, že se objeví Jack Nicholson a padnou si do náruče. Je to zběsilá, vulgární, amorální, ukřičená, děsivá, ale přitom zábavná jízda, po které z člověka zůstanou podobné trosky jako z Belfortova bílého ferrari. Brát drogy je adrenalinové povyražení skoro stejně návykové jako vydělat za pár hodin miliony. Ale každý rauš jednou skončí a vy se na sebe podíváte do zrcadla. Moderní šamanismus navoněných lidí s kravatami, kteří místo kyje používají své mozky k tomu, aby vás "sociálně vyinženýrovali", oškubali dohola, vysmáli se vám a ještě si k tomu mezi sebou bujaře plácli. http://www.youtube.com/watch?v=k9GR6wvoPOY

    • 7.1.2014  10:45

    I britská tajná služba má své průsery. Špionážní oldschoolové konverzační drama s nabitým hereckým obsazením a bez hollywoodské bombastičnosti. V hlavní roli uspávače hadů Smiley alias Gary Oldman. Hledá krysu, dvojitého agenta ve vlastních řadách, a nakonec mu to docvakne. Nastraží malou léčku, do které se krysa chytne. I Karla o něm řekl, že je dobrý, ten jediný, kterého by se měli obávat. Měl pravdu.

    • 5.1.2014  06:14
    Gravitace (2013)
    *****

    Je to zlé. Pokazilo se to. Úplně všechno. I tam dole, i tady nahoře. George Clooney se snaží najít něco, aby Sandře Bullock bylo líto zemřít. Opustit to všechno. Ztlumit světlo a zavřít oči. Počkat na to, až vás sevře vesmírná prázdnota. Ale naštěstí je tu ono něco. Podstatou lidského života je pomíjivost. Ale... Přitažlivosti života se nic nevyrovná.

    • 4.1.2014  13:14

    Život vypráví příběhy, ale člověk je tu od toho, aby jim dal směr a smysl. Sem tam něco přikrášlit, sem tam něco vynechat. Měl by to být výběr, ne všeobecná rekapitulace. Špinavé ulice jsou netříděné vzpomínky. Nemá to žádný pořádný příběh, nemá to ani pořádný konec. Jen každodenní epizody ze života gangsterů, hajzlů a podvodníků newyorského podsvětí. Není tam nikdo, kdo by mi byl sympatický natolik, abych mu mohl fandit. Přátelství a láska v zajetí prohnilé a násilnické bezzásadovosti, to je zoufale beznadějný boj. A co dál - nějaký nápad? Kdyby to nebylo tak realistické a syrové, mohlo by to být víc zajímavé. Od filmů čekám zkrátka víc. A od Scorseseho obzvlášť.

    • 4.1.2014  10:09
    VyVolení (TV pořad) (2005)
    ***

    VV jsou zajímavý sociální experiment, ve kterém VVV. (Vždy vítězí Vladko). A - we all live in a yellow submarine, yellow submarine, yellow submarine...

    • 3.1.2014  16:43
    Beverly Hills 90210 (TV seriál) (1990)
    ****

    Odsoudit Beverly Hills 90210 do podprůměru by znamenalo popřít své dospívání, své ideály o světě, který se ukázal jako příliš skutečný. Každý puberťák má kdesi v koutku duše touhu být Brandonem Walshem a každá puberťačka má v sobě kousek Brendy Walshové, abych parafrázoval rčení o lvovi a labuti. A čas od času si každý zarebeluje jako Dylan. A chce být, byť i na jeden den, třídní kráskou jako Kelly. A mít takové chápavé rodiče a kamarády, kteří s vámi řeší všechny vaše problémy. Kultovní archetypální seriál s hymnickou znělkou, který ve své době nesledovali jen naprostí mimoňi a exoti. Něco jako kdyby dnes někdo na střední neměl mobil. Neříkám, že se nenajdou i tací. A neodsuzuju je za to. Žehnám vám, všem výjimečným... :-) My obyčejní, normální a průměrní to prostě žrali a těšili se na každý nový díl. Bylo to tak jiné, tak krásné, tak neskutečné. A ano, dělali jsme si z toho srandu už tehdy, ale v koutku duše... Tam v koutku naší zmatené a nejisté duše byl svět, který byl lepší než ten, který jsme dennodenně prožívali. A nevadila nám ani ta nesnesitelná Donna. :-)

    • 2.1.2014  10:38
    Thor (2011)
    ****

    Thor je nemožně namachrovaný macho a tátův oblíbenější synek, takže se nemůžeme divit, že Loki z něj má mindráky. Sif, která je členkou Thorovy bandy, se sice touží stát jeho femme fatale, avšak plány jí zkříží čerstvě rozešlá vědátorka Jane (pedofilní objekt zájmu z Leona a Star Wars Natalie Portman konečně vyrostla), takže je bez šance. Stejně jako znám lidi, kteří fandí víc Lokimu než Thorovi, znám i takové, kterým se víc zamlouvá Sif než Jane (prý má víc šťávy). Jenže chyba lávky. Nejdřív na Thora vrhá hungry eyes Jane, pak Thor na Jane (o pořadí se vedou diskuze), a následně už souloží pohledem oba. Na Bifröstu dojde k závěrečnému bratrskému zúčtování, Loki pracuje s hologramy, Thorovou specialitou je (jak jinak) hod kladivem. Ódin se probudí ze zimního spánku, Thor se změní (síla lásky), Loki spadne do propasti (ale počkejte si na potitulkový bonus), Jane zůstává na Zemi bez Thora, ale nevzdává se naděje, že se spolu ještě někdy uvidí (síla lásky + počkejte si na další díl). A Foo Fighters nás učí znovu chodit.

    • 2.1.2014  08:59

    Transformers versus Godzilla. Jestli máte rádi gigantické souboje obřích robotů s monstrózními příšerami (nebo jste Japonec), budete velmi spokojeni a vaše klukovské srdce zajásá. Je to film plný klišé, se kterými ale režisér pracuje vědomě a ďábelsky se při tom pochechtává. Ale je to pohádka pro kluky, a tak je to dovoleno - ba přímo vyžadováno. V závěru hrdinství nabývá až parodických rozměrů ("Mám tě rád, tati", "Zůstaneme bojovat až do konce!", "Tu máš, nadýchni se, miláčku..."), ale především díky němu se další konec světa odkládá na neurčito. Finále nikoho nepřekvapí, přesto k vášnivému polibku nedojde - což mě zklamalo. Ta pusa tam měla být - a měla být gigantická.

    • 26.12.2013  08:55

    Nenechte si život proklouznout mezi prsty. Žijte, když můžete žít, neodkládejte to na později. Nebuďte sobci, rozhlédněte se kolem sebe. Je tam svět, který čeká na to, až ho objevíte. Herecký ansámbl, který mi mimořádně sednul, pod taktovkou režiséra, který ví, jak na mě. Svět potřebuje optimistické filmy. A já taky.

    • 25.12.2013  15:31
    Páni kluci (1975)
    *****

    Nejlepší film o dětství, jaký byl kdy natočen. A vůbec nevadí, že Tom Sawyer a Huckleberry Finn se zčistajasna ocitli u nás v Čechách, právě naopak. Divadelní představení nemá chybu, památná je i scéna výprasku, sympatické uličnictví se míchá s roztomile naivní dětskou romantikou, ale dojde i k vraždě. Co herec, to herecký koncert, hudba šitá na míru. Dnes už se takové filmy nedělají...

    • 25.12.2013  15:13
    Miami Vice (2006)
    ****

    Už to nejsou ti bezstarostní laciní hejskové, frajírci nad věcí, co vám v každé situaci vysypou z rukávu vtipnou hlášku. Zvážněli, změnili se. Nebo se změnil jen svět kolem nich? Mistrovství Michaela Manna je nepřehlédnutelné, útočí na nás v každém záběru, pokaždé, když začne hrát hudba, cítíte, že jste svědky čehosi jedinečného, výjimečného. Přitom příběh infiltrace do prostředí narkobossů nijak originální není. Dříve či později půjde o život, to je nepsaný zákon podobných dobrodružství. Radar Sonnyho Crocketta je však stále neomylný, ať už jde o ženy nebo co se přípustného nebezpečí týče. Zamiluje se do ženy, která stojí na opačné straně barikády, zachrání jí život, neodevzdá ji spravedlnosti a nechá ji odejít... ze svého života. Aspoň že jeho parťákovi Jamie Foxxovi patří pomsta.

    • 25.12.2013  13:44
    Miami Vice (TV seriál) (1984)
    ***

    "Něvyglondaš zupeuně jak gliňař, koleš" Nevzpomínám si už ani na jeden díl, ale pamatuji si, že v dobách, kdy na poláku dávali filmy a seriály, které československé dva kanály nenabízely ani náhodou, jsem se na to díval. Pozlátko světa zločinu, drogy, fára, kočky v bikinách, pláže, palmy, noční kluby, odvaha, čest a přátelství, vymódění cool policajti, to vše v dobách, kdy u nás jen málokdo věděl, co slovo cool vlastně znamená. A nesmrtelný soundtrack jednoho Američana českého původu, který neztratil své kouzlo ani po třiceti letech. To všechno jsou Policjanči z Majami. Takoví jsme tenkrát byli.

    • 25.12.2013  13:23

    Ten konec! Ten konec!! Pokud snad nevíte, co je to katarze, počkejte si na konec tohoto snímku - o životě chlapíka, který celý život tušil, že skončí na kříži, aby trpěl za hříchy světa nás všech a měl z toho strašlivý strach - a když začnou bít zvony (geniální Peter Gabriel) a naskočí titulky, zažijete ji. Takhle nějak si představuju extázi při nanebevstoupení. Nejsem nějak nábožensky zanícen, ale závěrečná scéna mnou zacloumala.The mission is accomplished. Životní role Willema Dafoe. Dokonáno jest!

    • 17.12.2013  10:15
    Vertigo (1958)
    ***

    Krásná, tajuplně, zranitelně, pošahaně, osudově krásná Kim Novak. A to je tak všechno. Když odhlédneme od tvůrcova věhlasu a budeme k tomu přistupovat jako k obyčejnému filmu na večer, zklamalo mě to. Zápletka a chování postav přitažené za vlasy, konec wtf... Hlavní hrdina je pošuk jak vyšitý, který mi byl od začátku nesympatický a v závěru až fyzicky odporný. Nejdřív se to celé tváří jako solidní duchařina, ale posléze se z toho vyklube obyčejná intrika. Slibná atmosféra z první půlky se vytratí, zůstane jen tvrdošíjné šílenství a pocit zmaru. Pointa je pro mě nepochopitelně vyzrazena dávno předtím, než by měla přijít. Závrať se nekonala.

    • 16.12.2013  20:10
    The Old Curiosity Shop (TV film) (2007)
    ***

    Kdo by neznal (aspoň z doslechu) jména Oliver Twist nebo David Copperfield (ne, to není ten kouzelník)? Malá Nell možná není tak všeobecně známá postava, ale je docela možné, že se vryla do srdcí čtenářů nejhlouběji. Specialitou Charlese Dickense byli chudí sirotci, nelítostně zmítaní osudem. Zatímco kritici se pohrdlivě ošklíbali a předpovídali jepičí budoucnost, šest tisíc lidí čekalo v newyorském přístavu chladného rána roku 1841, až jim loď přiveze poslední kapitolu románu a volali na námořníky: "Zemře Malá Nell?" dychtiví se co nejdříve dozvědět, jak to dopadne se statečnou hrdinkou Starožitníkova krámu. A ne náhodou to není ani Oliver Twist ani David Copperfield, ale právě lidmi milovaná Malá Nell, která v parku ve Filadelfii dělá společnost jeho bronzové soše v životní velikosti, obdivně vzhlíží ke svému tvůrci, i když na ni mohl být o něco hodnější... Potěší i menší role Martina Freemana, ještě předtím, než se stal hodně, ale opravdu hodně slavným.

    • 10.12.2013  11:52
    Šeptej (1996)
    ****

    Návod na přežití pro bezstarostné vyděděnce lidské společnosti, kteří by občas nejraději ufrnkli někam do vesmíru. Bojují proti realitě, dospělosti a normálnosti čím se dá - a pořád je to málo. Příběh mladičké Anny (která připadá jako mimoňka dokonce i mimoňům samotným) utíkající z domova do "Velké Prahy" za "novým životem" a objevující právě vznikající novou subkulturu klubů, nočního života, "zvláštně orientovaných lidí" a měkkých drog ve větším než malém množství, není tím nejdůležitějším, co byste měli řešit. Nevím, jak se to Ondříčkovi povedlo, ale každá postava (i třeba úplně okrajová) je něčím zajímavá, a každá scéna má v sobě zvláštní kouzlo a vše je zachyceno s vzácnou citlivostí, poetikou a humorem (existenciální studie obyčejného lidského šílenství ve vlakovém kupé je jeden příklad za všechny) , která nemá v českém měřítku sobě rovna. Hudba působí kardiostimulačně-devastujícími účinky i na opakované zhlédnutí, banální dialogy jsou přirozené a odposlouchané ze života, "neherecké" výkony jsou jedinečné. Pojem "zdunit se jak doga" zde nečekaně nabývá zcela nového významu. Opravdu výjimečný filmový úlet někam za hranice naší všední představivosti. Pohádka intergenderového věku se šťastným koncem.

    • 8.12.2013  09:04

    Pro lásku se vyplatí umírat víckrát. (A i pro jiné věci.) Časové hrátky, ve kterých není na nic dost času aneb co všechno se dá stihnout za osm minut.

    • 8.12.2013  08:56
    Plod noci (1990)
    **

    Clive Barker je lepší spisovatel než režisér (a scenárista). Jeho necenzurované noční můry převedené z temných hlubin vaší představivosti na světlo filmového plátna ztrácí na síle a působí dost... ehm, neškodně. Těch pár nechutností, co se tam objeví, ve mně strach - natožpak hrůzu - rozhodně nevyvolalo. Dvě hvězdy ze staré známosti.

    • 30.11.2013  08:29

    Úmorně nudný a úmorně dlouhý film, ve kterém je poněkud přenegrováno. Opravdu jsem se už nemohl dočkat, až bude konec a já na tuhle hovadinu rychle zapomenu. Pár nechutností, pár vtípků, kterým jsem se měl zřejmě zasmát, a hodně, hodně zabíjení. Nový Tarantino mě ničím nepřekvapil. Říká nám stále totéž: zabíjení lidí převedené na filmové plátno je přece tak zábavné! A čím víc ho tam bude, tím to bude zábavnější. Bohužel, nefunguje to. Fungovalo to v Pulp Fiction, protože to bylo nové a neokoukané, a proto ještě i zábavné. Jeho postavy jsou nefalšovaní psychopati a psychopat je i Tarantino sám. Diváci jsou přesto nadšeni, tisíce děkovných dopisů... jen jeden chybí.

    • 28.11.2013  09:51
    Smrtelná kořist (1987)
    odpad!

    Tak jsem ho konečně spatřil. Přistupoval jsem k němu s mírným rozechvěním a dychtivým očekáváním. A nebyl jsem zklamán. Pověsti nelhaly. Nejlepší nejhorší akční film všech dob předčil všechno, co jsem dosud zažil, a jsem si celkem jistý, že už ho nic nepřekoná. Teď už můžu v klidu zemřít.

    • 4.11.2013  09:21
    Kill Bill (2003)
    *

    Pšiplafte se náto, co fy ešte niktý néfidély... Film plný násilí, stříkající krve, japonštiny, divné hudby a dámských prstíků. Šokující, úchylné, vypiplané... Patřím k těm, kterým to geniální nepřipadá. Quentin se předvádí jako zamilovaný puberťák a zřejmě si plní své klukovské sny. Když je něco schválně přehnané, mohlo by to být zábavné, říkáte si. Ale jaksi není. Prostě se tu jen zabíjí a zabíjí a zabíjí. A zabíjí. A do toho hraje divná hudba.

    • 22.10.2013  12:28

    Známý lamač vazů a dívčích srdcí Steven Seagal v roli manuálně zručného agenta FBI Jacka T. ochraňuje slabé, nevzdělané a zneužívané a ohýbá přitom lidské končetiny do nepřirozených úhlů, přesně jak to mají jeho fanoušci rádi, a je jasné, že ho nikdo a nic nezastaví, dokud nebude dosaženo spravedlnosti. Film je to tak neuvěřitelný, že je vlastně velmi zábavný a já se na něj vždycky rád znovu podívám, když ho v televizi reprízují.

    • 22.10.2013  11:19

    Zajímavé zjevy.

    • 22.10.2013  09:44
    Muž z oceli (2013)
    ****

    Zatímco Superman 80. let byl lehce dětinskou komediální comicsovou adaptací pro celou rodinu, tenhle se tváří vážně a dospěle, i když je zaměřen jednoznačně na teenagery, jejichž rodiče vyděšeně uprchli z kina. Tenhle opus vás má převálcovat, a pokud nejste z oceli, pravděpodobně se mu to i podaří. Já jsem si vyloženě rochnil, i když to bylo všechno tak jednoduché, přímočaré a předvídatelné. Protože natočeno to bylo fantasticky. DC vrací Marvelu úder, proti Avengers povstává JLA. A Zack Snyder je ten správný megaloman, který vám vezme dech a zatlačí vás do sedadla.

    • 13.10.2013  11:46

    Velmi zábavné v hollywoodském slova smyslu. Neúspěšný pracovní pohovor může někdy (nechtěně) vyústit v bombardování Bílého domu a (neúspěšnému) rozpoutání třetí světové války aneb otcovská láska zmůže víc než zbrojní průmysl. Někdy je zkrátka nutné obout si tenisky. A sledovanost vašeho blogu je pochopitelně také důležitá.

    • 29.7.2013  09:44

    Příběh, který si nehraje na film, ale jaksi "jen" napodobuje realitu. Přestože se tváří celou dobu naoko vesele, tak je smutný, a když vás o tom definitivně přesvědčí, zjistíte, že je vlastně velice pozitivní. Pokud umíte odezírat ze rtů, dozvíte se v samotném závěru dokonce i to, co nemohlo být vysloveno nahlas a dříve. Krize středního věku to není (ona je na to moc mladá, on zase moc starý), tak co tedy? Nemají se špatně. On je ženatý (25 let), ona je vdaná (2 roky), peníze mají, cestují po světě, jsou zdraví, bez problémů, měli by být tedy logicky i šťastní. Jenže nejsou. Je tu něco, co jim nedovoluje v noci spát. Jejich bytí je nesnesitelně lehké. Jejich život postrádá vzrušení, překvapení, náboj, chuť... I když jsou obklopeni lidmi, jsou osamělí. Možné řešení je třeba rozvod, ale i sebevražda. Potřebovali by nejspíš psychiatra... nebo najít spřízněnou blízkou duši. Řeknete si: Pff... Boháči se nudí a přitom ani neví, co jsou to pořádné starosti... Tenhle film je ale trochu o něčem jiném. O tom, jak je důležité vědět, kdo jsem, a kde je moje místo. A proto to neskončí tak, jak byste si možná přáli, aby to skončilo. Protože je ze života. Kdyby si totiž hrál na film, ztratil by své kouzlo.

<< předchozí 1 2