heavy

heavy

Česko
Hledač vysoké závratě

homepage

2 body

Moje komentáře

<< předchozí 1 2
    • 3.1.2014  16:43
    Beverly Hills 90210 (TV seriál) (1990)
    ****

    Odsoudit Beverly Hills 90210 do podprůměru by znamenalo popřít své dospívání, své ideály o světě, který se ukázal jako příliš skutečný. Každý puberťák má kdesi v koutku duše touhu být Brandonem Walshem a každá puberťačka má v sobě kousek Brendy Walshové, abych parafrázoval rčení o lvovi a labuti. A čas od času si každý zarebeluje jako Dylan. A chce být, byť i na jeden den, třídní kráskou jako Kelly. A mít takové chápavé rodiče a kamarády, kteří s vámi řeší všechny vaše problémy. Kultovní archetypální seriál s hymnickou znělkou, který ve své době nesledovali jen naprostí mimoňi a exoti. Něco jako kdyby dnes někdo na střední neměl mobil. Neříkám, že se nenajdou i tací. A neodsuzuju je za to. Žehnám vám, všem výjimečným... :-) My obyčejní, normální a průměrní to prostě žrali a těšili se na každý nový díl. Bylo to tak jiné, tak krásné, tak neskutečné. A ano, dělali jsme si z toho srandu už tehdy, ale v koutku duše... Tam v koutku naší zmatené a nejisté duše byl svět, který byl lepší než ten, který jsme dennodenně prožívali. A nevadila nám ani ta nesnesitelná Donna. :-)

    • 26.7.2013  08:52

    Kdo tuhle pompézní americkou pohádku pro kluky, kteří rádi válčí, poměřuje kritériem reálnosti, musí být šílenec. Já mezi ně naštěstí nepatřím, proto jsem se dobře bavil, což u filmů vesměs vítám. Necítil jsem se ani uražen ani podveden, získal jsem dívku svých snů, zachránil zeměkouli před mimozemšťany a to mi stačí. Vrrraum! Bing! Mlask! Hurá!

    • 13.7.2013  10:59
    Bruno (2009)
    odpad!

    Pokládám se za zcela normálního,slušně vychovaného a duševně vyrovnaného heterosexuálního bělocha bez rasových, genderových a jiných předpojatostí (i když teplého negra bych za švagra mít asi nechtěl) a ošlehaného globetrottera, který ve svých třiceti devíti letech žije stále na statku u rodičů a dosud neměl sexuální styk s osobou opačného pohlaví ani se zvířetem, což mi ovšem nebrání konstatovat, že tento způsob humoru zdá se mi poněkud nešťastným. Poetika vyprávění samozřejmě může být postavena na trapnosti, nechutnosti a obscénnosti, může provokovat maloměšťáckou morálku, zaběhané stereotypy, homofobní předsudky, atakovat všemožná společensky tabuizovaná témata, hlavní hrdina může být samolibě excentrický, zlý, zkažený a veskrze nesympatický, pohlavním lidským orgánům může být dopřávána až překvapivě velká pozornost, může být politicky a mravně nekorektní, posouvat hranice obecně akceptovatelného vkusu a já nevím co ještě. Vyžaduje však specifické publikum. Jsou filmy, u kterých považuju za svou morální a občanskou povinnost je po dvaceti minutách přestat sledovat, abych si nemusel přestat vážit sám sebe za to, na co se to dobrovolně dívám. Fakt, tohle jsem nedal. Asi jsem čekal něco víc vtipného a míň análního. Ale proti gustu...

    • 27.1.2014  09:09
    Californication (TV seriál) (2007)
    **

    Ve zkurveném světě Hanka Moodyho je den, kdy si nezamrdáš se svou studentkou, kamarádkou své dcery, nadřízenou, s úplně neznámou ženskou, případně s manželkou svého nejlepšího kámoše, totálně promrdaný. Buď hovado a bude to sexy, bude to fajn, bude to v pohodě. Mezilidské vztahy zredukované na šukání. Taky se tu šňupe a chlastá. Tak vo tom to je, vy sráči. Jo, už jsem se zmiňoval, že tenhle seriál je strašně sprostý?

    • 18.6.2013  11:18
    Chirurgové (TV seriál) (2005)
    ***

    1.série: Meredith Greyová, dcera slavné uh, chiruržky, nastupuje spolu s dalšími stážisty (což jsou lékaři/chirurgové na počátku své kariéry, čerství absolventi školy; všichni se chtějí prosadit, ale teprve poznávají tvrdou praxi) na kliniku v Seattlu. Zamiluje se do sympatického a pohledného specialisty a svého nadřízeného Dereka (poznávací znamení: vypadá jako rozestlaný Sean Penn), z kterého se posléze vyklube ženáč paroháč. Její nejlepší kámoška je asociální naturalizovaná Korejka Cristina, která se zamiluje (čti vyspí) do arogantního leč schopného (mimořádně přitažlivá kombinace pro asociály) zástupce primáře černocha Burkeho. Čeká s ním dítě, ale neřekne mu to, přesně v duchu ženské logiky. Dobrácký trouba George (který není gay) je tajně zamilovaný do Meredith a všichni kromě ní to vědí. Bývalá modelka Izzie je poněkud nesnesitelná blondýna; má ale dobré srdce. Alex je samolibý šovinistický povrchní frajírek a slizký sexuální predátor svých kolegyň. Dále je tu Nacistka: malá, podsaditá, věčně nasraná černoška, která má našich pět stážistů na starosti. Přísná, ale spravedlivá, jak jinak. Meredith si do podnájmu přibere George a Izzie, z čehož vznikají další vtipné situace. Páry se dávají dohromady a zase rozcházejí, řeší různé osobní problémy a zachraňují pacientům s bizarními diagnózami jejich životy. Meredithina matka má pokročilého Parkinsona, ale nechce, aby o tom někdo věděl; následkem čehož Meredith občas chlastá. Do toho hrajou svižné písničky. Je to seriál pro mladé, spíš komedie, místy přehnané, ale jsou zde i vážné prvky. V originále se seriál jmenuje Grey's Anatomy, něco jako Vnitřnosti Greyové. Meredith totiž na začátku každého dílu určí jedno téma, o kterém bude děj pojednávat, a na konci bilancuje a poopravuje svůj původní názor. Této koncepce se drží všechny díly. Scenář mají na starosti hlavně ženské, což je na chování postav vidět. Dojemné scény se střídají s těmi komickými, romantické s dramatickými. S realitou to moc společného nemá, ale jako celek to překvapivě funguje. Hlavní herecká představitelka (Ellen Pompeo) je osobitá mladá žena, kterou střídavě toužíte pomilovat nebo na místě zastřelit. Budete ji zbožňovat nebo nenávidět, nesnášet nebo obdivovat, což bude rozhodující v tom, jestli se vám seriál bude líbit nebo ne (podobně jako třeba Ally McBealová). Rozhodně vám nebude lhostejná. Ostatně stejně jako zbytek osazenstva. Pravděpodobně byste s nimi v jedné místnosti (možná i městě) dlouho nevydrželi, avšak dívat se na ně, jak řeší své problémy a jsou totálně v prdeli, je někdy nesmírně zábavné. (Názvy epizod: 1: První služba, 2: První řez je nejhlubší, 3: Vyhrát bitvu, prohrát válku, 4: Území nikoho, 5: Anatomie zodpovědnosti, 6: Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítřek, 7: Bolest a my, 8: Zachraň mě, 9: Kdo komu co nalhává?)

    • 26.12.2013  08:55

    Nenechte si život proklouznout mezi prsty. Žijte, když můžete žít, neodkládejte to na později. Nebuďte sobci, rozhlédněte se kolem sebe. Je tam svět, který čeká na to, až ho objevíte. Herecký ansámbl, který mi mimořádně sednul, pod taktovkou režiséra, který ví, jak na mě. Svět potřebuje optimistické filmy. A já taky.

    • 13.7.2013  13:42
    Dračí prsten (TV film) (1994)
    ***

    Nostalgie. Tato italsko-německo-česká pohádka (podžánr holčičí fantasy) se mi vryla do paměti přítomností uhrančivé Sophie von Kessel, krátkým výskytem Marka Vašuta a tradičně démonického Karla Rodena. Neodvažuji se na to po létech podívat znova, v mých vzpomínkách jí to sluší líp než ve skutečnosti. A taková pro mne i zůstane.

    • 22.10.2013  11:19

    Zajímavé zjevy.

    • 5.1.2014  06:14
    Gravitace (2013)
    *****

    Je to zlé. Pokazilo se to. Úplně všechno. I tam dole, i tady nahoře. George Clooney se snaží najít něco, aby Sandře Bullock bylo líto zemřít. Opustit to všechno. Ztlumit světlo a zavřít oči. Počkat na to, až vás sevře vesmírná prázdnota. Ale naštěstí je tu ono něco. Podstatou lidského života je pomíjivost. Ale... Přitažlivosti života se nic nevyrovná.

    • 7.1.2014  10:45

    I britská tajná služba má své průsery. Špionážní oldschoolové konverzační drama s nabitým hereckým obsazením a bez hollywoodské bombastičnosti. V hlavní roli uspávače hadů Smiley alias Gary Oldman. Hledá krysu, dvojitého agenta ve vlastních řadách, a nakonec mu to docvakne. Nastraží malou léčku, do které se krysa chytne. I Karla o něm řekl, že je dobrý, ten jediný, kterého by se měli obávat. Měl pravdu.

    • 7.6.2013  10:04

    Tagy: komedie - trauma z dětství - střelné zbraně - příroda - drsné hlášky - ježibaby - vypnutý mozek - mlácení žen - romantika - vybuchující vnitřnosti - humor - hlava useknutá lopatou - cukrovka - zabíjení dětí - plovoucí oka - béčko dělané s láskou. Říci, že Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic je brutální pohádková řezničina nebo po anglicku hardcore fucking gore splatter smash-up, by bylo dost laciné, proto to neudělám, i když bych mohl. Hansel a Gretel jsou celebrity, které si udělaly jméno na kremaci kanibalské stařeny (a od té doby si připsali na vrub řadu dalších úlovků), specializující se hlavně na záchranu ztracených dětí, zkráceně lovci ježibab. Ač jim násilí v jakékoli podobě zjevně nečiní problémy, jsou to dobří lidé. Na začátku filmu zachrání život ženě obviněné z čarodějnictví, která se do Hansela posléze zamiluje, a ze které se posléze opravdu vyklube čarodějnice. Je pochopitelně také hodná a tak není divu, že na konci zemře. Její poslední slova, kdy umírá svému milovanému v náručí, znějí: "Slib mi, že tu zasranou děvku zabiješ." (konec spoileru) Romantika je silnou zbraní mladého norského režiséra Tommyho Wirkoly. Pravidelné bití žen je občas prokládáno bitím mužů, popř. zvířat, doprovázeném kompletní demolicí blízkého i vzdáleného okolí. Přestože krev, vnitřnosti a zvratky stříkají proudem, jde o komedii, která se nebere smrtelně vážně (což autor postavám vystupujícím v ději milosrdně utajil). Po závěrečném masakru čarodějnického summitu/sabatu nakonec dobro zvítězí a může se šířit i nadále! P.S.: Herecké obsazení považuji za adekvátní: kritiku Jeremyho Rennera za to, že nevypadá dost drsně alébrž má celou dobu výraz ztraceného štěněte, považuji za zcestnou - on má vypadat jako trouba. Neumí to se ženami a v přítomnosti těch, které nemá za úkol primárně zlikvidovat, a jenž s ním flirtují za pomocí dýně, se cítí velmi nesvůj. Gemma Arterton, která se proslavila tím, že ji v jedné z novějších bondovek utopili v oleji, podává standardní výkon světice, která sklouzla na šikmou plochu. Famke Janssen, která v jedné ze starších bondovek usouložila ruského kapitána k smrti, opět potvrdila, že rozdováděné mrchy jí jdou lépe než uvědomělé mutantky. Vyzdvihl bych ještě roli její sestry nebo co to je. Tu mumlající, na které světloplachý Hansel aplikuje fistboarding. Edit: Tak ta "sestra nebo co", se jmenuje Ingrid Bolsø Berdal a v civilu vypadá překvapivě úplně jinak než ve filmu.

    • 13.7.2013  13:59
    Kde je Fred? (2006)
    ****

    Na tenhle film jsem narazil, když jsem po Pádu Třetí říše pátral po další filmografii Alexandry Marie Lary. A po téhle nenáročné komedii se má platonická láska k její osobě ještě víc prohloubila. Teď už je to posedlost.

    • 4.11.2013  09:21
    Kill Bill (2003)
    *

    Pšiplafte se náto, co fy ešte niktý néfidély... Film plný násilí, stříkající krve, japonštiny, divné hudby a dámských prstíků. Šokující, úchylné, vypiplané... Patřím k těm, kterým to geniální nepřipadá. Quentin se předvádí jako zamilovaný puberťák a zřejmě si plní své klukovské sny. Když je něco schválně přehnané, mohlo by to být zábavné, říkáte si. Ale jaksi není. Prostě se tu jen zabíjí a zabíjí a zabíjí. A zabíjí. A do toho hraje divná hudba.

    • 19.7.2015  08:12

    Již úvodní ryčná hudba naznačuje, že bude následovat regulérní středostavovské drama. První dvě minuty je jen tma, hraje orchestr. Následuje záběr na památník spisovatelky Karolíny Světlé, autorky literární předlohy. Poté naskočí titulky. (Dál SPOILERY). Eva je intelektuálka, neboť přečetla více než pět knih - okolní vesnická holota na ni proto hledí podezíravě a zove ji hrdopýška a mudrlantka, když o svatojánské noci vyběhne do noci, aby si s nima zaskotačila u ohně. Křičí na ni, aby hodila věneček do ohně, tím, že získá srdce svého milého, na něhož potají myslí. Eva se zarazí a pronese, že na vdavky nemá ani pomyšlení, načež je málem zlynčována. "Ta by se hodila k Ambrožovi!" zaječí nepříjemným hlasem jedna z rozjuchaných děveček. Každý, kdo se jen trochu vymyká, je okamžitě vyvrhel. Eva utíká ke kříži u potoka a svůj věneček na něj pověsí, aby zlomila kletbu, která visí nad rodem Potockých. Jako na zavolanou vyleze z křoví Štěpán a oznámí Evě suše, že se mu tím nevědomky zaslíbila. A že si ji v neděli vezme za ženu. Eva zděšeně prchá. Doma vyslechne za oknem historii Józiny kletby od svých pěstounů a rozhodne se, že si Štěpána vezme. Štěpán mezitím doma pošle svého drsného bratra Ambrože, aby svatbu dohodl. Ambrož je příštího dne navštíví a monotónním hlasem konstatuje, že když jeho bratrovi Evu nedají, skočí ze skály. Evini nevlastní rodiče mlčením dávají najevo, že by proti tomu nic neměli, avšak Eva vstoupí do dveří a prohlásí, že si Štěpána vezme. Zdá se, že i Ambrož je trochu zklamaný, neboť vzápětí odchází. Evini pěstouni její vdavky neschvalují, ale Evička zasněně říká, že jí takovou úlohu svěřil Bůh, což je v té době nejsilnější argument, který přebíjí všecko. Následujících deset minut je věnováno vesnické svatbě, lidé v krojích zpívají (refrén "Boj se boj, děvčico svatební noci!" není vůbec traumatizující), jezdí vozy, děti se radují, stařeny popíjejí lacnou, stromy kvetou a všichni jsou ohromně šťastní a vzrušení. Zpočátku rodinnou idylu novomanželů narušuje jen nevrlý bratr Ambrož, který s nima v chalupě bydlí, neboť se svým bratrem vede rodinnou firmu. Věří na kletbu a nedává jejich lásce velkou naději. Evini pěstouni jsou rádi, že Eva má šťastné manželství, mají dítě, Eva se jim svěří, že ji Štěpán ani nebije, což je v tehdejší době spíše rarita. Štěpána lákají štamgasti do hospody a chtějí mu dokonce nabídnout místo radního. Tomu se do toho ale nechce, nejraději je doma. Jednou v neděli ráno se ale blbě vyspí a začne mu vadit, že Eva hodně čte a dává před ním a technice dojení krav přednost Jiráskovi. Intelektuálky na vsi to nemají lehké. Rozezlen se rozběhne do hospody. Po cestě potká smějící se dívku, která sedí na stromě a kýve na něho nohama. Vyjasní se, že to je jeho kamarádka ze školy, která se vrátila z města a nyní pomáhá v hospodě. Pořád se směje a má neustále tendenci se na něj věšet. Štěpán zjistí, že si o něm ostatní povídají, že je pod pantoflem, a natruc začne karbanit a chlastat. Čím víc pije, tím míň se češe. V hospodě se mu zalíbí, rovněž začne souložit se spolužačkou. Ambrožovi se Eva líbí a navrhne jí, aby s ním utekla. Eva odmítá a místo toho jde se Štěpánem do hospody, aby mu udělala radost. Štěpán se tam spere jak doga a ztropí ostudu. Zhrzený Ambrož odjíždí a málem ji přejede povozem. Štěpán dál chlastá a navíc se dostává do dluhů. Nakonec dá do frcu vlastní barák. Eva ho má pořád ráda. V zoufalství navštíví Ambrože, aby jí půjčil nějaký keš. Neuspěje. Když se to Štěpán dozví, hodí po ní nůž s pověšeným věnečkem z kvítí a trefí ji do čela. Rozběhne se a skočí do zdi. Pak vběhne do maštale a souloží s krávou. Už neví, co dělá. Nasedne na koně a ujíždí neznámo kam, naštěstí z něj spadne a uhodí se pařezem do hlavy. Upadne do bezvědomí, spatří světlo na konci tunelu a rozsvítí se mu, že se choval nemožně. Běží domů, slyší zvonění umíráčku a strašlivě se mu uleví, že zemřel starý Pantůček, a že Evu nezabil. Eva (s obvazem na čele) navštíví jeho bývalou spolužačku a žádá ji, aby s jejím mužem ukončila veškeré sexuální styky. Ta se divoce směje, a když Štěpán za chvíli vrazí dovnitř, chce, aby sám řekl, koho miluje. Zjihlý Štěpán si odvede Evu a jí si ani nevšimne. Jdou šťastni domů, veškeré domácí násilí je rázem zapomenuto. Teď už bude všecko dobře mezi nimi. Štěpán hladí Evě láskyplně čelo, kde jí ráno zabodl nůž. Mezitím se koná dražba jejich domu. V kritické chvíli vstoupí Ambrož a dá nejvyšší nabídku. Eva se Štěpánem přicházejí do domu, který už by jim teoreticky neměl patřit, a spatří Ambrože, který překvapenému Štěpánovi předává jejich dítě a lejstra o vlastnictví. Na dotaz, zda nechce zůstat, odpovídá: "Je vás tu dost." Láska zvítězila, kletba byla zlomena. Ambrož epicky odjíždí.

    • 26.7.2013  08:46
    Lesní duch (1981)
    **

    Evil Dead neboli Smrtelné zlo, známé též pod názvem Lesní duch, je kultovní série (jak už to u hororů bývá), která u fanoušků strašidelného žánru vyvolává orgastické stahy v břišní krajině. Verze s českým rychlodabingem (šumící jako desátá videokopie), kterou jsem viděl já, je čirá nostalgie. Závan 80. let a hrobu. Skupina mladých lidí (z nichž podle nepsaných zákonů může přežít jen jeden) se vydává na výlet do opuštěné chaty v lese, aby v ní našla podivnou knihu, jež má moc probudit prastaré zlo... Což se stane. Nadčasová popularita snímku zřejmě spočívá ve schopnosti vzbuzovat zvrácené pobavení z (záměrně přehnané) bizarnosti většiny scén. Je to hnusné, ale svým způsobem vlastně zábavné. Že bych se ale nějak zvlášť bál nebo snad smál, to zas ne. Doba se změnila. Před 30ti lety bych možná sral hrůzou a řičel nadšením. Dneska dávám zdvořilé dvě hvězdičky z úcty ke klasice.

    • 25.12.2013  15:13
    Miami Vice (2006)
    ****

    Už to nejsou ti bezstarostní laciní hejskové, frajírci nad věcí, co vám v každé situaci vysypou z rukávu vtipnou hlášku. Zvážněli, změnili se. Nebo se změnil jen svět kolem nich? Mistrovství Michaela Manna je nepřehlédnutelné, útočí na nás v každém záběru, pokaždé, když začne hrát hudba, cítíte, že jste svědky čehosi jedinečného, výjimečného. Přitom příběh infiltrace do prostředí narkobossů nijak originální není. Dříve či později půjde o život, to je nepsaný zákon podobných dobrodružství. Radar Sonnyho Crocketta je však stále neomylný, ať už jde o ženy nebo co se přípustného nebezpečí týče. Zamiluje se do ženy, která stojí na opačné straně barikády, zachrání jí život, neodevzdá ji spravedlnosti a nechá ji odejít... ze svého života. Aspoň že jeho parťákovi Jamie Foxxovi patří pomsta.

    • 25.12.2013  13:44
    Miami Vice (TV seriál) (1984)
    ***

    "Něvyglondaš zupeuně jak gliňař, koleš" Nevzpomínám si už ani na jeden díl, ale pamatuji si, že v dobách, kdy na poláku dávali filmy a seriály, které československé dva kanály nenabízely ani náhodou, jsem se na to díval. Pozlátko světa zločinu, drogy, fára, kočky v bikinách, pláže, palmy, noční kluby, odvaha, čest a přátelství, vymódění cool policajti, to vše v dobách, kdy u nás jen málokdo věděl, co slovo cool vlastně znamená. A nesmrtelný soundtrack jednoho Američana českého původu, který neztratil své kouzlo ani po třiceti letech. To všechno jsou Policjanči z Majami. Takoví jsme tenkrát byli.

    • 30.12.2015  14:58
    Možná přijde i kouzelník (TV pořad) (1982)
    ****

    Scénky Kaisera s Lábusem a Wimmera s Černochem patří do totalitního zlatého fondu české filmové zábavy.

    • 22.10.2013  09:44
    Muž z oceli (2013)
    ****

    Zatímco Superman 80. let byl lehce dětinskou komediální comicsovou adaptací pro celou rodinu, tenhle se tváří vážně a dospěle, i když je zaměřen jednoznačně na teenagery, jejichž rodiče vyděšeně uprchli z kina. Tenhle opus vás má převálcovat, a pokud nejste z oceli, pravděpodobně se mu to i podaří. Já jsem si vyloženě rochnil, i když to bylo všechno tak jednoduché, přímočaré a předvídatelné. Protože natočeno to bylo fantasticky. DC vrací Marvelu úder, proti Avengers povstává JLA. A Zack Snyder je ten správný megaloman, který vám vezme dech a zatlačí vás do sedadla.

    • 30.11.2013  08:29

    Úmorně nudný a úmorně dlouhý film, ve kterém je poněkud přenegrováno. Opravdu jsem se už nemohl dočkat, až bude konec a já na tuhle hovadinu rychle zapomenu. Pár nechutností, pár vtípků, kterým jsem se měl zřejmě zasmát, a hodně, hodně zabíjení. Nový Tarantino mě ničím nepřekvapil. Říká nám stále totéž: zabíjení lidí převedené na filmové plátno je přece tak zábavné! A čím víc ho tam bude, tím to bude zábavnější. Bohužel, nefunguje to. Fungovalo to v Pulp Fiction, protože to bylo nové a neokoukané, a proto ještě i zábavné. Jeho postavy jsou nefalšovaní psychopati a psychopat je i Tarantino sám. Diváci jsou přesto nadšeni, tisíce děkovných dopisů... jen jeden chybí.

    • 30.5.2013  14:19
    Nuda v Brně (2003)
    ****

    Liškův coming out mne nechal zcela chladným, Donutilovo fňukání jsem protrpěl jen s mužným sebezapřením, zato Budařův "běžecký" výkon ("Jsem se vrátil!") je skvostný a řezal jsem se u něho až k slzám. Protože je o největších věcech člověka v životě lidském, které se vám můžou přihodit. A Budař je rozhodně zjev vymykající se tomuto vesmíru.

    • 2.1.2014  08:59

    Transformers versus Godzilla. Jestli máte rádi gigantické souboje obřích robotů s monstrózními příšerami (nebo jste Japonec), budete velmi spokojeni a vaše klukovské srdce zajásá. Je to film plný klišé, se kterými ale režisér pracuje vědomě a ďábelsky se při tom pochechtává. Ale je to pohádka pro kluky, a tak je to dovoleno - ba přímo vyžadováno. V závěru hrdinství nabývá až parodických rozměrů ("Mám tě rád, tati", "Zůstaneme bojovat až do konce!", "Tu máš, nadýchni se, miláčku..."), ale především díky němu se další konec světa odkládá na neurčito. Finále nikoho nepřekvapí, přesto k vášnivému polibku nedojde - což mě zklamalo. Ta pusa tam měla být - a měla být gigantická.

    • 8.12.2013  08:56
    Plod noci (1990)
    **

    Clive Barker je lepší spisovatel než režisér (a scenárista). Jeho necenzurované noční můry převedené z temných hlubin vaší představivosti na světlo filmového plátna ztrácí na síle a působí dost... ehm, neškodně. Těch pár nechutností, co se tam objeví, ve mně strach - natožpak hrůzu - rozhodně nevyvolalo. Dvě hvězdy ze staré známosti.

    • 7.6.2013  08:31
    Pokání (2007)
    **

    Krajina mého srdce zůstala nezpustošena.

    • 25.12.2013  13:23

    Ten konec! Ten konec!! Pokud snad nevíte, co je to katarze, počkejte si na konec tohoto snímku - o životě chlapíka, který celý život tušil, že skončí na kříži, aby trpěl za hříchy světa nás všech a měl z toho strašlivý strach - a když začnou bít zvony (geniální Peter Gabriel) a naskočí titulky, zažijete ji. Takhle nějak si představuju extázi při nanebevstoupení. Nejsem nějak nábožensky zanícen, ale závěrečná scéna mnou zacloumala.The mission is accomplished. Životní role Willema Dafoe. Dokonáno jest!

    • 9.7.2013  10:05

    V Bibli je psáno: „Slyšeli jste, že bylo řečeno: 'Oko za oko a zub za zub'. Já však vám pravím, abyste se zlým nejednali jako on s vámi; ale kdo tě uhodí do pravé tváře, nastav mu i druhou; a tomu, kdo by se s tebou chtěl soudit o košili, nech i svůj plášť.“ Když ovšem nejde o košili, ale o Bílý dům, pravidla se mění a nastupuje Gerard Butler, jež se ke svým bližním chová docela nekřesťansky. Tolik explicitního brutálního násilí jsem na obrazovce neviděl už dlouho, naposledy při projednávání novely zákona o DPH v italském parlamentu v odpoledních zprávách tv Nova. Je to ještě vůbec legální? Hypertrofovaná noční můra amerického snu v hollywoodském balení Rated R. Myšlenka, že k tomu, abychom mohli účinně bojovat proti zlu, musíme sestoupit na jeho úroveň a vyrovnat se mu ve všech nelidských směrech, je znepokojující svou jednoznačností.

    • 25.12.2013  15:31
    Páni kluci (1975)
    *****

    Nejlepší film o dětství, jaký byl kdy natočen. A vůbec nevadí, že Tom Sawyer a Huckleberry Finn se zčistajasna ocitli u nás v Čechách, právě naopak. Divadelní představení nemá chybu, památná je i scéna výprasku, sympatické uličnictví se míchá s roztomile naivní dětskou romantikou, ale dojde i k vraždě. Co herec, to herecký koncert, hudba šitá na míru. Dnes už se takové filmy nedělají...

    • 17.6.2013  08:44

    Paul Walker (haunting blue eyes) se chce skamarádit s Vinem Dieselem (holá hlava, hluboký hlas), a tak balí jeho mladší sestru (prodavačka pizzy). Oba jsou rychlí a zběsilí. Walker Diesela sveze v autě a vzniká mezi nimi mužné pouto. Diesel nechává Walkera pít ze své láhve piva, což je ta největší možná pocta a hranice, kam až se dá zajít, pak už je jen homosexuální styk. Diesel a jeho banda kradou auta. Walker je polda. Na začátku se to neví, pak už se to ví. Burácení motorů, vůně benzínu, potřeba rychlosti, svaly, zpocená temena, prasečí hlavy, kozy, opálení krásní mladí nadržení lidé, bezpečný sex, rychlé káry, nelegální závody, dobré baby, adrenalin, testosteron, feromony, hormony, štítná zláza, nitro. Na konci dá Walker přednost kamarádství před zákonem a umožní Dieselovi utéct. Je to frajer. A je rychlý a zběsilý.

    • 28.11.2013  09:51
    Smrtelná kořist (1987)
    odpad!

    Tak jsem ho konečně spatřil. Přistupoval jsem k němu s mírným rozechvěním a dychtivým očekáváním. A nebyl jsem zklamán. Pověsti nelhaly. Nejlepší nejhorší akční film všech dob předčil všechno, co jsem dosud zažil, a jsem si celkem jistý, že už ho nic nepřekoná. Teď už můžu v klidu zemřít.

    • 7.6.2013  16:26

    Původní Sněhurka bratří Grimmů je hodná, mírná, nevinná, krásná a zvířátka jí žerou z ruky. Nuže, tato moderní je jiná. Je akční, rozumí si se sečnými i bodnými zbraněmi a mají ji rády příšery. Kristen Stewart oplývá ledovou krásou, ale kromě jednoho pohledu z loďky, pro který bych zabíjel, si mě v dalším průběhu ničím jiným nezískala. Chris Hemsworth vyměnil kladivo za sekeru, čímž se z Thora stal Lovec, na začátku vnitřně rozervaný alkoholik, na konci nasraně se tvářící romantik. Hlavní záporačka Charlize Theron mě spíš nudila, i když měla několik bizarních scén a její psychotická Zlá královna byla jistě divácky vděčná. Trpaslíci nesplňovali standardy norem EU. Atd. V závěru se celá akčně-pohádková expozice zvrhává v Johanku z Arku, což je škoda; očekával jsem spíš něco ve stylu Šimon a Matouš jedou na Riviéru, čímž chci říct, že celé se to bere zbytečně smrtelně vážně a pokud už ve filmu zazní nějaký vtípek (převážně trpasličí humor), tak bohužel vůbec není vtipný (což ale není chyba trpaslíků). Scenář je slabý, dialogy sterilní a předvídatelné, čímž se to celé stává nezábavné a ještě víc neuvěřitelné. Podívaná je to místy efektní, leč takovým tím křečovitým způsobem, který naprosto postrádá hravost a jemnou sebeironii, která by téhle adaptaci slušela mnohem lépe. Kdybych chtěl použít chlapáckou terminologii (což chci), řekl bych, že tahle Sněhurka zkrátka nemá koule (i když to předstírá) - a v tom jí nepomůže ani Lovec.

<< předchozí 1 2