MajklCZsk

MajklCZsk

Michal Schmidt

okres Třebíč
Středoškolský student filmu

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 10.1.2019  16:31

    Leč mi mnohdy filmy klasického Hollywoodu nevadí, zde jsem nemohl jinak. Jediné, co mi sedlo, byla kamera, která se svými poetickými záběry krásně souzněla s přírodou divokého západu. Příliš knižní dialogy postav, scenáristická akademičnost, divné romance a mnohdy prapodivné užití hudby (doteď nechápu, proč u mexické dívčiny použil skladatel orientálních melodií) mi ze sledování přináší leda úzkost a znavenost. Připočtěte si k tomu ještě režijní impotenci a máme vyhráno. Jeden z nejlepších westernů historie? Myslím si, že Italové to zvládají lépe.

    • 4.1.2019  14:56

    Neuvěřitelně křehký pohled do světa jednoho prostého idiota. Ti, co kritizují Lišku, by se měli podívat zrovna na tento film, kde dokáže skvěle hrát očima a veškerá z replik, kterou pronese (a moc jich není) je důrazná a výborně zahraná. Skvělá Kučerova kamera, Gedeonovo režijní vedení a dramaturgie, či Godárova hudba jsou naprostými triumfy v rukávu. Stále po dvaceti letech je film aktuální.

    • 3.1.2019  21:30

    Takový emocionální záhul jsem dlouho nezažil. Neuvěřitelně procítěný a autentický film, za jehož uveřejnění ve světě se nemusíme vůbec stydět, jelikož je na světovém měřítku. Dramaturgie zde neskutečně funguje, podobně i snímání obrazu a užití hudby. Největší problém jsem viděl ve střihu, kdy některé scény mohly ještě déle doznívat, ale pan Daňhel si zřejmě řekl ne. Dokážu si velmi živě představit živelné diskuze mezi režisérem Slámou a právě panem střihačem.

    • 31.12.2018  14:12

    Mám dojem, že Mise Kleopatra je zkrátka film, který když ho vidíte v dětství, se do vás zasadí a postupem let vámi hlodá, až se kupříkladu legendární hlášky stanou naprostým božstvem. Tento Asterix není na pět hvězd ani náhodou. Na kreslené filmy a komiksy to nemá, ale jedná se o solidní kultovku, na kterou se nedá zapomenout.

    • 12.12.2018  11:14

    Ze začátku skvěle nastavená atmosféra a postavy. Postupně se ovšem celý příběh prapodivně rozplizne, bortí a je až nesnesitelně přeplácaný motivy a těžkými myšlenkami. Na konci pak nezbyde nic jiného, než nefungující pomíchaná kaše. Škoda. Vypadalo to tak nadějně. Alespoň vás baví Silver Lake sledovat.

    • 7.12.2018  01:42
    Na cestě (2012)
    ****

    Dovolím si zde připsat jednu z vypuštěných vět, kterou v předloze naprosto zbožňuji: ,,A cožpak nevíš, že Bůh je medvídek Pú?"

    • 2.12.2018  21:11

    Fuuu... asi mé nejrozporuplnější hodnocení. Kill Your Darlings je film přemrštělý pseudointelektuálními debatami o literatuře, filosofii a životě. Podobně jakožto bítníci. A miluji je. Jejich literatura je pro mne opravdu vším. Žel zpracování mi připadá mdlé. Už jen z toho důvodu, že nevystihuje charakter hnutí. Snaží se ho modernizovat. Jakože co dělá indie pop a elektro ve filmu o beat generation? To je džez a pivo, život, náklonnost ke všemu, co se hejbá, nespoutanost - to dělá z bítníků bítníky, to je rozděluje od pouhé young adult literatury, protože i přes všechno pseudofilosofické a intelektuální pozlátko má v sobě celá generace nějaké téma, život, inspiraci. Literatura a filmy pro teenagery v sobě nemá ani jedno. Bohužel téma počátku beat generation právě v sobě nic nemá. Je dlouhý, dobře řemeslně zpracovaný, ale prázdný.

    • 11.11.2018  14:26
    Magic Moments (studentský film) (2017)
    **

    Plytká studie kontrastů mezi generacemi a společenskými postaveními.

    • 1.11.2018  19:19
    Bok po boku (2012)
    ***

    Přílišně ukecaný dokument o souboji mezi digitálem a filmovou surovinou. Mnohé myšlenky a výpovědi jsou naprosto výborné a obohacující. Bohužel ani to mi nevynahradí zbytečnou reklamu, kterou dokument dal kamerám Red nebo Netflixu. A už vůbec jsem nezvládl Keenu Reevese v roli moderátora, v níž působil asi stejně tak dobře jako Cermat ve školství.

    • 12.10.2018  18:44

    Geniální. Navždy svůj :)

    • 7.10.2018  21:23
    Jules a Jim (1962)
    ****

    Stylistická nádhera alá Nouvelle Vague v čirém znění. Tady a teď. Milostná hra, která vás chytne a nepustí. Nádherná kamera, hudba i postavy. Tohle je film!

    • 12.9.2018  07:30

    Snový výlet do Gondryho světa. Voda je zde z celofánu, koně hadroví a život tak nějak pomatený. Je až k údivu jak tato melancholická jízda funguje. Rozhodně překvapení. Mimochodem po Mexické jízdě a Nauce o snech jsem se do Bernala zamiloval.

    • 8.9.2018  13:03
    Who Is America? (TV seriál) (2018)
    ****

    Miluji ten drzí Cohenův humor. Dělí ho jen tenký led mezi brilantností a trapností. Od každého druhu humoru si bere kousek a zcela ho využívá ve svůj prospěch. Sacha Baron Cohen se především ukazuje jako mistrný manipulátor, který vás dokáže naprosto omámit. Dokáže na vás mluvit nějakými slovy, kterým však vzápětí změní význam pouhopouhou větnou skladbou, neopatrný ,,host" pak se nechá nachytat, díky čemuž vznikají natolik výborné komické pasáže. Přes svou humornou stránku je ovšem Who is America? mrazivou tragédií. Ukazuje, že něco takového se skutečně děje. Že takoví lidé existují. Že je spousta Amíků fašistických, nebo naopak směšně liberálních. Že se spousta lidí nechá lacino zaplatit a pak svou tvář nastrčí úplně kamkoliv. Cohenova show, která je dělána na principu, kdy Sacha hraje někoho v přestrojení a zve si hosty, jenž si myslí, že se jedná o reálný pořád, je především kulturně-antopologickou sondou do nitra lidu za Velkou louží. Ovšem pozor! To, že se pořád odehrává v USA, neznamená, že se totéž neděje u nás. Díky svému tématu je totiž Who is America aktuální všude na světě.

    • 5.8.2018  22:08

    Úchvatná vizuální stránka a hudební doprovod krásně souzní s vyzněním celého příběhu. Maggie Cheung s Chiu-waiem jsou pak krásnou tečkou na tomto uměleckém díle.

    • 28.7.2018  00:36
    Sunset Blvd. (1950)
    *****

    Sunset Boulevard je především krásnou sondou do nitra zkrachovalých duší. Těch se drží vskutku věrně a Wilder nechává zcela brilantně šachovat s figurkami naprostých zoufalců po herním poli nelítostného Hollywoodu. A to krásno není jen v sondě, nýbrž i ve scénáři - své sebereflexi a vtipu - a hereckých výkonech. Gloria Swanson mi naprosto vzala dech svými naprosto schizofrenními pohledy, možná i psychopatickými. Stejně tak William Holden, který je zase naprostý opak od své herecké partnerky, tedy stoprocentní mámvpičismus krásně funguje do kontrastu. Na vrch tomu pak přidává sluha Erich von Stroheim, který je krásně nadnesenou osobností v celém balastu vztahů a jen se jim (i když asi neplánovaně) vysmívá. Sunset je rozhodně ukázkou skvěle napsaného scénáře, výborné režie, dechberoucích hereckých výkonů a třeba i kamery (především stojí za zmínku hra se světly, případně i mnohá expresivita, pravděpodobně inspirovaná německými snímky z dvacátých let). To není jenom film, nýbrž skvěle fungující umělecké dílo se vším všudy. Výtvarně, filmově, esteticky.

    • 25.7.2018  22:16

    Přežít svůj život je neskonalou dokonalostí lidské imaginace a mantrou podvědomí, do něhož se surrealisté snaží čím dál více nabourat a vidět v něm. Jestliže je surrealismus pro někoho nepochopitelný, pak neví, jaké je býti člověkem. A o tom lidství to vlastně nějak je.

    • 20.7.2018  23:15
    Branky, body, kokoti (TV pořad) (2018)
    **

    Docela obstojná moderátorka, formát jízlivě pseudoliberálního pořadu už tak super není. Vtipům bez jakéhokoliv přesahu chybí to hlavní - humor.

    • 14.7.2018  11:57

    Po dlouhé době mnou zmítala opravdová radost z nového českého filmu (naposledy jsem se tak cítil u o něco lepšího Hmyzu). Především bych ocenil Svátkovu vizuální koncepci. Delirium a psychedelie z ní stříká na maximum. Dalším příjemným překvapením jsou herecké výkony a hloubka postav (což ale pro čtenáře Formánkových knih není nějakým překvapením). To, co mi vadilo, byla hudba. Sama o sobě nebyla špatná, ale scény nikoliv nepodporovala. Chápu, že se jedná o vzdání hold Josefu Formánkovi, který podobnou hudbu užívá i při svých autorských čtení, ale v kombinaci s tímto snímkem se jedná o velký špatný. Podobně jsou na tom dialogy, kterých je moc a daly by se vyjádřit obrazem, ale to je bohužel Svátkovo rozhodnutí. Takto to prostě dopadá, když se na scénáři podílí autor předlohy. Ale jinak příjemné překvapení.

    • 3.6.2018  22:26

    Nedokážu se ubránit myšlení, že všechny ty pocty chvály, všechny velké počty hvězd, které sem různí uživatelé dávají, jsou pouze pro ústřední dvojici manželů Švankmajerových, kteří jsou v tomto dokumentu opravdu skvělí. Ale co dokument jako celek? Co ta příšerná animovaná intermezza, která se snaží napodobit Švankmajerův styl a vůbec se jim nedaří? Co ty hloupé otázky, na něž se autoři ptají? Co celková nezaujatost tématem? To, že filmaři vůbec nejdou do hloubky, a nebýt Švankmajerových, kteří mluví typicky do hloubky, jelikož je to jejich přirozeností, bychom se pravděpodobně nic nedozvěděli? Protože celý dokument zkrátka klouže jen po povrchu? To je to, co mi na Chimérách Jana a Evy Švankmajerových vadí nejvíce a chyb by se našlo daleko více. Samostatné výpovědí manželů jsou geniální. Dokument jako celek je trapný.

    • 2.6.2018  00:31

    Je to pěkné a takové roztomilé. Vše krásně vypadá, dobře se na to dívá a sem tam i pobaví. Největší problém ale představuje režisér. Proč by měl být zrovna Spielberg největší chybou tohoto díla? Má to několik jednoduchých důvodů Spielberg vytvořil přemnohá klišé a žel to dle toho tak i vypadá. Ready Player One jede dle stejné trojaktové struktury (jako takřka všechny americké filmy), ale ještě dle stejných strukturních bodů onoho tvůrce, tedy většinou máme na začátku nějakého hrdinu, jenž má představovat jakousi formu vyššího dobra, něco se mu podaří a on toho využije k záchraně světa, života svých přátel, čehokoliv. V midpointu upadne do totálního zmatku, deziluze a jeho okolí je jím naprosto zklamáno. V point of no return pak se naplno rozhodne všem nakopat prdel, ve druhém bodě obratu jde všem nakopat prdel a rozuzlení se už nese v duchu nakopaných prdelí. Spielberg stále žije v osmdesátkách - když bychom postupně procházeli režisérovu bohatou kultovní filmografii, došli bychom na zásadní zjištění: Spielberg se pravděpodobně zasekl v osmdesátých letech a odmítá z nich vylézt. Knižní předloha, jejíž většinovou část tvoří pouhopouhé reference na osmdesátkovou popkulturu, si přímo vybízí režiséra takového formátu jako je Spielberg. Žel to má jeden zásadní neduh - reference skvěle DOPLNÍ film, ALE NEDĚLAJÍ film. To je důležité. Stejně jako v knižní předloze reference naprosto nefungují (naopak dělají knihu nudnou, nezajímavou, zdlouhavou), tak ve filmu jsou referenční pasáže až moc doslovné (Terminátor, Overwatch, staré seriály, filmy, videohry,...) a hlavně otravné. Cítil jsem se zasycen popkulturou, ale ne filmem samotným, což považuji za kolosální průser. Na druhou stranu - scéna s Osvícením je fakt cool. Ovšem abych jen nehanil - Spielberg je Spielberg - a co znamená takové šalamounské heslo? Prostě se na to pořád skvěle dívá, skvěle se pracuje s napětím a vizuálním pojetím scény. To jsou věci, které mu prostě neupřete. Je mistr vizuální a animované imaginace, fikčních světů, živých davových scén a postav. I když jsou naprosto blbé a ploché, tak jim věříte, jelikož jsou prostě dobře zahrané. Teda až na Simona Pegga. Dokud Simon Pegg neřeže zombíkům hlavy, nebo nezabíjí mimozemšťany, tak mu nevěříte zhola nic. Na závěr bych asi řekl, že Ready Player One je příjemným popkorňáčkem do letního kina (kde jsem ho naštěstí zhlédnul). Neurazí, ovšem ani nijak nepřekvapí. Nevím, zda Spielbergův talent není pro něj samotného danajským darem, který získal. Je totiž velký a velmi super, ovšem by ho chtělo lehce aktualizovat.

    • 26.5.2018  08:47

    Fantastický opus o mlácení prváckých prdelí. Viděno na 58. Zlín Film Festivalu

    • 20.5.2018  11:23
    Sedmikrásky (1966)
    ***

    Takové Teletubbies pro pokročilé.

    • 19.5.2018  22:09

    Co bych vám lhal, Mechanický pomeranč mě především uhranul ve své vizuální podmanivosti - stejně jako většina Kubrickových filmů. On to opět dokázal - slepil několik svých schématických postupů dohromady a vytvořil krásný kus filmového umění. Ze začátku jsem byl i plně rozhodnutý udělit tomuto skvostu pět hvězdiček, avšak jsem narazil na hlavní zápor tohoto filmu - hlavní charakter Alex se nikam neposouvá. Četl jsem knižní předlohu od Anthonyho Burgesse, která byla perfektní a tam se Alex právě naopak posune. [SPOILER] Po sebevražedném zážitku se opět vydává cestou zločince (jak je naznačeno i závěrem filmu), ale skrze setkání s Péťou, který je šťastně ženat a má dítě, Alex doznává klimaxu, kdy sám přijde na to, že páchat násilí už tak úplně není tím jeho pravým šálkem čaje. Naopak v Kubrickově verzi je stále stejným ničemou, chuligánem, úchylem a paznehtem společnosti [KONEC SPOILERU]. Myslím si, že Stanley nedokázal úplně přenést hlavní myšlenku literárního díla (tedy alespoň jeho závěru) a to, že k našemu postoji k násilí, jakémusi morálnímu rozhodnutí, musíme přijít sami. Nikdo nám toto nemůže vnutit násilnou formou. To je to, co mi na snímku chybí a mrzí mě, že to jinak skvělý režisér nedokázal tak úplně pochopit. Pak tedy chápu Burgessovo rozezlení nad touto adaptací, kdy se pak nestyděl Kubricka označit v novém vydání své knihy jakožto Lubricka. Ale jinak se vší zbylé formě jedná o nadprůměrné dílo, které vyniká vizuálně, hudebně i herecky (herec, který ztvárnil protagonistu, byl naprosto bezkonkurenční). Zkrátka slušný umělecký kus a hlavní předmět debat o násilí ve filmu a jeho rytmizaci a estetiku.

    • 14.5.2018  22:11

    Lynch zde ukázal svůj neskonalý talent. To umění vás naprosto rozcupovat na malinké atomy a zase vás dohromady na konci filmu poskládat. Jen to není úplně přesně. Něco ve vás přebývá. A možná to ,,nadbytečné" je ve vás právě to nejúžasnější.

    • 15.4.2018  22:43

    Dlouho jsem zvažoval, kolik hvězdiček mám vlastně druhé sérii dát. Nutno podotknout, že začátek je výborný, ovšem uprostřed ztrácí celý seriál své tempo. Ke konci mě ale opět dokázaly pobavit úžasné charaktery a to nejlepší - Lynch mě naprosto odzbrojil závěrem celého seriálu. Tomuhle se nedá říct jinak než velmi dobře odvedená práce. Jen musím říct, že druhá série je trochu jinačí než první. Ale čím? Na to si už přijďte sami.

    • 30.3.2018  17:24

    Hodně dobrá mozaika příběhů, která se propletá a vrcholí až do samého minimalistického (avšak velmi účinného) konce. To vše podtrhuje šílená animace. Stejně jako u filmu Waking Life, který je animovaný podobně, to má zde své opodstatnění a tímto snímek funguje zase o úroveň více. Viděno v rámci projektu Scope100.

    • 30.3.2018  15:35

    Skvěle dovršené drama. Bohužel se pořádně rozjede až od druhé poloviny. Líbila se mi hudba a herecké výkony. Kamera byla úchvatná. Jen scenáristicky a režijně prostě slabší. Viděno v rámci projektu Scope100.

    • 30.3.2018  09:57
    Léto 1993 (2017)
    ***

    Problém s Létem 1993 je především v tom, že vypadá sice krásně a na první pohled možná hluboce, ale vevnitř nemá žádnou pointu. Nic čeho by se člověk chytil. Má to nějakou strukturu - začátek, střed a konec. Ovšem mu i přes všechny pěkné záběry, zvuky a herecké výkony chybí ona zprávu od tvůrce. Co chtěl teda básník říct, fakt nevím. Viděno na 57. Zlín Film Festivalu.

    • 30.3.2018  09:50
    Ava (2017)
    ***

    Pěkně vizuálně zvládnutý film, který ale dle mého padá na své bezúčelnosti. Mnohé sekvence jsou skvělé, ale dle mého nedrží moc pohromadě. Viděno v rámci projektu Scope100.

    • 30.3.2018  09:48

    Krásné sociální drama, které nahlíží pod pokličku kultuře, jež nám je tak blízko (historicky), ale přitom se táhne od nás strašně daleko (současně). Viděno v rámci projektu Scope100.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace