MajklCZsk

MajklCZsk

Michal Schmidt

okres Třebíč
Středoškolský student filmu

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 5.8.2018  22:08

    Úchvatná vizuální stránka a hudební doprovod krásně souzní s vyzněním celého příběhu. Maggie Cheung s Chiu-waiem jsou pak krásnou tečkou na tomto uměleckém díle.

    • 28.7.2018  00:36
    Sunset Blvd. (1950)
    *****

    Sunset Boulevard je především krásnou sondou do nitra zkrachovalých duší. Těch se drží vskutku věrně a Wilder nechává zcela brilantně šachovat s figurkami naprostých zoufalců po herním poli nelítostného Hollywoodu. A to krásno není jen v sondě, nýbrž i ve scénáři - své sebereflexi a vtipu - a hereckých výkonech. Gloria Swanson mi naprosto vzala dech svými naprosto schizofrenními pohledy, možná i psychopatickými. Stejně tak William Holden, který je zase naprostý opak od své herecké partnerky, tedy stoprocentní mámvpičismus krásně funguje do kontrastu. Na vrch tomu pak přidává sluha Erich von Stroheim, který je krásně nadnesenou osobností v celém balastu vztahů a jen se jim (i když asi neplánovaně) vysmívá. Sunset je rozhodně ukázkou skvěle napsaného scénáře, výborné režie, dechberoucích hereckých výkonů a třeba i kamery (především stojí za zmínku hra se světly, případně i mnohá expresivita, pravděpodobně inspirovaná německými snímky z dvacátých let). To není jenom film, nýbrž skvěle fungující umělecké dílo se vším všudy. Výtvarně, filmově, esteticky.

    • 25.7.2018  22:16

    Přežít svůj život je neskonalou dokonalostí lidské imaginace a mantrou podvědomí, do něhož se surrealisté snaží čím dál více nabourat a vidět v něm. Jestliže je surrealismus pro někoho nepochopitelný, pak neví, jaké je býti člověkem. A o tom lidství to vlastně nějak je.

    • 20.7.2018  23:15
    Branky, body, kokoti (TV pořad) (2018)
    **

    Docela obstojná moderátorka, formát jízlivě pseudoliberálního pořadu už tak super není. Vtipům bez jakéhokoliv přesahu chybí to hlavní - humor.

    • 14.7.2018  11:57

    Po dlouhé době mnou zmítala opravdová radost z nového českého filmu (naposledy jsem se tak cítil u o něco lepšího Hmyzu). Především bych ocenil Svátkovu vizuální koncepci. Delirium a psychedelie z ní stříká na maximum. Dalším příjemným překvapením jsou herecké výkony a hloubka postav (což ale pro čtenáře Formánkových knih není nějakým překvapením). To, co mi vadilo, byla hudba. Sama o sobě nebyla špatná, ale scény nikoliv nepodporovala. Chápu, že se jedná o vzdání hold Josefu Formánkovi, který podobnou hudbu užívá i při svých autorských čtení, ale v kombinaci s tímto snímkem se jedná o velký špatný. Podobně jsou na tom dialogy, kterých je moc a daly by se vyjádřit obrazem, ale to je bohužel Svátkovo rozhodnutí. Takto to prostě dopadá, když se na scénáři podílí autor předlohy. Ale jinak příjemné překvapení.

    • 3.6.2018  22:26

    Nedokážu se ubránit myšlení, že všechny ty pocty chvály, všechny velké počty hvězd, které sem různí uživatelé dávají, jsou pouze pro ústřední dvojici manželů Švankmajerových, kteří jsou v tomto dokumentu opravdu skvělí. Ale co dokument jako celek? Co ta příšerná animovaná intermezza, která se snaží napodobit Švankmajerův styl a vůbec se jim nedaří? Co ty hloupé otázky, na něž se autoři ptají? Co celková nezaujatost tématem? To, že filmaři vůbec nejdou do hloubky, a nebýt Švankmajerových, kteří mluví typicky do hloubky, jelikož je to jejich přirozeností, bychom se pravděpodobně nic nedozvěděli? Protože celý dokument zkrátka klouže jen po povrchu? To je to, co mi na Chimérách Jana a Evy Švankmajerových vadí nejvíce a chyb by se našlo daleko více. Samostatné výpovědí manželů jsou geniální. Dokument jako celek je trapný.

    • 2.6.2018  00:31

    Je to pěkné a takové roztomilé. Vše krásně vypadá, dobře se na to dívá a sem tam i pobaví. Největší problém ale představuje režisér. Proč by měl být zrovna Spielberg největší chybou tohoto díla? Má to několik jednoduchých důvodů Spielberg vytvořil přemnohá klišé a žel to dle toho tak i vypadá. Ready Player One jede dle stejné trojaktové struktury (jako takřka všechny americké filmy), ale ještě dle stejných strukturních bodů onoho tvůrce, tedy většinou máme na začátku nějakého hrdinu, jenž má představovat jakousi formu vyššího dobra, něco se mu podaří a on toho využije k záchraně světa, života svých přátel, čehokoliv. V midpointu upadne do totálního zmatku, deziluze a jeho okolí je jím naprosto zklamáno. V point of no return pak se naplno rozhodne všem nakopat prdel, ve druhém bodě obratu jde všem nakopat prdel a rozuzlení se už nese v duchu nakopaných prdelí. Spielberg stále žije v osmdesátkách - když bychom postupně procházeli režisérovu bohatou kultovní filmografii, došli bychom na zásadní zjištění: Spielberg se pravděpodobně zasekl v osmdesátých letech a odmítá z nich vylézt. Knižní předloha, jejíž většinovou část tvoří pouhopouhé reference na osmdesátkovou popkulturu, si přímo vybízí režiséra takového formátu jako je Spielberg. Žel to má jeden zásadní neduh - reference skvěle DOPLNÍ film, ALE NEDĚLAJÍ film. To je důležité. Stejně jako v knižní předloze reference naprosto nefungují (naopak dělají knihu nudnou, nezajímavou, zdlouhavou), tak ve filmu jsou referenční pasáže až moc doslovné (Terminátor, Overwatch, staré seriály, filmy, videohry,...) a hlavně otravné. Cítil jsem se zasycen popkulturou, ale ne filmem samotným, což považuji za kolosální průser. Na druhou stranu - scéna s Osvícením je fakt cool. Ovšem abych jen nehanil - Spielberg je Spielberg - a co znamená takové šalamounské heslo? Prostě se na to pořád skvěle dívá, skvěle se pracuje s napětím a vizuálním pojetím scény. To jsou věci, které mu prostě neupřete. Je mistr vizuální a animované imaginace, fikčních světů, živých davových scén a postav. I když jsou naprosto blbé a ploché, tak jim věříte, jelikož jsou prostě dobře zahrané. Teda až na Simona Pegga. Dokud Simon Pegg neřeže zombíkům hlavy, nebo nezabíjí mimozemšťany, tak mu nevěříte zhola nic. Na závěr bych asi řekl, že Ready Player One je příjemným popkorňáčkem do letního kina (kde jsem ho naštěstí zhlédnul). Neurazí, ovšem ani nijak nepřekvapí. Nevím, zda Spielbergův talent není pro něj samotného danajským darem, který získal. Je totiž velký a velmi super, ovšem by ho chtělo lehce aktualizovat.

    • 26.5.2018  08:47

    Fantastický opus o mlácení prváckých prdelí. Viděno na 58. Zlín Film Festivalu

    • 20.5.2018  11:23
    Sedmikrásky (1966)
    ***

    Takové Teletubbies pro pokročilé.

    • 19.5.2018  22:09

    Co bych vám lhal, Mechanický pomeranč mě především uhranul ve své vizuální podmanivosti - stejně jako většina Kubrickových filmů. On to opět dokázal - slepil několik svých schématických postupů dohromady a vytvořil krásný kus filmového umění. Ze začátku jsem byl i plně rozhodnutý udělit tomuto skvostu pět hvězdiček, avšak jsem narazil na hlavní zápor tohoto filmu - hlavní charakter Alex se nikam neposouvá. Četl jsem knižní předlohu od Anthonyho Burgesse, která byla perfektní a tam se Alex právě naopak posune. [SPOILER] Po sebevražedném zážitku se opět vydává cestou zločince (jak je naznačeno i závěrem filmu), ale skrze setkání s Péťou, který je šťastně ženat a má dítě, Alex doznává klimaxu, kdy sám přijde na to, že páchat násilí už tak úplně není tím jeho pravým šálkem čaje. Naopak v Kubrickově verzi je stále stejným ničemou, chuligánem, úchylem a paznehtem společnosti [KONEC SPOILERU]. Myslím si, že Stanley nedokázal úplně přenést hlavní myšlenku literárního díla (tedy alespoň jeho závěru) a to, že k našemu postoji k násilí, jakémusi morálnímu rozhodnutí, musíme přijít sami. Nikdo nám toto nemůže vnutit násilnou formou. To je to, co mi na snímku chybí a mrzí mě, že to jinak skvělý režisér nedokázal tak úplně pochopit. Pak tedy chápu Burgessovo rozezlení nad touto adaptací, kdy se pak nestyděl Kubricka označit v novém vydání své knihy jakožto Lubricka. Ale jinak se vší zbylé formě jedná o nadprůměrné dílo, které vyniká vizuálně, hudebně i herecky (herec, který ztvárnil protagonistu, byl naprosto bezkonkurenční). Zkrátka slušný umělecký kus a hlavní předmět debat o násilí ve filmu a jeho rytmizaci a estetiku.

    • 14.5.2018  22:11

    Lynch zde ukázal svůj neskonalý talent. To umění vás naprosto rozcupovat na malinké atomy a zase vás dohromady na konci filmu poskládat. Jen to není úplně přesně. Něco ve vás přebývá. A možná to ,,nadbytečné" je ve vás právě to nejúžasnější.

    • 15.4.2018  22:43

    Dlouho jsem zvažoval, kolik hvězdiček mám vlastně druhé sérii dát. Nutno podotknout, že začátek je výborný, ovšem uprostřed ztrácí celý seriál své tempo. Ke konci mě ale opět dokázaly pobavit úžasné charaktery a to nejlepší - Lynch mě naprosto odzbrojil závěrem celého seriálu. Tomuhle se nedá říct jinak než velmi dobře odvedená práce. Jen musím říct, že druhá série je trochu jinačí než první. Ale čím? Na to si už přijďte sami.

    • 30.3.2018  17:24

    Hodně dobrá mozaika příběhů, která se propletá a vrcholí až do samého minimalistického (avšak velmi účinného) konce. To vše podtrhuje šílená animace. Stejně jako u filmu Waking Life, který je animovaný podobně, to má zde své opodstatnění a tímto snímek funguje zase o úroveň více. Viděno v rámci projektu Scope100.

    • 30.3.2018  15:35

    Skvěle dovršené drama. Bohužel se pořádně rozjede až od druhé poloviny. Líbila se mi hudba a herecké výkony. Kamera byla úchvatná. Jen scenáristicky a režijně prostě slabší. Viděno v rámci projektu Scope100.

    • 30.3.2018  09:57
    Léto 1993 (2017)
    ***

    Problém s Létem 1993 je především v tom, že vypadá sice krásně a na první pohled možná hluboce, ale vevnitř nemá žádnou pointu. Nic čeho by se člověk chytil. Má to nějakou strukturu - začátek, střed a konec. Ovšem mu i přes všechny pěkné záběry, zvuky a herecké výkony chybí ona zprávu od tvůrce. Co chtěl teda básník říct, fakt nevím. Viděno na 57. Zlín Film Festivalu.

    • 30.3.2018  09:50
    Ava (2017)
    ***

    Pěkně vizuálně zvládnutý film, který ale dle mého padá na své bezúčelnosti. Mnohé sekvence jsou skvělé, ale dle mého nedrží moc pohromadě. Viděno v rámci projektu Scope100.

    • 30.3.2018  09:48

    Krásné sociální drama, které nahlíží pod pokličku kultuře, jež nám je tak blízko (historicky), ale přitom se táhne od nás strašně daleko (současně). Viděno v rámci projektu Scope100.

    • 24.3.2018  12:19

    Já vám říkám, že Ondra Hudeček je největším talentem současné české kinematografie. Ba co více, jedná se o osobnost světového formátu. Po skvělém Furiantovi, který jako by z oka vypadl filmům Wese Andersona, momentálně přichází s pořádným sportovním dokumentem, který nemá obdoby. Já vám říkám jednu hlavní věc - dlouho žádný Čech nevyhrál Oscara za nejlepší celovečerní film. Hudeček momentálně aspiruje. Možná to bude Oscar za nejlepší dokument, možná to bude za nejlepší zahraniční film za jeho připravovanou celovečerní verzi Furianta. To už ukáže pouze čas.

    • 21.3.2018  23:10
    Přátelské setkání nad sportem (studentský film) (2017)
    *****

    Formanovsky laděná filmová povídka. Skvělá práce s obrazem, zvuky, hudbou a hereckými "nevýkony". Pocta Nové vlně, pivu, kýtě, pštrosům, houpačkám, nohejbalu a vůbec všemu česky krásnému.

    • 18.3.2018  10:56
    Špína (2017)
    *****

    Zda-li mám vypíchnout jeden loňský must-see snímek, který vznikl v našich Česko-Slovenských končinách, tak jím je rozhodně Špína. Námět je tak jednoduchý, že skvěle hraje do vystavění celého scénáře - končící opět jednoduchou, ale velice účinnou, katarzí hlavní hrdinky. Deprese čiří nejen z příběhu, ale i hereckých výkonů a především z výtvarné estetiky, která se nebojí minimalismu a tím zasahuje lidskou duši o poznání více.

    • 11.3.2018  10:45
    Tvář vody (2017)
    **

    Tváři vody jsem dal nejprve čtyři hvězdy, pak jsem si uvědomil strašně moc chyb, které mě nutily hodnocení snížit na holý průměr a teď opět snižuji, tentokráte na dvě. Proč? Protože Tvář vody odporně kopíruje studentský film The Space Between Us. Podívejte se na něj a posuďte - stejná zápletka, podobné interiéry, mnohdy i podobné záběry. Měl bych chuť hodnocení uvrhnout do jedné hvězdy, popřípadě do odpadu, ale to bych zase znehodnotil práci kameramana Laustsena či skladatele Desplata, kteří na snímku odvedli skvělý kus práce.

    • 10.3.2018  21:25

    Velmi upřímný film o dospívání, životě, očekáváních jak o sexu tak o přátelství, a tak nějak o smrti. Hned napoprvé si Mexická jízda získala mé srdce a Cuarón (ač jsem ho měl rád už dost) ve mně vyvolal emoce dosti melancholické. Výborné. Chci víc.

    • 27.2.2018  23:55
    Rain Man (1988)
    ****

    Skvěle podchycené melodrama se silnou ikonickou dvojicí. Jen mi něco málo chybělo a nedokážu přesně definovat co.

    • 22.2.2018  21:40

    Surrealistická pohádková krasojízda, která poukazuje na absurdnost procesů z padesátých let, jakožto i na naivitou dětské duše.

    • 22.2.2018  17:28
    Hmyz (2018)
    *****

    Specifický autorský počin, který si nezadá s klasiky světového surrealismu. Nutno podotknout, že Švankmajer mezi ně rozhodně patří, a tak se s námi loučí s grácií a vší důstojností, jak by se mistr svého řemesla loučit měl. Hlavně šíleně. Hlavně svůj.

    • 11.2.2018  23:11

    Skvělý film, který staví základ přemnohým klišé, avšak z nich vychází zcela nekýčovitě a originálně. On totiž ony nám tolik známé situace nebere jednu za druhou, nýbrž se jim zručně vyhýbá. Závěr je pak pocta scenáristické práci jako takové. Trošku mi to připomínalo La La Land, někde jsem zahlédl i části, které Amélie z Montmartru doslovně cituje. Po Někdo to rád horké největší romantický klenot klasického Hollywoodu. Šarm, elegance, krása a láska. Zkrátka nádherné.

    • 5.2.2018  17:46
    Šťastné pondělí (TV pořad) (2016)
    ****

    Vychytaná témata, brilantně vyvážený humor a hlavně výborné zpracování a moderování - to jsou věci, které ze Šťastného pondělí tvoří naprostou skvělou satiru.

    • 3.2.2018  13:50

    Skvělý filmový zážitek. Jedna z asi nejlepších scenáristických prací, jaké jsem kdy viděl. Vývoj postav, zvraty, spád a hloubka dávají této genialitě zcela mistrovský rozměr.

    • 2.2.2018  13:39
    J. R. R. Tolkien (TV film) (2014)
    ****

    Velmi dobrý portrét o světoznámém spisovateli, který ovlivnil několikero generací. Někdy jsou komentáře a zrovna prostřihávané záběry zcela mimo mísu. Nechápu, kdo to stříhal. Ale jinak povedené dílo.

    • 29.1.2018  23:30
    BLate Night Show (TV pořad) (2018)
    ***

    Témata, které se v BLate Night Show objevují, jsou velmi dobře trefená. A i myšlenky a zpracování na daná témata jsou více než dobré, ovšem nedokážu skousnout Tukanovo uvádění pořadu. Jde vidět, že se Mikoláš sám režíruje, jelikož jeho jinak vrozené přehrávání je zde více než na škodu a neskutečně mi vadí.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace