Recenze (214)
Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)
Kniha, která na několik desítek let určila, jak se bude psát následující fantasy literatura. Film, který definoval, jak by se měly fantasy snímky vlastně točit. První díl Pána prstenů je tím nejhezčím a nejkrásnějším z celé série. Dává nám naději, ale i zkázu. Nic nám nebrání si příběh užívat plnými doušky.
Tři barvy: Bílá (1994)
Senzačně vykonstruovaná a velmi hořká dramatická komedie. Funguje, má spád a ve své dějové stránce je naprosto famózní.
Zloději kol (1948)
De Sica se vás snaží celou dobu držet v jediné emoci - prostě se cítíte zatraceně blbě. Ano, sice se chvilkami dostanete do veselých nálad, jenže to je pouze klam. O chvíli později se totiž cítíte ještě hůř.
Záhada Blair Witch (1999)
Nechápu logiku Akademie, která film zařadila na Maliny a už vůbec nechápu některé reakce k tomuhle snímku. Blair Witch je totiž neuvěřitelně civilně zahraný, výborně sepsaný a atmosféricky fantastický film. Budiž tohle pouštěno jako scenáristická ukázka pro filmové školy!
Psycho (1960)
Psycho je dozajista skvostnou řemeslnou prací, které dopomáhá i silná předloha a neméně dobrý scénář. Musím říct, že se mi od Hitchcocka více líbilo Okno do dvora, které se mi zdálo více napínavé. Ovšem i tento husarský kousek nezaostává a je krásným dílem, na které jen tak nezapomenu.
Spalovač mrtvol (1968)
Smutná ukázka toho, jak mohly české filmy vypadat, kdyby nám sem nenajeli naši milí socialističtí přátelé v '68. Ukázka, jak Hrušínský dokázal skvěle hrát. Ukázka Herzovy bravurní řemeslné práce a ukázka ojedinělosti Liškova soundtracku, ač ve své době hrála jeho hudba v téměř každém československém počinu. Tímto si zasluhuje Spalovač plný počet. Už jen kvůli řemeslu. Už jen kvůli smutnému připomenutí tvůrčího zapomenutí.
Kouř (1990)
Emancipace zasraná!
FAMU 70 (2016) (pořad)
Skvěle komponovaný dokument, který může být nestravitelný pro diváka, avšak stále duchaplný a skvostný pro středoškoláka-filmaře, který chce navazovat své studium na jedné z nejprestižnějších uměleckých škol na světě. Upozorňuji, že dokument je stejně divný a zároveň nádherný jako škola samotná.
Blade Runner 2049 (2017)
Docela sračka, no.