Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Krimi

Recenze (19)

plakát

ONEMANSHOW: The Movie (2023) odpad!

Chtěl jsem filmu dát alespoň 1* za soundtrack, kameru a postprodukci, ale bohužel ve mě po odchodu z kina zachoval takový pocit, že jsem jen zestárl o 2 hodiny svého času a peněžence jsem odlehčil o 200 Kč. Pro všechny rejpaly - mám (resp. měl jsem) Kazmu a jeho tvorbu i docela rád a o pravosti jeho videí na Streamu jsem i třeba u 50 % z nich přesvědčen. Prostřeno upozorňuje na největší detaily přípravy a řeší se takové problémy, které do konceptu smysluplně a reálně zapadají. Nepochybuji ani o Jimu Carreym. Na druhou stranu mám dost důvodů, které pohřbívají teorii dílů Yes Man (střih v hodu šipkou, záběr s kufrem v ruce, každý den bílá košile) nebo casting. Nedávno jsem narazil i na zpochybnění MS v hokeji. Dál to bez spoilerů nepůjde. Při cestě do kina mi bylo jasné, že nová tvorba utrpí absencí Markuse Kruga (upřímně, to bylo už celkově dost vidět v projektu "Zakopal jsem auto"), ale nečekal jsem smyšlený film od začátku do konce, kde vlastně nic nevzniklo tou cestou "nachytávky", která byla běžně vidět na streamu. Vyděrač ze sázkovky si na milion prostě počká rok než skončí Covid, pan Zvěřina si na kapotu auta pro cestu do Prahy nastaví profi kameru, Lajnerovi by při normálním průběhu vysvětlil vykopávání auta asi cestováním v čase a ajťak si na jachtě na klik vybere 30 míčů v hotovosti. Paradoxně celý film, ve kterém nic není skutečné, vzniká jako omluva jeho přítelkyni za to, že na ni ve vztahu neměl čas. Co mě ale sere nejvíc je skutečnost, že Kazma si je moc dobře vědom své cílové skupiny a jako hlavního partnera si vezme Fortunu. V zemi, která má 1 exekuci na 2 obyvatele mi přesně tohle přijde extrémně dětinský, nevyspělý a nezodpovědný. Do soutěže se nezapojuji, už celý projekt se zakopaným autem působí zcela netransparentně a prostě nevěřím, že vítěz nebyl určen před vypuknutím soutěže. Pochybuji, že s trezorem na výstavišti to bude odlišné. Na úplný závěr - vlastně bych byl úplně v pohodě, kdybych stejnou částku zaplatil za 30 minutové video o tom, co měl v plánu s plyšáky a co se mu POPRAVDĚ nepovedlo s autem. Poslední video co vyšlo na Streamu s nepovedenými díly hodnotím jako jedno z nejlepších co vytvořil. Z hlediska věcnosti u mě teď padá Kazma někam na úroveň TVTwixx.

plakát

Planeta nezadaných 2 (2018) 

Po suprové jedničce tady máme slušné pokračování... Snad od první minuty mě zajímalo, odkud znám oči zpěvačky Beáty, než jsem ji našel v o 15 let starším videoklipu The Killers.

plakát

Planeta nezadaných (2016) 

Nějaký čas po Noci plné zázraku jsem se prokousal i k Planetě Single, která mě jakožto romantická komedie prostě hřeje u srdce. Vlastně jsem se vůbec nebál o osud tohohle filmu, když v prvních vteřinách vstoupil na scénu sebevědomě Maciej Stuhr a nedivím se, že vznikla i dvě pokračování. Jen doufám, že si čeští filmaři zachovají odstup a po zprasení té fantastické vánoční komedie nechají tento film našim severním sousedům.

plakát

Podvodník z Tinderu (2022) 

Už okolo roku 2002, někdy v jedenácti, dvanácti letech jsem si chtěl zlepšit angličtinu a na vcelku známé stránce jsem si založil profil, abych si našel dopisovací přátele. Kromě několika sympatických Polek, Maďarek či Australanky se mi ozvala i vcelku atraktivní slečna z afrického Mali. Viděl jsem to jako skvělou příležitost poznat novou kulturu. Navíc měla skvělou angličtinou, hezké příběhy i reálné fotky okolí. Psali jsme si několik měsíců. Bohužel, toho času byla zavřená v uprchlickém táboře z politických důvodů (prý je to tam mimořádně běžné). Už tady mi něco nehrálo... Většinou z politických důvodů jsou významní a movití lidé vězněni a ona sama byla univerzální dědičkou svého zemřelého strýčka. Aktuálně je bez peněz ale se zmraženými milionovými konty ve státních bankách. A zhruba po čtvrt roce jsme se dostali k tomu, že bych jí měl zavolat a následně poslat nějaké ty drobné, aby podplatila hlídače, dostala se do Bamaka a rozmrazila účty. Netrvalo mi pak příliš dlouho tuhle pohádku rozklíčovat a dohledat, že si celou dobu píšu s mladým Nigercem. Na druhou stranu, dosáhl jsem svého - poznal jsem africkou kulturu, zlepšil si angličtinu a naučil se něco o bezpečnosti na internetu. V souvislosti s tím románem výše mě překvapuje neuvěřitelná naivita několika dospělých kravek, které si na sebe v dnešní době nechají napsat tak monstrózní dluhy, aby pomohly svému příteli, se kterým se znají pár týdnů. Více mě překvapuje, že jsou schopny uvěřit narychlo sesmolenému PDFku a naprosto nechápu, že s tím pak dobrovolně vlezou do dokumentu Netflixu pro získání 15 minut slávy. Jedna jako druhá na mě působí jako naivní zlatokopky, které se chtěly zajistit na zbytek života a podle toho i přemýšlely. Nemrzí mě příběh či osud ani jedné z nich. Vůči němu pak nemám nic než respekt. Dokument mě příliš nezaujal, nemyslím si, že se k němu někdy vrátím.

plakát

Dummy (2020) (seriál) 

Poprvé jsem na "Dummy" narazil začátkem pandemie, kdy jsem cíleně vyhledával něco novějšího s Aničkou Kendrick. Trvalo však delší dobu, než se mi podařilo tohle dílko dohledat a stáhnout. Seriál, de facto sestříhaný film, je celkem příjemnou jednohubkou, ve které má každá epizoda vlastní děj, zápletku a vyústění. Obě protagonistky příjemně vtipnou formou diskutují o aktuálních tématech stran feminismu, #MeToo, Trumpa a o svých každodenních strastech "všechny jsme jen panny na sex". Ano, humor je povětšinou lacinější, nicméně nepůsobí tak vynuceně, jako v každém novém Kameňáku. Myslím, že se k Dummy za čas vrátím.

plakát

Dexter - Otcovy hříchy (2022) (epizoda) 

Bez spoilerů to nepůjde... Tak potom, co nám před devíti lety skončila série s velkým "S", tak nám nyní už definitivně skončila i série s malým "s". Na nevyhnutelný konec jsem byl od začátku New Blood a po zpackaném závěru S8 připravený a vlastně jsem si ho svým způsobem i přál, ovšem mohla a měla k němu vést i krkolomnější delší cesta skrz jednu či dvě další série v Iron Lake (Dexter vs. Olsen; přip. Dexter vs. Angela), kdy bych se asi dokázal ztotožnit i s Harrisonem, kterého jsem od poloviny seriálu vnímal jako hlavního adepta na odDextrování současného světa. Asi jako všichni negativně hodnotící mám i já problém se zásadním vytržením poslední epizody z celého kontextu Dextera, který se projevuje na svůj vkus dost neobvykle (dokonce se uchýlí k chladnokrevné vraždě, i když od začátku seriálu - 9 sezón - víme, že dokáže člověka pouze omráčit). K závěrečné scéně v lese už toho bylo napsáno dost, uvnitř sebe bych byl schopný přijmout asi jakoukoli jinou postavu či způsob odchodu této postavy ze světa, než který zvolili scénáristé. Zastřelení Angelou, Kurtem, Loganem,... Nebo setkání s Batistou a pak v rychlém prostřihu (klidně během titulků) záběry na Dexterovu celu, soud, Harrisonovo svědectví, Batistovo zklamání, oranžový mundur a elektrické křeslo. Nebo sebevražda na popud Deb. Snad i tu protivnou angličanku "promiň ty kozy" bych byl ochotnej akceptovat spíš jako toho, kdo na Dexterem vynese poslední soud než spratka, který se k němu na pár měsíců nasáčkuje jen proto, aby mu mohl popsat, jak mu zničil život. Finále postavy, která se devět (s pauzou téměř 20) let vyvíjela tak určí labilní a nesympatický puberťák, který zná Dextera pár týdnů a permanentně v sobě nemá jasno a který se v závěru (sarkasmus) projeví jako jediná chápající a empatická postava, která si na triko vezme konec celého seriálu. Jestli S9 vznikla především kvůli nepropracovanému konci S8, tak to scénáristé zrovna moc nevylepšili.

plakát

Semestr (2016) (seriál) 

Spousta lidí zde i v okolí chválí výborný nápad Streamu. No nevím... Obdobně zpracovaný celý film jsem viděl již před dvěma lety (Unfriended) a i po první epizodě bych si místo pokračování pustil radši rádoby horor ze zámoří. Možná mám po prožitém vztahu na dálku během Erasmu problém, že se nemůžu ztotožnit s žádnou z postav. EDIT: Po shlédnutí celého seriálu zůstávám na 2 hvězdách. Seriál naprosto neudrží mou pozornost a celkově mi přijde, že na 2 hodinovou stopáž se toho v něm odehraje opravdu málo. Původní jsem si říkal, že po kompletním odvysílání na streamu si pustím vše, ještě jednou, ale odmítám na to vydat další čas.

plakát

10 pravidel jak sbalit holku (2014) 

Slibný začátek a na české poměry i velmi silný střed filmu. Skvělý Donutil, Prachař, příjemně se kouká i na Rumla. Závěr, bohužel, velmi chabý, předvídatelný a všemi klišé prošpikovaný. Vystřídají se snad všechny hlášky, včetně mé oblíbené (filmové): "Záleží mi více na tom, abys byla šťastná, než abys byla se mnou." Za tuhle větu bych už hvězdy nestrhával snad jen v parodiích. Druhá hvězda letí dolů za roli Jana Dolanského, kterého mám jako herce velmi rád a velmi mě mrzí, že ho tvůrci nevyužili lépe. Takhle byl pouhou figurkou, jejímž cílem bylo párkrát během filmu probrat diváky vtipnou hláškou, když k tomu Donutil, Prachař nebo Ruml zrovna neměli příležitost. Film jinak splnil mé očekávání a věřím, že se k němu za čas ještě vrátím. EDIT: Strhávám hvězdu za nepůvodní scénář.

plakát

Trabantem až na konec světa (2014) 

Srovnání s Afrikou se tady asi nejde vyhnout. Jediné, v čem ji Jižní Amerika pokořila jsou hezčí záběry zajímavějších lokací (Machu Picchu, Titicaca, Andy). Jinak mi hodně přišlo, že se autoři snímku soustředili daleko více na točení dokumentu než na poznávání nových míst a z mého hlediska to tomuto snímku hodně ubralo. Z některých záběrů je vidět, že snímek vznikal s daleko větším rozpočtem než předchozí díly a domnívám se, že jsou do něj dotočeny i některé vtipné situace. Tyto záběry do filmu příliš nezapadají a skoro ho až kazí. Dokument je hodně prostříhaný a kromě scény na pláži mě nic jiného příliš do děje nevtáhlo, a osud posádky mi tak byl po většinu filmu ukradený. Závěr pro mě (ve srovnání s Afrikou) docela smutný. Použitá hudba, která dala výpravě v Africe ten správný šmrnc je zaměněna za rockové fláky a nádobíčko mistru Přibáňovi chválit taky nehodlám.

plakát

Prodloužený víkend (2013) 

Na Labor Day jsem se těšil od prvního shlédnutí traileru v kině skoro dva měsíce. Moc jsem netušil, zda má být prodloužený víkend opravdu pouze "prodlouženým víkendem" a hodněkrát jsem se při filmu musel zamyslet, zda je možné takovýto vztah vystavět za několik hodin. Zvlášť mezi ženou, jakou je Adele a uprchlým vězněm. A pokud ano, tak zda by ani Henryho, zvídavého a extrémně starostlivého syna nenapadlo, že chce Frank pouze využít pomoci Adele. Avšak dřív, než jsem se v této myšlence dopracoval k závěru, mě to přestalo zajímat. Příliš jsem ještě nepochopil důvod postavení Maiky Monroe, coby Henryho kamarádky - pro děj postradatelná byla. Jinak vše ostatní, co bych chtěl k filmu ještě říci, již vystihl "salalala" - Herecky neskutečně silná ústřední trojice, skvělá kamera, obraz; tempo mi přišlo místy pomalejší, nicméně tento film to až vyžadoval a na druhou stranu si dovedu představit režiséry, kteří by to natáhli řadou dialogů o svobodě, lásce a obětování se do 3 hodiny dlouhého psychologického drama. Uděluji 4 hvězdy s vědomím, že jako cílová skupina bych tam tu pátou dotlačil.