PetrPan

PetrPan

Hulk Neuvěřitelný

okres Brno-venkov
Sobecký altruista a zasněný pragmatik

59 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 23 45 67 89
    • 7.5.2021  16:27

    Edmond Burke je.... Odchází od ženy a po rozhovoru s jiným bílým límečkem v baru, který mu zadarmo poskytne moudra, jenž by se dala shrnout slovy, už si ho nehoň sám, se vrhá do víru velkoměsta, aby konečně ulevil tomu hučení. Těžko se však zbavuje svých (zřejmě civilizačních) návyků a jeho finanční sadomasochismus (pro korunu vrtáme svá kolena) mu brání ten přetlak uvolnit. A tak se v tom plácá a plácá a volným pádem (nebo Volným pádem?) směřuje k nezvratnému osudu. Výstřiku toho pravého šílenství se pak kupodivu dočkáme až po výstřiku řekněme uvolňujícím a v této chvíli jsem Edmondovi přestal definitivně rozumět. A tak mě dnes trezorový závěr s černým ptákem v bílé kleci vlastně docela potěšil. Edmond Burke je totiž debil. Hodně užvaněný a taky hodně prázdný film, trochu tuším, že o té prázdnotě měl i být, ale i příběh debila se dá vyprávět s jistou nonšalancí. Snad tu autobiografii tedy někdy dopíšu, zbývají mi poslední dvě kapitoly.

    • 7.5.2021  15:57

    Když jsem v úvodních titulcích viděl Asylum, chvíli jsem nevěřil, že mám správný film. Ale jak vidno i ve studiu proslaveném zetkovými snímky občas vzniklo něco kvalitativně úplně jiného. Další z Gordonových nehororů (jedna fantaskní scéna horor nedělá) a opět míří na pole černé komedie (ta tu v žánrech naopak chybí). Nesympatický, slabošský, nepříliš inteligentní a bezcharakterní antihrdina v podání přesného Chrise McKenny byl pak tou osvěžující a originální proprietou díky níž mě celá tahle vlastně typicky podivná gordonovština bavila. A připočtu-li si k tomu vnady Kari Wuhrer, hlavu George Wendta či závěrečnou povedenou kydlovačku, tak nelze než čtyři rány pod par.

    • 5.5.2021  20:25
    Dagon (2001)
    ****

    Poslední Gordonův čistokrevný horor a opět se mi líbil. Do pochmurné a vzápětí i hrůzyplné atmosféry vhodí Dagon diváka prakticky od samotného počátku. Všudypřítomné vlhko, hniloba, podivné bublavé zvuky a zejména prapodivní obyvatelé příbřežního městečka Imboca a proti nim dlouho stojí jediný normální člověk. Ohraničený ostrůvek jinakosti a odlišnosti má sice vnější známky zla (zabíjení lidí), ale při druhém pohledu působí spíš jako společenství tvorů, kteří jen dobrovolně směřují ke svému určení, osudu a vlastně i snu. Pravda, klidně i přes mrtvoly. Imboca ale ani neláká do svých tenat nebohé oběti ani se nerozpíná, její obyvatelé jen chtějí spočinout v náruči svého boha a ten, jak se zdá, to s nimi myslí upřímně a přesně tak i působí závěrečná pointa. Svým způsobem přitažlivě zvrácené, tedy zejména v souvislosti s "lehce" odlišnou Macarenou Gómez. Čtyři přísavky na holé kůži.

    • 5.5.2021  19:20

    Hezky natočená blbina. Těch scén, kdy se divák ptá WTF či lépe po staru "co to kurva mělo být?", je tu na mé gusto víc než jsem byl ochoten odpustit. Atmosfericky samozřejmě fajn, ale to je v současném španělském thrilleru očekávaný standard a zprvu povedený prvek nejistoty taky nebyl k zahození, ale hromada blbůstek se vrší a vrší až do té míry, že se nedá nazvat jinak než kopou sraček, kterou do kopru definitivně posílá nezvratná (opravdu?) transformace vlků v beránky a pochopitelně i zde všemi "milovaná" pointa, která už mě ale vlastně vůbec nemohla nasrat. Dva nad nulou za mrazivou atmosféru a všechna ta zábavná kouzla, jak kdo přijde k úrazům.

    • 5.5.2021  18:54
    Nikdo (2021)
    *****

    John Wick padá 96 hodin Volným pádem. Ano, připomněl jsem si docela slušnou řádku filmů, ale neoriginalitu v akčním žánru spíš vítám, obzvlášť když je podávaná tímhle stylem a s ironickým úšklebkem. Čistokrevná a ničím, to je podstatné, ničím nezkalená akčňárna, kde si na své pochopitelně nejvíc přijdou nostalgici a fanoušci Návratu do budoucnosti, Emmet Brown je totiž zase zpátky! Pět vyšetřovacích verzí jako ve Vrběticích.

    • 26.4.2021  21:43

    Budu si muset zopakovat i původní adaptaci a její pokračování, mé tehdejší komentáře ve stylu nejlepšího uživatele ČSFD mne k tomu vcelku jasně nabádají. Retardér jsem sice pořád, ale teď se za to už kapku i stydím. Tady mám trochu natruc zdejšímu nijak překvapivému hodnocení chuť napálit tomuhle kung pau plný počet. Překvapením pro mě naopak byla erková brutalita s jakou se tu s grácií a šplíchanci krve kdeco filetovalo. Legendární bojovníci střídavě těšili (Scorpio, Sub-Zero), střídavě srali (Liu Kang, Kung Lao), fatality vždycky pobavily a že jich bylo a s Bladeovou bych si hned nějaký ten level dal. Takže jak? Taková poctivě nenáročná podívaná, což některým přemoudřelým přijde jako sprosté slovní spojení a jiní a rozhodně ne přemoudřelí zase předstírají, že mají na víc, ale stačí mrknout do jejich topek, že? Ententýky dva špalíky, čtyři ruce letí z elektriky, což není moc originální a vtipná fatalita na závěr komentáře, ale pořád je to lepší než golfistovy pointy. Možná.

    • 19.4.2021  10:07

    Povedla se příroda a závěr, jenž měl být zřejmě tím hlavním sdělením, jehož se má divákovi dostat. Cesta k němu však místo skvěle vyšisované silnice I. třídy připomíná spíš typickou českou okresku plnou výmolů i na místech, kde byste je nečekali. Hloupost se tu projevuje zejména v jednání postav a to v takové míře, že se nad tím nedá jen mávnout rukou a říct si, inu debil, ono se tomu prostě zkrátka a jednoduše nedá věřit, což jinak velmi pohlednému snímku docela podráží nohy. Tři vlčí zavytí.

    • 19.4.2021  09:48
    Střet (2007)
    ****

    Gordonův poslední film a něco zcela jiného než na co jsem byl u něj zvyklý, ale neviděl jsem Portrét šílenství. Po Střetu jsem na něj ale rozhodně zvědavý. Thriller na malém prostoru pro tři protagonisty s hořce černým humorem míří do sadisticky potměšilého "happyendu". A už jen za něj bych hodnotil vysoko. Střet se s humanitou příliš nepárá a nastavuje vlastně setsakra kruté zrcadlo lidské zbabělosti a strachu z odpovědnosti za své činy. Není v tom sice nijak objevný, ale podobné téma, navíc v tomhle krutě nemilosrdném a vlastně tak i pořád typicky gordonovském kabátě, mne vždycky spolehlivě zaujme. Čtyři kapky krve po předním skle stékají.

    • 17.4.2021  11:36
    Pevnost (1992)
    ***

    Po příšerném Robot Jox jsem se dalšího návratu k sci-fi a la Stuart Gordon trochu obával, ale z opakované prohlídky Pevnosti nakonec odcházím vcelku spokojen. Gordon se tu nebál ani krás vnitřního vesmíru a vybuchující břicha rozhodně uspokojí krvelačné diváky. Futuristická společnost, kde je díky hrozbě přelidnění povoleno jediné dítě a za porušení onoho zákazu můžete vyfasovat až 31 let v těžkém žaláři, pak není nereálnou variantou naší budoucnosti. A byť tahle zajímavá představa se trochu vytrácí při pohledu na levné kulisy Pevnosti a její osazenstvo, které se podivně přes veškeré avizované dalekosáhlé změny společnosti chová jako mytizovaná sebranka z kdejakého US žaláře. Hlavní záporná postava, tedy ředitel celého komplexu, prakticky postrádá charisma a jeho nezvratný osud jsem mu tak vlastně vůbec nepřál. Se skriptem si tu pak taky nikdo moc hlavu nelámal, zatímco na začátku filmu vítají ve vězení vězně drsní lidští dozorci, v závěru bez vysvětlení mizí a jsou nahrazeni téměř nepohyblivými kyborgy. Obecně hlouposti je tu plná hrst, ale dá se ještě nasypat do pytlíku, jemuž, chcete-li, můžete zavázat šňůrku. Jinými slovy přiměřeně blbé a navíc v rámci českého dabingu obohacující náš jazyk o raritní výraz intestinace, schválně kdo z vás jej vygooglí? Zločin se nevyplácí jednou ani dvakrát, natož třikrát.

    • 16.4.2021  09:13

    Parádní braková perlička ve filmografii latexového krále se závěrem, nad nímž by zaplakal i Charlie Manson. Nápadů přehršel, místy až (spoiler) plná prdel, krev stříká proudem, uťaté údy létají vzduchem, sado maso, sex, sliz a Sepultura. Přichází superhrdina Faust, aby to byl tentokrát on, kdo zúčtuje s Mefistofelem. Nedejte tomu pět a propadnete peklu!

    • 16.4.2021  08:51

    De facto komorní příběh o únosu mimozemšťany, kde se většinu doby neděje nic hrůzostrašného ani nechutného. Režisérův bizár se ale na scénu samozřejmě dostane a opět nelze než chválit. Úchylně vzrušující nechutnost vrcholí zejména v okamžiku oplodnění demaskovanými vetřelci a při císařském řezu. Yuznova blízká setkání čtvrtého druhu sice příliš neoslní, ale jak píše můj oblíbenec darkrobyk, ve srovnání s jinými levnými sci-fi snímky si pořád vede víc než dobře, možná i díky ne zas tak špatnému hereckému obsazení, "Mumie" Vosloo či "Chucky" Douriff, díky němuž se dá skousnout i to všechno okolo ústředního ufoporna. A kdyby se podařilo rozvést v závěru naznačený twist, došel bych až ke čtyřem nelidským dítkám mimo dělohu.

    • 15.4.2021  09:05

    Předlohu sice znám a určitě jsem ji četl, ale už to bude nějaký ten pátek. Až na pár výjimek mne většinou stejně srovnání literárního díla a filmu moc nebere, protože zážitek z "konzumace" jednoho či druhého je naprosto odlišný a ve své podstatě se vlastně nedá srovnávat. Tolik k případným řečem o svatokrádeži a obracení mrtvých básníků v hrobě. Ostatně se domnívám, že minimálně na sklonku svého zajímavého života by Poe Gordona pozval na dýmku. Hledat v obyčejném brakovém snímku umění či politické sdělení neumím, nejsem pak nikterak zklamán buď z absence prvého či naopak znechucen z přemíry druhého. V prvém případě viz komentář každého druhého, v druhém případě viz komentář Adam Bernau. Já si užil úchylného a šíleného Henriksena, nahou krásu Rony de Ricci, mušketýrství Jonathana Fullera, prozření Marka Margolise či výbuch Frances Bay. Takhle kdyby vypadal každý "špatný" film, nedíval bych se na nic jiného. A sám sebe překvapuju a sypu pět mrtvol z hradeb.

    • 14.4.2021  10:01
    Dentista 2 (1998)
    ****

    Corbin Bernsen svou postavu šíleného dentisty dovádí ve dvojce téměř k dokonalosti a jeho záchvaty šílenství jsou asi největší ozdobou celého filmu. Zubařské mučeníčko zřejmě Yuzna vyčerpal už v jedničce a žádné novátorské nápady nepřišly, a tak tu máme de facto jen jednu pořádnou dentální prohlídku, ale i ten zbytek klasičtějšího mordování není k zahození. Svižný a zábavný de facto slasher přece nemůže nepotěšit a pointa a la Hellraiser mě nakonec vede zase ke čtyřem rozvrtaným premolárům.

    • 13.4.2021  12:38

    Nostalgie tu příliš nezapracovala, protože Robot Jox jsem za kravinu považoval už před těmi dlouhými lety na VHS, ale tehdy to trochu paradoxně zachraňoval rychlodabing a příšerná kopie, v níž ty strašlivé triky úplně zanikly, ostatně jako téměř všechno ostatní. Dnes bych byl za tenhle efekt vděčný, naopak od "speciálních" efektů ve filmu. Scénář je hloupý a naivní, herci tragičtí, ale některé hlášky jsou bombastické (Ten zasranej japončík si mě nahrál, ááá). Nefungovalo na mě ani jako guilty pleasure a k nějaké další projekci už asi nikdy nedojde. Sci-fi béčko, ale nemá drajv. Jedna robotická ruka netleská.

    • 13.4.2021  12:14
    Dentista (1996)
    ****

    Zase jeden z filmových návratů, kde zjišťuju, že po těch letech vidím některé věci jinak. Kdysi mi na Dentistovi vadil ten ponor do psýché pana doktora a tím pádem určitá snovost vyprávění. Dnes jsem naopak ten řekněme mazlivější styl sdělování příběhu spíš uvítal, mazlivější i v typickém Yuznově opojení v nechutnosti. Tentokrát si navíc vybral zubařinu a ta má už sama o sobě pro některé hororové konotace, třebas mé manželce stačil i jen zvuk zubařské vrtačky, aby odvracela uši. Určitě se brzy pustím i do druhého dílu a jsem zvědav jakých jedinčných zubařských zákroků se ještě dočkám. Extrahuji čtyři stoličky bez lokální anestezie.

    • 13.4.2021  11:06

    Náš první videopřehrávač bylo DAEWOO za tehdy neuvěřitelné peníze, které můj otec našetřil a mám neodbytný pocit (musím se zase zeptat), že ho koupil už v roce 1989 těsně před pádem železné opony. Ale ať je ten časový údaj jakýkoliv, pořád si vzpomínky na dobu rychlodabingu, videoburz a pirátských videokazet dobře pamatuju, taky aby ne. Éra pirátských videokazet de facto poprvé definovala můj filmový vkus a nutno říct, že se za ta léta sice trochu změnil, ale přesto na většinu (s)hitů téhle éry nedám dopustit. To nadšení s jakým jsem tehdy vytvářel svou či spíš rodinnou sbírku videokazet, pečlivě sepsaný seznam či spíš katalog s mnoha informacemi o daném filmu, s výstřižky a fotografiemi. Nejdřív to byly známí a kamarádi rodičů, kteří zapůjčili první kazety, potom návštěva rozličných burz a utrácení mnohdy nehorázných peněz, seznámení se s distributorem a nákup na základě aktualizovaných seznamů přímo od něj, zaručoval nám alespoň jakous takous kvalitu, poté první rozvoj videopůjčoven a vlastně vlastní pirátská činnost po zakoupení opět šíleně drahého videorekordéru, kdy jsem šílené kopie přehrával prvními kopiemi z již "profesionálně" dabovaných originálů, pořízení prvních dekodérů a pak to pokračovalo i s nástupem dalších médií, CD a DVD disků... A v roce 2004 jsem se registroval na ČSFD... Všechno tohle a v mnohem větších detailech se mi při sledování tohohle parádního dokumentu vybavilo. Pro pamětníky a nadšence dokonalé, pro ostatní, kteří alespoň trochu přičichli k pravému fanouškovství k těm pohyblivým obrázkům , určitě alespoň zajímavé a úsměvné. A strašně fajn je i to, že dokument nestaví videopiráty na nějaký piedestal slávy či odporu k režimu a příjemným překvapením je i upřímnost vlastních aktérů. "Jo, byl to ve své podstatě hlavně tvrdej byznys, nic víc." Pět pruhů přes obrazovku jede...

    • 9.4.2021  10:23

    Pomsta a jako příloha právo na psychotické příhody, to vše v dosti chatrné politické sci-fi tortille, které se poněkud trhá těsto a chybí koule to rozetnout. Zbožná představa masového vraha masírujícího spodinu přizdisráčské společnosti není nijak inovativní, minimálně od dob Paula Kerseyho. A tady je třeba připomenout, že ten ještě masil i černochy v tunelu. Tady mi z té sněhové běloby až přecházel zrak. Bolest, pocit zmaru a vztek na člověka, který ublížil mně nebo mým blízkým přetavená v tuhle hyperneonacistickou a přece tak korektní proprdelgandu? No já nevím, viz závěr kulykova komentáře. Natočené je to ale svěže a inovativně a vyloženě béčkový a očekávaný twist mě málem přivedl až ke čtyřem úderům pálkou přes držku.

    • 8.4.2021  19:13

    Úsměvné, napínavé a patetické! Titulky na jednom z filmových plakátů Kongova syna a opravdu sedí. Malý dovětek k hlavnímu filmu, který svou hravostí rozhodně neurazí a hlavně nenudí. Pravda, na Kongův ostrov se podíváme až za polovinou filmu a roztomilé přerostlé opičí mládě nemusí každému sednout, obzvlášť po divokém otci, ale já bych si skoro až myslel, že film byl určen primárně mladším divákům a jako takový je moc fajn. Opět nechybí pravěcí plazi, nejvíc se asi povedl plesiosaurus a dočkáme se i souboje s obřím medvědem. A snad poprvé bych uvítal i happyend. S prvním filmem se nedá srovnávat, ale ani se spoustou současných filmů pro mládež, které by naopak hravě strčil do kapsy. Čtyři bubny duní nad džunglí.

    • 8.4.2021  17:04
    King Kong (1933)
    *****

    Viděno podruhé a nijak mě nepřekvapilo, že jsem byl opět nadšený. Takhle nějak si představuju poctivý blockbuster a skvělý dobrodružný film. Dnes mi přijde se na tyhle jednoduché postupy trochu zapomíná, ale ony se nám asi změnily ty masy, čili je to spíš přirozený vývoj, škoda. Nevidím podstatný rozdíl, tedy ve stylu vyprávění, mezi nedávným Godzilla vs. Kong a tímhle stařičkým, ale parádním, filmem. V hlavní roli je především monstrum a JEHO příběh a parádní triky a vše ostatní se tomu podřizuje. Ostrovní pasáž, která je de facto jen okouzlujícím sledem zápasů Konga s pravěkými plazy či Kongovo řádění v New Yorku pak patří k tomu nejlepšímu, co můžou monster filmy vůbec nabídnout. Král Kong tu navíc snad jako v jediném filmu nepůsobí jako veskrze přátelský tvor k politování, ale prostě jako divoké zvíře. Filmová zábava nejvyšší kvality.

    • 7.4.2021  10:45

    Od předchozího příspěvku do klasické draculovské série je tu znát silný kvalitativní propad. Zatímco Draculova dcera byla originálním a svěžím dílkem přispívajícím do upírského mystéria, kde sice hororové prvky tak úplně nehrály první housle, tak syn jen vaří z již převařené vody původního snímku a námětu. Nová je tu snad jen nadužívaná přeměna upíra v kouř a zase zpět, kterou si zřejmě tvůrci předsevzali jako tu nejděsivější součást upírských schopností a tak se ve filmu kouří o sto šest a ve všech lokacích. Otravně pak působí i přemíra vysvětlujících dialogů. Potěšily však všechny scény s Allbritonovou, která působila jako upírka mnohem démoničtěji než chabý Dracula hvězdy Chaneyho a rovněž poslední dvacetiminutovka, která jinak unylému příběhu konečně vlila do žil trochu klasického univerzálního hororu, těch pár střípků z mlžných blat předtím nestojí za řeč. Tři paprsky slunce do hrobky vnikají.

    • 7.4.2021  10:19

    Titulky od retarda mi trochu kazily dojem z celého filmu, ale to se v mém celkovém hodnocení samozřejmě nezúročí a popravdě řečeno, dialogy tu rozhodně nejsou něčím podstatným. Nejsem fanouškem světa Kaiju a z původních japonských filmů jsem neviděl žádný. Godzillu i Konga ale znám pochopitelně z mnoha jiných filmových zpracování a zejména ta s lidoopem, včetně Ostrovu lebek, se mi vždycky hodně líbila. Drahé a hlavně hravé pohádky, které si nekladou vyšší ambice, nejste-li teda Peter Jackson, že, mám ale vcelku rád. Snaha o rovnováhu mezi kvalitativně vyššími cíli a bezbřehou zábavou skončí totiž velmi často trapným fiaskem a filmová kouzla tak ztrácí svůj lesk. Ale Wingard se prostě rozhodl vyprávět pohádku, kde lidské postavy jen klasicky načrtl, napsal jim pár dialogů a světe div se, ono to funguje (i ten můj neoblíbený veselý černoch tu nehraje žádný prim) a Kong s Godzillou a JEJICH příběh vše v pohodě utáhnou. Kongova resuscitace s předchozím odkazem (tlukot srdce) na mnoho jiných maxiopičákových příběhů pak hodně pobavila. Přidat na imaginaci v Dutozemi, ale ani tak jí nebylo zrovna málo, byl bych asi plesal maximálním nadšením. Parádní triková pohádka, která si na víc nehraje a proto nepůsobí hloupě jako mnoho jiných jí podobných viz Zabili jsme Thanose, pánové. Čtyři mrakodrapy spokojeně padají.

    • 7.4.2021  09:28
    Brouci (1975)
    ****

    Hmyzí horory dokážou velkou část diváků minimálně znechutit a pokud je v hlavní roli obrovský šváb, je ten účinek prakticky zaručen. Bug přitom začíná spíš jako katastrofický film s nějakým tím hororovým kořením a nějakou dobu to vypadá, že v téhle škatulce i zůstane. Hrozba ohnivých brouků ale brzy a vlastně z přirozených důvodů prakticky pomíjí, na scénu ale přichází ze smrti své ženy, kterou ohniváci stačí zabít, pološílený vědec, který s posledním přeživším exemplářem začne provádět nebezpečné experimenty a podaří se mu vypěstovat de facto úplně jiný a mnohem nebezpečnější druh. A právě tady nastupuje pravý a nefalšovaný horor podtržený neharmonickou a nepříjemnou hudbou či šerosvitnou kamerou. Pohled na zsinalou a šílenstvím změněnou tvář vědce v mnohém připomene klasické horory třicátých let, brouci a jejich vývoj zase dají vzpomenout na mnohá zpracování Ostrova dr. Moreaua a děsivý závěr, a to i přes nedokonalou trikovou stránku, nahání strach. Překvapilo jen samotné vyvrcholení, kde jsem očekával spíš apokalyptickou explozi. Překvapivě velká spokojenost přesně za čtyři pošimrání tykadly.

    • 7.4.2021  07:33

    Ne a ne a ne, charisma páně Bronsona na mě prostě nefunguje, stařík s žehlicím prknem místo páteře a výrazem mrože v říji. Oprostím-li se ale osobních antipatií, tak mi ve čtvrtém Přání smrti zůstane vcelku pohodové akční béčko s několika specialitami, z nichž nejvíc ční asi Kerseyho nezvratný osud, respektive osud jeho blízkých a pak povedená přestřelka na ropném poli, ta je díky skvělé kameře asi největší a zapamatovatelnou ozdobou filmu, nepočítám-li teda předtarantinovský osud negra, co plachtil čtyři patra.. Tři

    • 5.4.2021  18:00
    Syn temnoty (2019)
    *

    Jen SPOILER: Málokdy lituju špatných konců, ale kdyby maminka svého milovaného chlapečka podřízla jako podsvinče a s jeho chrchláním a bubláním přišly závěrečné titulky, zamáčkl bych dvě slzy. Ne, není to originální, ne, není to radikální žánr, ano je to jen pičovina se Supermanem, který se při sestupu nakazil Aspergerovým syndromem (ano, to je taky pičovina).

    • 5.4.2021  17:29

    Úvodnímu gagu na váze jsem se nahlas a od srdce smál, což se mi u filmu zase tak často nestává. Pak už sice na nic podobného nedošlo, ale úsměv mi z tváře po celou dobu nezmizel. Diva Adina pak svou erotičností zase nezklamala a její dmoucí ňadra s vyrýsovanými bradavkami přes halenku mi v jednom okamžiku naprosto vyrazila dech. Haas ve své "dvojroli" pak předvedl parádní výkon a jeho eskalující problémy s udržením dvou identit dokázaly po celou dobu výborně bavit. Nesedla mi jen ufňukaná Světla Svozilová, ale chápu, že v té době byly tyhle naivky ve filmech naprosto běžným jevem a tak říkám, to nevadí, to nevadí, to nevadí, to nevadí.

    • 5.4.2021  15:39

    Raný Eastwood, drsný, nekompromisní a hláškující. Je to macho, je to sexista, ale je to taky chlap, dnes trochu polozapomenutý nebo hloupě karikovaný pojem. Třeba větu "Jsi žena, tak se podle toho chovej" by dnešní společnost neustála, skandální, neuctivé, popírající rovnoprávnost a bla, bla, bla. Ale raději pryč od vývoje společnosti zpět ke Cooganovi. Hrdina Divokého Západu či chcete-li vidlák z Arizony na zhýralém "civilizovaném" Východě šlape jak dobře namazaný stroj, ironické hlášky sype Eastwood z rukávu jednu za druhou, svým pohledem zmrazí kdejakýho negra (ajajaj) s kudlou a na pěsti si to tady rozdá i s deseti grázly najednou. Absence "vyšších principů" mi u zábavných akčních jednohubek vůbec nevadí. Čtyři mezi oči.

    • 4.4.2021  18:56
    Hlasy (2020)
    ****

    Když dnes horor, tak většinou duchařina a často naprostá srágora. Španělsko mi ale napovídalo, že tady najdu zase jednou podařený šev v jinak prohnilé látce a nemýlil jsem se. Atmosférická pecka, která diváka hned od začátku nenechá na pochybách, že tohle bude zlé a nemilosrdné. A opravdu, nekoná se žádné obvyklé přešlapování kolem hlavní dětské postavy, byť to přesně tak zpočátku vypadá. Už tenhle kotrmelec musí hororového fanouška potěšit a nezůstane jen u něj, byť následující události se už přece jen daly trochu očekávat, včetně závěrečné dohry. Kromě zase jednou obstojně hrajících hororových herců, byť scénář jim žádného Hamleta nepředepsal, potěší zejména to co horor dělá obvykle hororem, tedy strašení. Shnilá čarodějnice prostě nemůže neděsit... Čtyři pohledy pod postel

    • 3.4.2021  11:52
    Pod vodou (2020)
    **

    Druhý Leviatan, lepší Deep Star Six, prd. Oba zmíněné se pyšnily zejména postupným budováním atmosféry, seznamováním se s posádkou a podobné skopičiny, kterým někteří říkají děj. Tady jsem byl vržen přes úvod s děsně tajemnými novinovými titulky o hovně do umývárny s Kirsten Stewart ve spodním prádle a jejích kalhotek už jsem se nezbavil a ne, nejsou srovnatelné s těmi Ripleyovic, to ani náhodou. Chvíli na to na scénu naběhne voda, finský fotbalista, kapitán, holka z hentai porna, drsoň s králíčkem a ještě jeden. Chvíli šukají sem a tam a finský fotbalista umře dřív než bys řekl fucking boy, což mě vcelku překvapilo a počítám, že ve Skotsku bude mít tenhle film velkej, ale velkej problém. Nicméně poté přijde na řadu konečně to lepší a to je sám netvor, jenž mi tedy svým ztvárněním trochu připomněl Cimrmanovic ptakopyska, ale možná i díky tomu se to celé dalo v pohodě dokoukat a SPOILER: Kirsten umře, he. Dva a něco chapadla.

    • 3.4.2021  11:20
    Dr. Giggles (1992)
    ****

    Další z osvěžujících návratů k dávno viděným filmům na VHS. Nápaditý slasher, který se zřejmě díky soumraku subžánru nedočkal žádných dalších pokračování, a to má postava šíleného chichotajícího se "doktora" rozhodně potenciál stát se ikonickou. A jak jsem se tu dočetl má i komiksový původ, inu škoda. Podobné zabijácké recyklanty (ach ten Pátek) já docela můžu. Nezbývá než se spokojit s jedinou operací páně doktora a že to byla vskutku zábavná vybíjená zejména s originálními vyšetřovacími metodami, o tom nelze pochybovat. Např. takové měření tlaku s manžetou kolem krku či adspekce mozku nosní sondou jsou rozhodně inovativní postupy Čtyři tepy srdce pod ostřím skalpelu..

    • 31.3.2021  10:20
    Society (1989)
    ****

    Bizarní a úchylný úlet, jaký se jen tak nevidí. Maximální rozkoš prý plyne z co nejintenzivnějšího splynutí těla s tím druhým. Society vám ukáže, kam až lze zajít. Yuzna už ve svém prvním filmu předvádí svůj až neuvěřitelný smysl pro nechutnou krásu, třeba závěrečná swingers párty je v této kategorii pak doslova na Oscara. Pravda vatička mezi parádními, a nutno říct i děsivými scénami, třeba ta ve sprše mi po dlouhé době při sledování filmu opravdu nahnala husí kůži, není žádná velká sláva, ale to pro mě nebylo žádné překvapení. Na druhou stranu onen závěrečný nepopsatelný festival poněkud zvláštní rozkoše si všichni zúčastnění evidentně užili a jejich roztouženost byla nechutně uvěřitelná. Čtyři propletené údy se třou.

<< předchozí 1 2 3 4 23 45 67 89