Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Fantasy

Recenze (328)

plakát

Věčný svit neposkvrněné mysli (2004) 

Zajímavý a zároveň podivný příběh o osudové lásce. Skvělé herecké výkony obou herců v hlavních rolích. Jim Carrey svůj nezpochybnitelný herecký um dokazuje právě v těchto vážnějších rolích, Kate Winslet bych si nikdy netipl že v této dvojici bude ta ulítlejší, ale neméně herecky zdatná. Scénář je trochu pomatený, což na druhou stranu nabízí vizuálně zajímavé momenty a Michael Gondry zde ukazuje svůj řemeslný um. Vedlejší postavy jsou značně do počtu, i když dobře obsazené tak ne příliš zajímavé. Stejně tak vedlejší dějové linky sice slouží příběhu, ale působí poněkud prvoplánově. Většina však opěvuje film výrazně víc až po druhém shlédnutí, do té doby se však jedná o originálně zamotaný romanťák se skvělými Carreym a Winslet.

plakát

Requiem za sen (2000) 

Velká deprese a houpačka emocí, která odvážně končí na negativní straně. Aronofsky je skrze svoje filmy zvláštní vypravěč, ale už tady předvádí to nejlepší a nejoriginálnější ze sebe. Celý dějový oblouk míří z nuly na sto a pak zpátky dolů až do mínusu, je skvěle napsán a dokazuje jak je život vratký. Nesnaží se poučovat, ale servíruje drsnou realitu se kterou se musí poprat jak postavy, tak i divák samotný. Snímek ukazuje jak snadno a někdy i nevinně se dá spadnout do zničujícího kolotoče jménem závislost, to vše podpořené režisérskou invencí, podmanivou hrou s obrazem a skvělými hereckými výkony.

plakát

Shazam! Hněv bohů (2023) 

Druhý Shazam sice není tak infantilní jako první díl, ale je stejně nevýrazný a nepřidává nic moc navíc. Rodinná chemie zde funguje o něco líp, pár emotivních momentů se najde, ale jediný důvod proč si film pamatovat jsou okouzlující Rachel Zegler a Grace Currey, což je trochu málo a ještě to zavání simp elementem (z mojí strany samozřejmě). Největší devízou snímku má být humor, jenž mě nechytl už v jedničce, a nepovedlo se ani napodruhé. Film je zkrátka generická komiksovka, která navíc v širších souvislostech postrádá smysl, a snaha herců to bohužel nespasí.

plakát

Transformers: Probuzení monster (2023) 

Sérii Transformers Michael Bay vytěžil tak, že už se horko těžko hledá cokoliv čím vesmírní roboti zaujmou. Bumblebee dal naději a ukázal, že jednou cestou je emotivní osobní příběh hlavní lidské postavy, a silná vazba na sympatického robota z vesmíru. Nová „týmovka“ ale ničím takovým nedisponuje, a nabízí Transformers 2007 z Wishe, ještě k tomu nudnější snad ve všem. Záchrana světa životními outsidery, mocný artefakt s vesmírnou mocí, bla bla bla nuda nuda šeď šeď. Jedinými zajímavějšími aspekty filmu jsou názorová proměna Optima Prima ohledně lidí, a v rámci možností docela sympatický hlavní hrdina Anthony Ramos. Akce je tuctová, vizuálně nudná a ještě k tomu ne moc dobře natočená. Efekty jsou horší než v prvních Transformers a celkově film zkrátka nenabízí nic co by vás mělo upoutat, pokud vám není 10.

plakát

Úsvit (2023) 

Moderně natočené drama, které vyniká svojí atmosférou a silnými intimními scénami. To vše podpořeno minimalistickým soundtrackem. Eliška Křenková v hlavní roli skvěle zvládá emoční momenty a její postava má správné progresivní myšlení, což je v sympatickém kontrastu s tehdejší dobou a názory ostatních, kteří ji házejí klacky pod nohy. A co je nejdůležitější, scénář zvládá tyto témata argumentovat. Matěj Chlupáček umně zvládá všechny aspekty moderního a emocionálně silného filmu. Snímky jako tento , Bod obnovy či loňský BANGER jen potvrzují mírný vzestup mladých českých autorů kterým moderní a autorské pojetí není cizí.

plakát

Zabiják (2023) 

Nadstandardně natočený, ozvučený a nasvícený minimalistický snímek, jímž se prolíná plíživá, studená atmosféra kolidující s tématem filmu. Za mě však chybí jakýkoliv výraznější moment, který by snímku dodal zapamatovatelnost, něco jako návštěva sklepa v Zodiacovi, jenž také nepatří mezi nejvýraznější režisérovi snímky. Příběh precizně zobrazuje komplexitu práce nájemného zabijáka se všemi pravidly, nicméně se drží šablonovité struktury a nijak z ní nevybočuje, což nelze považovat za pozitivum. Emočně je děj velice chladný, což považuji za záměr a osobně s tím nemám problém, avšak ne každého diváka tím snímek osloví. I přesto alespoň vše utíká a pomalejší konverzační momenty patří mezi ty nejlepší scény. Forma tak nakonec vítězí nad obsahem v tomto nejnovějším počinu Davida Finchera, a od Zmizelé se jedná už o druhý film který mi sice v paměti neutkví, ale svoje kvality má a nelze považovat i přes všechny výtky za průměr.

plakát

Air: Zrození legendy (2023) 

Velmi slušné sportovní drama, které vlastně ani tak není dramatem, jako emotivním příběhem o tom jak vznikly nejslavnější sportovní boty na světě. Hvězdně obsazený kousek, kde vše funguje jako švýcarské hodinky, od více než povedené retro atmosféry se skvělým výběrem hudebního doprovodu, po kvalitní herecké výkony všech zúčastněných. Příběh je dobře zpracovaný a zaujme i přesto, že víme jak vše nakonec dopadne. A přestože že film není jakkoliv prošpikovaný komedií ani kontroverzí, a nejedná se o Affleckův nejvýraznější režisérský počin, je dynamický, svižný a zábavný s příjemným koncem.

plakát

Napoleon (2023) 

Napoleon je další z kvalitních historických kousků Ridleyho Scotta, tentokrát však není bez chyb. Film se opírá o skvělé bitevní scény, které jsou z taktického a výpravného hlediska na vysoké úrovni. Bitvy jsou dobře nasnímané, balanc mezi přehlednou a chaotickou kamerou je tak akorát, a syrovost zobrazení válečných konfliktů vše podtrhuje. Hudba mohla být výraznější. Z historického hlediska film nic moc nevysvětluje, a hodiny dějepisu rozhodně nenahradí, pro mě osobně se však nejednalo o problém. Scénář věnuje hodně času vztahu Napoleona a jeho ženy Josefíny, který dotváří obě znesvářené ale zároveň zamilované osoby, a evidentně by jeden bez druhého nedosáhl toho proč si je pamatujeme. Příběhově je však film poněkud roztříštěný a nepůsobí uceleně, režisérská verze bude jistě komplexnější. Nemohu se zkrátka zbavit pocitu, že ambice a potenciál byly větší. I přesto však nestárnoucí Ridley Scott doručil nadprůměrný historický velkofilm.

plakát

65 (2023) 

Vizuálně není co vytknout. Je to fajn natočené, nehostinné prostředí Země před 65 miliony let je správně nehostinné, atmosféra není špatná a ještěrky jsou pěkné. Co ale z toho, když je příběh ten nejvíc předvídatelný, nudný a nenápaditý ze všech. A ještě ke všemu místy hloupý ála kulhající hlavní hrdina bez problémů uteče dinosaurovi v plný rychlosti. Adam Driver to bohužel nijak nevytrhne, vztah s jeho mladší kolegyní za srdce nechytne, a kromě pár chytrých gadgetů film nic moc originálního nenabídne. Tento dinosauří sci-fi survival horor měl ty největší předpoklady být skrytým klenotem roku 2023, a nakonec se stává jedním z největších zklamání. Hvězda navíc jen za ty dinosaury, pro který mám slabost...