krypton22

krypton22

John Doe

okres Praha
lama


10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 15.12.2008  09:52

    Potřetí a stále zábavně, i když tentokrát je problémem trochu volnější tempo, způsobené několika opravdu dlouhými "odpověďmi". Paradoxně zábavnější než hlavní program jsou tedy (z oficiální stopáže nepochopitelně vystřižené) cca hodinové bonusové střípky, které podstatně lépe naplňují účel Q&A.

    • 12.12.2008  15:33
    Futurama: Benderova hra (video kompilace) (2008)
    **

    Ani se nechce věřit, že něco tak hloupého napsal a natočil stejný tým jako "Roswell That Ends Well", "Jurassic Bark", "The Luck of the Fryrish", "Godfellas" a jiné legendární epizody původního seriálu. Bender's Game zcela rezignuje na vývoj děje i postav a místo toho chce parodovat kde co, ale ve výsledku paroduje pouze Futuramu - tu Futuramu, kterou mám tak rád. To už přestává být legrace.

    • 12.12.2008  15:11

    Co se stane, když dáte vášnivému kutilovi do ruky zbrusu nové vrtací kladivo od Hilti? Pravděpodobně vám z baráku udělá jehelníček. Co se stane, když pozvete nenasytného labužníka na oběd do La Provence? S radostí vám udělá jehelníček z peněženky. A co se stane, když dostane nenapravitelný hračička, který je náhodou zároveň jedním z nejtalentovanějších režisérů své generace, do spárů digitální kameru? Inu, nejspíš natočí Inland Empire a udělá jehelníček z vaší hlavy. David Lynch se utrhl ze řetězu a natočil 179 minut nesmírně poutavých a nesmírně znepokojujících scén, snad natruc všem chytrákům, kteří v jeho filmech stále hledají nějaký smysl (rád se mezi ně počítám) a jako bonus nakladl na druhý DVD dalších 211 minut (!) nepoužitých záběrů a dalších materiálů. Problém je v tom, že feature disc a bonus disc by se po drobných úpravách daly klidně prohodit a nikdo by nic nepoznal; Lynch je prostě svůj a já mu to pořád žeru, ale všechno má své meze. Inland Empire mi leželo v šuplíku víc než rok, tak moc jsem se bál, že mi nesedne. Příště se budu bát ještě víc.

    • 30.10.2008  21:38
    Jak jsem poznal vaši matku (TV seriál) (2005)
    *****

    Sitcom, který z průměru vyčnívá nesmírně kreativní režií s hojným využíváním retrospektiv, díky nimž se u některých vtipů lze dočkat několikanásobné pointy, přičemž nastolenou situaci a vtipnou pointu od sebe často dělí i několik dílů (!) Zkrátka je to velmi chytře vymyšlené a výborně zahrané, což je dneska vzácnost. Sandwich anyone?

    • 28.10.2008  13:07
    Speed Racer (2008)
    **

    Teda to muselo dát příšernou práci.... přitom taková blbost, že?

    • 29.7.2008  14:10

    Velkolepé, epické a studené. Kdyby se čtyři hlavní postavy v závěrečném osudovém "dvojsouboji" navzájem pobily, bylo by mi to úplně jedno. A to není dobře.

    • 22.7.2008  09:15

    Příjemná roadmovie, kterou kazí mírná nedotaženost (z námětu šlo určitě vydolovat více) a pár zbytečných rekvizit (černá díra, Tom Waits). Podezřele podobné Interstate 60.

    • 19.7.2008  00:30
    Futurama: Milion a jedno chapadlo (video kompilace) (2008)
    ***

    Parádně, ve stylu grindhouseových plakátů, vyvedená krabička tentokrát skrývá mírně zapáchající obsah. Nevadí mi ani tak příběh, jenž je (pravděpodobně záměrně) na způsob klasických béčkových snímků opravdu pitomý a přeplácaný, ale co naplat, když je to chvílemi až neskutečně sterilní nuda. Tudy ne, přátelé.

    • 9.7.2008  10:10
    Zdivočelá země (TV seriál) (1997)
    ****

    Hodnoceno v kontextu českých porevolučních seriálů.

    • 27.5.2008  08:57

    Spike Lee má zvláštní talent napsat a natočit nápaditou a strhující scénu, aby ji pak zcela pohřbil tou následující, špatně zahranou a hloupě polopatickou. Co na tom, že se na film dobře kouká a krásně se poslouchá, když je v něm těch druhých scén víc než vlasů na hlavě Spikeovy sestry Joie? (Ten účes je opravdu hrozný.)

    • 13.4.2008  00:02

    Bulel jsem jak želva. I napodruhé.

    • 7.1.2008  08:58
    Futurama: Benderovo parádní terno (video kompilace) (2007)
    ****

    Mohu pochválit devadesátiminutový film s menším množstvím humoru, než obsahuje průměrný díl seriálu? Zcela určitě! Futuramu mám rád proto, že k bláznivému "groeningovskému" humoru přidává hloubku a osudovost (sic!), na kterou žlutá rodinka ze Springfieldu už z principu nemůže dosáhnout. Nejlepšími díly seriálové Futuramy tak nebyly ty s největší koncentrací vtípků a absurdit, ale ty, které dokázaly překvapit a dojmout, což se díky tradičně chytrému scénáři daří i nyní, ve widescreenu. Sdělení, jež se první film z chystané nové série snaží předat, je (i díky návratu všech důležitých postav ze seriálu, který zde však narozdíl od Simpsons Movie dává smysl) zcela prosté: Futurama je zpátky. Humor bude následovat.

    • 13.12.2007  00:31

    Je udivující, že vše, co tak dobře fungovalo v předchozích dílech, zde tragicky selhává. Jedna hvězdička za dva podařené vtipy a druhá za opravdu přesný závěr. Nedá mi to nezmínit otřesný překlad titulků na DVD, autorem je zřejmě zneuznaný humorista.

    • 10.12.2007  10:14
    Jmenuju se Earl (TV seriál) (2005)
    ****

    Pohodový seriál s atmosférou ala Big Lebowski a konečně pořádná příležitost pro Jasona Lee. Pokud jste unaveni z práce, venku prší a v ledničce se chladí chilský Cabernet, neexistuje k půlhodince strávené s Earlem a jeho bandou mnoho lepších alternativ.

    • 12.11.2007  14:45
    Nebeské dny (1978)
    *****

    Devil just sittin' there laughin'... Jako když se konečně vynoříte nad hladinu. Jako když se proderete davem lidí na otevřené prostranství. Jako když poprvé v životě vidíte moře. Obsáhnout všechnu krásu, která se na člověka z obrazovky hrne při sledování Days of Heaven, nelze ani tisícem slov. Občas mívám pocit, že Malick jako jediný z režisérů pochopil, že ve filmu má mluvit hlavně obraz a zbytek není důležitý, i když je fakt, že Morriconeho hudba (byť na DVD od Paramountu zcela pohřbená ve sterilní zvukové stopě) má také něco do sebe. Abych nezapomněl - jsou tam taky nějaké (snad poněkud prkenně zahrané) postavy, ale žádný strach, Malick se s nimi příliš nepáře. Ostatně k čemu postavy, když vám za kamerou stojí Néstor Almendros a k čemu dialogy, když máte odvahu stříhat tak dlouho, dokud film není perfektní v každém detailu (i kdyby to mělo trvat třeba 2 roky). Vysoká škola kinematografická.

    • 16.10.2007  10:23

    Del Toro si v přestávce mezi natáčeními komerčních spektáklů jen tak pro zábavu (a za pár šupů) vystřihl dvojče Devil's Backbone z roku 2001 a na výsledku je to nadšení znát. Režisér opět potvrzuje svůj talent ukuchtit vizuálně dokonalou scénu a jelikož zde do kotlíku přidal i špetku promyšleného příběhu (byť úmyslně schématického - jedná se přece o pohádku), nelze než pochválit konečný, lehce stravitelný, produkt. Já si stejně jako před šesti lety pochutnal a těším se na další reinkarnaci téhož.

    • 2.10.2007  13:27

    Nebýt poslední dvacetiminutovky, dal bych bez váhání tři hvězdičky. Ostatními komentáři (právem) adorovaný epický rozměr příběhu totiž částečně potlačuje identifikaci s hlavní postavou, jež je navíc svou propracovaností jediná, která si podobnou pozornost zaslouží. Mojí hlavní výtkou (kromě hudby, jež se po zklamání z Laputy povedla ještě méně), však měla být absence, u Miyazakiho filmů tolik obvyklého, WOW efektu, který se vyznačuje pokleslou čelistí a vytřeštěnýma očima diváka, ohromeného autorovou fantazií. Měla být, ale nebyla, neboť s příchodem Velkého Válečníka berou všechny námitky za své a do kolonky hodnocení přibývá jedna tučná hvězda. Mimochodem, víte, že v anglické verzi propůjčil postavě Asbela svůj hlas Shia LaBeouf?

    • 28.7.2007  01:26

    Vyšetřit dostatek času na uchopení čtyřhodinového opusu o hledání odpovědi na otázku, zdali lze pár tahy štětce zachytit celý lidský život, není jednoduché. Není to jednoduché hlavně proto, že jedno zhlédnutí nestačí ke vstřebání všech emocí a vychutnání hypnotizující atmosféry procesu tvoření jednoho zvláštního obrazu. Z řady pozitiv tohoto filmu bych rád upozornil na úžasný výkon Jane Birkin, která v roli Frenhoferovy manželky Liz hravě zastiňuje hlavní postavy malíře a modelu, naopak jsem měl menší osobní problém se zásadní součástí snímku - zobrazením malířovy práce na obraze. Vím, že "dublem" Michela Piccoliho pro tyto sekvence nebyl nikdo menší než známý francouzský malíř Bernard Dufour, ale stejně se ve mně při sledování práce jeho nejisté ruky vařila krev.

    • 14.6.2007  09:26

    Dogma č. 1. Příběh jedné rodinné oslavy je zcela pohlcující od začátku do konce a i při rozpočtu něco přes 1 mil. dolarů je vizuálně efektnější než řada stonásobně dražších filmů. Zajímavé je, že ani referenční dogma se nevyhlo několika prohřeškům vůči manifestu (viz "confession" Thomase Vinterberga), namátkou: úprava osvětlení (zakrytí okna závěsem), použití kostýmů (pořízení několika obleků na oslavu) nebo třeba nedodržení pravidla ruční kamery (připevnění kamery na mikrofon) v jedné scéně.

    • 16.5.2007  09:04

    Možná hodnocení časem zvýším, ale prvním dojmem je mírné rozčarování ze zvukové stránky filmu. Pro ghibliovskou sestavu typický burácející vodopád imaginace nedokáže zcela přehlušit občasnou syntetizátorovou kakofonii a neodůvodnitelné ticho v několika scénách z druhé poloviny snímku. EDIT: Dokáže :O)

    • 10.5.2007  12:55

    Tenhle snímek reprezentuje všechno, co mám rád na filmech. Radost v očích Ala Fountaina, zakusujícího se do čerstvého rajčete, stejně jako nostalgie při pohledu na smutný osud kdysi životem kypícího lunaparku, to všechno v člověku vyvolá takový příval emocí a vzpomínek, že se po dojezdu závěrečných titulků možná (alespoň na chvíli) stane někým lepším. Bez legrace.

    • 2.5.2007  09:27

    Oslava manuální práce v šesti kapitolách, z nichž čtyři první jsou úžasně různorodé a dvě poslední zoufale zbytečné. Právě zachování celistvosti dokumentu působí mírné problémy, ale celkový dojem nakonec zachraňuje za všech okolností výtečná kamera. Pokud bych si měl vybrat, půjdu nosit síru v Indonésii a naopak do pekla, zhmotněného do podoby nigerijských jatek, by mě nikdo nedostal ani párem volů. On by nejspíš byl problém tam dostat i ten pár volů.

    • 13.4.2007  08:40

    Vynikající studijní materiál pro každého, kdo se hodlá pustit do filmařiny - popis zoufalého boje celého štábu s větrnými mlýny reality je úžasnou studií procesu filmování a ve svých nejsilnějších momentech (bouře nebo zkoumání, zda pojišťovna uzná nemoc Jeana Rocheforta za "force majure" - vyšší moc) doslova bere dech. Z dokumentu je patrné, že snaha, vůle a vize vždycky nestačí - sled neuvěřitelných katastrof nakonec udolá i obrovský entuziazmus všech zúčastněných a zadupe do země jeden sen Terryho Gilliama. Přestože někdo může říct, že si problémy kolem svých filmů způsobuje hlavně on sám svou paličatostí a neústupností, tady to tak docela neplatí. Jak ve snímku trefně poznamenal jeden ze členů produkce, hlavním problémem filmu se naopak stalo to, že Gilliam už na začátku příliš slevil ze svých nároků, ale může mu někdo vyčítat to, že chtěl "The Man Who Killed Don Quixote" natočit s danou hereckou sestavou za každou cenu? Je jisté, že ten film už nikdy neuvidíme; nicméně to, že dal vzniknout dokumentu o jeho natáčení, jenž je možná nejlepším svého druhu, také není k zahození.

    • 30.3.2007  08:51
    Temný obraz (2006)
    ****

    Linklater nezklamal a přestože ho úvodní expozice stojí hodně času, zbyde v první polovině filmu dost prostoru i pro ztvárnění příznaků paranoii, následujících po pravidelném užívání Substance D - drogy, kolem které se celý příběh točí. Tato pasáž ve svých nejzábavnějších momentech připomíná feťáckou roadmovie Fear and Loathing in Las Vegas Terryho Gilliama (který v devadesátých letech o zfilmování Dickovy předlohy také usiloval). Ve druhé polovině, jež popisuje poslední stádium závislosti a završení geniálního plánu protidrogového oddělení Orange County, už všechna legrace končí, což ji ovšem nečiní o nic méně zajímavou - naopak. Za zmínku ještě stojí (kromě způsobu zpracování, jenž Linklater využil už ve snímku Waking Life) casting, zejména trojice Reeves, Downey a Harrelson, která předvádí nejlepší hereckou souhru, jakou jsem měl čest v posledních letech vidět.

    • 12.3.2007  12:41
    Fontána (2006)
    ***

    Přestože, stejně jako pro dva předchozí Aronofskyho "velké" filmy, i pro Fontánu platí "navrch huj, vespod fuj" a tuny efektních záběrů, patetických proslovů a sofistikovaných symbolů jenom maskují prostinký příběh, musím s údivem konstatovat, že Aronofsky dokázal neuvěřitelnou věc. Dokázal tenhle ambiciózní opus ustát a použil k tomu stejnou zbraň, která z bahna zapomnění vytáhla Pi i Rekviem - emoce. Až uvidíte bezmoc v očích Toma (výtečný Jackman), ležícího v posteli vedle své umírající ženy, těžko si vzpomenete třeba na předchozí tuctovou scénu s dalekohledem. Upřímnost Aronofskyho je prostě odzbrojující.

    • 13.2.2007  16:06
    Teletubbies (TV seriál) (1997)
    *

    To jsem takhle jednou po práci zapnul televizi a koukám, jak tam poskakuje parta pidižvíků a dělá uíííí, eeeééééééé a chrrrčmukrňům. Překvapeně jsem zjistil, že se jedná o tv Nova a nikoli parlamentní kanál a nejspíš z důvodu momentálního pominutí smyslů jsem se rozhodl program dokoukat. Po skončení velkolepého představení v podání různobarevných skřetů se expozice proměnila na regulerní hraný film a já se stal (v tu chvíli již víceméně nedobrovolným) svědkem výletu party dětí a jejich taťky na pláž, kde tito z neznámého důvodu sbírali jakési ráčky či podobnou havěť. Opravdový zvrat přišel ovšem vzápětí, ve chvíli kdy jsem si zrovna říkal, jak je to pěkné, že se děcka nenásilnou formou naučí také něco o té naší cornwallské přírodě, žeano. Najednou však obrazovka zhasla a celý očistec se rozjel znova od začátku! Až v ten moment jsem pochopil, že termín "pořad pro děti" zde neimplikuje mrňouse od 4 let dolů, ale teenagery, kterým slouží jako odstrašující simulace stavu, následujícího po požití většího než malého množství drogy. A za takovou osvětu si Teletubbies rozhodně zaslouží hvězdičku.

    • 12.2.2007  14:39

    Kevine, to není o tom, natočit si film s partou kámošů, řekli Smithovi v Miramaxu při castingu Chasing Amy a bezděky tím pojmenovali leitmotif jeho kariéry. Ze všech jeho filmů je zřejmé, že se všichni při natáčení ohromně bavili a měřítkem jejich kvality je hlavně to, zda tuto nespornou výhodu podrží taky scénář nebo zda se celý film rozpadne jako domeček z karet tak, jak se to (IMO) bohužel stalo Mallrats. Jak si tedy stojí Clerks II? Těžko říct. Víc něž u kteréhokoli ze Smithových filmů závisí jeho fungování na tom, jak moc mu půjdete naproti. Pokud ke snímku přistoupíte tak, že to určitě bude nudná pakárna, nejspíš z kina odejdete ještě před koncem s tím, že to byla nudná pakárna. Pokud ho ale vezmete jako dojemnou a pravdivou zpověď o krizi středního věku s bonusem v podobě hromady nechutných vtípků, dočkáte se něčeho, co si troufám nazvat perfektním rozloučením s askewniverse a závěrečná katarze paradoxně vyvolává pocit, že pokud by se KS ještě někdy rozhodl vrátit zpátky, udělal by velkou chybu. Takhle to totiž má být a ruku na srdce, film o kterém Mirka Spáčilová napsala, že je mrtvolnější a otravnější než český televizní silvestr, prostě nemůže být špatný.

    • 7.2.2007  15:35
    Hotýlek (TV seriál) (1975)
    *****

    Nejlepší britcom všech dob (a to už něco znamená). Má vůbec cenu konstatovat, že dabing (a hlavně překlad) všechno, co dělá Hotýlek Hotýlkem, spolehlivě zabíjí? Děkuju těm, kteří dabovanou verzi nehodnotili, já jsem se na ni vydržel dívat 10 minut.

    • 7.2.2007  15:33

    Etalon humoru - nic lepšího prostě nikdo nikdy nenapsal a za mýho života nejspíš ani nenapíše.

    • 7.2.2007  09:49

    Přiznám se, že se moje znalosti amerických "bavičů" zadrhly někde u Jerryho Seinfelda a jména současných stand-up ikon typu Chris Rock nebo Billy Hicks ve mně vzbuzují spíš odpor. Ne pro jejich humor, ale prostě proto, že sledování podobných vystoupení mému racionálnímu (rozuměj nudnému) já připadá jako ztráta času. Pokud máte podobné guilty pleasure, nabízím vám vynikající alternativu, neboť na vystoupení Kevina Smithe se rozhodně lze dívat i na jako velice poučnou sondu do fungování filmového průmyslu (byť poněkud svérázně podanou). Přidejte si k tomu ještě vynikající druhý díl (Evening Harder) a můžete strávit nejen večer, ale klidně celý den, s jedním z nejzajímavějších lidí v showbusinessu. 4 DVD obsahují výběr nejlepších momentů ze šňůry Q&A dýchánků, kterou KS absolvoval po amerických univerzitách s bonusem v podobě kouzelného londýnského vystoupení. Pokud máte alespoň minimální vztah k "newjerseyské mytologii", Americe nebo Timu Burtonovi, nebudete se nudit ani vteřinu.

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace