Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární

Recenze (923)

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Kdyby tam nebyly ty stupidní pseudohluboký bláboly typu "kluk se nestane mužem, dokud nezemře jeho otec" byl by to docela dobrý meditativní film o sekání obilí.

plakát

Conan O'Brien musí vypadnout (2024) (seriál) 

Conan is back. Vpodstatě Conan without Borders, s větším budgetem, více hranými skeči a gimickem s fanoušky. Co víc chceš? Nejlepší epizody Argentina a Thajsko. Conan O'Brien je stále vtipný, pln ironie, absurdna a trapno-humoru. Jediná vítka je to, že Norsko je pilot a zkouška formátu a Irsko je maličko odfláknutější než zbytek epizod, jelikož Conan tam jel hlavně, aby se dozvěděl víc o svém rodokmenu, ale jinak naprostá pecka. Další epizody doufám brzy.

plakát

Zcela smyšlená dobrodružství Dicka Turpina (2024) (seriál) 

Je to fajn. Překvapivě kulisy, triky a kostýmy jsou fakt dobré. Je vidět, že tomu Apple dal až přehnaně velký rozpočet na to, co to je. Například epizoda v Londýně musela stát hromadu peněz. Co to tedy je? Bláznivá britská lupičská komedie s tvůrcem Mighty Boosh Noelem Fieldingem, která připomíná Děsivé dějiny, Yonderland, Year of Rabbit nebo klasickou českou koprodukci Zbojníci. Všechny ostatní zmíněné seroše, ale měli zlomek rozpočtu tohodle seriálu. Mimochodem taky jde o reboot/adaptaci starých rodokapsů. Vtipy jsou často absurdní, někdy velmi dětinské. Nemůžu říct, že jsem se nezasmál, ale občas jsem se cítil celkem trapně. Záporák se synem Christoperem byl celkem často vtipný, stejně tak třeba banditka Nell. Tak 6/10 i když chápu, proč to některé lidi může otravovat.

plakát

Kanárská spojka (1993) 

Ne, takové peklíčko jak jsem se bál, ale dobré to není. Naprosto překomplikované, spousta zvratů, málo vtipů a incest s Rodenem? A půlka toho vypadá natočená v hotelu během dovolené. Ale nemůžu říct, že jsem se párkrát nezasmál, to zase ne. Třeba vtípek s Ježíšem na kříži mě fakt překvapil. Trajkov později udělal oceňované filmy, včetně makedonské adaptace Ucha Honey Night, Piagry nebo válečné Golemata voda. Dokonce s filmovými selháními se vyrovnává v trefně pojmenovaném Movie. Nemluvně o jeho roli srbského (?) gangstera v Raplovi. I v tomhle filmu je vidět, že Trajkov má nějaký talent a snahu, jen trochu netrefil cíl. Taky jde o ultimátní devadesátkový film, plný one hit wonder hvězdiček a product placementu. Zasloužilo si to tu neblaze proslulou anti-cenu? Však anti-cena plyšového lva byla do jisté míry taky produktem devadesátek. Dnes už by anti-ceny na prestižní soutěži jako Lev neprošli.

plakát

Neon Joe, Werewolf Hunter (2015) (seriál) 

U komika Jona Glasera (neplést s režisérem Jonathanem Glazerem, který může za Zónu Zájmu) mám vždycky problém, že se mi líbí koncepty těch seriálů, ale vždy když nějaký z nich zkusím, tak jsem vtipy převážně otrávený. Trošku to nechápu, zvlášť když všechny jeho pořady produkují mí docela oblíbení tvůrci z PFFR, kteří stály za Xavierem: Renegade Angelem, Shivering Truth a Wonder Showzen. Tenhle seriál není výjimkou a štval mě téměř od začátku. Glaser téměř působí jako týpek, který neustále failuje, jeho seriály nikdo nesleduje a stále je vyrábí a dělají nové. Prostě člověk, který neustále padá vzhůru. Mimo jiné jde o jednoho ze scénáristů pořadů Amy Schumerové.

plakát

Madam Web (2024) 

"My toulavý kočky musíme držet spolu" řekne MaDamn Daniel Web, pak se podívá do fotoalba a řekne: "Doufám, že ti ty pavouci stály za to, mami." PepsiCola Company uvádí --- Už se na to sakra vykašlete, řekl bych kdyby Maparademparadam Web nebyla naprostým mistrdílem špatným filmů. Není to "tak špatné, aby to bylo vtipné", ale spíš "tak špatné, že jste šokovaní volbami režisérky a studia Sony". Zatímco Morbeus i přes své ironické přehypovaný byl pouhým nudným odpadem, slečna webová je NĚCO. Naprosto předabovaný (proč??? vždyť v některých scénách doslova neotevírá pusu!) záporák s názvem hry od EA, který byl s matkou Madam Web, když studovala pavouky v jižní Americe. "Kde je můj pavouk? Oni vzali mojeho pavouka!" Pavoučí domorodci! Herectví Dakoty Johnsonové, která celou dobu vypadá jako znuděná veškerým štábem okolo. Film, který vás opravdu donutí přemýšlet nad Patriot Actem a zlotřilým sledováním NSA. Posvátné Péčko z Pepsy! Počítač vygeneruje, jak vypadají tvoji zabijáci ve snech. Začátek natočený jako mockumentární komediální seriál. Nesmyslné napojení na Tom Holandova Spidermana. "Uklidni se, sleduj staré filmy. Všechno bude zpátky v pořádku." "One second, cat. Spiderpeople, Los Araňas? Have you heard about Los Araňas?" Ve výsledku lepší než Morbius, jde spíše o ultimátní koláž špatných superhrdinských filmů z 2000s a Next s Nicolasem Cagem. A když si uvědomíte, že jde o Origin příběh postav, které s největší pravděpodobností nikdy neuvidíme--- :_( "Dárárarará" - Britney Spears "Když vezmeš velkou zodpovědnost, velká síla přijde."

plakát

Zóna zájmu (2023) 

Film sleduje Rudolfa Hossa a jeho rodinu. Děti si hrají u jejich domu, mají bazén a krásnou zahrádku s květinami. Avšak Hoss je velitel koncentračního tábora v Osvětimi. Film prozkoumává zlo a účast na genocidě, i když nevidíme ve filmu žádné násilí. Manželka probírá oblečení z "kanady", aby v něm našla zašité šperky. Vidíme přijíždějící transporty v okraji záběru i podivný kouř z komínů. Syn probírá zlaté zuby vězňů. Celá rodina bere židovský holocaust jako "práci" a "normalitu". Samotný Hoss se považuje za pracanta, který chce být ve svém zlu, co nejvíce efektivní. Jeho cílem byla naprostá továrna na smrt. Naprostá ukázka, kam vede kompletní dehumanizace. Na konci filmu se Hess dívá na dveře a stříháme na současnost v Osvětimi. Vidíme boty mrtvých vězňů a výsledek Hossovi práce. Avšak Hoss po krátkém zamyšlení se otočí a kráčí dál, hloubš po spirále točitých schodů. Když film vidíte, dává smysl i Glazerova oskarová řeč, kde se vymezil i vůči současné dehumanizaci Palestinců, probíhajícímu bombardování a dlouho trvající okupaci. Dlouhodobá dehumanizace z obou stran,  a roky trvající nevraživost vedla k útokům 7. listopadu, 1200 mrtvým, a pozdější nekompromisní odvetě při které zemřel už nejméně 30ti násobek palestinských civilistů. Jonathan Glazer trefně pak cenu věnuje polské dívce Aleksandre Bystroń-Kołodziejczyk, která zanechávala vězňům tábora smrti jablka, aby přežili. A bohužel lidí jako ona, je stále příliš málo. Je stále jednodušší být součástí statusu quo i když vede do absolutních pekel.

plakát

Maestro (2023) 

Je mi to líto a je to klišé říct, ale Oscar-bait v podobě filmu. Sociální téma CHECK, životopis slavné osoby CHECK, herec naprosto vžitý do role pomocí ultra moderních masek CHECK. Hodně velká křeč. It's too hard to be smart. Snad si na ten film za pár let vzpomeneme jen kvůli velmi vtipnému oversight s obřím namaskovaným nosem. Není to nejhorší film všech dob, ale rozhodně zatím jedna z nejnudnějších oskarových nominací a derivát všech životopisných filmů pro letošní rok.

plakát

Napoleon (2023) 

Bitva. Drama mezi Josefínou a Napoleonem. Bitva. Sex scéna mezi Josefínou a Napoleonem, kdy Napoleon předstírá, že je kůň. Bitva. Drama mezi Josefínou a Napoleonem. Bitva. Konec. Obří kostýmová událost, která zpracovává celý život Napoleona. Ten byl obří, plný událostí a velkolepý. Proto ho i tříhodinový film sleduje jako z rychlíku, kdy se naprosto nezastaví. Avšak i přestože má tři hodiny nemůžu se nějak dostat do těch postav a skoro mi přijde, že tam není ani to nejzákladnější. A informační hodnota je totál v čudu neboť naprosto netušíme, proč se ty všechny bitvy odehrály. Ideálně se měl ten film soustředit na jeden aspekt Napoleonova života. I slavný pětihodinový němý film se soustředil pouze na začátek Napoleonova života. Nominace za výpravu a masky na Oskary pochopitelná, ale triky? To jsme asi viděli jiný film.

plakát

Minulé životy (2023) 

Příjemné překvapení. O dvou postavách, jedna hledí do minulosti jedna do budoucnosti. Ty "minulé životy" jsou hezky na to napojené. Skoro mě překvapilo, že to nemá nominaci za střih neboť ten byl vynikající. Například propojování scén z Koreji a USA, nebo použití flashbacků. Už jen to začít záběrem s voiceoverem dvou lidí, kteří se protagonisty snaží rozklíčovat, aniž by je znali. Jedním slovem "precizní". Odměřený, žádné velké drama a přehrávání. Jsem rád, že tvůrci neudělali velký konec s nějakým zvratem.