Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární

Recenze (921)

plakát

Problém s Jonem Stewartem (2021) (pořad) 

Užil jsem si to, ale mám nějaké problémy s tímhle pořadem (haha). Trvalo mi docela dlouho než jsem se naladil na Stewartův humor, a i později mi některé vtipy přišli docela trapné. Když je v pořadu panel s lidmi, se kterými Stewart souhlasí, tak mě štvalo, že jim často skáče do řeči s vtipy. Stewart je taky určitý typ levičáka s pozitivy i negativy které to přináší, narozdíl od převážně liberálních centristů jako Noah nebo Oliver. Je hodně proti-válečný - hlavně v epizodě o WW3 (jeho původní pořad Daily Show stál na opozici proti Bushovi) a je i pro izolaci/proti-globalizmu. Výhodou je však třeba to, že dokáže kritizovat svého chlebodárce - Apple. Nejlepší je však tenhle pořad v úvodních monolozích a hlavně v konfrontaci a debatách s lidmi se kterými Stewart nesouhlasí. Se všemi těmi lobisty, republikány a zkorumpovanými politiky. Je vidět, že si dělá důkladný research. Jak rozmašíroval pro-gun republikána v epizodě o Chaosu v druhé řadě by se mělo zapsat do dějin ultimátních stěrů. Je to na YouTube, kdyby jste ten rozhovor chtěli vidět. Stojí to za to. Ve výsledku i s těmi problémy, co mám, tak jde určitě o pozitivní sílu zhlediska talk-show. Je občas dobré mít někoho důsledného, kdo dokáže na problém zaútočit po hlavě. A teď finální For the fuck sake.

plakát

Florida Man - Nejskutečnější místo na Zemi (2023) (epizoda) 

Naprosto zmařený potenciál pro seriál s názvem Florida Man. Místo toho, aby jsme dostali příběhy nešílenějších individuí a aligátorů na piku z Floridy dostáváme docela průměrnou kriminálku z prostředí vymahačů dluhů.

plakát

Lorax (2012) 

"Moje jméno je Lorax a mluvím za naše korporátní sponzory!" Tenhle film není film, je to Statement. STATEMENT plný pokrytectví. Nejnenažranější společnost v animačním průmyslu Illumination se rozhodla zpracovat povídku od Doktora Seusse o tom, že ničení přírody je špatné, ÁNO? Ale nemohli si odpustit tohle dílo propagovat za podpory automobilových společností jako Honda a celkově udělat z filmu popíkový nekompetentní impotentní zmatek, který popírá sám sebe. I stromy v přírodě musí vypadat jako nechutný umělý cukrkandl, aby děti neztratili pozornost. Jedna z nejlepších písniček byla z filmu vystřižena, protože byla "moc proti korporacím". Snaha neurazit nikoho je viditelná na každém rohu. To i neuvěřitelným Happy Endovým zakončením a odpuštění Ounclerovi. Vlastně on za to nemohl zatáhla ho do toho matka a tetička ("To je žena?" - Lorax). I hlavní hrdina Ted se o přírodu zajímá z jediného důvodu a to toho, že je zamilovaný do své starší sousedky. Vlastně i popularitu Ounclerova vynálezu podpoří krása jedné random ženy. ("Za všechno můžou ženy, amiright???"- Sigmund Freud a Lorax). Postava Loraxe nic proti znečištování přírody nezmůže a snaží se tomu zabránit tím, že se smutně kouká. Ouncler porazil stromy, me sad! Nechutně přeslazená limonáda, která se snaží mít poserství jen kvůli tomu, že adaptuje slavnou předlohu a protože Illumination na ní mělo práva. Produkt, který se snaží dělat srandu z produktů, ale jen do té míry aniž by nikoho neurazil. Je mnoho slov, jak rozebrat tuhle "věc" a to z ní činní unikátně špatnou záležitost. Samozřejmě jsou tam malé dobré věci - ok animace a dobré písničky, avšak celá existence tohoto filmu si naprosto protiřečí. "Jak zlej můžu být!?"

plakát

Infinity Pool (2023) 

Skvělý začátek, ale nakonec to tak vyšumí. Byly určitě lepší místa v příběhu, kde a jak to ukončit. Brandovi fandím, Possessor byl fakt vynikající. Zde sledujeme prachbídného spisovatele Jamese, který má štěstí, že má bohatou ženu. Je na dovolené, aby získal inspiraci, ale místo toho nalezne podivnou skupinku bohatých a mocných lidí, která přišla na to, že jí v zemi třetího světa všechno projde. Když vás odsoudí k smrti, tak prostě popraví vašeho dvojníka. Následky pro vaše akce neexistují. Turisté berou místní obyvatele na úrovni zvířat, ačkoliv se chovají mnohem více "zvířecky" než oni. Postupně perverzují všechny jejich zvyky od masek k rituálům nebo halucinogeního kořenu k náboženským potřebám. Pro turisty jsou zde také připraveny atrakce jako například Čínská-nečínská restaurace a podobné další kulturní karikatury. A období dešťů se blíží. Jen to mělo mít o trochu údernější konec (poražení psa a odlet mi to moc neuzavřel) a možná i o 30 minut kratší stopáž. 7/10

plakát

Mashle - Mash Burnedead to Kitaenukareta Kinniku (2023) (epizoda) 

Zatím mi to přijde jako mixáž různých témat z One Punch Mana (neporazitelný hrdina, který získal schopnosti cvičením) a My Hero Academy (hrdina, který jako jediný nemá kouzelné/superhrdinské schopnosti na škole) s fantasy prostředím namísto prostředí superhrdinského. A škola kouzel vypadá jak z Harryho Pottera. Dám tomu ještě pár epizod, jestli se z toho vyvine něco originálního, ale nevím nevím. Co se týče humoru, tak mě to zase až tolik nepobavilo, ale zase to nemá úplný fanservise cringefest jako jiná anime. Grafický styl je hezký, zato animace je celkem průměr. Ale úplná tragédie to není. Manga byla stejně jako Chainsaw Man a Spy X Family byla dost vyhypeovaná a proto si čím dál uvědomuji, že můj vkus nesedne vkusu typického anime/manga diváka.

plakát

Grease: Rise of the Pink Ladies - Were Gonna Rule the School (2023) (epizoda) 

Tohle bolelo. Ale možná se to bude líbit těm, co se líbila původní Pomáda? Já jsem jí osobně neviděl a po tomhle se jí radši vyhnu. Prostě nemám nervy na ty uřvané karikaturované teenagerovské postavy a písně mě nenadchly. Asi se ptáte, co jsem od toho čekal? Sám nevím.

plakát

Nulté dny (2016) 

Ten pocit, když si uvědomíte, že Donald roztrhal Íránskou dohodu.

plakát

Pearl (2022) 

Od Ti Westa jsem viděl jen "House of the Devil", který mě moc nebavil. Šlo o věrnou rekonstrukci horrorů o satanistické panice, kde se většinu času nic nedělo, jen aby to bylo zakončené gore koncem. Pearl je pro mě sympatická, protože pefektně nenapodobuje jeden žánr, ale míchá do sebe žánr techno-colorového muzikálu (Čaroděj ze země Oz nebo Sound of Music) a horroru. Z hlediska natočení vidím skvělé režijní volby např.: použít monolog k Howardovi v jednom jediném záběru, závěrečné strnulé titulky, taneční sekvence nebo zrcadlové montáže se zbavením se těla. Je to hodně stylové, ale ve výsledku tmi chybí mi tam nějaká hlubší psychologie postav, podtext nebo téma. Pěkná vyhračičkovaná věc, která je dobře natočená, což je za mě zlepšení od pouhé kopie brakových horrorů v House of the Devil.

plakát

Agent Elvis (2023) (seriál) 

Poslední dobou jsem si stěžoval u animáku na "línou ToomBomovou digitální vektorovou plošku", Elvis je digitální ploška, ale v žádném případě není líná. Celá série naprosto srší stylem a vizuálem. Pokud je potřeba něco doanimovat ručně, tak to animátoři bez problémů zvládnou. Upřímně jsem od toho nic moc nečekal, ale ve výsledku jsem byl velmi příjemně překvapen. Podle premisy to nemůže fungovat, ale funguje. Nejvíce bych to přirovnal k Archerovi a animovanému Černému Dynamitovi od Adult Swimu. Zatímco Černý Dynamit dával do kontextu alternativní reality černošskou kulturu, Agent Elvis dělá totéž, jen je to kultura padesátkových pop hitů A kultura ukradená od afro-američanů. Je to vulgární a sprosté (někdy až zbytečně), ale já se smál. Priscilla Presley musí mít buď velké koule nebo málo peněz v peněžence, protože nechápu proč by jinak produkovala seriál, kde jí to s Elvisem nevychází, kde v drogovém rauši randí s Paulem McCartnym a kde zfetovaná opice vyhozená z NASA przní modelky, zatímco sledujeme spoustu nahoty a brutalit. Fajné. PS.:  Baz Luhrmann, režisér posledního na Oscara nominovaného Elvise, ve filmu hraje chlípného režiséra, který krále Rock N Rollu režíruje v soft-romantickém filmu s jeptiškami.

plakát

John Wick: Kapitola 4 (2023) 

Mám rád sérii John Wick, Ne kvůli dobrému příběhu, né protože je kůl, ale kvůli skvěle choreografovaným akčním soubojům, které nemají v Hollywoodu konkurenci. Jasně v Asii najdete asi lepší akci, ale v Tinseltownu těžko. Čtyřka víceméně splnila to, co pro mě slibuje. Není to tak dobré jako trojka. Jako jsem si na 100% jistý, že velká část akčních scén (pokoj se skly, celá Osaka, bar v Berlíně) je natočená v jednom a tom samém ateliéru. Nemluvě o naprosto trikových scénách jako ta u Vítězného okruhu. Při scéně v baru zase nechápete, proč tanečníci naprosto ignorují drsné bitky hrdinů. Užil jsem si odkazy na Válečníky, Lawrence z Arábie a jedna scéna vypadala jak z Hotline Miami. Skvělé byly nové postavy - každá měla svůj gimick - Lovec Nikdo a Zatoičovský slepec Cain. Přijde mi, že mě to také baví v té přehnané koolovitosti, absurditě pravidel Rady a pseudointelektuálním hláškám (Na světě jsou jen tři druhy lidí...). RIP Lance Reddick.