Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (764)

plakát

13. komnata - 13. komnata Tomáše Poláka (2024) (epizoda) odpad!

Ano, dobře. Tak když už jsem byl donucen to poslouchat, tak si teda teď poslechněte vy mě. Dnes tu máme srdcervoucí příběh pana Vůbecnetušimkdotoje, který je zpěvák v kapele Vživotěsemonichneslyšel. No a představte si, že on byl smutnej a léčil to chlastem a práškama. Nebo co. Teda já bejt v mládí takovej smrad, jako s pobavením vyprávěl on, asi bych byl ze sebe taky smutnej. Ale pojďme dále tímto dramatickým příběhem. Představte si, ono se mu nedařilo a svět mu neležel u nohou. Ale pak naštěstí si nechal vytrhnout mandle a vyléčil si zánět, nazpíval nějakej sra*koidní cajdák a teď je v televizi. Což, jak vidíte, mě neuvěřitelně potěšilo a taky dojalo. To jako fakt? Tohle dávají v televizi? Vždyť je to ještě debilnější, než to tancování lidí, který taky neznám!!!

plakát

Duna (2021) 

Když jsem to viděl v kině, tak mi to přišlo uřvaný a docela mě to zklamalo. Byla tam kupa smradů, kteří neustále něco žrali a jinak mě obtěžovali svout existencí. Tak jsem doufal, že to bylo třeba tím. Pustil jsem si to znovu s odstupem asi dvou let a bylo to stejný! Dobře, tak nejdřív ty pozitivní dojmy. Tedy "pozitivní". Některé vizualizace, potažmo scény, sekvence, jsou úchvatné. No a pak... už je to asi všechno. Oceňuju, že to neuletělo někam do dimenze německých komedií nebo jihoamerických telenovel, ale stejně. Navíc, je to jen půlka první knihy a i tak to vykostili. Asi proto, že velkou část stopáže jsou předěly ve stylu popovýho videoklipu. Jako na videoklip hezký, ale já bych ocenil, kdyby se z toho nevytratilo tolik. Hloubka, vznešenost, ty roviny vidění reality různými osobami. Chápu, že ty vnitřní monology by se tam těžko zprostředkovávaly, ale to není důvod udělat ty postavy plochý. Proč museli degradovat interakce postav na poměřování pindíků dvou retardovanych pasáků? Je tam dost věcí, které neodpovídají předloze, které rozhodně vévodí Stilgar. To je rozhodně nejvyžranější Fremen planety. A samozřejmě pasáže, které chybí. Ale čert to vem, já tam prostě naprosto postrádám tu monstroznost universa, filozofiu vyprávění, těžkost bytí, žhnutí planety. To bylo jak americkej film z Holyvůdu, ne jako třeba Pomalu a klidně 15, ale stejně naprosto... mentálně někde u kotníků předloze. Taková vykrádačka. Inspirováno skutečnou knihou.

plakát

Ninja z New Yorku (2021) 

To bylo opravdu opravdu STRAŠNÝ. Bohužel to ale nebylo střašný dostatečně, aby to bylo dobrý. Neříkám, že jsem se nezasmál - debilitě, naivitě, něcojakoefektům - ale nemám pocit, že bych o něco přišel, kdybych tohle vůbec neviděl a ani o tom neslyšel. Asi hlavně proto, že to nebylo ono, ta brakovost a naivita. Přišlo mi to nastavovaný a umělý. Ono to původně asi taky neaspirovalo na nějakej bižuterní klenot, ale tohle byla současná improvizace nad dobovou improvizací a to už mě teda víc pobavilo Kung Pow: Enter the Fist. A nebo mě to prostě zcela míjí, nicméně za mě to byl slabší ... film (pokud za film považujete absurdně natočenou sérii slabých akčních scén). Asi sem vyměknul.

plakát

Daria (2020) 

Já jsem teda chtěl vidět jinou Dariu, ale budiž. Co tedy k tomu říci? Asi první bych napsal, že to je přestřelený. Ze začátku to ještě jde, ale postupně se to drásá stále výš až kamsi k patám současné brakové produkce města andělů. Najde se tam zajímavá scéna, vizuální nápad, dobrý herecký výkon. Nějak ale nikoliv ústřední dvojice, jejíž účinkování bylo místy toporné. A navíc je vše dobré utopeno v plytkých dialozích a vycpáckách. Nedaří se budovat příběh a nekonzistence napříč filmem jen doplňuje jeho zmatenost. Některé pasáže jsou vyloženě až jako kdybych sledoval videoklip, jiné jako epizodka z nějaké vaší oblíbené telenovely. Kdyby ten konec nebyl spíš vysvobozením, asi by mě ale potěšil. Rozhodoval jsem se mezi jednou a dvěmi ale na jednu je to i tak moc dobrý.

plakát

Lov (2020) 

Nemohu si stěžovat, že bych nebyl varován před kravinovitostí a všehochutenstvím, ale zase tak bledě to nedopadlo. Některé pasáže se převelice povedly, ale je to proloženo vycpávkami, předvídatelnými úseky či scénami, které nevyzněly tak, jak asi měly. První zhruba polovina je skvěle zvládnutá a potěšila mé zřítelnice, ale pak to začne kolísat, objeví se nějakej ten pokus o begraund stóry, což samo o sobě bylo u takového filmu spíše na škodu. A konec? Jasně padá. V nejlepším se má přestat, víme? Ale jinak celkem oddychovka s hezkými efekty (smrti). Na více-méně náhodnej výběr to nebyla špatná trefa.

plakát

Místo zločinu Ostrava - Krásné světlo (2020) (epizoda) 

Česká takyvize uvádí: Místo zločinu [doplň město]. V hlavních rolích: Stanislav Majer jako generický vyšetřovatel s falešným knírem, Karel Dobrý jako sidekick vyšetřovatele, Pavel Kříž jako generický šéf, Štěpán Kozub jako mladý tech-mage a Pavla Beretová jako citlivá buchta. Dále hrají: Ten, co hrál ve Vyprávěj, ten, co neuměl hrát už v Kriminálce Anděl a ani ve Vyprávěj, Nela Boudová jako jeho žena, nějaký děti a další neherci. Tak generickou, šablonovitou a ani s přemáháním uvěřitelnou pitomost jsem nečekal. Předpokládal jsem že dostanu standardní tuctovou detektivku ČT, ale dostal jsem doslova výcuc, dřeň, vzorec toho, jak ČT dělá dnes kriminálky. Před deseti nebo patnácti lety to bylo originální, jednou. Ale už prakticky samotnej úvod je jak [doplň kirminální serál ČT z posledních let] přes kopírák. Dal jsem ještě další dva díly po tomhle třeskutém uniku, pak jsem to vzdal. Pyčo! (← a mám pravej komentář jak od ostravaka, © ČT)

plakát

Star Trek: Picard - The Impossible Box (2020) (epizoda) 

Někdo se raduje, že Picard konečně začíná. V šestým díle, po tý pětihodinový vatě? Já teda rozhodně končím, vždyť jsem se přistihl, že si raději hraju se psem, než abych sledoval, jak je Picard senilní a nemožnej (za což by měl někdo viset). Navíc dělá "maso v sendviči z idiota" - blond telecí, tupej tupoň, kráva se sociálním problémem (a že jsem na tu její telenovelu zvědavej), mnou nenáviděná Sedmá z devíti a a a... a já nevim co dál za poskoky tam ještě s tím cirkusem cestuje. Jo ještě tam taky je ta pipina, jak o ní v každým díle povídá Picard. Vždyzky někam dorazí a běduje, že musí zachránit ňákou holku kdesi někde, nebo umře. Asi umřu já. A teď že mám čekat ještě na Rikera, kterej už nevěděl na co horšího by skočil, tak skočil na tu slepici Troi? Tak to by byla opravdová sci-fi. No, už chybí jenom Vlesley Kačer a poručík Wulf. A já se bál, aby to nebylo tak pitomý jako Enterprise. Já naiva. Nu ale tak hlavně že tam je nějakej ten humorek, světlíčka, barvičky, životně důežité problémy s Kelly...

plakát

Superman: Red Son (2020) 

Nějak jsem nepochopil, proč se obtěžovali dělat film, když je to založený na jedný jediný věci a jinak je ta... zdráhám se pojmenovat ty rozpohybovaně výstřižky komixové předlohy jako animace... tak ta teda za moc nestojí. To jsem si mohl přečíst komix. Celý to je takový banální, jako ostatně každej z příběhů Supermana, které jsem kdy viděl. Ale tak, a ptám se znovu, proč se teda obtěžovali? Bylo mi to jasný, když jsem uzřel Stalina, kterej by se nepoznal. Já bych řekl, že někdo měl chabomyslnej marketingovej plán postavenej na torzu komixu trestuhodně nevyužívajícího svého potenciálu a myslel si, jaký to bude. No a bylo. Předlohu jsem nečetl, málokdy čtu komixy a ještě méně něco, kde převládá latinka. Ta může být lepší. Ale tohle? Proč? Nemluvě o tom, že mě rozčiluje ten pseudo-ruskej přízvuk. To je málo rusů aby to namluvili v rodný řeči nebo už američani neumějí číst titulky? Pravděpodobně to druhé, když vznikají takovéhle karikatury filmů pro (ne)čtenáře komixů. Ale možná jim křivdím a tenhle skvost je ruka podaná těm, kteří by chtěli číst komixy ale neobtěžovali se naučit číst... Takže charita a dobrodinství... vlastně!

plakát

Zrádci (2020) (seriál) 

No po pravdě mám z toho celkem rozporuplné pocity, protože každé pozitivum, které si vybavím, má nějaké své "ale". Kamera byla veskrze zajímavá a osvěžující, s poměrně přiměřeným nádechem "reality show", ale někdy to naopak vypadalo jako na první dobrou. Nehezky roztřesená (že by zemětřesení?), zamlžování, jakési nečistoty (hmyz?). Střih podporoval atmosféru a spád, na některých místech to ale zas vypadalo dost humpolácky střižený, až jsem si řekl "au". Hudba byla skvělá, někdy tématicky dokreslovala scénu, jindy potěšila ta vykrádačka filmu Dead man. Ale zas mi přišlo, že jinde byla až nadužívána a ticho by bylo lépe podtrhující. Herecké výkony vesměs dobré, ale měl jsem trochu problém se identifikovat s valnou většinou postav. Příběh a způsob jeho výstavby mě bavil, ale některé pasáže byly až moc zkratkovité, jiné zas zbytečně nafouklé - což je asi dost subjektivní. A tak dále... Takže veskrze se mi to docela líbilo, ale víc než tři dát bohužel nechci. Uvidím časem, až a jestli se k tomu někdy ještě dostanu.

plakát

Bitva u Midway (2019) 

No, sice se to jmenuje Midway, ale je to nějaká trapná napodobenina, což mi bohužel došlo až za chvíli. A jelikož se američani nejen že neobtěžují přicházet s novými náměty, ale navíc poslední léta točí všechno pro cílovou skupinu vlhký slipy 8-12 let, až mi z toho docházejí hanlivé příměry, tak ani já se nebudu obtěžovat psát komentář a udělám neelegantní remake mého jiného komentáře: Nemá cenu to dlouhosáhle komentovat, podobnou blbost jsem už nějakou dobu neviděl, asi že nemám doma televizi. Klasika klasik dnešních dnů, efekty nasekali počitač a jeho operátor suprový, ale dál se to nějak rozuteklo do ubohého něčeho. Charlton Heston by měl po letech vzít do ruky kulomet a rozsekat tvůrce na mraky a hlavně ty zdegenerovaný hlavní drsňáky z časopisu pro pupkatý chlapíky, kteří si čtením podobnýho braku dokazují, že jsou taky borci. Škoda práce filmařů, škoda času divaků. Fuj.