Recenze (435)
LOL (2008)
Pri tomto filme som si opäť uvedomil, že som už o generácu starší ako títo tínedžeri. Ešte že ich väčšinou trápia v tom veku rovnaké veci (keďže s nimi robím), i keď štýl obliekania i komunikácie sa mení. Dávam plus za kostýmy.
Ten kluk (2007)
Veľmi pekne spracovaná dráma, ktorá má všetko. Silný príbeh, výborný herecký výkon, kritiku spoločnosti aj dramatický záver. Keby sme sa ešte tak občas naozaj pri takýchto filmoch zamysleli, nakoľko sa nechávame strhnúť stádovosťou a komu všetkému tým prinajmenšom "nepomáhame".
Madagaskar 3 (2012)
Hurá, ďalší z mála projektov, ktorý pokračovaním nestráca a nestavia iba na prvotnom úspechu, ale dokonca prináša nové veci a je ešte lepší ako predchádzajúce diely. Skvelo som sa zabavil...
Anna a král (1999)
Pochopil som prečo je tento film v Thajsku zakázaný (a to hovorí o Siame, pôvodné meno Thajska). Siam ako jediný nebol v tejto oblasti kolóniou niektorého z európskych štátov. Najväčší vplyv v oblasti skutočne mali Briti. len vplyv, úloha a postavenie Anny je na thajcov až príliš prikrášlená. Ale keby to bolo čisto podľa skutočnej udalosti, bol by to dokument a nie film v kinách, všakže...
Pláž (2000)
To miesto je neskutočné aj v realite. Keď si odmyslím všetkých tých turistov, tak menší z ostrovov Phi Phi je naozaj unikátne miesto, kde by takáto komunita mohla a určite chcela fungovať. A naozaj by ich bolo obtiažne nájsť. Len na mieste marihuanových polí rastú iba maličké palmičky... to asi všetci tí turisti...
Most přes řeku Kwai (1957)
Bez poznania kontextu som dal 5, no teraz po plavbe na rieke Kwai v Thaisku, precbhádzke po moste, ktorý teraz stojí na onom mieste (aj keď sa to točilo inde) to má ešte iný rozmer...
Hunger Games (2012)
Ak si to prežijete najskôr na vlastnej koži, stanete sa vo veľkej sláve, žiare reflektorov, zábere kamerami a potlesku divákov jedným z účastníkov arény, následné pozeranie filmu má úplne iný náboj. A bol som veľmi prekvapený, ako veľmi vierohodné naše "živé" Hunger games z ruky Cimrmana (v rámci inštruktorského kurzu Prázdninové školy Lipnice) boli. A k tomu ešte atmosféra jednorázového "súkromného kina" v podkroví Brnenských pavlačových domov, banda inštruktorov, ktorá v tej aréne bola naživo so mnou...
1492: Dobytí ráje (1992)
Išiel som do toho s očakávaniami, že sa inšpirujem do kurzu ktorí pripravujem. Kurz sa pohráva s legendou osídľovania, A jediná inpširácia je nakoniec tá hudobná. Čo mi prišlo škoda a samozrejme sa subjekívne odráža aj na hodnotení. No jo, to už tak raz býva keď máme veľmi konkrétne očakávania a nevieme veľmi ovplyvniť ich naplnenie :).
Den zrady (2011)
Ďalší zo série politického boja v amerike, primárok, lobyingu, intríg. Obával som sa, že veľa nového neprinesie, bude čitateľný a posledných 30 minút už ani nebudem musieť pozerať. Som rád, že sa tak nestalo.
Bunraku (2010)
Splitscreen pre dvoch hráčov, pomaly sa odhaľujúci príbeh, zvyšujúca sa obtiažnosť levelov... Čakám kým to vyjde na X-boxe a dám si to interaktívne znova :).