Je tam spousta dobrého - od atmosféry přes herectví až k hudbě - jen po shlédnutí ve mě zůstal sice dobrý pocit, ale bez touhy film vidět znova. Podnětné komentáře: Radek99 a Gilmour93
Klady: koprodukce, kostýmy a výprava, některé scény velmi dobře zahrány
zápory: dabing a celkově nepřirozený zvuk, není to moc historický film - ne že bych to období znal detailně, ale i tak jsem poznal značné rozpory, rozdílná jazyková úroveň Marie a Františka a ostatních postav, zpomalené záběry (zvláště novomanželská scéna mi připomněla hrůznou Renčovu Baarovou),
Celkově by to mohlo být výborné ve více dílech s prostorem pro historický kontext a ne jen manželskou romanci.
Ač mě ústřední postavy oslovily, tak i těch 60 minut bylo příliš dlouhých a celý film byl spíše jen řada sketchů. Evidentně nejsem cílovou skupinou Kaurismäkiho.
Jedna hláška za druhou a také spousta myšlenek.Film jakoby ze dvou rozdílných částí rozdílných žánrů - první polovina se odehrává v osmanské říši a je spíše komedií, druhá už v křesťanské zemi a spíše temným dramatem. Dobrý detail s osmanštinou/arabštinou.
Ach jak já tento žánr žeru. Ale stejně si myslím, pozor spoiler, že za vším byl přece jen prezident USA s čínským vlivem, protože byl zničen Hong Kong a ne Peking a USA se nevzdaly kontroly Dutchboye.
Působivý dokument, který vřele doporučuju všem se zájmem o izraelsko-palestinský konflikt. Jen pár bodů, které by mě zajímaly hlouběji - jeho vztah k víře a autoritám (přece jen znásilnění osobnostní otřese) a to jak se dostal do USA, ale to Šin Bet neprozradí. Celkově postoj Agentury k celé situaci by rozšířil film o novou dimenzi, včetně třeba dopadů prozrazení na rodinu jeho řídícího důstojníka.
Příběhově slabší, Plukovník nevýrazný, takže přes dvě hodiny je hodně velká časová dotace, ale herecky a technicky nadmíru dobré. V podstatě všichni hrají jen očima a úplně to stačí.
Přehnaně zinscenované, kdy sice ukazuje problémy, které toho nejspíš psychicky postiženého (a kdo by nebyl v takové rodině) kluka vedly k neonacismu. Daleko zajímavější je zbytek rodiny, který si uvědomuje, proč jsou jejich názory špatné a jsou v nich pak dostatečně pružní podle obecenstva. Navíc je film velmi dlouhý, kdy navíc nemám rád ty rádoby umělecké záběry (např. plastová láhev v potůčku, Daliborek posilující, ...). To že pracuje s Romem je tam jen velmi stručně vyřízeno, co třeba pohled toho Roma? A největší prasárnou byl ten závěr. Jestli ta stará paní nevěděla do čeho jde, což podle reakcí nečekala tak je to svinstvo od režiséra. A jakýkoliv jeho vlastní výstup už to nezachrání. Jediné pozitivní na tom je, pokud se dá věřit zprávě v titulcích, že se Dalibor nad sebou zamyslel a přestal se aspoň takto prezentovat, pokud ty názory neopustil úplně.
Jak mám Bessona rád, tak tohle bylo špatné. Vizuálně výborné (odkazy na Pátý element), svět taktéž zajímavý, ale scénáristicky příšerné. S minimální chemií mezi hlavními představiteli, s romantickou linkou násilně nasazenou. Vizuálně a akční dramaturgií to ale jinak je klasická Bessonovská jízda.
Nebýt to tak zajímavé téma tak to nedokoukám. Obsah tady uvedený je hodně smyšlený, s realitou jak by z něj mohlo vyplývat, film nemá mnoho společného. Život kmenů je ale ukázán pěkně. Škoda, že herecké výkony z toho dělají sebeparodii.
Proti první sérii menší charisma herců, ale pravda je, že kombinace Thortona a Freemana se bude těžko překonávat. Navíc ta šílená prasárna v 9. díle. Ale jinak stále skvělý humor a příběh, který by se mohl stát každému. Každý se chceme někam posunout, ale osud nechce. I když jen málokdo je na konci tak překvapen jako Mike Milligan.
Tak film pěkný, ale nenadchne, je prostě dobrý, ale drama, které se točí kolem segregace prostě není využito. K tomu naprosto nefunkční a umělá Costnerova role, která to spíše paroduje. Plus za chytrý název.
Tohle bylo špatné, už příběh moc nedrží pohromadě, všechny hádanky až přehnaně očividné a (aspoň já jsem je odhadl) i bez znalosti jednotlivých indicíí je jasné kam povedou. Felicity Jones je tu lepší než ve SW, ale její postavě je věnováno málo prostoru, který by lépe vyložil její vývoj. K tomu spousta flashbacků a ani Zimmer tentokrát nenadchnul.
Milý rodinný film, městské dítě na venkově se učí pracovat a mít rád přírodu. Ke konci opravdu útok na city, ale celkově zas tak nevyniká - pár výborných scén střídá pár hodně divných, ale to se dá vysvětlit zemí původu a potřebou tahat emoce za každou cenu ven.
Zajímavý dokument, fascinující, že autorku nechali natáčet takhle ve vnitřním kruhu, ale bez znalosti problematiky jsem se výrazně ztrácel v tom, kdo je kdo.
To, že je hlavní hrdinka extrémně blbá a naivní je záměr, který se povedl. To, že je je ten film nudný, překombinovaný a nic neříkající už bohužel ne. Spousta témat, spousta nápadů, ale vlastně nevyužité - řeší je prvoplánovitý problém, že ne každý chce být online, a řešením je, že je k tomu donutí. Emma dobrá, ostatní ale příliš málo prostoru.
Dvojka asi nejlepší, ale politická rovina a změny ve společnosti, které se mohly projevit po zavedení této praktiky, kvůli tomu, že je zde delší časový rozestup, tvoří velice zajímavý doplněk k jinak tradiční akci.
Moje komentáře
Vodník (TV seriál) (2019)
Natočeno a zahráno dobře, ale příběhově nejslabší ze všech minisérií.
Maniak (TV seriál) (2018)
Trochu natahované, s velmi pomalým začátkem ale poslední dvě epizody jsou prostě dokonalé.
Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny (2016)
Škoda toho pomalého rozjezdu se spoustou nepotřebných odboček, které nefungují ani jako budování charakteru.
Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem (2007)
Atmosféra zpočátku dobrá, ale příliš dlouhé a asi jsem na to neměl náladu v ten den. Takže jsem ke konci usínal a vlastně ztrácel zájem.
Tvář vody (2017)
Je tam spousta dobrého - od atmosféry přes herectví až k hudbě - jen po shlédnutí ve mě zůstal sice dobrý pocit, ale bez touhy film vidět znova. Podnětné komentáře: Radek99 a Gilmour93
Marie Terezie (TV film) (2017)
Klady: koprodukce, kostýmy a výprava, některé scény velmi dobře zahrány zápory: dabing a celkově nepřirozený zvuk, není to moc historický film - ne že bych to období znal detailně, ale i tak jsem poznal značné rozpory, rozdílná jazyková úroveň Marie a Františka a ostatních postav, zpomalené záběry (zvláště novomanželská scéna mi připomněla hrůznou Renčovu Baarovou), Celkově by to mohlo být výborné ve více dílech s prostorem pro historický kontext a ne jen manželskou romanci.
Drž si šátek, Tatjano (1994)
Ač mě ústřední postavy oslovily, tak i těch 60 minut bylo příliš dlouhých a celý film byl spíše jen řada sketchů. Evidentně nejsem cílovou skupinou Kaurismäkiho.
Majster kat (1966)
Jedna hláška za druhou a také spousta myšlenek.Film jakoby ze dvou rozdílných částí rozdílných žánrů - první polovina se odehrává v osmanské říši a je spíše komedií, druhá už v křesťanské zemi a spíše temným dramatem. Dobrý detail s osmanštinou/arabštinou.
Geostorm: Globální nebezpečí (2017)
Ach jak já tento žánr žeru. Ale stejně si myslím, pozor spoiler, že za vším byl přece jen prezident USA s čínským vlivem, protože byl zničen Hong Kong a ne Peking a USA se nevzdaly kontroly Dutchboye.
Zelený princ (2014)
Působivý dokument, který vřele doporučuju všem se zájmem o izraelsko-palestinský konflikt. Jen pár bodů, které by mě zajímaly hlouběji - jeho vztah k víře a autoritám (přece jen znásilnění osobnostní otřese) a to jak se dostal do USA, ale to Šin Bet neprozradí. Celkově postoj Agentury k celé situaci by rozšířil film o novou dimenzi, včetně třeba dopadů prozrazení na rodinu jeho řídícího důstojníka.
Nova Duel (TV pořad) (2017)
odpad!Zcela nezvládnuté moderátorem.
Tajemný let (2005)
První polovina výborná, pokus o vyřešení už ne.
Leviatan (2014)
Řemeslně výborné - záběry krajiny, hudba, stylizace, dojem naprostého zmaru. Příběhově příliš pomalé. Spousta výborných detailů (soudkyně chrlící verdikt, chybějící historická perspektiva pro střelbu do některých portrétů, ...).
Válka o planetu opic (2017)
Příběhově slabší, Plukovník nevýrazný, takže přes dvě hodiny je hodně velká časová dotace, ale herecky a technicky nadmíru dobré. V podstatě všichni hrají jen očima a úplně to stačí.
Svět podle Daliborka (2017)
Přehnaně zinscenované, kdy sice ukazuje problémy, které toho nejspíš psychicky postiženého (a kdo by nebyl v takové rodině) kluka vedly k neonacismu. Daleko zajímavější je zbytek rodiny, který si uvědomuje, proč jsou jejich názory špatné a jsou v nich pak dostatečně pružní podle obecenstva. Navíc je film velmi dlouhý, kdy navíc nemám rád ty rádoby umělecké záběry (např. plastová láhev v potůčku, Daliborek posilující, ...). To že pracuje s Romem je tam jen velmi stručně vyřízeno, co třeba pohled toho Roma? A největší prasárnou byl ten závěr. Jestli ta stará paní nevěděla do čeho jde, což podle reakcí nečekala tak je to svinstvo od režiséra. A jakýkoliv jeho vlastní výstup už to nezachrání. Jediné pozitivní na tom je, pokud se dá věřit zprávě v titulcích, že se Dalibor nad sebou zamyslel a přestal se aspoň takto prezentovat, pokud ty názory neopustil úplně.
Valerian a město tisíce planet (2017)
Jak mám Bessona rád, tak tohle bylo špatné. Vizuálně výborné (odkazy na Pátý element), svět taktéž zajímavý, ale scénáristicky příšerné. S minimální chemií mezi hlavními představiteli, s romantickou linkou násilně nasazenou. Vizuálně a akční dramaturgií to ale jinak je klasická Bessonovská jízda.
Černé zlato (2011)
Nebýt to tak zajímavé téma tak to nedokoukám. Obsah tady uvedený je hodně smyšlený, s realitou jak by z něj mohlo vyplývat, film nemá mnoho společného. Život kmenů je ale ukázán pěkně. Škoda, že herecké výkony z toho dělají sebeparodii.
Král Artuš: Legenda o meči (2017)
Vizuálně vykrádačka Pána prstenů, ale je to jízda. Spousta výborných detailů a herecky Jude Law. Pořádný letní blockbuster se všemi neduhy i bonusy.
Fargo - Série 2 (série) (2015)
Proti první sérii menší charisma herců, ale pravda je, že kombinace Thortona a Freemana se bude těžko překonávat. Navíc ta šílená prasárna v 9. díle. Ale jinak stále skvělý humor a příběh, který by se mohl stát každému. Každý se chceme někam posunout, ale osud nechce. I když jen málokdo je na konci tak překvapen jako Mike Milligan.
Skrytá čísla (2016)
Tak film pěkný, ale nenadchne, je prostě dobrý, ale drama, které se točí kolem segregace prostě není využito. K tomu naprosto nefunkční a umělá Costnerova role, která to spíše paroduje. Plus za chytrý název.
Inferno (2016)
Tohle bylo špatné, už příběh moc nedrží pohromadě, všechny hádanky až přehnaně očividné a (aspoň já jsem je odhadl) i bez znalosti jednotlivých indicíí je jasné kam povedou. Felicity Jones je tu lepší než ve SW, ale její postavě je věnováno málo prostoru, který by lépe vyložil její vývoj. K tomu spousta flashbacků a ani Zimmer tentokrát nenadchnul.
Manzano Azul, El (2012)
Milý rodinný film, městské dítě na venkově se učí pracovat a mít rád přírodu. Ke konci opravdu útok na city, ale celkově zas tak nevyniká - pár výborných scén střídá pár hodně divných, ale to se dá vysvětlit zemí původu a potřebou tahat emoce za každou cenu ven.
Assassin’s Creed (2016)
Vizuálně zajímavé, takže lituju, že jsem neviděl v kině. Příběhově, ale příšerně zmatené a nudné.
Křehká identita (2012)
Zajímavý dokument, fascinující, že autorku nechali natáčet takhle ve vnitřním kruhu, ale bez znalosti problematiky jsem se výrazně ztrácel v tom, kdo je kdo.
The Circle (2017)
To, že je hlavní hrdinka extrémně blbá a naivní je záměr, který se povedl. To, že je je ten film nudný, překombinovaný a nic neříkající už bohužel ne. Spousta témat, spousta nápadů, ale vlastně nevyužité - řeší je prvoplánovitý problém, že ne každý chce být online, a řešením je, že je k tomu donutí. Emma dobrá, ostatní ale příliš málo prostoru.
Suburra (2015)
Velké plány vždycky skončí u nepředvídatelné maličkosti.
Ceny Thálie 2016 (TV pořad) (2017)
Bez medailonků a s divnými trapnými meziscénkami.
Očista: Volební rok (2016)
Dvojka asi nejlepší, ale politická rovina a změny ve společnosti, které se mohly projevit po zavedení této praktiky, kvůli tomu, že je zde delší časový rozestup, tvoří velice zajímavý doplněk k jinak tradiční akci.
Očista: Anarchie (2014)
Lepší než první díl, ale vesměs jen pořádná brutalita.
Asfaltová džungle (1950)
Perfektní plány opravdu nikdy nevyjdou, nebo je třeba naplánovat i improvizaci.