Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (432)

plakát

Ad Astra (2019) 

Až nyní mi dochází, že zhodnotit Ad Astra není úplně jednoduché. První polovina se dost táhne a divák konfrontovaný s nejistým tempem a plochou hlavní postavou jen tápe. Bylo těžké si představit další hodinu filmu. Nicméně, v polovině se děj "rozlije" do takové hodně zvláštní podoby melancholie a tajemna s lehkým mrazením v zádech. Nečekejte mezigalaktické výbuchy ani hvězdné dobrodružství. Snímek hloubá v duši astronauta a vykresluje jeho pohnutky mysli tváří tvář prázdnotě. Té venku i uvnitř. Toto není Marťan, ani Gravitace a už vůbec ne Interstellar. Žádné pozlátko, žádný potlesk na konci. Film má rozhodně slabá místa, ale to jak moc vám budou vadit je silně subjektivní. Ad Astra je v ledasčem hodně jiné a je jen na vás jak toho využijete.

plakát

Aim High (2011) (seriál) 

Podíval jsem se na první dva díly na zkoušku. Co se mi líbilo: celkem originální nápad, hlavní hrdina je sympaťák, nepřehrávané postavy, zajímavé dialogy s nadsázkou. Z čeho mám obavy: udržitelný děj, aby z toho neudělali teen-age slaďák. Zatím je to tak na půli cesty, proto zatím 3*. S titulky zde: http://www.videacesky.cz/tag/aim-high

plakát

Amazing Spider-Man (2012) 

Spidermanovský restart dopadl (alespoň podle mě) až překvapivě dobře. Rozhodně jsem uvítal, že Marc Webb pojal celí příběh a proměnu Petera Parkera od podlahy jinak a že se příběh tak citově neždímá jako ve zpracování Sama Raimiho z roku 2004. A celkově mi to zpracování přišlo daleko promyšlenější a dospělejší, hlavně triky a charaktery postav, prostě jedna báseň. Docela mě udivilo, že těch 137 minut krásně uteklo, bez vaty a umělého natahování. Pokud něco vytknout, tak menší logické úlety, ale ty k tomu na druhou stranu patří, vždyť je to komiks. Rozhodně se těším na pokračování.

plakát

Amazing Spider-Man 2 (2014) 

Ale ne, zase modrá barva? Co blázníte, lidi? Vždyť dvojka nového Spidermana je skvělá komiksová podívaná a v mnoha ohledech jde za hranice svého žánru díky tomu, že Marc Webb rád experimentuje a nebojí se vymyslet nové způsoby jak oživit tento typ filmu. Bez diskuze řemeslně zvládnutý film, povedené časování scén, kombinování scén, vše krásně klape. Celková atmosféra filmu je o něco temnější a děj hlubší, ale to stále nevadí tomu aby si děj udržel slušné tempo a pravidelně střídal zábavu, vážnější linku a do toho dávkoval akční scény. Ty musím pochválit, protože je vidět, že tvůrci chtěli přijít s něčím novým a neokoukaným a tak většina soubojů, výbuchů a pravého komiksového demolování vypadá nejen velmi svěže a "cool" ale celkově dobře zapadají do dynamického plynutí děje. U děje se taky zastavím, ještě jednou: dvojka velmi zajímavě posouvá Spidermana dál ve své sáze, divák se dozví nové informace, objeví se nové postavy a jinak, ve filmu se pořád něco děje. A nebo si někdo povídá v dobře zahraném dialogu a ony ty dvě a půl hodiny celkem rychle utečou. Samozřejmě pár scén s Gwen bych možná zkrátil, ale i tak si myslím, že se (opět) podařilo natočit Spidermana "zvratitelného" pro všechny pravé fandy a nebo zkrátka pro ty, co mají rádi akční podívanou říznutou fantasy. Na závěr se ještě zmíním o hudbě, která mě velmi překvapila, ne-li ohromila: to jak Hans Zimmer naprosto elegantně mixuje Dubstep, zvuky města a "klasické" melodie jen dokazuje, že neto pán rozhodně nepatří do skladatelského důchodu.

plakát

Americký sniper (2014) 

Clint Eastwood mě před roky ohromil svým brilantně zrežírovaným Gran Torinem a něco podobného jsem čekal u American Sniper. Co by se mohlo pokazit? Opět je zde je zde neobyčejný můž s hlubokým vnitřním přesvědčením, že to co dělá, dělá správně, bez ohledu na své blízké. Ale podobnost s ústřední postavou Gran Torina je jen zdánlivá. Bradley Cooper velmi dobře hraje naprosto jasně patrioticky uvažujícího, loajálního vojáka, který miluje svoji zem víc než vlastní rodinu. Hlavním motivem filmu není ani tak pokládání otázek o nějakém hlubším smyslu války, ale spíš to, jak nejlépe popsat to, že někdo dobrovolně odejde do pekla a neví jestli se z něj vrátí. A je mu to celkem fuk. I když Eastwood má celkem odstup od propagandistického klišé a zřejmě se snažil vyhnout lacinému "chválení", nelze se nepozastavit nad určitými náznaky, kdy jako by se vším souhlasil. Bojové scény nejsou nejhorší a některé mají velmi dobré časování a atmosféru. Celkově mi to ale jako válečné drama přišlo prostě málo. Pokud jsem při závěrečných titulcích o něčem přemýšlel, tak to bylo o tom, co si z tohoto filmu má divák odnést. Opravdu "jen" to, že se kovboj z Texasu vydal do Afganistanu střílet "padouchy" a že v tom byl hodně dobrý? Nicméně, pak mi to došlo: tento snímek je stejně prostý jako jeho hlavní hrdina, který si prostě zvolil svoji cestu. Co chtěl, to dostal. Ale Eastwood nemusel zvolit styl vyprávění s takovým odstupem. Některé scény prostě jen tak vyzněly do prázdna a některé neměly žádnou dějovou a emoční hodnotu. Zřejmě bylo cílem jen "pozorovat", ale jak už jsme psal, čekal jsem více snahy přiblížit život Legendy.

plakát

Anihilace (2018) 

Vcelku jednoduché sci-fi, hlavně co do vyprávění. Líbila se mi atmosféra a ta neobvyklá "biologická" podstata filmu a myšlenky kolem toho. Zbytek je taková nic moc omáčka, bez hlubšího příběhu nebo postav.

plakát

Ano, šéfe! (2009) (pořad) 

Ano, šéfe je často přirovnáváno ke Hell's Kitchen, osobně si ale myslím, že tyto dva pořady mají jen málo společného. Protože je v každém dílu jiná restaurace, jiní lidé, nelze hodnotit přímo je, ale celý koncept. Asi je potřeba říci, že bez Zdeňka Pohlreicha by tento pořad nevyvolal takové ohlasy jako s ním. Polovina republiky ho uznává, druhá jím opovrhuje. Osobně nevím, jak moc mám považovat za profesionála člověka, který vám do očí řekne, že vaše hospoda je jedna velká p*čovina a že vaříte sra*ky, i když to občas není až tak pravda a jde jen o jeho vlastní názor. Na druhou stranu, mnozí majitelé hospod potřebují otevřít oči a říct jim pravdu, kterou by jim personál nebo hosté jen stěží řekli. Je opravdu komické sledovat snahu Pohlreicha udělat z venkovské hospody Grand Hotel, z lidí kteří přijdou na smažák a pivo gurmány italské kuchyně. Je to (jeho) nekonečný boj za záchranu české gastronomie, která se stále potácí v době dávno minulé. Zrovna u hospod, kde to celkem jde je tento pořad přínosný, většinou se podaří vylepšit prostředí/jídlo/nabídku ke vši spokojenosti. Ale je zde tzv. skupina "marnosti" kde se už moc zachránit nedá a divák jen žasne. Zde jsem měl jednu dobu pocit, jestli to, co je na hranici uvěřitelnosti (např. bordel v kuchyni v den natáčení) není nahrané kvůli zvýšení sledovanosti. Nicméně, asi to je jen obraz reality. Mám obavu, že od doby, co se Ano, šéfe! vysílá ubylo v restauracích a hospodách hostu. A to všude.

plakát

Apokalypsa v Hollywoodu (2013) 

Nevšední podívaná pro zasvěcené fandy? Jinými slovy pokud jste neviděli ani jeden film, kde by hrál někdo z tohoto filmu, pravděpodobně budete po shlédnutí hodně zmatení a možná i znechucení. Pravdou ale je, že This Is the End je jednorázový dárek od herců samotných pro sebe a jejich fanoušky. Už po prvních minutách filmu je jasné, že snímek není o epické pařbě partičky celebrit, což zřejmě mnozí diváci nepřekousli. Ono se vlastně stačí podívat na hodnocení staršího a velmi povedeného filmu Pineapple Express, které je myslím pro "běžného" diváka stravitelnější a hned je jasné, že styl humoru Setha Rogena není pro každého. Zpět k tomuto filmu: Vysoká koncentrace skvělých herců, dává tušit příval hlášek a vtipů. Pravda je tak nějak v polovině: dávkování zábavných scén je poměrně volné a ne vždy to padne na úrodnou půdu. Scénář sice působí neuvěřitelně splácaně a občas jsem si prostě byl jist, že Rogen a Goldberg museli být sjetí, když to psali, ale na druhou stranu, film má řekněme mnoho tzv. komplexních scén, kde je vždy kromě jednoho významu i nějaké schované poselství. A tak je to vlastně s celým filmem. Za slupkou na první pohled debilní slátaniny, se ukrývá sofistikovaný příběh, který atakuje hranice vkusu a boří mýty o "pěkných" filmech. Nevím, jak moc to byl záměr, ale občas jsem nevěděl, jestli se mi film ještě líbí a nebo už jen přemýšlím, na co se to sakra dívám. Na závěr filmu jsem se už jen blbě usmíval, takže převážila ta první možnost. Každopádně doufám, že se tato parta dá, třeba i z části dohromady a Rogen zase rozjede šílenou podívanou.

plakát

Ash vs Evil Dead (2015) (seriál) 

Povedený retro splatter seriál pro všechny věrné fanoušky Evil Dead. Spousta krve a mrtvol okořeněná ironickým humorem hlavního hrdiny s motorovkou. Ash je přesně ten typ hrdiny, co už se v seriálech nebo filmech příliš nevidí a tak je hláškující a hlavy řezající Ash jako dar z nebes pro všechny pravověrné fanoušky. Tvůrci se s ničím moc nemazlí a každý díl se nese v opravdu raketovém tempu. V druhé sérii se trochu poleví, ale i tak je stálý přísun zábavy zaručen. Jo a soundtrack se opravdu vyvedl, jedna pecka vedle druhé.

plakát

Autobazar Monte Karlo (2015) (seriál) 

Hlášky nejsou tak dobré jako má Blaník ale přesto stojí za to na to koukat. Čtvrtníček prostě pořád umí a mnohé gagy zavání nostalgií České sody. Obsazení Jaroslava Plesla a Lucie Polišenské hodnotím celkem kladně, i když se jim kvůli krátké délce dílů nedostává příliš prostoru. Mám jen obavy aby se to dalo scenáristicky utáhnout, přeci jen téma podvodného autobazaru nejde dojit donekonečna.

Ovládací panel
5 bodů